PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lastik değiştirdim, alay konusu oldum



Tesla.tr
14 Kasım 2010, 02:31
Scooterımı alalı 100 km oldu ve hem çok sert olmasından hem de ıslak zeminde kaygan olduğu söylendiğinden dolayı(ıslak yola çıkmadım henüz) scooterın üzerinde bulunan naylon lastikleri bugün Michelin City Grip ile değiştirdim. Motoru aldığım bayi elemanlarına, servis elemanlarına, ordaki 5-6 müşteriye alay konusu oldum resmen. Kimseye neden değiştirdiğimi anlatamadım. Hepsi hayatlarında ilk defa lastiğin keyfi olarak değiştirildiğini görmüşler. Hem de yeni lastiğin. Ben de para batıyordu, birazını sobada yaktım, kalanıyla lastik aldım dedim en son soran kişiye. :mrgreen:

Müşterilerden biri "ben yıllardır fabrika lastiğini kullanıyom, bişi olduğu yok" dedi, motoruna baktık, lastiğin yanaklarındaki çatlaklara şaşırdım kaldım. Adama lastiğin 3 vakte kadar yarılır gör bak dedim. Hiç bakmamış bile lastiğine, görünce şaşırdı yarıkları.

mayildiz
14 Kasım 2010, 02:36
Scooterımı alalı 100 km oldu ve hem çok sert olmasından hem de ıslak zeminde kaygan olduğu söylendiğinden dolayı(ıslak yola çıkmadım henüz) scooterın üzerinde bulunan naylon lastikleri bugün Michelin City Grip ile değiştirdim. Motoru aldığım bayi elemanlarına, servis elemanlarına, ordaki 5-6 müşteriye alay konusu oldum resmen. Kimseye neden değiştirdiğimi anlatamadım. Hepsi hayatlarında ilk defa lastiğin keyfi olarak değiştirildiğini görmüşler. Hem de yeni lastiğin. Ben de para batıyordu, birazını sobada yaktım, kalanıyla lastik aldım dedim en son soran kişiye. :mrgreen:

Müşterilerden biri "ben yıllardır fabrika lastiğini kullanıyom, bişi olduğu yok" dedi, motoruna baktık, lastiğin yanaklarındaki çatlaklara şaşırdım kaldım. Adama lastiğin 3 vakte kadar yarılır gör bak dedim. Hiç bakmamış bile lastiğine, görünce şaşırdı yarıkları.

Bayi elemanlarıda dalga geciyorsa canları işsiz kalmak istiyor demektir. Al paranı, tak lastiği, otur aşşa. Müşteriyle dalga gecilir mi? Ne dingiller var ya :queen:

Osbourne
14 Kasım 2010, 02:39
Sen doğru olandan şaşma..Karanlığa yakılan bir mum gibi düşün kendini ne diyeyim :)

clemenze
14 Kasım 2010, 02:45
..Karanlığa yakılan bir mum gibi düşün kendini ne diyeyim :)

ÜfffFF....Hocam dürümleri hala hazmedememiştim iyi geldi::gleam::

GKN
14 Kasım 2010, 03:11
Ata binmeyen eşşeği çelebi sayarmış, sen çok ii bi seçim yapmışsın yağışlı havalarda daha ii anlıcaksın kıymetini lastiğinin :cat:

ezme
14 Kasım 2010, 06:00
Sen iyi yapmışsın kardes lastiklerde genelde Dis derinligi yeterli görülse de hamur sertlesiyor. 2005 kymco Movie 125 in hem on hem arka lastiğini değiştirdim kullanan babam çok değiştiğini ve güzel olduğunu özellikle frennların daha iyi olduğunu söylüyor ki çok mantikli

Shrieker
14 Kasım 2010, 10:18
Kymco genelde güzel motor yapıyor, ancak anlaşılan bütün modellerinde üzerinde gelen lastikler naylon :)

İki sene önce bir arkadaşım Kymco Agility almıştı. O da lastiklerin ne kadar berbat olduğunu hissetmiş olmalı ki 1-2 ay içerisinde Michelin'e geçmişti ve çok memnundu.

Kesinlikle doğru seçim yapmışsın :cat:

c3nk
14 Kasım 2010, 11:06
ne garip insanlar var ülkemizde :)

Deryali
14 Kasım 2010, 11:33
bazıları ölmeden akıllanmaz.

aggressive
14 Kasım 2010, 11:57
bende 2000 km de ki motorda lastik değiştirdim işi bilen lastikle yol alır işi bilmeyen nayloncuuuuu şeklinde naylonun üzerinde yol alır canı o lastiğe verdiği para kadar kıymetli demek ki :)

atiturhan
14 Kasım 2010, 13:18
sen en güzelini yapmissin bosver. Can bi lastikten daha önemli bence. Gün gelir hayatini kurtarir. Hic kavcuk lastikle naylon lastik bir olurmu.

Tesla.tr
14 Kasım 2010, 14:07
Herkes nayloncu buralarda. Michelin bayisi bile ilk defa scooter lastiği satmış. Şimdi asıl merak ettiğim, 120/70/12 ve 130/70/12 ölçülerindeki scooter lastiğinin ideal hava başıncı kaç olmalıdır? Servisin dediği, arka 30-33 / ön 28/30 arası olmalıymış. Ama pek emin değilmiş gibi geldi.

motoco
14 Kasım 2010, 14:18
Ben de Dunlop takacağım en kısa zamanda.

Shrieker
14 Kasım 2010, 14:21
Basınçları diğer bir başlıkta konuşmuştuk (Supersport kullanıcıları başlığıydı sanırsam). Üreticinin tavsiye ettiği lastik basınçları, lastiğin en uzun ömürlü olması için basabileceğin en yüksek basınç miktarıdır. Hem arkaya hem öne bu miktarlardan 3-4 psi daha az hava basmak yol tutuşunu arttıracak, lastik ömrünü de bir miktar kısaltacaktır. Ben düşük basmayı tercih ediyorum. Yol tutuş biz motorcular için kritik öneme sahip.

Bundan sakın ola ki servislere ustalara falan bahsetmeyin. Onlar anlayamazlar. Bunu forumda yazan arkadaş ABD'de giriş seviyesi profesyonel pist yarışlarına bir takım hazırlıyor şu anda. Aynı zamanda spor motosikletlere süspansyon ayarı yapıyor. Bu işi profesyonel olarak yapıyor.

Aklımdaki tek soru işareti spor motosiklette lastik basıncı bir miktar düşürülünce daha iyi yol tutuş elde ediliyor, peki bu scooterlar için de geçerli midir ? Düz mantıkla gidersek evet.

Şunu da yazayım. 1 sene önce gittiğim bir Honda bayisindeki usta (ki kendisi Türkiye'de birçok pist yarışına katıldı zamanında ve dereceleri var) servisten sonra düşük basmıştı havaları (İstanbul'daki Honda bayilerini bilenler kim olduğunu tahmin edecektir:wiinkk:). Sebebini sorduğumda "tecrübelerimizle sabit" demişti. O zaman anlayamamıştım. Ama forumda da bir başka profesyonel yarışçının (bir önceki paragrafta bahsi geçen arkadaş) teyid etmesiyle yapılanın doğru olduğunu anladım.

mücahit_89
14 Kasım 2010, 14:56
cbf150 alıp sıfır kmde aldığı gibi lastiğini değiştirenleri gördüm ben senin durum hiçte anormal değilmiş:)sana onu diyenleri mişlen lastiklerle bi gezdir de gezmenin tadına varsınlar:)

Levsy
14 Kasım 2010, 15:43
Müşterilerden biri "ben yıllardır fabrika lastiğini kullanıyom, bişi olduğu yok" dedi, motoruna baktık, lastiğin yanaklarındaki çatlaklara şaşırdım kaldım. Adama lastiğin 3 vakte kadar yarılır gör bak dedim. Hiç bakmamış bile lastiğine, görünce şaşırdı yarıkları.

Bu tür adamların motosiklet veya diğer araçlarında bir sürü gereksiz, abartılı aksesuar olur ama genelde :) Bilmiyorum o da öyle bir tipmiydi...

boyraz
14 Kasım 2010, 16:25
Cahile laf anlatmak kadar zor bişey yok bu dünyada. Sana gülenler naylonun sadece leğen yapmakta kullanıldığını sanırlar, kauçuk ise onlar için bir bitkidir sadece.

Sen kesinlikle en doğrusunu yapmışsın, bu değişiklik seni farkında olmadan kazadan bile korumuş olabilir. Canımızı yere birkaç santimetrekare değen lastiklere emanet ediyoruz, en güzel ve kalitelisini almak benim gözümde kask takmak kadar önemli.

City Grip'i ilk kullananlardanım, kesinlikle seçimin 10 numara. Daha iyisini bulamazsın. Ben lastiği değiştirdiğimde üzerinde diş derinliği çok iyi durumda olan bir takım Michelin vardı, ama ömrü dolduğu için sertleşmişti. Arkadaşlarına raf ömrünü de anlatmaya çalışma sakın, o sadece konserveler için geçerli :)

Lastik havaları bayinin söylediği aralıkta olmalı. Ben kendim ve motor ağır olduğu için ön 32 arka 35 basıyorum.

RunemagicK
14 Kasım 2010, 17:55
Cahile laf anlatmak kadar zor bişey yok bu dünyada

olayın özeti bu:)

Slayerrr
14 Kasım 2010, 18:39
Michelin bayisi bile ilk defa scooter lastiği satmış. .

İlk defa sattığı lastik stokta uzun süredir bekleyen lastik değildir herhalde? Lastiğin tarihine bakmışsındır sanırım ama bi hatırlatayım dedim.

Tesla.tr
14 Kasım 2010, 20:50
Lastiği satın aldığım michelin bayisinde zaten scooter lastiği yoktu. Telefon edip getirtti ve ben siparişi vermeden özellikle "kesinlikjle 2010 üretimi olsun" dedim. önler mayıs 2010, arkalar haziran 2010 üretimi geldi.

@Levsy, adamın motoru honda beat'di ve gariban perişan olmuştu.

hondam
15 Kasım 2010, 00:54
Biz türk lerın bır hastalıgımıdır nedır ben anlam veremıyorum bu ınsanlara.
İlla o malzeme, arac gerec herneyse ıste tamamen kullanılamaz hale gelene kadar zorlamak dusuncesınde zıyan olmasın dıyemıdır nedır?
Sen dogru olanı yapmısın, torba degıllerkı buzesın konusuyorlar varada, yogada bos ınsanlar...