PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Egsozlar hakkında (?)



glock
06 Kasım 2010, 16:03
Merhaba arkadaşlar, ortalama bir egsozun sıcaklığı kaç derecedir? Özellikle 1000 lik ss motosikletlerde? Hararet dahilinde en yuksek max. Sicaklik derecesi? (KM tablosundaki motor sicaklik derecesiyle karistirmayalim.) Bilen arkadaşlarımız varsa lütfen yardimci olabilirler mi? Tesekkür ederim, kazasız sürüsler dilerim.

fullthrottle
06 Kasım 2010, 17:18
motora en yakin kismi ortalama 400c derecelerde, eksozun en uc yani motora en uzak kismida yaklasik 250c dereceleri goruyor. tabi motor hareket halindeyken hava yardimi ile onemli bir soguma oluyor. yani 1000cc lik bir ss 300km ile giderken o eksoz yanip kavrulmuyor, niye? ruzgar var. ama garaj olcumlerinde alinan ortalama dereceler ustte yazdiklarim.

TanImsIz
06 Kasım 2010, 17:20
Krom egzoslar aşırı ısınır, çok geç soğur. Titanyumlar ise çok ısınmaz, çabuk soğur.

kench
06 Kasım 2010, 17:58
Aluminyum da çok iyi bir iletken olduğu için çok çabuk ısınır fakat ısıyı çabuk iletebildiğinden çabucak da soğur.

Paslanmaz çelik (krom-nickel, SS ya da stainless steel) ise tam tersi çok kötü bir iletkendir. Geç ısınır ve ısı iletimi zayıf olduğu için geç soğur. Fakat dayanıklı malzemedir.

glock
06 Kasım 2010, 19:50
arkadaslar ilginize teşekkür ederim fakat bu soruyu sormamın amacı, daha önceden de konu açmıştım motosikletimin eksoz borusu (orta kısım) korumasında 3 cıvatadan 1i ikidebir fazla ısı ve vibrasyondan dolayı cıvatayı yüksek süratlerde fırlatıp atıyo ve birçok insana sorup aldığım cevaba göre dişli pul ve loctite yapıştırıcı kullandım fakat loctite yapıştırıcı özelliklerine baktığım zaman max. 150-200 derece sıcaklığa dayanıklı olduğunu yazıyo...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:48 ----------

2011 mv agusta f4 ün egsoz boruları muhtemelen aluminyum alaşımlı çelik falandır, titanyum eksoz kiti extra satınalınabiliyo tabi...

Blackeagletr
06 Kasım 2010, 21:35
Krom egzoslar aşırı ısınır, çok geç soğur. Titanyumlar ise çok ısınmaz, çabuk soğur.

Evet aynen öyle. Akrapovicler falan titanyum fazla ısınmıyor benim breton gibi bi tarafını dokundurduğunda kızartmıyor :)

130'u_gördüm
06 Kasım 2010, 22:07
yanlış hatırlamıyor isem yüksek cc'li motosikletlerin monifolt çıkışlarındaki sıcaklığın 600 dereceye çıkabileceğiyldi yanlışda hatırlıyor olabilirim :)

kench
07 Kasım 2010, 06:57
arkadaslar ilginize teşekkür ederim fakat bu soruyu sormamın amacı, daha önceden de konu açmıştım motosikletimin eksoz borusu (orta kısım) korumasında 3 cıvatadan 1i ikidebir fazla ısı ve vibrasyondan dolayı cıvatayı yüksek süratlerde fırlatıp atıyo ve birçok insana sorup aldığım cevaba göre dişli pul ve loctite yapıştırıcı kullandım fakat loctite yapıştırıcı özelliklerine baktığım zaman max. 150-200 derece sıcaklığa dayanıklı olduğunu yazıyo...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:48 ----------

2011 mv agusta f4 ün egsoz boruları muhtemelen aluminyum alaşımlı çelik falandır, titanyum eksoz kiti extra satınalınabiliyo tabi...


Loctite ısıdan etkilenir tabii, hatta bazen loctite'ı çözmek yada artıklarını temizlemek için havya kullanılır. Ama manifold yüksek sıcaklıklara da ulaşsa bağlantı elemanlarına bu ısının cüzzi kısmını iletebilecektir. Bence loctite denemediysen dene. Belki ısıya dayanıklı loctite bile vardır.

Eğer cıvatan somun ile sabitleniyorsa gevşemeyen somun kullanmayı deneyebilirsin. Yani diş aralarında lastik/kauçuk olanlardan. Gerçi onun ısıya dayanıklılığı da tartışılır. Ya da en güzeli 1 yerine 2 somun kullanarak kontra yapabilirsin, o zaman beton gibi kitlersin.

Ya da illa ki ısıya dayanıklı loctite veya benzeri tutkal vardır.

Jubaa
07 Kasım 2010, 07:14
Sicakligini bilmemde alev attiginda fark etmeyip abanirsan motora egzozun ucu turuncu bi sekilde parliyor kor gibi.