PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : BMW 1200 GS Neden hava soğutmalı ?



Sayfa : [1] 2

cesur509
19 Ekim 2010, 13:45
Merhaba dostlar size bir sorum var BMW 1200 GS Hava soğutmalıymış duydum ve beni açıkcası şaşırttı:silent:

Benim bildiğim kadarıyla bu motora , kıtalar arası mesafeleri çok rahat giden ve enduro tarzı motorların kralı deniyo.

Bmw nin diğer enduro motorları '' 650 gs ve 800 gs '' su soğutmalı olduğu halde bu motoru neden hava soğutmalı:silent:

BMW mühendisleri bu motorda neden hava soğutma kullanmış olabilirler , merak ettim açıkcası :silent:

Yardımcı olan olmayan Arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim:cherry:

zenon
19 Ekim 2010, 13:48
Daha az arıza cıkarsın diyedir bence ( bilerek söyledim birseş degil tahmin. )

overcloud
19 Ekim 2010, 13:53
bana enduro kullanan bir arkadaş şu şekilde anlatmıştı:

"ağır arazi şartlarında yavaş ilerleyen su soğutmalı bir motor yeterli hava akımını alamayacağından ötürü radyatörü soğuyamayacak ve su kaynatacaktır. dolayısıyla arazide sıkıntı yaşatabilir. tabi çamur ve balçığa çok fazla girip çıkılıyorsa radyatördeki fanlarda bir süre sonra zarar görebilir ve radyatörü soğutamayabilir.

hava soğutmalı motorlar ise ısı yüzünden sadece şişeceğinden dolayı performansında bir kayıp olacaktır ama her koşulda ilerlemeye devam edecektir."

azgurbuz
19 Ekim 2010, 14:00
Offroad'un vazgeçilmezleri; yağlı debriyaj, su soğutma, telli jant, zincir

Basitlik için yağ soğutma; su yok, pompa yok, kaçak yok, fan yok, müşür yok...

kamsea
19 Ekim 2010, 14:04
kesinlikle eğer çok yüksek devir çeviren bir motor yapısına sahip değilse en iyi motor hava soğutmalı motordur. örneğin aynı hacime ve aynı özelliklere sahip iki farklı motorsikleti alıp biri hava soğutmalı diğeri de su soğutmalı olsun 1.vites de gidebileceğiniz kadar ilerlemeye çalışın bakın neler oluyor ? hava soğutmalı motor herşeye rağmen ki performansı düşecek ama ilerlemeye devam edecekken su soğutmalı motorsiklet su kaynatacaktır. cevap gayet basit

cesur509
19 Ekim 2010, 15:11
Daha az arıza cıkarsın diyedir bence ( bilerek söyledim birseş degil tahmin. )

Evet radyötör filan extra kamaşıklık olabilir:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:04 ----------


bana enduro kullanan bir arkadaş şu şekilde anlatmıştı:

"ağır arazi şartlarında yavaş ilerleyen su soğutmalı bir motor yeterli hava akımını alamayacağından ötürü radyatörü soğuyamayacak ve su kaynatacaktır. dolayısıyla arazide sıkıntı yaşatabilir. tabi çamur ve balçığa çok fazla girip çıkılıyorsa radyatördeki fanlarda bir süre sonra zarar görebilir ve radyatörü soğutamayabilir.

hava soğutmalı motorlar ise ısı yüzünden sadece şişeceğinden dolayı performansında bir kayıp olacaktır ama her koşulda ilerlemeye devam edecektir."

Çok güzel açıklamışsınız teşekkür ederim :)Evet arazi şartlarında mantıklı ama neden 650 gs ve 800 gs lerde böyle bişey düşünmemiş olabilir ve uzun yolda , yazın ortasında hava soğutmalı motor biraz zorlanmazmı:silent:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:07 ----------


Offroad'un vazgeçilmezleri; yağlı debriyaj, su soğutma, telli jant, zincir

Basitlik için yağ soğutma; su yok, pompa yok, kaçak yok, fan yok, müşür yok...

Haklısınız :P

y.infernal
19 Ekim 2010, 15:14
BMW 1200 GS;

Tek silindirli ise su soğutmaya gerek yok. Zaten motoru güzel soğuyacak şekilde tasarlanıyor.

Sonuçta soğuyor nasıl soğuduğunun önemi var mı ?

cesur509
19 Ekim 2010, 15:18
kesinlikle eğer çok yüksek devir çeviren bir motor yapısına sahip değilse en iyi motor hava soğutmalı motordur. örneğin aynı hacime ve aynı özelliklere sahip iki farklı motorsikleti alıp biri hava soğutmalı diğeri de su soğutmalı olsun 1.vites de gidebileceğiniz kadar ilerlemeye çalışın bakın neler oluyor ? hava soğutmalı motor herşeye rağmen ki performansı düşecek ama ilerlemeye devam edecekken su soğutmalı motorsiklet su kaynatacaktır. cevap gayet basit

Haklısınız racingler yüksek performanslı motorlar olduğu için su soğutma olmazsa olmazları .

Şöyle bakarsak dünyaca ünlü Harley Davidson ' da motorlarında hava soğutma kullanıyo demekki bu dev markaların bildikleri bişey var:silent:

Bana kalırsa bu motorların motor aksamı çok sağlam olduğu için şişme bile zor oluyodur diye tahmin ediyorum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:15 ----------


BMW 1200 GS;

Tek silindirli ise su soğutmaya gerek yok. Zaten motoru güzel soğuyacak şekilde tasarlanıyor.

Sonuçta soğuyor nasıl soğuduğunun önemi var mı ?

Doğru söylüyorsunuz ama merak ediyoruz işte:P

Hava/yağ soğutmalı yatık çift motor ('Boxer'), 4 zamanlı, tek eksantrik ve bir silindir için dört supap, merkezi denge mili

Motorunun özellikleri de buymuş:)

y.infernal
19 Ekim 2010, 16:46
Haklısınız racingler yüksek performanslı motorlar olduğu için su soğutma olmazsa olmazları .

Şöyle bakarsak dünyaca ünlü Harley Davidson ' da motorlarında hava soğutma kullanıyo demekki bu dev markaların bildikleri bişey var:silent:

Bana kalırsa bu motorların motor aksamı çok sağlam olduğu için şişme bile zor oluyodur diye tahmin ediyorum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:15 ----------



Doğru söylüyorsunuz ama merak ediyoruz işte:P

Hava/yağ soğutmalı yatık çift motor ('Boxer'), 4 zamanlı, tek eksantrik ve bir silindir için dört supap, merkezi denge mili

Motorunun özellikleri de buymuş:)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ab/Radial_engine.gif
http://www.bmwteam.net/veribank/dosya/plane.jpg

http://bored-night.com/pics/Radial%20Motorcycle/radial-motorcycle004.jpg

Yukarıdaki 5000cc den büyük motosikletin üzerindeki uçak motoruda hava soğutmalı zaten yeterli seviyedeki hava, su soğutma gibi iş görür. Hava sudan daha güçlü soğutur :)


http://www.cukurovaoto.net/images/boxer.gif

Bmw neden hava soğutma kullanmış olabilir ?
-Suyun ağırlık yapacağı düşüncesiyle kilodan kazanmak.
-Boxer motor kullanıldığı için hava sirkülasyonunun su soğutmadan bir farkı olmaması
-Yada Bmw mühendisleri şöyle demiş olabilir:" Bu motoru kullananlar zaten uçak hızında gider hava soğutma yeterlidir." :queen:

Khutuck
19 Ekim 2010, 17:24
BMW R1200GS 1,170 cc'lik 2 silindirli hava/yağ soğutmalı boxer motora sahip.

Motorun silindirleri şasinin iki yanından dışarı sarkarak, motorun yanlarından gelen rüzgarı alıyor. Ayrıca silindir başları motor yağı tarafından soğutuluyor.

Hava soğutma basitliği ve zor hasar görmesi, hasar görse bile yolda bırakmaması sebebiyle zor şartlarda görev yapacak araçlarda tercih edilen bir soğutma sistemidir. Örneğin 2. Dünya Savaşı uçaklarında mümkün oldukça hava soğutmalı motorlar kullanılırdı, çünkü su soğutmalı bir motora isabet edecek bir mermi soğutma sıvısı kaybına sebep olarak motorun aşırı ısınmasına, uçağın savaş dışı kalmasına sebep olur. Su soğutmalı bir araçta radyatör hasar gördüğünde aracı çalıştırmaya devam etmek çoğu zaman mümkün değildir. Hava soğutmalı araçlar ise zor şartlarda hasar görecek daha az parçaya sahiptir.

Hava soğutmalı araçlar daha basittir. Su pompası, radyatör, termostat gibi parçaları yoktur. Olmayan parça da sizi yolda bırakmaz :)




O değil de, iyi öğrenmişim yahu :P

osmanefe
19 Ekim 2010, 18:19
1200 GS Advanture bir motordur.Yüksek güç ve torklu bu motor şehir trafiği için yapılmamıştır.Doğa ve uzun yol için tasarlanan motorun hava ile soğutulması aynı zamanda bir mühendislik dehasıdır.Tıpkı Hitler'in soğuk kış şartlarına dayanabilmesi için WW de kullandırdığı gibi.

extrem_015
19 Ekim 2010, 18:27
arazide kullanım için tasarlandığındandır :cat:

cesur509
19 Ekim 2010, 19:21
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ab/Radial_engine.gif
http://www.bmwteam.net/veribank/dosya/plane.jpg

http://bored-night.com/pics/Radial%20Motorcycle/radial-motorcycle004.jpg

Yukarıdaki 5000cc den büyük motosikletin üzerindeki uçak motoruda hava soğutmalı zaten yeterli seviyedeki hava, su soğutma gibi iş görür. Hava sudan daha güçlü soğutur :)


http://www.cukurovaoto.net/images/boxer.gif

Bmw neden hava soğutma kullanmış olabilir ?
-Suyun ağırlık yapacağı düşüncesiyle kilodan kazanmak.
-Boxer motor kullanıldığı için hava sirkülasyonunun su soğutmadan bir farkı olmaması
-Yada Bmw mühendisleri şöyle demiş olabilir:" Bu motoru kullananlar zaten uçak hızında gider hava soğutma yeterlidir." :queen:

Teşekkür ederim zahmet edip resimde eklediğiniz için açıklayıcı oldu :cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:16 ----------


BMW R1200GS 1,170 cc'lik 2 silindirli hava/yağ soğutmalı boxer motora sahip.

Motorun silindirleri şasinin iki yanından dışarı sarkarak, motorun yanlarından gelen rüzgarı alıyor. Ayrıca silindir başları motor yağı tarafından soğutuluyor.

Hava soğutma basitliği ve zor hasar görmesi, hasar görse bile yolda bırakmaması sebebiyle zor şartlarda görev yapacak araçlarda tercih edilen bir soğutma sistemidir. Örneğin 2. Dünya Savaşı uçaklarında mümkün oldukça hava soğutmalı motorlar kullanılırdı, çünkü su soğutmalı bir motora isabet edecek bir mermi soğutma sıvısı kaybına sebep olarak motorun aşırı ısınmasına, uçağın savaş dışı kalmasına sebep olur. Su soğutmalı bir araçta radyatör hasar gördüğünde aracı çalıştırmaya devam etmek çoğu zaman mümkün değildir. Hava soğutmalı araçlar ise zor şartlarda hasar görecek daha az parçaya sahiptir.

Hava soğutmalı araçlar daha basittir. Su pompası, radyatör, termostat gibi parçaları yoktur. Olmayan parça da sizi yolda bırakmaz :)




O değil de, iyi öğrenmişim yahu :P


Teşekkür ederim çok açık yazmışsınız haklısınız :cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:19 ----------


1200 GS Advanture bir motordur.Yüksek güç ve torklu bu motor şehir trafiği için yapılmamıştır.Doğa ve uzun yol için tasarlanan motorun hava ile soğutulması aynı zamanda bir mühendislik dehasıdır.Tıpkı Hitler'in soğuk kış şartlarına dayanabilmesi için WW de kullandırdığı gibi.

:cat::cat::cat::cat::cat:

Jubaa
19 Ekim 2010, 19:49
BMW R1200GS 1,170 cc'lik 2 silindirli hava/yağ soğutmalı boxer motora sahip.

Motorun silindirleri şasinin iki yanından dışarı sarkarak, motorun yanlarından gelen rüzgarı alıyor. Ayrıca silindir başları motor yağı tarafından soğutuluyor.

Hava soğutma basitliği ve zor hasar görmesi, hasar görse bile yolda bırakmaması sebebiyle zor şartlarda görev yapacak araçlarda tercih edilen bir soğutma sistemidir. Örneğin 2. Dünya Savaşı uçaklarında mümkün oldukça hava soğutmalı motorlar kullanılırdı, çünkü su soğutmalı bir motora isabet edecek bir mermi soğutma sıvısı kaybına sebep olarak motorun aşırı ısınmasına, uçağın savaş dışı kalmasına sebep olur. Su soğutmalı bir araçta radyatör hasar gördüğünde aracı çalıştırmaya devam etmek çoğu zaman mümkün değildir. Hava soğutmalı araçlar ise zor şartlarda hasar görecek daha az parçaya sahiptir.

Hava soğutmalı araçlar daha basittir. Su pompası, radyatör, termostat gibi parçaları yoktur. Olmayan parça da sizi yolda bırakmaz :)




O değil de, iyi öğrenmişim yahu :P

Cok acik, guzel ve dogru bi mesaj olmus.

romeomustdie
19 Ekim 2010, 20:13
Hava Soğutmasına Alternatif Yaklaşımlar Teorisi - Masaçuses 2011

- Hava bedavadır ama su paralıdır :) kimse de suya para vermek istemez ve bunu farkeden BMW mühendisleri bu teknolojiyi geliştirmişlerdir.

- Küresel ısınma ile birlikte yok olan su kaynakları ileride su bulunması konusunda sıkıntı yaratacak ve su soğutmalı tüm motorlar yolda kalacak ancak hava soğutmalı motorlar varlıklarını devam ettireceklerdir.

- Su soğutmalı bir motorla hava atamazsınız ancak hava soğutmalı bir motor ile bunu başarmanız mümkündür.

Saygılarımla,

osmanefe
19 Ekim 2010, 20:39
Hava Soğutmasına Alternatif Yaklaşımlar Teorisi - Masaçuses 2011

- Hava bedavadır ama su paralıdır :) kimse de suya para vermek istemez ve bunu farkeden BMW mühendisleri bu teknolojiyi geliştirmişlerdir.

- Küresel ısınma ile birlikte yok olan su kaynakları ileride su bulunması konusunda sıkıntı yaratacak ve su soğutmalı tüm motorlar yolda kalacak ancak hava soğutmalı motorlar varlıklarını devam ettireceklerdir.

- Su soğutmalı bir motorla hava atamazsınız ancak hava soğutmalı bir motor ile bunu başarmanız mümkündür.

Saygılarımla,

En açıklayıcısı bu olmuş.Teşekkürler...:cat:

Boğaçhan
19 Ekim 2010, 21:11
1. Basit olan iyidir.
2. BMW için hava değil de rüzgar soğutmalıdır diyebiliriz. Bu ne demektir; Hareket halindeki bir cismin üstünden geçen havanın hızı arttıkça, o bölgede hava basıncında düşme ve akabinde de, hava süratinin artmasına parelel olarak ortam ısısında düşme gerçekleşir. Yani; BMW 1200 GS, boksör tipi silindir yapısı nedeniyle, seyir halinde mükemmel bir soğutmaya sahiptir.
3. 1200 GS sadece rüzgar soğutmalı da değildir, ilaveten yağ soğutma sistemine de sahiptir.
4. Boksör tipi BMW motosikletler, üretimi geçtikleri yıllardan bu güne çok büyük teknolojik bir evrim geçirmemiştir. ufak tefek değişikler haricinde nerdeyse birbirlerinin aynısıdır. Strok boy/oranı her daim uzun tutulduğundan; torkları yüksek ama devirleri düşüktür. Bu da, daha az devir ve daha az ısınma, haliyle daha az gereksinim duyulan bir soğutma demektir.
5. 1200 GS'lerin debriyajları kuru tiptir. Yani; 4 tekerlilerle aynı yapıdadır. Diğer motosikletlerin yağlı tip debriyajları, çoklu disk yapıları nedeniyle istenmeyen ısı artışına neden olabilirler. Oysa BMW daha işin başında, yapısı nedeniyle avantaja sahiptir.
Kısacası; Mevzubahis olan BMW ise; söze gerek yoktur.

Hay.alper.est
19 Ekim 2010, 22:17
Hava Soğutmasına Alternatif Yaklaşımlar Teorisi - Masaçuses 2011

- Hava bedavadır ama su paralıdır :) kimse de suya para vermek istemez ve bunu farkeden BMW mühendisleri bu teknolojiyi geliştirmişlerdir.

- Küresel ısınma ile birlikte yok olan su kaynakları ileride su bulunması konusunda sıkıntı yaratacak ve su soğutmalı tüm motorlar yolda kalacak ancak hava soğutmalı motorlar varlıklarını devam ettireceklerdir.

- Su soğutmalı bir motorla hava atamazsınız ancak hava soğutmalı bir motor ile bunu başarmanız mümkündür.

Saygılarımla,

1979 larda üretmine başlanan gs o zamanlarda küresel ısınma ön görülüyordu, bu kadar yaygara yapılmıyordu, bmw mühendisleri bunu baz alarak yapsalardı tüm motorlarını hava soğutmalı yaparlardı.Boxer motoru devam ettirmelerin nedeni 2. dünya savaşında en çok bu motorun kullanılmasıdır.

Bu motor tipi, dar alanda minimum dirençle maksimum güç alınması için kısa piston kolu kullanımına izin verir. Fakat yüksek yakıt tüketimi sebebi ile günümüzde pek tercih edilmemektedir.

Şu verdiğim linkite bmw gs tarhini inceleyebilirsiniz.

http://www.enduroist.com/forum/showthread.php?t=644


Her ne kadar GS enduroda olsa v motor tipi bence hiç enduruyo uygun bir motor değilidr çünkü endurdo yan yatar, çamura saplanır, sudan geçer taşa çarpar bunlar düşünüldüğünde v motor performansı iyi bile olsa dış etkenler çok açıktır.



http://i205.photobucket.com/albums/bb30/explorer_011/GS%20tarihi/bmw_25jahre_05.jpg

Şehir içi işkencedir, yaz aylarıda bacaklarınız yanar sıcak gelmesin diye konulan çeşitli parçalar yüzlerce eurodan başlamaktadır.Bakımı kolaydır sadece onuda borusan sağolsun hiç ucuza yapmaz.

Zaten Türkiyede 1200 Gs olupta toprak yola çıkanların sayısı bir elin parmaklarını geçmez.


Konunun cevapı ise gerek yok bu kadar açıkta olan bir motora gerek yok zaten tesleride yapılmıştır su soğutması takarak arasındaki fark az olunca gerek duymamışlardır.

enolaguy
31 Ağustos 2017, 12:26
1930 larda BMW bu motoru ürettikten sonra 1980 lere gelindiğinde dönüp bir bakıyorki ilk ürettiği makine ile son ürettiği makine arasında neredeyse hiç fark yok, 1930 larda ürettiği ilk makine dahi 1980 de ürettiği son makine ayarında sıfır çalışıyor.
Dönen tekere çomak sokmayayım iyisi mi diyor

1980 den bugüne 40 yıl daha geçiyor ilk ürettiği boxer lar hala ayakta bugün istesen onlarla dünya turuna çıkarsın ( şaka değil çıkarsın ve üstelik hiçbir sıkıntı yaşamazsın )

Şimdi siz olsanız tutup bu dünya harikası motoru kaldırıp su soğutmalı bir sisteme dönmeye kalkar mısınız ?

85 senedir sorunsuz dönen tekere çomak sokulur mu :)

Ne su soğutması ? Suya ne gerek var ? Suyu ona ihtiyacı olan düşünsün

O bir BMW boxer !

fenerbahceli
31 Ağustos 2017, 12:46
Peki dostlar. Diyelim ki 100 cc hava soğutmalı bir motorunuz var. Ve 80 km yol gittiniz. Hem dinlenmek hem de motorunuzu dinlendirmek için durdunuz. Durduğunuz yerde bir çeşme ve hortum var. Motorunuzun motorunu daha hızlı soğutmak için hortumu alıp su tutsak acaba bir zarar verir mi, yani bir tarafı çatlatır mu? Yoksa hiç böyle bir şeye gerek yok mu?

Metehan07-70
31 Ağustos 2017, 13:17
Peki dostlar. Diyelim ki 100 cc hava soğutmalı bir motorunuz var. Ve 80 km yol gittiniz. Hem dinlenmek hem de motorunuzu dinlendirmek için durdunuz. Durduğunuz yerde bir çeşme ve hortum var. Motorunuzun motorunu daha hızlı soğutmak için hortumu alıp su tutsak acaba bir zarar verir mi, yani bir tarafı çatlatır mu? Yoksa hiç böyle bir şeye gerek yok mu?

O gün orada konaklamak, ve yeni ustalarla tanışmak istersen, neden olmasın?

fenerbahceli
31 Ağustos 2017, 13:24
O gün orada konaklamak, ve yeni ustalarla tanışmak istersen, neden olmasın?
Peki dostum haklısın ama yağmur bir anda bastırsa o zaman yine zarar vermez mi ısınmış motora

Metehan07-70
31 Ağustos 2017, 13:28
Peki dostum haklısın ama yağmur bir anda bastırsa o zaman yine zarar vermez mi ısınmış motora

Evet kabul ediyorum, biraz abartmış olabilirim, fakat başına iş açması hiç uzak bir ihtimal değil.
Bloğun konumu itibari ile, yağmur ne kadar da şiddetli olsa, senin hortumla direkt tuttuğun kadar su, birden bire bloğa, özellikle silindire nüfuz etmez.

hasmet
31 Ağustos 2017, 13:38
Ha ha. :) Başlık 2010 da açılmış. Hava soğutma, boxer motor ve BMW bi güzel yağlanmış, yere göğe konamamış.

... Ve BMW 2013'te su soğutmaya geçip hepsine ters köşe yapmış :)

Meğer herifler tembelliğinden yapmıyormuş :)

Bu arada Harley da su soğutmaya geçti. Ama gizli saklı. Radyatörü bulana aşkolsun.

Levent
31 Ağustos 2017, 13:40
Tüm bunların sebebi küresel ısınma, buzullar eriyo ya ondan.

fenerbahceli
31 Ağustos 2017, 14:11
Bir yerde okumuştum, suyu ayrıştırmak -iyonize miydi hidrolizemiydi neydi- hiç de zor değilmiş. Suyu oluşturan oksijen ve hidrojen ayrıştırıldığında ortaya çıkan hiidrojeni yakıt olarak kullanıp, bedavadan birazcık pahalıya yolculuk yapılabilir. Yani yanınıza alacağınız pet şişe suyu hem içersiniz hem de motosikletinizi sürersiniz.

hasmet
31 Ağustos 2017, 14:58
Bir yerde okumuştum, suyu ayrıştırmak -iyonize miydi hidrolizemiydi neydi- hiç de zor değilmiş. Suyu oluşturan oksijen ve hidrojen ayrıştırıldığında ortaya çıkan hiidrojeni yakıt olarak kullanıp, bedavadan birazcık pahalıya yolculuk yapılabilir. Yani yanınıza alacağınız pet şişe suyu hem içersiniz hem de motosikletinizi sürersiniz.
Hidroliz. Kolay ama ucuz degil. Bayağı elektrik harcıyor.

Hidrojenle çalışan Honda Clarity yıllardır satılıyor Amerika'da...

DadasOflu
31 Ağustos 2017, 16:11
Fan/doğal sogutabiliyorsan sistemi hava sogutmali sistem çok daha uzun ömürlu ve her yönden avantajlidir.

Erdost
31 Ağustos 2017, 16:21
Gs1200 hava soğutmalı değil, YAĞ SOĞUTMALİ ve bildiğim kadarıyla yağ Radyatorüne sahip bir motor.

2012 yılında sonraki modellere su soğutma da eklenmiştir.

istanbu_gezg
31 Ağustos 2017, 18:09
Peki dostlar. Diyelim ki 100 cc hava soğutmalı bir motorunuz var. Ve 80 km yol gittiniz. Hem dinlenmek hem de motorunuzu dinlendirmek için durdunuz. Durduğunuz yerde bir çeşme ve hortum var. Motorunuzun motorunu daha hızlı soğutmak için hortumu alıp su tutsak acaba bir zarar verir mi, yani bir tarafı çatlatır mu? Yoksa hiç böyle bir şeye gerek yok mu?

orta okulda etki tepki vardır böyle birşey yaparsan metale müthiş bir zarar verirsin conta yapısını bozar somun vidaları ışı değişikliği ile bozarsın

scooterlarda bu sebeple motora su gelmeyecek yere koyuyorlar etrafı kapalı sadece sıçrayan sula geliyor

DadasOflu
31 Ağustos 2017, 18:18
Bu çok manasız bir hareket olur.. motor zaten iç mekanizmadaki mevcut ısıyı en kısa sürede dışarı atabilecek alüminyum gövdeye sahip.. alüminyumda çatlama patlama olmazda , su tutmak gibi bir isi yapmak olsa olsa en çok boru , elektriklı motor bağlantılarında sorun çıkarabilir. Soğumak dediğimiz şey elinizin yanmamasi degil ki , zaten siz kısa da olsa mola için durduğunuz da aluminyum gerekli isı transferini 3 dakika içinde yapacaktır.

enolaguy
02 Eylül 2017, 22:04
Ha ha. :) Başlık 2010 da açılmış. Hava soğutma, boxer motor ve BMW bi güzel yağlanmış, yere göğe konamamış.

... Ve BMW 2013'te su soğutmaya geçip hepsine ters köşe yapmış :)

Meğer herifler tembelliğinden yapmıyormuş :)

Bu arada Harley da su soğutmaya geçti. Ama gizli saklı. Radyatörü bulana aşkolsun.

Yahu durmadan yazıyorsun maaşallah teknoloji teknoloji kimse bilmiyor bir sen biliyorsun. Güzel iyi de biraz birşey öğrenipte yazsan olmazmı 😁

BMW boxerlar airhead - oilhead - hexhead olarak 3 tipe ayrılır ve hiçbirisinde su soğutma kullanılmaz

oilhead ve hexhead ler hava+yağ soğutmalıdır.
airhead ler ise sadece hava soğutmalıdır.

Allahın kulu çıkıpta ben bir bmw boxer ile dünya turu yaptimda çok basıp motoru şişirdim diyemez.

Bırak bunu oilhead veya hexhead gibi yeni versiyonlarda

1950 model bmw de bile diyemez.

Ben buradayım hadi çıksında biri desin bakalım !

O yüzden bilip bilmeden konuşuyorsun.

Su soğutma ise sadece egzos normlarına uyabilmek için kullanılmakta motor ısınması şişmesi gibi durumlar söz konusu olduğundan değil

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------

Harley diyorsun Harleyden de haberin yok

bak bakalım su soğutmaya geçen harley modelleri hangileri

Ben yazmayacağım sen araştır öğren bakalım oradaki durumu kavrayabilecek misin 😁

tokhanoğlu
02 Eylül 2017, 22:45
Çok mantıklı👍👍

thedarkfire
03 Eylül 2017, 02:17
Ya hocam bmw bu yapıyosa bi bildiği vardır adamların sen kullanmana bak :)

hasmet
03 Eylül 2017, 04:49
Yahu durmadan yazıyorsun maaşallah teknoloji teknoloji kimse bilmiyor bir sen biliyorsun. Güzel iyi de biraz birşey öğrenipte yazsan olmazmı 😁

BMW boxerlar airhead - oilhead - hexhead olarak 3 tipe ayrılır ve hiçbirisinde su soğutma kullanılmaz

oilhead ve hexhead ler hava+yağ soğutmalıdır.
airhead ler ise sadece hava soğutmalıdır.

Allahın kulu çıkıpta ben bir bmw boxer ile dünya turu yaptimda çok basıp motoru şişirdim diyemez.

Bırak bunu oilhead veya hexhead gibi yeni versiyonlarda

1950 model bmw de bile diyemez.

Ben buradayım hadi çıksında biri desin bakalım !

O yüzden bilip bilmeden konuşuyorsun.

Su soğutma ise sadece egzos normlarına uyabilmek için kullanılmakta motor ısınması şişmesi gibi durumlar söz konusu olduğundan değil

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------

Harley diyorsun Harleyden de haberin yok

bak bakalım su soğutmaya geçen harley modelleri hangileri

Ben yazmayacağım sen araştır öğren bakalım oradaki durumu kavrayabilecek misin 😁

:) Gülünçsünüz yahu. Bakın bu 1200gs sahiplerinin forumu. Antifriz değişimini tartışıyorlar. 1.5 litre antifriz alıyormuş.

http://www.r1200gs.info/forum/14-maintenance-modifications/29866-coolant-change-lc-gs.html#/topics/29866

Başka bir şey yazmama gerek var mı? Bakın bunlar da radyatörler:

http://img.motorkari.cz/upload/images/bazar/2017-03-3/4742969.jpg

O da ikna etmediyse bikebandit.com da son model GS'in tüm motor şeması ve parçaları var. Bi göz atın.

Üsluba gelince, bilgiye ulaşmanın bu kadar kolay olduğu bir zamanda, kafanıza göre doğru yanlış birşeyler uydurup, üstelik de bişey biliyormuş gibi meydan okurcasına yazıp, sanal dahi olsa kendinizi küçük düşürmeye ne gerek var? Öyle değil mi ama?

Bu arada Harley ile ilgili diğer foruma link atmıştım. Orada yazıyor hangi modellerin su soğutmalı olduğu. Bakın, okuyun, öğrenin, paylaşın, anlatın, vs...

bozok_54
03 Eylül 2017, 06:16
Yahu durmadan yazıyorsun maaşallah teknoloji teknoloji kimse bilmiyor bir sen biliyorsun. Güzel iyi de biraz birşey öğrenipte yazsan olmazmı ��

BMW boxerlar airhead - oilhead - hexhead olarak 3 tipe ayrılır ve hiçbirisinde su soğutma kullanılmaz

oilhead ve hexhead ler hava+yağ soğutmalıdır.
airhead ler ise sadece hava soğutmalıdır.

Allahın kulu çıkıpta ben bir bmw boxer ile dünya turu yaptimda çok basıp motoru şişirdim diyemez.

Bırak bunu oilhead veya hexhead gibi yeni versiyonlarda

1950 model bmw de bile diyemez.

Ben buradayım hadi çıksında biri desin bakalım !

O yüzden bilip bilmeden konuşuyorsun.

Su soğutma ise sadece egzos normlarına uyabilmek için kullanılmakta motor ısınması şişmesi gibi durumlar söz konusu olduğundan değil

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------

Harley diyorsun Harleyden de haberin yok

bak bakalım su soğutmaya geçen harley modelleri hangileri

Ben yazmayacağım sen araştır öğren bakalım oradaki durumu kavrayabilecek misin ��

maalesef uslubununz bence de hos degil.
herneyse sadece merakimdan soruyorum cunku benim mantigima pek yatmadi. su sogutmanin emisyonlari nasil azalttigini motor sicakligina (dolayisiyla yanmaya da etkisi yok) hic deginmeden aciklayabilir misiniz?

Mertcan39
03 Eylül 2017, 08:17
Peki dostlar. Diyelim ki 100 cc hava soğutmalı bir motorunuz var. Ve 80 km yol gittiniz. Hem dinlenmek hem de motorunuzu dinlendirmek için durdunuz. Durduğunuz yerde bir çeşme ve hortum var. Motorunuzun motorunu daha hızlı soğutmak için hortumu alıp su tutsak acaba bir zarar verir mi, yani bir tarafı çatlatır mu? Yoksa hiç böyle bir şeye gerek yok mu?

sonra blok çatladı :)

KTMADDICTED
03 Eylül 2017, 09:09
Yanlis:R1200gs hava-yag sogutmalidir.
Dogru:R1200gs 2013 ten lc versiyonundan itibaren hava-su sogutmalidir.

Yanlis:R1200gs enduro tipi bir motosiklet tir.
Dogru:R1200gs %80 asfalt olarak tasarlanmıs touring motosiklet tir.

GS arazi için tasarlanmis diyen arkadaşlara sadece tebessüm edebiliyorum. 260 kilo enduro motosiklet olmaz. Amaç çalı cirpiya toprak yola girmek se onu ben smt 990 ile de yapıyorum.

Darkcity2000
03 Eylül 2017, 09:28
Ben cocukken volkswagen kaplumbagamiz vardi, babam anlatirdi Hitler cetin kis sartlarinda calisacak bir motor tasarlamasi icin vw mucidini yanina cagirtmis, sabaha kadar bana bir motor tasarla sogukta donmasin calissin, tasarlayamazsan sabah kursuna dizilirsin diye soylemis.. sabaha kadar hava sogutmali vw kaplusu tasarlamis eleman.. ustelik lastikleri cikarilinca jantlari demiryolu raylarina tam oturacak sekilde tasarlanmis...

enolaguy
03 Eylül 2017, 14:43
:) Gülünçsünüz yahu. Bakın bu 1200gs sahiplerinin forumu. Antifriz değişimini tartışıyorlar. 1.5 litre antifriz alıyormuş.

http://www.r1200gs.info/forum/14-maintenance-modifications/29866-coolant-change-lc-gs.html#/topics/29866

Başka bir şey yazmama gerek var mı? Bakın bunlar da radyatörler:

http://img.motorkari.cz/upload/images/bazar/2017-03-3/4742969.jpg

O da ikna etmediyse bikebandit.com da son model GS'in tüm motor şeması ve parçaları var. Bi göz atın.

Üsluba gelince, bilgiye ulaşmanın bu kadar kolay olduğu bir zamanda, kafanıza göre doğru yanlış birşeyler uydurup, üstelik de bişey biliyormuş gibi meydan okurcasına yazıp, sanal dahi olsa kendinizi küçük düşürmeye ne gerek var? Öyle değil mi ama?

Bu arada Harley ile ilgili diğer foruma link atmıştım. Orada yazıyor hangi modellerin su soğutmalı olduğu. Bakın, okuyun, öğrenin, paylaşın, anlatın, vs...

Gerçi ben su soğutmalı olmayanlarından bahsetmiştim hangisi şişiyormuş şimdi bu havalı BMW lerin varsa çıksın biri şöylesin ben buradayım demiştim...Çünkü ortadaki konu hava soğutmalıların dezavantajlılığı üzerine idi o yüzden onları masaya yatırmıştım :) Ama olsun sen benim su soğutmadan haberim olmayacağı şeklinde bir duruma inanmak istemişsin hoş bende var o paylaştığından bir tane ama yapacak bir şey yok sen öyle algılamak istedikten sonra seni kıracak halim yok :) internete dahi girip bakamıyorum o yüzden sana buradan da kuzenim yazıyor ne diyeyim artık bilemedim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:17 ----------


Yanlis:R1200gs hava-yag sogutmalidir.
Dogru:R1200gs 2013 ten lc versiyonundan itibaren hava-su sogutmalidir.

Yanlis:R1200gs enduro tipi bir motosiklet tir.
Dogru:R1200gs %80 asfalt olarak tasarlanmıs touring motosiklet tir.

GS arazi için tasarlanmis diyen arkadaşlara sadece tebessüm edebiliyorum. 260 kilo enduro motosiklet olmaz. Amaç çalı cirpiya toprak yola girmek se onu ben smt 990 ile de yapıyorum.

işte bu kadar

Arazide tepe yukarı kaldı bir yerde motor kafası yukarıda ileri gidemiyor patinaja kaliyor yana dönmen imkansız şimdi nasıl hareket edebileceksin orada ? nasıl başaracaksın oradan kurtulmayı 200 KG üzeri bir motorla düşünen yok :)

Motor ne kadar büyük ve haşmetli ise o kadar arazi ve aslen her şeyi başarabilir mantığı daha bir 20 sene bitmez bu gidişle bizde

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:26 ----------


maalesef uslubununz bence de hos degil.
herneyse sadece merakimdan soruyorum cunku benim mantigima pek yatmadi. su sogutmanin emisyonlari nasil azalttigini motor sicakligina (dolayisiyla yanmaya da etkisi yok) hic deginmeden aciklayabilir misiniz?

Şimdi uslubunuz hoş değil derken konunun en başında bana karşı olan usluba da bir baksaydınız keşke diyebiliyorum size....

Gelelim diğer konuya evet emisyonları sağlamak için su soğutma yapmak zorundasınız mantıklı gelse de gelmese de bu böyle

Nedeni basit, kontrollü yanmayı sağlayabilmek için herşeyden önce sabit motor ısısını elde etmeniz gerekir bunu başarmak hava soğutmalıda zordur

Neden budur oldu mu ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:30 ----------

Birde sapla saman karıştırılmaz ise memnun olurum

Bir arkadaş egzoz norm sorunları yokken de su soğutmalı motorlar yapılıyordu o yüzden olayı egzos normuna bağlayarak sallıyorsun demiş

Bu sapla samanı karıştırmaktır çünkü daha iyi olmasaydı harley ve bmw su soğutmaya geçmezdi ifadesi üzerine başlayan bir konuda harley veya BMW nin neden su soğutmaya geçtiği tartışılır
Cevap olarak egzos normlarını karşılamak üzere mecbur kaldılar dendiğinde bu defa dönüp
eskiden egzos normları sorun oluşturmuyordu o zaman da sulu motor vardı bu yüzden sallama denmez
Çünkü ortadaki konu sulu motorların eskiden var olup olmadıkları değil harley ve bmw nin neden su soğutmaya geçtiğidir ve onlarda eskiden değil egzos normları nedeniyle sonuna kadar direndikten sonra geçmiştir ve bu bilinen bir gerçektir

Benim fikrim değil haberiniz olsun dünya şartları... Geçiş yapmazsan motor üretmene izin vermiyorlar sebep ondan anlaşılıyor artık değil mi ?

E-TEKİN
03 Eylül 2017, 18:16
Merhaba, bende hep şunu merak ediyorum, yeni kasa sulu 1200gs lerde neden bir tane fan var? Çift radyatör var fakat radyatörün birinde fan var diğerinde Yok!

Bilmem kaç bin Euro luk bir motorda maliyet kaygısı ile yapılmış bir seçenek değildir tek fan koymak. Bilen varsa teknik olarak açıklarsa iyi olur.

emremm
03 Eylül 2017, 18:39
Merhaba, bende hep şunu merak ediyorum, yeni kasa sulu 1200gs lerde neden bir tane fan var? Çift radyatör var fakat radyatörün birinde fan var diğerinde Yok!

Bilmem kaç bin Euro luk bir motorda maliyet kaygısı ile yapılmış bir seçenek değildir tek fan koymak. Bilen varsa teknik olarak açıklarsa iyi olur.

Radyatörlerin sıvı bağlantısı vardır. Tek fan gibi düşün. Yer darlığından iki tane koymuş olabilir.

tyrung
03 Eylül 2017, 20:33
Euro emisyonlarından dolayı istemeyerek sulu sisteme geçilmiştir. Aynı problem HarleyDavidson ve Ducatide de mevcuttur.

hasmet
03 Eylül 2017, 22:56
Gerçi ben su soğutmalı olmayanlarından bahsetmiştim

Siz iyi viraj alıyorsunuz :) su soğutmalı BMW boxer yoktur derken anında ters dönüş...

Hava soğutmalı motor belli bir performansin üzerine çıkamaz. Harley de öyleydi, BMW boxer da öyle.

"Emisyon yüzünden" diye uydurmayın. Varsa güvenilir kaynağınız söyleyin, inanalım.

Harley'in 107 cubic inch lik motorunun hem hava, hem de su soğutmalı versiyonu var. Büyük ve pahalı modellerine su soğutmalıyı koyuyorlar. Demek emisyon yüzünden değilmiş değil mi? 114 cubic inch olani sadece su soğutmalı.

Bakın sizin gibi boş konuşup ahkam kesmiyorum. Diğer başlıkta linkler var. Bakın, öğrenin, cocuk gibi tutturup inat etmeyin.

enolaguy
03 Eylül 2017, 23:42
Siz iyi viraj alıyorsunuz :) su soğutmalı BMW boxer yoktur derken anında ters dönüş...

Hava soğutmalı motor belli bir performansin üzerine çıkamaz. Harley de öyleydi, BMW boxer da öyle.

"Emisyon yüzünden" diye uydurmayın. Varsa güvenilir kaynağınız söyleyin, inanalım.

Harley'in 107 cubic inch lik motorunun hem hava, hem de su soğutmalı versiyonu var. Büyük ve pahalı modellerine su soğutmalıyı koyuyorlar. Demek emisyon yüzünden değilmiş değil mi? 114 cubic inch olani sadece su soğutmalı.

Bakın sizin gibi boş konuşup ahkam kesmiyorum. Diğer başlıkta linkler var. Bakın, öğrenin, cocuk gibi tutturup inat etmeyin.

Tamam

bak şimdi ben seni dinleyip tutturmuyorum
su soğutmanın egzos normları gereği mecburiyete dönüştüğü için sadece sen burada üzülme diye kaynakta bulmuyorum

nasıl olsa bir dünya gerçeği bu o yüzden bir yere kaçmıyor ikimizde sorun yapmayalım

sen kendi kendine öğrendiğinde öğrenirsin o zaman özelden teşekkür etmene gerek yok oldu mu :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------


Euro emisyonlarından dolayı istemeyerek sulu sisteme geçilmiştir. Aynı problem HarleyDavidson ve Ducatide de mevcuttur.

Ve BMW de ve onlarcasında

hasmet
04 Eylül 2017, 00:01
Tamam

bak şimdi ben seni dinleyip tutturmuyorum
su soğutmanın egzos normları gereği mecburiyete dönüştüğü için sadece sen burada üzülme diye kaynakta bulmuyorum

nasıl olsa bir dünya gerçeği bu o yüzden bir yere kaçmıyor ikimizde sorun yapmayalım

sen kendi kendine öğrendiğinde öğrenirsin o zaman özelden teşekkür etmene gerek yok oldu mu :)

Anlaşılan çok da söyleyecek birşeyiniz olmadığına göre "Yav he he" deyip bitirelim isterseniz. :)

enolaguy
04 Eylül 2017, 02:02
Anlaşılan çok da söyleyecek birşeyiniz olmadığına göre "Yav he he" deyip bitirelim isterseniz. :)

Bak ama böyle uzatırsan bir link koyarım madara olursun iyisimi ben he he demiş olayım anlaşalım :)

hasmet
04 Eylül 2017, 02:07
Bak ama böyle uzatırsan bir link koyarım madara olursun iyisimi ben he he demiş olayım anlaşalım :)
Öyle de olur. Nasil isterseniz. Hem ben de madara olursam siz de yanlız kalmamış olursunuz :)

enolaguy
04 Eylül 2017, 02:40
Öyle de olur. Nasil isterseniz. Hem ben de madara olursam siz de yanlız kalmamış olursunuz :)

Bak ben senin madara olmaman için elimden geleni yaptım ama değil mi ? Her defasında birşeyler yazıp duracağına keşke biraz kendin araştırsaydın... Bak o zaman bu linki incele ve biraz öğren ve bak bakalım hava soğutmalı motorların su soğutmaya dönme nedeni modernizasyonmuymuş yoksa emisyon ile ilgisi varmıymış yokmuymuş oku bakalım

http://www.therideadvice.com/why-the-future-of-air-cooled-engines-isnt-too-hot/

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:38 ----------

Son cümleyi de iyi oku

hasmet
04 Eylül 2017, 05:54
Bak ben senin madara olmaman için elimden geleni yaptım ama değil mi ? Her defasında birşeyler yazıp duracağına keşke biraz kendin araştırsaydın... Bak o zaman bu linki incele ve biraz öğren ve bak bakalım hava soğutmalı motorların su soğutmaya dönme nedeni modernizasyonmuymuş yoksa emisyon ile ilgisi varmıymış yokmuymuş oku bakalım


Sanal dahi olsa daha da rezil olmamak için Google taraması yaparak şaşırttınız beni. Ama kendiniz gibi rastgele birinin yazdığı bir yazı bulmanız şaşırtmadı. Bakın ben de ne buldum:

https://www.thoughtco.com/liquid-cooled-2014-harley-davidsons-2399538

Bu cümleyi iyi okuyun :) iyi okumak nası oluyosa? :)

"Contrary to popular belief, Harley-Davidson didn’t have to go with liquid-cooled heads because of regulatory constraints or government certification requirements. The system was designed based on customer feedback gleaned from Project Rushmore, and Harley left the door open to either expand it throughout the lineup or eliminate it if customers revolt."

Demek neymiş? Bir çok insanın yanılıp zannettiği gibi ülkelerin dayattığı emisyon veya verimlilik kuralları için değil, müşteri memnuniyeti o yönde olduğu için su soğutmayı tercih etmiş Harley :)

Diyeceksiniz ki "benimki de yazı, seninki de, hangisi doğru nerden bilelim?" Çünkü ben direk project Rushmore da çalışan mühendislerden biriyle yapılan röportajı okumuştum. Orada adam gayet net niye su soğutmaya gidildiğini anlatıyordu. İkna olma ihtimaliniz olsaydı arar bulurdum sizin için ama üslubunuz hiç öyle göstermiyor.

Su soğutma modern bir sistem. Pozitif yanları, negatif yanlarından çoook ileride. Anlamak isteyene kolay da, sizin gibi istemeyene göre saatli bomba gibi bişey su soğutma... :)

Motosiklet forumunda konuştuğumuz şeylere bakın yahu. Oldu olacak dünya tepsi mi yuvarlak mı onu tartışalım bi de. :)