PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2 zamanlı scooter hakkında bilgisi olanlar.



motorhocası
31 Ekim 2010, 18:10
Satın almadan önce sürüp bakmak istiyorum ,arıza çıkarabilecek nereleri var :silent:kilometresi çok düşük. Teşekkürler.:rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:36 ----------

Konuyu Toplam 23 Üye okuyor. (1 Kayıtlı üye ve 22 Misafir)
motorhocası

Misafir bastı:P


Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/82685-2-zamanli-scooter-hakkinda-bilgisi-olanlar.html#post2189230#ixzz13wy9Xv3p

okanco
31 Ekim 2010, 18:11
Üretimleri durduğundan dolayı tamirlerinde sıkıntı yaşayabilirsin diye düşünüyorum.

motorhocası
31 Ekim 2010, 18:17
Usta,parça ve yakıt problemi:) çekmiyeceğimi umuyorum,teşekkürler.

acayüp
31 Ekim 2010, 18:47
Biraz fazla yakabilir fakat emin ol değer.
Bende şuan people s200 de var . Aprilia sr 50 ile aynı yakıtı yakmalarına rağmen ben mümkün olan her durumda sr50 yi kullanmayı tercih ediyorum.
Bugüne kadar kullandığım hiçbir motosikletten bu tadı almadım..

http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/82476-kisa-fakat-etkili-bir-gezi-cik.html

motorhocası
31 Ekim 2010, 19:02
2 zamanlı motor hiç sürmedim, ben de italyan bir tane kafaya taktım bakalım.

Varyatör gaza basınca hemen ardından mi kavrıyor ,devri biraz yükseltince mi. :silent:

Samet Ağır
31 Ekim 2010, 19:06
4 zamanlıdan daha çok hoşuna gidecek..eminim...
varyatörün 4 zamanlı - 2 zamanlı diye ayrımı olmazki...motor devrine göre çalışır biliyorsun.ama sesiyle,dumanı ve kokusuyla 2 zamanlılar daha çok hoşuma gidiyor benim...:)

motorhocası
31 Ekim 2010, 19:08
4 zamanlıdan daha çok hoşuna gidecek..eminim...

Şüphe yok üstad kullandığım 9Hp aynı cc'de 15Hp scooter.:cherry:

Varyatörde boşluk biraz olacak,sesine bakacağız kokusu nasıl olacak:silent: dumanın rengi mi var.:)

Samet Ağır
31 Ekim 2010, 19:16
olmaz mı.. tatlı mavimsi bir duman çıkacak...kokusu da güzelse değme keyfine..:)
manyakmıyım neyim:queen:

motorhocası
31 Ekim 2010, 19:19
olmaz mı.. tatlı mavimsi bir duman çıkacak...kokusu da güzelse değme keyfine..:)
manyakmıyım neyim:queen:

Tamam anladım 20'de 1 mi yağ karışıyordu o yanınca mavi duman olacak,bu iyi oldu adamla papaz olmayalım yağ yakıyor dersek 4000km'de motora.:):cat:

Samet Ağır
31 Ekim 2010, 19:38
Tamam anladım 20'de 1 mi yağ karışıyordu o yanınca mavi duman olacak,bu iyi oldu adamla papaz olmayalım yağ yakıyor dersek 4000km'de motora.:):cat:

yağ yakıyor bu motor de..rektefiye istiyor de fiyatı düşür:queen:
-usta yağ yakıyo bu motor...
-ciddimisin??:queen: haaade leeeyyyn deyipte satmazsada o ayrı konu ama....

yağ karışım oranında üreticinin verdiği bilgiye göre karıştıracaksın.ancak yüksek ihtimalle o motorda ayrı bir yağ haznesi vardır.sen yağı oraya koyarsın.gerektiği kadarını motor devrine göre kendisi alır...yağı depoya boca etmezsin yani...onuda alacağın adama bir sor..

motorhocası
31 Ekim 2010, 19:44
yağ yakıyor bu motor de..rektefiye istiyor de fiyatı düşür:queen:
-usta yağ yakıyo bu motor...
-ciddimisin??:queen: haaade leeeyyyn deyipte satmazsada o ayrı konu ama....

yağ karışım oranında üreticinin verdiği bilgiye göre karıştıracaksın.ancak yüksek ihtimalle o motorda ayrı bir yağ haznesi vardır.sen yağı oraya koyarsın.gerektiği kadarını motor devrine göre kendisi alır...yağı depoya boca etmezsin yani...onuda alacağın adama bir sor..

Aga karışımı sağlayan deponun orjinal yedek parçalarını bile buldum. Pazarlık ederken ayıptır başka bişey bulayım ben.:)

acayüp
31 Ekim 2010, 19:46
Bu arada marka model nedir. Typhoon mu yoksa .

motorhocası
31 Ekim 2010, 19:47
Bu arada marka model nedir. Typhoon mu yoksa .

Değil::shhh::Runner 125:cherry:

QM50
31 Ekim 2010, 20:31
2 zamanlı 4 e göre biraz cok yakar ama emin ol değecektir parça sıkıntısı cekmezsın bn hiç çekmedim bu motorlar kendi sınıfındakilere göre daha seri dir ve daha iyi hızlanırlar tek sorun benzine yağ katmak oda benzinlikte ugrastırıyor birde arada bujıni temizliceksin kurum yapıyor

motorhocası
31 Ekim 2010, 20:35
2 zamanlı 4 e göre biraz cok yakar ama emin ol değecektir parça sıkıntısı cekmezsın bn hiç çekmedim bu motorlar kendi sınıfındakilere göre daha seri dir ve daha iyi hızlanırlar tek sorun benzine yağ katmak oda benzinlikte ugrastırıyor birde arada bujıni temizliceksin kurum yapıyor

Teşekkürler.

Bunların en çok arıza yapan kısmı neresi motoru mu,aktarma sistemi mi yoksa ateşlemesi mi en çok arıza yapan yerler nereleri onu öğrenmek istemiştim.

Samet Ağır
31 Ekim 2010, 20:52
2 zamanlı motorda sübap ayarı , sesi,vuruntusu olmaz.sentedeydi değildi olmaz.yağ sıyırma segmanı bile olmaz.yağ karteri olmaz.yağını birkaç bin kmde değiştireceksin derdi olmaz.karbüratörden gelen yağlı benzin aynı zamanda krankı da yağlar.(yağ pompalılarda sistem biraz daha farklıdır.)
farkları dumanıdır..arada bujiyi (yağ oranı ayarlı olmazsa) temizlemek ister..yağı çok konulursa aşırı duman çıkaracağı gibi önce egzoz boğazından başlayarak egzozu bile tıkayabilir.egzozdan (yağı çoksa (bakınız eski jawalar) yağ damlatabilir.vibrasyonu (makine yapısıda önemli tabi) 4 zamanlılara göre daha azdır.4 zamanlılara göre daha çok arıza çıkarmaz çünkü çok daha az parçası vardır...v.s v.s aklıma geldikçe yazarım....

motorhocası
31 Ekim 2010, 20:58
Budur,ustamsın.:cat: Ben de öyle düşünüyordum:P ama İtalyanlara karşı bir antipati var ortada sürüp gitmekte,parça problemi. Ballandırdın durdun 2 zamanlıyı,tüp de takar mıyım sonra.:queen:

Samet Ağır
31 Ekim 2010, 21:08
Budur,ustamsın.:cat: Ben de öyle düşünüyordum:P ama İtalyanlara karşı bir antipati var ortada sürüp gitmekte,parça problemi. Ballandırdın durdun 2 zamanlıyı,tüp de takar mıyım sonra.:queen:

lpg takmazsan benzinciler seni çok sever..(buda genel abartıdır oda ayrı tabi) burası kesin..
ama 2 zamanlıya lpg uygulaması inanki duymadım hiç...yakıtın dolandığı yerler olarak düşündüğümde ilk aklıma gelen şey olmaz demek .yinede emin değilim tabi...
bu arada 20 seneyi aşkın tecrübemin ilk 10 yılında 4 zamanlı makinelerle uğraşmıyordum.karmaşık geliyordu bana ...hele puch maxı mopetleri bir -iki saatte rektefiye ettiğimiz çok olmuştu..
ama enteresandır her 2 zamanlı motorun egzoz kokusu farklıdır..mesela mobiletlerle puchlar ayrı,mz ler ayrı,jawalar ayrı kokar...ama bence en güzeli mobiletlerin egzoz kokusudur..
taktım bu kokuya hadi hayırlısı...(yarın bi mpbiletmi alsam ne yapsam?:queen:)

motorhocası
31 Ekim 2010, 21:12
Alacak olduğum scooteri alma da ne alırsan al attım mesaj kutuna.Ya da sen al.:salut:

Samet Ağır
31 Ekim 2010, 21:15
yok ben almam.ama senin alman için elimden gelen bişey olursa seve seve yaparım...merak etme...
dostlarımızın sevinci benide sevindirir bilesin:cat:

motorhocası
31 Ekim 2010, 21:16
yok ben almam.ama senin alman için elimden gelen bişey olursa seve seve yaparım...merak etme...
dostlarımızın sevinci benide sevindirir bilesin:cat:

Tamam hemşerim zaten şüphem yok esprikten yazıyoruz burada,yardımların için tekrar teşekkürler.:cat:

motorhocası
01 Kasım 2010, 01:37
Alırken bakmadan mı alacağız yok mu bir bilen nerelerine bakacağız bu İtalyanlara, Typhoon 125 veya Runner 125 makinesi aynı.:silent:

choconut
01 Kasım 2010, 03:17
söyle diyeyim sana..şuanki motorum dylan 16 hp olmasına rağmen bir önceki motorum yamaha bw's 7hp daha az yakıyo..:) ama onuda geçtim en kötü yanı eksoz kokusu..2 zamanlı motora bindikten sonra hiçbir şekilde sosyal ortama giremiyordum buram buram yağ kokusunu duyan cüzzamlı gibi kaçardı inan bana..sosyal hayat istiyorsan iyice bi duş alıp kıyafetleride değiştirmen gerekiyor her seferinde..

Mengu16
01 Kasım 2010, 08:44
ben de bi tane kiralik yamaha bws 100'un motorunu sisirmistim.
2 zamanli motorlarda uzun sure sabit hizda sabit gazla gidince motor sisebiliyor sanirim,
sabit hiz motora daha az yag enjekte edilmesine neden oluyor bu da motoru asiri isitiyor galiba.
Yada motor sismeden 5-10dakka once cok dik bir yokusa surmustum motoru ondan oldu :P

motorhocası
01 Kasım 2010, 13:04
Teşekkürler, ama yardımcı olan çıkmadı hala ,egsoz,ön-arka varyatör... pahalı galiba durumlarına bakmak gerekiyor.

bassturbin
01 Kasım 2010, 14:39
ben de bi tane kiralik yamaha bws 100'un motorunu sisirmistim.
2 zamanli motorlarda uzun sure sabit hizda sabit gazla gidince motor sisebiliyor sanirim,
sabit hiz motora daha az yag enjekte edilmesine neden oluyor bu da motoru asiri isitiyor galiba.
Yada motor sismeden 5-10dakka once cok dik bir yokusa surmustum motoru ondan oldu :P

Gereksiz gaz verince motora fazla yağlanma yapıyor fazla yağlanma şöyle, örnek:

7000 devirde 100 km hızla gidiyoruz gaz tam açık, aynı 100 km hızı %75-80 gaz açıkkende yapar fazla gazı açınca yağlama fazla oluyor yağlama bujiyi yağlıyor buji ateşleme yapmıyor veya düzgün çakmıyor yakıtı düzgün yakmıyor boğulmuş veya şişmiş gibi çalışma ve tepki veriyor aksine hızlı giderken iki zamanlı motor dahada soğuk çalışır.

Motor devir almadan fazla gazı açmamak gerekir.
İki zamanlı motoru ilk çalıştırmadan sonra ısıtmak gerekir yüksek devire çıkan motor ısıtılmadan parçalar genişlemeden gazlanırsa bu aşınma yapar bkz.iki zamanlı motorların ömrü az olur lafı.

Şişmeden kasıt silindir genişliyorsa ki sanmam bronz krom veya başka alaşımda gömlekli silindir şişsin bu şişmeye oranla pistonda şişer zaten alüminyum ısınınca bir miktar genişler.

Arasıra giderken gazı kapamak (kompresör yapmak frensiz) yağın yanmasına ve bujinin yağlanmasının giderilmesine yardımcı olabilir.Kompresör yapmak yani gazı kısmak 4 zamanlılar gibi yüksek olmaz.

Mengu16
01 Kasım 2010, 16:15
Gereksiz gaz verince motora fazla yağlanma yapıyor fazla yağlanma şöyle, örnek:

7000 devirde 100 km hızla gidiyoruz gaz tam açık, aynı 100 km hızı %75-80 gaz açıkkende yapar fazla gazı açınca yağlama fazla oluyor yağlama bujiyi yağlıyor buji ateşleme yapmıyor veya düzgün çakmıyor yakıtı düzgün yakmıyor boğulmuş veya şişmiş gibi çalışma ve tepki veriyor aksine hızlı giderken iki zamanlı motor dahada soğuk çalışır.

Motor devir almadan fazla gazı açmamak gerekir.
İki zamanlı motoru ilk çalıştırmadan sonra ısıtmak gerekir yüksek devire çıkan motor ısıtılmadan parçalar genişlemeden gazlanırsa bu aşınma yapar bkz.iki zamanlı motorların ömrü az olur lafı.

Şişmeden kasıt silindir genişliyorsa ki sanmam bronz krom veya başka alaşımda gömlekli silindir şişsin bu şişmeye oranla pistonda şişer zaten alüminyum ısınınca bir miktar genişler.

Arasıra giderken gazı kapamak (kompresör yapmak frensiz) yağın yanmasına ve bujinin yağlanmasının giderilmesine yardımcı olabilir.Kompresör yapmak yani gazı kısmak 4 zamanlılar gibi yüksek olmaz.

60 la giderken motor birden arkadan biri tutmus gibi yavasladi 40km hizdan durana kadar arka teker kilitlendi.
15 dakka hic calistiramadim. sonra motoru guc bela calistirdim ama 20-30km hizi hic gecemiyordu
desem heralde sismistir kesin dersiniz. Motorda geri donussuz bir deformasyon oldu eminim.

bassturbin
01 Kasım 2010, 18:08
Durduk yere bahsettiğin şeyi yapmaz başka bir sorun var gibi anlattığınız duruma göre.Motorun yağı bitmişte olabilir haliyle yağlanma olmazsa kitlenme hararet yükselmesi olabilir.Tekrar çalıştırıp gittiğinizde 60 70 e çıkıyorsa sorun yok buji yağlanması olmuştur ama gitmiyorsa yağsızlıktan motor aşınmış olabilir.

motorhocası
01 Kasım 2010, 19:49
Kurum bağlamıştır o kiralık Bw's, bujileri islenmiştir. Kiralık araçlara bakım bile yapmıyorlar,arızalı halinde müşteri uğraşsın dursun.

Mengu16
01 Kasım 2010, 20:33
Kurum bağlamıştır o kiralık Bw's, bujileri islenmiştir. Kiralık araçlara bakım bile yapmıyorlar,arızalı halinde müşteri uğraşsın dursun.

Ben cebimden tamir parasi vermedim acikcasi, sadece 1 gunum daha vardi kiraladigim o yandi.
Motor kiraladigim yer teknik arizalari musteriye odetmiyor. Motorda yeterli yag da vardi benzin alirken yag ekletmistim yag deposuna ayrica yag lambasi yanmiyordu.
20 bin km yi gecmisti motor ama, kiralik bi motor icin fazla hele bakimli degilse.