PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : yarışlarda Egsozdan alev çımarma



TIGERSHARK
30 Ekim 2010, 12:35
selam bu videoda dikkatimi çeken görüntü neden bazı motorlarda mangal yanar gibi sürekli ateş çıkıyor düşük devirde yüksek itiş gücü için egsozda oynama yapıldığını biliyorum ama bu biraz abartı değilmi görüntü videonun 2.dakikasında başlıyor

http://www.youtube.com/watch?v=-0gwPTwgI70&feature=player_embedded#!

zeda3000
30 Ekim 2010, 13:03
Tabi cekimler ozel kamera ile yapildigindan atesin hayli uzun sure ciktigini dusunuyorsun. Back fire diye adlandirilan bir durum. Genelikle performance egzoz ve modifikasyon gormus motosikletlerde olan bir durumdur. Performance egzozlari diger egzozlara gore daha genis cikis borusuna sahiptir. Yuksek devirde gider iken , birden gazi kestiginde , manifoltaki son patlama birden kendini disari salar. Egzozun agizi hayli genis oldugundan bu alevi egzoz tutamaz ve direk borudan disari gider.

Normal egzozlarda bu durum gorulmez. Cunku egzozun icinde sikisan gazlar ve alevler egzoz ceperi tarafindan yutulur. O yuzden koca egzozlarin dahi kucuk bir agzi vardir fabrika cikis motorlarinda.

Gordugun olayin tam zamanli cekimi bu video da var. Sana daha iyi fikir verecektir.

http://www.youtube.com/watch?v=isG9VSZVHTs

extrem_015
30 Ekim 2010, 13:20
egzosun ağzında susturucu vb. bişey yok manifolttaki patlama olduğu gibi dışa vuruyor :cat:

kingcüneyt
30 Ekim 2010, 13:24
Tabi cekimler ozel kamera ile yapildigindan atesin hayli uzun sure ciktigini dusunuyorsun. Back fire diye adlandirilan bir durum. Genelikle performance egzoz ve modifikasyon gormus motosikletlerde olan bir durumdur. Performance egzozlari diger egzozlara gore daha genis cikis borusuna sahiptir. Yuksek devirde gider iken , birden gazi kestiginde , manifoltaki son patlama birden kendini disari salar. Egzozun agizi hayli genis oldugundan bu alevi egzoz tutamaz ve direk borudan disari gider.

Normal egzozlarda bu durum gorulmez. Cunku egzozun icinde sikisan gazlar ve alevler egzoz ceperi tarafindan yutulur. O yuzden koca egzozlarin dahi kucuk bir agzi vardir fabrika cikis motorlarinda.

Gordugun olayin tam zamanli cekimi bu video da var. Sana daha iyi fikir verecektir.

http://www.youtube.com/watch?v=isG9VSZVHTs

güzel açıklamışsınız :cat::cat:

Jubaa
30 Ekim 2010, 13:31
Tabi cekimler ozel kamera ile yapildigindan atesin hayli uzun sure ciktigini dusunuyorsun. Back fire diye adlandirilan bir durum. Genelikle performance egzoz ve modifikasyon gormus motosikletlerde olan bir durumdur. Performance egzozlari diger egzozlara gore daha genis cikis borusuna sahiptir. Yuksek devirde gider iken , birden gazi kestiginde , manifoltaki son patlama birden kendini disari salar. Egzozun agizi hayli genis oldugundan bu alevi egzoz tutamaz ve direk borudan disari gider.

Normal egzozlarda bu durum gorulmez. Cunku egzozun icinde sikisan gazlar ve alevler egzoz ceperi tarafindan yutulur. O yuzden koca egzozlarin dahi kucuk bir agzi vardir fabrika cikis motorlarinda.

Gordugun olayin tam zamanli cekimi bu video da var. Sana daha iyi fikir verecektir.

http://www.youtube.com/watch?v=isG9VSZVHTs

Aciklama guzel olmus.
Normal racing motorda da performans egzos takip commender takilmazsa ve benzin-hava ayari yapilmazsa cok isindiginda cikiyor redline a vurdugunda makina.

Bu arada videodaki motorda dikkatimi cekti bosta gaz vermesine ragmen teker donuyor nedendir acep?

Bu arada benim bildigim enjekte edilen benzin gaz bi anda kesildiginde eger egzosda yeterince sicaksa oksijenle karsilastiginda alev aliyor yanlis miyim?

McWarnaly
30 Ekim 2010, 13:33
Hoca bunun icin kitler var.Bende bi ara bayaga meraklanmistim.Cok pahali degil arstirdim 100 euro civari biseydi.Ancak motora zarari oluyormus o yuzden vazgectim

extrem_015
30 Ekim 2010, 13:37
Aciklama guzel olmus.
Normal racing motorda da performans egzos takip commender takilmazsa ve benzin-hava ayari yapilmazsa cok isindiginda cikiyor redline a vurdugunda makina.

Bu arada videodaki motorda dikkatimi cekti bosta gaz vermesine ragmen teker donuyor nedendir acep?

Bu arada benim bildigim enjekte edilen benzin gaz bi anda kesildiginde eger egzosda yeterince sicaksa oksijenle karsilastiginda alev aliyor yanlis miyim?

o tekerin boşta gaz verince dönmesi normal,benim motorlardada oluyordu.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:34 ----------


Hoca bunun icin kitler var.Bende bi ara bayaga meraklanmistim.Cok pahali degil arstirdim 100 euro civari biseydi.Ancak motora zarari oluyormus o yuzden vazgectim

bak adam çinliye takmış:http://www.izlesene.com/video/flame-kitalev-kiti-asya-as-110-8-motosikletc%C4%B1ve/803486

Jubaa
30 Ekim 2010, 13:51
Hoca bunun icin kitler var.Bende bi ara bayaga meraklanmistim.Cok pahali degil arstirdim 100 euro civari biseydi.Ancak motora zarari oluyormus o yuzden vazgectim

Benzin-hava ayarinda benzini azcik arttir motoru isit redline a arka arkaya vurdur performans egzos varsa sis kebab bile yapilir cikan alevle ama zararli bisey bu.

O kitlerde bunu yapiyor bildigim kadariyla yuksek devirde gazi kesince azcik daha benzin enjekte ediyor benzin yanmadan cikinca egzosdan cikista alev aliyor.

extrem_015 benimkide donuyor azcik ama bu bildigin gidicek nerdeyse bende belki 1 kac cm kipirdama oluyor o da redline nin cilkini cikarinca.

extrem_015
30 Ekim 2010, 13:55
yağlı debriyaj var galiba bu motosiklette ondan dönüyor sanırsam.

Jubaa
30 Ekim 2010, 14:13
yağlı debriyaj var galiba bu motosiklette ondan dönüyor sanırsam.

Kaygan debriyaj denilen meret var evet ondan olabilir zaten motorda yok yok.

extrem_015
30 Ekim 2010, 14:14
Kaygan debriyaj denilen meret var evet ondan olabilir zaten motorda yok yok.

hah işte o ayrıca bu motor bugattiye kafa tutan kerata değilmi_?

zeda3000
30 Ekim 2010, 14:19
Kaygan debriyaj denilen meret var evet ondan olabilir zaten motorda yok yok.

Arka tekerin donmesinin debriyaj ile hic bir baglantisi yok:)

Motor bosta o anda. Arka tekerde serbest. Ama zincir on disli zincirine bagli dogal olarak. Hemen yani dibinde 10 ,000 devire cikan motor bir vibrasyon yaratiyor , zincir uzerinden o vibrasyonda arka tekere iletiliyor. Boylece oldugu yerde titreyen teker bosta oldugundan donmeye basliyor.

Bu Ducati monster 900 tamamen kuru debriyaj ve teker gordugunuz gibi donuyor gaz verir iken .

http://www.youtube.com/watch?v=KdrEo__zcqE

bRkq35
30 Ekim 2010, 15:34
Benim Asya'da da aynı olay var gaz veriyorum durduğu yerde patlama yapıyor alev atıyor. :)

Şaşırtıcı olsa gerek. :D

zaferkarizma
30 Ekim 2010, 18:55
üsteki çinli motora hiç bişi takılmamıs subap ayarsızlıgı ve egzosun bombos olmasından kaynaklanıyo :queen: