PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tüm motosikletlerin kronik arızaları.



Sayfa : [1] 2

motorhocası
22 Kasım 2010, 23:06
Motosiklet seçim aşamasında bilinmesi faydalı olması dileğimle.

Honda Cgl 125= Bulamadım.:P:queen:

GÖЯKEM
22 Kasım 2010, 23:19
Hyosung Gt250r = Krank kırma (redline'a sokmadıkça problem oluşturmaz)

Deryali
22 Kasım 2010, 23:22
Honda Beat = Akü sorunu.
Honda Dylan = Bulamadım.
Piaggio B500 = Bulamadım.

gs500inanc
22 Kasım 2010, 23:23
suzuki gs 500 arka yolcu tutamağı şase bağlantısından kırılıyor::)))

takendy
22 Kasım 2010, 23:24
bu güzel faydalı olacağı kesin konu başlığı için teşekkürler...
şimdilik teknik olarak ekleyeceğim bir nokta yok ancak takipçi olacağım

Samet Ağır
22 Kasım 2010, 23:24
yzf 1000: kask açıklığında yüz felci tehlikesi:P
ybr 125: benim gibi irice kişilerde motorun adama saplanmış gibi durma tehlikesi:P

motorhocası
22 Kasım 2010, 23:31
bu güzel faydalı olacağı kesin konu başlığı için teşekkürler...
şimdilik teknik olarak ekleyeceğim bir nokta yok ancak takipçi olacağım

Rica ederim.

Cgl 125,12,500 km'de aldığımda vites göstergesi bir çalışıyor bir göstermiyordu,hala öyle.

Sinan Aksu
22 Kasım 2010, 23:33
Honda DN-01 Şanzuman beyin arizasi, (Bu motorda iki tane beyin var, biri şanzuman beyni, diğeri motorun kendi beyni)

F650 Konjektör selenin altinda, zamanla cok isiniyor ve arizalaniyor.

Burgman 400 2007 modellerinde varyatör problemi.


Aklima geldikce eklerim.

mehmet tufan
22 Kasım 2010, 23:38
buji kronik bir sorun ya.
kafası bozuldumu çat kesiyor ateşlemeyi lavuk.

overcloud
22 Kasım 2010, 23:42
2008 model ninja 250r, benzin deposundan gelen geyirme sesi (osurma sesine daha çok benziyor).

bazen adeta motor bana bir şeyler anlatmaya çalışıyor diye düşünüyorum...

zaferkarizma
22 Kasım 2010, 23:45
motor hocası (hocam:) kronik sorunlar illaki olacaktır fakat bazı arkadaşlarımız demiş ya bi sorun bulamadım sorunu olmayan motor yoktur die düşünüyorum ve diğer üyelerdende ricam sorun bulaadım edemedim yada yaşadıgınız sorunlarını deil sadeceo model de meydana gelen sürekli arızaları yazalım. daha mantıklı olur die düşünüyorum.
misal hysoung krank sorunu müşür sanzıman elektriksel gb.

Samet Ağır
22 Kasım 2010, 23:49
2008 model ninja 250r, benzin deposundan gelen geyirme sesi (osurma sesine daha çok benziyor).

bazen adeta motor bana bir şeyler anlatmaya çalışıyor diye düşünüyorum...

seni kandırmışlar.o motor doğalgazlıymış benzinliye çevirmişler..
ama eski alışkanlığından vazgeçememiş kereta:P

txxxr
22 Kasım 2010, 23:52
bence bu konu altında makara yapılmasın gereksiz kalabalığın olmamasından yanayım

mondial 150 zc egsoz cabuk dağılıp ses yapıyor.

overcloud
22 Kasım 2010, 23:53
2008 model ninja 250r, benzin deposundan gelen geyirme sesi (osurma sesine daha çok benziyor).

bazen adeta motor bana bir şeyler anlatmaya çalışıyor diye düşünüyorum...

Çözümü:

http://www.kawiforums.com/ninja-250r/107901-gas-tank-noise-elimination-mod-pictures.html


denemeye kalkarsanız sorumluluk size aittir..

ceberrut
22 Kasım 2010, 23:54
xvs 1100 dragstar ;starter clutch (marş kavraması ve dişlisi) sıyırma problemi.Ayrıca yamaha türkiye sağolsun bu iki parça için 400 euro üzeri bir fiyat çekiyor.Tabi 6 hafta da parça bekleme süresi.:pr:

ysn17
22 Kasım 2010, 23:57
motorunmun kötü tarafı vde en önemli özelliği yakıt deposu sorunu (bu arada depom yatay şekildedir yani doldururken motoru sallasamda max 8 TL ye depom doluyor )

Kullanma klavuzunda 4.3 litre diyor ( örnek 1 litre benzin 3.70 krş olursa 3.7 x 4.3 = 15 tl 91 krş ) dolması gerekiyor ama benzin istasyonuna yanaştımmı 8 tl ye depomu dolduruyom buda ortalama olarak 2 ( 2.16) litre ye denk geliyor :D

mondial de 10 tl ye depo dolmuyor !!! anlamadım gitti :D

motorhocası
23 Kasım 2010, 00:09
motor hocası (hocam:) kronik sorunlar illaki olacaktır fakat bazı arkadaşlarımız demiş ya bi sorun bulamadım sorunu olmayan motor yoktur die düşünüyorum ve diğer üyelerdende ricam sorun bulaadım edemedim yada yaşadıgınız sorunlarını deil sadeceo model de meydana gelen sürekli arızaları yazalım. daha mantıklı olur die düşünüyorum.
misal hysoung krank sorunu müşür sanzıman elektriksel gb.

Kronik sorunun tanımını yapmalıydık haklısın.

Kişi kullanımından bağımsız hatalı mühendislik sonucu çıkabilecek arızalardır ve sadece bir kullanıcıda değil birkaç aynı arıza tekrarından meydana gelebilir veya parça komple mühendislik hatasıdır çözümü bulunamamıştır.

Sorunsuzlar da var dünyanın en iyi motosikleti diye seçilenler var Honda C90 Cub gibi.

Osbourne
23 Kasım 2010, 00:44
Honda Africa Twin
- Az benzinle kullanımdan kaynaklı benzin pompası yanması
(Bu modelin bilinen başka bir kronik arızası bulunmamaktadır :) )

fz6_fazer
23 Kasım 2010, 00:44
Mınsk 125 AMPUL CANAVARI

motoseyyah
23 Kasım 2010, 01:00
xvs 1100 dragstar ;starter clutch (marş kavraması ve dişlisi) sıyırma problemi.Ayrıca yamaha türkiye sağolsun bu iki parça için 400 euro üzeri bir fiyat çekiyor.Tabi 6 hafta da parça bekleme süresi.:pr:

Aynı sorun ybr 250 de var.Servis 700 TL den bahsediyor.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:51 ----------


Honda Africa Twin
- Az benzinle kullanımdan kaynaklı benzin pompası yanması
(Bu modelin bilinen başka bir kronik arızası bulunmamaktadır :) )

Aynı durum Africa Twinle Tunus gezisinde çölde benzinsiz kaldığı zaman Yeğenimin başına geldi.Çölde, dipte kalan benzin yüzünden benzin pompası arıza yapmış zor duruma düştüğünü söylemişti.

Alper41
23 Kasım 2010, 01:00
popcorn 90 = ampul canavarı
en500=henüz birşey bulamadım

asm
23 Kasım 2010, 01:30
Bilgili arkadaşların düşüncelerini paylaşması durumunda kıymetli olacak bir konu.

my91
23 Kasım 2010, 01:31
2008 model ninja 250r, benzin deposundan gelen geyirme sesi (osurma sesine daha çok benziyor).

bazen adeta motor bana bir şeyler anlatmaya çalışıyor diye düşünüyorum...

Aynı ses benim hyo.da da var..Sanırım depo kapağından geliyo ses. O sesle beraber ya karnı acıkmış diyorum ya da kendini kamyon sanıyo bu motor diyorum :queen: kronik bi sorun denmez buna ama.
Kronik sorun olarak krank malzemesinin yeterli dirence sahip olmaması. Krank kırma meselesi kullanıcıyla alakalı bir durum :cat:
Mekanik olmasa da fiziksel sorun olarak bahsedebilceğim ise lastiklerinin berbat oluşu.

MotorKafa
23 Kasım 2010, 02:13
Hyo GV 250 = Boşa geçme sorunu

Motorun çok az da olsa yürüyor olması gerekiyor boşa geçmesi için ama herzaman yemiyo bu taktik . Yada devrini yükseltmek gerekiyor ki ( ort. 3000-4000 devir arası ) buda fazla yakıt tüketimine neden oluyor. En mantıklı durum debriyajı bırakmamak ama ozamanda bol trafik ışıklı yollarda sıkıntı yaratıyor.
En azından benm motorum için durum bu ama bildiğim kadarıyla bütün gv250 lerde var bu sorun. Şimdiye kadarda net bi çözüm çıkmadı karşıma. Açıkçası bende fazla araştırmadım. Ama net bi cevap çıkarsa bigün karşıma paylaşımcı olurum bu konuda :)

kefeeee
23 Kasım 2010, 02:50
Asya 200 gy: Boş vitese alma sorunu. durduğunuz yerde vites değiştirmek için hafif ileri veya geri gitmeniz gerek. Debriyaj balatasını bulursanız şanslısınız zaten
Keçelerden yağ kaçırma sorunu. günde bi damla olsada yavaş yavaş çaktırmadan azalan yağ sıkıntı yaratabilir.

mavi prens
23 Kasım 2010, 03:02
mondi 250 macit boşa alma sorunu-arka jant tellerini kırılma sorunu(orjinali biras dandik mct kullananlar ilk iş olarak telleri kalınlaştırıyor) onun haricinde gayet rahat bir chopper

Onyx250
23 Kasım 2010, 10:38
Hyo GV 250 = Boşa geçme sorunu

Motorun çok az da olsa yürüyor olması gerekiyor boşa geçmesi için ama herzaman yemiyo bu taktik . Yada devrini yükseltmek gerekiyor ki ( ort. 3000-4000 devir arası ) buda fazla yakıt tüketimine neden oluyor. En mantıklı durum debriyajı bırakmamak ama ozamanda bol trafik ışıklı yollarda sıkıntı yaratıyor.
En azından benm motorum için durum bu ama bildiğim kadarıyla bütün gv250 lerde var bu sorun. Şimdiye kadarda net bi çözüm çıkmadı karşıma. Açıkçası bende fazla araştırmadım. Ama net bi cevap çıkarsa bigün karşıma paylaşımcı olurum bu konuda :)

Aynı sorun benim GV250'imde boş'tan çıkmama olarak baş gösterdi. Boşa çok rahat geçiyor, ancak bazen takılıyor ordan. Benzer problemleri de duyuyorum başka kullanıcılardan. Aynı kronik problemin bir başka yüzü olarak tahmin ediyorum. Çözümü yine 2000'e kadar devirleyip vitesi atmak.

zetzetto
23 Kasım 2010, 10:48
Burgman 400 (2003-2006)
- yağ eksiltme ve sonucunda piston değiştirme

Khutuck
23 Kasım 2010, 10:50
Yamaha FZ6 Fazer (2005): Gördüğüm her Fazer'in arka stop lambası alt tırnağı kırık. Çok büyük bir sorun değil tabii :)

Jubaa
23 Kasım 2010, 10:57
2005 Honda CBR 600RR marsa bastiginiz dugmenin icindeki tel bi sure sonra artik isidanmidir nedir iletmiyor acip kurcalamak temazsizliklari gidermek yeterli oluyor 3 ayni model marka motorda gordum.


CBR 125 2007 model ampul dayanmiyor.

R1 1998 model exup sorunu.

kadango
23 Kasım 2010, 12:05
Hyosung Gt250r = Krank kırma (redline'a sokmadıkça problem oluşturmaz)

Bu bir kronik sorun değildir.Kullanıcı hatasından kaynaklı bir sorundur.

necatik35
23 Kasım 2010, 12:21
Honda Africa Twin
- Az benzinle kullanımdan kaynaklı benzin pompası yanması
(Bu modelin bilinen başka bir kronik arızası bulunmamaktadır :) )

Bir arkadaşım benzin pompasını,şimdi tam hatırlayamıyorum ama ya yamaha yada honda deniz motorunun benzin pompası ile değiştirdi,şimdi çok memnunun.

metci
23 Kasım 2010, 12:46
Sayfalar ilerledikçe bilgilere ulaşmak zor oluyor, bir kaç sayfada bir yazılan sorunları tek mesaj halinde toplasak daha iyi olmaz mı sevgili motorhocası... :silent:

Osbourne
23 Kasım 2010, 14:04
Bir arkadaşım benzin pompasını,şimdi tam hatırlayamıyorum ama ya yamaha yada honda deniz motorunun benzin pompası ile değiştirdi,şimdi çok memnunun.

Doğrudur..Bende çözüm olarak deniz motoru pompası ile değişimi okumuştum..
Zaten bu söylediğim şey kronik problem de değil aslında..Gene kullanıcı hatası..
Eğer uzun yola çıktıysan benzincilere ulaşımı da planlamış olmak gerekir bence..En kötü 1 lt lik kola şişesinde benzin saklanmalı..Hiç yoksa 20 - 30 km götürür..

nakres622
23 Kasım 2010, 14:35
2005-2006 model honda beat lerde şase problemi var çatlama oluyor..

aykan
23 Kasım 2010, 14:39
Honda cbf 150:Balans mili arızası 10.000 civarında başlıyor motor 3-4 bin devir aralığında tırr tırrr ses yapıyor eksantrik zinciri çok sesli cızırdama şeklinde çalışıyor silindir üst kapaktan çok sıcak havalarda yağ kaçağı yapıyor...

Honda innova 125/125i:ön kafa sesi kesilemiyor sürekli zırıltı yapıyor yeni modelde daha az 125 i de sağ grenaj altından hava sesi geliyor hışırtı gibi karter bölümü aliminyum malzemeden yapıldığı için tapayı çıkartıp takarken dikkatli olmak gerekiyor karter tapası 9000 civarında kullanılmaz duruma gelebiliyor kesinlikle az sıkılması gerekiyor.

daparadoks
23 Kasım 2010, 14:56
Derbi GPR 125:
- Titreşimden gevşeyen vidalar. Örnek: Arka sele tutucu vida düşmüş ve ardından sele de uçmuş :)

Whitehair
23 Kasım 2010, 15:45
Birtanede ben ekleyeyim,


S&t Kanuni GV 250 : Rolanti motoru iç yuvası plastik olduğu için dişleri yiyiyor. Dolayısı ile bozuluyor ve zamanla beyinde bozuluyor. Rolantiniz 6000 Devir civarı oluyor. Rolanti motoru 120 TL civarı ve beyin 350 Tl civarında. Beyin değişmeyip program yükleme ile de düzltilebiliyor.

motorhocası
23 Kasım 2010, 16:31
Sayfalar ilerledikçe bilgilere ulaşmak zor oluyor, bir kaç sayfada bir yazılan sorunları tek mesaj halinde toplasak daha iyi olmaz mı sevgili motorhocası... :silent:

Şimdilik sıkıntı yok gibi ama alıntı yaparak aynı model üzerine devam etmek daha şık olabilir.::shake2::

takendy
23 Kasım 2010, 16:46
Şimdilik sıkıntı yok gibi ama alıntı yaparak aynı model üzerine devam etmek daha şık olabilir.::shake2::

daha öncede konusu geçmişti , bu gibi değerli bilgiler içeren ve uzun ömürlü olması muhtemel konuların başlık sahibine sadece ilgili konu için yetki verilmelidir.
sayfalar ilerledikçe faydalı bilgiler konu sahibi tarafından süzülüp ilk sayfada sıralanmalı ve gereksiz mesajlar ilgili kişi tarafından silinebilmelidir.

böylece güzel başlıklar daha fazla kişiye fayda sağlayabilir.

ne de olsa değerli konular açan kişiler konularına da sahip çıkacaklardır.

adasel
23 Kasım 2010, 17:08
Honda CBF 500 : Hiçbir kronik sorunu olmayan Honda'nın naked modellerinden biri.

Ben 24,000 km deyim. Şimdiye kadar diğer kullanan arkadaşlarımdan, forumlarda ve çevremde edindiğim kadarıyla da hiç bir şikayete rastlamadım. Honda yetkili servisindeki ustam bile masrafsız ve sıkıntısız oluşundan ötürü "fukara motoru" diye bahsediyor ;)

omersirin
23 Kasım 2010, 17:45
Dylan'ın kullandığım süre içinde sorun çıkarmadı..
X 9 kullandığım süre içinde sorun çıkarmadı ama şehir içinde sıkışık trafikte varyete kayışı sorunu vardı, bir de yağpmurlu havalarda dijital ekran saçmalıyordu..
2 tane bisan lifanım oldu. arka tekerin mili değişt ilkinde..
ikincisinde de değişti bir de beyin değişti. beyin mevzu kronik mi değil mi bilmiyorum.
2 tane banditim oldu, biri 2001 model, bir sorunla karşılaşmadım ilkinde..
ikinci banditim 2006 model hâlâ kullanıyorum, bildiğim ve duyduğum bir kronik sorunu yok..

Volkan Serezli
23 Kasım 2010, 17:56
çinli motorların hepsi başlıca bir kronik problem :pr::cherry:

F54
23 Kasım 2010, 17:58
çinli motorların hepsi başlıca bir kronik problem :pr::cherry:

:cat::rendeer:

Onyx250
23 Kasım 2010, 18:01
+1 hyosung GV250 sorunu: Benzin şamandırası da sorunlu. Bazen takılabiliyor bir noktada. Kilometrelerce yol gitmenize rağmen gösterge kımıldamıyor, sonra bir anda düşüyor. Çok takılacak birşey değil, zira benzin bitmesine yakın illa ki yerlerde oluyor gösterge, sadece ilk full'lediğinizden yarım depo kalana kadar olan gösterge doğru olmayabilir, yarım depodan sonrası doğru göstermeye başlar.

_alp_
23 Kasım 2010, 18:35
Shadow 750 ve VTX;

Fabrika cikisi plakaliklar cok dandik... 1-2 bin kilometre sonra ses yapmaya basliyor... daha sonra da dusuyor...

On fari yuvasinda tutan tertibat cok cabuk gevsiyor ve on far sallanmaya basliyor...

extrem_015
23 Kasım 2010, 19:06
cg 125= 11 senedir bişey bulamadım maaşallah :cat:

Potenza
23 Kasım 2010, 20:00
98-99 XRV750 Africa Twin: Patlayan karbüratör hortumu,direksiyön denge takozu sesi
2004 Mondial Zat:Eksoz paslanması,flaşör arızalanması,sabitlenemeyen rölanti,kalitesiz akü vs vs.
2005 Burgman:çok çabuk kirlenen ön fren balataları,ve akabinde frenin kötü performansı ve diski çizme riski.
2006 Bandit 650S:Sıfır sorun
2007 ST Kanuni 250R:takılan jikle,yer yer yağ kaçakları(yağ keçe sorunu)
2007 Derbi Gpr125R:Aşırı vibrasyona bağlı gevşeyen vidalar,yüksek hızda zangır zangır sallanan dikiz aynaları
2005 Aprilia Sr50:Beyin arızası
2006 Bandit 1200S:Sıfır Sorun
2010 Sym Fiddle 125:Artçı ayak koyma yerlerinin bağlantı noktalarının kırılması,paslanan dikiz aynaları,hava tahliye hortumunun sürekli yerinden çıkması.Kalitesiz lastikler.

MotorKafa
23 Kasım 2010, 20:20
+1 hyosung GV250 sorunu: Benzin şamandırası da sorunlu. Bazen takılabiliyor bir noktada. Kilometrelerce yol gitmenize rağmen gösterge kımıldamıyor, sonra bir anda düşüyor. Çok takılacak birşey değil, zira benzin bitmesine yakın illa ki yerlerde oluyor gösterge, sadece ilk full'lediğinizden yarım depo kalana kadar olan gösterge doğru olmayabilir, yarım depodan sonrası doğru göstermeye başlar.

Hyo ma bak sen yaa herkeste aynı sorunu veriyor bilgi paylaşımında kolaylığa yol açıyor :cherry: Benm GV250 de de var aynı sorun hatta motoru ilk aldığımda gösterge ortalardaydı bende direk gidip fulledim 150 km ye yakın yol yaptım hala tepede duruyo vay anasını dedim dedikleri kadar varmış harbiden az yakıyo bu biraz daha devam ettikten sonra biranda ortaya indi hayallerimin yıkıldığı an oldu :salut: ama seviyorum gv250 mi koca oğlanım benim::160::

Şenonar
23 Kasım 2010, 20:28
Tvs apache= arka stop ampulu sürekli patlıyor :)