PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Jikle



Fr.Sante
16 Ekim 2010, 17:56
İyi forumlar herkese :

Jikle ne işe yarar tam olarak? Motor soğukken ısınmasını sağlıyor sanırım.

Şu ana kadar hiç ihtiyacım olmadı allaha şükür , inşAllah'ta olmaz. Ama bigün işim düşse nasıl kullanırım bilmiyorum.

Bilmediğim şeyleri öğrenmem gerekiyor yeni bir motorcu olarak sizlerden de yardım istiyorum teşekkürler :)

Burak_34
16 Ekim 2010, 18:03
Evet arkadaşım jikle daha çok soğuk havalarda uzun süre kapalı konumda duran motorunu rahat çalıştırmana ve ısıtmana yarar.. jikleyi çekip motorunu çalıştırırsın ve motorun sesi sana zaten jikleyi ne zaman bırakman kapatman konusunda bilgi verir, motor biraz ısınmaya başladığında jiklen hala çekiliyse motorundan boğuluyor sesi gelir ve yavaştan kapatırsın jikleni, kabacası budur:)
sağlıcakla...

buggin
16 Ekim 2010, 18:03
keşke konu açmadan önce bi forumu araştırsaydın yada google amcaya bi danışsaydın.
ama ben yinede bi alıntı yapıyım sana;

Jikle, benzinli motorlarda, motorun soğukken ilk çalıştırılması sırasında kullanılır.

Karbüratörlü eski tip motorlarda rastlanan bu sistem, mekanik yani elle kumanda edilen ya da elektronik yani kendiliğinden devreye giren şekillerde bulunabilir. Prensipte jikle, karbüratörün hava kelebeğini kapatmak veya iyice kısmak suretiyle karışıma giren hava miktarını azaltırken, yakıtın akışını hızlandırıp zengin karışım elde edilmesini sağlar. Jikle, motor ısındığında elle veya elektronik olarak devre dışı bırakılarak, benzin harcamasının artamasının ve aracın aşırı zengin karışım nedeniyle boğulmasının önüne geçilir.


@burak_34 benden hızlı davranmış :rendeer:

zaferkarizma
16 Ekim 2010, 18:06
senin motorundada büyük ihtimal otomatik jikle olması lazım.

Fr.Sante
16 Ekim 2010, 18:06
Teşekkürler herkese :)

!Lk£®
16 Ekim 2010, 18:09
benim de kafamı kurcalayan şu
benim motordada oto jikle var
en fazla 1 dk falan açık duruyor
ama motor alışamıyor yani alışmadan kapanıyor jigle ve motor stop ediyor
bunun bi 2-3dk sürmesini istiyorum ben
bunun bi ayar vidası v.b bişey varmıdır?

buggin
16 Ekim 2010, 18:14
benim de kafamı kurcalayan şu
benim motordada oto jikle var
en fazla 1 dk falan açık duruyor
ama motor alışamıyor yani alışmadan kapanıyor jigle ve motor stop ediyor
bunun bi 2-3dk sürmesini istiyorum ben
bunun bi ayar vidası v.b bişey varmıdır?

Hareket etmiyor dimi motor? rölantideyken mi kapanıyor jikle?:silent:

!Lk£®
16 Ekim 2010, 18:17
yo yo hayır herhangi bi sorun yok motorumda
sanırım standartı bu jikle nin 1 dk ve işlevini yerine getiriyo 1 dk sürekli motor devri 1700 1800 lerde
kapandıktan sonra 1000 e düşüyor ve motor Soğuk iken dayanamayıp istop ediyor
sıcakken sorun yok
dediğim odur ki 1 dk değil de bu jiklenin zamanını 2-3 dk yapabilirmiyiz.
bilmem anlatabildim mi :)

buggin
16 Ekim 2010, 18:26
yo yo hayır herhangi bi sorun yok motorumda
sanırım standartı bu jikle nin 1 dk ve işlevini yerine getiriyo 1 dk sürekli motor devri 1700 1800 lerde
kapandıktan sonra 1000 e düşüyor ve motor Soğuk iken dayanamayıp istop ediyor
sıcakken sorun yok
dediğim odur ki 1 dk değil de bu jiklenin zamanını 2-3 dk yapabilirmiyiz.
bilmem anlatabildim mi :)

otomatik jikleyi ECU ve rolanti valfi ayarlar. Motor soguksa ECU rolanti valfini acarak motora daha fazla hava girmesini saglar,tabi karisimin fakirlesmemesi icin de enjeksiyon zamani da artirilir. Boylece motor isinana kadar yuksek rolantide calismis olur. Motorunu bi ustaya götürerek bunların zamanını ayarlattırabilirsin sanırım.

zaferkarizma
16 Ekim 2010, 19:52
otomatik jikleyi ECU ve rolanti valfi ayarlar. Motor soguksa ECU rolanti valfini acarak motora daha fazla hava girmesini saglar,tabi karisimin fakirlesmemesi icin de enjeksiyon zamani da artirilir. Boylece motor isinana kadar yuksek rolantide calismis olur. Motorunu bi ustaya götürerek bunların zamanını ayarlattırabilirsin sanırım.

buggin bunu senin yazdıgına inanamıyorum :silent:

buggin
16 Ekim 2010, 21:32
buggin bunu senin yazdıgına inanamıyorum :silent:

Niye hocam? benimde az cok bilgim var ama malesef tecrübem yok :salut:

_OLD_
16 Ekim 2010, 21:47
otomatik jikleyi ECU ve rolanti valfi ayarlar. Motor soguksa ECU rolanti valfini acarak motora daha fazla hava girmesini saglar,tabi karisimin fakirlesmemesi icin de enjeksiyon zamani da artirilir. Boylece motor isinana kadar yuksek rolantide calismis olur. Motorunu bi ustaya götürerek bunların zamanını ayarlattırabilirsin sanırım.

Değerli kardeşim,bu bilgileri nereden alıntı yaptın?
Hangi motosikletlere uygulanabilir?Bu işi yapabileceğini sandığın kaç "usta" vardır ve nerelerde bulabiliriz?Nasıl bir uygulama gerekir jikle zamanını değiştirmek için?Hiç çin mali bir elektrikli jikle görüp nasıl çalıştığını inceledinmi?
Bilgilendirmeni rica ediyorum,lütfen?

buggin
16 Ekim 2010, 23:42
dediklerim maalesef cin malı motorlarda yok daha doğrusu piyasadaki çoğu makinada yok sadece bazı pahalı motorlarda ve arabalarda bulunmaktadır.

hondam
16 Ekim 2010, 23:58
1 dak kadar jıklede calısıyo ve normal rolantıye donuyo, demıssın arkadasım.

Motor soguk ve jıkle deyken sen motora gaz verıyomusun? veya cılıstırdıgında ısınmasını beklemeden hareket edıyomusun? bunlarıda yazarsan bıseyler dusunuruz.

Andurilf
17 Ekim 2010, 00:03
bir çok motorda otomatik jigle olayı vardır örn kymko ck 125 gibi cok büyük bütçelere yada
teknolojiye gerek yok bunun için
jigleden kapandıktan sonra motor stop ediyor ise birazkarbüratürün rolant devri ile oynanabilir
1000 devirden biraz yükseltilebilir

zaferkarizma
17 Ekim 2010, 00:48
Değerli kardeşim,bu bilgileri nereden alıntı yaptın?
Hangi motosikletlere uygulanabilir?Bu işi yapabileceğini sandığın kaç "usta" vardır ve nerelerde bulabiliriz?Nasıl bir uygulama gerekir jikle zamanını değiştirmek için?Hiç çin mali bir elektrikli jikle görüp nasıl çalıştığını inceledinmi?
Bilgilendirmeni rica ediyorum,lütfen?

old hocam bende bu yüzden inanamıyorum dedim ya :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:46 ----------


bir çok motorda otomatik jigle olayı vardır örn kymko ck 125 gibi cok büyük bütçelere yada
teknolojiye gerek yok bunun için
jigleden kapandıktan sonra motor stop ediyor ise birazkarbüratürün rolant devri ile oynanabilir
1000 devirden biraz yükseltilebilir

bir çok derkende şöyle özetleyebiliriz özellikle otomatik vites dediğimiz motorlarda ve enjeksiyonlu motorlarda.

hepinize benden güzel bi soru motosikletlerde neden ısıtmalı buji kullanılmaz ? :)

hondam
17 Ekim 2010, 00:51
old hocam bende bu yüzden inanamıyorum dedim ya :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:46 ----------



bir çok derkende şöyle özetleyebiliriz özellikle otomatik vites dediğimiz motorlarda ve enjeksiyonlu motorlarda.

hepinize benden güzel bi soru motosikletlerde neden ısıtmalı buji kullanılmaz ? :)

ısıtmalı buji neyı ısıtıcakkı?

zaferkarizma
17 Ekim 2010, 00:56
kzıdırma bujisi desem ?

Samet Ağır
17 Ekim 2010, 01:01
kızdırma bujisi dizel motorlarda kullanılır..onların ateşlemesi sıkıştırılmış olan havanın ısısıdır..bı kızdırma bujiside adından anlaşılacağı üzere kızarır ve yanma odasındaki sıcaklığı(motor soğukken) ısıtmaya yardımcı olur...ilk hareket vermede işe yarar.sonra devreden çıkmış durumdadır...

zaferkarizma
17 Ekim 2010, 01:07
kızdırma bujisi dizel motorlarda kullanılır..onların ateşlemesi sıkıştırılmış olan havanın ısısıdır..bı kızdırma bujiside adından anlaşılacağı üzere kızarır ve yanma odasındaki sıcaklığı(motor soğukken) ısıtmaya yardımcı olur...ilk hareket vermede işe yarar.sonra devreden çıkmış durumdadır...

:cat::rendeer:

!Lk£®
17 Ekim 2010, 01:17
@hondam
hocam gaz verme veya hareket etme olayım yok
zaten motor kendine gelmeden yol yapmam asla ama canımı sıkıyor bu olay ne biliyim
oto jikle devreden cıkınca sürekli stop ediyor motorum.
sıcak veya soğuk hava ayırt etmeksizin
motor ısınana kadar bu böyle.motor 5 dk yol yapsın ışıklarda dursun stop olayı ortadan kalkıyor
hani ışıklardada dursa oky diycem de :mrgreen:
durumum bu yani

hondam
17 Ekim 2010, 02:04
kızdırma bujisi dizel motorlarda kullanılır..onların ateşlemesi sıkıştırılmış olan havanın ısısıdır..bı kızdırma bujiside adından anlaşılacağı üzere kızarır ve yanma odasındaki sıcaklığı(motor soğukken) ısıtmaya yardımcı olur...ilk hareket vermede işe yarar.sonra devreden çıkmış durumdadır...

Bende ısıtma bujı sının motosıklet te olmadıgından sordum. eeeeee ancak arkadasım yanlıs bılıyosun sen ısıtma bujı sının gorevını.

yanma odası yanı sılındırde degıl ısıtma bujısı. bu bujı yakıtı yanı mazot u ısıtıp ınceltmeye yanı daha yanıcı hale getırmeye yarıyor. tam olarak enjektorlerın yakınlarında yakıtın yanma odasına gıdecegı en yakın yerde oluyo.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:58 ----------


@hondam
hocam gaz verme veya hareket etme olayım yok
zaten motor kendine gelmeden yol yapmam asla ama canımı sıkıyor bu olay ne biliyim
oto jikle devreden cıkınca sürekli stop ediyor motorum.
sıcak veya soğuk hava ayırt etmeksizin
motor ısınana kadar bu böyle.motor 5 dk yol yapsın ışıklarda dursun stop olayı ortadan kalkıyor
hani ışıklardada dursa oky diycem de :mrgreen:
durumum bu yani

Buyuk ıhtımalle makına su sogutmalı degıl sanırım. oto jıkle ısı sende sıcaklık algılayan bır jıkle termostat ı olması muhtemel tamırcıne gıdıp cıvalı jıkle valfı bunun daha yuksek sıcaklıkta devreden cıkanını taktırabılırsın bahsettıgım sıstemde ıse..

_OLD_
17 Ekim 2010, 13:10
[QUOTE=hondam;2178391]Bende ısıtma bujı sının motosıklet te olmadıgından sordum. eeeeee ancak arkadasım yanlıs bılıyosun sen ısıtma bujı sının gorevını.

yanma odası yanı sılındırde degıl ısıtma bujısı. bu bujı yakıtı yanı mazot u ısıtıp ınceltmeye yanı daha yanıcı hale getırmeye yarıyor. tam olarak enjektorlerın yakınlarında yakıtın yanma odasına gıdecegı en yakın yerde oluyo.[COLOR="Silver"]


Sende biraz yanlış biliyorsun.Senin bahsettiğin parçaya yakıt ısıtıcı denir,buji denilince,şekil benzerliğinden dolayı silindir üzerindeki parça akla gelir.

Alıntı:

- Yakıt ısıtma tertibatı
Kartuş tipindeki yakıt filtresi, kağıt disklerden yapılmış, filtreleme yüzey alanı 5300 cm2 ve filtreleme derecesi 4-5 mm olan bir filtre elemanını içerir. Filtrede, filtre üzerine monte edilmiş olan termik bir anahtar tarafından kumanda edilen bir ön ısıtma tertibatı mevcuttur. Dizel yakıtının sıcaklığı 6 °C***8217;nin altına düştüğü zaman, bir elektrik rezistörü yakıtı enjeksiyon pompasına göndermeden önce 15 °C***8217;ye kadar ısıtır. Filtre kartuşunun tabanında, filtrede yoğuşan suyun boşaltılması için bir tapa mevcuttur.

Samet Ağır
17 Ekim 2010, 21:23
[QUOTE=hondam;2178391]Bende ısıtma bujı sının motosıklet te olmadıgından sordum. eeeeee ancak arkadasım yanlıs bılıyosun sen ısıtma bujı sının gorevını.

yanma odası yanı sılındırde degıl ısıtma bujısı. bu bujı yakıtı yanı mazot u ısıtıp ınceltmeye yanı daha yanıcı hale getırmeye yarıyor. tam olarak enjektorlerın yakınlarında yakıtın yanma odasına gıdecegı en yakın yerde oluyo.[COLOR="Silver"]


evet yakıt ısıtıcısıyla kızdırma bujisini karıştırmış olman normal...yada seni biri fena kandırmış malesef...hergün elimden geçen motor parçalarını tanıyamadığımı ima etmen de yanlış..ben böyle biliyorum desen konuşur anlaşırdık..ama old hocam gereken cevabı vermiş zaten bana söyleyecek bişey bırakmamış sağolsun...:P

hondam
17 Ekim 2010, 21:32
[QUOTE=hondam;2178391]Bende ısıtma bujı sının motosıklet te olmadıgından sordum. eeeeee ancak arkadasım yanlıs bılıyosun sen ısıtma bujı sının gorevını.

yanma odası yanı sılındırde degıl ısıtma bujısı. bu bujı yakıtı yanı mazot u ısıtıp ınceltmeye yanı daha yanıcı hale getırmeye yarıyor. tam olarak enjektorlerın yakınlarında yakıtın yanma odasına gıdecegı en yakın yerde oluyo.[COLOR="Silver"]


Sende biraz yanlış biliyorsun.Senin bahsettiğin parçaya yakıt ısıtıcı denir,buji denilince,şekil benzerliğinden dolayı silindir üzerindeki parça akla gelir.

Alıntı:

- Yakıt ısıtma tertibatı
Kartuş tipindeki yakıt filtresi, kağıt disklerden yapılmış, filtreleme yüzey alanı 5300 cm2 ve filtreleme derecesi 4-5 mm olan bir filtre elemanını içerir. Filtrede, filtre üzerine monte edilmiş olan termik bir anahtar tarafından kumanda edilen bir ön ısıtma tertibatı mevcuttur. Dizel yakıtının sıcaklığı 6 °C***8217;nin altına düştüğü zaman, bir elektrik rezistörü yakıtı enjeksiyon pompasına göndermeden önce 15 °C***8217;ye kadar ısıtır. Filtre kartuşunun tabanında, filtrede yoğuşan suyun boşaltılması için bir tapa mevcuttur.

Cok ozur ben hata ettım hata demıyelımde yanlıslık:) sızındedıgınız gıbı aynen, yanlıs bılgı verdım cok ozur ::utangac:

Samet Ağır
17 Ekim 2010, 21:48
sorun değil..hatayı pardon yanlışlığı kabul etmekte bir erdemdir..sağlıcakla kal:rendeer:

zaferkarizma
17 Ekim 2010, 22:52
iyiki bi soru sordum :P kavga cıkıyodu :P

Samet Ağır
17 Ekim 2010, 22:54
çıkmaz çıkmaaaz:P
ispatı olmayan bişeyi yazmassan kavga çıkmaz..
yada en fazla sen bilirsin dersin yine kavga çıkmaz:P

zaferkarizma
17 Ekim 2010, 22:59
çıkmaz çıkmaaaz:P
ispatı olmayan bişeyi yazmassan kavga çıkmaz..
yada en fazla sen bilirsin dersin yine kavga çıkmaz:P

ne demek oluyor şimdi bu kavgaya davet mi :P

hondam
17 Ekim 2010, 23:01
sorun değil..hatayı pardon yanlışlığı kabul etmekte bir erdemdir..sağlıcakla kal:rendeer:

Gercekten bakın ben ole hatırlıyordum uzun zaman once 95, 2002 ye kadar tamırcılık yaptım uzun zamandırda yapmadıgım ıcın bazı ayrıntılar unutulabılıyo. hemen tel actım eskı calıstıgım ustama sızın soyledıklerınızı onayladı.

Tamam hadı hata olsun:P

Samet Ağır
17 Ekim 2010, 23:07
insanlar konuşa konuşa anlaşırlarmış..bak anlaştık kardeş..ne güzel.konuya da bişeyler katmış olduk...:cat:

hondam
17 Ekim 2010, 23:26
insanlar konuşa konuşa anlaşırlarmış..bak anlaştık kardeş..ne güzel.konuya da bişeyler katmış olduk...:cat:

:cat::cat::rendeer:

izci1234
11 Mart 2012, 10:25
arkadaşlar bişi sorucam motoruma 95 oktan mı alıyım 97 oktan mı ? hangisi ii dirr ?? bilginiz varmı

gargi amca
11 Mart 2012, 11:41
arkadaşlar bişi sorucam motoruma 95 oktan mı alıyım 97 oktan mı ? hangisi ii dirr ?? bilginiz varmı
ben bi belgeselde izlemiştim. aile otomobili diyebileceğimiz otomobillere, 97 oktan benzin koyuyorlar beygir gücünü ölçünce herhangi bir güç artışı performans artışı olmadı. lakin spor tarz otomobillere koyunca beygir artışı oldu. sonuç olarak da standar otomobillere koymayın gerek yok dediler. aynı durumu motorlara uyarlar isek. sport motorlar gibi yüksek gücdeki motorlar dışında bir etkisi olmayacağı sonucunu çıkarta biliriz.