PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kırmızı ışıkda nerede durmalıyız?



mmucit
27 Ekim 2010, 11:45
Önce başımdan geçen olayı anlatayım. Olay şehirler arası yolda vuku buldu. Belki sizin de başınıza aynısı ya da benzeri gelmiştir.

Yol 3 şerit, biri emniyet şeridi. Ben orta şeridin sağ tekerlek izinde, arkadaşım ise sol şeritte(Oda motorlu). Kırmızı ışığa doğru yavaşlıyoruz. Derken aramızdan eski kasa toyota corolla biraz da bana yakın olarak geçerekten ışıklarda duruyor. Aslında ışıkları bile geçip ileride duruyor. Ben de biraz da kızgınlıkla el-kol hareketleri eşliğinde, kornaya abandım. Baktım içeride aile var, adam ne yaptığından bihaber? Hatta yeşil yandığı gibi kaçtıki benim onun kovalama gibi bir düşüncem yoktu. Adam sadece cahilliğinden beni öldürmeye çalıştı, hepsi bu.:P

Gelelim soruma, ben ışıklarda genelde orta şeritte olup yolu hafiften ortalama taraftarıyım. Bir de önmüzde kaçmak için, biraz pay bırakmak lazım değil mi? Gidonu çevirip araya girecek kadar.

Ama maalesef bu dediklerimin çoğunu uygulamada sıkıntı oluyor, resmen 4 teker ve üzeri araçlar cahilliklerinden(kimisi ise kasten yapıyor, önümden kaç der gibi) beni sıkıştırıyor. En gıcık olan durum ise şerit ihlalleri. Bu motosiklete bir şerit fazla geliyor diye düşünüyorlar galiba.:silent:

Velhasıl kelam bu memlekette motosiklet zor sürülür. Ben istediğim kadar kurallara uymaya çalışayım, ııh olmuyor.

takendy
27 Ekim 2010, 11:52
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/82187-siz-nerede-durursunuz.html

yukarıdaki linkte cevap aranmaya çalışıldı , incelemen için ekliyorum.

mmucit
27 Ekim 2010, 12:26
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/82187-siz-nerede-durursunuz.html

yukarıdaki linkte cevap aranmaya çalışıldı , incelemen için ekliyorum.

Teşekkürler link için. Yalnız motosikletli bir kişinin yanına, sağına, soluna durup durmayacağımızdan ziyade diğer araçlara göre nasıl konum almalıyızı sormuştıum.

pasa216
27 Ekim 2010, 21:47
öncelikler istikametine göre durmalısın.Sağa döneceksen sağ şeritte,sola döneceksen solda,yön değiştirmeyeceksen ortada duracaksın.Ki sürücüler beni rahatsız etmeye meyilli (4 tekerli veya daha fazla) diyorsan,hiç aldırmayacaksın.Önce kendine bak.Motosiklette bir araç sonuçta.Plakası ruhsatı var,ehliyetle kullanılıyor.En önde isen,yani önünde araç yoksa ve yön değiştirmeyeceksen orta şeridin ortasında durabilrsin.Birşey olmaz.Ama önünde baska arbalar varsa eğer,o arabaların arkasının sağına yanaşacaksın.Gececek yer varsa o aracın önüne geç.Ama imkan yoksa aracn sağına dur bekle.Seyir halinde de sol tarafından takip edeceksin mesafeyi ayarlayarak.O baska konu tabi ona girmeyelim.Dediğim gibi böyle oluyor.Sağa veya sola döneceksen istersen git kışık direğinin dibine dur.Direkt gideceksen ortaya gec,ortala dur :queen:

takendy
27 Ekim 2010, 21:52
Teşekkürler link için. Yalnız motosikletli bir kişinin yanına, sağına, soluna durup durmayacağımızdan ziyade diğer araçlara göre nasıl konum almalıyızı sormuştıum.

pardon ben yanlış anlamışım :) ışıklarda başka motor yoksa ben durmuyorum da :cherry:

Levsy
27 Ekim 2010, 21:54
Ben genelde şeridi ortalayarak duruyorum. Ama alışkanlık gereği her zaman kesinlikle aynadan arkayı kolluyorum (durmuş vaziyetteyken). Genelde arkadaki araçlar hayvan gibi gelip son anda duruyorlar da :)

tigermbz
27 Ekim 2010, 22:05
Ben genelde şeridi ortalayarak duruyorum. Ama alışkanlık gereği her zaman kesinlikle aynadan arkayı kolluyorum (durmuş vaziyetteyken). Genelde arkadaki araçlar hayvan gibi gelip son anda duruyorlar da :)

ben de bu tür heyvanatlara binaen şerit çizgileri üzerinde konumlanıyorum :)

Levsy
27 Ekim 2010, 22:13
ben de bu tür heyvanatlara binaen şerit çizgileri üzerinde konumlanıyorum :)

İşte bunda da sana ayna takma durumları olabiliyor :P İlle yanına sokulacakalr çünkü, az arkasında durayım demiyorlar.
(Başıma geldi)

fz6_fazer
27 Ekim 2010, 22:13
sola doneceksen sol serıtte saga doneceksen sag serıtte dur ama elınden geldıkce sagda
dur, altına 4 tekerı alan kendını bısey sanıyor, özellıkle bmw 3 serılerı yolda cok sıkıstıryor
ama sadece kalkısta sonra bmwlerden eser yok, ulkemızde trafık kultur yok

tigermbz
27 Ekim 2010, 22:17
İşte bunda da sana ayna takma durumları olabiliyor :P İlle yanına sokulacakalr çünkü, az arkasında durayım demiyorlar.
(Başıma geldi)

genelde o aradaki boşluk yetiyor bir motora
öteki türlüsünde kaskla girerim içeri kapıyı da çalmam :)

casillas00
27 Ekim 2010, 22:33
Sana gene vurmamış bana bodoslama arkadan çarpan oldu.
İnip söylediği şeyde " geççen sandım " yarmaya bak kırmızı ışıkta niye geçiyim.
kaldırım yanları iyidir :)

MkD
27 Ekim 2010, 22:41
Sana gene vurmamış bana bodoslama arkadan çarpan oldu.
İnip söylediği şeyde " geççen sandım " yarmaya bak kırmızı ışıkta niye geçiyim.
kaldırım yanları iyidir :)

6cı hissiyle mi kullanıyormuş mübarek :mrgreen:

Osbourne
27 Ekim 2010, 23:28
Kırmızı ışıkta bekleme yeri ile ilgili uluslararası ortamlarda da paylaşılan çeşitli görüşler var..
Kimileri fark edilmeyi arttırmak adına şeridin ortasını kimileri de arkadan hızla gelenlerden kaçışı kolaylaştırmak için şerit kenerlarında beklemeyi önerirler..
Tabii dönüşlerde mutlaka dönüşe en yakın şeritte (şeridin ortası veya kenarı, aşağıda anlattım) konumlanmak gerekli..Dönüşsüz, sadece yaya geçidi olan ışıklarda ise gene boş ise sağdaki şeritte durmak en doğrusu..

Benim uygulamam, şehirlerarası yollar veya nispeten hızlı yollardaki ışıklarda (memleketimizin bir özelliği de şehirler arası yollarda ışık olmasıdır, evet) kenarda beklemek, şehir içinde ise ortada beklemek şeklinde oluyor..

Ama en önemli şey asla ve asla motoru boşa alarak iki ayağınızı yere atıp freni de sıkmayı bırakmayın..
Bu durumda arkadan hızla gelen ve sizi görmeyen/umursamayan sürücülerden kaçma şansınızı minimuma indirmiş olursunuz..

Bunun yerine herhangi bir kırmızı ışıkta, nerede ve kaç saniye bekliyor olursanız olun, mutlaka sol ayak yerde, sağ ayak arka frende, sağ el arada hafif gaz verir şekilde ve sol el debriyajı sıkar vaziyette motoru birinci viteste tutmak, sürekli aynaları kontrol etmek doğrusu olacaktır..

Şerit konusunda ise yukarıda da dediğim gibi kişinin tercihine bağlı bir durum..