PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : aragaz meselesi



adrenalin952
04 Kasım 2010, 17:37
herkese selamlar bazen dikkat ediyorum da motor veya araç sürücülerinin bazıları aragaz vermeden duramıyorlar. Bu aragaz ne işe yarar biri bana açıklasın lütfen.:pale:

ysn17
04 Kasım 2010, 17:42
Bana göre temel sebep ilgi çekme :d faydasının da olduğunu düşünmüyorum..

aksoyy
04 Kasım 2010, 17:43
vitesle bi alakası var diye biliyorum ama tam bi bilgim yok şahsen ben kendiminkini söyliyim yavaşlarken vites küçültmeye geç kaldığımda vites düşmüyo bunun için ara gaz verdiğimde düşürebiliyorum...

Levsy
04 Kasım 2010, 17:44
İnsanın hapşırıp öksürüp vücudundan mikropları atması gibi birşey sanırım :mrgreen:, yoksa niye yapsınlar ki öyle aragaz maragaz falan, değilmi :)

exile
04 Kasım 2010, 17:46
m2010 nasıldır bilmiyorum ama, diğer serilerdeki magirüs lerde aragaz yapmadan vites değiştirmek imkansıza yakın.

umtglsr
04 Kasım 2010, 17:46
motorda bilmiyorum fakat arabada özelliklede karbüratör lu araçlarda aragaz yapınca vites geçişlerinde araba daha seri olur ve daha agresif bi arabaya donüşür.

adrenalin952
04 Kasım 2010, 17:47
saolun arkadaşlar

cihangir151
04 Kasım 2010, 17:51
1. dikkat çekmek için
2. o homurtuyu, hırıltıyı duymak hoşuna gittiği için
3. tamamiyle; devri ayarlamak, vites geçişlerini yumuşatmak, yavaşlamalarda veya kalkışlarda ani tepkime elde etmek ya da tam tersi engellemek gibi teknik sebepler için
yapılır.

Onyx250
04 Kasım 2010, 18:11
ben vites küçültmeye usanıyorum bazen trafik içinde ondan yapıyorum :) Özellikle artçı olduğumda arkamda, rahatsız olmasın diye aragaz'la idare ediyorum. Zira vites küçülttüğümde motor fırlayabiliyo, o zaman arkaya düşecekmiş gibi hissediyorum arkamdaki :D

kurubuz
04 Kasım 2010, 18:19
Vites değiştirirken hafif ara gazı vermek , vites değişimi sırasında ortaya çıkacak silkelenmeyi azaltır, daha sarsıntısız geçiş sağlar.Teorik olarak debriyaj balatasının daha az aşınmasını da sağlar. Onun dışında caddede hava atmaya yarar, tabi " kıroya baaak, ayııııııı " da diyebilirler. Artık şansınıza ......

inzell
04 Kasım 2010, 18:26
Vites küçültürken nazikçe ben de yaparım.

Volkan Serezli
04 Kasım 2010, 18:56
arabayı geri vitese alırken bazen geçmiyor bende baş vuruyorum xD

bence fazla benzin yedirmekten başka bir işe yaramıyor :D (benim geri viteste işe yarıyo o ayrı konu ):cherry:

eray_uluyazı
04 Kasım 2010, 19:05
ara gaz vermek aslında vites küçüktürken yapılması gereken bi olay...
vites küçültürken küçük vitesin dönüş hızı motorun o anki hızından daha fazla olacağı için motorun devir hızını hafif bi aragaz küçük dişli hızına eşitlemek için kullanılan bi yoldur...
ama demin de belirttiğim gibi hafif bi ara gazı dip gaz değil yani :wiinkk:

draggy
04 Kasım 2010, 19:25
Fazla bağırtmadan, altımdaki demir atın gücünü hissetmek için :)

zaferkarizma
04 Kasım 2010, 19:30
:cat::cat::cat:


1. dikkat çekmek için
2. o homurtuyu, hırıltıyı duymak hoşuna gittiği için
3. tamamiyle; devri ayarlamak, vites geçişlerini yumuşatmak, yavaşlamalarda veya kalkışlarda ani tepkime elde etmek ya da tam tersi engellemek gibi teknik sebepler için
yapılır.

Jubaa
04 Kasım 2010, 19:40
Racingte kullanirken olmazsa olmaz bi olay bu aragaz.

Daha yumusak bi surus saglamak icin vites buyuturken ve kuculturken aragaz verip deviri bi sonraki yada bi onceki vitesle uydurmak onemlidir.

Misal 4 ten 3 inmeniz gerek vitesi dusurup debriyaji biraktiginizda motor yigilir komprasyondan dolayi, eger bu olayi su sekilde yaparsaniz motor yigilmaz yumusak bi sekilde devam eder
4 ten 3 e inerken debriyaji cekip vitesi dusurup aragazla devirin dusmesini engelleyip hatta biraz yukarlara cikarip debriyaj geri birakilir bu size daha yumusak bi gecis saglar yigilmaz.


Racing in acemiler icin olmamasinin nedenlerinden biri daha iste, vitesii dusurup aragaz vermeden birakirsaniz debriyaji asfalti opersiniz cunku arka teker kitler ve vitese uygun devre gelinceye kadar acmaz performans kullanimda olmazsa olmaz biseydir ve cok hizli yapilmasi gerekir zamanla pratik yaparak dogal bi refleks halina geliyor.

TanImsIz
04 Kasım 2010, 20:27
Ben yapmıyorum fazladan benzin :)

Fr.Sante
04 Kasım 2010, 20:34
Tek amaç dikkat çekmek :)

kimi
04 Kasım 2010, 20:35
Vites geçişini kolaylaştırıyor sanırıım.

ninjet
04 Kasım 2010, 21:56
ara gaz vermek aslında vites küçüktürken yapılması gereken bi olay...
vites küçültürken küçük vitesin dönüş hızı motorun o anki hızından daha fazla olacağı için motorun devir hızını hafif bi aragaz küçük dişli hızına eşitlemek için kullanılan bi yoldur...
ama demin de belirttiğim gibi hafif bi ara gazı dip gaz değil yani :wiinkk:

bu arkadaş çok biliyo sanırım :P

Acaba aragaz dikkat çekmek için verilmezmi yani??? :P

sercan2667
04 Kasım 2010, 22:05
evet vites geçişini kolaylaştırmak için %100 doğru

AlicanArat
04 Kasım 2010, 23:07
2 sebeple ara gazı veririm:
1- Yüksek devirlerdeyken hızlıca vites küçültmem gerekirse arka teker kilitlemesin diye,
2- Trafikteki araba, taksi, dolmuş vs. nin yanından geçerken ola ki içindeki bir öküzdür beni görmez bari duysun diye.

Dip not: vites yükseltirken ara gazı vermenin motora veya sürücüye hiç bir faydası yoktur, tamamen gereksizdir.

acayüp
04 Kasım 2010, 23:12
ara gaz vermek aslında vites küçüktürken yapılması gereken bi olay...
vites küçültürken küçük vitesin dönüş hızı motorun o anki hızından daha fazla olacağı için motorun devir hızını hafif bi aragaz küçük dişli hızına eşitlemek için kullanılan bi yoldur...
ama demin de belirttiğim gibi hafif bi ara gazı dip gaz değil yani :wiinkk:

YAzacaklarımı harfi en yazmışsınız.

Ayrıca çok eski bazı araçlarda (kara şanzıman denir adına hatta) vites geçişlerini kolaylaştırıcak donanım ve yöntemler kullanılmadığı zamanlarda vites değiştirmek için yapılması kesinlikle gerekli olan bir olaydı bu aragazı..
Yalnız artık bunu gerektiricek bir otomobil neredeyse kalmadı. Hatta yok.

Yalnız motosikletlerde (özellikle cruiser) vites düşürürken yığılmayı ve kemikli geçişi engellemek için vites düşürürken kullanılması faydalı dır . Yalnız fazla zorlamadan...
Onun dışında neredeyse hiç işe yaramadığı gibi scooter kullanan bazı apaçi kılıklılar da bunu fazlası ile yaparak kayışı gereğinden fazla ısıtıp, gereğinden fazla benzin yakarak ve motordaki tüm donanımın ömrünü kısaltarak bir halt ettiklkerini sanıyorlar. Aslen tek amaç hava atmak. Hele birde sanayiden şahin ler için üretilmiş abarth eksozda varsa 100 cc motorunda. Yanına yanaşılmaz artık onun :)
Sonra bu kişileri konulara kayışım hemen bitti , çok çabuk koptu , çok benzin yakıyor, çok dandik bu motorlar vsvsv gibi söylemler yaparken bulablirsiniz. (gerçi bunların forumlara takılanıda fazla yoktur,olanıda işte o apaçi benim demez )
:)

Unique693
04 Kasım 2010, 23:50
Aragaz bende çekiyorum hele çincileri tokatlarken :) Aragaz debriyaja bastığında devir düşer o arada aragaz verip vites değiştirip bırakırsan motor daha iyi uzar.

teknoali
05 Kasım 2010, 01:56
2 sebeple ara gazı veririm:
1- Yüksek devirlerdeyken hızlıca vites küçültmem gerekirse arka teker kilitlemesin diye,
2- Trafikteki araba, taksi, dolmuş vs. nin yanından geçerken ola ki içindeki bir öküzdür beni görmez bari duysun diye.

Dip not: vites yükseltirken ara gazı vermenin motora veya sürücüye hiç bir faydası yoktur, tamamen gereksizdir.

bence şu da var hocam , 2 vitesde son devire kadar deyim yerindeyse motorun anasını ağlatıp ki benim çin göstergeme göre her ne kadar yanlış olsada 85 e kadar çıkıp 3 e atarken aragaz çekmem gibi.

performans hava filtresi ile ayrı bi tadı oluyor :)

insanın eli alıştığı zaman ritim bile tutabiliyor :)

ve herşeyden ziyade dikkat çekmek için :)

ozgurakman
05 Kasım 2010, 02:52
ybr'de düzgün olan vites geçişlerini (3ten 2ye ya da 1den 2ye atarken ses oluyor hafif) tamamen pürüzsüz hale getirmek için aragaz gerekiyor.

m.şanveren
05 Kasım 2010, 03:04
Ben motor kullanırken aragazı veririm.Fakat bu aragazını ''ışıklarda dururken,debriyaj sıkılı iken gelişi güzel zırp-pırt şeklinde veya etrafa caka satmak için değil''

Sadece ve sadece,atıyorum;3.vitesteyim ve hızım 55/60 civarında sağa veya sola dönmem gerekicek veyahut önüme çıkan bir engelden kurtulmak için önce yavaşlayıp sonra manevra yapmam gerekicek diyelim..


İşte tam bu ve buna benzer türdeki karşılaşmalarda frenleri kontrollü birşekilde sıkarım debriyajı ise, 4/1 oranında sıkarak anlık birşekilde ''ARA GAZI'' vererek vitesi düşürüp devir kaybı yaşamadan kontrollü birşekilde dönüşümü yaparım.

Dikkat ediceğin husus ''debriyajı sonuna kadar değil 4/1 oranında sıkıp tam o esnada aragazını vermenle birlikte (nerdeyse aynı anda) vitesi düşürmüş olman gerekir''Aksi taktirde tekerini kitlersin...

Ben bu şekilde kullanıyorum.

remzi_39
05 Kasım 2010, 05:02
evet vites geçişini kolaylaştırmak için %100 doğru

Hmmmmmmmmm
Hic ihtiyacim olmadi bu aragazina vites degistirmek icin desem yalan olmaz...:silent:
Ama ben yeni söförüm daha... :cherry:
26 senelik... :pale:

Jubaa
05 Kasım 2010, 05:57
Cok garip yorumlar gelmis.

Bi motosiklet yarisini buna dikkat ederek izleyin bakalim bu isi bilen adamlar ne yapiyolar bu konuda.

Khutuck
05 Kasım 2010, 11:30
Fazer'da 2-3 vites birden küçülteceğim zaman aragaz veriyorum, şanzımana binen yükü azaltıyor.

[_AksiyoN_]
05 Kasım 2010, 16:54
Aragaz vermek biraz sigara içmeye benzer.Canın ister,kendi kendine ellerin gider pakete.Sonra bir tane yakarsın ve rahatlarsın :) Aragazda da biraz ses değiştimi rahatlama-huzur doluyor içime :) Motor da neyse de dolmuşcular çok fena çekiyorlar o da ayrı bir mesele :)

extrem_015
05 Kasım 2010, 19:00
bu aragaz kamyonda çok güzel oluyor özellikle namı değer kara ford'da ciğerden geliyor ama videodaki cargoda idare eder biraz fazla kaçırmış ama olsun: http://www.youtube.com/watch?v=cFPrdJx7KW8

ha bu arada 115'in aragazına 135 gidişine diye bi sözde vardır.. ne aragaz asılırdım beehh gitti kırmızı gülüm...

serimotorcu
06 Kasım 2010, 00:14
Valla bi yerlere yanaşırken yapmıyorum değil yani ne yalan söyliyeyim .Hele kızlar varsa tamam ille olacak o aragaz :P

GÖЯKEM
06 Kasım 2010, 00:36
hele hele ışıklarda çok pis aragaz veririm

yucika
06 Kasım 2010, 01:01
soruyu tam olarak anlayamadım aslında;
şöyleki eğer 2 vites arasında aragaz verilmesi kastediliyorsa dizel araçlarda vites değişimi sırasında motor devri aşırı düşeceği için aragazı verilir. Özellikle eski dizeller zaten düşük devirli motorlardır bu nedenle devir göreceli olarak daha çabuk düşer. Ayrıca turbo beslemeli araçlarda da turboyu dolu tutmak adına aragazı vermek gerekir.
Birde ışıklarada falan dururken gaz verme olayı var. Eğer bu durum kastediliyorsa. Onunda sebebi çoğunlukla hava yapmak veya dikkat çekmek olmakla birlikte, sabahları soğuk motorla hemen yola çıkıp 50 metre ilerde ışıkta durunca motor stop etmesin diye gaz vermek zorunda kalıyorum. Enjeksiyonlu yeni araçlarda ise tamamen gereksiz bir durum tabiki.