PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İlk Uzun Yol Deneyimi...



sherrnova
23 Kasım 2010, 14:42
Merhabalar;

Geçtiğimiz Cumartesi günü Saat 9'da Zonguldak'tan İzmite Gidiş ve Ertesi gün yani Pazar günü Saat 13'de İzmit'ten Zonguldak'a Dönüş olmak üzere toplam 500 km yol katettim. Bu yolculuğa yönelik tecrübelerimi ve sorularımı sizlerle paylaşmak istedim. Bu arada Motosiklet konusunda yeniyim henüz ve 2600 Km'lik bir tecrübem var. Sürçü lisan edersek affola.

Teknik Bilgiler;

Motosiklet :Kanuni Windy S 125cc (2010 Model, Temmuz Trafik Çıkışlı)
Yağ :800 Km'de ilk değişim yapıldı. Marka bilinmiyor. Servisin İnsaına Kaldık.
Kilometre :Yola çıkmadan önce 2100 Km, Yolculuk sonrası 2600 Km.
Yük :(İki kişi (80+55=135Kg))+(Çanta,Kask,Korumalar v.s. 15 Kg)= 150Kg
Yakıt :Gidiş Opet 95 Oktan - Dönüş Shell 95 Oktan
Tüketim : 40 TL
Ortalama Hız : 80 Km/s
Süre :Gidiş 4 saat, Dönüş 4,5 Saat (Dönüş Günü hava soğuktu)

Tecrübeler;

1)Otobanda seyrederken yavaş gittiğiniz düşünüp güvenlik şeridini kullanmayın. Arkadan gelenler sıkıştırsada en sağ şeridi terketmeyin.
Ummadığınız anda güvenlik şeridinde duran bir araçla karşılaşabilirsiniz.
2)Aynada süratle gelen bir otobüs yada kamyon gördüğünüzde mümkün olduğunca şeridin sağına yanaşın, güvenli olduğuna eminseniz güvenlik şeridinide kullanın. Çünkü sizi geçena arcın yarattığı hava akımı en azından 125 cclik bir commuter için çok sarsıcı oluyor.
3)Trafik ışıklarından kalkışlar konusunda artçınızı bilinçlendirin, ani kalkışlarda belini incitmesine daha ciddi durumlarda düşmesine sebep olabilirsiniz. Artçının kalkışlarda Bir miktar öne egilmesi sanırım bu sorunu çözebilir.
4)Yola çıkmadan önce mutlaka kablo ve hortuları elle kontrol edin. Aksi takdirde keleği gevşemiş ve çıkmak üzere olan bir hortumu ancak dönüş yolunda farkedebilirisiniz.
5)Gidiş geliş yollarda konvoy esnasında arkadan sollamaya çıkan araçlar sanki siz hiç yokmuşssunuz gibi sizin bulunduğunuz noktada makas sonlandırabiliyorlar. Bu da sizin yolun dışına taşmanıza neden olabiliyor. Sollamaya çıkan aracın sizin yolunuzu ihlal edebilceğini hesaba katın.
6)Rüzgarla birlikte hissedilen sıcaklığın ne kadar düşeceğini mutlaka hesaba katın. Dönüş yolunda Düzce'den sonra saat 15:00 civarlarında kapalı havada mont, kask, dizlik, içlik, balaklava, eldiven olmasına rağmen 80-90 km/s hızda üşüyordum. Deri eldiven içi termel ince eldiven Almak şart.
7)Belkide en önemlisi; Paranoyak olun!!!:queen:


Soru & Sorun;

1) Motor freni kullanmak zincire yada motora zarar verir mi? Özellikle tırmanma şeridi inişlerinde 5. ve 4. Viteste sağlıklı inişler yaptım ancak bunun motora ve zincire bir zararı var mi?
2) Motosikletin arka lastiğinin üstünden bir noktadan yağ akıntısı oldu. Zincir korumasının üzerine doğru. Sıcaklıkla, ısınmayla, yagin incelmesiyle bir alakası olabilir mi? ve bu sızıntının yaşandığı nokta neresi olabilir? verdiğim bilgilerle bunu söylemek belki biraz zor ama motordan çıkan siyah bir hortum selenin altındaki siyah bir kutuya giriyor ve sızıntı o kutudan kaynaklanıyor gibi gözüküyor. Fotografini yarin sabah eklemeye çalışacağım.
3)Sızıntıya istinaden motorumda yag azalması oldu. Benzin aldiğim yerden Shell 10/40W sentetik aldım. Ve ilave ettim. Eski yağ - yeni yağ yada farklı marka yağ karışımı sorun yaratır mı? Fazla yağ koyarsam motora bir zararı olur mu?
4)Motosikletimi kışın daha seyrek kullanmayı düşünüyorum. Bakım Km'si de geldi. Bakımı şimdi mi yaptırayım yoksa sezon açılınca mı yaptırayım?
5)Bayır aşağı inişlerde motoru boşa aldıktan sonra, Bayırın sonunda tekrar 5. vitese dönüp yola devam etmek istediğimde vitesi 2'ye alıyoum ve 'Tak' deyıp tıkanıp kalıyor. Yukarı gitmiyor bir daha. Tekrar 1'e alıp tekrar yukarı doğru arttırdığımda sorun kalmıyor. Bunun nedeni ne olabilir?
6)Bayır aşağı inişlerde vitesi boşa almak mı daha mantıklıdır yoksa debriyajı kullanmak mı?

Zaman ayırıp okuyanlara, Cevap veren vermeyen herkese çok teşekkürler.
İyiki varsın motosiklet.net :cat:

inzell
23 Kasım 2010, 14:53
Bildiğim kadarıyla;
1)Tekeri kitlemiyorsa sorun olmaz.
6)En güvenlisi viteste inmektir.

Diğerlerini de motorcu arkadaşlar yazar...

otelci
23 Kasım 2010, 15:23
sizler gerçekten yalın bir şekilde yaşadığınızı yazmışsınız bu çok abartı ve ben bilirim havası yok.benim size 45 yıllı bir motor binicisi olarak tavsiyem gençliğinizi heder etmeden çok acil motosiklet sürüş eğitimi almanız.bu gerçekten çok önemli eğer eğitim alırsanız ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız 23 kasım 2010 da honda eğitim merkezinin kurs kayıtları başlayacak 2 günlük kurs sizin bütün hayatınızın akışını değiştirecektir.Lütfen eğitim alın sonra yola çıkın.kazasız sürüşler dilerim.

aksoyy
23 Kasım 2010, 15:33
1)motor freni ile inmek motoru çok sıkıştırırsanız zincire zararı vardır
2)zinciri yağladıysanız ve fazla yağ kulandıysanız bundan kaynaklı olabilir
4)hiçbi sıkıntı olmaz erkenden bakımı yapılabilir
5)bayır aşağı inişlerde kesinlikle boşa alıp sonra tekrar beşe atıyım olmuyor ve bu baskı balatayı yemene sebep oluyor arabadaki gibi boşa alıyım sonra bese takıyım olmuyor bu yuzden rampa aşağı inirken viteste inmeyi tercih edin aynı şekilde debriyajdada öle baskı balatayı yersin
bu arada aynı yeni farkettim zonguldakdaymışsın :cherry: aynı rotayı yalovaya kadar bende kullanacam ybr 125 ile fakat otobandan değilde adapazarı yolundan gideceğim geze geze 120 üstüne çıkmadıkdan sonra otobanda gitmek mantıksız olur ve tehlikeli olur diye düşünüyorum

sherrnova
23 Kasım 2010, 16:28
1)motor freni ile inmek motoru çok sıkıştırırsanız zincire zararı vardır
2)zinciri yağladıysanız ve fazla yağ kulandıysanız bundan kaynaklı olabilir
4)hiçbi sıkıntı olmaz erkenden bakımı yapılabilir
5)bayır aşağı inişlerde kesinlikle boşa alıp sonra tekrar beşe atıyım olmuyor ve bu baskı balatayı yemene sebep oluyor arabadaki gibi boşa alıyım sonra bese takıyım olmuyor bu yuzden rampa aşağı inirken viteste inmeyi tercih edin aynı şekilde debriyajdada öle baskı balatayı yersin
bu arada aynı yeni farkettim zonguldakdaymışsın :cherry: aynı rotayı yalovaya kadar bende kullanacam ybr 125 ile fakat otobandan değilde adapazarı yolundan gideceğim geze geze 120 üstüne çıkmadıkdan sonra otobanda gitmek mantıksız olur ve tehlikeli olur diye düşünüyorum

Otobanda 90 km/s hızla giden bir çok otomobil var, hatta tankerler 70 km/s ile gidiyorlar. Yolun düzgün olması beni otobana sevk etti. ortalama 80 - 90 arası seyahat ettim zaten. Ama daha fazla vaktim oslaydı bende adapazarı tarafından yani sahilden gitmeyi düşünüyordum. Bilgiler için teşekkürler.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:24 ----------


sizler gerçekten yalın bir şekilde yaşadığınızı yazmışsınız bu çok abartı ve ben bilirim havası yok.benim size 45 yıllı bir motor binicisi olarak tavsiyem gençliğinizi heder etmeden çok acil motosiklet sürüş eğitimi almanız.bu gerçekten çok önemli eğer eğitim alırsanız ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız 23 kasım 2010 da honda eğitim merkezinin kurs kayıtları başlayacak 2 günlük kurs sizin bütün hayatınızın akışını değiştirecektir.Lütfen eğitim alın sonra yola çıkın.kazasız sürüşler dilerim.

O bahsettiginiz egitimi almayı çok istiyorum ancak bir tülü zamanları denk gelmedi. Ayrıca 2'nci kurdan başlamayı düşünüyorum. Olayın maddi boyutuda var. En azından temel Motosiklet becerilerini kendim kazanıp gelişmiş teknikleri Honda Egitim Merkezinden edinmeyi planlıyorum. Şu anda inceliyorum ayarlayabilirsem en kısa zamanda katılıcam. Anlattıklarım dediginiz gibi sadece yaşadığım şeyler. Öyle çookk uzun kilometreler sonucu elde edilmiş veriler degil. Her km de yeni bir şey öğreniyor insan. İlginize teşekkürler.

TanImsIz
23 Kasım 2010, 16:28
Otobanda motorunuzun hızı sağ şeritten bile gitmek icin yeterli değilse emniyet şeridini kullanın arkadaslar, en sağdan gelen ağır taşıtlar bazen dalgın olabiliyor, ve motor nihayetinde şeritte çok küçük yer kaplıyor ve arkadan gelenler icin son anda fark edilebilirsiniz, bazen kıl payı, bazen ise geç olabilir bu durum.. O yüzden emniyet şeridini kullanmaktan çekinmeyin.

sherrnova
23 Kasım 2010, 16:31
Bildiğim kadarıyla;
1)Tekeri kitlemiyorsa sorun olmaz.
6)En güvenlisi viteste inmektir.

Diğerlerini de motorcu arkadaşlar yazar...

Tekerleği kitlemek ne demek? Boşta inerken böyle bir ihtimalde mi var? Bu çok tehlikeli degil mi?

motorhocası
23 Kasım 2010, 17:00
Sanırım döner vites kutusu var Wind S de yani 5-0-1 vitese geçmek mümkün, Kazara 2 defa vites yükseltirseniz bu durum tekerin kilitlenmesine neden olur ve arkadan kayar.

Başımdan geçeni anlatayım; motosiklete ilk binişim yol stabilize-düz, vitesleri yükseltirken yanlışlıkla 5-0-1 'e geçip debriyajı bırakmıştım,hız 70-80Km/h yusuf yusuf atarak biraz sağa sola savurup durmuştum. Virajda veya gevşek zeminde ciddi sorun yaratır.

sherrnova
23 Kasım 2010, 21:30
Sanırım döner vites kutusu var Wind S de yani 5-0-1 vitese geçmek mümkün, Kazara 2 defa vites yükseltirseniz bu durum tekerin kilitlenmesine neden olur ve arkadan kayar.

Başımdan geçeni anlatayım; motosiklete ilk binişim yol stabilize-düz, vitesleri yükseltirken yanlışlıkla 5-0-1 'e geçip debriyajı bırakmıştım,hız 70-80Km/h yusuf yusuf atarak biraz sağa sola savurup durmuştum. Virajda veya gevşek zeminde ciddi sorun yaratır.

Windy S lerde vites kutusu çizgisel çalışıyor. 1-0-2-3-4-5. Yüksek hızda (70-90) boşta giderken 2'nci vitese aldığımda Tak diye bir ses geliyor ve tıkanıyor, motor vitese geçmiyor. tekrar 1 e alıp sırasıyla yükseltmem gerekiyor. Bu normal mi :S anlamıyorum.

inzell
23 Kasım 2010, 22:04
O hızlarda boşta gitmek doğru değil bana kalırsa. Ben de bir aralar motor ısınana kadar boşta yokuş aşağı iniyordum, bi noktaya gelince de 2'ye takıyordum. Aynen dediğin gibi bir tak sesi gelirdi.

Artık viteste iniyorum ve gazı kapatıyorum. Böyle yapınca yakıttan da büyük tasarruf yaparmışız.

overcloud
23 Kasım 2010, 22:22
1) Motor freni kullanmak zincire yada motora zarar verir mi? Özellikle tırmanma şeridi inişlerinde 5. ve 4. Viteste sağlıklı inişler yaptım ancak bunun motora ve zincire bir zararı var mi?

5)Bayır aşağı inişlerde motoru boşa aldıktan sonra, Bayırın sonunda tekrar 5. vitese dönüp yola devam etmek istediğimde vitesi 2'ye alıyoum ve 'Tak' deyıp tıkanıp kalıyor. Yukarı gitmiyor bir daha. Tekrar 1'e alıp tekrar yukarı doğru arttırdığımda sorun kalmıyor. Bunun nedeni ne olabilir?
6)Bayır aşağı inişlerde vitesi boşa almak mı daha mantıklıdır yoksa debriyajı kullanmak mı?

Zaman ayırıp okuyanlara, Cevap veren vermeyen herkese çok teşekkürler.
İyiki varsın motosiklet.net :cat:

sadece 1, 5 ve 6'ya bildiğim kadarıyla aynı anda cevap vermeye çalışacağım.

kompresörün motora bir zararı var mı açıkçası bilmiyorum ancak kompresör ile hızı düşürmenin yada hızı sabit tutmanın faydasını kendimce şöyle açıklayabilirim: sık virajlı ve yokuş aşağı bir yolda, yükünde fazla ise, balatalar çabuk ısınacağından dolayı fren mesafen uzayacaktır. kompresor yaparak balatalardaki yükü azaltabilirsin. tabi motoruda çok bağırtmamak lazım. ayrıca tekrar hızlanman gerektiğinde motor devrini almış olacağı için bayılma yada motorda isteksizlik yaşamazsın.

virajın ortasında motoru yatırmışken kompresör yapacam diye vites küçültürsen motor yanlamaya başlar :)

rampa aşağı motoru 1'e attıktan sonra boşa aldığını anlatmışsın, bildiğim kadarıyla bu zararlı. otomobillerden örnek verecek olursak haraket halindeki bir otomobili asla birinci vitese takamazsın, motosikletleride bu şekilde düşünmekte fayda var. önceki motorum olan cbr125'i belli bir hızın altına inene kadar vitesi 1'e atamama izin vermiyordu mesela.

unutmadan, motoru ikiye attığında gelen "TAK" sesi bildiğim kadarıyla her motorda oluyor.

sherrnova
23 Kasım 2010, 23:03
sadece 1, 5 ve 6'ya bildiğim kadarıyla aynı anda cevap vermeye çalışacağım.

kompresörün motora bir zararı var mı açıkçası bilmiyorum ancak kompresör ile hızı düşürmenin yada hızı sabit tutmanın faydasını kendimce şöyle açıklayabilirim: sık virajlı ve yokuş aşağı bir yolda, yükünde fazla ise, balatalar çabuk ısınacağından dolayı fren mesafen uzayacaktır. kompresor yaparak balatalardaki yükü azaltabilirsin. tabi motoruda çok bağırtmamak lazım. ayrıca tekrar hızlanman gerektiğinde motor devrini almış olacağı için bayılma yada motorda isteksizlik yaşamazsın.

virajın ortasında motoru yatırmışken kompresör yapacam diye vites küçültürsen motor yanlamaya başlar :)

rampa aşağı motoru 1'e attıktan sonra boşa aldığını anlatmışsın, bildiğim kadarıyla bu zararlı. otomobillerden örnek verecek olursak haraket halindeki bir otomobili asla birinci vitese takamazsın, motosikletleride bu şekilde düşünmekte fayda var. önceki motorum olan cbr125'i belli bir hızın altına inene kadar vitesi 1'e atamama izin vermiyordu mesela.

unutmadan, motoru ikiye attığında gelen "TAK" sesi bildiğim kadarıyla her motorda oluyor.

overcloud açıklamaların için teşekkürler.

Bayır aşağı inerken bayırın sonunda düze geldigimde boştaki motoru tekrar 4 yada 5 e alıp devam etmek istedigimde malum ilk olarak 2 ye alarak yükseltmem gerekiyor. ancak direk ikiden devam edemiyorum. 2 ye almaya kalktıgımda takılıyor. tekra 1 e dönüp ondan sonra 2-3-4-5 yapıyorum bu durum normal mi?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:58 ----------

Bu yağ sızıntısının neden kaynaklandığı ve nerden geldiği konusunda bir fikri olan yok mu?

atiturhan
23 Kasım 2010, 23:17
Bayirlari viteste inelim arkadaslar. Klasik bi kural vardir: ciktigin vitesle in diye.
Bende gecenlerde yaptigim kücük capli bir gezimde bayir cikmak ve inmek zorunda kaldim. Yüksek viteste bayir inerseniz motor az kompresör yapar ama yük frenlere biner ve kontrol daha da zorlasir. Eger uygun viteste inerseniz kontrol sizde olur ve daha güvende olursunuz. Kompresörü arada sirada frenleri sikarak cok yükselmesini engellerseniz hic bir seycik olmaz.
Kurali hatirlatalim: ciktigin vitesle in.

Samet Ağır
23 Kasım 2010, 23:53
overcloud açıklamaların için teşekkürler.

Bayır aşağı inerken bayırın sonunda düze geldigimde boştaki motoru tekrar 4 yada 5 e alıp devam etmek istedigimde malum ilk olarak 2 ye alarak yükseltmem gerekiyor. ancak direk ikiden devam edemiyorum. 2 ye almaya kalktıgımda takılıyor. tekra 1 e dönüp ondan sonra 2-3-4-5 yapıyorum bu durum normal mi?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:58 ----------

Bu yağ sızıntısının neden kaynaklandığı ve nerden geldiği konusunda bir fikri olan yok mu?
siz yokuştan aşağı hızla inerken vitesiniz boşta bile olsa tekerlek hızla döndğü için şanzumandaki dişlilerde de sürtünme az olsada yani yüksüz şekilde avare diyebileceğimiz şekilde de olsa yüksek hızlarla dönerler.ve siz 2. vitese takıcam diye bu deli gibi dönen dişlileri birleştirmeye çalışırsanız o çatırtı çuturtu gayet doğal olarak çıkacağı gibi ,devamında yani alışkanlık haline getirilmesiyle artık dişli diye bişeyleriniz kalmayacağından yeni dişlilere ihtiyaç duyacaksınız.
bu gayet gereksiz ve riskli hareketi yapmaktaki sebebiniz ne olursa olsun aynen, özrü kabahatinden beter misali olacaktır...

concorde787
24 Kasım 2010, 00:33
motosikleti götüren bir güç kaynağı vardır . o da motor ve şanzuman birlikteliğidir. motosikleti hızlandırmak için nasıl gaz açıp ihtiyaç olan vites dişli sistemini kullanıyorsak aynısını motorunuzu yavaşlatmak içinde kullanbilirsiniz. gaz verdiğimizde motorunuz maksimum kaç devir dakika yapıyorsa ,o kadar devir dakika kompresöre bindirebilirsiniz . ( kompresör olayını biraz açıklayayım : gaz veridiğinde silindir içerisinde giren yakıt hava karışımı patlayarak piston üzerine güç uygular ,bu güç biyel koluna bağlı krank mili ile birlikte bağlı bulunduğu dişli zincir sistemi ile tekerleğe iletilir. komresör aanı: gaz kelebeği kapalı iken içeriye yakıt ve hava karışımı giremez ,buna bağlı olarak silindir içerisinde öyle bir vakum oluşurki piston en üst ölü noktadan en alt ölü noktaya gelmek istemez . yani bir anlamda güçkaynağı yani motor.bağlı bulunduğu kütleyi hareket ettirmek yerine onu durdurmak eğilimine girer) motosiklet yada otomobil olsun herhangi bir farklı durum yoktur. motorunuzu maksimum devrine kadar ani olmamak kaydı ile kompresöre bindirebilirsiniz sadece şu olur komresöre bindirme süresince oluşan vakum nedeni ile sekmanlarınız zayıf ise bir miktar yağ tüketimi olacaktır. başka hiç bir problem olmaz.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:31 ----------

şunu eklemek isterim . ister motorsiklet ister otomobil asla vitessiz kullanmayın. çünkü vites boşta iken tekerleklerin kontrolü sizde değildir..

sherrnova
24 Kasım 2010, 00:41
siz yokuştan aşağı hızla inerken vitesiniz boşta bile olsa tekerlek hızla döndğü için şanzumandaki dişlilerde de sürtünme az olsada yani yüksüz şekilde avare diyebileceğimiz şekilde de olsa yüksek hızlarla dönerler.ve siz 2. vitese takıcam diye bu deli gibi dönen dişlileri birleştirmeye çalışırsanız o çatırtı çuturtu gayet doğal olarak çıkacağı gibi ,devamında yani alışkanlık haline getirilmesiyle artık dişli diye bişeyleriniz kalmayacağından yeni dişlilere ihtiyaç duyacaksınız.
bu gayet gereksiz ve riskli hareketi yapmaktaki sebebiniz ne olursa olsun aynen, özrü kabahatinden beter misali olacaktır...
Cevap çok mantıklı geldi bana ama ben motor boştayken dişlilerin döndüğünü hiç düşünmemiştim. Motosiklet bayır aşağı giderken motoru boşa aldıktan sonra düze geldigimde kendi motosikletim için en azından hızım 70 km/s civarına indiğimde benim ne yapmam gerekir. Ben bunu anlayamıyorum. 20-30 km/s hızına düşüp motoru 2'nci vitesemi alacağım. Yoksa motoru hiç boşa almayacakmıyım. Burda bir çıkmaza giriyorum kendi içimde. Mesela siz bayır aşağı motoru boşa aldığınızda tekrar düze geldiginizde ne yapıyorsunuz? yoksa motoru bu durumlarda hiç boşa almıyor musunuz?

ilginiz için teşekkürler...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:35 ----------


motosikleti götüren bir güç kaynağı vardır . o da motor ve şanzuman birlikteliğidir. motosikleti hızlandırmak için nasıl gaz açıp ihtiyaç olan vites dişli sistemini kullanıyorsak aynısını motorunuzu yavaşlatmak içinde kullanbilirsiniz. gaz verdiğimizde motorunuz maksimum kaç devir dakika yapıyorsa ,o kadar devir dakika kompresöre bindirebilirsiniz . ( kompresör olayını biraz açıklayayım : gaz veridiğinde silindir içerisinde giren yakıt hava karışımı patlayarak piston üzerine güç uygular ,bu güç biyel koluna bağlı krank mili ile birlikte bağlı bulunduğu dişli zincir sistemi ile tekerleğe iletilir. komresör aanı: gaz kelebeği kapalı iken içeriye yakıt ve hava karışımı giremez ,buna bağlı olarak silindir içerisinde öyle bir vakum oluşurki piston en üst ölü noktadan en alt ölü noktaya gelmek istemez . yani bir anlamda güçkaynağı yani motor.bağlı bulunduğu kütleyi hareket ettirmek yerine onu durdurmak eğilimine girer) motosiklet yada otomobil olsun herhangi bir farklı durum yoktur. motorunuzu maksimum devrine kadar ani olmamak kaydı ile kompresöre bindirebilirsiniz sadece şu olur komresöre bindirme süresince oluşan vakum nedeni ile sekmanlarınız zayıf ise bir miktar yağ tüketimi olacaktır. başka hiç bir problem olmaz.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:31 ----------

şunu eklemek isterim . ister motorsiklet ister otomobil asla vitessiz kullanmayın. çünkü vites boşta iken tekerleklerin kontrolü sizde değildir..

Açıklamalar için çok teşekkür ederim. gerçekten daginik olan bilgilerim bir anda toparlandı. Yağ tüketimi konusuna değmişsiniz. Bu noktada benim motosikletimin yağ sızdırması durumuna bir açıklama olabilir mi bu acaba?

utenmen
24 Kasım 2010, 00:44
hocam sizin tecrübeniz için otoban biraz riskli, kazasız belasız atlatmışşınız. yağ eksiltmeyle ilgili olarak, motorun ordan gelen siyah hortumun görevi, pistonun hareketiyle krank ve dişlilerin bulunduğu bölgede bir hava emmesi ve vermesi oluyor bu emilen havanın temiz olması için o hortum selenin altında bulunan hava filtresinin kutusuna bağlanıyor, kanuni motosikleti 4 sene kullandım 2000 km de benim başımada geldi hava filtresinin içinde az miktarda yağ vardı nedenini bilmiyorum usta sıkıştırmışsın motoru demişti sonra birdaha tekrarlamadı anladığım kadarıyla karteldeki yağın bir miktarını o hortum aracılığıyla hava filtresi kutusuna attı sebet uzun süre devirli kullanmak olabilir. motor için sıkıntı çıkarabilecek konu ise o kutudan yağın tekere akması, demekki kutuda delik var ve motora giren havanın bir kısmı filtreden geçmeden gidiyor o kutuyu bi kontrol et ve delik bulabilirsen kutunun dış yüzünden o deliği yapışkanla kapat.
diğer bir soruna gelince motosikleti yokuş aşağı inerken kesinlikle boşa almayın size kimse tavsiiye etmez bunu zaten, ama siz illa ben boşa atarım diyorsanız çözüm şu çok hızlı dönen vites dişlilerinin hızına motor devrini ayarlamak yani vitesi 2 ye atarken motora biraz gaz vermek.
motorda fazla yağ olması az miktarda fazla ise bir sorun yaratmıyor yağ kontrol çubuğu ile seviyesi kontrol edilebilir ama fazla gerçekten fazla ise motorun calişmasını zorlaştırıyor. yardımcı olabildimmi bilmiyorum, ayrıca birde ufak ayrıntı uzun yola çıktığınızda yanınızda lastik tamir köpüğü bulundurun gerçekten etkili benim kullundığım ürünün üzerinde iç lastikli lastikler içinde uygundur yazıyor. tekeriniz düz bassın.

concorde787
24 Kasım 2010, 00:48
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/82132-bu-hortumun-gorevi-nedir.html bu konuyu okumanızı öneririm .bu havalandırma için bir açıklama yapmıştım..

sherrnova
24 Kasım 2010, 00:56
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/82132-bu-hortumun-gorevi-nedir.html bu konuyu okumanızı öneririm .bu havalandırma için bir açıklama yapmıştım..

Concorde787 ilgili topikteki açıklamanı okudum ve bu bilgiler ışığında kusura bakmazsan bir soru sormak istiyorum. İlgili topikteki resimdeki iki sarı vidası olan solda ki siyah kutu nedir ve ne işe yarar? Benim motosikletimde ki yag sızıntısı o kutunun birleşim yerlerinden kaynaklanıyordu bu uzun yol deneyimim de ve zincir korumasının üzerine doğru bütün yol boyunca tahmninimce yarım çay bardağı kadar yağ boşaldı. İlgin için teşekkür ederim.

concorde787
24 Kasım 2010, 00:59
hava filitresi kutusudur. filtre bu bu kutunun içerisinde muhavaza edilir .hava filitrenin bir tarafından diher tarafına gecerken tozdan arındırılarak motora gönderilir. tahminimce senin motora fazla yağ konulmuş. ve uzun gazlama neticesinde fazla yağ buraya birikim yapmış olabilir...

utenmen
24 Kasım 2010, 01:01
concorde787 arkadaşımızın verdiği linke göz attım benim usta keseden sallamış galiba ustalar o hortum için açıklamayı yapmış.

sherrnova
24 Kasım 2010, 01:03
O zaman benim hava filitremden yag sızıyor. Bu durum büyük bir sorun gibi geldi bana. Kullanım şekliyle ve 125cc lik bir motora iki kişi binilmesiyle bir ilgisi olabilir mi? Motorun devir göstergesini tırmanma şeritlerinde kırmızıya getirdim. Onun haricinde 8000 deviri çok da zorlamadım aslında. :silent:

concorde787
24 Kasım 2010, 01:07
kardeş makinanda her hangi bir sorun yok. merak etme . motoru n daha yeni bu olağan bir durum. sen hava filitresini temiz tut yeter . bir tavsiyem daha .hava filitresine kesinlikle hava tutup temizlemeyin yenisi ile değiştirin. çünkü basınçlı hava filitre gözeneklerini çalışamaz duruma getirmektedir..

turkmath
24 Kasım 2010, 01:15
Yahu bende şu şerit konusuna taklıdım kaldım. Şimdi 3 gidişi olan bir yolda seyrediyoruz. Hızımız 70-90 arası, güvenli olarak nereden seyretmemiz gerekiyor? Doğrusu bu mu bilmiyorum ama, ben bu şekildeki bir yolda belirttiğim hızla orta şeritin sol çizgisinin yaklaşık 1m sağından gidiyorum! 2 şerit gidişi olan yolda aynı mantıkla orta çizginin 1 metre sağından seyrediyorum. Burada bazı arkadaşlar farklı şeyler söylemiş; yolun en sağından, emniyet şeridinden v.s.???

sherrnova
24 Kasım 2010, 01:22
Concorde787 ilgili topikteki açıklamanı okudum ve bu bilgiler ışığında kusura bakmazsan bir soru sormak istiyorum. İlgili topikteki resimdeki iki sarı vidası olan solda ki siyah kutu nedir ve ne işe yarar? Benim motosikletimde ki yag sızıntısı o kutunun birleşim yerlerinden kaynaklanıyordu bu uzun yol deneyimim de ve zincir korumasının üzerine doğru bütün yol boyunca tahmninimce yarım çay bardağı kadar yağ boşaldı. İlgin için teşekkür ederim.


hava filitresi kutusudur. filtre bu bu kutunun içerisinde muhavaza edilir .hava filitrenin bir tarafından diher tarafına gecerken tozdan arındırılarak motora gönderilir. tahminimce senin motora fazla yağ konulmuş. ve uzun gazlama neticesinde fazla yağ buraya birikim yapmış olabilir...


kardeş makinanda her hangi bir sorun yok. merak etme . motoru n daha yeni bu olağan bir durum. sen hava filitresini temiz tut yeter . bir tavsiyem daha .hava filitresine kesinlikle hava tutup temizlemeyin yenisi ile değiştirin. çünkü basınçlı hava filitre gözeneklerini çalışamaz duruma getirmektedir..

Eksilen yağı Shell Advance 10/40w ile tamamladım. Şu an motor garajda ve kışın çok kullanmayı düşünmüyorum. 2400 Km bakımıda geldi. Bakımı yaptırıpmı kaldırayım yoksa sezonu açarken bahara doğru mu bakım yaptırayım? İki farklı marka yag oldu içinde birde yıpranmış yağ ile yeni yağı birleştirdim. Çok soru soruyorum farkındayım ama kusuruma bakmayın. Her şeyi doğru yapmaya çalışıyorum. Buda beraberinde soruları getiriyor. Hava filtresine yag bulaştı sonuçta anladığım kadarıyla. Bu hava filtresinin performansını etkilemez mi? Hava filtresi normalde kaç km de değiştirilir?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:15 ----------


Yahu bende şu şerit konusuna taklıdım kaldım. Şimdi 3 gidişi olan bir yolda seyrediyoruz. Hızımız 70-90 arası, güvenli olarak nereden seyretmemiz gerekiyor? Doğrusu bu mu bilmiyorum ama, ben bu şekildeki bir yolda belirttiğim hızla orta şeritin sol çizgisinin yaklaşık 1m sağından gidiyorum! 2 şerit gidişi olan yolda aynı mantıkla orta çizginin 1 metre sağından seyrediyorum. Burada bazı arkadaşlar farklı şeyler söylemiş; yolun en sağından, emniyet şeridinden v.s.???

turkmath kısıtlı tecrübemle şunu söyleyebilirim ki 70-90 arası gidiyorsan, bu otobanda ancak kamyon, tır v.s. hızına denk geliyor ve emin olki diger taşıtlar otomobiller ve yüksek cc li Motosiklet Sürücüsü ARKADAŞLARIMIZ bize en sağ şeridi bile çok görüyor. Bana sorarsan en mantıklısı en sağ şerit ve mümkünse onunda en sağı. Tabi Otobanda binlerce kilmoetre yapmış arkdaşlarımız buna daha doyurucu bir cevap verebilir. Ancak düzce Akçakoca arasında iki gidiş iki geliş bölünmüş yolda ben sağdan 80 km/s ile giderken solumdan 6 tane Racing geçti 3 ü peş peşe 1 i tek ve 2 si yan yana. O yan yana geçen arkadaşlarıma söyliyecek söz bulamıyorum. Beni yolun dışına itiyorlardı neredeyse. Arabaların bize yaptığı kural tanımazlığı iki tekerlerden görmek beni çok üzdü. Söyliyecek söz yok...

concorde787
24 Kasım 2010, 01:30
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/82563-250-mct-yatirma.html bu linkte motosikletin nasıl muhafaza edilmesi gerektiğini yazmıştım . senin motorun içinde aynı şey geçerli . şu an bulunduğum yerde havalar soğudu ,artık motora binmiyorum. iki motosikletim var ikisininde yakıtlarını tamamen boşalttım . motor yağlarına dokunmadım . nouvo dört zamanlı onun yağını ilk baharda havalar ısınınca değiştiririm. mz ye gerek yok o zaten iki zamanlı yağa deposunda iki zamnlı yağı var çalışmayınca harcamıyo senin makinana gelince sadece yakıtını geze geze bitir. hiç motor yağı değiştirmeden depoya kaldır. bahar gelince doldur benzini bas marşa biraz gezip dolaş motor ısındıktan sonrada yağını değiştir . başka bir şeye gerek yok. filitreyide kullandığın ortama göre değiştir çok tozlu yerde binersen sık değiştirmen gerekebilir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:26 ----------

mosikletler için üretilmiş özel yağlar var onlardan kullanmanı tavsiye ederim .çünkü vitesli motosiklerde yağ aynı zamanda şanzuman yağı olarak kullanılıyor. ve önemli bir unsur olan debriyaj balatası nedeni ile kullanılan yağlar otomobil yağlarından farklıdır.

sherrnova
24 Kasım 2010, 01:43
O konuda bilgi edindim ve bende motor yaglari konusunda motosiklet yaginin bir ayricaligi oldugu konusunda hemfikirim. İlave etmek için izmit'ten aldigim yag 4 zamanlı sentetik shell 10w/40 motosikklet yagi. Servisin ilk yag degişiminde kullandığı yağ biraz noname gibiydi ama en azından üzerinde 4T yazıyordu ve Bir racing Resmi vardı. Bundan sonraki yağ değişmlerinde yağı kendim alıp getirmeyi düşünüyorum servise. Böylece Servisin sunduğu "dandik" ürünlere boyun eğmek zorunda kalmam en azından.

Osbourne
24 Kasım 2010, 01:56
Ortada kalan bir soru yok sanırım..Ama br konunun altını ben de çizmek istedim..
Motosikleti kesinlikle araba gibi boşa vites atarak rampa aşağı sürmemek gerekli..

Tahriğini arka tekerden aldığı için eğer boşa alırsanız arka teker yüksüz ve savrulmaya çok ama çok daha açık bir hal alır ki son zürat hızla boşta giden bir motoru yeniden vitese takmak katır kutur seslerle birlikte debriyajı bitiren en büyük şeydir, yazıldığı gibi..

Ama ısrarla altını çizeceğim, boşa atarak rampa aşağı inmeyin..Güvenlik açısından çok risklidir..
Motosiklet hiçbir koşulda boşta sürülmemeli..

sherrnova
24 Kasım 2010, 02:05
Ortada kalan bir soru yok sanırım..Ama br konunun altını ben de çizmek istedim..
Motosikleti kesinlikle araba gibi boşa vites atarak rampa aşağı sürmemek gerekli..

Tahriğini arka tekerden aldığı için eğer boşa alırsanız arka teker yüksüz ve savrulmaya çok ama çok daha açık bir hal alır ki son zürat hızla boşta giden bir motoru yeniden vitese takmak katır kutur seslerle birlikte debriyajı bitiren en büyük şeydir, yazıldığı gibi..

Ama ısrarla altını çizeceğim, boşa atarak rampa aşağı inmeyin..Güvenlik açısından çok risklidir..
Motosiklet hiçbir koşulda boşta sürülmemeli..

İzmit'ten döndüğümden beri uyku uyumadım desem yeridir. Kilometre arttıkça kafamda sorularda arttı. Ama MT sagolsun. En sonunda rahat bir uyku uyuyabileceğim sanırım. Arabadan kalma alışkanlıkları Motosikletle yansıtmamak gerektiğini bir kere daha ve çok daha iyi anladım. Cevap veren herkese çok ama çok teşekkürler.

Arabayı anlamadan sürebilirisn ama Motosikleti asla... Herkese iyi forumlar...

Osbourne
24 Kasım 2010, 02:07
Bir ekleme: Şimdi gördüm, hava filtresi tahliyesinden yağ damladığını yazmışsın..Tamamiyle normal bir durumdur..Hava filtrelerinin büyük bir kısmı yağlı tiptedir..Temizlikleri de öyle araba usulü tazyikli havayla falan yapılmaz..
Önce solvent maddeye (çözücüye, gaz yağı vs.) daldırıp çıkararak kirleri akıtılır ve akabinde geri monte etmeden önce bir kez de yağa batırılıp çıkarılma suretiyle yapılır..

Şimdiye kadar kullandığım 2 Çin malı motorumda da kullanım kılavuzlarında tarif aynen bu şekildeydi..

Tahliyeden yağ atması da hem motorun yeni olmasından hem de motorun zorlanmasından dolayı meydana gelmiştir..

Samet Ağır
24 Kasım 2010, 18:10
Mesela siz bayır aşağı motoru boşa aldığınızda tekrar düze geldiginizde ne yapıyorsunuz? yoksa motoru bu durumlarda hiç boşa almıyor musunuz?


Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/83327-ilk-uzun-yol-deneyimi.html#ixzz16DG9CSB3

demişsin..cevap veriyorum:ASLA...neden yapayımki bu anlamsız hareketi???
zararından başka bir getirisi yoktur bu hareketin...

omercem
24 Kasım 2010, 18:39
Bende şerit konusunda bir şeyler eklemek istiyorum, hıza uygun şerit seçilmeli ve o şeridin en sağından değil şeridin içindeki sol teker izinden gidilmeli...

Hıza uygun şerit seçilmeli... Ve türkiye de yollaardan edindiğim tecrübeye göre kesinlikle emniyet şeridinde gidilmemeli. Emniyet şeridinden ne zaman ne çıkacağını asla bilemezsiniz ( taş, tuğla, lastik , meyve sandığı , su bidonu , akü, kuruyemiş satıcısı, köpek ölüsü vs. bunlar benim kurban bayramı tatilinde otomobil ile yaptığım 3.000 km lik yolculukta emniyet şeridinde gördüklerim.

kadango
24 Kasım 2010, 19:49
Soru & Sorun;


1) Motor freni kullanmak zincire yada motora zarar verir mi? Özellikle tırmanma şeridi inişlerinde 5. ve 4. Viteste sağlıklı inişler yaptım ancak bunun motora ve zincire bir zararı var mi?


5)Bayır aşağı inişlerde motoru boşa aldıktan sonra, Bayırın sonunda tekrar 5. vitese dönüp yola devam etmek istediğimde vitesi 2'ye alıyoum ve 'Tak' deyıp tıkanıp kalıyor. Yukarı gitmiyor bir daha. Tekrar 1'e alıp tekrar yukarı doğru arttırdığımda sorun kalmıyor. Bunun nedeni ne olabilir?
6)Bayır aşağı inişlerde vitesi boşa almak mı daha mantıklıdır yoksa debriyajı kullanmak mı?


İyiki varsın motosiklet.net :cat:
1)Motor freni kullanmak tecrübe ile edinilinebilinecek bir alışkanlık.Her yiğidin harcı da deildir bunu hakkını vererek kullanmak.

Motor frenini gerektiği gibi kullanmak hiçbir parçaya zarar vermez,aksine motorda biriken kurumun atılmasına yardımcı olur.Motor freninin nasıl etkili biçimde kullanılacağı hakkında birkaç bilgi vereyim;yokuş aşağı motoru kompresyona(Kompresör ne ola ki?Bazı arkadaşlar terimlerin tam manasını bilmeden kullanıyor.Lütfen dikkat edelim.Kompresör,turbo gibidir çalışma mantığı olarak.Kompresör(Supercharger) ile Turbo'nun(Turbocharger) en önemli farkı Kompresörde panellerin motora bağlı kayış,zincir veya dişli aracaılığıyla tahrik edilmesidir.Turboda ise paneller egzos gazı yardımıyla çevrilir.)düşürmek için debriyajı asıldınız bir alt vitese aldınız diyelim.Aynı zamanda hafifçe ön freni asılmalısınız.Ardından elinizi debriyajdan yavaşça çekmelisiniz.Devir çubuğu aniden değil de yavaş yavaş yükselmeli.Daha sonra duruma göre freni kullanmaya devam edebilirsiniz.Yokuş aşağı motor freniyle inerken(kompresyon hali)devir saati çok yükselmemeli,eğer elinizi frenden çekince hız artıyorsa motor freniyle birlikte ön freni de kullanmanızı tavsiye ediyorum.

Dipnot:Bu ön fren olayı değişkendir,ön freni hiç kullanmadan da yapabilirsini bu işi fakat mümkün olduğunda kullanılmasında yarar var.

Bu işlemleri yaparken oldukça hassas olmak gerekiyor eğer elinizi debriyajdan hızlı çekerseniz ya arka teker kayar,ya kilitler ya da birkaç alternatif olay sonucu yeri boylayabilirsiniz.

5)Yokuş aşağı viteste inin,bu önemli bir mevzudur.2. vitese geçmeme sebebi de o hızda dişlinin şanzıman dişlisine oranla hızlı dönmesidir,eğer ikiye atıp debriyajdan elinizi çekerseniz arka teker kilitler ya da şanzıman dişlisini kırarsınız.Bunu siz de biliyorsunuz belki ama bilmeyen veya denemek isteyen de olabilir,bu tür kişilere karşı alınmış bir önlem.Bunu arabada da deneyebilirsiniz,40-50km/h ile gidersen 1'e veya R(Geri vites)'ye geçmez.Geçse de çok zor geçer.

6)Her zaman viteste olsun motosiklet.

concorde787
24 Kasım 2010, 20:07
kompresör : maddenin ,hava fazındaki durumunu kapladığı alanı daraltarak daha düşük hacimli bir alana sıkıştırmaya yarayan sistemler bütünüdür. buna bağlı olarak : turbo,süpercharger,turbin,piston ve silindir gibi sistemler. bu görevi gördükleri için kompresör diye adlandırılmaktadır..

kadango
24 Kasım 2010, 20:14
kompresör : maddenin ,hava fazındaki durumunu kapladığı alanı daraltarak daha düşük hacimli bir alana sıkıştırmaya yarayan sistemler bütünüdür. buna bağlı olarak : turbo,süpercharger,turbin,piston ve silindir gibi sistemler. bu görevi gördükleri için kompresör diye adlandırılmaktadır..

Tam ne demek istediğini anlayamadım ama,benim yazdığımda bahsi geçen motorlu araçlarda kullanılan kompresördür,sözlük tanımı olarak evet birçok şeyi kapsar:cat:

concorde787
24 Kasım 2010, 21:35
dünya üzerinde ve deniz seviyesinde ,atmosfer in insan vücuduna uyguladığı basınç kuvveti vardır. ve buna 1 atmosfer (atü) basınç diye adlandırılır. tüm canlılar bu basınç denen kuvvete bulundukları ortama göre karşı bir kuvvet uygularlar. bu insan vücudunda tansiyon denilen kalp atımında uygulanan basınç tır. eğer bu 1 atü basınç olmasa idi kalbimizin uyguladığı basınç ile vücudumuz balon gibi şişer ve patlardık.:) . şimdi kompresör dediğimiz olayda bu 1 atülük basıncı daha dar bir alanda (örnek lastik basıncı) sıkıştırmak için kompresör aletleri ile bu havayı sıkıştırırız. ve sıkışan hava da bir kuvvet oluşmaktadır. lastik içerisine uygularsak lastik şişer . balon içerisine uygularsak o da şişer. yani ortaya bu havayı sıkıştırma nedeni ile bir kuvvet doğar.bu kuvvet nasıl bir cismi hareket ettirmek için uygulanıyorsa , cismi durdurmak içinde uygulanmaktadır. buna motor tekniğinde kompresör e bindirme dediğimiz olay tabir buna bağlıdır . yani piston silindir hava ve yakıt karışımı emip buji yardımı ile patlatılınca nasıl bir kuvvet doğuyursa bunun tersi olarak gaz kelebeğini kapalı iken tersine bir vakum oluşmaktadır. ve vakum değeri de bir basınç türüdür. ve bu eksi basınç gücüde kütleyi (motosikleti) durdurmak yada yavaşlatmak için kullanılıyor...

overcloud
24 Kasım 2010, 21:46
@concorde: olayı ortaokul fen kitaplarında yapılan tanımlar kadar basite indirgeyerek net bir şekilde anlatmışsın. açık ve net anlatım için teşekkürler, kavram kargaşasını ortadan kaldıracaktır :cat:

kadango
24 Kasım 2010, 23:20
dünya üzerinde ve deniz seviyesinde ,atmosfer in insan vücuduna uyguladığı basınç kuvveti vardır. ve buna 1 atmosfer (atü) basınç diye adlandırılır. tüm canlılar bu basınç denen kuvvete bulundukları ortama göre karşı bir kuvvet uygularlar. bu insan vücudunda tansiyon denilen kalp atımında uygulanan basınç tır. eğer bu 1 atü basınç olmasa idi kalbimizin uyguladığı basınç ile vücudumuz balon gibi şişer ve patlardık.:) . şimdi kompresör dediğimiz olayda bu 1 atülük basıncı daha dar bir alanda (örnek lastik basıncı) sıkıştırmak için kompresör aletleri ile bu havayı sıkıştırırız. ve sıkışan hava da bir kuvvet oluşmaktadır. lastik içerisine uygularsak lastik şişer . balon içerisine uygularsak o da şişer. yani ortaya bu havayı sıkıştırma nedeni ile bir kuvvet doğar.bu kuvvet nasıl bir cismi hareket ettirmek için uygulanıyorsa , cismi durdurmak içinde uygulanmaktadır. buna motor tekniğinde kompresör e bindirme dediğimiz olay tabir buna bağlıdır . yani piston silindir hava ve yakıt karışımı emip buji yardımı ile patlatılınca nasıl bir kuvvet doğuyursa bunun tersi olarak gaz kelebeğini kapalı iken tersine bir vakum oluşmaktadır. ve vakum değeri de bir basınç türüdür. ve bu eksi basınç gücüde kütleyi (motosikleti) durdurmak yada yavaşlatmak için kullanılıyor...

Şimdi anladım meseleyi,sen çok daha farklı birşeyden bahsediyorsun.Sormak istediğim bu değildi,kafanda bir kavram kargaşası olmuş,belli.Zaten yazımın bir kısmını(Sizin cevapladığınız)da bu kargaşa üzerine yazmıştım.Kompresör,dilimize Fransızcadan geçmiş bir kelimedir.Sözlük anlamı,

a. (ko'mpresör) 1. fiz. Bir akışkanı veya gazı, gereken basınca göre sıkıştırmaya yarayan alet, sıkmaç.(TDK)'dır.

Yani bir işi yapan alete verilen isimdir,kompresyon bu aletin oluşturduğu durumdur(Bizim bahsettiğimiz,doğru kullanımı).Benim müdahale etmek istediğim buydu:cat:Ayıya dayı der hale gelmemek için:)

Makine Mühendisliği mezunu birisine anlatmak istediğiniz mevzu da bir o kadar komik olmuş:mrgreen:Biri size birşeyin yanlış olduğunu söyleyince önce düşünün,sonra hareket edin.Bu adam niye bunu diyor diye.

Bir düzeltme yapmam gerekiyor.Yine bazı şeylerin yanlış öğrenilmemesi üzerine.Deniz seviyesinde insan bünyesine uygulanan dış basınç 1 atm basınç diye adlandırılır.Atü,atmosferüstü basıncı ifade eder.1atm basınçtan fazladır,adı üstünde atmosferüstü.

Ayrıca ilk yazımda konumuz motorlu araçlar olduğu için direk otomobil,kamyeonet,kamyon vs. araçlarda kullanılan kompresörden bahsetmek geldi aklıma.Yoksa yukarıda da dediğim gibi birçok şeyi kapsar.

:rendeer:

concorde787
26 Kasım 2010, 18:14
ben EML mezunuyum . terim leri yanlış kullanmış olabilirim , düzelttiğin için teşekkür ederim.

kadango
26 Kasım 2010, 19:15
ben EML mezunuyum . terim leri yanlış kullanmış olabilirim , düzelttiğin için teşekkür ederim.

Konudaki ilk iletimi göz önünde bulundurduğunuzu düşünerek,sizden alıntı yaptığım ilk mesajda benim iletime ters düşer şekilde tanımlama yapmanızı anlamlandıramamış olmamdan dolayı sorduğum soru üzerine verdiğiniz cevabın alaycı bir tavırla yazıldığını düşünerek eğitim seviyem hakkında bilgi verme ihtiyacı duydum.Eğer yanlış anladıysam affola...

olcaytoshow
01 Aralık 2010, 22:08
bende5-6 ay önce kanuni windys le amasya-çankırı arası gidip gelmiştim

cesur509
08 Aralık 2010, 17:08
Merhaba arkadaşım bendede aynı motordan var , Senin motor bayağı az yakmış 100 km de 2,1 lt , benimki ise 3 lt yakıyo aynı mesafede sorun mu var acaba benim motorda:silent:
Demişsinki yağ eksilttiği için yağ takviyesi yaptım farklı bi markadan bu kesinlikle yanlış bişey çünkü her yağın içindeki bileşenler farklı olduğu için motora zararı oluyo:queen:
Diğer arkadaşların dediği gibi uzun süre boşta gitmek, yokuş aşağı boşa alıp sonra vitese atmak bunlar kesinlikle motora çok zarar verir özellikle 2. si. Derler ya hani şanzımanı ele almak öyle bişley başına gelebilir :queen: Her vitesin bir devri var, 3 ten 2 ye vitesi düşürürken 50 kmnin altındaki hızlarda vitesi dşürün yazıyo kitapçığında , ben o hızlarda bile düşürsem tak diye ses geliyo bu sefer hafif aragaz çekerek düşürüyorum ozaman o seste olmuyo:cat:
Biraz karışık yazdım kusura bakma yardımcı olabildiysem sevinirim:mrgreen:
Kazasız belasız sürüşler dilerim sana:cherry::cherry:

sherrnova
11 Aralık 2010, 17:52
Merhaba arkadaşım bendede aynı motordan var , Senin motor bayağı az yakmış 100 km de 2,1 lt , benimki ise 3 lt yakıyo aynı mesafede sorun mu var acaba benim motorda:silent:
Demişsinki yağ eksilttiği için yağ takviyesi yaptım farklı bi markadan bu kesinlikle yanlış bişey çünkü her yağın içindeki bileşenler farklı olduğu için motora zararı oluyo:queen:
Diğer arkadaşların dediği gibi uzun süre boşta gitmek, yokuş aşağı boşa alıp sonra vitese atmak bunlar kesinlikle motora çok zarar verir özellikle 2. si. Derler ya hani şanzımanı ele almak öyle bişley başına gelebilir :queen: Her vitesin bir devri var, 3 ten 2 ye vitesi düşürürken 50 kmnin altındaki hızlarda vitesi dşürün yazıyo kitapçığında , ben o hızlarda bile düşürsem tak diye ses geliyo bu sefer hafif aragaz çekerek düşürüyorum ozaman o seste olmuyo:cat:
Biraz karışık yazdım kusura bakma yardımcı olabildiysem sevinirim:mrgreen:
Kazasız belasız sürüşler dilerim sana:cherry::cherry:

Vites konusuna artık alıştım diyebilrim. İlk zamanlarda arabadan kalma alışkanlıkları kullanıyordum sanırım bi miktar. Ama şu sıralar hiç boşa atmıyorum desem yeridir. Bitek trafik ışıklarında beklerken :) Yakıt konusunda uzun yolda 80 km/s sabit hızda olduğu için ekonomik harcamıştır bleki. Şehir içini net olarak hesaplamadım henüz. Muhtemelen 9-10 kuruş arası bir değer çıkacağını tahmin ediyorum. ama artık hesaplamalar yaza kaldı. Malum geçte olsa kış geldi :farao: