PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yağmurda Ani olarak Kısa mesafede nasıl durulur?[USTALARDAN YARDIM]



byocuz11
28 Ekim 2010, 23:45
Arkadaşlar merhabalar,

Bugun 100cc cup motorumla,arkadaşımdan birşey almıştım eve dönüyordum.
Sokaktan caddeye girecektim İlerde caddeye giriş vardı yaklaşık 50Metre fln vardı 2 arabada yarışıyordu galiba 2 şeritte doluydu onları görür görmez arka frene bastım.Arka teker kitlendi kaymaya başladı 2 sn fln kaydıkdan sonra aniden yere yattık motorla birlikte fren yaptıgımda 40-45KM/h gibi bir hızdaydım.

Hata bendemidir yoksa motorun frenlerindenmidir?

-eren-
28 Ekim 2010, 23:48
http://alfamotosiklet.blogspot.com/search/label/ileri%20seviye%20fren%20tekni%C4%9Fi
http://alfamotosiklet.blogspot.com/search/label/ya%C4%9Fmurda%20s%C3%BCr%C3%BC%C5%9F
Geçmiş olsun.:rendeer:

motoseyyah
28 Ekim 2010, 23:58
Kısa ve öz cevap: Yağmurlu havada ani ve kısa mesafede duramazsınız.

UqUR_
29 Ekim 2010, 00:01
yüzde 80 ön yüzde 20 arka fren kullan bence

gkhncokunlu
29 Ekim 2010, 00:04
Bence kaygan zeminlerde motosiklet kullanırken . Sevişir gibi kullanılmalı ..Estetik ve zarif hareketlerle.. Frene panikle basarsak tabiki kilitler tekeri..motosiklet kaymaya başladıktan sonrada bel hareketleriyle motosikleti eski konumuna getirebilmeliyiz.Tabiki herşey deneyim deneyim deneyim :)

acayüp
29 Ekim 2010, 00:08
İyi bir lastikle. (gerisi teferruattır)

tr100a
29 Ekim 2010, 00:14
abs fren sistemi olmayınca motorda hafifse lastiklede tecrübeylede durulmaz kayar hızın 100\30 düşük olucak daha nazik kullanıcan

RunemagicK
29 Ekim 2010, 00:25
yüzde 80 ön yüzde 20 arka fren kullan bence

%80 ön frene basıcağına motordan atsın kendini daha iyi:)

UqUR_
29 Ekim 2010, 00:35
%80 ön frene basıcağına motordan atsın kendini daha iyi:)

arka fren daha cabuk kayar yolda zaten arka fren tutmuyor disk olmadıktan sonra ön fren diskse daha mantıklı ön fren kullanımı,ben sadece oranlarını söyledım. adama yüzde 80 ön frene yuklen demedım yuklenecekse bile hafif fren kullanacak diyelım yüzde 80 ön fren kullansa durabilir

RunemagicK
29 Ekim 2010, 00:45
arka fren daha cabuk kayar yolda zaten arka fren tutmuyor disk olmadıktan sonra ön fren diskse daha mantıklı ön fren kullanımı,ben sadece oranlarını söyledım. adama yüzde 80 ön frene yuklen demedım yuklenecekse bile hafif fren kullanacak diyelım yüzde 80 ön fren kullansa durabilir

aslında motorun yapısına göre, scooter ise ön frene öyle bi basıcanki sevgilinin saçını okşar gibi:) sert basarsan sevgilinin babası seni okşar gibi olur:)
normal motorda ise ağırlık eşit dağıldığı için ön frene biraz daha fazla basılabilir.
ama ön frende hata şansı yok, bunuda unutmamak gerek.

Wolker
29 Ekim 2010, 01:14
http://www.uzmantv.com/onundeki-aracin-ani-fren-yaptigini-goren-motosiklet-surucusu-ne-yapmali

kardeşim uzman tv de birçok noktada görsel anlatımlar var şiddetle izlemeni tavsiye ederim ...

overcloud
29 Ekim 2010, 01:29
ıslak zeminde panik fren anında ön olsun arka olsun lastiklerin kaymama gibi bir şansı olmuyor. yağmurlu havalarda güvende olmak istiyorsanız lastik alırken lastik marka/modellerinin testlerine bakarak almalı.

ayrıca Runemagick'e katılıyorum. arka lastik kayarsa toparlayabilme şansı var ama ön lastik hata affetmiyor :S sevgilinin babasından sopayı yiyorsun :P

clemenze
29 Ekim 2010, 01:46
Gazı bırak(hızlı), debriyaja bas(hızlı), akra fren(ağırlığı arkaya verdiğini hissettiğin kadar), ön fren(limon sıkar gibi) ayrıca debriyajı motor frenleme için uygun dozajda kullan. Genelde bu sıralama ile hemen her yolda çatır çatır gidersin(haddini bileceksin tabi).

yykrl
29 Ekim 2010, 18:33
raconu ben keseyim bari: yağmurlu havada motora binmeyeceksin. (kazanmak için hiç oynamamak kuralını işleteceksin)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:29 ----------


raconu ben keseyim bari: yağmurlu havada motora binmeyeceksin. (kazanmak için hiç oynamamak kuralını işleteceksin)

Bi aslanla bi öküz arkadaşlık ediyorlarmış. Aslan sürekli eve akşam saat 7 de gidiyormuş. Bi gün öküz aslana "aslan kardeş, bu ne kılıbıklık. Her akşam evine saat 7 de gidiyorsun demiş. Aslan kardeş de beni evde seninki gibi bi inek beklemiyor. Bir aslan bekliyo demiş.

Kıssadan hisse: kullandığımız araçlar hepiniz biliyorsunuz şeytan icadı. Kötü hava koşullarında kullanmamak lazım. başımızı arabaya göre çok daha fazla derde sokabilir.
Saygılar,

motodrift
29 Ekim 2010, 18:51
durman çok zor,bide yağmur yeni yağmaya başlayınca.en iyisi yavaş ve dikkatli sürmek:)

m.şanveren
29 Ekim 2010, 18:53
%80 ön frene basıcağına motordan atsın kendini daha iyi:)



Bu cevaba vallahi çok güldüm,hemde kahkahalarla,filimsin bee hocam:mrgreen:

mersinLee33
29 Ekim 2010, 19:25
benim de en buyuk sorunum o özellikle yağmurlu havada ıslak zeminde durmak hayal gibi frene dokunur dokunmaz kaymaeğilimine giriyor motor :(

BBelt
29 Ekim 2010, 19:42
Gazı bırak(hızlı), debriyaja bas(hızlı), akra fren(ağırlığı arkaya verdiğini hissettiğin kadar), ön fren(limon sıkar gibi) ayrıca debriyajı motor frenleme için uygun dozajda kullan. Genelde bu sıralama ile hemen her yolda çatır çatır gidersin(haddini bileceksin tabi).

Fren sırasında debriyaj kullanmak pek hayırlı değil diye biliyorum. Arka tekerleğin motor ile bağlantısını kesmezseniz kilitlenme ihtimalini de azaltmış olursunuz.

cengaver29
29 Ekim 2010, 19:46
valla scoter ise 2 frenide pompalıya pompalıya durmayı denemelisin viteslilerle ilgili henüz bilgi sahibi değilim şimdilik kendime vitesli motor arayışındayım...

regal
29 Ekim 2010, 19:46
Arkadaşlar merhabalar,

Bugun 100cc cup motorumla,arkadaşımdan birşey almıştım eve dönüyordum.
Sokaktan caddeye girecektim İlerde caddeye giriş vardı yaklaşık 50Metre fln vardı 2 arabada yarışıyordu galiba 2 şeritte doluydu onları görür görmez arka frene bastım.Arka teker kitlendi kaymaya başladı 2 sn fln kaydıkdan sonra aniden yere yattık motorla birlikte fren yaptıgımda 40-45KM/h gibi bir hızdaydım.

Hata bendemidir yoksa motorun frenlerindenmidir?

sadece arka freni kulnmış olman hata olmuş daima iki sini bir kullanmalısın ne olursa olusun dengeli şekilde ön ve arkayı beraber yopksa tek ini kulalnırsan kayar yada kitler

saintofdream
29 Ekim 2010, 19:55
Motorla bütünleştmek önemli olan. Sürücü arka frenin ne kadar sıkınca kayacağını bilmeli hissetmeli anlıormusunuz :) ön frenide durma mesafesini azaltmak için agır agır pomba yapacan. Ne yaparsan yap yinede durma mesafesinin uzunlugunu azaltamazsın.

halilertan
29 Ekim 2010, 20:11
kullandığınız motordan dolayı ani durmak ıslak veya kuru havada çok zor, lastiğinizin yere basması hem ağırlık hemde motorun yapısı ile alakalı olduğundan, yağmurlu havalarda bilhassa freninizin olmadığını varsayarak gayet yavaş gitmenizde fayda var. çok iyi ıslak zemin performansı veren bir lastik sizin motorunuz içi olmadığından bu şansınızda yok. ama markalı bir lastik çin lastiğinden 1000 kat daha iyidir o aşikar. bu yüzden 100kg civarında dolaşan hiçbir motorda çok iyi fren performansı beklemeyiniz


s&s
halil

Khutuck
30 Ekim 2010, 11:25
%80 ön frene basıcağına motordan atsın kendini daha iyi:)

Motoru durdurma işini %80 ön fren yapar demek istiyor arkadaşlar sanırım.


Frenlemeyi dengeli olarak uyguladığımızda durdurma işinin %80'ini ön fren yapar. Bu rakam cruiser tipi motorlarda %60, yarış tipi motorlarda %100 (arka tekeri kaldırmak) olabilir.

CBF150'yle çok defa ani frenlemede arka kaldırdım. Doğru lastiklerle ıslak havada bile arka tekeri kaldırmak mümkün, ben başardım. Önemli olan ön freni doğru dozlamak, motorun ağırlık transferini doğru kontrol etmek.

Fren yaparken ön freni limon sıkar gibi sıkarak ağırlık transferini kontrol edeceksiniz, yanlara sallanan arka tekeri gövde hareketinizle kontrol edeceksiniz, kollarınıza binen yükü kalçanızla motora aktaracaksınız, motora kapanmayıp dik duracaksınız. Bunları yaptınız mı kolay durursunuz :)