PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Suzuki dl650 & kawasaki versys 650



Sayfa : [1] 2 3

YÖRÜK
17 Kasım 2010, 14:28
arkadaşlar herkese merhabalar..öncelikle herkese iyi,sağlıklı ve bol kazançlı bayramlar..gelelim sıkıntıma:ben gv250 den sonra enduro sınıfına geçiş yapmak istiyorum ve eşim ile birlikte uzun soluklu seyirler yapabileceğim,hem eşim için hem de benim için uzun yolda konforlu bir motor arayışı içindeyim.haliyle araştırmalarım sonucunda bu iki motor arasında kaldım.sizce hangi motor daha iyi ve neden?gönlüm normalden biraz daha fazla dl650 ye kaymış durumda ama versys de çok hoşuma gidiyor.evet tecrübelerinizi ve fikirlerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum.şimdiden çok teşekkürler..

GKN
17 Kasım 2010, 14:33
dl kendini kanıtlamış bir makina, dünya çapında fanları olan, kronik sorunları olmayan keyifli masrafsız bir motor.V2 motoru torklu uzun yolda iki kişi için tatminkar bir performans gösterebilmekte. 50.000 km deki dl leri bile iyi bakıldıysa göz kapalı alabiliriz die düşünüyorum.
Versys çok eski sayılmaz malum ülkemizde kawa çok tutan bir marka olmadığı için versys i de çok fazla yollarda görememekteyiz, buda ikinci elde bir zayıflık ortaya çıkartır illaki. makinası nı er6 dan da tanıdığımız üzere gayet keyifli devirli ve sportif bir motor. yüksek km lerde ne gibi sıkıntılar açar bilinmez tabiki.

sereye
19 Kasım 2010, 03:28
Aklın yolu DL dir. 2. eli kolaydır. Ne motoru alırsan al, aklın hep vstromda kalacaktır.

YÖRÜK
19 Kasım 2010, 18:07
hımm dl650 daha fazla tutuluyor diyorsunuz.haklısınız da.ama versys kullanan yokmu şu sitede?tecrübelerini paylaşsa bizimle?ya youtube'da da araştırdım hoş bir makina gibi..kafam karışık..:pale:

birde dl650 nin 10-20 bin km aralığında bulmak da zor sanki ikinci elini...

otopsici
20 Kasım 2010, 10:25
arkadaşım senide DeLiler arasında görmeyi çok isteriz
bende DL 650 almayı istiyorum (şu anki motoru aynı motora sahip o yüzden bir birde sürekli hanımla seyahat ediyoruz DL o konuda müthiş tam artçıya uygun bir motor)
suzukinin müşteri memnuniyeti kanıtlanmıştır satış sonrası hiç bir şekilde müşter memnuniyetsizliği görmezsin hem bakım hem servis anlamında çok iyiler

sero35
20 Kasım 2010, 10:58
dl 650 bu aralar altın yılını kutluyor.temiz abs lı modelını 16 bın tl den asağı bulmak zor.bende şahsen arayıştayım ama o paralar bana çok gelıyor.

acun0
20 Kasım 2010, 11:12
16 bin lira verip illa tutuluyor diye dl alacagına
daha yeni az km li sıfır ayarında versay alabilirsin kullanan arkadaşlarım var çok da memnunlar. galiba yakıtı dl den daha az mış

otopsici
20 Kasım 2010, 11:34
galiba yakıtı dl den daha az mış

kendi kullanmadığın motor hakkında yorum yapmak ne kadar etiktir:silent:
kawasaki motosikleti her zaman diğerlerinden ucuz aırsınız ama çıkardığı masraflarla 3 tane sıfır suzuki alırsınız:cat:

gv650i
20 Kasım 2010, 12:07
motor arayaşında dl ve kavasaki tercihlerinde bu iki seçeneğinin arasına gv 650 de almanı öneririm bunlardan daha gösterişli ve güçlü olması ve ayrıca az endro az reyzing ve capır tarzı dolayısı ile güzel bir motor artçı içinde rahattır benzin yakışıda ikisindende azdır tavsiye ederim

abdullah_03
20 Kasım 2010, 12:23
konfor içindl,Yolculuk için v-strom, asfalt bitince durmak istemiyorsan tenere, virajların kralı versys, bu özelliklerin hepsinden istiyorsan transalp

:cat:

rasta07
20 Kasım 2010, 12:32
Şimdiden hayırlı olsun , yukarıda ki seçeneklere indikten sonra tabi ki DL olacaktır . Acaba diğer enduroları düşünmedin mi hiç ?

Orko_ye
20 Kasım 2010, 13:30
Ilkercim sadece bu ikisinden biri diyorsan bencede DL. Ama eski bir Transalp kullanicisi olarak Transalpi de gozonunde bulundurmani tavsiye ederim. Yakiti birazcik daha fazladir ama hakkini verir. Hadi hayirlisi diyelim endurocu olacaksin sende desene :)

YÖRÜK
23 Kasım 2010, 02:01
orhan kardeşim.transalp hala aklımda zaten transalp ve dl650 arasında gidip gleirken versys i farkettim ve araştırdım yani fena motor görünmüyor.ama transalpi yakıt için biraz vazgeçebilirim gözüyle bakıyorum.ama net bişi yok daha kafamda.sadece uzun yolda eşim ve ben için konforlu sıkıntısız olsun yeter.tabi %30 arazi keyfi de yaşatsın yeter bana.bakalım araştırmalara devam ediyorum.

gv650 tercihlerim arasında yok.zaten gv ciyiz ve gv650 yi oldukça yakından takip ediyorum hemde yıllardır.ama bundan sonraki sınıf enduro olacak artık,o kesin gibi..

bu arada 16 bin tl vermem muhtemelen motora.en fazla 14-14,5 bin tl veririm.o fiyata temiz ikinci el dl650 bulabileceğime inanıyorum.

rasta07 arkadaşım bmw nin f 650 gs modelini de çok araştırdım ama yeni modelleri v motor ve onu almam imkansız fiyat açısından.eski modelleri de kime sorduysam,motor gücü düşük,tireşim oldukça fazla ve bir üst vergi diliminden bir sürü vergi ödemek gibi durumlardan bahsettiler.inan bana yolda bekleyen,f650gs i olan motorize polis memurlarına bile sordum,onlar sürekli kullanıyor diye.polis memuru sakın alma çok rahatsız ediyor titreşim dedi.

o yüzden versys kullanan bir arkadaş keşke tecrübelerini anlatabilse.yoksa dl650 ve transalp olacak ve yakıt olayından dolayı sanırım dl650 olacak gibi ama tam emin olamıyorum ve biraz tecrübelere ihtiyacım var.

herkese teşekkürler,tecrübesi olan arkadaşlar esirgemesinler..

iyi akşamlar.

alp_tunay
23 Kasım 2010, 02:13
kendi kullanmadığın motor hakkında yorum yapmak ne kadar etiktir:silent:
kawasaki motosikleti her zaman diğerlerinden ucuz aırsınız ama çıkardığı masraflarla 3 tane sıfır suzuki alırsınız:cat:

İlginç?.....

İnsanın kendisiyle çelişmesi bu olsa gerek.... :silent:

kench
23 Kasım 2010, 03:15
Öncelikle ne DL650, ne de Versys enduro değildir. Bu iki motor Dual Purpose adlı bir ara segmenttir. DL650 büyük çaplı ön tekeriyle enduro karakterine bir miktar daha yakın. Versys ise şasesiyle çok daha sportif karakterde.

İki motoru geçtiğimiz aylarda ben de çok araştırmıştım. Vardığım sonuç hemen hemen tüm teknik verilerde Versys daha önde. Tek dez avantajı uzun süreli ve artçılı gezilerde DL650'nin dillere destan konforunu bulacağınızı sanmam. Malum DL650'nin yayla gibi selesi var. Sonuç olarak kağıt üstünde Versys biraz daha iyi, üstelik daha ucuz. Artçı konforu sizin için en önemli şey değilse, DL650'ye gönül bağınız Versys'ten fazla değilse, hele de kelepir bir 2010 kasa bulabilirseniz hiç düşünmeden Versys alın. Ama DL650'yi kendinize ve amaçlarınıza daha yakın buluyorsanız Versys'i bir kalemde silin. İki motor da kendini kanıtlamış olduğundan yanılma olasılığınız yok gibi bir şey.

Kawasaki ve Suzuki marka karşılaştırmasına gelince.... Nedendir bilinmez Kawasaki'yi kötüleyenlerin çoğu hayatında Kawasaki kullanmamış kişiler. Bir kere çamur atılmış, izi kalmış. Ben Versys ile aynı motoru ve aynı şaseyi (ön çatal ve arka maşa hariç) taşıyan ER-6n'e sahibiyim. Şu an 3 yaşında ve periyodik bakım hariç tek bir sorun ya da masraf çıkarmış değil. Motor ile ilgili hiç bir sıkıntım yok, hatta her sürüşümde daha çok seviyorum. Kawasaki'nin parça sıkıntısı klişesi ise fazlaca abartılı. Örneğin küçük bir kaza sonucu ihtiyacım olan stok dışı kuyruk parçaları Kawasaki'nin Avrupa merkezinden 2 günde geldi. Üstelik hiç bir ek masraf olmadan ve internette bulduğum fiyatlardan daha ucuza. Suzuki sahibi arkadaşlarımın bu konuda benden daha muzdarip olduğunu bilirim. Ama Kawasaki'nin yetkili servis azlığı ve olanların kalite sıkıntısı bir miktar doğru ki bu da Kawasaki'nin değil Z-Moto'nun kabahati. Bunun yanında Suzuki ile tecrübesi olan arkadaşlar da kendi bildiklerini aktaracaklardır.

Size tavsiyem motor yorumlarını ve testlerini sadece Türk kullanıcılardan ve sitelerinden değil, yurtdışı testlerinden takip etmeniz, ama vardığınız sonuçları Türkiye şartlarına göre değerlendirmeniz. Ne demek istediğimi anlıyorsunuzdur umarım (ağzı olan konuşuyor durumu). Bir de eğer imkanınız varsa iki motoru da test edin. Ya da en azından üzerine oturun. En doğru kararı o şekilde verirsiniz.

Okan Sinan Ocan
23 Kasım 2010, 03:32
Sevgili Dostum,

Her iki makinayıda kullanmadım bu nedenle kullanımlarını karşılaştırmam mümkün değil. Her ikiside kullanıcısını memnun eden motorlar ne DL kullanıcılarından ne de Versys kullanıcılarından şikayet edeni görmedim.
Estetik görünüş dersen benim zevkime göre Versys ağır basar DL nin yüzü artık iyice eskidi.

kench
23 Kasım 2010, 03:33
orhan kardeşim.transalp hala aklımda zaten transalp ve dl650 arasında gidip gleirken versys i farkettim ve araştırdım yani fena motor görünmüyor.ama transalpi yakıt için biraz vazgeçebilirim gözüyle bakıyorum.ama net bişi yok daha kafamda.sadece uzun yolda eşim ve ben için konforlu sıkıntısız olsun yeter.tabi %30 arazi keyfi de yaşatsın yeter bana.bakalım araştırmalara devam ediyorum.

gv650 tercihlerim arasında yok.zaten gv ciyiz ve gv650 yi oldukça yakından takip ediyorum hemde yıllardır.ama bundan sonraki sınıf enduro olacak artık,o kesin gibi..

bu arada 16 bin tl vermem muhtemelen motora.en fazla 14-14,5 bin tl veririm.o fiyata temiz ikinci el dl650 bulabileceğime inanıyorum.

rasta07 arkadaşım bmw nin f 650 gs modelini de çok araştırdım ama yeni modelleri v motor ve onu almam imkansız fiyat açısından.eski modelleri de kime sorduysam,motor gücü düşük,tireşim oldukça fazla ve bir üst vergi diliminden bir sürü vergi ödemek gibi durumlardan bahsettiler.inan bana yolda bekleyen,f650gs i olan motorize polis memurlarına bile sordum,onlar sürekli kullanıyor diye.polis memuru sakın alma çok rahatsız ediyor titreşim dedi.

o yüzden versys kullanan bir arkadaş keşke tecrübelerini anlatabilse.yoksa dl650 ve transalp olacak ve yakıt olayından dolayı sanırım dl650 olacak gibi ama tam emin olamıyorum ve biraz tecrübelere ihtiyacım var.

herkese teşekkürler,tecrübesi olan arkadaşlar esirgemesinler..

iyi akşamlar.

Her ne kadar benim şahsi favorim kesinlikle Versys olsa da siz %30'luk arazi performansı diyorsanız DL650 daha öne çıkıyor. Zira Versys'in asfalt lastiklerini değiştirmedikten sonra düzgün bir arazi performansı beklemek yanlış olur. Hoş DL650 de safkan bir enduro değil.

Versys kullanıcı yorumlarını ben de merak ediyorum açıkçası. Zira 2010 kasası bana da biraz göz kırpıyor. Tek düşündüren tarafı performansının şu an kullandığım ER-6n'den daha üstün olmaması. Otoyollarda biraz daha beygir fena olmazdı.

Motorun'un Haziran 2010 sayısında DL650, Versys, Transalp ve Tenere'nin grup testi vardı. Dergi bende mevcut değil ama başlığında şu yazıyordu. Uzun geziler için için V-Strom, Virajların kralı Versys, asfaltın bittiği yerde Tenere, ve hepsinden biraz olsun derseniz Transalp.

YÖRÜK
23 Kasım 2010, 04:12
çok teşekkür ederim kench arkadaşım ve oocan.ya motoron u normalde her ay alırım ama o sayısını o ay almadım işte.çok merak ettiğim bir sayı ama kısmet olmadı,bulabilsem çok iyi olacak.netten o sayıyı arıyorum şuan.

bu arada evet ağzı olan konuşuyor durumu mevcut ama sonuç itibariyle amacı birnevi yardımcı olmak olan tüm arkadaşlar bırakalım da konuşsun belki bizlerin bilmediği bir ayrıntıyı biliyolardır.biz de öğrenmiş oluruz.ben internetten yurt dışı testlerini de araştırdım.elemanlar normal asfalt lastiği ile toprak arazide kullanıyolar versys i ve fena değil.ama artçı için selesi sanırım biraz daha küçük kalıyor dl650 ye göre.keşke versys kullanan bir arkadaşımız olsa da bizi biraz aydınlatsa...

otopsici
23 Kasım 2010, 07:32
Öncelikle ne DL650, ne de Versys enduro değildir. Bu iki motor Dual Purpose adlı bir ara segmenttir. DL650 büyük çaplı ön tekeriyle enduro karakterine bir miktar daha yakın. Versys ise şasesiyle çok daha sportif karakterde.

İki motoru geçtiğimiz aylarda ben de çok araştırmıştım. Vardığım sonuç hemen hemen tüm teknik verilerde Versys daha önde. Tek dez avantajı uzun süreli ve artçılı gezilerde DL650'nin dillere destan konforunu bulacağınızı sanmam. Malum DL650'nin yayla gibi selesi var. Sonuç olarak kağıt üstünde Versys biraz daha iyi, üstelik daha ucuz. Artçı konforu sizin için en önemli şey değilse, DL650'ye gönül bağınız Versys'ten fazla değilse, hele de kelepir bir 2010 kasa bulabilirseniz hiç düşünmeden Versys alın. Ama DL650'yi kendinize ve amaçlarınıza daha yakın buluyorsanız Versys'i bir kalemde silin. İki motor da kendini kanıtlamış olduğundan yanılma olasılığınız yok gibi bir şey.

Kawasaki ve Suzuki marka karşılaştırmasına gelince.... Nedendir bilinmez Kawasaki'yi kötüleyenlerin çoğu hayatında Kawasaki kullanmamış kişiler. Bir kere çamur atılmış, izi kalmış. Ben Versys ile aynı motoru ve aynı şaseyi (ön çatal ve arka maşa hariç) taşıyan ER-6n'e sahibiyim. Şu an 3 yaşında ve periyodik bakım hariç tek bir sorun ya da masraf çıkarmış değil. Motor ile ilgili hiç bir sıkıntım yok, hatta her sürüşümde daha çok seviyorum. Kawasaki'nin parça sıkıntısı klişesi ise fazlaca abartılı. Örneğin küçük bir kaza sonucu ihtiyacım olan stok dışı kuyruk parçaları Kawasaki'nin Avrupa merkezinden 2 günde geldi. Üstelik hiç bir ek masraf olmadan ve internette bulduğum fiyatlardan daha ucuza. Suzuki sahibi arkadaşlarımın bu konuda benden daha muzdarip olduğunu bilirim. Ama Kawasaki'nin yetkili servis azlığı ve olanların kalite sıkıntısı bir miktar doğru ki bu da Kawasaki'nin değil Z-Moto'nun kabahati. Bunun yanında Suzuki ile tecrübesi olan arkadaşlar da kendi bildiklerini aktaracaklardır.

Size tavsiyem motor yorumlarını ve testlerini sadece Türk kullanıcılardan ve sitelerinden değil, yurtdışı testlerinden takip etmeniz, ama vardığınız sonuçları Türkiye şartlarına göre değerlendirmeniz. Ne demek istediğimi anlıyorsunuzdur umarım (ağzı olan konuşuyor durumu). Bir de eğer imkanınız varsa iki motoru da test edin. Ya da en azından üzerine oturun. En doğru kararı o şekilde verirsiniz.

kardeşim sana sonuna kadar katılıyorum belli motorları öven veya kötüleyenlerin neredeyse tamamı o motosikleti hiç kullanmamış insanlardır
adam motor hakkında mişli muşlu konuştuğunda çok can sıkıcı oluyor
ve yine sana katılıyorum ben kawasakiyi hiç bir şekilde kötülemiyorum türkiyede sorun tamamen geri hizmetin olmayışı kötülediğim getirten firma
adamlar getirip kullanıcın üstüne atıyor motoru
burdan tekrar söylüyorum kardeş artçılı kullanacaksın senin yerinde olsam dl den şaşmam hem kullanışı hem yol tutuşu hemde marifetleri inanılmaz
daha önce verdiğim siteden bir girip gör fotolarını incele pişman olmazsın
burda hayatında o motoru görmemiş adamların yorumunu incelemek zorunda kalmazsın

Seko
23 Kasım 2010, 09:53
Kimse alınmasın ama bu tip karşılaştırmalarda açıklama yazmadan DL650 diyenlerin çoğunun "honda hayat onda mantığıyla" hareket eden bazı arkadaşlar gibi biraz marka bağımlısı biraz da garantici kişiler olduğunu düşünüyorum. DL tabi ki iyi motor kimse tek laf edemez ama Versys de iyi motordur. İnternette bir dolu testi videosu var, ufak tefek şeyler hariç motor hakkında tek kelime olumsuz yorum göremezsiniz. Ben naked meraklısı bir kişi olarak Versys'in enduro sınıfında alınabilecek naked havasına yakın tek motor olduğu görüşündeyim. Ne alırsan alayım benim aklımda kalacak motor DL değil Versys olacaktır.

Yabancı siteleri okuma fikrine de tamamen katılıyorum. Araçlar hakkında yıllardır "bizde tutmayan hemen her marka ve model iyidir" diye bir fikre sahibim. Çünkü bizim tüketicimiz araç alırken ilk önce nasıl satarım der, nasıl kullanırım değil.

melcor09
23 Kasım 2010, 10:58
arkadaslar kawasaki yi kotuleyen birkac arkadas olmus ben z1000 imi yeni sattım makinada gram sorun yoktu tabii bakımlar da onemli o kadar da sorun cıkaran parca bulunmayan makinalar degiller... ama bu iki motosiklet arasında dersen ben sadece dl yi kullandım ve torku oturusu artcılı seyahati hosuma gitti versys kullanmadım ama bu trafikte bu kadar cok DL varsa heralde bir bilinen vardır DL al pişman olmassın... bir ara bende versys e bakmıstım sexy bir alet hele o sarısı cidden mukemmel.... yani DL diyorum.... herkez goruslerini bildirmis bende birdireyim dedim!!

Okan Sinan Ocan
23 Kasım 2010, 11:58
Sevgili arkadaşlar hemen bütün markaların satış sonrası hizmetlerinde bir sürü sıkıntı var (kullandığım BMW nin dahi) boşuna herhangi bir markayı kötülemeye yoğunlaşmayalım. Yetkili servislerden başka bir sürü çok başarılı ustamız var onlarada güvenmeliyiz , çağımızın mucizesi internette araştırma yaparak hem motorunuzdaki soruna hemde ucuz yedek parçaya ulaşma şansına sahipsiniz. Ah birde şu forumlarda birbirimizle atışmak yerine gerçekten tecrübelerimizi objektif olarak paylaşabilsek hayat çok daha güzel olacak.

Ebay de hemen her markanın her türlü parçası (orjinal veya yan sanayii)bulunmakta (Çin malı motorlarda biraz sorun olabiliyor TR de lanse edilen marka ile aynı ürünün Avrupadaki ismi veya modeli farklı olabiliyor dikkat etmek lazım).

Yasoe
23 Kasım 2010, 17:59
Merhaba İlker,

Sanırım GV 250 den sonra herkez enduroya geçmeye karar veriyor. Ben de GV mi sattım ve enduro ya geçmeye karar verdim. Benim karar vermek için çok acelem yok ve inceme aşamasındayım..

İncelediğim motorları test etmeye çalışıyorum. Transalp'i denedim, Kullanımı nispeten kolay olan GV den sonra çok kolay geldi bana kullanımı. başka bir arkadaşım da da DL 650 var, onu da uygun zamanda denemek istiyorum ancak ikinci el satan birkaç yere gittiğim ve orada baktığım kadarıyla DL 650 'ye ilgim biraz azaldı.

Neyse, asıl söylemek istediğim, burada arkadaşlar çok yardımcı olmaya çalışsalar da ve hatta çok faydalı yorumlar gelse de dergilerin falan yaptığı testler çok daha bilgi verici oluyor. Benim yabancı testlerden gördüğüm kadarıyla Versys biraz daha öne çıkıyor. Yorum yapanlar genelde çok eylenceli olduğunu, kullanımının çok güzel olduğunu söylüyor.. DL 650 genelde uzun yolculuklar için tavsiye edilirken teknolojisinde ve yüzünde yıllardır bir değişiklik olmaması eleştiriliyor.
Versys in dar alandaki manevra kabiliyeti de diğer rakiplerine göre çok üstünmüş. Bunun nedeninin diğerlerine göre daha dik olan ön çatal olduğunu söylüyorlar.
Hızlanmalarda da Versys daha zevkliymiş (!) sanırım daha hızlı demek istiyorlar :)

Arada TDM 900 e falan da baktım ama bütçe olarak DL-650 den çok da farklı değilken tüketimi daha fazla, biraz daha da iri sanki. En güzel görünen motor olmasına rağmen touring özelliği enduro dan çok daha ağır basıyor bence.

Sonuç olarak ben kendi seçimimde (benim bütçem seninkine göre daha kısıtlı en fazla 11.000 civarında düşünüyorum, 9000 den çıktım bu fiyata) Transalp'e karar verdim gibi gözüküyor.

Transalp'in yukarıda bir arkadaşın dediği gibi "hepsinden biraz içermesi" özelliği beni ona çekti. Birde karbüratörlü olması. Çok yakıt tükettiği doğru ama transalp ve DL arasındaki fiyat farkı ile 1084 lt benzin alabilirsin. Bu kadar benzinle transalp (yakıt tüketimini 6lt/100km alsak bile) 18067km yol gider. O kadar parayı DL ye vereceğine transalp al yanında 18067 km bedavaya gelsin. Benzer bir hesap yaparsak DL 650, aradaki fiyat farkını (DL nin yakıt tüketimini 4,5 lt/100km dersek) ancak 24088 km de çıkartırsın. Bu km den sonra yapacağın km de kara geçersin.

Son olarak, DL 650 kullanan arkadaşlar kızabilir ama, DL nin önden görünüşü scooter a benziyor gibi geliyor bana. Yandan çok güzel, kabul..

Yukarıda ne kadar mantıklı yorumlar yapsak da insan bindiği motorun güzel gözükmesini de istiyor değil mi :)

Özer
23 Kasım 2010, 19:06
Hemen tüm yorumları okudum...sonuncusu DL yi bir scooter'a dahi benzetti:bounce: kendince tabi...
Aldığımdan bu yana fanatik bir DL kullanıcısı olarak; çok sık, neredeys sürekli artçım ile birlikte biniyor ve çok ama çok keyif aldığımızı yazmak isterim.
Artıları:
- uzun yol yapacağım diyene kesinlikle uygun bir motosiklet.
- oturma pozisyonu ve süspansiyonu gayet konforlu.
- sürüşü son derece keyifli. yol ve viraj tutuşu çok iyi.
- yakıtı tasarruflu son testimde 19,5lt ile de 517km yaptım.3 çanta & artçılı.
- periyodik bakımlarını kendim yapacak kadar basit.
- parçaları diğer markalara göre gayet ekonomik.
- şu anda 55600km de ve her hangi bir şikayetim yok.

Eksileri:
- off road yapmak istyene uygun bir motosilet değil.

umarım yardımcı olabilmişimdir.

bazen25
23 Kasım 2010, 19:46
hocam kafanı iyice bulandırmak istemem ama versys ve DL fiyat aralığında birde BMW R1100 ve 1150 ler bak istersen

Yasoe
23 Kasım 2010, 21:05
Hemen tüm yorumları okudum...sonuncusu DL yi bir scooter'a dahi benzetti:bounce: kendince tabi...


Önden bakınca benziyor bence ama seninde dediğim gibi benim fikrim bu. Hakkını yemiyim çok güzel motor, tek olumsuz yanı önden görüntüsü bence..

Kimseyi üzmek istemem... Sürç-ü lisan ettiysek affola...

Özer
24 Kasım 2010, 09:17
Önden bakınca benziyor bence ama seninde dediğim gibi benim fikrim bu. Hakkını yemiyim çok güzel motor, tek olumsuz yanı önden görüntüsü bence..

Kimseyi üzmek istemem... Sürç-ü lisan ettiysek affola...

Sorun değil kardeşim:cat: 10 kişi aynı noktaya bakar ama hepside farklı detaylara takılır...normaldir.

omersirin
24 Kasım 2010, 10:39
Benim de ilgilendiğim bir konu açılmış, buna çok sevindim. Ancak özellikle benim bu sitede gördüğüm kusurlar var. Zaten birçok arkadaş da buna değinmiş. "Mişli muşlu konuşmalar", örneğin kendisi başka bir marka ve model motosiklete biniyorken görüşlerini beyan etme, "motosiklet nasıldır", "aralarındaki farklar nasıldır-nedir" sorusunu sorsanız da birilerinin "onu alma beni beni"lamaları, bir topiği "kirleten", okuru yoran hususlardır. Mesela ben şimdi burada bazı arkadaşların yaptığı gibi kendi kullandığım marka ve modeli tavsiye etsem nasıl olur, "bandit al", "bandit sağlamdır", uzun yolda yormaz, artçı için de ciddi konfor sunar desem, olmaz, topik bunu istemiyor çünkü. Bunu, insanların anlaması için epey bir zaman gerekecek.
DL 650 versys'in karşılaştırılması iyi olmuş. Bu konuda tecrübeden kaynaklanan bilgilerin burada yer alması umuduyla, motor on dergisinde 4 markadan herhangi birinin daha iyi veya daha kötü konusuna değinilmediğini, daha çok sizin ne yapmayı amaçladığınız, örneğin "sert frenler yapabilme yetisi", "viraj yetisi", "seri dönüşler", vb hususlara değinildiğini belirtmek isterim. Dergi her zaman masa başında durduğu için istediğinizi sorabilirsiniz. Kazasız sürüşler..

mertaltinok
24 Kasım 2010, 11:44
tip zevk meselesi fakat motor olarak dl650'nin 2silindirli L motoru dolayısıyla tercih sebebimdir.

akinosan
24 Kasım 2010, 12:44
Transalp'in yukarıda bir arkadaşın dediği gibi "hepsinden biraz içermesi" özelliği beni ona çekti. Birde karbüratörlü olması. Çok yakıt tükettiği doğru ama transalp ve DL arasındaki fiyat farkı ile 1084 lt benzin alabilirsin. Bu kadar benzinle transalp (yakıt tüketimini 6lt/100km alsak bile) 18067km yol gider. O kadar parayı DL ye vereceğine transalp al yanında 18067 km bedavaya gelsin. Benzer bir hesap yaparsak DL 650, aradaki fiyat farkını (DL nin yakıt tüketimini 4,5 lt/100km dersek) ancak 24088 km de çıkartırsın. Bu km den sonra yapacağın km de kara geçersin.



Selam arkadaşlar,

Yukarıdaki hesap her ne kadar doğru gibi gözükse de, satmaya kalktığınız andaki fiyatları aradaki farkı götürüyor. Her ikisi de (transalp ve dl650 için söylüyorum) ikinci eli bilinen, tutulan motorlar olduğundan, aldığınız fiyata veya üstüne satmak mümkün. Bu anlamda yakıt tüketimi farkını motorların fiyatlarıyla karşılaştırmak yanlış olacaktır.

Bir xl650 transalp kullanıcısı olarak ne kadar memnun olsam da, bütçem el verdiği sürece daha az yakan bir motosikleti her zaman tercih ederim. Bu da şu an itibarı ile ya dl650, ya da transalp xl700 olur. Olayı ABS+enjeksiyon diye özetleyeyim. Ağırlıklı olarak arazide gazlayan sürücüler genellikle karbüratörlü motorları tercih ederler. Bakımı, onarımı daha kolaydır. Dağ başında bozulan bir enjektörü kendi imkanlarınızla tamir etmek neredeyse imkansızdır. Ama enjeksiyonlu motorların da, özellikle honda, suzuki gibi kendini kanıtlamış markalarda zırt pırt bozulduğunu sanmıyorum. Daha doğrusu duymadım, görmedim.

versys & dl650 konusuna gelince.. Kendi adıma servisi, parçası, ustası daha kolay bulunan, ikinci eli tutulan motoru tercih ederdim. versys'i hiç kullanmadım, ama selefi kle500'ün aksine, enduro özelliklerini kaybetmiş gibi gözüküyor. Mutlaka kaliteli ve güzel bir motordur, fakat dl650 ile aralarında öyle ayılıp bayılacak kadar fark olduğunu sanmam.

acun0
24 Kasım 2010, 12:50
dl 650 versyın yarı ivmelenmesini ancak yapar. bunu da göz önüne almak lazım

Özer
24 Kasım 2010, 14:53
dl 650 versyın yarı ivmelenmesini ancak yapar. bunu da göz önüne almak lazım

Dl650 işi bilenin altında 3.5sn de 100'e çıkıyor....iyi ivmelenme arayan SS almalı:bounce:

Otoburkaplan
24 Kasım 2010, 14:56
Aslında bu konu için açılmış bir başlık var :

http://www.motosiklet.net/forum/marka-ve-model-kiyaslamalari/72355-suzuki-dl650-v-strom-vs-kawasaki-kle650-versys-2.html

Görmeyenler için yanyana fotolar :

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=260637

Yine görmeyenler için F800S in de dahil olduğu ecnebice bazı kıyaslamalar :

http://www.sportrider.com/bikes/146_0805_bmw_f800s_kawasaki_versys_suzuki_dl650_v_ strom/sr_opinions.html

Versys'in gösterge panelini estetik açıdan inanılmaz kötü bulsam da yorumları okudukça benim fikrim de bu iki model arasında Versys olurdu. Geçen otobanda önümde iki tane motorsiklet gördüm, uzaktan tanıdık gelmediler. Bi yakından bakayım dedim. Arabayla yetişene kadar canım çıktı, adam ortalama 160 civarı gidiyordu. Neyse iyice yaklaşmışken bi baktım yanındaki Yunus'muş. Motorsiklet kardeşliğinin bu kadarı deyip riske girmemek için uslu uslu yavaşladım tabii :) Turuncu renkti alet, çok havalıydı.. Daha sonra Park halinde de gördüm, resimlerde göründüğünden daha büyük bir alet..

otopsici
24 Kasım 2010, 22:02
Aslında bu konu için açılmış bir başlık var :

http://www.motosiklet.net/forum/marka-ve-model-kiyaslamalari/72355-suzuki-dl650-v-strom-vs-kawasaki-kle650-versys-2.html

Görmeyenler için yanyana fotolar :

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=260637

Yine görmeyenler için F800S in de dahil olduğu ecnebice bazı kıyaslamalar :

http://www.sportrider.com/bikes/146_0805_bmw_f800s_kawasaki_versys_suzuki_dl650_v_ strom/sr_opinions.html

Versys'in gösterge panelini estetik açıdan inanılmaz kötü bulsam da yorumları okudukça benim fikrim de bu iki model arasında Versys olurdu. Geçen otobanda önümde iki tane motorsiklet gördüm, uzaktan tanıdık gelmediler. Bi yakından bakayım dedim. Arabayla yetişene kadar canım çıktı, adam ortalama 160 civarı gidiyordu. Neyse iyice yaklaşmışken bi baktım yanındaki Yunus'muş. Motorsiklet kardeşliğinin bu kadarı deyip riske girmemek için uslu uslu yavaşladım tabii :) Turuncu renkti alet, çok havalıydı.. Daha sonra Park halinde de gördüm, resimlerde göründüğünden daha büyük bir alet..

aga verdiğin linklerin hepsinde Dl diğerlerinden daha iyi çıkıyor:)

yunus_34
24 Kasım 2010, 22:18
dl 650 ve 1000 cc ligini 3 sene kullandım ilk motosikletlerimdi.transalp 650 liliginide meslegim icabı kullandım 3 sene her iki motor hakkında kıyaslama yaparsak. dl 650 motor gücü açısından daha seri ve daha güçlü torku iyi(2007 ve üzeri silindir başına çift buji olması hem güç hem yakıt tasarrufu sağlıyor artı abs 2006 ve aşağısında yok) uzun yol ve şehir içinde de aslında kıvrak bir makine öyle denildigi gibi veya göründügü gibi hantal bir makine degil,%80 otoyal %20 de stabze ve endro diyim, artçı için gayet idael ve rahat (hatta çanta varsa arkadaki yolcu bazen uyuyor tecrübeyle denenmiş) lastiklerin dubleks ve çelik cant olması uzun yoll için gayet güzel. honda transalp ise ilk olarak oturuş ve gidonun konumundan mıdır bilmiyorum ama bana göre daha rahat ve duba arası çalışmalarda transalp le daha dar dubaların arasından daha rahat ve kıvrak geçiyorum artı transalp in dönüş açısı vstroma göre biraz daha çok yani % 90 gidon dönüyorsa transalpte vstromda bu biraz daha düşük %75-80 gibi, vstromu biraz daha titiz kullanırken transalpte daha çok atlayıp zıplayası geliyor insanın yani daha endru oluşu yakıt vstroma göre biraz daha fazla yani aslına bakarsan paran ve gözüne hangisi daha hoş görünüyorsa ne yönde kullanacaksan onu al derim.her ikiside gerçekten türkiye şartlarında gayet güzel motorlar ama kavazaki versy hakkında bir bilgi sahibi degilim...

motocycleboyreigns
24 Kasım 2010, 22:50
O zaman benden de bir yorum.V-Strom beyaz yakalı motoru.Bir motor festivali vs. olduğu vakit gidiyorum bir bakıyorum ne kadar saygıdeğer iş adamı doktor mühendis varsa karılarını da arkalarına almışlar Vstromlarıyla gelmişler.
Fazla kusursuz..Bir motor bu kadar mı nizami olur.Versys farklı ve çirkin.Tip itibariyle bana daha karizma geliyor.Ciddi ciddi fazer dan vazgeçtim bunu almayı düşünüyorum.

strangedenial
24 Kasım 2010, 23:21
Africa Twin neden yok seçenekler arasında ? :silent:

Özer
25 Kasım 2010, 09:11
Africa Twin neden yok seçenekler arasında ? :silent:

Konu başlığına bak...bu sorunun muhatabı ancak konuyu açan kardeşimiz olabilir sor bakalım neden istemiyor Africa Twin'i:wiinkk:

Otoburkaplan
25 Kasım 2010, 10:43
aga verdiğin linklerin hepsinde Dl diğerlerinden daha iyi çıkıyor:)

Dostum linklerden birisini daha önce açılmış bir başlık için, diğerini yanyana fotoğraflar için, sonuncusu da tablosal bir özet bir kıyaslama olduğu için verdim. Adamlar hepsinin öne çıkan veya rahatsız eden özelliklerini vermişler. Hangi profil sana uyuyorsa onu seçersin. Bunu sayısallaştırmak gerçekten imkansız...

Zaten tek kaynaktan çalışmak çok doğru değil.. Biraz ararsan onlarca kıyaslama ve değerlendirme bulursun Versys ve DL hakkında...Benim okuduklarıma göre Versys benim kriterlerime daha uygun gözükmekte :cherry: Galiba sana da DL uymakta..

Özer
25 Kasım 2010, 13:06
Kawasaki Versys ile ilgili pek bilgim olmadığından biraz araştırdım ve aşağıdaki Versys forumuna ulaştım...yorumun sonu şöyle diyor;

http://www.kawasakiversys.com/

Original yorum:
The Versys really is not a dual-purpose bike but rather an all pavement bike. Thanks to its ZR rated tires, alloy wheels, and exposed and low exhaust system this bike is not recommended for off road use. However, it does offer a wide selection of riding options as long as they are on pavement and the bike will not be subjected to abuse.

Türkçesi:
Gerçekte Versys bir çift amaçlı (arazi - asfalt uygunluğunu kastediyor) motosikletten ziyade düz yol motosikletidir. ZR sınıfı lastikleri, alüminyum alaşımlı jantları, ortaya serilen alçak egzoz sistemi sayesinde bu motosiklet off road kullanımına uygun değildir. Her neyse, geniş bir kullanım yelpazesi sunduğundan motosiklet buna alınmayacaktır..bunların asfalt üzerinde icra edildiği müddetçe....
bayağı bir ironi katmışlar yoruma:wiinkk:

YÖRÜK
25 Kasım 2010, 22:08
arkadaşlar herkese değerli yorumlarınız için çok teşekkürler.

r1100 veya 1150 serisi bmw motorları düşünmüyorum çünkü hem yakıt hem de vergi dilimi yüzünden tercih etmiyorum.649 cc ye kadar olan motolar tercihim vergi dilimini de düşünüyorum biraz.

africa twin güzel ve dayanıklı,kendini kanıtlamış bir motor.yaş olarak da artık sıfır km de yok.o yüzden onu eledim.zaten yerini transalpe bıraktı.

bu arada transalp ile dl 650 arasında güç olarak hissedilir bir farklılık varmı?kullanan arkadaşlar açıklayabilirler mi?

özer kardeş o dediğin yakıt miktarıyla gerçekten 3 çanta ve artçı ile o kadar mesafe gidebiliyor mu?

biraz da resim koyalım da görsel olarak kafamızda canlansın..
http://img508.imageshack.us/img508/5340/august2508.jpg (http://img508.imageshack.us/my.php?image=august2508.jpg)
http://img153.imageshack.us/img153/8839/146080515zsrcomparisont.jpg (http://img153.imageshack.us/my.php?image=146080515zsrcomparisont.jpg)


arkadaşlar nolur bu konuda herkes yorumunu eksik etmesin.maksimum 15 bin tl ye ikinci el temiz bir motor almayı düşünüyorum.

otopsici
25 Kasım 2010, 23:00
sana ilk başta dediğim v strom sitesine baktın mı abi?

kench
25 Kasım 2010, 23:07
Evet.. Özer'in yakıt tüketim miktarı bana da acayip geldi... "Çok çarpıcı rakammış ya" dedim hatta.. Ama sanırım tasarruflu bir sürüş sonucu. Yani 90km sabit hız korunmak gayretiyle yapılmış. Ama gene de çok iyi rakam.

Ben ER-6n ile geçen bayram değişken hızlı bir otoban yolculuğunda 100km'de 4.2lt yaktım. Aynı yolun dönüşünde biraz gaz açtım (150 km/s ortalama, 210km/s en yüksek hız) ve 4.8lt yaktım. Artçım ve kayda değer bir yüküm yoktu. Sabit 90'la gidiş denemesi yapmadım hiç. Ama muhtemelen 3.9 ila 4 lt civarlarında olacaktır. Versys ise sabit 90km'de daha az, 140 km/s ortalamasında ise ER-6'dan daha fazla yakacaktır (daha düşük beygir, daha yüksek torklu motoru yüzünden).

Özer'in DL650 ile yakaladığı rakam: 100km/3,77 Litre! (yani 19.5 litre ile 517 km)

strangedenial
25 Kasım 2010, 23:08
Konu başlığına bak...bu sorunun muhatabı ancak konuyu açan kardeşimiz olabilir sor bakalım neden istemiyor Africa Twin'i:wiinkk:

E ona sordum zaten. Sen ne anlamıştın ki ?

Afrika Twin den bahsetmek istememin sebebi, ben de DL almayı düşündüğüm zaman Twin'i ve TA 'sı olan iki arkadaşla konuşmam sırasında bana şöyle bir akıl verdiler ki mantıklı gelmişti. Bu yüzden ben de 'Africa Twin' dedim :

"Uzun yol meraklısı isen bu demektir ki yeri gelecek insanlardan ve tamircilerden uzak yerlerde olacaksın. Motor sevdalısı isen, sadece üzerine binip gitmek değil, yeri geldiğinde tamirinide yapabilmekten de haz oluyor olmalısın. Bu da asla DL veya Transalp veya Versys de yapamayacağın bir şey. Ama Twin'in özelliği en zor koşullarda bile temel alet edevat ile, uzun yolda karşına çıkabilecek sorunları kendi başına halledebilmen demektir."

Bu yüzden sormuştum. Ben asla motora sadece üzerine binip gideceğim bir alet olarak bakamadım. Her türlüe tamirini bakımını da yapmaktan inanılmaz zevk duyuyorum.

Ama bu yapı meselesi tabi. Eğer ben hiç uğraşamam, zaten sıfır DL aldım mı bilmem kaç bin KM sorunsuz gideceğim. Ne gerek var diyebilirsin. Ama unutmamak gerek ki, uzun yol sevdasında başa gelebilecek olaylar tahmin edilemez olaylardır ve zaten güzel yapan kısmı da odur.

Ben her seferinde aletlerin olduğu çantayı açtığımda o gelen yağ kokusu ve demir kokusundan gerçekten çok mutlu oluyorum. Motora binemediğim zamanlar, aletlerin olduğu dolabı açıp açıp kokluyorum :))))

Paylaşmak istedim düşüncemi, ben de aynı seçimi yapmak zorunda kalmıştım o yüzden buraya yazdım. Ciddi olduğunu da düşündüğüm için. Benim de seçeneklerim DL - Versys idi ama hiç olmadık anda Twin girdi hayatıma :)))

emrahkrm
25 Kasım 2010, 23:32
Dl650 işi bilenin altında 3.5sn de 100'e çıkıyor....iyi ivmelenme arayan SS almalı:bounce:

Ciddimisin hocam 3.5 saniyede 0-100 yapabiliyormu DL,yapıyorsa çok iyi...
Ben 4 silindirli 98 beygir 185 kg. FZ6 ile 3.2-3.5 civarı çıkabiliyorum ancak. 1. viteste ulaşıyor bu sürate...

YÖRÜK
26 Kasım 2010, 00:38
otopsici baktım arkadaşım.o siteye baktım baya da inceledim.yaw kafam o kadar karışıyor ki...bu arada ben maks. 15 bine 2006 model yada imkansıza yakın ama 2007 falan temiz dl650 bulabilirmiyim?

strangedenial arkadaşım çok güzel yazmışsın.gerçekten tebrik ederim.dediğin gibi yola çıktığımız zaman başımıza ne gelecek bilemeyiz.inşallah hiçbirimizde aksilik yaşamadan gezer tozar,tadını çıkartırız makinelerimizin.ama africatwin yerine alırsam transalp alırım diye düşünürüm.çünkü model olarak 3-5 yaşında twin yok.belki saçma benim motorum 2007 model 2008 trafiğe çıkışlı.bunu satıp da 1997 model motor almak istemem.yani umarım derdimi anlatabiliyorumdur.çok teşekkürler yorumun için..

özer bu yakıt olayı ve 0-100 km olayını açıklasan iyi olacak gibi.. :)

kench bu versys ile er6n nin motorları aynı değil mi?yani yakıtı birbirine yakındır diye tahmin ediyorum.

kench
26 Kasım 2010, 01:05
kench bu versys ile er6n nin motorları aynı değil mi?yani yakıtı birbirine yakındır diye tahmin ediyorum.

Motorlar aynı fakat Versys'te bazı ayarlamalarla üst devirlerden kısılıp alt ve orta devirler daha verimli hale getirilmiş.

ER-6n / ER-6f:
72.1 PS / 8,500 rpm
66 Nm / 7,000 rpm

Versys:
64 PS / 8,000 rpm
61 Nm / 6,800 rpm

Motorların ağırlıkları hemen hemen aynı. Bu rakamlardan anladığımız Versys daha ekonomik yakıt tüketimi sağlayacaktır, özellikle düşük süratlerde. Ama 150 km/s ve üzeri süratlerde Versys daha çok zorlanacağı için daha fazla yakabilir. Ama aradaki fark atla deve değil gibi.

otopsici
26 Kasım 2010, 07:32
otopsici baktım arkadaşım.o siteye baktım baya da inceledim.yaw kafam o kadar karışıyor ki...bu arada ben maks. 15 bine 2006 model yada imkansıza yakın ama 2007 falan temiz dl650 bulabilirmiyim?

strangedenial arkadaşım çok güzel yazmışsın.gerçekten tebrik ederim.dediğin gibi yola çıktığımız zaman başımıza ne gelecek bilemeyiz.inşallah hiçbirimizde aksilik yaşamadan gezer tozar,tadını çıkartırız makinelerimizin.ama africatwin yerine alırsam transalp alırım diye düşünürüm.çünkü model olarak 3-5 yaşında twin yok.belki saçma benim motorum 2007 model 2008 trafiğe çıkışlı.bunu satıp da 1997 model motor almak istemem.yani umarım derdimi anlatabiliyorumdur.çok teşekkürler yorumun için..

özer bu yakıt olayı ve 0-100 km olayını açıklasan iyi olacak gibi.. :)

kench bu versys ile er6n nin motorları aynı değil mi?yani yakıtı birbirine yakındır diye tahmin ediyorum.

sen fiyat konusunda canını sıkma almaya karar verirsen eğer dl sini satan ve ilan vermeyen çok arkadaş var
düşük km li dl bulman neredeyse imkansız siteye baktıysan eğer geneli elit kesim insanlardır ve yılda en az 2 veya 3 uzun yolculuk yaparlar
hangi şehirde yaşıyorsan buraya belirtirsen ordaki herhangi bir arkadaşa yönlendirelim seni git bire bir görüş gerekirse motorunu al bi test et öyle daha iyi olur

yagmurs
26 Kasım 2010, 10:54
DL650 alın derim. Uzun vadede kawa dan daha ucuza geldiğini göreceksiniz.

cr4zy
26 Kasım 2010, 11:14
buna da göz atmanızı tavsiye ediyorum
http://www.motosiklet.net/forum/marka-ve-model-kiyaslamalari/32028-dl-mi-sahte-klv-mi.html

dl tutmuş ki kawasaki de aynısını suzukiye yaptırıp satmaya çalışmış