PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Vitesli Motor Nasıl Kullanılır...!



cengaver29
23 Ekim 2010, 18:29
Herkese slm lar iyi günler yakındada motor ehliyeti A2 ye başvuracağım fakat hiç vitesli motor kullanmadım ya mobilyet yada scooter kullandım şuandada 125 cc lik bir scooterla takılıyorum bana vitesli motor nasıl kullanılacağını cümleler ile anlatabilir misiniz ehliyeti aldıktan sonra hemen 0 bir vitesli motor almayı düşünüyorum ve bana hangi motoru önerirsiniz bu arada bütçem sınırlı ona göre şimdiden her kelimeniz için tek tek teşekkür ediyorum sağolun..!!

F54
23 Ekim 2010, 18:32
kursta nasıl kullanıldığını çok ayrıntılı olmasada öğretiyorlar bende orda öğrendim fakat daha önceden kullanmış birine fazla zor gelmiyo bas debriyaja tak 1 e devam araba kullanmayı biliyorsan daha da kolay

cengaver29
23 Ekim 2010, 19:02
evt yokmu yardım edicek ?

m.şanveren
23 Ekim 2010, 19:08
http://www.uzmantv.com/motosiklette-vites-nasil-degistirilir

Benden söylemesi...

Burdan yazılan-çizilenle sadece teknik anlamda ''teorik'' bilgiye sahip olursun.

En güzeli çevrende vitesli motor kullanan birinden yardım alıcaksın,bu işte becerikliysen ve cesaretin varsa kabiliyetliysen,fazla sürmez hemen öğrenirsin.
İşin püf noktası ondan sonra başlıyor...

Sen bu yazdığım yere kadar gel,gerisini hallederiz:wiinkk:

Mengu16
23 Ekim 2010, 19:16
evt yokmu yardım edicek ?

Oncelikle bu denemeyi trafige kapali bir alanda yapmani tavsiye ederim, cimenlik uzeri gayet guzel olur mesela motoru dusurursen cok zarar gormez ve pek yaralanmazsin. Kask ve eldiven taktiktan sonra motora bin ve debriyaj koluna basili bir sekilde motoru calistir birinci vitese tak biraz gaz ver en fazla ceyrek gaz yeterlidir sonra 1. viteste debriyaj kolunu yavas yavas birak, duz bir zeminde deneme yaptigin icin frene de basmiyorsun tabi debriyaji biraktikca motor hareket ediyor ve hizlaniyor, 1. viteste kalkis yapmaya alistiktan sonra vites gecislerini de ogrenirsin mesela vites degistirme zamanlarini da kendin bulursun cok hassas konular degil motor rahatca gidiyosa kasmiyosa sorun yok. Vites degistirmede gaz kesip debriyaj kolunu sikarak vites degistiriyosun ve debriyaj kolunu 1-2 saniyede tamamen birakiyosun, kucuk hacimli(125-150) motorlarlarda debriyaj kolunu nasil biraktiginin cok onemi yok motorun ic momenti az oldugundan motosikleti sarsamiyo debriyaji kotu kullansanda arabalarda kotu olur ama debriyaji kotu kullanmak, zamanla alisirsin hepsine

sercan2667
23 Ekim 2010, 19:37
herkes korkuyor ama alıştığın zaman şov yapacaksın eminim..6 yıl boynca kulanan birisi olarka sölüyorum..kalkışta 1 e atarsIN..şöle bi psikolıji vardır gazı çok verirler korkarlar..aniden frene basrlar..öğrenmek için 2 de kullan.gazı ortalama ver devir geldiğinde gazı kes vites at bu kadar...baktın hantal gidiyor..vites küçült ama virajlarda küçültme ha bide frene bas öle küçült...:D

Blackeagletr
23 Ekim 2010, 20:35
vites yerleri şöyle:
5
4
3
2
N (Boş)
1

Debriyaja basarsın vitesi aşağı ittirirsin 1 e geçer yavaş yavaş bırakırsın debriyajı bu arada yavaş yavaş gaz verir ve kalkarsın. Debriyaja basıp vitesi yukarı çekersin 2 ye geçer ve böyle devam eder.

Samet Ağır
23 Ekim 2010, 21:09
vites yerleri şöyle:
5
4
3
2
N (Boş)
1

Debriyaja basarsın vitesi aşağı ittirirsin 1 e geçer yavaş yavaş bırakırsın debriyajı bu arada yavaş yavaş gaz verir ve kalkarsın. Debriyaja basıp vitesi yukarı çekersin 2 ye geçer ve böyle devam eder.


yanlız bunun tam tersi olan tuhaf motosikletler de var.bunu da unutmayın.hatta döner şanzumanlar bile var.. ...5 ten boşa ve 1 e geçiyor..aman ha!!!

cengaver29
23 Ekim 2010, 21:12
çok sağolun şimdi çevremde vitesli motor kullanan bi abim var ilk işim ondan motoru ödünç alıp denemelere başlamak mondial 125 uag idealdır sanırsam!!

ysn17
23 Ekim 2010, 21:17
çok sağolun şimdi çevremde vitesli motor kullanan bi abim var ilk işim ondan motoru ödünç alıp denemelere başlamak mondial 125 uag idealdır sanırsam!!

EVEt aynene öyle yap evet aideal yarı otomatik giib onlar 12345 hep ileri geri doğru da vites düşürürsün kademe kademe yada devriyajlı olduğu için 5 ten 1 e de atabilirsin :d ama 1 den 5 biraz zor :d

cengaver29
23 Ekim 2010, 21:19
peki bana almam için angi vitesli motoru önerebilirsiniz max 2.000 TL lik ve ben 105 kg yum boy 1.90 üstünde en az 100 km gidebilmem lazım yokuşlarda mokuşlarda 2 kişi rahat çekicek birşey olması lazım mesela 100 cc lik bir vitesli motorun çekişi nasıldır cup ların yada kymco falan kymco 100 cc lik var 1.800 sıfırı bana gidermi?

ysn17
23 Ekim 2010, 21:30
peki bana almam için angi vitesli motoru önerebilirsiniz max 2.000 TL lik ve ben 105 kg yum boy 1.90 üstünde en az 100 km gidebilmem lazım yokuşlarda mokuşlarda 2 kişi rahat çekicek birşey olması lazım mesela 100 cc lik bir vitesli motorun çekişi nasıldır cup ların yada kymco falan kymco 100 cc lik var 1.800 sıfırı bana gidermi?

Size 100 luk yetmez die düşünüyom
1.neden kilonuz sanırım
2. 100 cub larda 1. viteste 2 kişide kalkabilirsin ama sonra motor boğuluyor çoğu böyle ama seri bir kalkış isterseniz 125 yada 150 lik diye düşünüyom bide kalıp ve cüsselibir motor olabilir yani yamaha ybr125 http://images.businessweek.com/ss/06/07/china_cycle/image/yamaha-ybr125.jpgyada honda cbf 125 http://static.blogo.it/motoblog/nuova-honda-cbf125-2009/honda_cbf125_2009_01.jpg olabilir ama bunlar pahalı diyorsanız Skygoo sg 125 http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:MU08LodVBVWOYM:http://img32.imageshack.us/img32/5924/51d7c6ea3dd01cf51ea7c03.jpg&t=1 2. elini cüzi bir fiyata alabilirsiniz...

cengaver29
23 Ekim 2010, 21:34
bide bu vitesli motorlarada aynı scooterlar gibi dimi 2000 km de bir yağını değişiyoruz yoksa benzinemi yağ katılıyor onuda bir söylerseniz tam olucak bu arada ysn kardeş bu skygolar şekil olarak güzelde sıfır satan yok :() mağaza adresleri arıyorum

Fr.Sante
23 Ekim 2010, 21:41
Yağ değişimi her motorda var :)

Ama benzine yağ katıldığını görmedim , mobylette dışında.

cengaver29
23 Ekim 2010, 21:43
birde bu hava soğutma su soğutma fan soğutma olayları nasıl oluyor? nedir mesela bende mondial scooter var hava filtreli

ysn17
23 Ekim 2010, 21:48
bide bu vitesli motorlarada aynı scooterlar gibi dimi 2000 km de bir yağını değişiyoruz yoksa benzinemi yağ katılıyor onuda bir söylerseniz tam olucak bu arada ysn kardeş bu skygolar şekil olarak güzelde sıfır satan yok :() mağaza adresleri arıyorum

motor ile verilen periyodik bakım cetveline göre bakımlarını yapabilirsiniz..Sıfır olarak satılmıyor olabilir, satılıyor olabilirde nerde satıldığını ben bilmiyorum ama yamaha honda yada mondial vb. gibi bayiler satıyor olabilirler bide benzine yağ katılmıyor yağ bölümü ayrı benzin bölümü ayrı biyonik ve peugeot gibi yağlı benzin kullanmazlar ;)

cengaver29
24 Ekim 2010, 02:02
birde siteyi bayağ dolaştım çoğu konuyu her vitesli motor yorumunda titreşimli olduğu söyleniyor nasıl birşey bu yani biraz ayrıntıya girermisinizz??? titreşimsizleri hangileri peki nasıl ayırt edicez

QM50
24 Ekim 2010, 02:20
Dostum biliyorum aklın şu an çok karışık ve birton souyla dolu soru soruyu doğuruyor bnce önce bir sürmeye başla daha sonra bayilere gidip deneme yanılma yöntemi ile sornu halledersin test sürüşleri vs yardımcı olcaktır forumda biraz inceleme yap bu tür soruların cevapları bir çok kez yazıldı umarım istediğini bulursun

cengaver29
25 Ekim 2010, 21:16
motor arayışınada girdim bi yandan zeulsunlar racing tipleri çok hoş ve ucuz fakat dayanıklılığı nasıldır

Sinan Aksu
25 Ekim 2010, 21:52
Alabiliyorsan similatör eğitimi alabilirsin.
Teorik olarak similatör ile trafikte motor kullanmak arasinda pek fark yoktur.
Arasindaki tek fark, trafikte sadece bir can hakkiniz var.

cengaver29
02 Kasım 2010, 14:07
Oncelikle bu denemeyi trafige kapali bir alanda yapmani tavsiye ederim, cimenlik uzeri gayet guzel olur mesela motoru dusurursen cok zarar gormez ve pek yaralanmazsin. Kask ve eldiven taktiktan sonra motora bin ve debriyaj koluna basili bir sekilde motoru calistir birinci vitese tak biraz gaz ver en fazla ceyrek gaz yeterlidir sonra 1. viteste debriyaj kolunu yavas yavas birak, duz bir zeminde deneme yaptigin icin frene de basmiyorsun tabi debriyaji biraktikca motor hareket ediyor ve hizlaniyor, 1. viteste kalkis yapmaya alistiktan sonra vites gecislerini de ogrenirsin mesela vites degistirme zamanlarini da kendin bulursun cok hassas konular degil motor rahatca gidiyosa kasmiyosa sorun yok. Vites degistirmede gaz kesip debriyaj kolunu sikarak vites degistiriyosun ve debriyaj kolunu 1-2 saniyede tamamen birakiyosun, kucuk hacimli(125-150) motorlarlarda debriyaj kolunu nasil biraktiginin cok onemi yok motorun ic momenti az oldugundan motosikleti sarsamiyo debriyaji kotu kullansanda arabalarda kotu olur ama debriyaji kotu kullanmak, zamanla alisirsin hepsine

debriyajı bir anda bırakırsak aynı arabalardaki gibi stop mu eder? yoksa dediğin gibi 125-150 lik motorlarda sorun olmazmı? doğrumu anladım acaba

facia_çocuk
02 Kasım 2010, 14:56
bak abicim debraja bas vitesi 1 e at elin debrajda kalsın debrajı yarıya kadar indir biraz gaz ver ver motor hareket etmeye başlıcaktır sonra hafif bi şekilde debrajı bırak sonra motorun devri tamamlanınca 2 ye at ama vites atarken debraja bas sonra da yavaşça bırak debrajı böle devam eder bu

mehmet cihan
02 Kasım 2010, 15:18
Forum sayfalarından vitesli motor sürüşü nasıl öğrenilir ben anlamadım. :pr:
Bu işle uğraşan insanlar, okullar, eğitmenler demekki bizi sadece dolandırıp kanımızı emiyorlar öylemi? Yapmayın, yapmayın.
Hadi öğrendiniz diyelim, güvenli sürüş nedir bilginiz varmı? Bunun tekniğini size forumlardan kim öğretecek?

Diğer teknik sorular içinde hele biraz yavaş diyeceğim ben size, adım adım, sindire sindire.
Kolay gelsin

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:11 ----------


bak abicim debraja bas vitesi 1 e at elin debrajda kalsın debrajı yarıya kadar indir biraz gaz ver ver motor hareket etmeye başlıcaktır sonra hafif bi şekilde debrajı bırak sonra motorun devri tamamlanınca 2 ye at ama vites atarken debraja bas sonra da yavaşça bırak debrajı böle devam eder bu

Bunlar farazi kavramlar,
1. vites nerede? nasıl basılır?
debriyaj nerede? nedir nasıl sıkılır?
debriyaj kavrama noktası nedir ve her motorda acaba yarısındamı kavrar?
acaba her motor aynı miktar gazdamı kalkar?
hangi devirde 2'ye atmalı, iki ne demek? nasıl atacağız neyi atıyoruz.

Bakın kişi hiç vitesli motor kullanmamış ve teknik olarakta bilgisiz. Onu bu muallak bilgilerle bilgilendirmek kafasının dahada karışması demektir.
Bunun altını çizmek istedim.

cengaver29
02 Kasım 2010, 18:24
mehmet sende bizi iyice cahil yaptın yine az çok bilgimiz var