PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : piston segman deiştirme



antilop_skul
05 Aralık 2010, 21:02
merhaba arkadaslar gene herkezi rahatsız edecegim ama mtoorum yag yaktıgı iin piston segman vs değiştirmek istiyorum videoları falan izledim resimlere baktım hallede bilecegime inanıyorum . ama bikaç sorum olacak yag yakmasının nedeni pistonun arasından kaçan yag mıs yani kaçmaması icin segmanlar var
1. bu segmanlar plastikmi
2. segmanları takarken yönü varmı ve resimlere bakıyorum segmam 5 tane piston üzerindeki cizikler 3 tane hangisi enreye takılcak


arkadaslar birde eger sorun sadece segman değilse pistonla gidip geldiği yer zarar görmüsse tornalanmalımı yoksa yenisini alsak olurmu ?

lütfen yardım edin bi tamirciye 100 - 150 tl vermek istemiyorum okdarda durumum yok zaten simdiden teşekürler...

http://www.rialli.com/urunler/scooter-yedek-parca/326_silindir-krank-grubu/7243__rialli-piston-150cc-scooter-modelleri-std-sekmanli/

http://www.rialli.com/urunler/scooter-yedek-parca/326_silindir-krank-grubu/5779__silindir-komple-150-cc-scooter-modelleri/

Samet Ağır
05 Aralık 2010, 21:22
senin 5 tane dediğin şey aslında 3 segmandır..ikisi kompresör biri yağ sıyırma segmanıdır...en ince olan ikisinin arasına o şekilli olan gelir ve en alta takılır ama .......
bu işlemi senin yapabileceğini sanmıyorum....100-150 den kaçarken kendine daha fazla bir meblar kaçırabilirsin....
motorunu senteye getirmeyi becerebilecekmisin??sibop ayarlarını yapabilecekmisin?tüm contaları değiştirerek herbir civatayı dengeli sıkabilecekmisin???
motorun iki zamanlı olsa buradan tarif ederdim yapardın ama 4 zamanlıda,heleki segmanlar plastikmi,heleki 3 yer var ama 5 segman var gibi sorular sorarken hiç bulaşma...bu senin iyiliğin için bir tavsiye idi...
dediklerimden alınıp gurur meselesi yapacaksanda bulaş...ama sonucunu da katlanmayı göze almalısın....

-unnamed-
05 Aralık 2010, 21:31
senin 5 tane dediğin şey aslında 3 segmandır..ikisi kompresör biri yağ sıyırma segmanıdır...en ince olan ikisinin arasına o şekilli olan gelir ve en alta takılır ama .......
bu işlemi senin yapabileceğini sanmıyorum....100-150 den kaçarken kendine daha fazla bir meblar kaçırabilirsin....
motorunu senteye getirmeyi becerebilecekmisin??sibop ayarlarını yapabilecekmisin?tüm contaları değiştirerek herbir civatayı dengeli sıkabilecekmisin???
motorun iki zamanlı olsa buradan tarif ederdim yapardın ama 4 zamanlıda,heleki segmanlar plastikmi,heleki 3 yer var ama 5 segman var gibi sorular sorarken hiç bulaşma...bu senin iyiliğin için bir tavsiye idi...
dediklerimden alınıp gurur meselesi yapacaksanda bulaş...ama sonucunu da katlanmayı göze almalısın....
ağır bir dil kullanılsada gayet açıklayıcı olmuş...:cat:
parça paraları ve götürüp getirdiğin zaman, artı emeğin herşey boşa gider haberin olsun..
en güzeli ya sürekli yağına ilave yapıver durumunu düzeltene kadar yada ustaya yaptır motoru..
başın ağrımaz hiç değilse...

piranha dört
05 Aralık 2010, 21:31
Yag yakma piston sebepli ise:Silindir iç çap ile segman dış çapı(segman iki uçu birbirine deydigi an)arasındaki farkdan.Yani pistonu silindir içine taktıgınızda segmanların ek yerleri arasında kalan boşluk piston veya segmandan kaynaklı yag yakma yüzdenizi verir.Buna sebep silindir iç yüzeyinizin ve segman dış yüzeyinizin aşınması.Bunlardan birini degiştiginizde mantıken yag yakma oranınız ½ düşecek gibi görünse de parçaların alışması sırasında veya uyumsuzlugundan kaynaklı fark da katıldıgında en fazla %20 civarında kalır bence..Buna da degmez.Eger elinizden geliyorsa mevcut pistonunuzun bir üst çapını alıp blogunuzla birlikte tornacıya vermeniz.Tornacı yeni pistonunuza uygun ebatda silindirinizi genişletecek sizde aracınızdaki eski performansa ulaşacaksınz,fiyat olarak yeni set daha uygun galiba.Fakat elinizden geliyorsa sübopları (alıştırmayı unutmayın:lebleme)ve duman keçelerinide degiştirmeniz yararlı olacak(iyibir usta süboplarınızın deforme olup basınc kaçırıp kaçırmadıgını baktıgı an anlayabilir.).Segman sırasını hiç bilmiyorsanız bile çıkarttıgınız pistondaki sıra ile takabilirsiniz.En kalını basınc segmanı en üstde,altına bir incesi sıyırma segmanı,iki ince arasında S şekilli yag segman seti.segmanlar dökme yay çeligi malzemeden plastik degil.Takarken kırabilir yada segman şeklini bozabilirsiniz.Yada 100-150 tl ye kıyın tamirciniz halletsin.Kolay gelsin.Aynı anda cevaplamışız arkadaşlar da aynı şeyleri yazmış.Tekrar kolay gelsin.

antilop_skul
06 Aralık 2010, 10:58
teşekürler arkadaslar peki yag basıp basıp gezmemin daha buuyuk sorun cıkarması olurmu

acayüp
06 Aralık 2010, 11:43
Özelden cep numaramı gönderdim.Arayın yardımcı olmaya çalışırım. Yakınmışsınız madem(semt olarak)

zontar
06 Aralık 2010, 22:30
merhaba arkadaslar gene herkezi rahatsız edecegim ama mtoorum yag yaktıgı iin piston segman vs değiştirmek istiyorum videoları falan izledim resimlere baktım hallede bilecegime inanıyorum . ama bikaç sorum olacak yag yakmasının nedeni pistonun arasından kaçan yag mıs yani kaçmaması icin segmanlar var
1. bu segmanlar plastikmi
2. segmanları takarken yönü varmı ve resimlere bakıyorum segmam 5 tane piston üzerindeki cizikler 3 tane hangisi enreye takılcak


arkadaslar birde eger sorun sadece segman değilse pistonla gidip geldiği yer zarar görmüsse tornalanmalımı yoksa yenisini alsak olurmu ?

lütfen yardım edin bi tamirciye 100 - 150 tl vermek istemiyorum okdarda durumum yok zaten simdiden teşekürler...

http://www.rialli.com/urunler/scooter-yedek-parca/326_silindir-krank-grubu/7243__rialli-piston-150cc-scooter-modelleri-std-sekmanli/

http://www.rialli.com/urunler/scooter-yedek-parca/326_silindir-krank-grubu/5779__silindir-komple-150-cc-scooter-modelleri/

Scooterlarda kronikdir bu olay. Silindirin çizilmemiş ise ( içine bak ışığa tut, eğer pırılpırıl duruyorsa) silindirle bir yedek parçacıya git ve piston dene. İçine en iyi uyan numaradan piston al. 0,1 - 0,2 gibi vs. vs. Uyan pistonu al ve silindire yerleştir. Segmansız olarak tabi. Pistonu silindirin en üst kısmına al ve yanlarında boşluk varmı bak. Pistonu silindirin en üst kısmında (TDC :)) ) sağa sola elinle it. Boşluk olup olmadığını görürsün. Eğer yoksa ilk segman tırnakları eksoz tarafında olacak. İkinci segman karbüratör tarafında. Yağ segmanını ( tırtıklı olan) koy tırnakları karbüratör tarafında olacak. En ince olan segman elinde 2 tane kalacak onlar yağ segmanından sonra takacaksın. Üstteki tırnağı sol perno tarafına doğru baksın tırtıklı olan yağ segmanına göre 30 derece açıyla. alttaki ince segmanı ise tam tersi yöne sağ perno tarafına 30 derece açıyla tak. Bu kadar.... Segmanlara az yağ sür öyle tak.

kokohami45
08 Aralık 2010, 21:14
Tahminim silindirinde aşınmalar vardır durduk yere motor yağ yakmaz bence silindirini 0,25 rektefiye yabtırıp pistonu ona göre almalısın ;)

Djnkt
09 Aralık 2010, 05:27
sen bu sorulari soruyosan bence hic bu ise girme hem basini agritma hemde maddi olarak zarara girme. yanlis anlama kendimden tecrubeli oldugum icin diyorum :)

taneralper
04 Ocak 2011, 21:43
kardeş sen hiç dokunma ben 12 yıldır bu işi yapıyorum daha ben olamadın 4 x 4 lük okey en yakın servise git hem ne 100 150 lisi sen birker 300 350 gözden çıkar zaten iki zamalıyı biz 250 yapıyoruz okey

sardokar
12 Şubat 2014, 19:42
Konu açamadığım ve sağolsun admin de bu konu ile ilgilenmediği için mesajımı bu konuya ekleyeceğim.
Benim motorun piston, segman ıvır zıvır neyi varsa değişti. Bu durumda kullanırken rodaj yapmak gerekir mi?

cenkito
12 Şubat 2014, 19:48
gerekir. piston segman değişmişken silindirde değişmiş olmalı.

rodaj denilen sey zaten hareketli parcaların birbirine alısma sürecidir.

serkanADH13
13 Şubat 2014, 04:07
İstersen parçaları bulduğun fıyattan tedarik ederim,
istersen kendın AL,,GEL,
Sen sök herşeyini gör toplarken birlikte toplarız ;)
sen yapmak iste yeterli :)

hallederiz 5 kuruşta vermezsin hemde kendin yapmış olursun :)

_pLay_06
13 Şubat 2014, 04:38
İstersen parçaları bulduğun fıyattan tedarik ederim,
istersen kendın AL,,GEL,
Sen sök herşeyini gör toplarken birlikte toplarız ;)
sen yapmak iste yeterli :)

hallederiz 5 kuruşta vermezsin hemde kendin yapmış olursun :)

dostum ıstanbulda yasıyorsyun ve serkan abı gıbı bır adamı tanımıyorsan yanlıs yapıyorsun derım :D serkan abı bu konuların harbı ehlı uzmanıdır . zamanında racer 200 sayfasında az muhabbetım olmamıstır kendısıyle. cok tarz bır racer 200 u vardı fıstık yesılı =) sen dırek serkan abının yanına gıt parcaları beraber tedarık edın ve guzelce bastan toplayın =) abı ankaraya tasınsanda su bılgı ve tecrubelerınden bızde faydalansak olmazmı =) burda dokuntu motor cok fazla her hafta 1 tane alır toplar satarız =) ( amac kar elde etmekden zıyade keyıf almak ).

cenkito
13 Şubat 2014, 09:44
İstersen parçaları bulduğun fıyattan tedarik ederim,
istersen kendın AL,,GEL,
Sen sök herşeyini gör toplarken birlikte toplarız ;)
sen yapmak iste yeterli :)

hallederiz 5 kuruşta vermezsin hemde kendin yapmış olursun :)

serkan ustam adamın kralısın valla

::melek02: melek gibi insansın

sardokar
13 Şubat 2014, 14:35
ilk mesaj sahibine cevap yazmışsınız ama mesajın ne zaman yazıldığına bakmamışsınız sanırım. İlk mesaj tarihi 2010!

_pLay_06
13 Şubat 2014, 14:49
ilk mesaj sahibine cevap yazmışsınız ama mesajın ne zaman yazıldığına bakmamışsınız sanırım. İlk mesaj tarihi 2010!

kardesım sen tarıhe karısmıs bır konuyu hortlatmıssın :D keske kendı adına bır konu acsaydın .

cenkito
13 Şubat 2014, 15:41
Konu açamadığım ve sağolsun admin de bu konu ile ilgilenmediği için mesajımı bu konuya ekleyeceğim.
Benim motorun piston, segman ıvır zıvır neyi varsa değişti. Bu durumda kullanırken rodaj yapmak gerekir mi?

dün arkadas konuya cvp yazmamıs konu içinde soru sormus

vaarool
22 Şubat 2014, 00:45
bnm de segman pistonun kanalının icinde kırılmıs calısmıodu piston aldım segmanları yerlestırdım ve marsa bastım calıstı calısmasına ama gaz yemiyo simdi de :(

cenkito
22 Şubat 2014, 01:49
subab ayarını duzgun yaptıgınıza emin misiniz

serkanADH13
22 Şubat 2014, 02:52
motorunun sentesı kayık arkadaşım,
bujiyi sök,
bujinin yuvasından ıcerıye ınce bır tel sok İNCE OLSUN PİSTON SIKIŞTIRIRSA ZARAR VERMESİN,
biston en üstte iken eksantrik dişlisindeki büyük delik üstte olması gerekıyor,
ufak delikler sağa ve sola gelecek büyük delik ortada kalacak,,,

1 diş atlamış olsa dahi yinede gaz verince saçma çalışır,,,

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------

bak bu işine yarayabilir,,,

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/127417-125-150-cc-scooter-motor-yarma-scooter-krank-degisimi-full-resimli-anlatim.html

maynipoh
22 Mart 2019, 10:18
bir motorcunun umutları nasıl söndürülür 10 sene önce bunun bir örneğini yaşatmışsınız pizton segmanı 11 yaşındaki çocuk bile değişirebilir bu yazıyı yeni okuyan varsa umudunu kaybetme