PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Vize işlemleri- ayna ve sinyal



erdemgc
13 Aralık 2010, 20:07
Merhaba arkadaşlar,

Motosikletimin vizesini yaptıracağım. Sağ ön sinyalim çalışmıyor ve hafif kırık(arka çalışıyor) ve sağ aynam kırılmıştı. aynayı yapıştırabilirim.

fakat sinyale birşey derler mi muayenede?

Teşekkürler şimdiden.

(Tam anlamıyla kendi durumumu spesifik olarak sormak için konu açtım arkadaşlar.)

ahmet şimşek
13 Aralık 2010, 20:14
Ben gecen hafta yaptırdım.
Kesınlıkle calışması gerekenler.
Sinyaller
korna(havalı korna gecmıyor)
Park lambası(ön arka)
fren lambasını kontrol edıyorlar
frenlerı kontrol edıyorlar
Lambaların ısık derecesını ölcuyorlar
benım park renklı ve havalı korna oldu ıcın gecemedı. Düzelttım kusursuz gectı :) Kolay gelsın...

abolgi
13 Aralık 2010, 20:19
arkadaşlar çalışmayan sinyalle, kırık ayna ile trafiğe nasıl çıkıyorsunuz? yasak savmak içinmi bulunuyorlar motorlarınızda?

erdemgc
13 Aralık 2010, 20:26
arkadaşlar çalışmayan sinyalle, kırık ayna ile trafiğe nasıl çıkıyorsunuz? yasak savmak içinmi bulunuyorlar motorlarınızda?

öncelikle şunu belirteyim. motoru çıkarmıyorum denebilir kış nedeniyle...

onun dışında sinyalden konuşursak arka sinyalim sorunsuz çalışıyor. genelde de motosikletler için önemli olan arka sinyallerdir.

ayna için haklısın fakat sol aynam sağ tarafı da görmemi sağlıyor. zaten söylediğim gibi kış olması sebebiyle çıkarmıyorum desem yalan olmaz.


@ahmet şimşek

yardımın için teşekkür ederim.

abolgi
13 Aralık 2010, 20:33
öncelikle şunu belirteyim. motoru çıkarmıyorum denebilir kış nedeniyle...

onun dışında sinyalden konuşursak arka sinyalim sorunsuz çalışıyor. genelde de motosikletler için önemli olan arka sinyallerdir.

ayna için haklısın fakat sol aynam sağ tarafı da görmemi sağlıyor. zaten söylediğim gibi kış olması sebebiyle çıkarmıyorum desem yalan olmaz.


@ahmet şimşek

yardımın için teşekkür ederim.



erdem hocam bu ülkede her yıl binlerce insan ölüyor pekçoğuda bir hiç uğruna, zamanında bakımı yapılmayan araçlar yada ertelenmiş araç ihtiyaçları yada bana bişey olmaz gibi nedenlerden dolayı. allahtan şu trafik muayenesi özelleştide ( bunu aslında devlet yapmalı taviz vermeden) hiç değilse 2 yılda bir araçlar adam gibi bakımdan geçiyor. yazdıklarımı şahsınıza yazılmış olarak algılamayın burada genelleme yapıyorum. forum konularını okurken pek çok arkadaşın motorlarının orijinal lastiklerinin çok kaydığından şikayetçi olduklarını gördüm ama eminimki şu yağışlı günlerde bile pek çoğu o lastiklerle biniyorlar motorlarına. neden diye sorulacak olsa mutlaka kendilerince bir açıklaması vardır. kazasız ve belasız sürüşler dilerim.

erdemgc
13 Aralık 2010, 23:12
erdem hocam bu ülkede her yıl binlerce insan ölüyor pekçoğuda bir hiç uğruna, zamanında bakımı yapılmayan araçlar yada ertelenmiş araç ihtiyaçları yada bana bişey olmaz gibi nedenlerden dolayı. allahtan şu trafik muayenesi özelleştide ( bunu aslında devlet yapmalı taviz vermeden) hiç değilse 2 yılda bir araçlar adam gibi bakımdan geçiyor. yazdıklarımı şahsınıza yazılmış olarak algılamayın burada genelleme yapıyorum. forum konularını okurken pek çok arkadaşın motorlarının orijinal lastiklerinin çok kaydığından şikayetçi olduklarını gördüm ama eminimki şu yağışlı günlerde bile pek çoğu o lastiklerle biniyorlar motorlarına. neden diye sorulacak olsa mutlaka kendilerince bir açıklaması vardır. kazasız ve belasız sürüşler dilerim.

hassasiyetiniz için teşekkürler

ben de kazasız sürüşler dilerim

audioslave
13 Aralık 2010, 23:37
Ben gecen hafta yaptırdım.
Kesınlıkle calışması gerekenler.
Sinyaller
korna(havalı korna gecmıyor)
Park lambası(ön arka)
fren lambasını kontrol edıyorlar
frenlerı kontrol edıyorlar
Lambaların ısık derecesını ölcuyorlar
benım park renklı ve havalı korna oldu ıcın gecemedı. Düzelttım kusursuz gectı :) Kolay gelsın...

Işık derecesi derken ön farın aydınlatma değerini mi ölçüyorlar?Birde xenon farlarla ilgili bir sıkıntı yaşatıyorlar mı(eğer mercekli ve ayarlıysa)?

Slayerrr
14 Aralık 2010, 00:33
Aynanın kırık olması hafif kusur, Sinyal lambası camının kırık olması hafif kusur, sinyal lambasının çalışmaması AĞIR KUSUR. Yani sinyal lambasını çalışır hale getirmen yeterli muayeneden geçmek için. Ama motosikleti kullanacağın zaman muayeneyi düşünmeden hepsini kusursuz hale getirmen senin için daha iyi olur.


Işık derecesi derken ön farın aydınlatma değerini mi ölçüyorlar?Birde xenon farlarla ilgili bir sıkıntı yaşatıyorlar mı(eğer mercekli ve ayarlıysa)?

Evet, farların aydınlatma değerlerini ölçüyorlar ama bizim hiç aydınlatmıyor dediğimiz farlar bile muayeneden geçmek için yeterli ışık şiddetine sahip. Xenon konusunda da, senin ne tür bir ampul kullandığınla yada farının mercekli olup olmadığıyla ilgilenmiyorlar. Onları ilgilendiren şey farın yeterli ışık şiddetine sahip olması ve ışığın düzgün bir şekilde yansıması yani farın ayarlı olması. Yani farda xenon varsa, merceksiz de olsa ışık dağılmıyor ve ayarlıysa çok rahat geçersin. Ama standart ampule göre tasarlanmış bir fara xenon takınca merceksiz çok dağılıyor. Mercek var ve ayarını da yaptıysan düşünmene bile gerek yok. Yani aslında mercek bile şart değil. Mesela Nissan Primeralarda orjinal xenon var ama mercek yok. Ancak far reflektörü ona göre tasarlanmış ve ışık gayet düzgün çıkıyor fardan.

acayüp
14 Aralık 2010, 00:49
Bende direksiyon kilidine bile baktılar. Şaşırmıştım.

kench
14 Aralık 2010, 01:19
Aynanın kırık olması hafif kusur, Sinyal lambası camının kırık olması hafif kusur, sinyal lambasının çalışmaması AĞIR KUSUR. Yani sinyal lambasını çalışır hale getirmen yeterli muayeneden geçmek için. Ama motosikleti kullanacağın zaman muayeneyi düşünmeden hepsini kusursuz hale getirmen senin için daha iyi olur.



Evet, farların aydınlatma değerlerini ölçüyorlar ama bizim hiç aydınlatmıyor dediğimiz farlar bile muayeneden geçmek için yeterli ışık şiddetine sahip. Xenon konusunda da, senin ne tür bir ampul kullandığınla yada farının mercekli olup olmadığıyla ilgilenmiyorlar. Onları ilgilendiren şey farın yeterli ışık şiddetine sahip olması ve ışığın düzgün bir şekilde yansıması yani farın ayarlı olması. Yani farda xenon varsa, merceksiz de olsa ışık dağılmıyor ve ayarlıysa çok rahat geçersin. Ama standart ampule göre tasarlanmış bir fara xenon takınca merceksiz çok dağılıyor. Mercek var ve ayarını da yaptıysan düşünmene bile gerek yok. Yani aslında mercek bile şart değil. Mesela Nissan Primeralarda orjinal xenon var ama mercek yok. Ancak far reflektörü ona göre tasarlanmış ve ışık gayet düzgün çıkıyor fardan.

Yanlış bilgi. Farların ışık yoğunluğunun yanı sıra açısına da bakılıyor. Örneğin benim motorumun kısa farı düşük, uzun far ise yanlış açıda çıktı. Ama hafif kusurlu olarak muayeneden geçti. Tolerans dışındaki daha büyük bir açı bozukluğu muayeneden geçememesine sebep olabilir.

Bu arada konuyu açan arkadaşa... Motosiklette arka sinyal daha önemlidir diye bir şey yoktur, ama umursamazlık diye birşey vardır.

Slayerrr
14 Aralık 2010, 01:23
Yanlış bilgi. Farların ışık yoğunluğunun yanı sıra açısına da bakılıyor. Örneğin benim motorumun kısa farı düşük, uzun far ise yanlış açıda çıktı. Ama hafif kusurlu olarak muayeneden geçti. Tolerans dışındaki daha büyük bir açı bozukluğu muayeneden geçememesine sebep olabilir.




Evet, farların aydınlatma değerlerini ölçüyorlar ama bizim hiç aydınlatmıyor dediğimiz farlar bile muayeneden geçmek için yeterli ışık şiddetine sahip. Xenon konusunda da, senin ne tür bir ampul kullandığınla yada farının mercekli olup olmadığıyla ilgilenmiyorlar. Onları ilgilendiren şey farın yeterli ışık şiddetine sahip olması ve ışığın düzgün bir şekilde yansıması yani farın ayarlı olması. Yani farda xenon varsa, merceksiz de olsa ışık dağılmıyor ve ayarlıysa çok rahat geçersin. Ama standart ampule göre tasarlanmış bir fara xenon takınca merceksiz çok dağılıyor. Mercek var ve ayarını da yaptıysan düşünmene bile gerek yok. Yani aslında mercek bile şart değil. Mesela Nissan Primeralarda orjinal xenon var ama mercek yok. Ancak far reflektörü ona göre tasarlanmış ve ışık gayet düzgün çıkıyor fardan.

Sanırım dikkat etmemişsin