PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor ısı problemi



daparadoks
02 Aralık 2010, 01:08
Merhaba arkadaşlar. Motosikletim son bir kaç gündür baya bir ısınmaya başladı. Radyatör suyunu kontrol ettim genişleme haznesindeki su hiç azalmadı baya bir azalmış. Ekledim yine aşırı ısınıyor 15dk kullandıktan sonra 90 dereceyi geçiyor ama su kaytacak kadar değil. Devirdaim de sorun olsa heralde daha fazla ısınırdı geçen gün 1 saat kadar kullandım. Problemi kendim çözmek istiyorum bu halde ustaya götürmek bir sorun yakınlarda da anlayan bir usta bilmiyorum.

Tanıdık birisine götürmüştür karbüratör temizletmek için usta baya sıkıntı çekti sonuç exup devre dışı kaldı.

Neyse konuya dönersek. Sorunun radyatörün vs hava yaptığını yada devirdaimde mi nerede sorun olduğunu nasıl anlayabilirim.

Slayerrr
02 Aralık 2010, 01:43
Motorunu ve soğutma sistemini bilmiyorum ama su soğutmalı olduğuna göre arabadaki sistemle aynı. Devirdaimin hiç çalışmasa zaten 1-2 dk.'da sıcaklık tavan yapar. Devirdaimin kesintili çalıştığını ya da sistemde hava olduğunu düşünüyorsan genleşme kabına geri dönüş hotumunda çıkan suyu izle. Motor çalışma sıcaklığına gelip termostat açtığında o hortumdan kesintisiz su gelmesi gerekir. Ayırca radyatöründe sorun olabilir. Tıkalıysa ısı ve basınç yükselir, su radyatör/genleşme kabından dışarı atılır.

moto-x
02 Aralık 2010, 03:12
usta motorunun sistemini tam bilmiyorum ama genel su soğutmalılar için konuşuyorum ilk önce göstergen arızalı olabilir zamanla göstergenin müşüründeki civa özelliğini yitirdiği için motor sıcaklığı göstergeye hatalı yansıtır eğer bu değil sorunum benim motor gerçekten ısınıyor diyorsan termostat arızalı olabilir tam açılmıyordur devirdimi engeliyordur birde su pompasını zamnla kireç sarıyor ki buda gene dvirdimi zayıflatıyor motor ısınıyor başka motor devirdaim keçesini patlatmıştır suyu yağa katıyordur yağı kontrol et rengi beyazlamışmı kulandığın suda pislik veya aşırı kireç varsa radyatörün petekleri tıkanmış olabilir ondanda yapar fanı açıyormu bide onu kontrol et şimdilik bukadar

daparadoks
02 Aralık 2010, 09:45
Yağ derken bu 2 zamanlı karter yok. Isı göstergeside yok elle sıcaklığı ölçüyorum sadece hararet yaptığında ışığı yanıyor o bakıma çok teknolojik bir motor Derbi GPR 125. Ayrıca radyatör fanıda yok bu alette.

Su kaybı gerçekleşiyor. Isındığı zaman bi yerden su çıkışı oluyor. Hafta sonu gündüz gözüyle inceleyecem artık.

Bilgi veren arkadaşlara teşekkürler.

darklord1988
31 Aralık 2010, 13:54
hocam aynı problem bendede var cozersen haber ver bende mudale ademıyorum

ergün1968
31 Aralık 2010, 14:17
Motoru tanımıyorum ama su soğutmalılar olarak düşünürsek bahsedilenler üst kapak contası(silindir-sübap kapağı) gibi görünüyor.Herhangi bir yerde su sizintisi yoksa tabi.Motor çalışma sıcaklığına ulaştığında ve sıkıştırdığınızda yada kompresyona bıraktığınızda egsozda beyaz duman varmı?
Şimdi gördüm hortlamış ama neyse,gerçi açanda ne olduğunu yazmamış sonucun.Bir zahmet açtığımız konuyu sonuçlandıralım derim.

ExTReMa
31 Aralık 2010, 14:19
Soğuk havada motor suyu cabuk ısınıyor fakat bloklar ve termostad geç ınıyor suya oranla
O yüzden termostad geç açılıyor ve su harareti daha cabuk artıyor.
Birçok kişide görülüyo bu kışın aynısı bendede var :P

darklord1988
31 Aralık 2010, 14:55
hocam bu motorlar 2 zamanlı derbı kullanmayaznın arızayı tahmın etmesı zor tesk ederım yınede

daparadoks
31 Aralık 2010, 18:50
ExTReMa sende olmasan var ya :D Yalnız sorun yok motorda konuyu açtığımdan beri su eksilmesi hararet olmadı. Motordan gelen sıcaklık değil benim 2 ay önce yeri öpen dizimin kıvrılınca ısınması :D problem dizdeymiş ustaya(doktor) göstermedim onuda geçti :D dizimdeki problemle beraber motorun ısınma olayıda çözüldü :)

darklord senin için diyebileceğim bir şey yok ama panik yapma acele etme olayı elbet çözer bilen arkadaşlar ilgili yerde.