yunus_34
01 Aralık 2010, 00:35
Motosiklet kullanan ve bu işi biraz daha iyi yapıyım zevkini çıkartıyım zevk alıyım diyen her motosikletçi aslında kendini test etmeli ve ne durumda olduğunu görmeli(egitim almadan motosiklet kullanılmıyormu yani derseniz elbetteki kullanılıyor 10 binlerce km ler yapılıyor o yönde bir sözümüz yok ama kendi beceri ve limitlerini görmen açısından kendini ve kullanmış olduğun motosikletin sınırlarını ne yapabileceklerini görmen açısından iyi olur diye düşünüyorum)
Ben kendim şahsen 24-25 yaşlarında ilk motosiklet kullanmaya başladım daha öncesi kesinlikle yok hiç kullanmadım ve artçı dahi olmadım bizim motosiklet sevdamızda meslekte 2-3 yıllık memurken asayış motorize ekiplere geçmekle oldu. egitime gelince ekipler amirliginin önüne gönüllü motorize ekibe geçmek isteyenleri topladılar ve egitmen arkadaşlar geldi tek tek soruldu daha önce kullandınmı hiç deneyimin varmı ehliyetin varmı falan derken ne ehliyet ne de kullanmışlığım vardı ama bi kere gönül vermiştik aslında sonradan ögreniyoruzki bizim egitmenlerin istedigi zaten benim gibi bu işi daha önce hiç yapmamış hiç kullanmayı bilmeyen memurları seçmekmiş şimdi diyeceksiniz ki neden evet nedeni aslında basit hiç birşey bilmeyen insanı işlemek ve ona ögretmek daha kolay ve daha basit çünkü aramızda önceden mz, java türü motosiklet kullanmış arkadaşlarda gördükkü bazı kalıplaşmış bildigi doğru sandığı şeylerden kurtulmaları o alışkanlıklarını bırakmaları çok zor oldu.
sıra geldi egitime nasıl olacak bu iş 25 kişilik bir kursiyer boş bir top sahası 40,50 duba ikitane egitim motosikleti 2003 honda transalp 4 egitmen arkadaş, ilk bir hafta motosikletlere elimizi bile süremedik egitmen hocalar biniyor kullanıyor ama bize binmek kesinlikle yasak daha erken öncelikle sabah sporu koşu kültür fizik harektleri falan sonrası teknik bilgiler mesleki açıdan bilgiler derken artık sıra geldi motosikletle haşır neşir olmaya,
ilk öncelikle motosikleti çalıştırmadan yan ayaklıkta motosiklete nasıl binilir nasıl inilir dersi,akabinde motosiklet üzerinde oturuş pozisyonu kolların durumu,gidon tutuş şekli bize ögretilen kesinlikle debriyaj manetini üçparmak veya eliniz iyice alıştıktan sora iki parmakla kullanmamız dı nedeni ise dört parmak(baş parmak gidonu tuttugu için) bu şekilde kullanmamızda debriyaj manetini yarım debriyaj olarak kullanırken hem duba arasında hemde sıkışık trafikte kavrama noktasının tam olarak sağlanamaması ve ya motosikleti stop ettirilmesi veya istem dışı motosikletin altımızdan fırlamısı gibi sebebleri sıralayabiliriz, fren manetinin pozisyonuda hemen hemen aynı sayılır yani onuda kesinlikle dört parmak degil üç veya iki parmak çünkü dört parmağın ön frene uygulayacağı baskı ve panik frenleme de ön freni kitleyip kazaya sebeb vermememiz diye sıralayabilirim,ayrıca sıkışık trafikten kullanırken zaten parmaklarımız fren maneti ve debriyaj manetlerinin üzerinde hazır konumda oluyor her ikisinide pratik ve seri kullanmak için(aslında bu fren maneti ve debriyaj manetlerinin kullanılması konusunu daha sonra bazı sitelerde farklı şekilde de kullanım açıklamaları okumuştuk ama bize ögretilen ve ilk ögrendigim şekil olduğu için bu şekil kullanıyorum) daha motosikleti çalıştırmadık sıra motosikleti yan ayağından alıp denge noktasını bulup boş agırlığını hissetmek ve tek parmak ile motosikleti denge de tutmak ve daha sonra tam saha elinde tur attırmak motosikletin ağırlığına iyice alışmak, artık sıra geldi motosikletin üzerine binmeye ve çalıştırmaya heycan adrenalin en üst seviyede ilk deneyim bundan önce hep pratik idi (sagda ayağının altında ki arka fren sol ayağındaki vites, sağ gidondaki ön fren sol gidondaki debriyaj çift silindirli dört zamanlı honda transalp marka motor diye anlatırken) kontağı aç açma kapama dügmesinin açık olduğuna bak vites boşta marşa basmadan önce debriyajı sık öyle çalıştır ve marşa bastık motosiklet çalıştı vitese at attık şimdi hareket ama hareket etmeden önce KAVRAMA NOKTASI(motosikletin hareket etme noktası) dedigimiz olayı tam anlamamız için elimiz gaz kolundan çekilip sadece motosiklet rolantide çalışırken debrayaj ile motosikletin kavrama noktası yani elimizi yavaş yavaş ileriye doğru maneti bırakırken motorun hareketlenmeye başladığı noktayı bulmak bu egitimin püf noktalırından biriydi bunu da ögrendikten sonra artık motosikleti stop ettirmeden kaldırıp saha içerisinde birinci ve ikinci vites ili boş tur atmak ve motosiklete alışma kavrama noktasını gaz hassasiyetini ögrenme açısından boş tur ilkkez kullanma artık işin bir ucundan tutmuşuz ama bunlar benim gibi hiç motosiklet kullanmasını bilmeyen ilk defa kullanacak olan kişilerin ögrenirkenki yaşadıkları diyim artı birde toplum psikolojisi egitmen hoca ve sen tek başınıza degilsiniz kim yapacak kim yapamayacak diger arkadaşlar yaparken sen seyrediyorsun sen yapmaya çalışırken arkadaşlar ayrı bir duygu hani hep rezil oluruz bu işi beceremessek gibi şeyler geçerya aklımızdan. unutmadan motosikleti çalışırken stop ettirmek 10 şınav, çalışırken yere düşürmek motoru saha da iki tur koşu ve 15 şınav istersen düşür veya stop ettir:mrgreen::mrgreen:
artık yavaş yavaş egitime ısınıyoruz motosikleti yerinden stop ettirmeden kaldırıp saha etrafında boş tur atıyoruz ve motosiklete ısınıyoruz motosiklet üzerinde ilk ders dur kalk 7-8 metre aralıklarla 10 duba her dubaya geldigimiz de dubanın yanında durup kalkıyoruz tekrar dubanın yanında duruyoruz yavaş yavaş fren, debriyaj ve gaz koluna ısınıyoruz dubaların yanında durken sol ayak yerde ne önde ne arkada ne ayrık ne bitişik takriben orta ayaklıga yakın ve hizasında koyduğumuzda ayağımızı gayet nizami ve düzgün bir duruş oluyor, dubayı ayarlamayıp biraz durmada geç kalınca ve frenlemeyi kötü yapmışsak zaten ya motoru deviriyoruz yada ayağımız çok geride kalıyor ve motoru denge de zor tutuyoruz zaten hem egitmen hocalardan hemde diger kursiyer arkadaşların kullanımlarından bunu gözle görebiliyoruz bizde bunları yaparken nizami dur kalk yaptıklarımızla yapamadıklarımızın arasındaki farkları anlıyor ve en iyisini yapanca bu hareket bitiyor.
şimdi sıra geldi asıl duba çalışmasına ilk önce dubalar 5-6 metre aralıklarla 12-13 duba düzgün bir şekilde koyulup aralarından geçme yani şimdi daha bir kombine kullanmamız gerekiyor debriyajı,freni ve gazı her duba arasından dönerken yavaşlayıp(fren) dubalar arasında giriş çıkışlarda yarım debriyaj kullanma yani kavrama noktası nı daha iyi test etme, gün geçtikçe duba araları daha da darlaşıptılıp sola ve sağa dönüş ters yönlerde konulan duba çalışmaları ile daha agırlaşıyor kimi arkadaş sağa çok iyi dönerken sola dönemez sola dönen sağa dönemedigi için bu açıkları daha iyi kapatmak için dubalardan bir yüvarlak oluşturulup tam ortasına da bir duba ve o yuvarlak ve duba etrafında dönerek hani genelde şöyle bir tabir kullanıyoruz ya motosileti kullanırken viraja girmeye başladıysan gözünü kaçırma gözünü kaçırırsan virajdan başka bir yere bakarsan adeta oraya doğru çekiliyorsun işte bu yuvarlak daire şeklinde ki duba çalışması bunu en iyi ögretiyor dönecegin yere bak motosikletin önüne bakma yoksa dubalara giriyor veya dengeyi dönemeci kaybediyor dubaların arasından çıkıyorsun artık çeşitli duba çalışmalarından sonra debriyaj,fren ve gaz üçlüsünün iyi bir şekilde kullanmayı ögereniyorsun.
sıra geldi frenleme egitimine ,egitmen arkadaşların dedigi ve şimdiye kadarki gördüm yaşadıgım olaylarda doğurluyor motosiklet egitimin en önemli ve hayati kısmı bu fren tekniklerini ögrenmekle olur eger fren kullanman zayıf ise en ufak risk aldığında başına dertler açar onun için bunu iyi ögrenmelisiniz. kural bir motosikleti ön fren durdurur, arka fren yavaşlatır (ön %70-80, arka%30-20) kural iki en iyi frenleme teknigi optimal frenleme yani hem ön fren kullanımı hemde arka fren ve bu kullanımda kesinlikle her iki tekerinde kilitleyipte kızaklamaması gerekiyor veya abs li olanlarda absnin devreye girmemesi gerikiyor bu şekildeki frenleme tekniginde en kısa mesafede duruş sağlanır diger türlü duruş mesafesi artıyor. sıra geldi uygulamaya 1-2-3 vitese geçiş(ortalama60-70 hızlarda) dubanın yanına geldiginde önce arka fren çalışması(sadece arka fren) tekeri kilitleyip kızaklatmadan yapılan frenlerde iki budabının arası bayabi uzaktı sonra sadece ön fren çalışması ön fren çalışmasında mesafe biraz daha azaldı dedikya motosikleti ön fren durdur arka yavaşlatır diye gerçekten doğru(ön fren kullanırken maneti öyle sıkmamız gerekiyorki öyle ayarlamamız gerekiyorki ezerek ve artan bir şekilde ve dört parmakla uyguladığımız baskı bazen fazla gelip ön tekeri kaydırıyor ve yatırıyor veya tümden kilitliyor) ve geldi sıra optimal diyoruz (veya kombine) her iki freni kullanarak yapılan frenlemede yani hem arka fren hem ön fren kullanılıp yapılan denemelerde tek tek uyguladığımız frenleme lerden daha iyi bir sonuç çıkıyor durma mesafesi daha da azalıyor böylelikle toprak sahada ki son egitime geçiyoruz yani artık motosiklete hakim bir kursiyer ve şimdi kendine daha da öz güveni gelmesi için artık biraz artislik ve akrobasi fazla degil biraz motosiklet üzerinde ayaga kalkılarak dubalar arasından geçiçler, motosiklet seyir halindeyken şınav pozisyonu alma yüz üstü yatma, ayakta giderken silah çekip nişan alma , cüneyt arkının ata yan binişi gibi seyir halindeyken sağa sola geçme gibi(ön kaldırma falan yok onlar başka zaman ve mekanda) yani aslında bu gibi harekteler hem özgüven hem motosiklete daha iyi hükmetmeyi kontrol etmeyi amaçlayan egitimlerdi.
artık biraz pişip olgunlaşmaya başladık şimdi öncü ve artıcıların seçilmesi yani kursta herkez öncü olacak diye birşey söz konusu degil kurs süresince iyi olanlar öncü biraz daha zayıf olanlar artçı olur, bunlarda belirlendikten sonra artık toplu sürüş ve trafige çıkış 10 motosiklet kursiyer 4 motosiklet egitmen hocalarla ilk trafik deneyimimizi yaşıyoruz iki egitmen önde iki egitmen hoca motosikletleriyle arkada , toplu sürüş olduğu için kimse kimseyi geçmeyecek bazen tek sıra bazen fermar dizilişi ile yol alacaz,ilk trafik akışı dersinde söylenen kesinlikle hiç bir aracın kör noktasına veya ölü noktasına girmeyin ya sağında ya solunda trafigin akışına göre durun her an kendinize kaçacak bir yön bulun bu egitimi de bitirdikten sonra artık egitmen hocalar bizim işimiz buraya kadar artık hazırsınız dedikten sonra kurs sona ermiştir. sene 2003 bizim egitim ve motosiklet sevdası o gün den bu güne gerek görev icabı gerekse şahsi motosikletlerimle halen devam etmekte. aslında yazacak çok şey var ama yazmakla inanın olmuyor tüm iki teker sevdalılarını allah kaza ve belalardan korusun. artık yorum ve eleştirilerinizle konuyu daha iyi açacak toparlayacak arkadaşlar zaten yorumlar da bulunacaktır.:bounce:
Ben kendim şahsen 24-25 yaşlarında ilk motosiklet kullanmaya başladım daha öncesi kesinlikle yok hiç kullanmadım ve artçı dahi olmadım bizim motosiklet sevdamızda meslekte 2-3 yıllık memurken asayış motorize ekiplere geçmekle oldu. egitime gelince ekipler amirliginin önüne gönüllü motorize ekibe geçmek isteyenleri topladılar ve egitmen arkadaşlar geldi tek tek soruldu daha önce kullandınmı hiç deneyimin varmı ehliyetin varmı falan derken ne ehliyet ne de kullanmışlığım vardı ama bi kere gönül vermiştik aslında sonradan ögreniyoruzki bizim egitmenlerin istedigi zaten benim gibi bu işi daha önce hiç yapmamış hiç kullanmayı bilmeyen memurları seçmekmiş şimdi diyeceksiniz ki neden evet nedeni aslında basit hiç birşey bilmeyen insanı işlemek ve ona ögretmek daha kolay ve daha basit çünkü aramızda önceden mz, java türü motosiklet kullanmış arkadaşlarda gördükkü bazı kalıplaşmış bildigi doğru sandığı şeylerden kurtulmaları o alışkanlıklarını bırakmaları çok zor oldu.
sıra geldi egitime nasıl olacak bu iş 25 kişilik bir kursiyer boş bir top sahası 40,50 duba ikitane egitim motosikleti 2003 honda transalp 4 egitmen arkadaş, ilk bir hafta motosikletlere elimizi bile süremedik egitmen hocalar biniyor kullanıyor ama bize binmek kesinlikle yasak daha erken öncelikle sabah sporu koşu kültür fizik harektleri falan sonrası teknik bilgiler mesleki açıdan bilgiler derken artık sıra geldi motosikletle haşır neşir olmaya,
ilk öncelikle motosikleti çalıştırmadan yan ayaklıkta motosiklete nasıl binilir nasıl inilir dersi,akabinde motosiklet üzerinde oturuş pozisyonu kolların durumu,gidon tutuş şekli bize ögretilen kesinlikle debriyaj manetini üçparmak veya eliniz iyice alıştıktan sora iki parmakla kullanmamız dı nedeni ise dört parmak(baş parmak gidonu tuttugu için) bu şekilde kullanmamızda debriyaj manetini yarım debriyaj olarak kullanırken hem duba arasında hemde sıkışık trafikte kavrama noktasının tam olarak sağlanamaması ve ya motosikleti stop ettirilmesi veya istem dışı motosikletin altımızdan fırlamısı gibi sebebleri sıralayabiliriz, fren manetinin pozisyonuda hemen hemen aynı sayılır yani onuda kesinlikle dört parmak degil üç veya iki parmak çünkü dört parmağın ön frene uygulayacağı baskı ve panik frenleme de ön freni kitleyip kazaya sebeb vermememiz diye sıralayabilirim,ayrıca sıkışık trafikten kullanırken zaten parmaklarımız fren maneti ve debriyaj manetlerinin üzerinde hazır konumda oluyor her ikisinide pratik ve seri kullanmak için(aslında bu fren maneti ve debriyaj manetlerinin kullanılması konusunu daha sonra bazı sitelerde farklı şekilde de kullanım açıklamaları okumuştuk ama bize ögretilen ve ilk ögrendigim şekil olduğu için bu şekil kullanıyorum) daha motosikleti çalıştırmadık sıra motosikleti yan ayağından alıp denge noktasını bulup boş agırlığını hissetmek ve tek parmak ile motosikleti denge de tutmak ve daha sonra tam saha elinde tur attırmak motosikletin ağırlığına iyice alışmak, artık sıra geldi motosikletin üzerine binmeye ve çalıştırmaya heycan adrenalin en üst seviyede ilk deneyim bundan önce hep pratik idi (sagda ayağının altında ki arka fren sol ayağındaki vites, sağ gidondaki ön fren sol gidondaki debriyaj çift silindirli dört zamanlı honda transalp marka motor diye anlatırken) kontağı aç açma kapama dügmesinin açık olduğuna bak vites boşta marşa basmadan önce debriyajı sık öyle çalıştır ve marşa bastık motosiklet çalıştı vitese at attık şimdi hareket ama hareket etmeden önce KAVRAMA NOKTASI(motosikletin hareket etme noktası) dedigimiz olayı tam anlamamız için elimiz gaz kolundan çekilip sadece motosiklet rolantide çalışırken debrayaj ile motosikletin kavrama noktası yani elimizi yavaş yavaş ileriye doğru maneti bırakırken motorun hareketlenmeye başladığı noktayı bulmak bu egitimin püf noktalırından biriydi bunu da ögrendikten sonra artık motosikleti stop ettirmeden kaldırıp saha içerisinde birinci ve ikinci vites ili boş tur atmak ve motosiklete alışma kavrama noktasını gaz hassasiyetini ögrenme açısından boş tur ilkkez kullanma artık işin bir ucundan tutmuşuz ama bunlar benim gibi hiç motosiklet kullanmasını bilmeyen ilk defa kullanacak olan kişilerin ögrenirkenki yaşadıkları diyim artı birde toplum psikolojisi egitmen hoca ve sen tek başınıza degilsiniz kim yapacak kim yapamayacak diger arkadaşlar yaparken sen seyrediyorsun sen yapmaya çalışırken arkadaşlar ayrı bir duygu hani hep rezil oluruz bu işi beceremessek gibi şeyler geçerya aklımızdan. unutmadan motosikleti çalışırken stop ettirmek 10 şınav, çalışırken yere düşürmek motoru saha da iki tur koşu ve 15 şınav istersen düşür veya stop ettir:mrgreen::mrgreen:
artık yavaş yavaş egitime ısınıyoruz motosikleti yerinden stop ettirmeden kaldırıp saha etrafında boş tur atıyoruz ve motosiklete ısınıyoruz motosiklet üzerinde ilk ders dur kalk 7-8 metre aralıklarla 10 duba her dubaya geldigimiz de dubanın yanında durup kalkıyoruz tekrar dubanın yanında duruyoruz yavaş yavaş fren, debriyaj ve gaz koluna ısınıyoruz dubaların yanında durken sol ayak yerde ne önde ne arkada ne ayrık ne bitişik takriben orta ayaklıga yakın ve hizasında koyduğumuzda ayağımızı gayet nizami ve düzgün bir duruş oluyor, dubayı ayarlamayıp biraz durmada geç kalınca ve frenlemeyi kötü yapmışsak zaten ya motoru deviriyoruz yada ayağımız çok geride kalıyor ve motoru denge de zor tutuyoruz zaten hem egitmen hocalardan hemde diger kursiyer arkadaşların kullanımlarından bunu gözle görebiliyoruz bizde bunları yaparken nizami dur kalk yaptıklarımızla yapamadıklarımızın arasındaki farkları anlıyor ve en iyisini yapanca bu hareket bitiyor.
şimdi sıra geldi asıl duba çalışmasına ilk önce dubalar 5-6 metre aralıklarla 12-13 duba düzgün bir şekilde koyulup aralarından geçme yani şimdi daha bir kombine kullanmamız gerekiyor debriyajı,freni ve gazı her duba arasından dönerken yavaşlayıp(fren) dubalar arasında giriş çıkışlarda yarım debriyaj kullanma yani kavrama noktası nı daha iyi test etme, gün geçtikçe duba araları daha da darlaşıptılıp sola ve sağa dönüş ters yönlerde konulan duba çalışmaları ile daha agırlaşıyor kimi arkadaş sağa çok iyi dönerken sola dönemez sola dönen sağa dönemedigi için bu açıkları daha iyi kapatmak için dubalardan bir yüvarlak oluşturulup tam ortasına da bir duba ve o yuvarlak ve duba etrafında dönerek hani genelde şöyle bir tabir kullanıyoruz ya motosileti kullanırken viraja girmeye başladıysan gözünü kaçırma gözünü kaçırırsan virajdan başka bir yere bakarsan adeta oraya doğru çekiliyorsun işte bu yuvarlak daire şeklinde ki duba çalışması bunu en iyi ögretiyor dönecegin yere bak motosikletin önüne bakma yoksa dubalara giriyor veya dengeyi dönemeci kaybediyor dubaların arasından çıkıyorsun artık çeşitli duba çalışmalarından sonra debriyaj,fren ve gaz üçlüsünün iyi bir şekilde kullanmayı ögereniyorsun.
sıra geldi frenleme egitimine ,egitmen arkadaşların dedigi ve şimdiye kadarki gördüm yaşadıgım olaylarda doğurluyor motosiklet egitimin en önemli ve hayati kısmı bu fren tekniklerini ögrenmekle olur eger fren kullanman zayıf ise en ufak risk aldığında başına dertler açar onun için bunu iyi ögrenmelisiniz. kural bir motosikleti ön fren durdurur, arka fren yavaşlatır (ön %70-80, arka%30-20) kural iki en iyi frenleme teknigi optimal frenleme yani hem ön fren kullanımı hemde arka fren ve bu kullanımda kesinlikle her iki tekerinde kilitleyipte kızaklamaması gerekiyor veya abs li olanlarda absnin devreye girmemesi gerikiyor bu şekildeki frenleme tekniginde en kısa mesafede duruş sağlanır diger türlü duruş mesafesi artıyor. sıra geldi uygulamaya 1-2-3 vitese geçiş(ortalama60-70 hızlarda) dubanın yanına geldiginde önce arka fren çalışması(sadece arka fren) tekeri kilitleyip kızaklatmadan yapılan frenlerde iki budabının arası bayabi uzaktı sonra sadece ön fren çalışması ön fren çalışmasında mesafe biraz daha azaldı dedikya motosikleti ön fren durdur arka yavaşlatır diye gerçekten doğru(ön fren kullanırken maneti öyle sıkmamız gerekiyorki öyle ayarlamamız gerekiyorki ezerek ve artan bir şekilde ve dört parmakla uyguladığımız baskı bazen fazla gelip ön tekeri kaydırıyor ve yatırıyor veya tümden kilitliyor) ve geldi sıra optimal diyoruz (veya kombine) her iki freni kullanarak yapılan frenlemede yani hem arka fren hem ön fren kullanılıp yapılan denemelerde tek tek uyguladığımız frenleme lerden daha iyi bir sonuç çıkıyor durma mesafesi daha da azalıyor böylelikle toprak sahada ki son egitime geçiyoruz yani artık motosiklete hakim bir kursiyer ve şimdi kendine daha da öz güveni gelmesi için artık biraz artislik ve akrobasi fazla degil biraz motosiklet üzerinde ayaga kalkılarak dubalar arasından geçiçler, motosiklet seyir halindeyken şınav pozisyonu alma yüz üstü yatma, ayakta giderken silah çekip nişan alma , cüneyt arkının ata yan binişi gibi seyir halindeyken sağa sola geçme gibi(ön kaldırma falan yok onlar başka zaman ve mekanda) yani aslında bu gibi harekteler hem özgüven hem motosiklete daha iyi hükmetmeyi kontrol etmeyi amaçlayan egitimlerdi.
artık biraz pişip olgunlaşmaya başladık şimdi öncü ve artıcıların seçilmesi yani kursta herkez öncü olacak diye birşey söz konusu degil kurs süresince iyi olanlar öncü biraz daha zayıf olanlar artçı olur, bunlarda belirlendikten sonra artık toplu sürüş ve trafige çıkış 10 motosiklet kursiyer 4 motosiklet egitmen hocalarla ilk trafik deneyimimizi yaşıyoruz iki egitmen önde iki egitmen hoca motosikletleriyle arkada , toplu sürüş olduğu için kimse kimseyi geçmeyecek bazen tek sıra bazen fermar dizilişi ile yol alacaz,ilk trafik akışı dersinde söylenen kesinlikle hiç bir aracın kör noktasına veya ölü noktasına girmeyin ya sağında ya solunda trafigin akışına göre durun her an kendinize kaçacak bir yön bulun bu egitimi de bitirdikten sonra artık egitmen hocalar bizim işimiz buraya kadar artık hazırsınız dedikten sonra kurs sona ermiştir. sene 2003 bizim egitim ve motosiklet sevdası o gün den bu güne gerek görev icabı gerekse şahsi motosikletlerimle halen devam etmekte. aslında yazacak çok şey var ama yazmakla inanın olmuyor tüm iki teker sevdalılarını allah kaza ve belalardan korusun. artık yorum ve eleştirilerinizle konuyu daha iyi açacak toparlayacak arkadaşlar zaten yorumlar da bulunacaktır.:bounce: