PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : scooter a yapabileceğimiz basit performance upgradeleri



Sayfa : [1] 2

RAPTOR666
04 Şubat 2006, 02:36
scooter a yapabileceğimiz basit performans iyileştirmeleri konusunda bildiklerinizi paylaşalım

ylmzzz
04 Şubat 2006, 02:40
upgrade yerine Türkçe birşey daha uygun olur bence anlamak açısından.
mesela değişiklik, yenilemek gibi

RAPTOR666
04 Şubat 2006, 02:46
pardon aslında ne güzel öz Türkçemiz var dimi bende hata :pale:

Prometheus
04 Şubat 2006, 04:32
upgrade ya da iyileştirme nedir yahu, "modifiye" diye girmiş o Türkçemize bir kere, geç kalmışsınız siz :cherry:

RAPTOR666
04 Şubat 2006, 12:43
biz en iyisi bu konuyu ''konu dışı'' başlığı altında yeniden açalım Türk dil kurumundanda bikaç arkadaş bulalım eylenceli olur

H@NS
04 Şubat 2006, 14:10
arkadaşlar bende de hussar 125 war modifiye etmek istedim...yalnız performans egzosu yaptırdım.onun haricinde araştırdım neler yapılabilir die.. performans hava filitresi takılabilir...ama o zaman da acaip yakıyoo yahu..onun için vazgeçtim..mesela egzos fazla fark etmedi ama hava filitresi çok farkediyo..100 bin yakıyosa 150 bin yakıyo..100 km hızla gidiyosa 110 gidiyoo.120 gidiyosa 130 km gidiyo sadece 10 km filan arttırıyo...dişlileri değiştirsen motorun ömrü 4 yılsa 2 yıl da bitiyo....ama yok benzin sorun değil ben cuval cuval para var diyosan hava filitresini tavsiye ederim..egzos dediğim gibi kalkışı çok etkiliyo..mesela ben egzosu yaptırdım şimdi motorla ön kaldırıyorum hussarla normaldde hussarla kaldırmak zordur..egzos kalkışda çok işe yarıyoo.hızı etkiliyo ama fazla değil...benzinde fazla yakmıyoo...neyse benden şuan bu kadar bilgisi olan varsa paylaşalım...:)

Mel-a-ku
04 Şubat 2006, 19:55
kaça aldın sen egzosu, ben çok guzel bi egzos gordum 180 fiyat çekti. pahalı geldi. yaptırmayı dusunuyorum egzosu. sanayide yaptırıcam. 100 kagıt bulmaz tahmınen.

RAPTOR666
04 Şubat 2006, 20:23
walla arkadaşı çuwalla para olsa scootera binmeyiz enazından çin malına :P
adamın biri hava filtresini söküp yerine elyaf tıkmış bayaa hızlanmıştır heralde:queen: bununn gibi basit ayar kayar işleri yokmu sanayi ye yaptırma fikride iyimiş bak ucuza mal etme konusunda:)

öz_kan
04 Şubat 2006, 22:41
arkadaşlar modifiyeye uygun olan motorlara yapılırsa randıman verir çünkü yapacağınız avans eksantrik ateşleme hava filtesi karbüratör ,lastik eksoz ve tork konvertor gibi malzemelrdeki değişiklikleri kaldırabilecek makinaya ve cok paraya ihtiyacınız olacak sonra yaptığınız tadilatları satış esnasın da yok sayacaksınız ona göre benim araştırnalarımda italyan motorların bir cok modeli modifiye kaldırıyor

H@NS
05 Şubat 2006, 18:54
mel-a-ku kardeşim ben egzosu 200 e yaptırdım ama içi dışı paslanmaz kromdan ....ömür boyu garanti...egzosu 100 eğil daha aşağıda yaparlar bulursun ama 2 gün sonra dökülmesin...http://www.sahibinden.com/pls/sahibinden/AdDetail.DoIt?AdId=2199781 bak egzosa yani bi karım yok sadece yaptırırsan memnun kal die soliyorum... olmadı bi yerden çıkma egzos bulursun nerden bulursun bilmem ama motor hurdacıalrında belki vardır onu taktırırsın ucuz olur...

RAPTOR666
06 Şubat 2006, 01:19
peki bu rs 151 ve benzerlerini nasıl boyarız en iyi?
malum bunların kaplamaları naylon:queen: fırın boyaya gelmez :cherry:

bikerboi
06 Şubat 2006, 13:45
bu aletlere cip fln takilmiyo mu performansı arttrmak icn

mondial50tt
06 Şubat 2006, 14:11
ewt arkadaşlar bilen warsa aydınlatsın açıklamalı olarak

H@NS
06 Şubat 2006, 17:25
raptor666.kaerdeş walla boyuyan boyuyo zımpara sonra sıprey kaliteli boyayla saldır kaportaya ....alsan fıstık gibi işte.... zoe değil de farklı renke boyama sonra polisler bilirisnn... :)

H@NS
06 Şubat 2006, 17:30
mondial 50tt.sen kendi motorun için istiyosan yaparlar modifiye yapılmazmı ama motoru yolda giderken eline mi almak istiyosun yahuu...çin malına hiç bişey yapılmaz....değmez modifiye etmeye çok arıza çıkarır zaten normaldede çıkarıyoo..başına dert olur...sakın yaparsan 2 zmanlı motora yapılır yamaha runner aprilla v.s kalite motorlarda modifiye daha uygun ve sağlam olur..:cat:

RAPTOR666
06 Şubat 2006, 19:42
bendaha ruhsat çıkartmadım yaw ruhsata istediimiz rengi yazarlarmı yoksa faturayamı bakarlar atıyım diyorun şööle siyah üstüne sarı çizgiler felan altta mavi ışıkta var bakiim bide ayak koyduumuz yerin altına daha yere yakın bişeyler bulabilirsem bide farlarla staoplarada çorp yada bi boya filan bişeyler düşünüyom warmı böyle bişeyler yapan bi resim falan atarsa yapacak olnanlara fikir olur

mondial50tt
06 Şubat 2006, 20:16
h@ns ben sadece benim motor için sormuyorum cevremde merak eden arkadaşlar var

H@NS
07 Şubat 2006, 20:44
dedim işte yapacak biri varsa bile kaliteli motorlara olur.....bikere sakın çin malına yapmasınlar çok feci olur...eğer modifiye istiyosanız mesela motorun dişileri değiştirilebilir.....mesela dişlilşeri büyütürsen motor kalkışta yavaş ama son hız da hızlı olur ..küçültürsen kalkış hızlı son hız çok fazla olmaz...ayrıca egzos takılabilir....performans egzosu kalkışta çok işe yarar....performans hava filitresi (ama çok çok fazla yakar) olabilir....ya zaten modifiye tam bi modifiye edilecekse dişliler değişir sonra bujiler değişir karbüratör değişir...modifiyenin sonu yok birini yaprsan devamını ister ama illa hepsi yapmak porunda değilsiniz..tam bir modifiye isteniyosa bunlar yapılır.bide güzel bi ayar çekilir motor canavar gibi olur..ama benzin sorun olmaz denirse bunlar yapılır...ama çok yakar...vede ibre dayanmaz bu işlemlere tutamazsın motoru..bide ömrü kısalır...walla yeni ibre gerekir yetmez bu kadar modifiye ibre bi tur daha döner

RAPTOR666
07 Şubat 2006, 20:51
parça değiştirmeden yapılabilcek ayar kayar işleri yolmudur acep hava filtresine yada karbüratöre yada ne biliim egzosta

RAPTOR666
07 Şubat 2006, 21:00
parça değiştirmeden yapılabilcek ayar kayar işleri yolmudur acep hava filtresine yada karbüratöre yada ne biliim egzosta

başlıkta zaten basit upradeler diyo ya misal ööle bişe söyleyinki şimdi ineyim aşşa yapayım ve yapalım



(((burda msaj silinemiyomu wallah pc dondu falan sandım bidaha yollamışım pardon))

H@NS
08 Şubat 2006, 16:11
ya kardeş ince ayarlar war olmazmı ama sen yapamazsın onu sağlam bi motorcu yapar oda ne olur; karbüratör içinde gaz pistonu war onun iğnesiyle oynanabilir aşağı yukarı kaldırılabilir..hava ayarı yapılır bunlar yapılır ama çok etkiliyeceğini sanmıyorum .....dedimya yapılır ama sağlam bi motorcu yapsın daha iyi our..basit bunlar...onun haricinde servise bakıma gittiğin zaman ve yağını kim değiştiriyosa sen mi kimse artık..double up al yağla birlikte koy..al işte basit bu ama sen aşağı inipte yaparsan bunları kötü sonuç getirebilir...

RAPTOR666
08 Şubat 2006, 18:31
anladım hoca peki bujiyi değiştirsek sanki benim buji biraz dandik tam gazda baazen tekliyo 1900 km oldu kapkara olmuş bujinin başları normalmiki şööle kalite bişe alsak yaparmı aynı olayı

mondial50tt
08 Şubat 2006, 22:54
ben bujiyi deiştirdim şimdi motor hemen calışıyo eskiden marşa basılı tutardım biraz sonra calışırdı:cat:

RAPTOR666
09 Şubat 2006, 00:28
kalite bişeymi aldın? fiyatı nekadar? gidişte fark oldumu yoksa sadece çalıştırmadamı fark var?

H@NS
09 Şubat 2006, 19:47
raptor kardeş sen bujini değiştir...siyah fena..en son ihtimal bujinin rengi kahverengi olmalı....buji siyaha dönüştümü bilki değişme zamanı gelmiştir..

mondial50tt
09 Şubat 2006, 20:56
servis kaliteli dedi sanırım N&K mı NOK mu neydi hatta dışarıda sahtesi bile varmış onlar 3.5 ytl benim aldığım 5 ytl idi sadece calıstırmada işe yaradı

RAPTOR666
10 Şubat 2006, 02:20
bujiyi zımparaladım şimdilik düzeldi ama böyle gitmez
bide hava filtresi sorunu var onuda kopresörle temizledim ama nekadar da temizlesen pek bişe değişmedi peki bu alet-i şeytan'ül icat olması gerekenden birazdaha fazla hava alıra ne olur?

yani hava alması için filtre kutusuna 3 tane delik açmışlar bizim çinli dostlarımızda bunların 1 ini süngerle tıkamış bende çok bi p.k biliyomuş gibi çıkartım o süngeri şimdi bu alet süngeri çıkattım die kızıp bi kıllık yapmasın tıkıyımmı gene delii

ylmzzz
10 Şubat 2006, 02:44
bakımların zamanı vardır km olarak. zamanında götürmedin mi?
1000km 2000km gibi.

H@NS
10 Şubat 2006, 10:36
ben duydum performans bujileri ....onları demek istedim ama bulamadım....raptor666 kardeş sen neden zımparalıyosun bujiyi olurmu ole ya git değiştir kaç para en fazla 5 ytl ...hava filitresine gelince mesela ben hava filitresini komple söküyodum gdiyodum banyoya hertafaını güzelce yıkıyorum sabunla ama içindeki sünger filitrreyi yıkamadan sünger filitreyi çıkar ole yıka......diğer kalan plastik yerleri parçala yıka sonra durula..daha sonrada ya bekle kurusun yada acelen varsa saç kurutma makinesiyle kurula topla tekrar tak sünger filitreyi ..sonracıma tak yerine söktüğün gibi filitreyii..tertemiz olsun hava tutmaktan çok daha iyidir...bide sen diyosun ya raptor666 kompresörden hava tuttum hala değişmedi diyosun değişmeyen ne motor boğuluyomu ne yapıyoda değişmedi diyosun bi sole açıklık getirelimm......bide sakın içindeki filtreyi çıkarma yani senin dediğin gibi süngeri...hava ayarı karburatörden yapılıyo sen gidip delik açmıyosun karburatörden bi ayarla motor daha çok hava alıyoo ole dir olay..filitreye delik açınca veya süngeri çıkardınmı bi fark etmez hatta boğulur motor.........

ylmzzz
10 Şubat 2006, 20:16
raptor666 konyada eski garajın orda motorcu arkadaşım var ona götür motoru kendin yaparsan maddi olarak zarara girersin yakında :)

RAPTOR666
10 Şubat 2006, 21:22
yaw önceleri 120 görüyodu motor ama şimdi 105 anca devirden düştü tam gazda giderken bazen tekliyo hava filtereyi temizledim benzin filtresini temizledim bujiyi temizledim (değiştiremedim çünkü hadeyince bulunamadı ama bulcam) bunlar yani kabüratörü temizlemek falan gerekirmi bilemiyom

çok hor kullandım yaw Allaha emanet gidiyoz wallah bigün toplıcaz şanzımanı tekeri yerden aklımız başımıza gelcek ama hadi hayırlısı

H@NS
12 Şubat 2006, 16:20
raptor 666 ben sana solimi neden 105 i geçemediğini sen kesin motoru alıp yolda yardırmışsındır eminim rodaj kurallarına uymamışsındır.neden dicen çünkü bizim bi arkadaş vardı adam motoru aldı aldığı 2.ci gün kökledi gazı motor tabi 120 km gidiyodu sonra motor rodajı bittiği zaman şimdi 100 ü zor geçiyoo...eğer sende ole yapmışsan alıp gaza yüklenmişsen ilk aldığın zamanlarda rodaj dönemi bitmeden...105 gitmesi normal...eğer fazla km yapmadıysan acele et git göster servise bence...sen nasıl yaptın rodajını?

RAPTOR666
14 Şubat 2006, 19:10
raptor 666 ben sana solimi neden 105 i geçemediğini sen kesin motoru alıp yolda yardırmışsındır eminim rodaj kurallarına uymamışsındır.neden dicen çünkü bizim bi arkadaş vardı adam motoru aldı aldığı 2.ci gün kökledi gazı motor tabi 120 km gidiyodu sonra motor rodajı bittiği zaman şimdi 100 ü zor geçiyoo...eğer sende ole yapmışsan alıp gaza yüklenmişsen ilk aldığın zamanlarda rodaj dönemi bitmeden...105 gitmesi normal...eğer fazla km yapmadıysan acele et git göster servise bence...sen nasıl yaptın rodajını?

kardeş aynen dediin gibi oldu rodaj modaj hak getire normal diyosun bu durum hakettim yani dimi
ama iyi gidiyodu 1200-1300 km ye kadar sorunyoktu yeni yeni olmaya başladı şuan 2100 km de peki bunu düzeltmek için ne yapabiliriz varmı bi yolu:pale:

H@NS
18 Şubat 2006, 10:54
sen servise götür ilk önce ne yapabiliriz die sor sonra bide git iyi bi motor ustasına götür bi de ona derdini anlat..bi bak bakalım ne diyolar..yani sen motoru kör etmişin .......sana da servise gittiğin zaman ole dicekler...sana hiç servis veya aldığın kişler rodaj süresini solemedilermi yoksa senmi dayanamadın asıldın gaza? sen git bi bilgi al......ne yapılması gerekiyo bilmiyorum ....benim bi abi var motorcu ona sorarım bişeyler soler kesin bende sana solerim...sen iyice bi araştır........fazla kmyapmadan halletmeye çalışş...k.i.b

RAPTOR666
19 Şubat 2006, 15:54
sen servise götür ilk önce ne yapabiliriz die sor sonra bide git iyi bi motor ustasına götür bi de ona derdini anlat..bi bak bakalım ne diyolar..yani sen motoru kör etmişin .......sana da servise gittiğin zaman ole dicekler...sana hiç servis veya aldığın kişler rodaj süresini solemedilermi yoksa senmi dayanamadın asıldın gaza? sen git bi bilgi al......ne yapılması gerekiyo bilmiyorum ....benim bi abi var motorcu ona sorarım bişeyler soler kesin bende sana solerim...sen iyice bi araştır........fazla kmyapmadan halletmeye çalışş...k.i.b


sağolasın dostum ya sabredemdik bastık gaza hikaye gibi geldi rodaj daha önce 0 motrumuz olmaı ki bi tanıdık buldukta forumdan yılmazz varya onunla götürecez bakalım ne diyolar sendende haber bekliyorum tekrar sağolasın

bide ben 98 octan kullanıyodum 95 alınca daha iyi oldu sanki acep onunda bi farkı olurmu

ozi2002
25 Şubat 2006, 23:38
arkadaşlar isterseniz modifiye yerine 50-60 yıldır motosikletler için kullanılan şike kelimesini kullanabiliriz.benim için farketmez.bu arada şike konusunda özkan arkadasımıza tamamen katılıyorum şike çin malı motorlarda şakaya gelmiyo çabuk bozuluyo.ve telafisi pahalıya maal oluyo eger süra ve güç istiyosanız motorunuzdaki mevcut kayışı aynı çapta ama daha incesiyle degiştirin hem ucuz hem etkili eksoz hava filitresi gibi şeylere girmeyin.bu arda NGK BOSCH ve CHAMPİON dışında buji kullanmayın. :cat:

RAPTOR666
01 Mart 2006, 16:50
arkadaşlar isterseniz modifiye yerine 50-60 yıldır motosikletler için kullanılan şike kelimesini kullanabiliriz.benim için farketmez.bu arada şike konusunda özkan arkadasımıza tamamen katılıyorum şike çin malı motorlarda şakaya gelmiyo çabuk bozuluyo.ve telafisi pahalıya maal oluyo eger süra ve güç istiyosanız motorunuzdaki mevcut kayışı aynı çapta ama daha incesiyle degiştirin hem ucuz hem etkili eksoz hava filitresi gibi şeylere girmeyin.bu arda NGK BOSCH ve CHAMPİON dışında buji kullanmayın. :cat:
motorda orjinalden NGK vardı kurum kaplamıştı yenisinide ondan taktım oda aynı olayı yapıyo şimdi sanırım yakıttam oluyo doğrumudur:silent:

zeda3000
01 Mart 2006, 17:17
Dostlar ben artik scooter kullanmiyorum , su anda chooper im var ona performans hava filtresi taktirdim , egzozu actirdim, subap ayari yaptirdim. Cok benzin yemiyor ama gazi kokledigimde motor cabuk hizlaniyor ii bir cekis var diyebilirim. Benzine katki maddesi katin yaginizi temiz tutun. Bunlar ii oldumu motor tikanmaz.
Lastiklere dikkat bu arada , motorunuz ile duz yolda giderken sorun yok ama en kucuk virajda savurursunuz. Modifiye motor yapan her kez icin soyluyorum bu ise giriyorsaniz lutfen guvenlik malzeme ve kiyafetlerini max seviyeye cikarin.Bu isin sakasi yok.

hyosung150
02 Mart 2006, 00:29
modifiye öle hava filtresi egsoz falanla olmaz ilk önce krank mili değiş sonra pistonları taşlat karbürotörü büyüt hava filtresi ile egsoza sakın dokunma ufak cc li motorlarda geri teper bu olay yani güç kaybı veya tork kaybı he çin motorları modifiyesiz yolda zor yürüyo modifiye yaparsan 1000 km re dayansa bile sonunda krank dağıtır blok çatlatır yani motoru alırsın koltuğunun altına bide bence modifiyeye en uygun motor küçük cc de 2 zamanlıdır en azından problemleriyle daha rahat başedilir :)

ozi2002
02 Mart 2006, 00:59
Raptor666 Yakitin SÜper Olmadigi İÇİn Oluyo1,ÇÜnkÜ SÜper Kalkti Çİn Malida 10 Da 9unu Yakabİlİyo.bİde Sİbİp Ayarlarina Bak İstersen Ondanda Olabİlİr

Gokcell
10 Mart 2006, 14:39
arkadaşlar bende de hussar 125 war modifiye etmek istedim...yalnız performans egzosu yaptırdım.onun haricinde araştırdım neler yapılabilir die.. performans hava filitresi takılabilir...ama o zaman da acaip yakıyoo yahu..onun için vazgeçtim..mesela egzos fazla fark etmedi ama hava filitresi çok farkediyo..100 bin yakıyosa 150 bin yakıyo..100 km hızla gidiyosa 110 gidiyoo.120 gidiyosa 130 km gidiyo sadece 10 km filan arttırıyo...dişlileri değiştirsen motorun ömrü 4 yılsa 2 yıl da bitiyo....ama yok benzin sorun değil ben cuval cuval para var diyosan hava filitresini tavsiye ederim..egzos dediğim gibi kalkışı çok etkiliyo..mesela ben egzosu yaptırdım şimdi motorla ön kaldırıyorum hussarla normaldde hussarla kaldırmak zordur..egzos kalkışda çok işe yarıyoo.hızı etkiliyo ama fazla değil...benzinde fazla yakmıyoo...neyse benden şuan bu kadar bilgisi olan varsa paylaşalım...:)


H@NS arkadaşım, performans egzostu nerden bulduğunu söylermisin. Benim ARN nin egzostu kırıldı, yenilerkende performans koyayım diyorum. Bilgilendirirsen sevinirim.

H@NS
14 Mart 2006, 20:13
gokcell mesaj yolldım sana kardeş..

hyosung 150,,,konumuz basit performanslar krank kolu filan demişsin..zaten motor ne kadar ki bide krank kolu modifikasyonuna gircez yahu...

2move
14 Mart 2006, 21:08
buji değiştirme olayını deneyın.varmı deneyen??

RAPTOR666
15 Mart 2006, 19:40
ben değiştirdim ama bisüre sonra eski haline dönüyo

H@NS
16 Mart 2006, 11:04
eğer bujide bi sorun varsa bunun en büyük sebebi sibop ayarlarının düzgün olmadığıdır........sibop ayarını iyi yaptırmak lazım........

ozi2002
19 Mart 2006, 18:45
Arkadaşlar sadece çin malı 50 cc motorlar için yeni bişey buldum diğer arkadaşlar denemesin!!Karbüratörün içindeki klapeyi çıkartıp çok iyi bir hava ayarı yapılırsa (Hava ayarına dikkat) motorun hem sürati hem gücü artıyo.Bu arada yakıtta artıyo ama bu başlık altındakilerin pek yakıt sorunu olacagını sanmıyorum.Mondial 50TT'yi düzlükte 75km sürata çıkardım!!!

RAPTOR666
19 Mart 2006, 22:54
ama şimdi performansı %20 arttırıp yakıtı %70-80 arttırıyosa bence deymez ki bu oranların dışında bişeyde diildir o bence

mondial50tt
19 Mart 2006, 23:27
ben ayar yaptırmadım benim 50TT rahat 75km yi görüyor arasıra 80 bile yaptım!!!!!

desperadost
19 Mart 2006, 23:36
H@NS arkadaşım, performans egzostu nerden bulduğunu söylermisin. Benim ARN nin egzostu kırıldı, yenilerkende performans koyayım diyorum. Bilgilendirirsen sevinirim. bende merak ettim yazarsan sevinirim nereden bulabiliriz teşekkürler

onurozcan
20 Mart 2006, 00:18
mondial 50 tt 75 km mi yapıyomuş ya arkadaşlar lütfen gerçekçi olalım sanki 100cc motordan bahsediyoruz yaww alla allaaa