PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hizli Dedeler (En hizli Klasik motosikletler)



zeda3000
25 Kasım 2010, 14:49
Teknoloji ilerliyor , her gun yeni race motorlar cikiyor youtube ta 299 kadrani ile videolar konuluyor.

Sonra bir gun dedeniz geliyor diyor ki yavrum bizim motorda 290 yapardi diyor.:silent:

Simdi dede bunadimi , yoksa teknoloji oldugu yerdemi sayiyor??:mrgreen:

iste size 80 senedir 200km/h den hizli giden motorlar. Adamlarin otobani yoktu, bunu videolara cekip gosterecekleri youtube lari hic yoktu. Ama 200 km/h hizi rahatlikla devirecek motorlari vardi

Ilk motorumuz OEC Temple JAP 1000cc 1930 yilinda 242.59 km/h hizla dunya rekorunu kirdi
http://farm4.static.flickr.com/3631/3370146172_d32f1ee97b.jpg

http://1.bp.blogspot.com/_lVCC9aDALT4/SxS3CxLPusI/AAAAAAAAJOg/w8nECGp-ZWE/s400/OEC-Temple-P1210755-400c.jpg

Ikinci ise Arabistanli Lawrence gibi bir cok ismin o zamanki tutkusu olan Brough Superior-JAP 273km/h hizi ile 1937 yilinda kayitlara gecmis

http://thekneeslider.com/images/banquer1.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f3/Lawrence_of_Arabia_Brough_Superior_gif.gif

1955 yilinda Vincents HRD modeli 297.64 km/h hiza ulasti

http://www.motorcycledaily.com/wp-content/uploads/2002/10/101502seriesbrapide.jpg

Hiz denemesinden bir goruntu size hayli tanidik gelebilir:) Bu sekilde yatan kisinin adi Roland Free aslen Amerikali olsada bence kesin ailede Turk asilli bir mobiletci vardi.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4a/Rollie_Free%2C_record_run.jpg

GÖЯKEM
25 Kasım 2010, 14:52
Koruma moruma hak getire :P:cherry:

sedici
25 Kasım 2010, 14:59
kafadaki de kask değil bone sanki :mrgreen:

takendy
25 Kasım 2010, 15:04
hep kötüye yontmayın arkadaşlar 1930 da bizler neredeydik bir hatırlayın , gerçi 2010 hala aynı yerlerdeyiz ama mevcut imkanlar ile en iyisini yapmaya çalışmış dedeler.
dedelerin bizlere bıraktıkları miraslara sahip çıksak , bizde onlar gibi çıtayı yükseklere taşısak güzel olmaz mı ?

1930 da bu motorlar Türkiye'de olsa taşlanırdı ,
şimdi onlar mı komik biz mi bir düşünün isterim.


Bu arada 1955 Vincents HRD harikaymış

Sinan Aksu
25 Kasım 2010, 15:04
Bu motorlari hic yakindan inceleme firsatim olmadi.
Motorlarin hiz'indan ziyade mekanik aksamlari benim cok ilgimi cekiyor, gelisen teknoloji kolayliklariyla birlikte eski saglamligi ve kaliteyi alip götürüyor.
Çelik barlar yerine plastik grenajlar ön plana cikiyor artik.

Büyük ihtimalle bunlar koldan vitesli motorlar,
(ön fren manetini yukari ''kaldirinca/indirince'' vites degistirmis oluyorsunuz)
O dönemde kazalarin bir cogu motorlarin ''koldan vitesli'' olusudur.
Çünkü sag elinizle hem gazi kontrol ediyorsunuz, hem vites yukseltiyorsunuz. Bunlarin hepsini 2 saniye icinde gerceklestiriyorsunuz.
Bu kazalarin önüne gecmek amacli yapilmis birseydir aslinda ayaktan vites olayi.

Hatta bu tür motorlar 60 yillara kadar vardi.
Gerci ben o zamanlar portakalda vitamin bile degildim ama baya bi arastirmistim zamaninda bu tür klasik motorlari.
Neyse bunlarin konuyla alakasi yok, niye bu kadar cok kafa sisirdim bende bilmiyorum.

Konuyu toparliyim :

Istanbulda bu tür motorlarin sergilendigi bi müze varmi?

Dipnot : Bu arada kimse korumaliklari yok sacmaligina girmesin. Kask bile ülkemizde 20 senedir takiliyor.
Gerci takilip takilmadigi konusunda derin süphelerim var..

takendy
25 Kasım 2010, 15:14
Bu motorlari hic yakindan inceleme firsatim olmadi.
Istanbulda bu tür motorlarin sergilendigi bi müze varmi?


Sinan Abi , sitede bunu buldum

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-fotograflari/68507-istanbul-rahmi-koc-muzesi.html

sedici
25 Kasım 2010, 15:19
hemen muhalefet :) ne muhalefet milletiz, amca denize gircekmiş tam motoru vermişler altına, altındaki mayo kafasındaki bone gibi görünüyo insanın yüzünde ister istemez bi tebessüm oluyo kötüye yontmakla saçmalamakla ne alakası var :)

Sinan Aksu
25 Kasım 2010, 15:20
Sinan Abi , sitede bunu buldum

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-fotograflari/68507-istanbul-rahmi-koc-muzesi.html

Tesekkur ederim Oguz abi.
Hasköy'de imiş yeri, ilk firsatta gidecegim oraya.
Gittigimde parmagim deklanşörde olacak :)


hemen muhalefet :) ne muhalefet milletiz, amca denize gircekmiş tam motoru vermişler altına, altındaki mayo kafasındaki bone gibi görünüyo insanın yüzünde ister istemez bi tebessüm oluyo kötüye yontmakla saçmalamakla ne alakası var :)

Onu banami dediniz bilmiyorum ama ben onu sizin icin soylemedim.
Birazdan yapilacak yorumlari az cok kestirebildigim icin yaptim o yorumu.
Zaten ben yorum yazarken siz yazmissiniz bile yazacaginizi.
Yani ben gormemistim sizin yorum yaptiginizi.
Tesadüf olmus biraz.

Neyse konuyu saptirmayalim bence.
Hosuma gitti bu baslik.

zeda3000
25 Kasım 2010, 15:31
Bu arada Brough Superior-JAP resimleri tam cikmamis. Tekrar veriyorum

Bu motor benim gercekten ozelikle sevdigim bir motor. Gucu ve sesi inanilmaz


http://images.hemmings.com/wp-content/uploads//2010/10/Brough-Superior.jpg

http://farm5.static.flickr.com/4015/4395964772_29edbfc71e.jpg

Su video yu bir dinleyin , bir daha R1 filan diyormusunuz goriyim sizi:)

http://www.youtube.com/watch?v=T2G9MiqhXDc&feature=related

ozaktasi
25 Kasım 2010, 15:31
Vayy annamm 297 km hıza bu takalar çıkmışsa biz cıbırlarımızı çöpe atak valla...CB 900 Hornet bile 250 gidiyor ancak..bizimkiler demekki motor değil konserve kutusu..tühhhh bee..

sedici
25 Kasım 2010, 15:32
yorumlar alt alta denk gelince birbirine cevap niteliğinde olmuş, yanlış anlaşmışız :)
başlık ve diğer link benim de hoşuma gitti gözatılması gereken topikler, teşekkürler :) keyifli forumlar

KUVVETMİRA
25 Kasım 2010, 15:37
son günlerin en iyi dosyası olmuş. şükranlarımı sunarım.

sedici
25 Kasım 2010, 15:41
hepsi V motor aklın yolu bir :) şimdiki teknolojiyle aralarındaki en bariz farkları fren mesafeleri, yakıt tüketimleri, aerodinamisi ve silindir hacimleri sanırım... max km'ler şu an bile ciddi süratler, o zaman için büyük başarı... :cat:

tigermbz
25 Kasım 2010, 15:48
bu konuyu görünce, geçen bahsi geçen 200 cc lik motorlara 200 kmh yaptırma muhabbetini anımsadım :)
sebebi de bu motorların da o süratleri şimdikiler gibi çabucak değil de yavaş yavaş hızlanarak görüyor olabilecekleri sanırım.

GorkeM
25 Kasım 2010, 15:49
Sinan Abi , sitede bunu buldum

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-fotograflari/68507-istanbul-rahmi-koc-muzesi.html

Ben de bu müzeyi tavsiye edecektim. Benden önce davranmışsınız...

takendy
25 Kasım 2010, 15:54
Ben de bu müzeyi tavsiye edecektim. Benden önce davranmışsınız...

tanıyanlar bilir hızlıyımdır :P

http://img369.yukle.tc/thumbs/246redkit.jpg (http://img369.yukle.tc/image.php?id=246redkit.jpg)

motorhocası
25 Kasım 2010, 16:20
Pahalı makineler, zamanında da çok az kişi sahip olabilmiştir.
Şahsen dedemde bisiklet kültürü vardı ve 80 yaşına kadar kullandı rahmetli. 2 senelik maaşıyla almış olduğu bisikletine gözü gibi bakardı.

tombo
25 Kasım 2010, 16:27
Berlindeki Motosiklet müzesinde de bu gibi birbirinden değerli motosikletleri yakından görmüştüm,gerçekten çok etkileyici.O zamanın şartlarında itfaiye polis ve ilk yardım olarak kullanılan,yarışlarda kullanılan,kross şampiyonları vs gibi efsane makinalar vardı.

kingcüneyt
25 Kasım 2010, 16:34
Şu üstüne yatan dede'de kesin Türklük vardır soyunda:P.Şimdi o dedeyide eleştiren olur burda apaçi diye :queen: güzel konu teşekkürler:cat: ama şu ayrıntı gözümden kaçmadı sene 1950 lerde 290 km hızı ulaşılmışsa şimdiki 299 hız az değilmi? orantı yaparsak gelişen teknolojiyide katarsak bence az :silent:

tombo
25 Kasım 2010, 16:44
Daha fazlasına gereksinimimi var insanların,299 dan fazlasını isteyenler zaten 340-360 gören makinaları kullanıyor,400-500 km/h ile de gidilmeyiversin mevcut şartlarda ne kaybederiz :)
Buna göre 40 sene sonra da motosiklet ile 800 km hızı görmemiz gerekmiyor bence.

extrem_015
25 Kasım 2010, 16:48
gerçekten güzel makineler zamanına göre tabi bu arada son resimdeki dede'nin taktığı kask değil baret gibi daha çok.:)plajda güneşlenirken atlamış motora hız denemesi yapıyor herhalde:mrgreen:

zeda3000
25 Kasım 2010, 16:51
1950 de kanadinin Ingiliz yonetiminde oldugu donemdeki otoban polisinin araci

Son hiz 120 :)

http://regardingplace.com/wp-content/uploads/2010/01/bcppofficer_archives.jpg

Motoru yakalamak icin 3 gun evelinden yola cikmasi lazim:)

kingcüneyt
25 Kasım 2010, 16:54
Daha fazlasına gereksinimimi var insanların,299 dan fazlasını isteyenler zaten 340-360 gören makinaları kullanıyor,400-500 km/h ile de gidilmeyiversin mevcut şartlarda ne kaybederiz :)
Buna göre 40 sene sonra da motosiklet ile 800 km hızı görmemiz gerekmiyor bence.

ben o anlamda demdim ama neyse bence 40 yıl sonrada aynı hız olur tek fark daha çabuk görürler 299 u :)

tombo
25 Kasım 2010, 16:58
ben o anlamda demdim ama neyse bence 40 yıl sonrada aynı hız olur tek fark daha çabuk görürler 299 u :)

:cat: :cat: çokda çabuk olmasın yahu oda sakat olur :)

Unique693
25 Kasım 2010, 17:30
Yapmayın dedeler :mrgreen:

Onyx250
25 Kasım 2010, 17:42
Motorun zaten mekanik aksamına indiğimizde, beynini de çıkardığımızda geriye zaten bu eski motorlar kalıyor :) Gelişen teknoloji ile ilerleyen performans tabi ki var ancak, asıl ilerleyen şey bu performansı kaldırabilecek yapı ve güvenlik. Bu fren mesafesi, yol tutuşu ve aerodinami. Yoksa V motoru tak, büyük CC ile benzini içine bas, zaten motor illa ki uzar gider :) Hani teknoloji yerinde saymıyor ama performans olarak gidilebilecek nokta belli aslında, ilerleyen ana unsurlar aslında çoğu zaman pek de dikkat etmediğimiz özellikler. Biz genelde "bu araç kaç saniyede/ne kadar mesafede durabiliyor" sorusu yerine hemen "bu araç kaç yapıyor?" diye dalıyoruz mevzuya :)

Okan Sinan Ocan
25 Kasım 2010, 21:52
Sevgili Dostlar ,

Asıl hızlı dede unutulmuş sanırım onuda ben hatırlatayım.
Yeni Zelandalı Burt Munro ve efsane İndian'ı Munro Special ile 1967 yılında 206 mph (yaklaşık 330 km/s) ile rekor kırmıştı. Ee ne var bunda şaşılacak o yılllarda motosiklet teknolojisi epey ilerlemişti diyebilirsiniz ama Efsane dedemiz bu rekoru kırdığında 67 yaşındaydı ve 1920 (yazı ile bindokuzyüzyirmi) model olan ve tamamı ile kendisi tarafından modifiye edilmiş İndian Scout kullanıyordu.

Boneville e rekor denemesi için geldiğinde onu ve motorunu görenler epey bir gülmüştü.

En bayıldığım nokta ise kurallar gereği rekor denemesi yapabilmesi için ilk turda 200 km gibi bir sürati geçmesi gerekiyordu , ilk geçişi yaptı ve saatte 200 km yi geçti , hakemlerin yanına geldiğinde hayretler içinde bağırışıp çağırışan insanlar onu karşıladılar ve kutlamaya başladılar , ancak o hiçmi hiç mutlu değildi çünki mekanik bir arıza yüzünden şanzuman 1. viteste takılı kalmış ve deneme esnasında 2. vitese bile geçememişti. Yani sadece birinci viteste 200 km yi devirmişti :) :) :)

Detaylı hikaye aşağıdaki linkte

http://www.indianmotorbikes.com/features/munro/munro.htm

Samet Ağır
25 Kasım 2010, 22:10
En bayıldığım nokta ise kurallar gereği rekor denemesi yapabilmesi için ilk turda 200 km gibi bir sürati geçmesi gerekiyordu , ilk geçişi yaptı ve saatte 200 km yi geçti , hakemlerin yanına geldiğinde hayretler içinde bağırışıp çağırışan insanlar onu karşıladılar ve kutlamaya başladılar , ancak o hiçmi hiç mutlu değildi çünki mekanik bir arıza yüzünden şanzuman 1. viteste takılı kalmış ve deneme esnasında 2. vitese bile geçememişti. Yani sadece birinci viteste 200 km yi devirmişti :) :) :)

Detaylı hikaye aşağıdaki linkte

http://www.indianmotorbikes.com/features/munro/munro.htm[/QUOTE]


yuhhh demekten alamıyorum kendimi..demekki sadece 2 vitesi varmış.5-6 olsa mazallah 500-600 km/saat iş değilmiş.:P
şaka bi yana akılalmaz şeyler yahu.helal olsun...

sercan2667
25 Kasım 2010, 22:13
bsa veya r25 nerde yav...

jack hammer
25 Kasım 2010, 22:19
üstüne yatan adam varya harbi zeki. agırlıktan kazanmak için sadece don bırakmış üstünde.
:queen::queen::queen:

McWarnaly
25 Kasım 2010, 22:59
Koruma moruma hak getire :P:cherry:

Abi kormumayi falan gectimde bari bi elbise falan giyseymis.plajda uzanmis sanki.

zeda3000
26 Kasım 2010, 12:29
Sevgili Dostlar ,

Asıl hızlı dede unutulmuş sanırım onuda ben hatırlatayım.
Yeni Zelandalı Burt Munro ve efsane İndian'ı Munro Special ile 1967 yılında 206 mph (yaklaşık 330 km/s) ile rekor kırmıştı. Ee ne var bunda şaşılacak o yılllarda motosiklet teknolojisi epey ilerlemişti diyebilirsiniz ama Efsane dedemiz bu rekoru kırdığında 67 yaşındaydı ve 1920 (yazı ile bindokuzyüzyirmi) model olan ve tamamı ile kendisi tarafından modifiye edilmiş İndian Scout kullanıyordu.

Boneville e rekor denemesi için geldiğinde onu ve motorunu görenler epey bir gülmüştü.

En bayıldığım nokta ise kurallar gereği rekor denemesi yapabilmesi için ilk turda 200 km gibi bir sürati geçmesi gerekiyordu , ilk geçişi yaptı ve saatte 200 km yi geçti , hakemlerin yanına geldiğinde hayretler içinde bağırışıp çağırışan insanlar onu karşıladılar ve kutlamaya başladılar , ancak o hiçmi hiç mutlu değildi çünki mekanik bir arıza yüzünden şanzuman 1. viteste takılı kalmış ve deneme esnasında 2. vitese bile geçememişti. Yani sadece birinci viteste 200 km yi devirmişti :) :) :)

Detaylı hikaye aşağıdaki linkte

http://www.indianmotorbikes.com/features/munro/munro.htm

Acikcasi bilerek Burt Munro yu koymadim cunku o motor standart uretimin cok disinda bir motor, fakat benim koydugum motorlar zamaninda satilan ve sadece supercharger eklentisi ile bu hiza ulasan motorlar. Onuda fabrika cikisi alabiliyorsunuz.

Burt Munro bir efsanedir, ama o motorun her parcasini yeniden tasarladigindan orjinal bir motora bindigini soylemek cok zor.

DarksideR
26 Kasım 2010, 12:48
Sevgili Dostlar ,

Asıl hızlı dede unutulmuş sanırım onuda ben hatırlatayım.
Yeni Zelandalı Burt Munro ve efsane İndian'ı Munro Special ile 1967 yılında 206 mph (yaklaşık 330 km/s) ile rekor kırmıştı. Ee ne var bunda şaşılacak o yılllarda motosiklet teknolojisi epey ilerlemişti diyebilirsiniz ama Efsane dedemiz bu rekoru kırdığında 67 yaşındaydı ve 1920 (yazı ile bindokuzyüzyirmi) model olan ve tamamı ile kendisi tarafından modifiye edilmiş İndian Scout kullanıyordu.

Boneville e rekor denemesi için geldiğinde onu ve motorunu görenler epey bir gülmüştü.

En bayıldığım nokta ise kurallar gereği rekor denemesi yapabilmesi için ilk turda 200 km gibi bir sürati geçmesi gerekiyordu , ilk geçişi yaptı ve saatte 200 km yi geçti , hakemlerin yanına geldiğinde hayretler içinde bağırışıp çağırışan insanlar onu karşıladılar ve kutlamaya başladılar , ancak o hiçmi hiç mutlu değildi çünki mekanik bir arıza yüzünden şanzuman 1. viteste takılı kalmış ve deneme esnasında 2. vitese bile geçememişti. Yani sadece birinci viteste 200 km yi devirmişti :) :) :)

Detaylı hikaye aşağıdaki linkte

http://www.indianmotorbikes.com/features/munro/munro.htm


Antony Hopkins 2005 yapımı "The World's Fastest Indian" adlı filmde de Burt Murno'yu oynamıştır. Seyretmeyenler varsa kesinlikle tavsiye ederim, mükemmel bir filmdir. Denemelerinden birinde motoru hafifletmek için ısı izolasyonu yapan parçalardan birisini söktüğü için bacakları yanıyor ama ona rağmen vazgeçmeyip tamamlıyor Mr. Murno

http://www.imdb.com/title/tt0412080/

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:43 ----------

http://www.imdb.com/video/screenplay/vi1878393113/

Noxious
26 Kasım 2010, 13:55
Antony Hopkins 2005 yapımı "The World's Fastest Indian" adlı filmde de Burt Murno'yu oynamıştır. Seyretmeyenler varsa kesinlikle tavsiye ederim, mükemmel bir filmdir. Denemelerinden birinde motoru hafifletmek için ısı izolasyonu yapan parçalardan birisini söktüğü için bacakları yanıyor ama ona rağmen vazgeçmeyip tamamlıyor Mr. Murno

http://www.imdb.com/title/tt0412080/

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:43 ----------

http://www.imdb.com/video/screenplay/vi1878393113/

acayip merak ettim filmi müsait olduğum anda ilk işim bulup izlemek sağol :wiinkk:

motorlar süper hele ki yaptıkları acayip o hızla bu frenle bu adamlar nasıl duruyormuş orası daha acayip şaka gibi..

bu tip motorla çarşıda gezdiğini düşünsene heleki uygun bi yolda R 6 yada Cbr a falan kapışma teklif ettiğini... kim bilir neresiyle güler ama sonunda etraftakiler ve sen nasıl gülersin güzel konu olmuş elinize sağlık :cat:

il_ragazzo
26 Kasım 2010, 14:07
hep kötüye yontmayın arkadaşlar 1930 da bizler neredeydik bir hatırlayın , gerçi 2010 hala aynı yerlerdeyiz ama mevcut imkanlar ile en iyisini yapmaya çalışmış dedeler.
dedelerin bizlere bıraktıkları miraslara sahip çıksak , bizde onlar gibi çıtayı yükseklere taşısak güzel olmaz mı ?

1930 da bu motorlar Türkiye'de olsa taşlanırdı ,
şimdi onlar mı komik biz mi bir düşünün isterim.


Bu arada 1955 Vincents HRD harikaymış

Haklısın...

Sinan Aksu
22 Aralık 2010, 20:24
Pahalı makineler, zamanında da çok az kişi sahip olabilmiştir.
Şahsen dedemde bisiklet kültürü vardı ve 80 yaşına kadar kullandı rahmetli. 2 senelik maaşıyla almış olduğu bisikletine gözü gibi bakardı.

Benim dedemin eşek arabası vardı.
babaminda at arabasi varmis gencliginde,
biz ailece iyi ilerlemisiz,
torunumdan jet bekliyorum artik :cherry:

motorhocası
22 Aralık 2010, 20:32
Benim dedemin eşek arabası vardı.
babaminda at arabasi varmis gencliginde,
biz ailece iyi ilerlemisiz,
torunumdan jet bekliyorum artik :cherry:

Sinan gelişmiş milletler büyüklük kaygısı içinde değil tertemiz şehirlerde sağlıklı yaşam için bisiklet kullanıyor,parkları var park parası vermiyor,bisiklet yolları var.

Caddeden yaya karşıya geçemiyorsam ne yapayım limuzini,s class uzun şaseyi.:)

Sinan Aksu
22 Aralık 2010, 20:48
Sinan gelişmiş milletler büyüklük kaygısı içinde değil tertemiz şehirlerde sağlıklı yaşam için bisiklet kullanıyor,parkları var park parası vermiyor,bisiklet yolları var.

Caddeden yaya karşıya geçemiyorsam ne yapayım limuzini,s class uzun şaseyi.:)

Ayni fikirdeyim Gökhan abi.
Meslegim gereği spor ile içli dışlıyım yıllardır.
Avrupaya ihraç ettiğimiz spor giyim ürünlerini insanlar bisiklet kullanırken giyiyorlar.

Hatta kullanim amaçlarina göre farkli farkli bisikletler üretiyorlar.
http://img12.imageshack.us/img12/2766/gunlukistanbulbisiklet.jpg (http://img12.imageshack.us/i/gunlukistanbulbisiklet.jpg/)

kingcüneyt
22 Aralık 2010, 20:51
o mini eteklı Türkiyede sürse neler olacağını tahmin edemiyorum:queen::queen: