PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet eğitimi almış arkadaşlar.



Sayfa : [1] 2

m.şanveren
27 Ekim 2010, 16:54
Çok merak ettiğim bir konu aslında motosiklet eğitimi.Merak edilecek nevar,belirli günlerde belirli saatler arası belirli miktar para karşılığında sürüş eğitimi işte...Okadarını bende biliyorum:cherry:

Merak ettiğim nokta aslında,hani ilk gittiğiniz gün neler yaşadınız nasıl bir eğitim aldınız dialoğlar nasıl,yanlış birşeyin doğru olduğunu sizlere nasıl anlattılar,doğru bildiğiniz bir hareketin aslında yanlış olduğunun matığını nasıl açıklıyorlar.mesela hani özlü sözler olurya dinleyince veya okuyunca;vaybeee dedirten notlar mesela:wiinkk:

Vs.Vs.

takendy
27 Ekim 2010, 17:02
m.şanveren motosiklet sürüş eğitiminin sonu olmadığını öğrendim ne kadar eğitim alırsan al bu işi tam olarak öğrenilmediğini her km. de yeni bir şey öğrenildiğini öğrendim.

3-5 ders ile ancak kullanmaya başlanabildiğini kendini geliştirmek için sürekli araştırıp okumam gerektiğini öğrendim.

*başlangıçta teorik anlatılırken ; yüzük takmamamın iyi olacağını söylemişlerdi , yaşa dedim hemen çıkarıverdim alyansı :cherry:

kahkahax
27 Ekim 2010, 17:06
m.şanveren yüzük takmamamın iyi olacağını söylemişlerdi , yaşa dedim hemen çıkarıverdim alyansı :cherry:






:queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen:: queen: superrrrr

m.şanveren
27 Ekim 2010, 17:07
m.şanveren motosiklet sürüş eğitiminin sonu olmadığını öğrendim ne kadar eğitim alırsan al bu işi tam olarak öğrenilmediğini her km. de yeni bir şey öğrenildiğini öğrendim.

3-5 ders ile ancak kullanmaya başlanabildiğini kendini geliştirmek için sürekli araştırıp okumam gerektiğini öğrendim.

*başlangıçta teorik anlatılırken ; yüzük takmamamın iyi olacağını söylemişlerdi , yaşa dedim hemen çıkarıverdim alyansı :cherry:



Süper,işte ben bu tür yorumlar istiyorum,ama birazdaha açarmısın...

Mesela ben kulaktan dolma olarak biliyorum ''çelik kordonlu saat takılması çok tehlikeliymiş,düştüğümüzde bilek geriye katlandığında çelik kordon bileği jilet gibi kesebiliyormuş''

Birazdaha anlatırmısın,gerçekten çok merak ediyorum,birde mümkünse ayrıntı olsun...

Çok şey istemedim umarım...


Kardeşim bu formdaysanız bildiklerinizi paylaşıcaksınız okadar Allah-Allah:P

mehmet cihan
27 Ekim 2010, 17:08
Çok merak ettiğim bir konu aslında motosiklet eğitimi.Merak edilecek nevar,belirli günlerde belirli saatler arası belirli miktar para karşılığında sürüş eğitimi işte...Okadarını bende biliyorum:cherry:

Merak ettiğim nokta aslında,hani ilk gittiğiniz gün neler yaşadınız nasıl bir eğitim aldınız dialoğlar nasıl,yanlış birşeyin doğru olduğunu sizlere nasıl anlattılar,doğru bildiğiniz bir hareketin aslında yanlış olduğunun matığını nasıl açıklıyorlar.mesela hani özlü sözler olurya dinleyince veya okuyunca;vaybeee dedirten notlar mesela:wiinkk:

Vs.Vs.

İstanbul Honda'da eğitim aldım GS1 ve GS2 yi tamamladım. Çok güzel ve ciddi bir eğitimdir. Eğitmenler oldukça donanımlı sevecen fakat eğitimde bir o kadar disipinli ve zordurlar. Önce teorik dersler var daha sonra tam iki gün süren pratikler. Limitlerini sonuna kadar zorluyorlar. Hatalarında azarda işitirsin. Eğitimde kimi zaman hocalar sana çok yakın sürer ve her hareketini gözlerler.
Tam sıkı bir dönüşdesin zaten kan ter içindesin bir bakarsın dibinde hoca sana dizlerini kapa yada dönüş yönüne kafanı çevir diye bağırıyor. :-))
Yani her şey olması gibidir. Şiddetle tavsiye ederim. Hatta alışkanlık yapar.
Ben GS3 ve GS4 ile sürücülü eğitime önümüzdeki aylarda düşünüyorum.

Sinan Aksu
27 Ekim 2010, 17:10
BMW Rider Academy'den sürüş eğitimi aldım.
İlk olarak similatör'e girmiştim.
Similatördeki sürüş ile trafikteki sürüş arasında tek bir fark olduğunu öğrendim.
Oda trafikte sadece bir can hakkım olduğu farkı...

m.şanveren
27 Ekim 2010, 17:15
İstanbul Honda'da eğitim aldım GS1 ve GS2 yi tamamladım. Çok güzel ve ciddi bir eğitimdir. Eğitmenler oldukça donanımlı sevecen fakat eğitimde bir o kadar disipinli ve zordurlar. Önce teorik dersler var daha sonra tam iki gün süren pratikler. Limitlerini sonuna kadar zorluyorlar. Hatalarında azarda işitirsin. Eğitimde kimi zaman hocalar sana çok yakın sürer ve her hareketini gözlerler.
Tam sıkı bir dönüşdesin zaten kan ter içindesin bir bakarsın dibinde hoca sana dizlerini kapa yada dönüş yönüne kafanı çevir diye bağırıyor. :-))Yani her şey olması gibidir. Şiddetle tavsiye ederim. Hatta alışkanlık yapar.
Ben GS3 ve GS4 ile sürücülü eğitime önümüzdeki aylarda düşünüyorum.



Butür yorumları merak ediyorum.

Mesela bu eğitimin sonunda artık evinize gidin ve şu pratikleri yapın dedikleri birşey oluyormu?.

Bu eğitimlere bende gitmeyi düşünüyorum nasipse gidicemde.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:13 ----------


BMW Rider Academy'den sürüş eğitimi aldım.
İlk olarak similatör'e girmiştim.
Similatördeki sürüş ile trafikteki sürüş arasında tek bir fark olduğunu öğrendim.
Oda trafikte sadece bir can hakkım olduğu farkı...


Sinan bu taş çok ağır ve okkalı oldu:cat:

Eğitimin hakkında biraz ayrıntı versene...

Kardeşim size kimselere burda gördüklerinizi anlatmayın diye yeminmi ettirdiler yahuu:P:mrgreen:

mehmet cihan
27 Ekim 2010, 17:28
Butür yorumları merak ediyorum.

Mesela bu eğitimin sonunda artık evinize gidin ve şu pratikleri yapın dedikleri birşey oluyormu?.

Bu eğitimlere bende gitmeyi düşünüyorum nasipse gidicemde.

GS1'e gitmeden önce mopet vs. tecrübem vardı. İyice pişince GS2 ye gittim ve CBF 150 ile eğitim verildi ki bana göre çok güzel bir motor.
Kurs bitince gittim 250cc bir Honda Twister aldım.

GS3 için hocaların söylediği en az 3-4 bin km. yapın öyle gelin şeklinde oldu.
GS3 ve GS4 CBF500 ve CBF1000 ile veriliyor bu sebeple gerçekten iyice pişmek lazım.

Eğitim ve gerçek hayat ile ilgili biriki şey söylemek lazım. Daha doğrsusu bunu eğitenler söyledi.

Eğitimde şartlar tabiki olması gerektiği gibi yani pist, motorlar lastikler iyi durumda.

Oradaki hareketleri, sert frenaj, yatışlar, slalom dönüşler vs. yi eğer gerçek yol şartlarında yapmaya kalkarsan düşme olasılığın yüksektir. Yani eğitimlerde biraz gaza geliyor insan ve kendisine fazla güvenerek her şartta ben kullanırım diye düşünüyorki bu feci yanılgı.

Olay şartlara göre davranmak, önlem almak, yani bilinçli öngörü.
Fakat eğer eğitim almasaydım şu an kesin defalarca düşer oramı buramı kırardım. Kesinlikle eğitim şart ve iyi bir eğitim.

emrello
27 Ekim 2010, 17:30
Eğitimin en önemli yanı kontrollü bir ortamda ve işi gerçekten bilen insanların kontrolünde normalde yapmayacağın hareketleri yapabilmen. Bu sayede hatalarını ve doğrularını daha net görüyorsun. Tabii ki eğitim sihirli bir değnek değil ama kesinlikle çok ama çok fark ettiriyor.

İlk eğitimimi Murat Denizhan hocadan almıştım. 7000 km kadar scooter/maxi scooter deneyimimim vardı ama hemen hemen hiç vitesli deneyimim yoktu. Ve gittiim Transalp aldım!

Motorun boyutu korkunçtu (o zaman öyle geliyordu) ve eğitimsiz yanına bile yaklaşamayacağımı anladım.

4 saat kadar çok yoğun bir eğitim aldım CBF 150 ile. O akşam Transalp'i yerinden kaldırdım, ertesi gün bir saat kadar bahçede kullandım sonra da saatlerce üzerindeydim.

Eğitimsiz başıma bir iş açmadan kullanmam imkansızdı.

Daha sonra EMOK eğitimine katıldım. Sabahın köründen akşam güneş batana kadar süren bir eğitimdi. Çok yorucuydu, çok yoğundu ve galiba benim seviyemin biraz üzerindeydi. Ama sürüşümü çok geliştirdiğini düşünüyorum. Özellikle frenleme ve engelden kaçma konusuna ciddiyetle eğiliyorlar. Şiddetle tavsiye ederim. Hatta ben bile ikinci kez almayı düşünüyorum bu eğitimi.

mehmet cihan
27 Ekim 2010, 17:33
Ayrıca burayı takip ediniz..Hepsi güvenli sürüş için özverili çalışan harika insanlar. Unutmayın trafiğe kapalı pistler ile gerçek şartlar aynı değil. Burada ise gerçek yol şartlarında eğitim alırsınız.

http://tr.ommriders.com/t/10/

m.şanveren
27 Ekim 2010, 17:36
Yorumlar gerçekten mükemmel,her yorumu 2 defa okuyorum:)

Eğitim sonunda belge-sertifika vs. herhangi birşey veriyorlarmı?

takendy
27 Ekim 2010, 17:38
4 saat kadar çok yoğun bir eğitim aldım CBF 150 ile. O akşam Transalp'i yerinden kaldırdım, ertesi gün bir saat kadar bahçede kullandım sonra da saatlerce üzerindeydim.

Daha sonra EMOK eğitimine katıldım. Sabahın köründen akşam güneş batana kadar süren bir eğitimdi. Çok yorucuydu, çok yoğundu ve galiba benim seviyemin biraz üzerindeydi. Ama sürüşümü çok geliştirdiğini düşünüyorum. Özellikle frenleme ve engelden kaçma konusuna ciddiyetle eğiliyorlar. Şiddetle tavsiye ederim. Hatta ben bile ikinci kez almayı düşünüyorum bu eğitimi.

öğrendiğim şeylerden birisi de uzun süren eğitimlerde sürüşe odaklanmaktan kondüsyonsuzluktan hata yapmaya başlanıyor , bir süre sonra bildiğini yaptığını yapamamaya başlıyor insan , bu nedenle benim aldığım eğitimler 15 dk seanslardı :cherry:

emrello
27 Ekim 2010, 17:44
öğrendiğim şeylerden birisi de uzun süren eğitimlerde sürüşe odaklanmaktan kondüsyonsuzluktan hata yapmaya başlanıyor , bir süre sonra bildiğini yaptığını yapamamaya başlıyor insan , bu nedenle benim aldığım eğitimler 15 dk seanslardı :cherry:

EMOK eğitiminde uygulamalar sırayla veya kümeler halinde yapıldığından aslında konsantrasyon azalmasını sonlara doğru fark etmiştim. Gün içinde pek rahatsız edici bir etkiyle karşılaşmadım.

Osbourne
27 Ekim 2010, 17:44
EMOK'a beraber gidelim kesinlikle Emre..

m.şanveren
27 Ekim 2010, 17:45
Ayrıca burayı takip ediniz..Hepsi güvenli sürüş için özverili çalışan harika insanlar. Unutmayın trafiğe kapalı pistler ile gerçek şartlar aynı değil. Burada ise gerçek yol şartlarında eğitim alırsınız.

http://tr.ommriders.com/t/10/



Buranın Ankara şubeside varmış,yazılan makaleler gerçekten çok etkileyici,gitmeye karar veridiğim zaman burayı tercih edicem.

emrello
27 Ekim 2010, 17:46
Yorumlar gerçekten mükemmel,her yorumu 2 defa okuyorum:)

Eğitim sonunda belge-sertifika vs. herhangi birşey veriyorlarmı?

Emok eğitimi sonunda ADAC onaylı sertifika veriliyor.

m.şanveren
27 Ekim 2010, 17:47
öğrendiğim şeylerden birisi de uzun süren eğitimlerde sürüşe odaklanmaktan kondüsyonsuzluktan hata yapmaya başlanıyor , bir süre sonra bildiğini yaptığını yapamamaya başlıyor insan , bu nedenle benim aldığım eğitimler 15 dk seanslardı :cherry:



Bak burası çok güzel bir püf noktası oldu:cat:

emrello
27 Ekim 2010, 17:49
EMOK'a beraber gidelim kesinlikle Emre..

Gidelim valla. Baharda falan olabilir mesela.

m.şanveren
27 Ekim 2010, 17:49
Emok eğitimi sonunda ADAC onaylı sertifika veriliyor.


ADAC açılımı nedir?_ve ne işeyarıyor?...

mehmet cihan
27 Ekim 2010, 17:51
Yorumlar gerçekten mükemmel,her yorumu 2 defa okuyorum:)

Eğitim sonunda belge-sertifika vs. herhangi birşey veriyorlarmı?

Evet veriyorlar.

emrello
27 Ekim 2010, 17:51
ADAC açılımı nedir?_ve ne işeyarıyor?...

http://www.adac.com.tr/Hakkimizda
www.adac.de

Alman Otomobil Kulübü.

m.şanveren
27 Ekim 2010, 17:55
Ne işe yarıyor bu belge? yani herhangi bir vasfı varmı onu kastediyorum.

Sinan Aksu
27 Ekim 2010, 17:56
Sinan bu taş çok ağır ve okkalı oldu:cat:

Eğitimin hakkında biraz ayrıntı versene...

Kardeşim size kimselere burda gördüklerinizi anlatmayın diye yeminmi ettirdiler yahuu:P:mrgreen:

Mehmet.
BMW'nin eğitimi biraz pahali. ''Çüüüşşş'' dedirtmese de, ''Ohaaaaaaaa'' dedirtecek bi fiyat cikiyor karşina. Neredeyse 2.el bi scooter fiyati :)

emrello
27 Ekim 2010, 17:56
Ne işe yarıyor bu belge? yani herhangi bir vasfı varmı onu kastediyorum.

Kasko yaptırırsan bazı firmalar indirim yapıyor.

Bir de havalı duruyor. :)

m.şanveren
27 Ekim 2010, 18:04
Mehmet.
BMW'nin eğitimi biraz pahali. ''Çüüüşşş'' dedirtmese de, ''Ohaaaaaaaa'' dedirtecek bi fiyat cikiyor karşina. Neredeyse 2.el bi scooter fiyati :)

Heeeee Anladııııım-anladım.:cherry:

speedygogo
27 Ekim 2010, 18:04
ben de EMOK'tan aldım eğitimimi. püf nokta olarak söyleyebileceğim şey motosiklete binmeden önce biraz ısınma hareketleri yapmanız. ani hareketlerde sıkıntı yaşamamak adına.

jam session
27 Ekim 2010, 18:06
Hazır konu EMOK'tan açılmışken bir soru da ben sıkıştırsam araya.
EMOK eğitimlerine katılım-yeterlilik şartlarıyla ilgili hiçbir şey göremiyorum ben emok'un sitesinde. Şu kadar yıl/km tecbüre ve şu tarz, şu güçte bir motosiklet gibi mesela.
Belki ben göremiyorum.

Bilgisi olan var mı konuda?

m.şanveren
27 Ekim 2010, 18:07
ben de EMOK'tan aldım eğitimimi. püf nokta olarak söyleyebileceğim şey motosiklete binmeden önce biraz ısınma hareketleri yapmanız. ani hareketlerde sıkıntı yaşamamak adına.


Nasıl bir eğitim gördün,ne anlattılar,neler öğrettiler,nasıl müdehale ettiler.Açalım biraz.

takendy
27 Ekim 2010, 18:08
Hazır konu EMOK'tan açılmışken bir soru da ben sıkıştırsam araya.
EMOK eğitimlerine katılım-yeterlilik şartlarıyla ilgili hiçbir şey göremiyorum ben emok'un sitesinde. Şu kadar yıl/km tecbüre ve şu tarz, şu güçte bir motosiklet gibi mesela. Belki ben göremiyorum.

Bilgisi olan var mı konuda?

benim bildiğim kadarıyla böyle bir kıyas yok.

jam session
27 Ekim 2010, 18:15
Hazır konu EMOK'tan açılmışken bir soru da ben sıkıştırsam araya.
EMOK eğitimlerine katılım-yeterlilik şartlarıyla ilgili hiçbir şey göremiyorum ben emok'un sitesinde. Şu kadar yıl/km tecbüre ve şu tarz, şu güçte bir motosiklet gibi mesela.
Belki ben göremiyorum.

Bilgisi olan var mı konuda?


benim bildiğim kadarıyla böyle bir kıyas yok.

Oğuz abi sonradan farkına vardım ben de. OMM ve EMOK falan çorba yapmışım. Zaten her iki klüpte de açıklama varmış.

speedygogo
28 Ekim 2010, 10:45
benim aldığım eğitim motosiklette güvenlik ve hakimiyet eğitimiydi. viraj dönmek, ani fren, ani kaçış gibi şeylerle ilgiliydi. 1 günlük bir eğitimdi ama oldukça faydasını gördüm.

m.şanveren
28 Ekim 2010, 11:32
benim aldığım eğitim motosiklette güvenlik ve hakimiyet eğitimiydi. viraj dönmek, ani fren, ani kaçış gibi şeylerle ilgiliydi. 1 günlük bir eğitimdi ama oldukça faydasını gördüm.



Kaç para ödedin peki?.

_OLD_
28 Ekim 2010, 12:21
Yorumlar gerçekten mükemmel,her yorumu 2 defa okuyorum:)

Eğitim sonunda belge-sertifika vs. herhangi birşey veriyorlarmı?

Evet,veriyorlar.Bu belge ile kasko yaptırırken indirim bile alabiliyorsun.

mmucit
28 Ekim 2010, 12:23
Ben de istanbula gittim, honda güvenli sürüş 2 eğitimi için. Ama yeterli katılım olmadığından iptal edildi, yatırdığım para ise muhasebecinin hasta olması sebebi ile biraz geç gönderildi bana. Bir dahakine inş. deyip geri döndüm. :cherry:

Ama bu tip eğitimler şart diye düşünüyorum. Birde oranın motosikletleri ile yapılırsa daha da iyi(zaten honda başkasına izin vermiyor), çünkü kanat gibi koruma demirleri var diyorlar, hondanın pisti ise 10 numara imiş.

Yani imkanı olan gitsin, kesinlikle pişman olmaz. Ama irtibat çok önemli. çünki kontejyan dolmadan kayıt yaptıracaksın ve kontejyan dolacak :)

Benim sanşsızlığım tarih sıkıntısı idi.

hatis
28 Ekim 2010, 18:03
konu super yanlız katılım az. herkez aldığı eğitim ücretlerini de yazarsa ne güzel olur. omm mudur nedir ona baktım gerçekten eğitimi tamda yollarda veriyorlar bu güzel bişey

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:58 ----------


Süper,işte ben bu tür yorumlar istiyorum,ama birazdaha açarmısın...

Mesela ben kulaktan dolma olarak biliyorum ''çelik kordonlu saat takılması çok tehlikeliymiş,düştüğümüzde bilek geriye katlandığında çelik kordon bileği jilet gibi kesebiliyormuş''

Birazdaha anlatırmısın,gerçekten çok merak ediyorum,birde mümkünse ayrıntı olsun...

Çok şey istemedim umarım...


Kardeşim bu formdaysanız bildiklerinizi paylaşıcaksınız okadar Allah-Allah:P

aman yarabbi öle bişe varsa kaza anında paramparça olurum ben:pale::pale:
yüzük zincir broş.
:salut:

zeda3000
28 Ekim 2010, 18:53
Sanirim ben egitimimi tamamlayali 10 sene olacak. Universiteyi yurt disinda okumak icin gittigimde kurum benim soforluk bilgimi yetersiz buldu. O zaman 20 li yaslardayim soforlugu Turkiyeden ogrenmisim, kisacasi cahilin onde gideniyim soforluk konusunda.

Toplamda 60 saat suren bunuda size yaklasik 1.5 ayda verdikleri inanilmaz agir bir egitime girdim. Bu egitim programi sadece motoru degil arabayida kapsiyordu. O zamanin sartlarina gore bir gencin binebilecegi orta halli bir araba parasini da bayildik tabi.

Egitimin ilk gunu otomobil ile basliyordu. Aracimiz daha sifir Km sayilacak Skoda Octavia idi tali yoldan ana yola baglanacam , ortasinda refuj olmayan bir yol. koseden kafayi cikardim tabi , ben salak gibi saga baktim ilk once sonra sola.(Turkiyede her yonden her turlu arac gelebilir malum, alismisiz) Hoca sak diye yakaladi dedi ,Turkiyede trafik ne yonden. Dedim Avrupa gibi :) Bir bagirdi. Arabanin camlari titredi...

Tabi ilk bindigim motor vitessiz 50cc bir mopet idi. Onunla bisiklet gibi turlattilar. Yavas yavas hem arabada hem de motorda kademe atladik. En son bindigim motor GS500 E idi , arabada ise Subaru Impraza idi. Altinizdaki aracin gucu yada cc sin hic bir onemi yok. Hiz siniri belli. Ferrariyede binseniz onu asamazsiniz. Teknik zaten hepsi icin gecerli.

Yol egitimlerinde hoca bazen hadi kocum, bas, gec su arabayi simdi, diye bilerek gaz veriyordu. Eger gaza gelir iseniz kafaya bir tane yiyordunuz, hiz siniri var ne oluyoruz diye:)

Oyle teknikler ogretiliyorki bu egitimde, park etmekten tutunda, arac sollamaya kadar her seyin bir pilot egitiminden farksiz hasben kader degil , bariz teknik aciklamasi oldugunu goruyorsunuz.

Ben turkiyeye geri donup te ilk 500cc+ motoru aldigimda etrafimdakiler, yahu her alan su motor ile gazliyor sen , hic cosmadin bir kele bile diyorlardi. Egitim oyle bir isliyor ki kafaniza, araci surerken 50 bin tane felaket senaryosu yapip ona gore onlem aliyorsunuz surekli.

Egitim alan tum arkadaslari tebrik ederim. Onlar senelerce motora binmelerini garantilemis oldular boylece.

Son soz olarak diyecegim su ki , egitim aldiktan sonra arac kullanmak cok ama cok daha zevkli oldu.

m.şanveren
28 Ekim 2010, 21:10
Sanirim ben egitimimi tamamlayali 10 sene olacak. Universiteyi yurt disinda okumak icin gittigimde kurum benim soforluk bilgimi yetersiz buldu. O zaman 20 li yaslardayim soforlugu Turkiyeden ogrenmisim, kisacasi cahilin onde gideniyim soforluk konusunda.

Toplamda 60 saat suren bunuda size yaklasik 1.5 ayda verdikleri inanilmaz agir bir egitime girdim. Bu egitim programi sadece motoru degil arabayida kapsiyordu. O zamanin sartlarina gore bir gencin binebilecegi orta halli bir araba parasini da bayildik tabi.

Egitimin ilk gunu otomobil ile basliyordu. Aracimiz daha sifir Km sayilacak Skoda Octavia idi tali yoldan ana yola baglanacam , ortasinda refuj olmayan bir yol. koseden kafayi cikardim tabi , ben salak gibi saga baktim ilk once sonra sola.(Turkiyede her yonden her turlu arac gelebilir malum, alismisiz) Hoca sak diye yakaladi dedi ,Turkiyede trafik ne yonden. Dedim Avrupa gibi :) Bir bagirdi. Arabanin camlari titredi...

Tabi ilk bindigim motor vitessiz 50cc bir mopet idi. Onunla bisiklet gibi turlattilar. Yavas yavas hem arabada hem de motorda kademe atladik. En son bindigim motor GS500 E idi , arabada ise Subaru Impraza idi. Altinizdaki aracin gucu yada cc sin hic bir onemi yok. Hiz siniri belli. Ferrariyede binseniz onu asamazsiniz. Teknik zaten hepsi icin gecerli.

Yol egitimlerinde hoca bazen hadi kocum, bas, gec su arabayi simdi, diye bilerek gaz veriyordu. Eger gaza gelir iseniz kafaya bir tane yiyordunuz, hiz siniri var ne oluyoruz diye:)

Oyle teknikler ogretiliyorki bu egitimde, park etmekten tutunda, arac sollamaya kadar her seyin bir pilot egitiminden farksiz hasben kader degil , bariz teknik aciklamasi oldugunu goruyorsunuz.

Ben turkiyeye geri donup te ilk 500cc+ motoru aldigimda etrafimdakiler, yahu her alan su motor ile gazliyor sen , hic cosmadin bir kele bile diyorlardi. Egitim oyle bir isliyor ki kafaniza, araci surerken 50 bin tane felaket senaryosu yapip ona gore onlem aliyorsunuz surekli.

Egitim alan tum arkadaslari tebrik ederim. Onlar senelerce motora binmelerini garantilemis oldular boylece.

Son soz olarak diyecegim su ki , egitim aldiktan sonra arac kullanmak cok ama cok daha zevkli oldu.



Vay bee,harbiden mükemmel bir eğitim almışsın,bize okadarı nasip olmasada ''Allah bilir'' hayatta kalıcak kadar bir eğitim almayı planlıyorum.

Hoş gerçi çok temkinli ve paranoyak kullanırım,kurallara uyarım,ama eğitim şart.

Emrah.ark
28 Ekim 2010, 21:25
Didimde ikamet ederken..Rüzgar avcıları ve Özgür kanatlar grubunada üyeliğim vardı ve aktif olarak katılıyordum..
Rahmetli Erhan Uyarkeman'ını protestosuna gittiğimde motosikletlerin neredeyse hepsinde OMM sticer'i vardı ve benimde hiç bilgim yoktu..Gidip sorduğumda ise egitim programı dediler..
Sonrasında kafama koydum katılıcaktım..Malum sebeplerde İstanbul'a dönüş yapınca kaldı..
OMM 'e katılmayı düşünüyorum bende..

Ante
28 Ekim 2010, 21:50
Anlaşılan daha çok eğitim içeriklerini merak ediyorsunuz. Bende onları yazmaya çalışayım.
BMW Rider Academy- Hatırlatma (600cc motora geçmeden aldığım eğitimdi) 1 günlük bir eğitim.
İlk bir kaç saat teorik. Motosiklet hakkında genel bilgiler, ekipmanlar, giyim kuşam gibi bilgiler veriliyor. Sonrası tamamen f650'ler üzerinde veriliyor.
-Öncelikle motosikletin dengesi gösteriliyor.
- Motosiklet üzerinde denge çalışmaları (ayağa kalkmak, bir el serbest, ayak serbest, aynı anda bir el ve ayak serbest sürme gibi)
- Dönüşler (nereye bakarsan oraya gidersin!)
- Çiftli dönüş (basitçe 8 çizmek)
- Frenleme
- Düşen bir motosiklet nasıl kaldırılır teori ve uygulama
- Yavaş sürüş
BMW kursu pahalı olduğu için katılan genelde daha az oluyor(bu hatırlatma eğitiminde iki kişiydik) o nedenle eğitmenin sizle birebir ilgilenme süresi daha fazla.

Honda GS2-GS3
Aslında bu eğitimlere Güvenli sürüş demek yanlış geliyor bana ama yerine ne denebilir o konuda da bir önerim yok. (Güvenli sürüş kadar afilli bir isim en azından. Yoksa Motosiklet sürüş 2-3 derdim)
Bu eğitimlerde direk 2 gün trafiğe kapalı bir alanda motor kullanıyorsunuz. Ben katıldığımda gruplar min 12 kişiydi. Ama eğitmen sayısı da 4-5 cıvarında.
Konu başlıkları.
- Binmeden önce yapılması gereken egsersizler
- Motosiklet kontrolleri (yağ, fren lamba kontrolu, lastik hava basınçları, hidrolik vb.)
- Motosiklete binme ve inme
- orta sehpaya alma indirme
- düz sürüş
- dönüşler
- frenleme
- yavaş sürüş
- slalom
- düşen motosikleti kaldırmak
gs3'de ağırlık verilen konular
- viraj teknikleri
- frenleme teknikleri (debriyaj sıkarak ve sıkmadan)
- Panik frenleme
- Yokuşta durma, kalkma ve dönüş
- Kaçınma hareketi

Konular bunlar. Genel olarak gs2 ve gs3'de hemen hemen yakın konular işleniyor. Ama gs3'te hem daha yüksek cc'li motosiklet kullanıyorsunuz hem daha farklı parkurlar hazırlanıyor (daha keskin virajlar gibi) hem de duba aralıkları daha dar oluyor.

Kolay gelsin.

emrello
28 Ekim 2010, 22:07
Anlaşılan daha çok eğitim içeriklerini merak ediyorsunuz. Bende onları yazmaya çalışayım.
BMW Rider Academy- Hatırlatma (600cc motora geçmeden aldığım eğitimdi) 1 günlük bir eğitim.
İlk bir kaç saat teorik. Motosiklet hakkında genel bilgiler, ekipmanlar, giyim kuşam gibi bilgiler veriliyor. Sonrası tamamen f650'ler üzerinde veriliyor.
-Öncelikle motosikletin dengesi gösteriliyor.
- Motosiklet üzerinde denge çalışmaları (ayağa kalkmak, bir el serbest, ayak serbest, aynı anda bir el ve ayak serbest sürme gibi)
- Dönüşler (nereye bakarsan oraya gidersin!)
- Çiftli dönüş (basitçe 8 çizmek)
- Frenleme
- Düşen bir motosiklet nasıl kaldırılır teori ve uygulama
- Yavaş sürüş
BMW kursu pahalı olduğu için katılan genelde daha az oluyor(bu hatırlatma eğitiminde iki kişiydik) o nedenle eğitmenin sizle birebir ilgilenme süresi daha fazla.

Honda GS2-GS3
Aslında bu eğitimlere Güvenli sürüş demek yanlış geliyor bana ama yerine ne denebilir o konuda da bir önerim yok. (Güvenli sürüş kadar afilli bir isim en azından. Yoksa Motosiklet sürüş 2-3 derdim)
Bu eğitimlerde direk 2 gün trafiğe kapalı bir alanda motor kullanıyorsunuz. Ben katıldığımda gruplar min 12 kişiydi. Ama eğitmen sayısı da 4-5 cıvarında.
Konu başlıkları.
- Binmeden önce yapılması gereken egsersizler
- Motosiklet kontrolleri (yağ, fren lamba kontrolu, lastik hava basınçları, hidrolik vb.)
- Motosiklete binme ve inme
- orta sehpaya alma indirme
- düz sürüş
- dönüşler
- frenleme
- yavaş sürüş
- slalom
- düşen motosikleti kaldırmak
gs3'de ağırlık verilen konular
- viraj teknikleri
- frenleme teknikleri (debriyaj sıkarak ve sıkmadan)
- Panik frenleme
- Yokuşta durma, kalkma ve dönüş
- Kaçınma hareketi

Konular bunlar. Genel olarak gs2 ve gs3'de hemen hemen yakın konular işleniyor. Ama gs3'te hem daha yüksek cc'li motosiklet kullanıyorsunuz hem daha farklı parkurlar hazırlanıyor (daha keskin virajlar gibi) hem de duba aralıkları daha dar oluyor.

Kolay gelsin.

Güzel anlatmışsın, teşekkürler!

EMOK eğitimi de içerik olarak BMW eğitimine yakın diyebilirim.

mehmet cihan
28 Ekim 2010, 22:16
http://www.honda.com.tr/m_egitim_programlari.aspx

Honda eğitim detayları

Okan Sinan Ocan
28 Ekim 2010, 23:39
Arkadaşlar 20 yıl kazasız belasız olarak yüzbinlerce km motor kullandıktan sonra ilk kapalı alan eğitimini almaya gittiğimde hala kararsızdım .Oğlum ve kızım yaşında çocuklar ile GS2 eğitimi aldım.

Herşeyden önce 20 yıldır tatmadığım keyifleri tattım ilk eğitimimde , eğitim sonrası motorumdan çok daha fazla verim ve keyif almaya başladım.
Şu anda ADAC Gold seviyesine gelmeme rağmen fırsat bulduğum her eğitime katılmaktayım. Her eğitimde yeni birşeyler öğreniyor yeni dostlar ile tanışıyorum .

Eğitime katılacak arkadaşlara naçizane tavsiyelerim.

- Eğer motora ilk defa binmiyorsanız birebir eğitim yerine grup eğitimlerine katılmanızı tavsiye ederim hem daha eğlenceli hemde daha hesaplı oluyor.
- Kapalı alan eğitimlerini tamamlamadan yol eğitimlerine geçiş tavsiye edilmiyor.
- Kendi motorunuz ile katıldığınız eğitimler her zaman çok daha ekonomik.
- Eğitime gitmeden önce motor koruma demirinizi veya motorunuzu yattığında koruyacak ekipmanları tamamlayın eğitimler kabiliyetleriniz zorlayacak düzeylere varabildiği için zaman zaman küçük yatışlar olabiliyor.
- Hocalar emniyet ekipmanı eksik sürücüyü kesinlikle eğitime kabul etmiyorlar.

Eğitimlerin niteliğine göre 50-450 TL arasında fiyatlar var , birebir eğitimlerde bu fiyatlar katlanabiliyor.

Rahmi Barutçu , Uğur Ertekin ,Serhat Kılavuz en bilinen hocalardan hepsi çok deneyimli ve konularına hakim hocalar özellikle yol eğitimi alacak arkadaşlara tavsiye ederim.
Murat Denizhan hocam diğerlerinden kapalı alan eğitimi konusunda biraz daha fazla zorlayıcı bir eğitim veriyor , özellikle şehir içinde daha güvenli sürüş için Murat hocanın kapalı GS eğitimlerini almanızı tavsiye ederim , grup eğitimlerinde Murat hoca oldukça hesaplı oluyor.

speedygogo
29 Ekim 2010, 00:36
EMOK'un eğitimi 150 TL idi. kendi motosikletinizle tam koruma katılmanız gerekiyor. bende ve 1-2 kişide daha bot yoktu ve bayağı problem oldu. dizliği olmayan birini geri çevireceklerdi ama neyse ki birisinde fazladan varmış ve o şekilde katılabildi. bu olaydan sonra botumu da aldım hemen tabi ki.

Şeyh Şamil
29 Ekim 2010, 01:03
Alanya'da tektekerarif lakaplı Arif Razgatlıoğlu'ndan bazı teknikler görmüştüm.

İstanbul'da Rahmi Barutçu '' Lamatech'' güvenli ve ileri sürüş teknikleri hususunda

faydalı eğitimler vermektedir:cat: .. http://www.lamatech.com/hakkimizda.asp

m.şanveren
29 Ekim 2010, 12:42
Eğitim almış arkadaşlar,sanki tekbir ağızdan tembihlenmiş gibi aynı doğrultuda cevap veriyorlar.

''Motosiklet'ten daha çok zevk alındığı,trafikte kendini daha güvende hissetmesi,motorunu daha verimli kullanılması.''

Demekki bu işin doğrusu bu şekilde oluyor...

...



Peki;buna istinaden bir soru daha sormak istiyorum.
Eğitim alan arkadaşlar,başka bir arkadaşına eğitim verebilecek düzeydelermi?

speedygogo
29 Ekim 2010, 13:06
eğitim vermek için çok tecrübe gerekir. bunun için bu eğitimleri alıp bunun üstüne de eğitmenlik için ayrı eğitimler almalısınız. eğitimlere devam ettikten sonra amatörce eğitmenlik yapılabilir belki ama profesyonellik ayrı bir şey.

eğitimlerin faydalarını saymak gerekirse, normalde limitlerinizi ve motosikletin davranışlarını tam bilemeyebilirsiniz. bazı şeyleri de bildiğiniz halde geçiştirebilirsiniz. ama bir eğitmen tarafından doğrular ve yanlışlar size söylendiğinde kafanızdaki kalıcılığı daha fazla oluyor. eğitimler, teorik bilgilerin pratikte kısıtlı bir zamanda size iletilmesi şeklinde genelde. esas sorumluluk eğitimi alan kişide bu noktadan sonra. bu iletilenleri sık sık tekrarlayıp sürüşünüzü bu doğrultuda geliştirmeniz gerekiyor. bunu yapabilirseniz tehlike anlarında gelişen refleksleriniz sayesinde bu hareketleri düşünmeden uygulayabilirsiniz. eğitim aldıktan sonra kendinize güvenin gelişmesi güzel ama o kadar da tehlikeli. ayrıca eğitim bilinçlenmenize sebep olur ve cahil cesaretinden kurtulmanızı sağlar. örnek, korumalar üzerinde ciddi şekilde durulduğunu gördüğünüz zaman yazın sıcağında bile montunuzu, botunuzu, dizliğinizi giymeden kullanmazsınız. kaskı hiç söylemiyorum bile :)

m.şanveren
29 Ekim 2010, 13:45
eğitim vermek için çok tecrübe gerekir. bunun için bu eğitimleri alıp bunun üstüne de eğitmenlik için ayrı eğitimler almalısınız. eğitimlere devam ettikten sonra amatörce eğitmenlik yapılabilir belki ama profesyonellik ayrı bir şey.

eğitimlerin faydalarını saymak gerekirse, normalde limitlerinizi ve motosikletin davranışlarını tam bilemeyebilirsiniz. bazı şeyleri de bildiğiniz halde geçiştirebilirsiniz. ama bir eğitmen tarafından doğrular ve yanlışlar size söylendiğinde kafanızdaki kalıcılığı daha fazla oluyor. eğitimler, teorik bilgilerin pratikte kısıtlı bir zamanda size iletilmesi şeklinde genelde. esas sorumluluk eğitimi alan kişide bu noktadan sonra. bu iletilenleri sık sık tekrarlayıp sürüşünüzü bu doğrultuda geliştirmeniz gerekiyor. bunu yapabilirseniz tehlike anlarında gelişen refleksleriniz sayesinde bu hareketleri düşünmeden uygulayabilirsiniz. eğitim aldıktan sonra kendinize güvenin gelişmesi güzel ama o kadar da tehlikeli. ayrıca eğitim bilinçlenmenize sebep olur ve cahil cesaretinden kurtulmanızı sağlar. örnek, korumalar üzerinde ciddi şekilde durulduğunu gördüğünüz zaman yazın sıcağında bile montunuzu, botunuzu, dizliğinizi giymeden kullanmazsınız. kaskı hiç söylemiyorum bile :)



Peki;sen aldığın eğitimle,atıyorum ikimizin sürdüğü bir anda diyelimki bir hatam oldu,onu farkedip Mehmet burda şunu yapıyorsun,doğrusu bu şekilde gibi olmazmı mesela:)

Eğitimi beleşe getirmeye çalışmıyorum,yanlış anlaşılmasın:cherry:

necatik35
29 Ekim 2010, 14:11
İleri sürüş eğitmeni bir arkadaşımın ısrarı üzerine meşhur bir kursuna katılmıştım,yıllar önce.Kursun ismini burada vermek istemiyorum.
Gerçekten faydalı olmuştu.Yıllarca yanlış veya eksik bildiğim şeyleri tamamlamıştım.Bunlar viraja giriş ,frenleme,ileri bakış vs.vs. şeylerdi.
Fakaaaaat,Öğrenmenin sonu yoktur diyerek ve insanlara kurslara tekrar tekrar tabi tutarak ve onlara bronze,silver.gold vs.vs.ünvanlar verilmesi beni sinir etmişti.
Zira bu kurumların hedefi, iş adamı,doktor,mühendis gibi gelir seviyesi yüksek kişilerdir.
Bu kişilere eğitimin sonsuz olduğu dikte ettirilerek ve birazda rütbe verilerek,defalarca kurslara katılımları istenir ve defalarcada para ödemek zorunda bırakılırlar.Yani bir koyundan defalarca post çıkartırlar.
Bu gibi kursların ilkine katılmak bence faydalıdır.Normal bir motosiklet sürücüsü için yeterinden fazla faydalıdır.Ancak dolduruşa gelip daha fazlasına katılmak faydadan çok cebinize zarar verir.

emrello
29 Ekim 2010, 15:38
Eğitim almış arkadaşlar,sanki tekbir ağızdan tembihlenmiş gibi aynı doğrultuda cevap veriyorlar.

''Motosiklet'ten daha çok zevk alındığı,trafikte kendini daha güvende hissetmesi,motorunu daha verimli kullanılması.''

Demekki bu işin doğrusu bu şekilde oluyor...

...



Peki;buna istinaden bir soru daha sormak istiyorum.
Eğitim alan arkadaşlar,başka bir arkadaşına eğitim verebilecek düzeydelermi?

Şöyle cevap vereyim:

Ben EMOK eğitimine gittiğim gün aynı zamanda eğitmen eğitimleri ve seçmeleri de yapılıyordu. Almanya'dan hocalar gelmişler ve 10-15 civarında eğitmen adayını teste tabi tutuyorlardı. Yaptıkları hareketler bana inanılmaz geliyordu ama mevcut hocalar hala gelişmeleri gerektiğini söylüyorlardı. (Engel aşma manevralarında motoru yatırdıklarında dev gibi GS'lerin karterlerini en ince ayrıntısına kadar görebiliyordum!)

İlk eğitimimde Murat Denizhan hocanın bana yaptırdıklarına inanamamıştım. Eğitime başladığımda tek kelimeyle çaylaktım (hala da acemi sayıyorum kendimi) ama sonlara doğru aynalarda gördüğüm yatış açılarına inanamadım. Tüm bunları herhangi bir motor sürücüsünün öğretmesi kolay değil. Eğitmen olmak ayrı bir yetenek ve çalışma gerektiriyor (ki Murat Denizhan hoca da yıllarca Honda'da çalışmış, eğitim için Japonya'ya bile gitmiş bir eğitmen).

Yani sözün kısası eğitmen olmak kolay iş değil. Motor eğitimi için harcadığım paranın tek kuruşuna pişman olmadım (paranın kolay kazanılmadığını da çok iyi biliyorum). Aldığım çeşitli eğitimler arasında faydasını bu kadar net ve somut biçimde gördüğüm başka bir eğitim yok.

m.şanveren
29 Ekim 2010, 15:58
İleri sürüş eğitmeni bir arkadaşımın ısrarı üzerine meşhur bir kursuna katılmıştım,yıllar önce.Kursun ismini burada vermek istemiyorum.
Gerçekten faydalı olmuştu.Yıllarca yanlış veya eksik bildiğim şeyleri tamamlamıştım.Bunlar viraja giriş ,frenleme,ileri bakış vs.vs. şeylerdi.
Fakaaaaat,Öğrenmenin sonu yoktur diyerek ve insanlara kurslara tekrar tekrar tabi tutarak ve onlara bronze,silver.gold vs.vs.ünvanlar verilmesi beni sinir etmişti.
Zira bu kurumların hedefi, iş adamı,doktor,mühendis gibi gelir seviyesi yüksek kişilerdir.
Bu kişilere eğitimin sonsuz olduğu dikte ettirilerek ve birazda rütbe verilerek,defalarca kurslara katılımları istenir ve defalarcada para ödemek zorunda bırakılırlar.Yani bir koyundan defalarca post çıkartırlar.
Bu gibi kursların ilkine katılmak bence faydalıdır.Normal bir motosiklet sürücüsü için yeterinden fazla faydalıdır.Ancak dolduruşa gelip daha fazlasına katılmak faydadan çok cebinize zarar verir.


Necati abi,seni konuyu okurken gördüm ve yorum yazmanı bekledim.Kendimi fazla kaptırmadan bende inceden bir eğitim almayı istiyorum.

Yaklaşık yuvarlak olarak söyleyim 10 yıldır motor kullanıyorum,gerekse kendi becerim,bolca okuduğum teorik yazılar ve okuduğum teorikleri kendi çapımda pratik için yaptığım alıştırmalar olsun kendimi herdaim geliştirmeye çalışdım.

Fakat nedendir bilemiyorum,neyi nekadar doğru yaptığımı çokca merak etmekteyim.Sanki aylarca sınava çalışılmış ve sınav günü çalışmalarının kaçta kaçı doğrudur sitresi gibi bir soru var içimde.

İşte bunun için eğitime gitmek istiyorum.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:54 ----------


Şöyle cevap vereyim:

Ben EMOK eğitimine gittiğim gün aynı zamanda eğitmen eğitimleri ve seçmeleri de yapılıyordu. Almanya'dan hocalar gelmişler ve 10-15 civarında eğitmen adayını teste tabi tutuyorlardı. Yaptıkları hareketler bana inanılmaz geliyordu ama mevcut hocalar hala gelişmeleri gerektiğini söylüyorlardı. (Engel aşma manevralarında motoru yatırdıklarında dev gibi GS'lerin karterlerini en ince ayrıntısına kadar görebiliyordum!)

İlk eğitimimde Murat Denizhan hocanın bana yaptırdıklarına inanamamıştım. Eğitime başladığımda tek kelimeyle çaylaktım (hala da acemi sayıyorum kendimi) ama sonlara doğru aynalarda gördüğüm yatış açılarına inanamadım. Tüm bunları herhangi bir motor sürücüsünün öğretmesi kolay değil. Eğitmen olmak ayrı bir yetenek ve çalışma gerektiriyor (ki Murat Denizhan hoca da yıllarca Honda'da çalışmış, eğitim için Japonya'ya bile gitmiş bir eğitmen).

Yani sözün kısası eğitmen olmak kolay iş değil. Motor eğitimi için harcadığım paranın tek kuruşuna pişman olmadım (paranın kolay kazanılmadığını da çok iyi biliyorum). Aldığım çeşitli eğitimler arasında faydasını bu kadar net ve somut biçimde gördüğüm başka bir eğitim yok.


Kendime soruyordum durmadan ''acaba virajlarda nekadar yatıyorum''İnanırmısın hiç aynalara bakmak aklıma gelmemişti:)