PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 600 cc den 1000 cc ye geçişş



Sayfa : [1] 2

KuweytLi
31 Ekim 2010, 12:44
(eleştiri yapacak olanlar yorum yapmasın)
1 ay 150 skyjet 2 ay hyosung gt250r 2 3 kadarda r6.

motorumn modeli biraz düşük oldugu için hemde bu motorla acemiligimi atlattıgım için artık bana göre büyütme zamanı geldi diye düşünüyorum. gönlüm 2006 2007 r1 den yana. aslında hondada olabilir fireblade sizce hangisi olmalı ?

Jubaa
31 Ekim 2010, 12:50
R1 in guc bandi hosuma hic gitmemistir 1000RR daha bi iyi bu konuda.

Ama tavsiyem 600 lukle soyle iyice bi gazla imkanin varsa bi iki piste falan cik eminim 600lukte kalmak isticeksindir daha o motorun sen 1 silindirini bile kullanmamissindir guc olarak 1000lik Turkiye sartlarinda bence gereksiz.

hondam
31 Ekim 2010, 12:53
Al kaedesım al kım ne dıyebılıkı sadece dıkkatlı ol.
Soyle bırsey var alacagın makına ıcın yardım ıstıyosun, ancak elestırı ıstemıyosun :silent: sencede bıraz bencılce degılmı:silent:

kench
31 Ekim 2010, 12:58
Acemiliğini atmış kişi alacağı motoru başkasına sormaz,.. hele hele forum sitesine hiç sormaz.

Acemiliğini atmış adam ne istediğini ve piyasadaki motorların özelliklerini zaten kendi biliyordur.

Ayrıca hiçbir forum sitesi size "ısmarlama cevap" sunmaz. Sadece duymak istediklerinizi bekliyorsanız burası yanlış adres.

Gökhan
31 Ekim 2010, 12:59
(eleştiri yapacak olanlar yorum yapmasın)
1 ay 150 skyjet 2 ay hyosung gt250r 2 3 kadarda r6.



Eleştirilmek istemiyorsan konu açmamalıydın. İşi hakaret aşagılama vb. boyutlara getirmeden her üyenin eleştirme hakkı var. Forumların kuruluş amaçlarından biriside bu zaten. Aksi halde forumlar yerine bir kitap basılırdı millet ne ögrenmek istiyorsa ordan ögrenirdi. Forumların kitaplardan farkı burda karşılıklı fikir alışverişinde bulunabiliyor olmanızdır.

Biraz fikir almanı öneririm...

Duyarlı Olmak,
Tarih: 14.12.2003 Saat: 19:20
Konu: Her Turlu Duyurular


Sevgili Arkadaşlar,

Daha önceden de bu konu ile ilgili bir yazım olmuştu. Rahmetli Raif Ağabeyin vefaatinde içinde bulunduğum duyguların etkisiyle oldukça saldırgan bir yazı yazmıştım. O günden bugüne fikirlerim halen değişti mi, hayır.

Motosiklet, hepimizin hayatında oldukça önemli bir yere sahip ve hatta birçoğumuzun hayatının çoğunluğunu kapsayan bir hobby. Kimimiz için artık hobby den çok bir ulaşım aracı. Ancak gördüğüm o ki, genç yaşlı demeden bir çoğumuzu da aramızdan alıp götüren ve bizlere büyük acılar bırakan bir hobby olmaya başladı. Bunda suçlu, acaba motosiklet denilen araç mı, yoksa bizler mi? Evet motosiklet tehlikeli bir araç. Ancak içinde bulunduğumuz şu ortamda yürümek de, alışveriş mağazasından alışveriş yapmakta, bankaya gitmek de tehlikeli. Diğer seçenekler de alternatifler yaratabiliyoruz. Suçu, kana susamış canilere atabiliyoruz. Ölenlere rahmet ediyor, kalanlara başsağlığı diliyoruz. Aynı motosiklette olduğu gibi. Ama motosiklet kazalarında ne hikmetse hiç motosikletlere suç bulmuyoruz. Bu aletlerin suçu yok mu? Bence var. Ama onların suç teşkil ettiği konuyu aslında bizler yaratıyoruz. Nasıl mı?

Yeni bir motosiklet modeli çıkıyor. Çok hoş, çok güzel.

"İşte hayatımın motosikleti, bundan mutlaka edinmem lazım. Bu sayede hem kendi egomu tatmin eder, hemde çevreme bol bol hava atarım.."

Yada,

"İşte benim almam gereken, bana yakışan motor bu. Bundan başkasını alırsam, çevremdekiler ne der sonra? Klasıma yakışmaz diğerleri!"

Yada,

"Hayat tehlikelerle dolu zaten. Olacağı varsa olacak. O yüzden alayım anasını sattığımın motorunu. Hem bana birşey olmaz. Koca camiada beni mi bulacak kaza?"

Gibi birçok sebepler üretiyoruz kendi kendimize. Henüz yeni motorcular (lütfen kimse alınmasın yeni motorcu dediğim için ama biraz çuvaldızı kendimize batırmanın zamanı geldi.) ki bunlardan kastım sene itibarıyla değil, km itibarıyla söylüyorum, motosikletini hemen büyütmenin yollarını arar oldular. Soruyorsun,

- 10000 km yol yaptım. Artık motorumu büyütmenin zamanı geldi, hem diğerlerinde büyük motosikletler varken benim ki onların yanında oyuncak kaldı, diyerek savunmalarını baştan hazırlıyorlar.

Yada,

- 16000 km oldu, biliyorum daha erken motorumu büyütmek için ama aklım o motorda işte. Aklımda kalacağına altımda yol alsın. Hem ben hız yapmam.

Arkadaşlar, kabullenmesek de motosikletini büyütmenin en büyük sebeplerinden biri, çevremize atacağımız "HAVA" dır. Altımızdaki motosikleti de aynı otomobilimiz gibi gösterişlisinden, en pahalı olanından, en güçlü olanından seçiyoruz. Hadi otomobilde bir şansımız var. Peki motosiklette var mı?

Henüz yeni motosiklet sahibi olan arkadaşlarla tanışma fırsatım oluyorlar. İlk motosikletleri büyük hacime sahip motorlar oluyor.

- 600 cc lik aldım ama gidip 1000 cc lik almadım. Biraz tecrübelenince onlardan alacağım.

Savunmaya bak!!!! Size kısaca bir teknik açıklama yapayım.

600 cc lik bir Racing, Motor Gücü 100-125 hp arasında. Bu gücü 11500 rpm ile 13000 rpm (Rpm = Devir/dk.) da sağlıyor. Yani, krank dakikada 11500 rpm dönüyor. Saniyede 191 defa dönüyor. Biraz düşündürücü dimi? Ve bu motorların 0-100 km/h hızlanma değerleri ise 2,4 - 2,9 saniye gibi oluyor. Şimdi bu gücü kontrol etmek sizce kolay mı?

Peki Racing değil de Enduro'dan bahsedelim. Aşağı kalır yanı mı var? Hayır.

650 cc lik bir Enduro, Motor gücü 45-55 hp arasında. Bu gücü 7500 rpm - 8500 rpm de sağlıyor. Yani krank dakikada 7500 devir dönüyor. Saniyede 125 kez dönüyor. Ağırlıkları ise 180 kg civarında oynuyor. Bunlarında 0-100 km hızlanma değerleri 4,5 - 6 saniyeler arasında değişiyor. Yani yukarıdakilerden çok da aşağı kalır değil. Evet bu gücü kontrol etmek, yukarıdaki bir racing ten daha kolay. Ama yeni başlayan biri için mi? Değil... Yada henüz birkaç bin km yapmış insan için mi? Yine hayır. 1000 cc likleri söylemeye gerek görmüyorum bile.

Avrupa'da yeni başlayan bir motosiklet sürücüsü, ilk olarak 50 - 200 cc arasındaki motosikletleri en az 2 sene kullanmak zorunda. Ondan sonra yeniden sınava girip, yeterlilik sağladığı takdirde 2 sene de 200 - 400 cc arasındaki hacimli motosikletleri kullanıyorlar. Ondan sonra seneye göre motosikletlerini büyütüyorlar. Ancak her seferinde yeterlilik sınavına tabi tutuluyorlar. Eğer bu sınavlardan başarısız olurlarsa, küçük cc li motosikletleri kullanmaya devam ediyorlar. Taa ki eğitmenlerini ikna edene kadar. Ancak maalesef ki ülkemizde bizler kendi kendimize yeterlilik veriyor ve en kısa zamanda daha büyük motosikletleri almaya çalışıyoruz. Sonuç "GERİDE ACILI BİR AİLE, ARKADAŞLAR, TEHLİKELİ İMAJ"

Sevgili arkadaşlar, 10000 -15000 - 20000 km ler tecrübe kazandırmaz. Bu km'lerle sadece kullanmış olduğunuz motosiklete adapte olursunuz. Onunla bütünleşirsiniz. Ancak yeni bir motosiklete geçtiğinizde ki bu büyük bir motosikletse, siz çok acemisinizdir. Ne motorun özelliklerini, ne karakterini bilmiyorsunuzdur. O motosiklet, sizin için POTANSİYEL BİR TEHLİKE 'dir. Şunu sakın aklınızdan çıkarmayın, ister 4 teker, ister 2 teker olsun her aracın bir karakteristik sürüş tarzı vardır. Bu aynı marka, model olsun farketmez. Şöyle deneyin, aynı model, aynı km.lerde, aynı marka bir başka arkadaşınızın motosikletini kullanın, farklı gelecektir size. Yabancılık çekeceksiniz. Hareket ederken, viraja girerken, fren yaparken çok büyük farklılıklar hissedeceksiniz. İşte o size yabancı bir motosiklet. Ve siz ona alışıncaya kadar sizin katiliniz olmaya aday. O ana kadar yapmış olduğunuz km'ler, o an için tamamen resetlenmiş olacaktır. Siz artık acemi durumunda olacaksınız. Ne zaman ki yeni motosikletinizle birkaç bin km yaparsınız, o zaman alışacaksınız. Ha burda eğer sizin yapmış olduğunuz km, eğer 10 -15000 km değil de 25-30000 km olsaydı, alışma süreciniz daha kısa olurdu. Daha fazlası olsa çok daha kısa süreler olurdu. Dikkat edin, tehlikede olduğunuz süreden bahsediyorum.

Geçtiğimiz sene Yunanistan'dan gelen motosikletli dostlarımızla yapmış olduğumuz konuşmalarda, aynı motosikletle 100000 km ler yapanlar, bunu aşanlar vardı. Onlar bu işi gerçekten hobby amaçlı yaptıklarından altlarındaki motosikletlerin büyük yada küçük olması, onlar için birşey ifade etmiyordu. Sonuçta yine iki teker üstünde hareket ediyorlar ve hobby lerini gerçekleştiriyorlardı. Onlar bizden daha mı az tecrübelilerdi peki? Tabii ki hayır. Ama onlar bilinçli kullanıcılardı ve motosikletin onlar için tehlikelerini bertaraf etmenin yolunu biliyorlardı.

Şimdi büyük bir motosikletin tehlikesinden biraz bahsedelim.

Her insanın içinde adrenalin duygusunu yaşamak vardır. Bunun çeşitli yollarını arar. Elimin altında güç olsun ama ben bunu kullanmam diyen yalan söyler. Mutlaka o gücü kullanır.

- Ya, uzun yolda araç sollarken, düşük gücü olan bir motor beni tehlikeye sokuyor. Bastım mı geçmem lazım ki tehlikeden kaçayım.

Geçme o zaman kardeşim. Yol boşalınca geç sende. Niye riske atıyorsun ki kendini? Güç olduğu sürece risklerini de artırıyorsun. Nasıl olsa geçerim düşüncesi ile ona göre yol almaya başlıyorsun. Bunu bilinç altından yapıyorsun. Oysa gücünü bildiğin bir motosiklet olsa altında, risklerini en aza indirmeye çalışıyorsun. Yol boşsa geçiyorsun, daha düşük limitlerde gidiyorsun, daha yavaş virajlara giriyorsun. Yani tehlikeleri otomatikman minimuma indirgiyorsun. Gideceğin yere daha rahat gidiyorsun, yorulmuyorsun, etrafını görme fırsatlarını kaçırmıyorsun. Süre olarakta hızlı gidenden çok az bir farkla ulaşıyorsun gideceğin yere.

Bir diğer nokta ise tehlike anında, tehlikeden mi kaçayım, motorun gücünü mü kontrol edeyim derken kaza zaten oluşuyor. Sadece büyük hacimli motosiklet değil sorun, ebatsal olarak daha büyük, ağırlığı daha fazla motosikletler de tecrübesiz insanlar için büyük tehlike oluşturuyor. Altınızdaki kütle ne kadar büyük olursa, kontrol etmeniz de o kadar zorlaşıyor. Bunu en kolay kaygan bir yolda hissediyorsunuz. Kendi cüsseniz ile altınızdaki kütleyi kontrol etmenin ne denli zor olduğunu daha iyi anlıyorsunuz. Yarış amaçlı üretilen motosikletlere dikkat edelim. Genelde çok hafif olurlar. Bunun sebebi sadece daha az ağırlık, birim kütleye düşen daha yüksek beygir gücü değil, kontrolü daha kolay bir kütle, daha az harcanan enerji, daha az yorgunluk vs. vs... Görüyorum ki 50 kg. olan bir bayan, 180 kg lık kütleyi kontrol etmeye çalışıyor. Sizce ne derece başarılı olabilir? Yada 70 kg olan bir adam, 240 kg lık bir kütleyi kontrol etmeye çalışıyor. Şöyle bir hesap vardı yanlış hatırlamıyorsam, bir insan, ancak kendi ağırlığı kadar olan bir kütleyi zorlanmadan kaldırabilir. Bunun üstündeki ağırlıkları, insan üstü bir çaba ile yapar. Ancak limitlerdir ve çok çabuk yorulur. (Halterciler hariç)

Bir de diğer bir konu sele yükseklikleri. Bacak boyu 75 cm olan bir kişi, 85 cm sele yüksekliği olan motosiklet kullanıyor. Tecrübesi ise zayıf. Ayaklarını yere koyma isteği sürekli var. Yavaşlamalarda hemen ayaklar yere iniyor. Yere değecek mi? Belki parmak uçlarında. Peki o kütleyi parmak uçlarında nasıl taşıyacak? Hasbelkader taşıyor. Ama en ufacık zorlanmada motosiklet yerde. Şanslı ise ayakları altında kalmaktan kurtuluyor. Diyeceksiniz ki Cross motosikletlerinde adamların ayakları bile yere değmiyor ama bu adamlar yarışıyor. Sizde de o tecrübe olsa, sizde binin. Adamların işleri. Yada uzun yıllardır artık motosikletin üstünde olduklarından, ayaklarını yere indirme gereğini pek duymuyorlar.

İşte arkadaşlar, yukarıda saymış olduğum bir çok sebep, motosikletleri kana susamış katillerden farklı kılmıyor. Ama bu cansız kütleler mi suçlu? Hayır. Buna sebep veren insanlar, yani yine bizler suçluyuz. Bu masum hobby amaçlı araçlarımızı, kana susamış cani yapan bizleriz, onlar değil. 1992 yılından beri bu motosiklet kullanıyorum. Toplam yapmış olduğum km, 300.000'e merdiven dayadı. Ama halen 650 cc bir motosiklet kullanıyorum. Bundan sonra alacağım da 650 cc olacak. Lütfen bu duyarlılığı sizlerde gösterin. Gösterin ki, artık bu mail guruplarında kaza haberleri, kaza sonucu ölüm haberleri olmasın.

Biliyorum yazı çok uzun oldu. Belki çok ukalaca bir yazı oldu. Ama eminim ki bir çoğunuz okuduğunda bana hak verecektir.

KONTROL EDEBİLDİĞİN GÜÇ HER ZAMAN GÜLDÜRÜR, KONTROL EDEMEDİĞİN GÜÇ İSE BİRGÜN ÖLDÜRÜR.

ÖLMEK İÇİN DEĞİL, ÖLENE KADAR MOTOSİKLETE BİNMEYİ DENEYİN.

Vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim.

Sevgiler

Zafer Yangın
Suzuki XF650 Freewind
İstanbul



Bu yazıyı okumadan önce kafanızda motosikletle ilgili tüm bilgileri ve yaşadıklarınızı unutun. Hatta hayatınızda motora bile binmemiş farzedin kendinizi... Yazının sonunda yazılanlarla aynı düşünceye sahip değilseniz, sizden ricam “polemik olsun diye veya tartışmak için” karşıt görüş yazmayın. Farklı görüşünüz ve paylaşacak deneyiminiz varsa paylaşın ama sağlıklı bir beyinin burada yazılanların tersine birşeyi düşünmeyeceğini bekliyorum...


İlk motorum 600cc bir supersport ve hala hayattayım düşüncesi

Bu tip bir düşünce çok tehlikelidir. Kim ne derse desin, 600cc ve üzeri bir motosiklet başlangıç motoru olarak uygun değildir. Bunu dünya üzerindeki bütün deneyimli insanlar, eğitmenler ve bu işin içinde olan insanlar söylüyor. Haa, “ben yaptım oldu” deyip kafanızın dikine giderseniz birgün, biryerlerde patlarsınız. Neden mi? Çünkü 600cc ve 1000cc kategorisindeki yarış motorları hatayı affetmez. Zaten motor en ufak hatanızı kollayan, ilk fırsatta sizi üzerinden atmaya çalışan bir alettir. Yarış motorları diğer motorlardan çok farklı davranışa sahiptir. Ortalama olarak 160-180 kg olup, 120-200 hp arası güce sahip bu motorlar, 2-3 saniye gibi çok kısa sürelerde çok yüksek süratlere çıkabilirler. Bu motorlara yüksek süratlerde hakim olmak ciddi derecede zordur. Motora hakimiyet belli teknikler gerektirir. Yüksek süratlerde motoru yavaşlatmak ve durdurmak zordur. Bu tip motorları kullanmak için “İleri Sürüş Teknikleri” eğitimi almak faydalı olacaktır. Bugün MotoGP gibi bir yarışta bile profesyonel kullanıcıların motorlarla ne tip kazalar geçirdiğini görüyorsunuz. Pist ve trafik çok farklı ortamlardır. Pistte yapılan hatada en kötü ihtimalle biryerleriniz kırılabilir ancak aynı şekilde trafikte kaza geçirdiğinizde bunun ölümle sonuçlanması olasıdır. 600cc motora binip, hala hayattayım diyenler birgün öyle bir durum içerisinde kalabilirler ki, bu hayatlarına malolabilir. Aynı durumda deneyimli ve eğitimli bir kullanıcı zor da olsa bazı teknikleri uygulaması sayesinde içinde bulunan durumdan sıyrılabilecektir. Düz yolda motor kullanmak ve başına birşey gelmemesi motoru çok iyi kullanıyor anlamına gelmiyor. Çekirge bir sıçrar, iki sıçrar, üçüncüde ne olduğunu biliyoruz... :)

Kimseye motor hayatına 100cc scooter ile başlanmalı demiyorum ama herkes cüssesine, kapasitesine uygun bir motorla başlaması, o motora iyice alıştıktan ve çok iyi şekilde hakim olduktan sonra değiştirmeyi düşünmeli diyorum. Yurtdışında birçok ülkede ehliyeti yeni alan kişiler kanuni olarak 2 sene boyunca 100-150cc den büyük motor kullanamıyorlar. 2 senenin sonunda da yapılan bir sınavdan geçtikten sonra motor hacmini büyütebiliyorlar, o da direk olarak 1000cc olamıyor. Kısacası dünyada büyük hacimli motorla başlanmaması için kanuni yollara da başvuruluyor. Umarım bu uygulama Türkiye’ye de gelir çünkü forumda okuduğum yazılardan anladığım kadarıyla bilinçsiz kullanıcı sayısı çok fazla.

Deneyim ve eğitimi hiçe sayan zihniyet

Motosiklette olmazsa olmaz iki şeyden biri deneyim, diğeri eğitimdir. Çok uzun süreler motosiklet kullanan biri zaman içerisinde yaşadığı olaylardan deneyim kazanır ve yapmış olduğu hataları tekrar etmemeye çalışır. Motosiklette deneyim çok önemlidir, ölmemenizi sağlar. Bunun yanında eğitim, deneyimi destekleyen bir kavramdır. Ciddi bir kuruluştan alınan eğitimin faydası çok büyüktür. Uzun süreler motor kullanan biri bile eğitim aldıktan sonra bir konu hakkında “meğer bunca senedir bunu yanlış biliyormuşum” diyebilir. Sonuçta eğitimde alınan bilgiler motor konusunda uzman ve profesyonel kişilerin ortaya koyduğu bilgilerdir. Bunları hiçe sayan sadece kendini kandırır ve hiçbir zaman kendini geliştiremez, olduğu yerde sayar. Çok şey bildiğini sanar ama aslında hiçbir şey bilmiyordur.

Beceri ve kabiliyet

Tabi ki her konuda olduğu gibi motosiklet kullanma konusunda da her insanın becerisi birbirinden farklıdır. Biri 2-3 ayda motora çok iyi hakim olabiliyorken, diğeri aynı sürede trafiğe bile çıkamayabilir. Ancak motora çok kısa sürede hakim olabilmeniz, motoru çok iyi kullandığınız anlamına gelmez. Motoru çok iyi kullanıyor olmak için deneyim sahibi olmak gerekir ki bu da zamanla olacak birşeydir. Bazı arkadaşların ben 2 aydır motor kullanıyorum, 40 yıldır sürenlere taş çıkartırım demesi sizce ne kadar anlamlıdır?


Herkese iyi sürüşler, kazasız günler diliyorum...

KuweytLi
31 Ekim 2010, 13:05
eleştri yapılmasını istemiyorum yine olay olacagı belliydi açtıgım başlıgın. öneri istiyorum.

600 le uzun yol yaptım.

txxxr
31 Ekim 2010, 14:05
vatandaş laklak peşinde :pr:

djbm
31 Ekim 2010, 14:18
eleştri yapılmasını istemiyorum yine olay olacagı belliydi açtıgım başlıgın. öneri istiyorum.

600 le uzun yol yaptım.

Benim henüz bir motorum yok,henüz motora hiç binmedim ama yaklaşık 6aydır bu forumu takip ediyorum ve senin gibi düşünen birçok kişiye karşı verilen cevaplarıda okudum.Forumda bir arkadaşımız bn 3yıl 250cc kullandım artık 600cc ye gecme zamanım geldi diyordu ve çoğu kiş buna karşı çıkmıştı.Sen 2 yıl değil bir motoru en fazla 3ay kullanmışsın belki de kabiliyetin var ancak 1000RR yi alıp da türkiyede ne yapıcaksın.Sonun n'olucak.Sana sonunu söyliyeyim.Bir gün ya yarışırken ya da yolda giderken ya bir arabadan dolayı veya herhangi birşeyden dolayı tehlikeden kacmaya çalışıcaksın.Ancak 1000'lik bir motor istediğine göre yavaş sürmeyi sevmiyorsun.Ve bu kadar insanın seni uyarmasına rağmen hâlâ bu şekidle cevaplar veriyorsun.Burda kimse senin baban veya abin değil ama seni korumak seni bilinçlendirmek için seni uyarıyor ama ben bildiğimi okurum diyorsun.Peki böyle devam et.O gün "tehlikeden" kaçmaya çalışırken hızından dolayı veya altındaki gücü kontrol edemiyeceğinden dolayı düşücek ve alınma ama "yeri öpüceksin".Eğer şanslıysan hastanenin önünde ailen-arkadaşların-akrabaların seni bekleyecekler,Dua edecekler.Ama doktorun 2 kelimesinden sonra(Başınız Sağolsun) hepsi ağlamaya başlayacaklar.Annen,baban perişan olucak arkadaşların haftalarca aylarca uyuyamayacak. :salut: Bunların yaşanmasını çok mu istiyorsun?Altında R6 var zaten 1000lik bir makineyi alıpta kendini öldürmek için neden bu kadar isteklisin?Eğer R6'yı son hızına kadar basıyorum bana yetmiyo illaki 300ü aşıp asfalttan kazınmak istiyorum diyorsan paranı koy cebine git al istediğin makineyi.Madem kimseden eleştirilmek istemiyorsun soruda sorma bence.Lütfen yazdıklarımdan dolayı kimse alınganlık yapmasın ben arkadaşın bu kadar aceleciğine yanıyorum.Buyur git al.Her yola çıkışında ailene mektup bırakmayıda unutma :pale: Böyle gidersen daha çok başını taşlara vurursun:pr:

KuweytLi
31 Ekim 2010, 15:27
Benim henüz bir motorum yok,henüz motora hiç binmedim ama yaklaşık 6aydır bu forumu takip ediyorum ve senin gibi düşünen birçok kişiye karşı verilen cevaplarıda okudum.Forumda bir arkadaşımız bn 3yıl 250cc kullandım artık 600cc ye gecme zamanım geldi diyordu ve çoğu kiş buna karşı çıkmıştı.Sen 2 yıl değil bir motoru en fazla 3ay kullanmışsın belki de kabiliyetin var ancak 1000RR yi alıp da türkiyede ne yapıcaksın.Sonun n'olucak.Sana sonunu söyliyeyim.Bir gün ya yarışırken ya da yolda giderken ya bir arabadan dolayı veya herhangi birşeyden dolayı tehlikeden kacmaya çalışıcaksın.Ancak 1000'lik bir motor istediğine göre yavaş sürmeyi sevmiyorsun.Ve bu kadar insanın seni uyarmasına rağmen hâlâ bu şekidle cevaplar veriyorsun.Burda kimse senin baban veya abin değil ama seni korumak seni bilinçlendirmek için seni uyarıyor ama ben bildiğimi okurum diyorsun.Peki böyle devam et.O gün "tehlikeden" kaçmaya çalışırken hızından dolayı veya altındaki gücü kontrol edemiyeceğinden dolayı düşücek ve alınma ama "yeri öpüceksin".Eğer şanslıysan hastanenin önünde ailen-arkadaşların-akrabaların seni bekleyecekler,Dua edecekler.Ama doktorun 2 kelimesinden sonra(Başınız Sağolsun) hepsi ağlamaya başlayacaklar.Annen,baban perişan olucak arkadaşların haftalarca aylarca uyuyamayacak. :salut: Bunların yaşanmasını çok mu istiyorsun?Altında R6 var zaten 1000lik bir makineyi alıpta kendini öldürmek için neden bu kadar isteklisin?Eğer R6'yı son hızına kadar basıyorum bana yetmiyo illaki 300ü aşıp asfalttan kazınmak istiyorum diyorsan paranı koy cebine git al istediğin makineyi.Madem kimseden eleştirilmek istemiyorsun soruda sorma bence.Lütfen yazdıklarımdan dolayı kimse alınganlık yapmasın ben arkadaşın bu kadar aceleciğine yanıyorum.Buyur git al.Her yola çıkışında ailene mektup bırakmayıda unutma :pale: Böyle gidersen daha çok başını taşlara vurursun:pr:

ben bilinçli bir kullancıym kendime fazla güveniyorum bndan kaynaklanıyor olabilir. yada benm saglık sorunlarm var zaten ölümü pek umursamıyorum zaten :)
1000 lige geçmesemde motordan tamamiyle vazgeçecem spor bi araba olacak ama gönlüm hep motor diyor.

ferrari_gani
31 Ekim 2010, 15:28
mersine hiç gitmedim, trafiğinin nasıl olduğunu da bilmiyorum.

r6 kullandım, 100 rr da kullandım ama r1 kullanmadım. 1000 rr cidden iyi giden bi alet. eğer amaç top speed değilse r6 da ondan aşağı kalır yanı yok. yok eğer amaç hava ise, motordan çok iyi anlamayan hiç kimse r6 ile 1000 lik arasındaki farkı anlayamaz. eğer olay ses ise ki 1000 liğin sesi de ayrı bi güzeldir, r6 ya takılacak güzel bi egzoz ile istediğin sesi elde edersin. yok ben pistte yarışıyorum diosan, r6 ile yapacağın derece 1000 lik ile yapacağın dereceden daha iyi olacağına garanti veriyorum :) benim tanıdığım ve pistte yarışan herkesin ortak fikri 1000 lik güzel ama 600 lük daha zevkli. sen önce r6 yı yuttuğundan emin ol, ozaman değiştirmek istemeyeceksin bile.

yok illa ben değiştirecem diosan da ben 1000 rr ı tercih ederdim r1 yerine.

hell_rideRR
31 Ekim 2010, 15:32
dostum 2 3 ay kullandığın 600lükten ne olur? ben 2 senedir kullanıyorum 20bin yaptım sürekli sürüşme yeni katkıları oluyor bu devede kulak he bide sürmek var SÜRMEK var artık nasıl kullandığını bilemem

djbm
31 Ekim 2010, 15:39
mersine hiç gitmedim, trafiğinin nasıl olduğunu da bilmiyorum.

r6 kullandım, 100 rr da kullandım ama r1 kullanmadım. 1000 rr cidden iyi giden bi alet. eğer amaç top speed değilse r6 da ondan aşağı kalır yanı yok. yok eğer amaç hava ise, motordan çok iyi anlamayan hiç kimse r6 ile 1000 lik arasındaki farkı anlayamaz. eğer olay ses ise ki 1000 liğin sesi de ayrı bi güzeldir, r6 ya takılacak güzel bi egzoz ile istediğin sesi elde edersin. yok ben pistte yarışıyorum diosan, r6 ile yapacağın derece 1000 lik ile yapacağın dereceden daha iyi olacağına garanti veriyorum :) benim tanıdığım ve pistte yarışan herkesin ortak fikri 1000 lik güzel ama 600 lük daha zevkli. sen önce r6 yı yuttuğundan emin ol, ozaman değiştirmek istemeyeceksin bile.

yok illa ben değiştirecem diosan da ben 1000 rr ı tercih ederdim r1 yerine.

Katılıyorum.Yani yarışçı değilsin altın r6 var daha ilerisine gerek yok diye düşünüyorum.Yine de sen bilirsin

llBuRaKll
31 Ekim 2010, 15:47
Dostum şuan bnmde motorum yok ve bende 250likten yüksek güçte motor kullanmadım ama sana tavsiyem 600lükle devam et yoluna eminim 1000lik alınca performansını sonuna kadar kullanamıcaksın yani 600lükten bir farkı kalmıcak. tabi para senin motor snn istediğini yaparsın ama benm tavsiyem 600lükle yoluna devam et...

jesse
31 Ekim 2010, 15:53
1000 lik o kadar cazip degil .. 1100 1200 yada 1300 düşünebilirsin.. bunları dememdeki sebep al öl die diil .. agır yere saglam basan makina al.. paraşüt olma die .. madem tecrübelisin madem eleştiri kabul etmiyosun .. al sana "ÖNERİ"

agır ve güçlü makina kullan rüsgarda savrulma yere saglam bas kendini tatmin et.. cesaretin varmı aşka ?

KuweytLi
31 Ekim 2010, 16:00
aslında 1000 ligi istememim sebebi daha agır daha kolay hakimiyet saglıyabilirm diye istiyordum ve özellikle sesi için. bu arada r6da tek teker yapıyorum. ve motorun üstünede çıkıyorum bazende arka tekeri kaldırıyorum. ya ben fazla yetenekliyim. yada bu iş çok büyütülüyor. ben mersindeyim istiyen herkes burada misafirim olabilir

Alper41
31 Ekim 2010, 16:11
6 ayda R1 be vay anasını satayım , demekki uzmanlığın km ile süreyle falan alakası yokmuş , kendini güvendinmi her makineyi kullanırmışsın :) , ama illede tavsiye vereceksem hayabusa derim jesse nin dedigi gibi sağlam ve ağır makine yere iyi basıyor .

BAIIHAN
31 Ekim 2010, 16:12
bilinçli kullanıcı farklı oluyor işte

djbm
31 Ekim 2010, 16:18
bilinçli kullanıcı farklı oluyor işte
Evet =)
:cat:

jesse
31 Ekim 2010, 16:18
müdür 1000 lik agırmıymış.. ya sen agır makina sürmedin ... yada 1000 cc yi gözünde çok büyütmüşsün.. gel beni dinle alacaksan saglam makina al.. agır olsun 230 240 kg arası güçlü olsun heran tehlikeden kaçabilesin .. gazı çektgin zaman o kaburka kafesindeki pıt pıt atan şey şöyle bi titresin .. delikanlı gibi tapagaz çektiginde motosiklet yavaşlamaya başlıyosa korkma. muhtemelen elin o rüzgara ve güce alışık diildir salıvermişsindir gazı ..

yannsııııııınnnnnnnnnnnnnn .....

Alper41
31 Ekim 2010, 16:18
bilinçli kullanıcı farklı oluyor işte

çok doğru :)

extrem_015
31 Ekim 2010, 16:29
CBR 1000 rr birde bodis egzos ohh tamam :cherry:

jesse
31 Ekim 2010, 16:29
http://img543.imageshack.us/img543/3367/53001214193727666852677.jpg (http://img543.imageshack.us/i/53001214193727666852677.jpg/)

aha bak benim kadrandan bir örnek ..

mesela 1000 cc beni çok fazla etkilemiyo .. dijital takometre yok 299 du acaba 300 oldumu falan .. tuhaf geliyobana . 5. vites bi bakıyorum lanet makinma 320lerde geziyo .. lık bi vites yukarı .. alahallahh ( lık lık die geçiyo benim vitesler )

Not: 340 ibreden sonra bi çizik daha var .. kadranda :)


yannnn sıııınnn :)

djbm
31 Ekim 2010, 16:35
http://img543.imageshack.us/img543/3367/53001214193727666852677.jpg (http://img543.imageshack.us/i/53001214193727666852677.jpg/)

aha bak benim kadrandan bir örnek ..

mesela 1000 cc beni çok fazla etkilemiyo .. dijital takometre yok 299 du acaba 300 oldumu falan .. tuhaf geliyobana . 5. vites bi bakıyorum lanet makinma 320lerde geziyo .. lık bi vites yukarı .. alahallahh ( lık lık die geçiyo benim vitesler )

Not: 340 ibreden sonra bi çizik daha var .. kadranda :)


yannnn sıııınnn :)
Adrenalinin bağımlılık yaptığı kanıtlanmıştı :queen: Sakin ol asfalta yazık,sevdiklerine yazık :)

aykan
31 Ekim 2010, 16:40
Yıl 1993 honda c90cub(90)cc 3 kere aynı motordan alındı 200.000km yapıldı yaklaşık ,yıl 2005 honda wave 100CC cub 25000km yapıldı,yıl 2006 ybr 125 13000km yapıldı, yıl 2007 cbf 150 14000 km yapıldı,yıl 2008 honda innova 125 cc 12500 km yapıldı, şu an 2 el bir wave ve innova cup motorum var, biz geçmişe gidiyoruz aynı motorları kullanmakta ısrar ediyoruz bu yüksek cc hırsı nedir lütfen duyarlı olalım...

jesse
31 Ekim 2010, 16:40
Adrenalinin bağımlılık yaptığı kanıtlanmıştı :queen: Sakin ol asfalta yazık,sevdiklerine yazık :)

bu saatten sonra sakin olamam ben :D kahrolsun 1000 ve düşük cc :)

rabbim bana bir zzr1400 nasib eder inşallah

extrem_015
31 Ekim 2010, 16:49
bu saatten sonra sakin olamam ben :D kahrolsun 1000 ve düşük cc :)

rabbim bana bir zzr1400 nasib eder inşallah

tövbe tövbe bizde daha 600 lük bile alamadık siz 1400 e geçmek istiyorsunuz allah yolunuzu açık etsin allah sana 1400 değil Y2K nasip etsin :cherry:

http://fc00.deviantart.net/fs46/f/2009/174/0/4/MTT_Y2K_Turbine_Superbike_by_nightshade43.png

jesse
31 Ekim 2010, 16:57
http://img28.imageshack.us/img28/4092/001ayya.jpg (http://img28.imageshack.us/i/001ayya.jpg/)

http://img80.imageshack.us/img80/7590/velocity0809g.jpg (http://img80.imageshack.us/i/velocity0809g.jpg/)

ahhhhhh para ahhh birazdaha param olsa mr turbo kit stage3 uygulayacaksın makinaya .. başka ne isterim be...

yaşasın yüksek olktanlı benzin yakan makinalar......

yann.................. ssııııııııııııııınnnnnnnnnnn !!!!

extrem_015
31 Ekim 2010, 17:03
http://img28.imageshack.us/img28/4092/001ayya.jpg (http://img28.imageshack.us/i/001ayya.jpg/)

http://img80.imageshack.us/img80/7590/velocity0809g.jpg (http://img80.imageshack.us/i/velocity0809g.jpg/)

ahhhhhh para ahhh birazdaha param olsa mr turbo kit stage3 uygulayacaksın makinaya .. başka ne isterim be...

yaşasın yüksek olktanlı benzin yakan makinalar......

yann.................. ssııııııııııııııınnnnnnnnnnn !!!!

hazır uygulanmışı var ama stage 2 bide hayabusa bi bakalım paran olursa alırın belki;:queen:http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-gsx-r-1300-hayabusa-turbo-hayabusa-1300-stage-2-redline/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-gsx-r-1300-hayabusa-2008-stage2-hayabusa-turbo-redline/detay

tigermbz
31 Ekim 2010, 17:12
1000 lik al, yetmezse 2000 lik al, 2000 lik yoksa 2 tane 1000 liği al yan yana koy
yenilsin içilsin, meblağ mühim değil ::cheeeeer

kench
31 Ekim 2010, 18:54
İster R1 ister 1000RR al ama bundan önce git eğitim al. Eğitim derken sadece motor eğitimini kastetmiyorum. İlkokul, lise, üniversite... toptan adam gibi bir eğitim al, bir kendine gel.

Ne alacağın, aldığın motorla başına ne işler açacağın zerre kadar umrumda değil ama ülkenin eğitimsizlik durumu çok umrumda. Açtığın konu başlığında ilgilendiğim tek kısım budur.

ferrari_gani
31 Ekim 2010, 20:27
aslında 1000 ligi istememim sebebi daha agır daha kolay hakimiyet saglıyabilirm diye istiyordum ve özellikle sesi için. bu arada r6da tek teker yapıyorum. ve motorun üstünede çıkıyorum bazende arka tekeri kaldırıyorum. ya ben fazla yetenekliyim. yada bu iş çok büyütülüyor. ben mersindeyim istiyen herkes burada misafirim olabilir

olur mu öyle şey. daha ağır daha kolay kontrol edilebilir. aradaki kilogram farkına bi bak bi de bg güç farkına bak. daha kolay hakimiyet fln sağlayamayacağına garanti veririm. ağır ve güçlü oldukça kolay hakim olunsaydı herkes 1000 lik ile başlardı en son 125 likle devam ederlerdi :queen:



1000 lik al, yetmezse 2000 lik al, 2000 lik yoksa 2 tane 1000 liği al yan yana koy
yenilsin içilsin, meblağ mühim değil ::cheeeeer


puhahahahahahahaha :queen: :queen: :queen: :queen:

hell_rideRR
31 Ekim 2010, 20:36
İster R1 ister 1000RR al ama bundan önce git eğitim al. Eğitim derken sadece motor eğitimini kastetmiyorum. İlkokul, lise, üniversite... toptan adam gibi bir eğitim al, bir kendine gel.

Ne alacağın, aldığın motorla başına ne işler açacağın zerre kadar umrumda değil ama ülkenin eğitimsizlik durumu çok umrumda. Açtığın konu başlığında ilgilendiğim tek kısım budur.


katılmamak elde değil


tekeri cbf 150 kullananda yapıyo arkadaşım mesele o değil r6 nın hakkını zerre kadar yolda vermediğinden hatta veremediğinden eminim şu yorumlarından sonra bence 250 cc ye geri dön:cat: :mrgreen:

emomen
31 Ekim 2010, 21:12
Dostum sen cok yeteniklisin , cok iyi sürüyorsun anladık... hatta çok iyi anladık ama anlamakla bitmiyor...
Kapalı bir alanda cek videonu, görelim bakalım sınavı geçebilirmisin, sınavı geçersen jesse'nin motorundan al... haaa 1000'lik bile yetmez deriz:P
bitirmeden söyleyeyim :mrgreen: videoda tek teker yaparken motorun üstüne çıkmayı unutma görelim bakalım yeteneğini :wiinkk:

Not: 2 teker işi motor üstünde akrobasi yapmak değil adam akıllı kullanmaktır.
50cc,125cc,250cc,500cc,600cc,750cc,1000cc,1100cc,1 200cc,1300cc,1400cc.....YK2 vs... fark etmez bu iş heves ve tutkudur... altındaki ne olursa olsun 2 tekerdir,bilmem anlatabildim mi!!!

serimotorcu
31 Ekim 2010, 21:25
adam yılların tecrübesi ya. Motorun amuda falan da kalkıyosundur şimdi sen.
Hız konusunda iyiyim diyosun seni pilot yapalım olmadı.?
A300 modeli var bak son hız 890 km/h ne dersin ?

jack hammer
31 Ekim 2010, 22:37
litrelik motor kullanmak herkese nasip olmaz ayrıca yüksek tecrübe ister. sürülürmü sürülür ama hız arttıkça hakimiyet azalır insanın duyuları yavaşlar tehlikeli bir durum karşışında elin ayagına dolaşır. senin tecrübe diye edindigin şey aslında hiçbirşeydir. tecrübe ne yapılan km ile nede motosiklet üstünde geçirilen aylar/yıllarla kazanılır. tecrübe akılla zekayla önseziyle alakalıdır. ölümden yada sakat kalmaktan kormayabilirsin ama iş onunlada bitmez gereksiz bir hırs ugruna başkalarının yaralanmasına ve ölümüne sebep olabilirsin.

kısaca özetlemek gerekirse kardeş litrelik motor için acele etme. r6 ile kendini ve başkalarını tehlikeye atmadan akılla mantıkla hareket ederek tecrübe edin. türkiye yollarında hız felakettir kaldıkı motosikletliyi bir can taşımıyormuş gibi gören zihniyet hiçte azımsanmayacak kadar fazladır.

eleştiriye her zaman açık ol her yaşın terübesi farklıdır bugün başkalarına göre dogru olan sana yanlış gelebilir ama ilerde roller degişir. dogru yolu bulmak için eleştiri dozunda güzeldir.

kazasız belasız mutlu ve huzurlu uzun bir ömür geçirmen dileklerimle.

angorstatik
31 Ekim 2010, 23:03
r1 al derim. ben kullanmadım ama iyi kullanan arkadaşlarım var.
fakat tek bir tavsiyem olur.. "ikarus sendromu" nedir, bence bir kere oku..

http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=ikarus%20sendromu

alıntı;
kendine aşırı güven duyup, yapılan tehlikeli işte gerekli güvenlik önlemlerini almadan gereksiz riskler alma halidir. pilotlarda ve motosiklet sürücülerinde daha çok görülür. ne zaman ki bir motosiklet sürücüsü ben süper kullanıyorum desin düşmesi yakındır. özellikle genç sürücüler daha çok yakalanır bu sendroma.

eric_cartman
31 Ekim 2010, 23:14
Bilinçli bir kullanıcının 6 ayda litrelik kullanmak istemesi? İronik...

Konuşmanızdan anladığım kadarıyla siz zaten kararınızı vermişsiniz. Kusura bakmayın ama şu an yaptığınız tek şey "bakın ben çok yetenekliyim 6 ayda 1000cc ye geçiyorum, sizin de haberiniz olsun dedim" gibi bir mantık sonucu ortaya çıkan bir şey sanırım. 6 aylık tecrübeyle de o 2 motosikletin arasındaki farkı anlayabilcek seviyeye ulaştığınızı düşünmüyorum. Dolayısıyla hangisini alırsanız alın fark hissedemeyeceksiniz.

O gördüğünüz motosiklet yarışçıları da o genç yaşta öyle iyi kullanıyorsa bunun sebebi sadece yetenek değil, 5 6 yaşından beri gaz koluyla oynadıklarından dolayıdır. Yani yeteneki tecrübeyle perçinlenmedikçe bir üst sınıf için hazır değilsiniz demektir. Kararınızı bir daha gözden geçirmenizi tavsiye ediyorum.

Son olarak; yazdıklarımı yanlış anlamanızı istemediğimden dolayı benden küçük olduğunuz avatarınızdan belli olduğu halde "siz"li "biz"li bir yazı stili tercih ettim. Siz de, sizin iyiliğinizi düşünen insanları terslemezseniz kendi adıma sevinirim. Çünkü bu forumun amaçlarından biri de, "Taziye" başlığı altında açılan konuları azaltmaktır.

izm35
31 Ekim 2010, 23:15
bence bu arkadaş bu hızla ilerlerse yakında jet plotu olur:wiinkk:

enginer6
31 Ekim 2010, 23:30
Arkadaşlar ben de bir tavsiye istiyorum. 5 senedir motor kullanıyorum. 3. 600'lük motorumu kullanıyorum. Henüz motorun üstüne çıkamasam da 90 km hıza kadar 2 elimi aynı anda bırakabiliyorum. Hatta hava koşullarına göre bazen ellerimi de çırpabiliyorum. Bana ne önerirsiniz :)

tod_kazanova
31 Ekim 2010, 23:32
müdür 1000 lik agırmıymış.. ya sen agır makina sürmedin ... yada 1000 cc yi gözünde çok büyütmüşsün.. gel beni dinle alacaksan saglam makina al.. agır olsun 230 240 kg arası güçlü olsun heran tehlikeden kaçabilesin .. gazı çektgin zaman o kaburka kafesindeki pıt pıt atan şey şöyle bi titresin .. delikanlı gibi tapagaz çektiginde motosiklet yavaşlamaya başlıyosa korkma. muhtemelen elin o rüzgara ve güce alışık diildir salıvermişsindir gazı ..

yannsııııııınnnnnnnnnnnnnn .....:cat:

Olmadı benım motoru verım sana:bounce:

korsanx
31 Ekim 2010, 23:34
almışken hayabusa al birdaha motor yükseltme derdin olmasın

KuweytLi
01 Kasım 2010, 14:31
sizler için bir video çekecegim :) canlı şahidimde hüseyin olacak .) istiyen olursa mersinde misafirim olabilir buyursun...

kurubuz
01 Kasım 2010, 14:42
Bugüne bugün tam 6 ay ( dile kolay ) tecrüben var. Seni 1000 lik kesmez , sen 2000 lik al..

zeda3000
01 Kasım 2010, 15:31
ben bilinçli bir kullancıym kendime fazla güveniyorum bndan kaynaklanıyor olabilir. yada benm saglık sorunlarm var zaten ölümü pek umursamıyorum zaten :)
1000 lige geçmesemde motordan tamamiyle vazgeçecem spor bi araba olacak ama gönlüm hep motor diyor.


Sevgili uye sen bilincli bir kullanci filan degilsin. Bu konuda egitim sahibi bile degilsin , sakina tutup ta kendini egitim almislar ile ayni kefeyede koyma.

Seni ne ezmek nede kizdirmak icin sert yaziyorum, seni uyarmak icin bunu yaziyorum.

Su anda aklinda olan tek sey daha hizli gitme. Saglik sorunlarin yuzunden yasama sevincini kaybetmis isen , sirf buna inat intihar amacli motor kullanacak isen , lutfen ne bu motora bin nede olum haberini bu siteye tasi.

Cunku bence bu potansiyel bir cinayet durumundan baska bir sey degil.

Sen hayatina deger vermiyorsun diye ,dikkatsiz ve umursamaz surus sergiler iken

bir yaya ya , yada bir hayvana carpip onu oldurdugunde ne olacak?

Kendini canina saygin yok ise, git otonazi yaptir . Ama senin hayatinin risk tatmin yeri 70 milyonun seninle paylastigi asfal degil.

Eger elestiri duymak ile sorunun var ise bu site cidden sana gore bir yer degil. Yanlis yerde oneri ariyorsun. Git ne istiyor isen onu yap.

Ama biz bu sitede insanlar kurallara uysun , gitsinler egitim alsinlar, Hiz yapmasinlar diye ugrasirken gelip te boyle bir sekilde baslik acman hic hos degil

!!!!!!!!!!!!
01 Kasım 2010, 15:43
vatandaş laklak peşinde :pr:

:cat: leyleğin ömrü lak lak zaten

Sinan Aksu
01 Kasım 2010, 16:20
Elestiri yapmayin demissin.
Ben nacizhane fikirlerini söylemek istiyorum yinede.
Gerisi sana kalmis..

Sevgili dostum 2-3 ay kullandigin motor sana tecrübe kazandirmaz.
Hatta 5-6 ay kullandigin motor bile sana tecrübe kazandirmaz.
O gecen zaman zarfi sadece sana kullandigin motora adepte olmani sağlar.
Tecrübe bam başka bi oluşumdur.
Hatta benim anlayışıma göre ''Tecrübe limitlerini bilmektir..''
Biz bu değerlendirmeleri kullandığımızın motorun zaman zarfına göre değilde, yaptığımız kilometrelere göre değerlendirelim.

2-3 ay içerisinde yapmiş olduğun kilometre en fazla 5000-10,000 arasi değişir.
Buda yukarida bahsettiğim gibi sadece senin bu motora adapte olmani sağlar.

Eleştiri istememişsin.
Fakat taktir edersen forumlarinda amaci bu.
Herşey gönlünce olsun...

gez
01 Kasım 2010, 19:36
aslında 1000 ligi istememim sebebi daha agır daha kolay hakimiyet saglıyabilirm diye istiyordum ve özellikle sesi için. bu arada r6da tek teker yapıyorum. ve motorun üstünede çıkıyorum bazende arka tekeri kaldırıyorum. ya ben fazla yetenekliyim. yada bu iş çok büyütülüyor. ben mersindeyim istiyen herkes burada misafirim olabilir

bence yamaha r 6 'yı satma , en hızlı makine olan bmw s 1000 rr al . ikisine aynı anda bin tek teker yap ne de olsa üstün yeteneksin. arkadaşlar böyle çoluk çocuklara cevap yetiştirmeyin vaktinize yazık .

extrem_015
01 Kasım 2010, 20:35
bence yamaha r 6 'yı satma , en hızlı makine olan bmw s 1000 rr al . ikisine aynı anda bin tek teker yap ne de olsa üstün yeteneksin. arkadaşlar böyle çoluk çocuklara cevap yetiştirmeyin vaktinize yazık .

+1905 aynen

serimotorcu
02 Kasım 2010, 00:07
ikisine aynı anda bin tek teker yap ne de olsa üstün yeteneksin. arkadaşlar böyle çoluk çocuklara cevap yetiştirmeyin vaktinize yazık .

:cat: :cat:

jesse
02 Kasım 2010, 00:31
ya nie herkez art nietli... şimdi bu kardeş 1000 cc kullanamazmı onumu demek istiyoruz