PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : rx 135 yağ pompası arızalanınca sonuç bu



enes_007
01 Kasım 2010, 19:51
bi kaç gündür motordan tırınk tırınk ses geliyordu öylece bindik.bozulmadan bi gün önce 170 kmh hıza çıkmıştık ertesi gün motor pat sustu motoru söktük içinden bir çok demir parçaları ve rulman parçaları çıktı sonuç bu;

krank kolu eğrilmiş durumda
piston paramparça
silindirde derin çizikler var rektefiye olacak

http://img841.imageshack.us/img841/679/68801836.jpg

Krank kolu ve demir parçalarına bakın

http://img227.imageshack.us/img227/686/86021367.jpg

http://img812.imageshack.us/img812/8210/28118018.jpg

http://img502.imageshack.us/img502/5788/54088066.jpg
Hazır sökmüşken kapaklarıda siyaha boyayalım dedik
http://img827.imageshack.us/img827/3300/68528082.jpg

http://img836.imageshack.us/img836/4118/fotoraf0127b.jpg


motor şimdi toplanmış durumda üstündeki piston 0.75 idi.arkadaş 3 misli büyük piston taktırarak1.50 ye çevirmiş siliniri baya bi genişletmiş rektefeci:) şimdi harika oldu motor

McWarnaly
01 Kasım 2010, 19:56
Dostum gecmis olsun.Bendede bi tikirti var umarim senin ki gibi sonuclanmaz.

kingcüneyt
01 Kasım 2010, 20:01
bi şase bi teker hepsine yeter :queen::queen:

overcloud
01 Kasım 2010, 20:11
geçmiş olsun.

bu rx'ler çok hoşuma gidiyor. umarım eskisi gibi iyi duruma gelmiştir motorun :)

enes_007
01 Kasım 2010, 20:15
geçmiş olsun.

bu rx'ler çok hoşuma gidiyor. umarım eskisi gibi iyi duruma gelmiştir motorun :)

geldi şuan alışma zamanı bgi kaç hafta canavar olacak şuan sıkıştırmadan biniyoruz:)

hondam
01 Kasım 2010, 20:22
Dostum gecmis olsun.Bendede bi tikirti var umarim senin ki gibi sonuclanmaz.

Hatırladım ne marka yag falan koymalıyım falan dıye sormustun yanlıs hatırlamıyosam, hala varmı? nerden kaynaklandıgını bulunnamıyomu:silent:

Levsy
01 Kasım 2010, 20:26
Motoru dağıtmak diye dense dense buna denir.
Geçmiş olsun.

hondam
01 Kasım 2010, 20:26
geldi şuan alışma zamanı bgi kaç hafta canavar olacak şuan sıkıştırmadan biniyoruz:)

Gecmıs olsun arkadasım gule gule bın kazasız surusler.

extrem_015
01 Kasım 2010, 20:29
zaten çok zorladınmı pistonu delebilirsin bide yağsız kalınca normal geçmiş olsun..

kingcüneyt
01 Kasım 2010, 21:00
maşallah enes yılların ustası gibi başındasın motrun bizim ustalardan tek eksiğin ağzında sigara yok :P yinede sen içme tekrar hayırlı olsun sizin canavar..:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:34 ----------

bide bilmeyen arkdaşlar yanlış bilgi vermesin orjinal japon piston delinmez Rx 135 115 serisinde orjinal olarak piston delen yoktur Türkiyede hatta yetkili bayi 115 in pistonunu delene bıtane daha sıfır 115 veririm diye iddaa da bile bulunmuş :cat:.(adam o sayede sattı motorları) :):) Tek orjinal piston delen makına RX Z dir onun da niye deldiği hala bazı kaynaklar tarafından araştırılmaktadır :queen::queen:

extrem_015
01 Kasım 2010, 21:27
kendini biliyor sanan arkadaş ufacık motoru 160 180 yaptırcam diye orijinal olsa bile saçma hareketlerde bulunursan bal gibi de delinir.

kingcüneyt
01 Kasım 2010, 21:52
yağsız veya kötü benzin konulmadan delsin bankadaki 2 kingin parasını vermeyen::dalga:: aha burada yazdım.. bakımlı yamahanın şeyini yırt yinede delmez ::140:: benden telefonda bilgi alan adamlar şimdi burda bana bilmişlik taslıyor ne hallere düştük Allahım..:bounce:

extrem_015
01 Kasım 2010, 21:57
senin kafa 1 milyon herhalde ne telefonu ::surprise bilgi alınacak çocuğa bakkk :D:D:D

kingcüneyt
01 Kasım 2010, 22:03
yav akşam akşam şimdi.. bu 135 lerin aküsü 12 volt mu kitapçıkta öle yazıyor ama..Veya bunlar 160 ı geçermi daha sayayım mı canım kardeşim veya msn geçmişindekileride okutayım mı :cherry: belki hatırlayabılrısın.. neyse nerde kalmıştık git amcanın oğulundakını deldır 4,500 e (1.000lira fazla verdim hadi :queen:) o motru alim hadi bakim.. aha cıktım yarına okurum yazdıgını

extrem_015
01 Kasım 2010, 22:15
vites kolunun yarısı nerde ....... ses yok benim motorum tr de tek üstüne yok ilk 3 e girer:mrgreen:. sonra geç karşıma konuş tövbe yarabbim.hadi olum git şurdan foruma saygımdan kötü konuşmuyom.kesilmemiş susturuculanla mutluğuna devam et sen istediğini.....sen burdura gel ben istediğini deleyimm:cherry:
1000 lira verirsin tabi baba parası nede olsa...

concorde787
01 Kasım 2010, 22:16
2 zamanlı bir motorun pistonu nasıl delinir.? hımm. hiç te ilginç bir soru değil. gerçekten iki zamanlı motorun ,çalışma prensibini bilen her usta yada kişi bu pistonun nasıl delinebileceğini gayet iyi bilir......

extrem_015
01 Kasım 2010, 22:24
2 zamanlı bir motorun pistonu nasıl delinir.? hımm. hiç te ilginç bir soru değil. gerçekten iki zamanlı motorun ,çalışma prensibini bilen her usta yada kişi bu pistonun nasıl delinebileceğini gayet iyi bilir......

+1905 bilen belli oluyo.klavyesi olan konuşu :farao: kinglerin parasıyla sen git çeşme yaptır hayrın olsun cüneyt bey ha pardon babanın hayrı olsun ...............

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:20 ----------


yav akşam akşam şimdi.. bu 135 lerin aküsü 12 volt mu kitapçıkta öle yazıyor ama..Veya bunlar 160 ı geçermi daha sayayım mı canım kardeşim veya msn geçmişindekileride okutayım mı :cherry: belki hatırlayabılrısın.. neyse nerde kalmıştık git amcanın oğulundakını deldır 4,500 e (1.000lira fazla verdim hadi :queen:) o motru alim hadi bakim.. aha cıktım yarına okurum yazdıgını

ben o zaman o motora yabancıydım sordum ama benim sorularım mantıklıydı.
senin açtığın topikteki soruya bak ::mrgreen::mrgreen::mrgreen:
sizce Honda 600 RR veya Yamaha R6 yı Bmw 320(2007model dizel M paketli) 177bg uzun yolda (250 300km) yakalayabilirmi

Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/geri-donusum-kutusu/70350-yamaha-r6-mi-bmw-320-mi-gecer.html#ixzz143mFR4JV

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:22 ----------

hani gidiyordun noldu konuyu okuyon :mrgreen:

Recaİ
01 Kasım 2010, 22:32
kendini biliyor sanan arkadaş ufacık motoru 160 180 yaptırcam diye orijinal olsa bile saçma hareketlerde bulunursan bal gibi de delinir.

Rx 115'in olduğuna eminmisin ? Ufacık motor diyorsun king'e :queen: Pardon Rx' serisini Kullandınmı acaba :pr:

kingcüneyt
01 Kasım 2010, 22:38
+1905 bilen belli oluyo.klavyesi olan konuşu :farao: kinglerin parasıyla sen git çeşme yaptır hayrın olsun cüneyt bey ha pardon babanın hayrı olsun ...............

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:20 ----------



ben o zaman o motora yabancıydım sordum ama benim sorularım mantıklıydı.
senin açtığın topikteki soruya bak ::mrgreen::mrgreen::mrgreen:
sizce Honda 600 RR veya Yamaha R6 yı Bmw 320(2007model dizel M paketli) 177bg uzun yolda (250 300km) yakalayabilirmi

Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/geri-donusum-kutusu/70350-yamaha-r6-mi-bmw-320-mi-gecer.html#ixzz143mFR4JV

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:22 ----------

hani gidiyordun noldu konuyu okuyon :mrgreen:


sana yazayımda gidim dedim malum susacağın yok:pr: evet o konuyu senın gibi kulaktan duyma bi tip arkdaş vardı yok bmw geçer diye konusyodu orda yazılanları okutmak için açtım varmı başka bişey kurcala hele:wiinkk: telefon açtıgını kabul ettin yani şimdi :queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:32 ----------


Rx 115'in olduğuna eminmisin ? Ufacık motor diyorsun king'e :queen: Pardon Rx' serisini Kullandınmı acaba :pr:

yav arkdaşım hiç söleme ufacık motr için saatlerce beni aradılar konuşma geçmişini görsen şimdide paşam 115 le 135 i beğenmiyor Allah kimseyi sonradan görme etmesin..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:34 ----------

coq abi geldiyse 2 sözle bu tartışma biter :):)

concorde787
01 Kasım 2010, 22:41
orjinal motor bile olsa , o piston u delmem ( her şey orjinal olsa bile) toplam 2 dakikamı alır. toplam 10cc sıvı azot yada buna eşdeğer hava fazındaki azot gazı bu iki dakika içerisinde pistonu delmene yeterde artar bile. (namı diğer nitrojen derler.) bu piston delme meselesi 2 zamanlı değil dört zamanlı içinde geçerlidir. eğer bir idda da bulunacaksan önce işin tekniğini bileceksin .eğer delemezsin diyorsan sebebini burada açıkla . bak ben delebilirim ,ve nasıl yapacağımıda açıkladım.

extrem_015
01 Kasım 2010, 22:46
o 1 sana hertürlü:cherry:.. kendin diyon babanın numarası var diye babamın yerine konuşuyorum benmi aldım s....sen inşaatta çalıştın ben gibi, babanın verdiği harçlıklarımı biriktirdin.seni öttürmek için delerdim ama motoru sattım.amcam bilmiyor koy dedi bende koydum senin gibi basit insanlarda bunları konu edip konuşuyor.bu arada o yazıyı ben yazmadım bişey bilmediğin buradan belli ORİJİNAL(japan) kendi yazısı o.uzanamadığım ciğer ha vay be :mrgreen:2 zaten ne zaman istersen.(tam sana layık o söz lafının arkasında durmayana. sen zaten karakterli olsan gitcem deyip karı gibi konu okuyup cevap yazmassın adam olan adam sözünün eri olur...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:43 ----------


sana yazayımda gidim dedim malum susacağın yok:pr: evet o konuyu senın gibi kulaktan duyma bi tip arkdaş vardı yok bmw geçer diye konusyodu orda yazılanları okutmak için açtım varmı başka bişey kurcala hele:wiinkk: telefon açtıgını kabul ettin yani şimdi :queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:32 ----------



yav arkdaşım hiç söleme ufacık motr için saatlerce beni aradılar konuşma geçmişini görsen şimdide paşam 115 le 135 i beğenmiyor Allah kimseyi sonradan görme etmesin..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:34 ----------

coq abi geldiyse 2 sözle bu tartışma biter :):)

güzel kıvırıyorsun asenayı geçtin beee...senin sonradan görüdüğün çok doğru.

kingcüneyt
01 Kasım 2010, 22:47
orjinal motor bile olsa , o piston u delmem ( her şey orjinal olsa bile) toplam 2 dakikamı alır. toplam 10cc sıvı azot yada buna eşdeğer hava fazındaki azot gazı bu iki dakika içerisinde pistonu delmene yeterde artar bile. (namı diğer nitrojen derler.) bu piston delme meselesi 2 zamanlı değil dört zamanlı içinde geçerlidir. eğer bir idda da bulunacaksan önce işin tekniğini bileceksin .eğer delemezsin diyorsan sebebini burada açıkla . bak ben delebilirim ,ve nasıl yapacağımıda açıkladım.

ooo sen uçtun gittin arkdaşım orjinal fabrika çıkışlı ve DÜZGÜN benzin ve düzgün yağını koyduğun zaman delmez diyorum ben sana azot koy veya oktan koyarak delemezsin demiyorumki :cat: normal şehiriçi kullanımdan bahsediyoruz biz yoksa çelik piston bile delinir ama hangi şartlarda onu Allah bilir biz orjinal stk motrdan bahsediyoruz ve günlük şehir içi kullanımda anlatabildim mi:rendeer:

extrem_015
01 Kasım 2010, 22:48
orjinal motor bile olsa , o piston u delmem ( her şey orjinal olsa bile) toplam 2 dakikamı alır. toplam 10cc sıvı azot yada buna eşdeğer hava fazındaki azot gazı bu iki dakika içerisinde pistonu delmene yeterde artar bile. (namı diğer nitrojen derler.) bu piston delme meselesi 2 zamanlı değil dört zamanlı içinde geçerlidir. eğer bir idda da bulunacaksan önce işin tekniğini bileceksin .eğer delemezsin diyorsan sebebini burada açıkla . bak ben delebilirim ,ve nasıl yapacağımıda açıkladım.

helal olsun doğru söze ne denir.

concorde787
01 Kasım 2010, 22:50
sen delemezsin dedin de ben onun için yazdım . yoksa o kadar mühendisin emek çaba sarfedip yapmış olduğu hangi standat makina yada motor piston deliyor.?????? bana açıklayabilirmisin.

extrem_015
01 Kasım 2010, 22:53
bende zaten düzgün binilen makinalara bişey demedim.cüneyte göre RXZ orijinal olduğu halde deliyormuş.

kingcüneyt
01 Kasım 2010, 22:53
o 1 sana hertürlü:cherry:.. kendin diyon babanın numarası var diye babamın yerine konuşuyorum benmi aldım s....sen inşaatta çalıştın ben gibi, babanın verdiği harçlıklarımı biriktirdin.seni öttürmek için delerdim ama motoru sattım.amcam bilmiyor koy dedi bende koydum senin gibi basit insanlarda bunları konu edip konuşuyor.bu arada o yazıyı ben yazmadım bişey bilmediğin buradan belli ORİJİNAL(japan) kendi yazısı o.uzanamadığım ciğer ha vay be :mrgreen:2 zaten ne zaman istersen.(tam sana layık o söz lafının arkasında durmayana. sen zaten karakterli olsan gitcem deyip karı gibi konu okuyup cevap yazmassın adam olan adam sözünün eri olur...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:43 ----------



güzel kıvırıyorsun asenayı geçtin beee...senin sonradan görüdüğün çok doğru.

senin gibi adamlar 2 yüzlü olduğu için şimdi arkamdan ötersin diye gitmedim.. Lafı değiştirde nasıl edersen et niye kıvırım yeğenim kıvıracak ne olduda kıvırım bu arada asenayı çok izleme yazık senın gibi gençlere:) bilgini konuştur çirkefliğini değil şimdi bunda cvp. ver sabaha kadar senle uğraşalım

extrem_015
01 Kasım 2010, 22:57
senin gibi adamlar 2 yüzlü olduğu için şimdi arkamdan ötersin diye gitmedim.. Lafı değiştirde nasıl edersen et niye kıvırım yeğenim kıvıracak ne olduda kıvırım bu arada asenayı çok izleme yazık senın gibi gençlere:) bilgini konuştur çirkefliğini değil şimdi bunda cvp. ver sabaha kadar senle uğraşalım

ben ancak insanlarla konuşur ve uğraşırım asena sana benzediği için örnek verdim zaten :queen: küflü kokana,çirkeflik sana yakışır.sen 2 yüzlü değilsin çünkü kaç yüzlü olduğunu sayamadım.

kingcüneyt
01 Kasım 2010, 23:01
bende zaten düzgün binilen makinalara bişey demedim.cüneyte göre RXZ orijinal olduğu halde deliyormuş.

aferim düzgün konuşmayı öğrendin evet orrjinal piston delen motor RX-Z oda aşırı güçten dolayı alt motrun verdiği devir sonucu deliyor. onada çare depoya bi kapak yağ atıp deneyin diyorlar ama ondada nafile..:) buralarda ve manisada piston delen motor olarak bilir herkes bide silindiri çok farklı araştırısanız anlarsınız..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:58 ----------


ben ancak insanlarla konuşur ve uğraşırım asena sana benzediği için örnek verdim zaten :queen: küflü kokana,çirkeflik sana yakışır.sen 2 yüzlü değilsin çünkü kaç yüzlü olduğunu sayamadım.

ilkokul esprileri oda güzel aferim bişi biliyomuşun demek :rendeer:

extrem_015
01 Kasım 2010, 23:02
concorde 787 ye söyledim adamına göre konuşuyorum.

GKN
01 Kasım 2010, 23:03
Yazık olmuş, piston silindire yapışmışi kolu eğmiş ..
İki zamanlı motorlara çok bindim çok uğraştım, her sölerim mutlaka depoyada bi miktar yağ atın yağ pompasına güvenmeyin..

extrem_015
01 Kasım 2010, 23:04
aferim düzgün konuşmayı öğrendin evet orrjinal piston delen motor RX-Z oda aşırı güçten dolayı alt motrun verdiği devir sonucu deliyor. onada çare depoya bi kapak yağ atıp deneyin diyorlar ama ondada nafile..:) buralarda ve manisada piston delen motor olarak bilir herkes bide silindiri çok farklı araştırısanız anlarsınız..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:58 ----------



ilkokul esprileri oda güzel aferim bişi biliyomuşun demek :rendeer:

daha neler biliyorumda yeri değil

kingcüneyt
01 Kasım 2010, 23:06
sen delemezsin dedin de ben onun için yazdım . yoksa o kadar mühendisin emek çaba sarfedip yapmış olduğu hangi standat makina yada motor piston deliyor.?????? bana açıklayabilirmisin.

concorde arkadsım bak resimdeki motor bile yağ sorunu var ama pistonu delmemiş kırmış parçlamış ben o arkdaşla telefonda konuştum bende malzme istedi 2 gün önce daha motr açılmadan basmış 160 hızlara çıktım dedi o haldeyken bile hasar vememi ama parçalmış orası ayrı http://http://www.motoliz.com/ bu siteden de arayabilrisn RX Z nin orjinal piston deldğini söylerler..

concorde787
01 Kasım 2010, 23:07
[QUOTE=kingcüneyt;2190464]aferim düzgün konuşmayı öğrendin evet orrjinal piston delen motor RX-Z oda aşırı güçten dolayı alt motrun verdiği devir sonucu deliyor. onada çare depoya bi kapak yağ atıp deneyin diyorlar ama ondada nafile..:) buralarda ve manisada piston delen motor olarak bilir herkes bide silindiri çok farklı araştırısanız anlarsınız.. silindir kafa contasını 1.00 mm yükselsinler sorun kalmaz .bu işlem yamahanın orjinal tamir sitesinde belirtilmiştir. hatta delinen pistonun yerine yenisi takılırken. orjinal piston ise eğer kutunun içerisinde çıkan a4 büyüklüğündeki antedli kağıtta tüm açıklamalar yazıyor. yada akıllı bir usta( çünkü pistonun neden delindiğini bilir) silindir in altındaki contaya 1 .00 mm ilave conta ekler sorunu çözer .....

extrem_015
01 Kasım 2010, 23:11
[QUOTE=kingcüneyt;2190464]aferim düzgün konuşmayı öğrendin evet orrjinal piston delen motor RX-Z oda aşırı güçten dolayı alt motrun verdiği devir sonucu deliyor. onada çare depoya bi kapak yağ atıp deneyin diyorlar ama ondada nafile..:) buralarda ve manisada piston delen motor olarak bilir herkes bide silindiri çok farklı araştırısanız anlarsınız.. silindir kafa contasını 1.00 mm yükselsinler sorun kalmaz .bu işlem yamahanın orjinal tamir sitesinde belirtilmiştir. hatta delinen pistonun yerine yenisi takılırken. orjinal piston ise eğer kutunun içerisinde çıkan a4 büyüklüğündeki antedli kağıtta tüm açıklamalar yazıyor. yada akıllı bir usta( çünkü pistonun neden delindiğini bilir) silindir in altındaki contaya 1 .00 mm ilave conta ekler sorunu çözer .....

buyur cüneyt bey bilgini konuştur bakalım gerçi olmayan şeyi nasıl konuşturcaksan :D

kingcüneyt
01 Kasım 2010, 23:20
Yazık olmuş, piston silindire yapışmışi kolu eğmiş ..
İki zamanlı motorlara çok bindim çok uğraştım, her sölerim mutlaka depoyada bi miktar yağ atın yağ pompasına güvenmeyin..

bide gökhan abi pistonu yeni takmışlar motor açılmadan çok sıkıştırmışlar ondan sonra ses gelmye başlamış... genelde bende hep uzun yola giderken yağ koyarım depodan iki zamanlılar kokusu gidişi süperdir.. egsozdan attığı duman filan :P

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:13 ----------


[QUOTE=kingcüneyt;2190464]aferim düzgün konuşmayı öğrendin evet orrjinal piston delen motor RX-Z oda aşırı güçten dolayı alt motrun verdiği devir sonucu deliyor. onada çare depoya bi kapak yağ atıp deneyin diyorlar ama ondada nafile..:) buralarda ve manisada piston delen motor olarak bilir herkes bide silindiri çok farklı araştırısanız anlarsınız.. silindir kafa contasını 1.00 mm yükselsinler sorun kalmaz .bu işlem yamahanın orjinal tamir sitesinde belirtilmiştir. hatta delinen pistonun yerine yenisi takılırken. orjinal piston ise eğer kutunun içerisinde çıkan a4 büyüklüğündeki antedli kağıtta tüm açıklamalar yazıyor. yada akıllı bir usta( çünkü pistonun neden delindiğini bilir) silindir in altındaki contaya 1 .00 mm ilave conta ekler sorunu çözer .....

dediğizi yazdım ust kapak contasına bi orjinal conta daha ekleyip deniyecem bide orjinal pistonun kutusunda açıklama yazmaz jakartadan geldği için direk kutu sekman piston o kadar biz orjinal üst kapak contasını çıkartıp sıvı çontayla kalınlaştırdığımız halde olmadı.. peki fabrikasyonmu arızalı çıkıyor o zaman bu motorlar direk fabrika çıkısındaki haliyle neden deliyor bunada cvp.verirseniz ?? koca antepde akıllı usta yok demekki veya antalyada manisa da ...

concorde787
01 Kasım 2010, 23:39
bende 2 zamanlı motor kullanıyorum ( mz 251) ama işim iki zamanlı motor tamiri .fakat motosiklet tamir etmiyorum . motorlu testere ,jeneratör ,ilaç motorları vb .. hatta bir ara 2 zamanlı paramotor bile tamir ettim . yaşım 38 .bu işi baba mesleği olarak devam ettiriyorum ama kendimi geliştirdim ,okudum , tecrübe ettim . bu resimde de gördüm makina için söyleyeceklerim . binicisine gerçekten motor kullanaıcısı diyemem. çünkü motor her şekilde ona " ben zorlanıyorum bir sorunum var " demiş . ama sürücüsü "yürü bakiiim eşşek gibi gideceksin" demiş. ve sonuç bu olmuş .gayet normal çünkü ağır bir krank kesinlikle ve kesinlikle kolu eğecektir. rx king motorunun en avantajlı yönü uzun krank kolu nedeni ile düşük hacimde daha yüksekdevirde beygir gücü üretiyor . ama dez avantajı da düşük devirde iyi bir tork veremiyor. ama motorun toplam kilosu düşük olduğu için hızlanması diğar makinalara göre daha iyi .fakat yüksek devirde yakıta hiç acımıyor....

kingcüneyt
01 Kasım 2010, 23:47
bende 2 zamanlı motor kullanıyorum ( mz 251) ama işim iki zamanlı motor tamiri .fakat motosiklet tamir etmiyorum . motorlu testere ,jeneratör ,ilaç motorları vb .. hatta bir ara 2 zamanlı paramotor bile tamir ettim . yaşım 38 .bu işi baba mesleği olarak devam ettiriyorum ama kendimi geliştirdim ,okudum , tecrübe ettim . bu resimde de gördüm makina için söyleyeceklerim . binicisine gerçekten motor kullanaıcısı diyemem. çünkü motor her şekilde ona " ben zorlanıyorum bir sorunum var " demiş . ama sürücüsü "yürü bakiiim eşşek gibi gideceksin" demiş. ve sonuç bu olmuş .gayet normal çünkü ağır bir krank kesinlikle ve kesinlikle kolu eğecektir. rx king motorunun en avantajlı yönü uzun krank kolu nedeni ile düşük hacimde daha yüksekdevirde beygir gücü üretiyor . ama dez avantajı da düşük devirde iyi bir tork veremiyor. ama motorun toplam kilosu düşük olduğu için hızlanması diğar makinalara göre daha iyi .fakat yüksek devirde yakıta hiç acımıyor....

Allah kaza bela vermesin yaşca büyüksünüz abi diyeyim:cat: bende 20 yaşındayım üniversite öğrencisiyim ve 10 yıldır bu 2 zamanlılara merak sardım hastalık işte :P benim sorum resimdeki motor niye delmiş değildi zaten o belli siz dedinizya 1 mm yükseltin RX Z delmez diye bende diyorumki abi o zaman o motorlar fabrikasyonmu 1 mm düşük üretilmişde deliyor hadi bizim ustalar usta değil ya mühendisler ??? niye hiç ellenmediği halde orjinal olarak en çok piston delen rektefe gören motorlar arasında o zaman bunu açıklayın bizde bilelim yarın cvp.verrim çıkıyorum iyi geceler teşekkürler şimdiden:)

concorde787
01 Kasım 2010, 23:52
iki zamanlı motor , basınç farkı ile çalışır .yada şöyle söyleyeyim . pistonun üstündeki kalan kısımda (yan emme portlarından sonraki üst kısım ) ki toplam hacim ile pistonun alt kısmında kalan hacim bir birine ne kadar yakın olursa verim o kadar yüksek olur. eğer alt hacim büyük ,üst hacim kücükse sıkıştırma oranı yüksek olacağından (1/11 maksimum sınırdır) oluşan basınç ve ısı sonucu yakıt ve hava karışımı bujiye ihtiyaç duymadan kendi kendine patlar . bu kontrolsuz patlama sonucu ortaya çıkan detanasyon (darbe yada çekiç etkisi ) pistonun üzerine öyle bir vururki ortaya delinme diye tabir ettiğimiz durum çıkar . üstü kapalı silindirlerde en uygun çözüm silindir altına biraz daha kalın conta ekleyerek sıkıştırma oranı düşürülebilir . bu kısmen beygir gücünde düşmeye yol açsada bir miktar hacim artması nedeni ile ortaya çıkan tork gücü bu kaybı telafi edebilir. yada ateşleme avansını düşürerek yada devir sınırlayıcı koymak da sorunu çözebilir .

concorde787
01 Kasım 2010, 23:59
fabrikasyon olarak seri üretim yapılan motorlarda da hata olmaz diye bir kural yok sonuç ta bu kul yapısı. adam bu motoru yaparken belki bizim iklim sistemimize gör o zamanlarda denememiş olabilir yada yakıt oktan sistemini göz ardı etmiş olabilir . yada onlardaki iki zamanlı yağ spefikasyon değerleri bizim iki zamanlı yağlardan daha yüksek olabilir . ortada kesinlikle ve kesinlikle atlanan çok küçük bir nokta mutlaka vardır . hatta göz ardı ettiğiniz çok basit bir buji bile bu piston delinmesine neden olabilir. ustalık işte burda ortaya çıkar ve bunu çözümünü bulan gerçekten ustadır...