PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 600 ile başlanılmaz diyenlere



Sayfa : [1] 2 3 4

KuweytLi
29 Kasım 2010, 22:00
beni bu zevkten mahrum bırakanlara yazdıgım yazıdır bu.
kucuk cc ıle baslama kervanına burdan beyin şartlanmasıyla katıldım skyjet f5 ve gt 250 r ile kısa süre vakit geçirdim daha sonra dayanamayıp r6 aldım ve şuan gayette hakkını vererek kullanıyorum.ŞİMDİ SİZE SORUYORUM neden hala tabu haline gelmiş fikirleri bazıları insanlara empoze ediyor.Lütfen insanları yanlış yönlendirmiyelim ilk etaptaki gerekli tedbirlerle 4 silindirli pekalada kullanılıyor.

mehmet tufan
29 Kasım 2010, 22:03
kimse kullanamazsın demiyor, okul seviyesinde düşün bu işi, kimse okumayı bilmeden roman okuyamaz.. önce harfleri sonra kelimeleri sonra cümleleri sonra dergi gazete vs. en son roman okumaya başlar insan.
yada herkez bilinçsiz sen bilinçlisin..

Thisfalse
29 Kasım 2010, 22:04
Canını Düşünen Adam Yapmaz Bu Bir
İkincisi İse Sen Yapabiliyorsun Diye Onlarında Yapmasını Bekleme Herkes Bir Değil

(Niyetim Seni Kötülemek Değil Sadece Fikirlerimi Sundum)

Ante
29 Kasım 2010, 22:04
Ortada bir yanlış yönlendirme yapan var ise bunu yapan sizsiniz. Size hayırlı kullanmalar.

cakalaz
29 Kasım 2010, 22:06
Diğer motorları kullanmasaydın görürdün nasıl kullanıldığını :wiinkk:

Benim hyo kullanan arkadaslarım sadece olduğu yerde duran motorumda gazı cevirdiklerinde ne kadar hassas olduğunu görebiliyorlar :bounce:

kanucan
29 Kasım 2010, 22:07
Tamam, pes ettim bende 600 lük alıcam. :pr:

Hata yaptım ufak cc ile başladım. :pale:

KuweytLi
29 Kasım 2010, 22:08
benimle aynı şartları taşıyan aynı sıralamayla benle aynı olan arkadaşlar fikir beyan ederse memnun olurum. küçük cc ile başlama fikrine taraftarı olan arkadaşların çogu ömründe 4 silindire artçı bile binmeden yada en fazla artçı binmiş kişiler 4 silindir öcü degildir sadece dikkat ister.

sedici
29 Kasım 2010, 22:16
senin gibi konuşan çok kardeşimizi kaybettik inşallah istisnalardan olursun... ama dünya küçük ccden başlama kuralını kabul etmişken bi akıllı kendin olduğunu da düşünme, avrupa ülkelerinin birinde olsan yasal olarak imkansız zaten o motoru kullanman

Ofelya
29 Kasım 2010, 22:18
İşallah kazasız belasız kullanırsın da,
biz de bu arkadaş, bi ara böyle bi konu açmıştı,
yazık oldu çok gençti demeyiz !!!

zaferkarizma
29 Kasım 2010, 22:21
bu yazıya şöyle bir cevabım olur direk yüksek cc başlamak isteyenlerde dahil canından olmayan malından olur.

tecrübesizlik
http://www.youtube.com/watch?v=fKFYyffyyhc

tecrübesizlik
http://www.youtube.com/watch?v=8RXGPF-w-B8

tecrübesizlik
http://www.youtube.com/watch?v=dj9M7h55kRI&feature=related

ve bunlar sadece bir kaç tanesi ....

acayüp
29 Kasım 2010, 22:22
Yanlış tan örnek olmaz.
Bunu burada birkaç üye değil dünya kabul etmiş. Motosiklet kullanım kurallarını ona göre belirlemiş. (bizim gibi 3. dünya ülkeleri hariç)
Şimdi sen 600 le başlasan ne olur başlamasan ne olur. Üç beş kişi dünyanın doğrusunu değiştirebilecekseniz helal olsun kolay gelsin derim.
Ben mümkünse 50cc den başlansın derim. 98 senesinde 900rr kullanırken şuanda mümkün olduğunca 50 cc ile dolaşıyorum. Bende hata yapıp mz 301 ile başlamıştım 15 senedirde türlü çeşitli motorlarla yüzbinlerce km yaptım. Şimdi herkese 50-100 cc ile başlayın derim.
Birisi hiç 4 silindir kullanmamış olması onun doğruyu bilmemesi anlamına gelmez.
Çok anlamsız ve amaçsız bir konu olmuş (kusura bakmayında)
Don kişot misali yeldeğirmenlerine saldırmak olmuş başka hiçbnirşey değil.
Ayrıca ALLAH kazasız belasız uzun yıllar binmek motor üzerinde yaşlanmak nasip etsin.
Kimse 600 ile başlayana gıcık olmuyor. Yanlış ta anlaşılmasın

y.infernal
29 Kasım 2010, 22:39
Beyler 150cc motorla 1000cc motor arasındaki tek fark sürücüsüdür.

Sen aşırı süratı seviyorsan ve iki tekerin üstüne ilk defa oturmuşsan bu senin sonun olur.
Adam gibi kuralları uyup sakin kullanırsan kaç cc olursa olsun tecrübe edinirsin.

Buradaki mantık cc değil.

http://www.antalyaninhaberi.com/images/news/1713.jpg

150cc motor 200 km/h hıza çıksaydı o zaman " motorun kaç cc ile başlanacağı" gibi saçma tartışmalar ortaya çıkmazdı.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:34 ----------


beni bu zevkten mahrum bırakanlara yazdıgım yazıdır bu.
kucuk cc ıle baslama kervanına burdan beyin şartlanmasıyla katıldım skyjet f5 ve gt 250 r ile kısa süre vakit geçirdim daha sonra dayanamayıp r6 aldım ve şuan gayette hakkını vererek kullanıyorum.ŞİMDİ SİZE SORUYORUM neden hala tabu haline gelmiş fikirleri bazıları insanlara empoze ediyor.Lütfen insanları yanlış yönlendirmiyelim ilk etaptaki gerekli tedbirlerle 4 silindirli pekalada kullanılıyor.

Herşey 1 saniye içinde ansızın gerçekleşiyor ve ne yazıkki buda başkaları yüzünden oluyor. İşte bu yüzden motorcular aşırı hızdan kurban olmasın diye küçük ccli motorlar öneriliyor :farao:

KuweytLi
29 Kasım 2010, 22:41
yani bu motor kalkış yapar yapmaz fişek gibi fırlayan bi alet degil elinin ayarı yoksa bi adamın ne verirsen ver zaten felakettir basmazsan gitmiyor sonuçta...

Ante
29 Kasım 2010, 22:42
Beyler 150cc motorla 1000cc motor arasındaki tek fark sürücüsüdür.

Sen aşırı süratı seviyorsan ve iki tekerin üstüne ilk defa oturmuşsan bu senin sonun olur.
Adam gibi kuralları uyup sakin kullanırsan kaç cc olursa olsun tecrübe edinirsin.
150cc motor 200 km/h hıza çıksaydı o zaman " motorun kaç cc ile başlanacağı" gibi saçma tartışmalar ortaya çıkmazdı.

Yani bu söylediğinizin hiç iler tutar tarafı var mı?
Yani size göre 150 cc motor ile 1000cc motor arasında bırakın son hızı
Ağırlık olarak,
İvmelenme olarak,
Tork olarak,
Denge olarak,
Frenaj olarak,
Kullanım olarak
Hiç bir fark yok öyle mi?

Bu mantıkla 125 cc yarışlarına katılan herkes aslında MotoGP'de de yarışabilir. Ne fark var canım ikisi de motosiklet işte.

YÖRÜK
29 Kasım 2010, 22:45
ŞİMDİ SİZE SORUYORUM neden hala tabu haline gelmiş fikirleri bazıları insanlara empoze ediyor.Lütfen insanları yanlış yönlendirmiyelim


benimle aynı şartları taşıyan aynı sıralamayla benle aynı olan arkadaşlar fikir beyan ederse memnun olurum.

arkadaşım sen önce kendi sölediğinle çelişiyorsun.bu da senin bu başlığı açmanın boşuna ve saçmalıktan ibaret olduğunu gösteriyor.hayır senin için olan olmuş, iflah olmaz tavırların var. umarım kaza bela görmezsin ama genç arkadaşlar,heyecanlı ve aklı başında olmayan arkadaşlar sana inanıp da biranda 600-650 lik bir motorla başlarsa o zaman o arkadaşlara da sebep olursun allah korusun..ona korkarım ben..

bu arada yaşın kaç arkadaşım senin?merak ettim..

Tundzhay
29 Kasım 2010, 22:46
zamanla anlarsın. ama umarım çok geç anlamazsın.....

casillas00
29 Kasım 2010, 22:46
tek fark sürücü değildir.
150cc motor 11-14 beygirdi 1000cc makina 180-190 beygirdir.

600rr la 1000rr arasında cok fazla hız farkı yok.Neden direk 1000 almıyo bu kadar insan sen hayatında Tork die bir kelime duymadın mı 150cc motor 100km hıza 15sanıyede cıkar 1000cc makina 1saniyede cıkar.

Basit bir örnek birisi önüne kırdı ve acemiysen birden frene yapıscaksın ve gazı kapatmayı unutcaksın.
Unutmam Deme unutursun.O toto korkusuyla adını bile unutursun.
O makinanın gaz kolunun yarım sandım acık kalması ne demek biliyorsundur belki.

Gerisini Haber Kanallarından İzlersin.

Merak etme ilk 1-2 hafta çok iyi kullanıyorum zannedersin aynı yerden ilk sefeerde 60la gecersın 2 gun sonra o yoldan 120le gecersın 2 hafta o yoldan 160la gecersin ve ilk aksilikte patlarsın.

İyi Motorcu En Uzun Yaşayan Motorcudur.

Yoksa Makası koyar 299+kilit videoları paylaşır gider biyere patlar eee çok iyi motorcuydu niye patladı demekki kötü motorcuymuş.

KuweytLi
29 Kasım 2010, 22:49
Hala aynı şeylerden bahsediyorsunuz elinin ayarı olmuyan kendini bilmez gaza gelen bi tipe ne verirsen patlar. yok gazı açık unutmaymış yok frene basamamaymış. bunları yapacak kafa yoksa zaten motora binmesin.

y.infernal
29 Kasım 2010, 22:52
Yani bu söylediğinizin hiç iler tutar tarafı var mı?
Yani size göre 150 cc motor ile 1000cc motor arasında bırakın son hızı
Ağırlık olarak,
İvmelenme olarak,
Tork olarak,
Denge olarak,
Frenaj olarak,
Kullanım olarak
Hiç bir fark yok öyle mi?

Bu mantıkla 125 cc yarışlarına katılan herkes aslında MotoGP'de de yarışabilir. Ne fark var canım ikisi de motosiklet işte.

Sürücü makineyi nasıl yönetirse makine öyle çalışır. Beygir gücü , son hız her şey sürücünün elinde tabiki güçsüz motor kanı deli akan sürücüleri frenliyor. :cat:

Bu yüzden küçük ccli motorla başlayın denilmiyor mu ?

hatis
29 Kasım 2010, 22:55
beni bu zevkten mahrum bırakanlara yazdıgım yazıdır bu.
kucuk cc ıle baslama kervanına burdan beyin şartlanmasıyla katıldım skyjet f5 ve gt 250 r ile kısa süre vakit geçirdim daha sonra dayanamayıp r6 aldım ve şuan gayette hakkını vererek kullanıyorum.ŞİMDİ SİZE SORUYORUM neden hala tabu haline gelmiş fikirleri bazıları insanlara empoze ediyor.Lütfen insanları yanlış yönlendirmiyelim ilk etaptaki gerekli tedbirlerle 4 silindirli pekalada kullanılıyor.


bnde 600f ile başladım ancak ne olacak bu böylemi gider hayır, kullansan pekala kullanırsın ama rahat rahat alıştıra alıştıra manevlaraları kıvrak yapamazsın bikere
1. altındaki motor değerli olucak kıyamayacaksın
2. motor ağır olacak ve hem ağırlık hem dikkat bukadar şey bir arada dikkat dağılması olabiliyor.:pale:
ben tasarımcıyım birşeyi bende düşünürüm, yeni gelen bir arkadaşta düşünür, ancak pratiğe dökmeye gelince aradaki fark ortaya çıkar. bnde bilmediğim konusunda bilenin yanına g ittiğimd eöyle..
hayat bile tecrübe kaldıki motor mu olmayacak canım kardeşim yada abicim baldan daha tatlıdır can.:salut::salut::salut:.. ancak çekişmeye başladığnda anlarsın.
ömrümde 3 kez ölümden döndüm o korkuyu o anı bilemezsin. bn yaşamadım bide yaşayana sormak lazım ama imkansız.
dizlerinin bağı çözülür ve hiç bişe hatırlamazsın.
oda motordan değil ha
1. fıratta boğuluyordum.
2. ve 3. yabanı hayvan.
nerde yaşıyorsun dersen istanbulda:) yazın köye gittiğimde bu tehlikeleri atlattım bn ayıdan zor kurtuldum heleki af ola insanlar için böle konuşmak istemiorum ama trafikte bukadar ayıdan farksız insanlar varken 600 başlangıç için çok.

angorstatik
29 Kasım 2010, 22:56
kimileri motora biner, kimilerine de motor biner..
ters anlaşılma olmasın lütfen.. hocaların lafıdır bu.. virajı dönerken suratında gülümseme ile dönemiyorsan motor sana biniyordur, aksi taktirde sen motora biniyorsun..
umarız uzun yıllar kazasız belasız binersin ama dikkatli ol...

hatis
29 Kasım 2010, 22:58
Hala aynı şeylerden bahsediyorsunuz elinin ayarı olmuyan kendini bilmez gaza gelen bi tipe ne verirsen patlar. yok gazı açık unutmaymış yok frene basamamaymış. bunları yapacak kafa yoksa zaten motora binmesin.

istediğin kadar sakin insana ver bilmeyen birine 600 cc verirsen el ayarı diyebişe vardır 150de ne kadar açarsan aç bi devrin üstüne çıkmaz ama 600de öyloe bi uçar giderki motor altından......
durma olayıda bir sorun. ani duruşlarda racing motorlar da freni sıkarsın ve ani yaptığn için seni üstünden atabilir.

GorkeM
29 Kasım 2010, 23:02
Evet herkes 600cc ve üzeri motosiklet kullanabilir...
Ama... kullanmak var kullanmak var.
Alttaki videoda sürücüyü belki de ölümden kurtaran nedir? Şans mı?

98j0UzQXO_E

Veya alttaki motorcu da R6 kullanıyor mu? Kullanıyor.

lqLTRPOsRUI

kanucan
29 Kasım 2010, 23:02
Hala aynı şeylerden bahsediyorsunuz elinin ayarı olmuyan kendini bilmez gaza gelen bi tipe ne verirsen patlar. yok gazı açık unutmaymış yok frene basamamaymış. bunları yapacak kafa yoksa zaten motora binmesin.

Sende R6 olduğuna eminmisin.

Bana hiç inandırıcı gelmiyorda. :)

KuweytLi
29 Kasım 2010, 23:07
Sende R6 olduğuna eminmisin.

Bana hiç inandırıcı gelmiyorda. :)

onun cevabını ben degıl gazladıgımız arkadaslardan gelırse onlar cevap versın.

casillas00
29 Kasım 2010, 23:13
Hala aynı şeylerden bahsediyorsunuz elinin ayarı olmuyan kendini bilmez gaza gelen bi tipe ne verirsen patlar. yok gazı açık unutmaymış yok frene basamamaymış. bunları yapacak kafa yoksa zaten motora binmesin.

Bazi şeyleri geç anlamazsın inş.

Zaten O kadar MotoGP'ci felan direk Motogp'den başlıyo adamlarda super kafa var.

Tek bizde kafa yok nalet olsun kafasınız hepimiz.

brkkksln
29 Kasım 2010, 23:16
başlanmaz değil.başlanır.yetenek meselesi hepsi.sen yeteneklisindir ok o yeteneklidir ok bu yeteneklidir ok ama herkes bu kategoriye girmez.

senin şu yazını okuyup gaza gelen biri alsa 600cc racing bi makina gitse ölse vebali sende kalcak. kaldırabilirmisin?

madem ilk başlama motoru racing olabiliyo r6 olmasaydında hayabusa alsaydın.nasılsa elinin ayarı var nasılsa kullanabiliyosun. neden r6 aldın hayabusa almadın? maddiyat bi yere kadar.cevap ortada.kendine güvenin yok.istesen hayabusada alırdın ama racing in a sından başlamışsın.
motora başlamakta aslında böyle a dan başlanır z ye gidilir.

kazasız belasız bin başkalarına akıl verme başka bişi istemez kimse burda senden...

hatis
29 Kasım 2010, 23:16
Bazi şeyleri geç anlamazsın inş.

Zaten O kadar MotoGP'ci felan direk Motogp'den başlıyo adamlarda super kafa var.

Tek bizde kafa yok nalet olsun kafasınız hepimiz.

bunca tecrübe yıllar bi sürü kişi ve bir adet 600cc motor ve bir arkadaş...
bana neden demediniz yarışlara katıl diye başımın etini yemştiniz(bn sizinkini yemiştim daha doğrusu) oyyy:queen::queen:neydi o günler.:mrgreen::mrgreen:
hepiniz sağolun iyiki anlattınız ya gerçekten hepsi doğruymuş. kazalardan çevremden araştıra araştıra yaşamasamda öğrendim.

cousinecruis
29 Kasım 2010, 23:19
Beyler 150cc motorla 1000cc motor arasındaki tek fark sürücüsüdür.

Sen aşırı süratı seviyorsan ve iki tekerin üstüne ilk defa oturmuşsan bu senin sonun olur.
Adam gibi kuralları uyup sakin kullanırsan kaç cc olursa olsun tecrübe edinirsin.

Buradaki mantık cc değil.

http://www.antalyaninhaberi.com/images/news/1713.jpg

150cc motor 200 km/h hıza çıksaydı o zaman " motorun kaç cc ile başlanacağı" gibi saçma tartışmalar ortaya çıkmazdı.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:34 ----------



Herşey 1 saniye içinde ansızın gerçekleşiyor ve ne yazıkki buda başkaları yüzünden oluyor. İşte bu yüzden motorcular aşırı hızdan kurban olmasın diye küçük ccli motorlar öneriliyor :farao:

Sevgili Kuweytli arkadaşım Hız motoru için yeterli tecrübeye sahipmisin? yoksa tecrübene ve kendine çok güvenip " bana bişey olmaz abi" diyenlerdenmisin? Allahım esirgesin seni, ailene sağlık sıhhat versin.

hatis
29 Kasım 2010, 23:20
başlanmaz değil.başlanır.yetenek meselesi hepsi.sen yeteneklisindir ok o yeteneklidir ok bu yeteneklidir ok ama herkes bu kategoriye girmez.

senin şu yazını okuyup gaza gelen biri alsa 600cc racing bi makina gitse ölse vebali sende kalcak. kaldırabilirmisin?

madem ilk başlama motoru racing olabiliyo r6 olmasaydında hayabusa alsaydın.nasılsa elinin ayarı var nasılsa kullanabiliyosun. neden r6 aldın hayabusa almadın? maddiyat bi yere kadar.cevap ortada.kendine güvenin yok.istesen hayabusada alırdın ama racing in a sından başlamışsın.
motora başlamakta aslında böyle a dan başlanır z ye gidilir.

kazasız belasız bin başkalarına akıl verme başka bişi istemez kimse burda senden...

honda 1000 de olur farları çok asii duruo falla super:):):)

Sinan Aksu
29 Kasım 2010, 23:20
Aslinda buna benzer konularda bi cok defa yorum yaptik, yazdik cizdik ama senin gibi iyi niyetli güzel bi kardesimiz cikiyor yine yaziyoruz :)
Olsun, yazalim.. Zaten burada bulunma amacimiz bu.

Iki saattir seni kirmadan nasil yorum yapabilirim diye düsündüm, en sonunda baktim düsüne düsüne sabah olacak aklima estigi gibi yazayim dedim.

Güzel kardesim kac yasindasin bilmiyorum ama umarim kumar oynadiginin farkindasindir.
Üstelik bu öyle bi kumar ki hile yapma sansin yok.
Kumar masasinda onun karsisindayken isin üc kagidina kacma sansin yok.
Cünkü karsinda profesyonel bi kumarbaz var. Üstelik onun refleksleri ve tepkileri senden daha hizli ve daha güclü.

Yüksek cc ile baslayan bircok kisi var yakin cevremde.
Fakat hepsinin saglik durumundan süphe ettim, gönül rahatligiyla hayirli olsun kardesim güle güle kullan diyemedim.
Bunlarin bi kismi simdi catir catir istanbul sokaklarinda cirit atiyor, bi kismida basindan gecen talihsiz olaylar yüzünden bu tutkusuna veda etti...

Biraz düz mantik olacak ama bi örnek vereyim...

Bir arazide 200 tane beygir düsün.
Bu 200 beygiri yan yana koydugun zaman 5 ciftlik dolusu at eder.
Bu 200 beygir'in kontrolünü sag avucuna verildigini düsün birde.
Kontrol etmesi ne kadar zor olur degilmi?

Bunlarin hepsi saniyelik olaylar.
Motosiklete kücük CC le baslanmasinin onlarca sebebi vardir.
Yerdeki beyaz serit cizgiler, asfalt'a göre 6 kat daha kaygandir.
Kücük CC'li motosiklet genelde kg olarakta daha düsük olur ve böyle durumlarda kontrolü daha kolay olur.
Orman yollarindaki cam yapraklari sabun gibi kaygandir ve bir tehlike aninda kücük CC'li motorla kontrolü daha kolay olur.

Buna benzer bir sürü örnek var baslangicta kucuk CC secilmesi icin.
Yani sadece kendi sürüs kabiliyetine güvenmek pek dogru bisey degildir.

Ayrica ben artik 5000 km yol yaptim. Tamam CC yükseltme zamanim geldi gibisinden yaklasimlarda dogru degildir.
Yapmis oldugun 5000 km, sana sadece kullandigin motora adapte olmani saglar, yani motorun hangi durumlarda ne tepki verecegini kavramis olursun...

E olan olmus artik.
Benden sana bi arkadas tavsiyesi.
Motorunla ana yollara cikma.
Ara sokaklarda da gezme.
Caddeyede cikma hatta.

Kardes sen en iyisi hic bi yere cikma. :pr:

Bos alanlarda pratik yap.
Motorunu iyice bi tanimaya calis...

Umarim bizi üzmezsin...

extrem_015
29 Kasım 2010, 23:22
anlar gidersin boşver....

Arjantinli69
29 Kasım 2010, 23:27
İşallah kazasız belasız kullanırsın da,
biz de bu arkadaş, bi ara böyle bi konu açmıştı,
yazık oldu çok gençti demeyiz !!!

::biggrinn::biggrinn::biggrinn

diyorum,yürümeyi üğrenmeden koşmaya benzer.yoksa 1000 cc ile'de başlarsın ama azrail arkandan seni takip eder.

zaferkarizma
29 Kasım 2010, 23:27
Evet herkes 600cc ve üzeri motosiklet kullanabilir...
Ama... kullanmak var kullanmak var.
Alttaki videoda sürücüyü belki de ölümden kurtaran nedir? Şans mı?

98j0UzQXO_E

Veya alttaki motorcu da R6 kullanıyor mu? Kullanıyor.

lqLTRPOsRUI

bu yazıya şöyle bir cevabım olur direk yüksek cc başlamak isteyenlerde dahil canından olmayan malından olur.


fKFYyffyyhc

8RXGPF-w-B8

dj9M7h55kRI

y.infernal
29 Kasım 2010, 23:33
Dağ yollarında 100bin km yapan mı yoksa dört tekerlilerin arasında 5bin km yapan mı daha çok tecrübelidir ?

Okan Sinan Ocan
29 Kasım 2010, 23:48
Sevgili kardeşim,

Bu satırları yazan ağabeyin derki ,

Neden 600cc ile başlanmaz sorusunun cevabını arıyorsan cevabı aslında hemen yanıbaşında.

Şimdi git ve öncelikle sevgili annenin - babanın ellerinden öp . Ardından sor bakalım sen ilk yaşına girerken neden evdeki sivri köşeli sehpaları kaldırdılar , kesici delici olan şeyleri kapalı yerlere kaldırdılar. Neden sana daha ilk adımını attığın anda süper şekilde koşmanı sağlayacak bir nike veya adidas almak yerine patik giydirip yürüteç yada örümcek denen o sekiz tekerlekli zımbırtının içine oturttular. Çünki zarar görmeni istemiyorlardı , önce adım atmanı sonra bunu diğer adımların izlemesi sağlamak için seninle ilgilendiler ve bir gün geldiki artık sağa sola çarpmadan koşmaya başladın işte o zaman seni parka götürüp enerjini orada harcamanı sağladılar.

Şimdi burada sana yol gösterecek aile büyüklerin yok , bilmiyorum belki hiç hayatlarında motora bile binmediler 250cc ile 600 veya 1000 arasındaki farkı bilmiyorlar. Ama bizler , yani motora küçük cc ile başlanmalı diyen motor üzerinde yüzbinlerce km yapmış ve hala hayatta olmayı başarmış ağabeylerin aradaki farkı çok çok iyi biliyoruz.

Halamı ısrar ediyorsun o 600cc ye hakim olduğunda , hadi git çalıştır motorunu , tak 1. vitese çevir gazı devir 10.000 dd ye gelsin . Hadi bırak DEBRİYAJI ve gazıda sonuna kadar aç , ne duruyorsun hadi açsana .......

Delirdiğimi düşünüyorsun değilmi , hayır delirmiş falan değilim bu forumda şu anda hayatta olan veya buradan göçüp gitmiş pekçok ağabeyin bunu yapabiliyorlardı ve hala 600 cc ye hakim olabildiklerini düşünmüyorlardı ...

BENCE SENDE BU MAKİNAYA NE KADAR HAKİM OLABİLDİĞİNİ TEKRAR SORGULAMALISIN.

Sevgiler.

otopsici
29 Kasım 2010, 23:50
kuweytli yaşın kaç abi?
çok merak ettim

yunus_34
30 Kasım 2010, 00:07
hep tartışma konusu hep tartışma konusu düşük cc ile mi yoksa 600 lüklemi başlama.hiç motosiklet kullanmasını dahi bilmiyorsan bile 600 ve 650 cc ile başlanır başlanmasına ama 16-17 yaşındasın daha gücün kuvvetin yerinde degil 220-230 kiloluk motora hükmedemiyorsan(motoru ayaklığından alamıyorsun,üzerine bindigin zaman ayagını yere koymadan devriliyorsan,bu senin başlangıç motorun degildir öncelikle binmiş olduğun motosikleti fiziki açıdan biraz hükmetmen işini biraz daha kolaylaştırır) eger fiziki açıdan kendini yeterli görüyorsan iyi bir egitmen tarafından 1,5-2 ayda acele etmeden sindire sindire işin teknik tarafını(manetleri tutma şeklinden,frenleme sistemlerini,gaz kolunun hassasiyeti,viraja girme yatma kalkma demiyorum , daha bir çok ayrıntı) bunları ögrenmeden yüksek cc li bir motosikletle yapacagın ilk hata sana çok pahalıya patlar. şahsen bunları yapacak ve ögreneceksen aceleye getirmeyeceksen 600-650 cc likle başlanır başlanmaz diye bir şey yok şahsi fikrim, yanlış anlaşılmasın egitim alacaksan olur egitim almayacak kendin deneyip kendin ögrenmeye kalkacaksan kesinlikle tavsiye etmem inşallah faydalı olur bu söylenenler.

giresunspor
30 Kasım 2010, 00:21
ah be kardesim sana niye 600 le baslama dememisler anlamadim. sende hata yapmissin 600 luk motormu be sen beni dinle 1000 lik al hatta bulursan 10,000 lik al:((
sen hic hayatinda okula direk liseden baslayan gordunmu :(
sen eger 100 cc ve 250 cc motorlari kullanmasan o 600 cc lik motoru rahat kullanabileceginimi saniyorsun (istisnalar haric). yuksek hizla giderken nasil fren nasil yapilir, viraja girerken nasil girmelisin vs. vs.
sen bildigin dogrudan sasma kullan 600cc ni ama sakin olaki yeni baslayanlara onerme, ve onermeyede kalkma!!! girme o geclerin kanina her seyin bir zamani ve yeri var, :((

bobber
30 Kasım 2010, 00:23
Sevgili kardeşim,

Bu satırları yazan ağabeyin derki ,

Neden 600cc ile başlanmaz sorusunun cevabını arıyorsan cevabı aslında hemen yanıbaşında.

Şimdi git ve öncelikle sevgili annenin - babanın ellerinden öp . Ardından sor bakalım sen ilk yaşına girerken neden evdeki sivri köşeli sehpaları kaldırdılar , kesici delici olan şeyleri kapalı yerlere kaldırdılar. Neden sana daha ilk adımını attığın anda süper şekilde koşmanı sağlayacak bir nike veya adidas almak yerine patik giydirip yürüteç yada örümcek denen o sekiz tekerlekli zımbırtının içine oturttular. Çünki zarar görmeni istemiyorlardı , önce adım atmanı sonra bunu diğer adımların izlemesi sağlamak için seninle ilgilendiler ve bir gün geldiki artık sağa sola çarpmadan koşmaya başladın işte o zaman seni parka götürüp enerjini orada harcamanı sağladılar.

Şimdi burada sana yol gösterecek aile büyüklerin yok , bilmiyorum belki hiç hayatlarında motora bile binmediler 250cc ile 600 veya 1000 arasındaki farkı bilmiyorlar. Ama bizler , yani motora küçük cc ile başlanmalı diyen motor üzerinde yüzbinlerce km yapmış ve hala hayatta olmayı başarmış ağabeylerin aradaki farkı çok çok iyi biliyoruz.

Halamı ısrar ediyorsun o 600cc ye hakim olduğunda , hadi git çalıştır motorunu , tak 1. vitese çevir gazı devir 10.000 dd ye gelsin . Hadi bırak DEBRİYAJI ve gazıda sonuna kadar aç , ne duruyorsun hadi açsana .......

Delirdiğimi düşünüyorsun değilmi , hayır delirmiş falan değilim bu forumda şu anda hayatta olan veya buradan göçüp gitmiş pekçok ağabeyin bunu yapabiliyorlardı ve hala 600 cc ye hakim olabildiklerini düşünmüyorlardı ...

BENCE SENDE BU MAKİNAYA NE KADAR HAKİM OLABİLDİĞİNİ TEKRAR SORGULAMALISIN.

Sevgiler.

Ağzınıza sağlık, konuyu en temelden anlatmışsınız, buna verilecek bir cevap olduğunu düşünmüyorum.

cousinecruis
30 Kasım 2010, 00:30
Sevgili kardeşim,

Bu satırları yazan ağabeyin derki ,

Neden 600cc ile başlanmaz sorusunun cevabını arıyorsan cevabı aslında hemen yanıbaşında.

Şimdi git ve öncelikle sevgili annenin - babanın ellerinden öp . Ardından sor bakalım sen ilk yaşına girerken neden evdeki sivri köşeli sehpaları kaldırdılar , kesici delici olan şeyleri kapalı yerlere kaldırdılar. Neden sana daha ilk adımını attığın anda süper şekilde koşmanı sağlayacak bir nike veya adidas almak yerine patik giydirip yürüteç yada örümcek denen o sekiz tekerlekli zımbırtının içine oturttular. Çünki zarar görmeni istemiyorlardı , önce adım atmanı sonra bunu diğer adımların izlemesi sağlamak için seninle ilgilendiler ve bir gün geldiki artık sağa sola çarpmadan koşmaya başladın işte o zaman seni parka götürüp enerjini orada harcamanı sağladılar.

Şimdi burada sana yol gösterecek aile büyüklerin yok , bilmiyorum belki hiç hayatlarında motora bile binmediler 250cc ile 600 veya 1000 arasındaki farkı bilmiyorlar. Ama bizler , yani motora küçük cc ile başlanmalı diyen motor üzerinde yüzbinlerce km yapmış ve hala hayatta olmayı başarmış ağabeylerin aradaki farkı çok çok iyi biliyoruz.

Halamı ısrar ediyorsun o 600cc ye hakim olduğunda , hadi git çalıştır motorunu , tak 1. vitese çevir gazı devir 10.000 dd ye gelsin . Hadi bırak DEBRİYAJI ve gazıda sonuna kadar aç , ne duruyorsun hadi açsana .......

Delirdiğimi düşünüyorsun değilmi , hayır delirmiş falan değilim bu forumda şu anda hayatta olan veya buradan göçüp gitmiş pekçok ağabeyin bunu yapabiliyorlardı ve hala 600 cc ye hakim olabildiklerini düşünmüyorlardı ...

BENCE SENDE BU MAKİNAYA NE KADAR HAKİM OLABİLDİĞİNİ TEKRAR SORGULAMALISIN.

Sevgiler.

Helal olsun, umarım bu forumda kaybolup gitmez bu ve bunun gibi yazılar

hondam
30 Kasım 2010, 00:32
Baslanır abıcım hemde cok guzel baslanır sat r6 nı al r1 ını para senın can senın kardes kım karısabılır?
Bende aptllık ettım 15 yıl 250cc ve altı motorlar bındım nekadar acıyorum yuksek cc sız gecırdıgım yıllarıma.
Sımdı nasıp olursa 600cc bır makına alacagım nıye 1000cc degılde 600cc, 1000cc ye guvenmıyorum benı aldatır.
sen sakın korkma al valla al sen cesur bır arkadassın kabılıyetlısın sen ustesınden gelırsın senı ben ıyı anlıyorum al gule gule bın...

yürekçe
30 Kasım 2010, 00:43
volkan, sanki seninle yaptığımız sohbetlerdeki sorular soran çocuk gitmiş de yerine doğar doğmaz motosiklet seesine oturmuş biri gibi yazmışsın. sana sürekli tavsiyelerde bulunan hatta en çok "karışan" kişi bendim, bu başlığı da en çok ben üzerime alındım şimdi.
keike mersinde olsaydım da hakkını nasıl verdiğini görebilseydim, inan gurur duyardım ve bu gururu şimdiki hayalkırıklığına tercih ederdim...

imza
abin :salut:

brs3417
30 Kasım 2010, 00:46
Ne amaçla açıldı bu konu gazlamaya arkadaş aramak için mi yoksa ben yaptım alkışlayın mı ? Sanal ortamda tanımadığın birine git 600 cc 1000 cc al mı diyeceğiz sen almış olabilirsin benimde şahsen bazı tanıdıklarım senin gibi başladı hatta bende bu şekilde başladım abimin motoruyla ama asla bunu savunmuyorum ve allahtan acı bi tecrübeyle bunu yaşamadım sende dikkatli ol yeni başlayanlarıda etkileme lütfen.

overcloud
30 Kasım 2010, 00:58
beni bu zevkten mahrum bırakanlara yazdıgım yazıdır bu.
kucuk cc ıle baslama kervanına burdan beyin şartlanmasıyla katıldım skyjet f5 ve gt 250 r ile kısa süre vakit geçirdim daha sonra dayanamayıp r6 aldım ve şuan gayette hakkını vererek kullanıyorum.ŞİMDİ SİZE SORUYORUM neden hala tabu haline gelmiş fikirleri bazıları insanlara empoze ediyor.Lütfen insanları yanlış yönlendirmiyelim ilk etaptaki gerekli tedbirlerle 4 silindirli pekalada kullanılıyor.

yetenekli isen tabiki kullanabilirsin ya da 600'luk ile başlayabilirsin. motora hakim olduğunu var sayıyorum, peki trafikte gaza gelmeden kendi hayatını riske atmayacağın hareketlerden uzak durabilecek misin?

ben düşük cc ile başlamayı, tecrübe kazanmakla birlikte sürücüyüde kafa olarak olgunlaşması açısından önemli buluyorum. hayatına ve ailesine değer veren, arkasındaki artçıyada aynı şekilde değer veren herkesin bu şekilde motor kullanmaya başlamasını dilerim. ben satıcının yerinde olsaydım, o motoru sana satmazdım.

birde mersin'desin anladığım kadarıyla. mersin'e hiç gitmedim ama ordaki şehir trafiğinin istanbul'da ki gibi olduğunu hiç sanmıyorum. doğrusunu istersen burdaki kaotik şehir trafiğinde (istanbul) 600cc'lik bir motor kullanabilir miydin merak ediyorum.

bu sözlerimi gaza getirmek olarak algılamazsın umarım..

vlad1462
30 Kasım 2010, 01:14
siteye üye olduğumdan beri döner bu muhabbet, başlanırmış başlanmazmış. her seferinde herkes bildiğini okur gider. burada yazılanların ne kadar önemli olduğundan kaç kişinin farkında olduğunu bilemiyorum ama pek fazla düşünülmeden konu açılabiliyor. kendimden örnek vermek gerekirse bende motosiklete heveslenme dönemlerimde büyükhacimli motorlara meraklıydım ve büyük cc ile başlama muhabbetlerinde sürekli olur yanıt alma hevesindeydim. birisi çıksıunda beni cesaretlendirsin diye. askerlik öncesi para biriktirmiştim ve az kalsın suzuki gs 500 alacaktım. süpriz şekilde askerlik olayım erkenden araya girdi ve alamadım. askerde çarşı izninde bir parkta otururken bir motosiklet kazasına şahit oldum. dörde bölünmüş bir caddede sıfır km çin malı scooter, henüz plakası yok, koltuk poşetleri falanda üzerinde taş çatlasa 7-8 hp. kullanıcısının ehliyeti yok, tecrübesi mechul, bide arkasındayolcu var. kaldıki alt tarafı scooter, gaza basıp gider frene basar durur. adam yol ağzına gelince gaza yüklendi ve motor anında altından fırladı. ön teker biraz yerden kesildi. motor kaldırıma çarptı, artçının kafa yere çarptı, kask falan hak getire zaten. sürücüde ayrı bi yere düştü. artçı ölür sandım ama kalkabildi ayağa. o olaydan sonra kesinlikle büyük cc ile başlamayacağıma ikna oldum. asker dönüşündede cbf 150 aldım. bir sene sonrada er-5. 8.000 km cbf kullanmama rağmen er-5 e alışmam zaman aldı. motorun kompresyona binince arka tekerin kayma meyili göstermesi falan sıkıntı yaşattı. şimdi bunları yazıyorum çünki bu yazıları okuyan acemi sürücü adayları var ve söz konusu hayatları. bir kişi bile olsa senin bu saçma teorinden gaza gelip büyük motor alıp kaza yapsa dönüşü olmayacak bir kayıptır ve bir ailenin ocağı sönecektir. papağan gibi el ayarından bahsediyorsun, gaz vermezsen gitmez, debriyajı yavaş bırakırsan altından fırlamaz diyorsunda millet scooter kullanamıyo yeri geldimi. ufak motorla alıştırma yapmadan el ayarı nasıl kazanılacak. bu adam senden esinlenip büyük motora başlarsa hali ne olur. ayrıca herkesin fiziki yapısı büyük hacimli motor kullanmaya müsait değil. ufak motor kullanıp kendi sınırlarını kestirmeden büyük motor almak ne kadar mantıklı ve sağlıklı olur. sende ufak motorla başlamışsın ve sonra büyütmüşsün, şimdi kalkmış ahkam kesiyorsun. şu an öteki tarafta değilsen veya yatalak kalmadıysan sana büyük motorla başlama diyenlere teşekkür başlığı açacağına utanmadan hesap soruyorsun. ayrıca sonradan görme biri olmasan büyük motorla başlama diyenler bizi çekemiyor, hiç büyük motora binmemişler demezsin. para senin, can senin, git gazlıyomusun, uçuyomusun ne yapıyorsan yap ama burda gaza gelmeye müsait motor yabancısı acemilere gaz verme, hayatlarıyla oynama.

kefeeee
30 Kasım 2010, 01:16
Ya sana öle bi cevap atardımki forumdan silerlerdi:mrgreen: Ben annemden babamdan abilerimden öğrendim motor sürmeyi. Kızıltoprakta Yılmaz abinin yanında geçiriyorum acemiliğimi her soruyu onlara soruyorum. Gittin bi 600lük aldın diye ne bu havalar çokmu bişey öğrendiğini sanıyosun. Acil durumda bi kontra yapsana, Önüne aniden araç gelince vericeğin tepkilere bi baksana. Ben daha bücür olabilirimde sanırım sana bütün forumun söylemek istediğini yazıcam. "orda dur liseli". Gayet net.

Syanur
30 Kasım 2010, 01:20
benimle aynı şartları taşıyan aynı sıralamayla benle aynı olan arkadaşlar fikir beyan ederse memnun olurum...

İyi ozaman, seni memnun etmek için yorum yapalım artık...

Herkes senin gibi Rossi olamıyor diye niye sitem ediyorusun? Sen hakkını vererek sürmeye deva et, o senin hakkından gelmeden

ExTReMa
30 Kasım 2010, 01:39
Bazi şeyleri geç anlamazsın inş.

Zaten O kadar MotoGP'ci felan direk Motogp'den başlıyo adamlarda super kafa var.

Tek bizde kafa yok nalet olsun kafasınız hepimiz.

Moto gp pilotlarıda sırasıyla 50 cc - 125 cc - 250 cc diye mi gitmiş?
Bırakın bu ayakları abi 600 cc ile bal gibide başlanır

overcloud
30 Kasım 2010, 01:55
600cc ile başlamak, araba kullanmayı ferrari ile öğrenmek gibi bir şey bence..

aradaki bağlantıyı siz kurun, tabi ferrari kullanmak daha güvenli.