PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : geçiş motoru nasıl olmalıdır



jack hammer
02 Kasım 2010, 20:22
arkadaşlar yakın zamanda motosikletimi degiştirecegim. amacım 4-5 ay kullanıp 600 cc naked yada enduro almak.

şimi bazı arkadaşlar yadırgayabilir 4-5 ay sonra 600 cc yi fakat işin aslı o degil. benim zaten tecrübem var. şu an scooter kullanıyorum ama 90 lı yılların sonlarında jawa-mz-titan sahibi oldum kullandım. yaş itibari ilede gaza gelecek adam degilim. ayrıca 600 cc naked yada enduro diyorum ss demiyorum.

cbf 150 alsam diyorum elden çıkarmak sıkıntı olur mu. bütçem şu an için en fazla 5000 tl. aslında 250 cc almak istiyorum ama tr de kaliteli birtek cbf var oda hem parçaları çok pahalı hemde temizini bulmak zor.

tavsiyelerinize göre hareket edecegim. sıfır almak istemiyorum çünkü zararım büyük olur.

otopsici
02 Kasım 2010, 20:26
arkadaşlar yakın zamanda motosikletimi degiştirecegim. amacım 4-5 ay kullanıp 600 cc naked yada enduro almak.

şimi bazı arkadaşlar yadırgayabilir 4-5 ay sonra 600 cc yi fakat işin aslı o degil. benim zaten tecrübem var. şu an scooter kullanıyorum ama 90 lı yılların sonlarında jawa-mz-titan sahibi oldum kullandım. yaş itibari ilede gaza gelecek adam degilim. ayrıca 600 cc naked yada enduro diyorum ss demiyorum.

cbf 150 alsam diyorum elden çıkarmak sıkıntı olur mu. bütçem şu an için en fazla 5000 tl. aslında 250 cc almak istiyorum ama tr de kaliteli birtek cbf var oda hem parçaları çok pahalı hemde temizini bulmak zor.

tavsiyelerinize göre hareket edecegim. sıfır almak istemiyorum çünkü zararım büyük olur.

kardeş git mondial 250 destro al iyidir

extrem_015
02 Kasım 2010, 20:26
cbf 150 iyi motor tabi bunun yanında ybr,cg 125, cbr 125(hem racing tarzı size alıştırmayı iyi yaptırır) gibi motorlarıda düşünebilirsiniz

jack hammer
02 Kasım 2010, 20:33
kardeş git mondial 250 destro al iyidir

önerin için teşekkürler ama sıfır almam. ayrıca sezon başı elden çıkarıp üst cc alacagım. o nedenle o motor bana uymaz.

zeda3000
02 Kasım 2010, 20:35
arkadaşlar yakın zamanda motosikletimi degiştirecegim. amacım 4-5 ay kullanıp 600 cc naked yada enduro almak.

şimi bazı arkadaşlar yadırgayabilir 4-5 ay sonra 600 cc yi fakat işin aslı o degil. benim zaten tecrübem var. şu an scooter kullanıyorum ama 90 lı yılların sonlarında jawa-mz-titan sahibi oldum kullandım. yaş itibari ilede gaza gelecek adam degilim. ayrıca 600 cc naked yada enduro diyorum ss demiyorum.

cbf 150 alsam diyorum elden çıkarmak sıkıntı olur mu. bütçem şu an için en fazla 5000 tl. aslında 250 cc almak istiyorum ama tr de kaliteli birtek cbf var oda hem parçaları çok pahalı hemde temizini bulmak zor.

tavsiyelerinize göre hareket edecegim. sıfır almak istemiyorum çünkü zararım büyük olur.

Tek sikinti aslinda butce

500cc bir Kawasaki er-5 yada Suzuki GS500 hayli isinizi gorucek bir makina

Yada eski kasa bir BMW F650 motoru dusunebilirsiniz. Antalya yollari icin aklima birde CBF 250 geliyor.

overcloud
02 Kasım 2010, 20:36
cbf150 ve cbr125'in ikinci eli iyidir. temiz bir motor alırsanız ileride rahatça elden çıkarabilirsiniz.

ben cbr125'im için ilan verdikten 8 gün sonra satmıştım. (yan grenajlar boyalı olduğu halde)

cbf150 cbr'a göre ikinci elde daha az değer kaybediyor bu bir avantaj olacaktır.

eğer ileride alacağınız motor tarzına göre hareket etmek isterseniz size şu yönde tavsiyede bulunabilirim;

enduro için sürüş ve oturma pozisyonu itibariyle cbf150

naked için ise cbr125 ile yola devam etmelisiniz :)

cbr125'ten sonra enduro'ya geçiş yaparsanız oturma pozisyonunu ve gidonu büyük ihtimalle yadırgayacaksınız.

jack hammer
02 Kasım 2010, 21:09
er-5 aslında güzel motosiklet fakat ikinci el piyasası nasıldır elden çıkarmak istedigimde az bir zararla elden çıkarmak mümkünmüdür bilmiyorum. kronik sorunları varmıdır. gerçi üzerindeki motoru kawasaki birçok modelinde kullanmış. sorunlu olacagını sanmam.

bir aklımda diyorki bekleyip bütçeyi arttır ona göre bişe bak 2011 sezonunda bin. elimde araç elektronikleri var. 3-4 bin tutar degeri. ama hemen satılması için degerinin altında vermem gerekir ki bu istemdigim bir durum.

bu elektronik eşyalar 5000 tl lik bütçemin dışında olan şeyler.

Blackeagletr
02 Kasım 2010, 21:13
Ybr veya Cbf sizin için idealdir. Devir saati olduğundan dolayı ben Ybr derim.

n61l
02 Kasım 2010, 21:17
kusura bakma ama bu gecis motoru kelimesine gicik oluyorum, baska bir motoru hayal ederken sahib oldugundan insan nasil keyif alabilirki, yada keyif alamayip ona "gecis motoru" gibi ucube isim takacaksak neden alirizki, ha maksat tecrube kazanmaksa her motosikletin ogrettikleri farklidir, ve zaman inandigim kadariyla armutlari olgunlastirmakta daha basarilidir. bu "gecilen motor" ve "gecis motoru" nedir bunu belirleyen bilmedigimiz bir devlet kurumu mu var yoksa? hani klasiktir f650ciler 12gs'e gecerler, mesela xt600 degildir ama 660 da gecis motorudur, kim belirliyor arkadas bunlari vat iz matriz yani?

neyse soruna gelecek olursak 250 temiz uygun fiyatli motor bulmak zor, ama butce 5000'se bulunabilir, 125-150 lik alacaksan da ybr125 su anda alinabilcek en guzel ve mantikli motosiklettir.

kench
02 Kasım 2010, 21:27
4-5 ay sonra satacağınızdan eminsenin sizin için en önemli kriter motor özelliklerinden ziyade değer kaybetmeden kolay elden çıkarabilmek olmalı bence. Bu durumda CBF ya da YBR'ler bir hayli öne çıkıyor. 2'el konusunda japonlar çok daha rahat.

jack hammer
02 Kasım 2010, 21:30
kusura bakma ama bu gecis motoru kelimesine gicik oluyorum, baska bir motoru hayal ederken sahib oldugundan insan nasil keyif alabilirki, yada keyif alamayip ona "gecis motoru" gibi ucube isim takacaksak neden alirizki, ha maksat tecrube kazanmaksa her motosikletin ogrettikleri farklidir, ve zaman inandigim kadariyla armutlari olgunlastirmakta daha basarilidir. bu "gecilen motor" ve "gecis motoru" nedir bunu belirleyen bilmedigimiz bir devlet kurumu mu var yoksa? hani klasiktir f650ciler 12gs'e gecerler, mesela xt600 degildir ama 660 da gecis motorudur, kim belirliyor arkadas bunlari vat iz matriz yani?

neyse soruna gelecek olursak 250 temiz uygun fiyatli motor bulmak zor, ama butce 5000'se bulunabilir, 125-150 lik alacaksan da ybr125 su anda alinabilcek en guzel ve mantikli motosiklettir.

dediklerine kısmende olsa katılıyorum. ama benim cebimde 30000 lira varda ben tecrübe edinmek için 5000 liralık motor bakmıyorum. yani bütçeme göre hareket etmek zorundayım. birçok kişide böyle. dedigim gibi cebimde 30000 bin olsa gider sıfır istedigim modeli alırdım. burada anlayamadıgınız konu tecrübe kazanmak için degil zaten tecrübem var. sadece ss motor kullanmak benim için sıkıntı olur onunda oturuş pozisyonu ve gidon yapısından zorlanırım. bunada alışılır ama altımızda o güç varken bu alışmayı yapmak pek akıllıca degil. önce gücü kontrol etmeyi ögrenmeli sonra diger faktörler gelmeli. bu nedenle vitesli motosiklet kullanmasını bilen biri bir fazeri sürebilir kısa süredede alışır ama ss öyle degil

kench
02 Kasım 2010, 21:35
[QUOTE=n61l;2191123]kusura bakma ama bu gecis motoru kelimesine gicik oluyorum, baska bir motoru hayal ederken sahib oldugundan insan nasil keyif alabilirki, yada keyif alamayip ona "gecis motoru" gibi ucube isim takacaksak neden alirizki, ha maksat tecrube kazanmaksa her motosikletin ogrettikleri farklidir, ve zaman inandigim kadariyla armutlari olgunlastirmakta daha basarilidir. bu "gecilen motor" ve "gecis motoru" nedir bunu belirleyen bilmedigimiz bir devlet kurumu mu var yoksa? hani klasiktir f650ciler 12gs'e gecerler, mesela xt600 degildir ama 660 da gecis motorudur, kim belirliyor arkadas bunlari vat iz matriz yani?QUOTE]

Demek istediğini anlıyorum ve haklı tarafların var. Ama arkadaş şu an scooter kullanıyor ve asıl isteği vitesli bir naked ya da enduro kullanmak. Fakat bütçesi şu an elvermiyor. Zaman kaybetmeden vitesli motor tecrübesi edinmek için 150 ya da 250cc ile 4-5 ay pişmesi, daha sonra ise 600cc'sini babalar gibi kullanması bence mantıklı bir yol. Tabii alınacak motor satarken değer kaybederse yazık olur. Bu durumda ben olsam 4-5 ay bekleyip direk 600cc alırdım.

overcloud
02 Kasım 2010, 21:43
kusura bakma ama bu gecis motoru kelimesine gicik oluyorum, baska bir motoru hayal ederken sahib oldugundan insan nasil keyif alabilirki, yada keyif alamayip ona "gecis motoru" gibi ucube isim takacaksak neden alirizki, ha maksat tecrube kazanmaksa her motosikletin ogrettikleri farklidir, ve zaman inandigim kadariyla armutlari olgunlastirmakta daha basarilidir. bu "gecilen motor" ve "gecis motoru" nedir bunu belirleyen bilmedigimiz bir devlet kurumu mu var yoksa? hani klasiktir f650ciler 12gs'e gecerler, mesela xt600 degildir ama 660 da gecis motorudur, kim belirliyor arkadas bunlari vat iz matriz yani?

neyse soruna gelecek olursak 250 temiz uygun fiyatli motor bulmak zor, ama butce 5000'se bulunabilir, 125-150 lik alacaksan da ybr125 su anda alinabilcek en guzel ve mantikli motosiklettir.


sizce ne denilebilir "geçiş motoru" yerine?

eğer kullanıcı motora binmekten zevk alıyorsa hayalinde başka bir motor olsa bile o kullanıcı için sorun olmayacaktır. sonuçta herşey beklentiyle ilgili.

hayalindeki motor hayabusa ama adam vitesli motor kullanmamış, bu motoru alacak parası yok, ne yapsın bu adam :silent: sizin yadırgadığınız fakat şimdiye kadar gördüğüm bütün motosiklet kullanıcılarınında söylediği gibi "geçiş motoru" alıp yola devam edecek..

kimi
02 Kasım 2010, 21:53
150cc yetersiz geliyor bence 250cc ile başlanabilir.

takendy
02 Kasım 2010, 21:54
tercih sizin ama ilk okuduğumda aklıma linkteki seçenekler geldi

http://www.motosiklet.net/forum/marka-ve-model-kiyaslamalari/31679-honda-cbf-250-ile-cbx-250-twister-arasinda-ne-fark-var.html

_UnReaL_
02 Kasım 2010, 21:58
http://www.motorbeam.com/wp-content/uploads/2009/06/tvs_apache_rtr_180_test_drive.jpg

jack hammer
02 Kasım 2010, 22:01
arkadaşlar konu dagılmasın benim vitesli motosiklet tecrübem var. jawa 350 ve mz 251 ile 90ların sonlarında oyuncak gibi oynardım. su an 600 cc bir fazer yada gsr 600 olsa inanın hiç zorlanmadan kısa bir adaptasyon süresinden sonra kullanırım.

gerek motor gerekse otomobilde trafik kurallarına riayet eder tehlikeli olabilecek durumlar önceden kestirir tedbirli davranırım. bilmedigim yolda kesinlikle çok daha dikkat ederim.

istedigim şey paslanmış vitesli motosiklet tecrübemi parlatmak bunu yaparkende olaki elime para geçtiginde hemen eldekini çıkarıp istedigim modeli almak.

şu an itibariyle ibre cbf 150 gibi gözüküyor.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:59 ----------


http://www.motorbeam.com/wp-content/uploads/2009/06/tvs_apache_rtr_180_test_drive.jpg


resimdeki model nedir trde yok galiba

_UnReaL_
02 Kasım 2010, 22:10
arkadaşlar konu dagılmasın benim vitesli motosiklet tecrübem var. jawa 350 ve mz 251 ile 90ların sonlarında oyuncak gibi oynardım. su an 600 cc bir fazer yada gsr 600 olsa inanın hiç zorlanmadan kısa bir adaptasyon süresinden sonra kullanırım.

gerek motor gerekse otomobilde trafik kurallarına riayet eder tehlikeli olabilecek durumlar önceden kestirir tedbirli davranırım. bilmedigim yolda kesinlikle çok daha dikkat ederim.

istedigim şey paslanmış vitesli motosiklet tecrübemi parlatmak bunu yaparkende olaki elime para geçtiginde hemen eldekini çıkarıp istedigim modeli almak.

şu an itibariyle ibre cbf 150 gibi gözüküyor.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:59 ----------




resimdeki model nedir trde yok galiba


TVS apache, güzel ve iyi bir motordur. TVs apache kullanıcıları başlığından detaylı bilgi edinebilirsiniz.

jack hammer
03 Kasım 2010, 02:06
başka önerisi olan varmı?er-5 te kafama yatıyor ama yakıtı 2 silindire göre fazla bir motor. motor teknolojisi eski oluşundan sanırım.

mavi prens
03 Kasım 2010, 02:47
geçiştirmelik atıştırmalık bişiler al cnm öle hafiften hafiften şişkinlik yapmasın gece gece :cherry:

THE_LANCET
03 Kasım 2010, 06:02
Parayı kolay kazanmıyor ve dişinizden tırnağınızdan arttırarak bir makina alacaksanız bence bütçenizi tamamlayıp kafanızdaki makinayı alın.
Önceden tecrübeniz varmış. Makinayı aldıktan sonra taş çatlasın iki gün sürer pasınızı atmanız. Bu iki gün içindede trafiğe çıkacak olursanız haddinden fazla temkinli olursunuz ve müsait zamanlarda boş bir alanda dilediğinizce motosiklete alışmak için çeşitli teknikler ve esas sürüş için gerekli olanları çalışırsınız. :cat:

COQ
03 Kasım 2010, 06:28
Geçis motoru diye bisey yoktur.
Satin aldiginiz, ya da almak istediginiz bir motora geçici gözüyle bakarsaniz, hedeflediginiz motora hiç bir zaman geçemezsiniz.
Yani bunlar parayla satin alinan seyler ve maddi imkan varsa tabi ki geçersiniz ama, o pisme kavraminin içini dolduramazsiniz.
çünkü bindiginiz motosikleti hiç bir zaman ciddiye almaz ve onun kapasitesinden yararlanmayi dusunmezsiniz.
Dusunmediginiz için de daha az kapasiteye sahip bir makinanin bile hakkini veremeden, belli bir zaman ya da kilometreyi doldurup, bir ust sinifa terfi etme hakkina sahip oldugunuzu zannedersiniz.

Canim ulkemdeki bu dusuk cc motor ezikliginin sebebi nedir anlamaya çalisiyorum.
Yani motorculukta son nokta,
iste bu noktaya gelen motorcudur gibi saplantilarin kaynagi nedir?
Anlayamiyorum.

Bir marka, model veya motor hacmini hedef alip, motosikletçi olunmaz.
Böyle mutlu olamazsiniz.
Motosiklet sizi mutlu etmeli.
Gereksinimlerinizi karsilamali.

Bir motosikletten beklentilerinizin ne oldugunu tam anlamiyla belirleyemeyebilirsiniz.
Bunu ancak bir motosiklet satin aldiktan sonra tam anlamiyla anlayabilirsiniz.
Açmak gerekirse;
siz arazi surusu yapmak isteyen bir heveslisiniz diyelim.
Fakat ayni zamanda günluk islerinizi de görebileceginiz bir motosiklete ihtiyaciniz var.
Fakat bu gunluk ihtiyaç meselesi kisiseldir.
Siz bir baslik açar, ben hem araziye gidecek, hem de gunluk islerimde kullanabilecegim bir motosiklet ariyorum dersiniz.
Biz de cevabi yapistiririz.
Siz gider bizim önerimize göre bir motosiklet alirsiniz.
Fakat sizin gunluk yasantiniz da en çok yaptiginiz islerde, o makinanin eksikleri oldugun fark edersiniz.
Motosikleti daha fazla kullandiginiz alanlarda bir arayisa girersiniz.
Yani sizin son nokta dediginiz sey anlamini yitirir.
Bu nedenle günlük hayatiniza motosikleti sokmadan hedef belirlemeyin.

Kisacasi Bir Ferrari sahibi olmak isteyen ve alacak imkani olan bir kasap düsünün.
Hayati mezbaha ve dukkan arasinda geçen bu adamin en büyük hayali bir ferraridir.
Ama ihtiyaci olan sogutuculu kasasi olan bir kamyonettir aslinda.
Ferrari'ye ayiracak, zaman ve parasi varsa, hakkidir da.

Siz olayin neresindesiniz iyi dusunun.

overcloud
03 Kasım 2010, 09:02
geçiş motoru dye bir şey yoksa bana şunu açıklar mısınız,

kullanıcı tarzını belirlemiş 600cc bir motor almadan önce neden o'na 125 yada 250 alınıp tecrübe edinmesi söylenip sonra 600'e alması öğütleniyor?

ayrıca hiç motor kullanmayan birisi gerçekten hangi tarza ihtiyacı olduğunu tam olarak kestiremez ki..

bence bu yüzden düşük cc ile başlaması öğütleniyor kullanıcıya

yani ister istemez bir geçiş söz konusu.

bu kullanıcının beklentisiyle ilgiliyse eğer, yani atıyorum 250cc ihtiyacına/tarzına/amacına uygun gelmiyorsa yada daha güçlü bir motor istiyorsa, bu o kullanıcı için tecrübe edinmek amacıyla alınmış bir geçiş motoru değil midir?

adasel
03 Kasım 2010, 10:56
ben anlamadım, 5000 tl bütçeniz var ve 4-5 ay sonra nasıl 600cc motor almayı planlıyosunuz bu parayla. ayrıca cbf250 parçaları size pahalı geliyorsa zaten 600 cc ye hiç geçmeyin.
diğer bir hususta şu ki, geçiş motoru alıp 4-5 ay sonra değiştirecem diyorsunuz. ama 4-5 ayda 1000 km de yapabilirsiniz, 100000 km de yapabilirsiniz. zamandan ziyade km bazında konuşursanız arkadaşlarda bence daha iyi yorum yapabilir bence.

M0D!F!Y3C!
03 Kasım 2010, 12:26
ewd katılıorum sana

jack hammer
03 Kasım 2010, 12:54
arkadaşlar konu biraz dagılmış. eger cebimde 10000 tl nakitim olsaydı gider hemen fz6 fazer alırdım ikinci el. yaşım 30 evliyim ve bir çocuk babasıyım sorumluluklarım var. serbest ticaretle ugraşıyorum ve haftanın 3 günü çalışmıyorum. diger 4 gün motosiklete binme şansım yok.

bir arkadaş demiş cbf 250 için parça pahalı buluyorsan hiç 600 cc ye geçme. cbf 250 türkiyede temiz durumda bulmak neredeyse imkansız bulunur mu bulunur ama yüksek fiyata bulunur satarkende sıkıntı olur çünkü millet temizlikten ziyade önce km ye sonra fiyata bakıyor bu nedenle satmak istedigimde aldıgım fiyattan %10 aşagıya bile satılıga çıkarsam aylarca bekleyebilir. bunlar birazda şans işi.


ben motosikleti işe gidip gelmek için degil gezmek için alacagım. düşük cc yi asla küçümsemem hatta istedigim motosikleti aldıgımda yanında ikinci olarak düşük cc bir motosiklet yine olmalı.

konuyu yanlış anlayan kişiler için beliteyim benim geçiş motosikletei düşünmemin tek sebebi maddiyat. tecrübe kazanmak felen ikinci planda. dikkatsiz ve bilinçsiz bir kullanıcı degilim. yola göre hareket ederim ister araç kullanayım ister motosiklet ister bisiklet ister yayan.

Khutuck
04 Kasım 2010, 11:30
Eğer geçmişte vitesli motosiklet deneyiminiz varsa, son dönemde de scooter kullandıysanız hiç çekinmeden gidin alın bir Transalp/F650GS/XT660R. O kadar da abartmaya gerek yok, alt tarafı 50hp'lik 180 kiloluk makineler bunlar. Ama Fazer veya GSR600 gibi seri bir motor almak istiyorsanız daha ufak motorla tecrübe kazanmanız yararınıza olur.

En güzel yöntem BMW Rider Academy gibi bir yerden eğitim alıp doğrudan istediğiniz motorla başlamak. İlk bakışta pahalı gözükür, ama ufak bir motor alıp satıp kaybedeceğiniz paradan daha ucuza malolur.

jack hammer
06 Kasım 2010, 21:59
tüm yorumda bulunan arkadaşlara teşekkür ederim. başka önerisi olan var mı? ben motosikleti işe gidip gelmek için degil genel olarak uzun mesafede kullanmak istiyorum. tebiki şehir içindede kullanacagım ama esas amaç yeni ufuklara yeni maceralara gaz açmak. bazen eşimle bazen yalnız takılmak. hyosung nasıl bir motordur. benim için honda olması çok büyük avantaj olur çünkü hondada çalışan arkadaşlarım var. parça felan lazım olsa gerekeni yaparlar.

benim için en önemli kriter alım satımda sıkıntı yaşamamam. çünkü farklı farklı makinalara binmek istiyorum. bütçemi sürekli arttırarak her makina farklı bir yaşam tarzı olmalı. kısaca hayattan daha fazla tad almamı saglamalı.

KUVVETMİRA
20 Kasım 2010, 00:30
zaman inandigim kadariyla armutlari olgunlastirmakta daha basarilidir.

okuyun yazın, adamakıllı yorum yapın, seviyeyi bu kadar düşürmeye gerek yok arkadaş. sahibinden.com'dan denediği motorlarla başımıza duayen kesilip böyle ahkam kesenler yok mu :pr:

n61l
20 Kasım 2010, 00:47
gercekleri carpitmayalim lutfen

gunes yogurtla sivanmaz

ayrica soylediklerinizden de bir sey anlamadim...

KUVVETMİRA
20 Kasım 2010, 00:56
gercekleri carpitmayalim lutfen

gunes yogurtla sivanmaz

ayrica soylediklerinizden de bir sey anlamadim...

kafanızda geçiş motoru basamağınız varsa ve bu maksatla bir motor satın alırsanız bu bayağı bildiğin geçiş motoru olur.

"yeteri kadar yoğurt verin, güneşi bile sıvayayım"
Earnie Shavers

ha bide başka türlü geçiş motoru vardır ki fukara, vasat, avam dünyanızdan pırıltılı ve seçkin bir dünyaya dikey geçiş motorudur. (bkz. 1200gs)

n61l
20 Kasım 2010, 01:04
kafanızda geçiş motoru basamağınız varsa ve bu maksatla bir motor satın alırsanız bu bayağı bildiğin geçiş motoru olur.

"yeteri kadar yoğurt verin, güneşi bile sıvayayım"
Earnie Shavers

ha bide başka türlü geçiş motoru vardır ki fukara, vasat, avam dünyanızdan pırıltılı ve seçkin bir dünyaya dikey geçiş motorudur. (bkz. 1200gs)

yogurt mide yanmasina iyi gelir, gunes yanigina degil...
Dr. Otker

iste sorun orda arkadasim bazilari dogustan gs'cidir annamiyosun ki beni... o nedenle gecmek yahut gecis sozkonusu degildir....

motorhocası
20 Kasım 2010, 01:08
Geçiş motoru geçiştirme anlamında alınırsa kovboy haklı, yoksa rocky'yi tutuyorum.:cherry:

KUVVETMİRA
20 Kasım 2010, 01:37
yogurt mide yanmasina iyi gelir, gunes yanigina degil...
Dr. Otker

iste sorun orda arkadasim bazilari dogustan gs'cidir annamiyosun ki beni... o nedenle gecmek yahut gecis sozkonusu degildir....

önce kendini inandır ahbap, ben senin iç hesaplaşmanım, tyler durden'im :P
nihayetinde her motor geçiş motoru kainat puzzle'ındaki yerini bulma yolculuğunda :cherry:


Geçiş motoru geçiştirme anlamında alınırsa kovboy haklı, yoksa rocky'yi tutuyorum.:cherry:

inanmadığım teorileri savunmak konusunda doktora tezi hazırlıyorum. yoksa harbiden kovboy haklı gibi :)

n61l
20 Kasım 2010, 02:49
o benim orselemsel benliksemem bi kere, hangimiz tyler hangimiz durden ayrica?

zaten kovboylar her zaman kazanir amigo

:P

jack hammer
24 Kasım 2010, 01:17
arkadaşlar tekrar merhaba. elimdeki araç elektorniklerin den bazılarını sattım. gelen para ile bütçe 6000 bin oldu.


geçen gün çok temiz 2009 model cbf 150 alacaktım ki kaçırdım.neyse kısmet degilmiş.


şimdi alacagım motosikletten beklentim zırt pırt arıza çıkarıp başıma bela olmaması. motosikletler devirli makina oldugu için kullanıcılarda bazen bilinçsiz bir şekilde bakımlarını düzenli yapmadıgından motor ömrü fazla uzun olmuyor. ülkemizdede maşallah yüksek cc bir motorun cigeri ufak bir arıza verse parça fiyatları anormal oldugu yetmezmiş gibi bazen parça bulmak bile zor oluyor.


elimdeki para ile hem tecrübemi pekiştirecek hemde bana kullanırken keyf verecek satarkende çok fazla zorlanmadan aldıgım fiyatın maksimum %10 aşagısına elden çıkarabilecegim bir motosiklet arıyorum. scooter ve kross harici her marka model olabilir.