PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Supermoto



kefeeee
23 Kasım 2010, 02:02
Basit ve net bi soru sorucam. saçma yorumlarla topic kirletmezseniz çok hoşuma gider. DRZ 400 SM mi? XT 660 mı? şehir içinde kullanıcam, piste çıkmicam, tam bir supermoto görünümü istiyorum, benzin konusunda bi bilgim yok ne ne tüketir, viraj yapma konusu önemli, yerim maksimum hızı trafikte ne hızı, yedek parça konuları yada sizce bu alınmalı çünki diye başlayan cümleler. Yaza kadar bi karar vermem gerek bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. BOY: 187 KİLO: 60. Sırık kısaca.

fullthrottle
23 Kasım 2010, 03:16
boyunuz ve kilonuz dogrultusunda drz400 derim. sonucta daha yuksek (yaklasik 3 parmak?) eger amaciniz tam anlamiyla supermoto kullanimi ise kesinlikle drz400. xt660 daha alcak (belki fark edilemeyecek kadar) ve bende asla tam anlamiyla bir supermoto izlenimi uyandiramadi bu gune kadar. cok yakisikli ama bir supermoto nun agresif ruhuna sahip degil bence.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:54 ----------

boyunuz ve kilonuz dogrultusunda drz400 derim. sonucta daha yuksek (yaklasik 3 parmak?) eger amaciniz tam anlamiyla supermoto kullanimi ise kesinlikle drz400. xt660 daha alcak (belki fark edilemeyecek kadar) ve bende asla tam anlamiyla bir supermoto izlenimi uyandiramadi bu gune kadar. cok yakisikli ama bir supermoto nun agresif ruhuna sahip degil bence. ben uzun zaman xt660 z motoruna sahip olan mz baghira supermoto kullanicisi oldum boyum 1.84 ve kilom 80 civarlari. birgun denemek icin xt600e bindigimde sanki comeliyormusum gibi gelmisti.

yedek parcada xt660 daha yaygindir ama hangi parca? yani segman, piston falan daha yaygindir elbet lakin durup dururkende o parcalara ihtiyaciniz olmaz. gerisi her firmada ayni derecede bulunuyor. drz400'un bir avantaji da az olusu yani xt660 cok yaygin sonucta ama guzel ve estetik olarak yapilmis bir drz supermoto yok denecek kadar az.. drz400 her ne kadar piste off-road'a cikmayacaginizi soylemis olsanizda yan yana geldiginde xt660'in yaninda cok daha agresif ve arazi arayan bir durusa sahip. viraj alislari tamamen pilotaja dayali diye dusunuyorum, bunu kendi supermoto donemlerimden biliyorum.. kontra teknigini iyi biliyorsaniz honda titan' la bile viraji alirsiniz ki drz400 de xt660 da birbirleriyle denktirler. yakit durumlarini da bilmiyorum ama drz400 yaklasik bi 10cc falan daha kucuk sanirsam tuketimde de belki fark ediyordur.

clemenze
23 Kasım 2010, 03:54
Fullthrottle neredeyse hemen herşeyi özetlemiş. Birkaç cümle eklemek gerekirse;

Sürekli supermoto kullanan biri olarak bunların yanısıra, ergonomiyle ciddi sıkıntılar yaşayacağınız segmentte motorlardır. Örneğin bu tip motorlarda genelde rüzgar siperliği vesair ekipmanlar yoktur(Sonradan yaparsan ayrı ama emin ol yapmazsın,süpermotoluktan çıkıyor) dolayısıyla sürekli rüzgara mağruz kalmalarda sürüş zevkinize etki edecektir. Ayrıca meşe, kayın karışımı ve neredeyse hap kadar seleyide lütfen göz önünde bulundurun. Scooter'dan geçiş yapacak biri olarak oldukça huzursuz olabilirsiniz.

Şehir içi kullanımlarınızda sıkıntı olmayacaktır ama uzun yolu unutun.(Yok ben Iron Butt'um diyorsan ayrı) Bu segmentteki motorları satın almadan önce mutlaka 15-20 dakikalık test sürüşü yapmaya gayret edin. Bunların dışında rahatsız edecek pekde olumsuz özelliği yok. Aksine yüksek görüş ve dik oturuş sebebiyle korkunç manevralar yapabilirsiniz. Zannedersem DRZ ile 130'u görür hafif rampada 160'ı zorlar??

(Bu 2 marka dışında; BMW,Aprilia, TM Racing ve Ducati'nin supermotoları hariç KTM, Honda(Off-road dan çevrim), Husaberg ve Husqvarnasupermoto modelleride mevcuttur.)

kuyucadısı
23 Kasım 2010, 04:00
xt 660 bana göre tam bir süpermoto.... tasarımı oldukca şık... parça olarak daha kolay bulunuyo... trafikte tarzına uygun olarak kesinlikle seni tatmin eder...

kefeeee
23 Kasım 2010, 10:19
@ fullthrottle Teşekkürler çok yardımcı oldun.:)

@ clemenze ben zaten asya 200gy ile bu deneyimi yaşadım scooterden falan geçmiyorum yanlış anlaşılmışım:mrgreen: ben supermoto konusunda kendimi geliştirmek istiyorum ama gençlerin elinden tutupta bi öğreten bulamadığımdan kendi kendime yapıcam gibi bu işi. yadımcı olabilcek birilerini biliyosan bana teorik bir eğitim bile verebilse çok hoşuma gider.:mrgreen:

@ kuyucadısı Drz 400 lü bi kadın görmüştüm beni benden aldı çok güzeldi bide xt660 lı bir dişi görürsem çok süper olabilir. yakışıyo bu tarz motorlar kadınlara.

melcor09
23 Kasım 2010, 10:51
ben bir ara drz kullanmıstım cok hosuma gitmisti hocam trafikte canavar gibi yormaz uzmez seni bence drz yani...

Khutuck
23 Kasım 2010, 11:00
KTM 450 SMR ve 690 SMC'ye de bakmanı tavsiye ederim. XT660 ve DRZ400'e kıyasla daha güçlü ve hafif makinalar.

berk_cglr
23 Kasım 2010, 11:33
dostum bi kere xt yi unut supermoto tasarımlı bi motor yani 600 cc ama ona reğmen yeterli torku yoktur ama drz ye bakarsan tam bi supermoto ya başlangıç için ideal bir motosiklet hem görüntü olsun hem sürüş dinamiği olsun hemde gücü olsun ama şölede bişey eğer sen dersenki ben gerçek bi supermoto istiyorum gazı açtım mı uzasın gitsin (ki drz de o kadar olmasa da o cc deki motorlara göre gayet iyi ivmelenir) o zaman husqvarna yada ktm ye bakmanı tavsiye ederim bi kaç kez husqvarnaya (sm 450 ) binmiş biri olarak açıkcası böle deli bir tork makinası görmedim 4 vitesle bile tek tekere çok rahat çıkan bir motosiklet:cat:

GKN
23 Kasım 2010, 11:44
dostum bi kere xt yi unut supermoto tasarımlı bi motor yani 600 cc ama ona reğmen yeterli torku yoktur ama drz ye bakarsan tam bi supermoto ya başlangıç için ideal bir motosiklet hem görüntü olsun hem sürüş dinamiği olsun hemde gücü olsun ama şölede bişey eğer sen dersenki ben gerçek bi supermoto istiyorum gazı açtım mı uzasın gitsin (ki drz de o kadar olmasa da o cc deki motorlara göre gayet iyi ivmelenir) o zaman husqvarna yada ktm ye bakmanı tavsiye ederim bi kaç kez husqvarnaya (sm 450 ) binmiş biri olarak açıkcası böle deli bir tork makinası görmedim 4 vitesle bile tek tekere çok rahat çıkan bir motosiklet:cat:

660 ta mı tork yok ?

Salsaboy
23 Kasım 2010, 12:34
Selamlar,
bende uzun süre SM cross arası kaldığımdan mütevellit bu konuyu düşünmüştüm. Zaten maalesef TR da SM sistemi çok yaygın değil. 2500 cc sm yok maalesef ancak 200 cc çinli skyteam vardı o da güzel durmasına karşın çok kalitesiz bir motor izlenimi veriyordu. Yukarıdaki arkadaşların dediklerinin çoğu doğru. DRZ 400 sm çok güzel gözüken bir motor hacim ve kullanım açısından şehir içi ve şehir dışı kullanımlarına yatkın ama yine yukarıda bahsedildiği gibi SM uzun yolda yorabilir aklında olsun. Burda kimsenin değinmediği yakıt problemi. Sanıyorum DRZ 400 şehir içi 100km başına 4-4.5 lt yakıyor ama XT 660 bu rakamın daha üzerinde . Benim XT 660 kullanan arkadaşım var, nispeten 6 lt civarında yakıyor şehir içinde. Bu sebeptende DRZ 400 çok daha uygun bir motor. 660 da tork yeterince var sağlam gazlanıyor ama dediğim gibi çok yakmakta. Paran varsa DRZ 400 derim ama suzuki getirmeyi bıraktı DRZ serisini sitesinde artık yok dikkat edersen. ikinci el alacaksın büyük ihtimalle ama yedek parca hersekilde bulunur baktın TR da yok eBay den alırsın yada yurtdısından getirtirsin dert yapmaz.
kolay gelsin

kefeeee
23 Kasım 2010, 12:41
Bana süpermoto konusunda teorik bilgi vericek birini tanıyorsanız yardımcı olursanız çok sevinirim.
@Salsaboy çok teşekkürler
@berk_cglr söylediklerinde genelde bana en sık söylenenler 660 çok ağır dendi

KUVVETMİRA
23 Kasım 2010, 13:20
ikisi arasında tercihim drz'den yana olur, bende eski sürümü olmasına karşın bu xt660'ı hiç sevemedim.
esasen bi xt600'ü süpermoto'ya çevirmek daha çekici bir çalışma olur nazarımda.

kefeeee
23 Kasım 2010, 15:42
Teşekkürler hepinize. Benimde aklımda DRZ 400 SM vardı birileri kafamı karıştırmıştı biraz XT660 konusunda. Bana supermoto eğitimi alabilceğim biyere yönlendirebilirmisiniz? yada sadece bana yormadan ayda bir falan teorik olarak bile yardımcı olaiblicek viraj nasıl alınır uygulmaya gerek yok sadece konuşarak yardımcı olabilcek supermoto konusunda sorularıma cevap verebilcek bir tanıdığınız yada forumda böle gençlere destek veren birini bulmamda yardımcı olabilirmisiniz. Ayrıca uygulmada gösterebilirim diyecek biri varsa bütün grenajları sökmeye hazırım:mrgreen:

fullthrottle
23 Kasım 2010, 17:11
ozelden tum bilgilerimi paylasabilirim gerci ama ilk soyleyecegim kontra teknigini iyi kavramaniz gerektigi. sunu yaptiginda :

viraji alirken (apexlerden; baslama, girme ve cikma noktalarindan su anda bahsetmiyorum) diyelim yol sola donuyor sen direksiyonu saga cevirip motoru sola yatirip sag ayagini da yere degebilecegi on tekere en yakin yerden yere degdirerek (suruyerek) donmeye basladiginda is bitmistir.

daha once denemedigini varsayarak kontra icin ufak bir idman/alistirma buyur:

1) diz kontrol / kontra alistirmasi

a- duz yolda giderken dizlerini kullanarak motoru saga sola eg ve geri kaldir. ellerinden yardim alma (gidonu tut tabiki de) motorunun, dizlerinin dedigi her seyi yaptigini gorene hissedene kadar devam et.

b- motorla virajli bir yola gir (mesela kilyos yolu, hem bos olur hem de viraj ustune viraj var), viraj hangi yone donuyorsa o yone bakan elini gidondan ayir (viraj sola mi donuyor o zaman sol elini birak asagi, gidonu tutmasin) sag elinle gidonu saga cekerek motoruda dizlerinin yardimi ile sola yatirarak hayret ede ede viraji al. sonraki viraj saga mi donuyor hemen sag elini birak sol elinle gidonu sola cek bu seferde sol dizinle basip sag ile dengeleyerek motoru saga yatir ve yine hayret ede ede viraji al :) (kendini garantide hissetmek icin motoru yatirdigin taraftaki ayagini asfalta dogru acabilirsin ama yere surume cunku ona daha var)

c- birkac viraj sonra keyifle yatmaya basladiginda viraji dondugun yondeki ayagini artik yere basacak kadar motoru yatir ve ayagini suruyerek viraji al. (sola donuyorken sol ayak yerde, on tekere yakin bir yerde ve gidon saga cekili.. saga donuyorken de tam tersi)

jönysf
23 Kasım 2010, 17:38
XT 660 :cat:

kefeeee
23 Kasım 2010, 18:39
@fullthrottle çok teşekkür ederim yardımların için ben izmirliyim istanbulda oturuyorum yazın hem izmir hem antalyadayım motoru alınca yanına bi uzayabilirim belki. Not: bodrumda doğdum. artık profilindeki heryerdeyim :D

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:52 ----------

@ jönysf neden? bi nedeni olmalı onu seçmek için o nedeni araştırıyorum ben

berk_cglr
26 Kasım 2010, 01:29
bence en azından supermoto manyağı olup çinli 150 cc motoru bile bile supermotoya çevirmek için deli gibi uğraşıp yapan biri olaraktan vede bi kaç modelicanlı olrak test etmiş olark sna ilk drz 400 işi iyice öğrenip kaptıktan sonra 500 cc lik husqvarna yada ktm tavsiye ederim

kefeeee
27 Kasım 2010, 01:57
@berk_cglr çok teşekkür ederim bütün yardımlarınız için. Sormak istediğim bişey daha var supermotolarda iki jant boyuda eşit olmalı değilmi?

berk_cglr
05 Aralık 2010, 22:40
biraz geç oldu ama yeni gördüm sorunu evet ön arka aynı olur hem görüntüde güzel duru hemde kullanım açısından eşit olması daha iyi manevra kabiliyeti vs herhangi bişey sormak istersen bana pm atman yeterli