PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hadi sorgulayalım!!!



blackhhat
11 Ekim 2010, 21:05
1 haftadır ybr 125 kullanıyorum.Dediğiniz gibi.R6 ile direk çıkmayayım diye yapıyorum bunu.Bir kere ybr125 ile R6'nın sürüş tekniğini deneyen bir kişi olaraktan sormadan edemeyeceğim. Ne alaka!!! Bence olay trafiği okumakta bitiyor.Trafiği okuyamıyorsan altında ne olursa boş...R6 da tamamen hakimiyetin vücut.Gelelim HyosungGT250 re ve Kawasaki 250 'ye. Sanki ikiside çok masum motorlar.Trafiği okuyamıyorsan hepsi boş benim için.

zaferkarizma
11 Ekim 2010, 21:07
sen ya kopru korune motor sürüyosun yada kendini aşmışsın.

MrSharp
11 Ekim 2010, 21:08
Yalnız birinde Trafik okurken Daha düşük hızdasın. Digerinde ise hızına göre Risk ve Okuma da Azalır. Bence. R1 İle R6 nın ki bile farklı. Mesela Altındaki makine 125 YBR olunca Kaçamıyacagın bir yerden R 6 ile kaçabilirsin. Ama Ybr ile Alıcagın bir Virajı R 6 ile alamayabilirsin.

sezginkalkan
11 Ekim 2010, 21:15
ben aslında hak veriyorum...eğer race motor kullanılcaksa küçük cc bir race ile baslanmalı..cbr125 gibi...ama ybr125 nereee r6 nereeee :)

efsars
11 Ekim 2010, 21:15
kardeş sen olaya çok yanlış yerden bakıyorsun sana küçük cc ile başla denmesinin nedeni motoru öğren demek kaza anında ne yapıca virajlarda motor kayasa nasıl toplucan onları öğrenmen için daha neler neler öğreniceksin ben motor tepesinde en az 70 bin km yaptım ama her hafta yeni şeyler öğreniyorum ..

RunemagicK
11 Ekim 2010, 21:39
misal bir örnek, eminimki sizlerinde başına gelmiştir birkaç kez.
trafik var ve öndeki aracı geçmek istiyosunuz, tam hızlanıp aynadan arkaya bakarken öndeki fren yapmış oluyor ve son anda farkedip duruyosunuz. şimdi düşük ccli bir motorda birden hızlanamayacağın için kurtarma şansın var ama yüksek ccli bir makina birden fırlayacağı için ve refleksler daha tam gelişmediği için arabaya arkadan gireceksiniz.
o yüzden iyi etmişin, düşük cc ile devam:)

otopsici
11 Ekim 2010, 21:43
1 haftadır ybr 125 kullanıyorum.Dediğiniz gibi.R6 ile direk çıkmayayım diye yapıyorum bunu.Bir kere ybr125 ile R6'nın sürüş tekniğini deneyen bir kişi olaraktan sormadan edemeyeceğim. Ne alaka!!! Bence olay trafiği okumakta bitiyor.Trafiği okuyamıyorsan altında ne olursa boş...R6 da tamamen hakimiyetin vücut.Gelelim HyosungGT250 re ve Kawasaki 250 'ye. Sanki ikiside çok masum motorlar.Trafiği okuyamıyorsan hepsi boş benim için.

dün akşam bağdat caddesinde ölen de(arkadaşlar tabirim kötü kusura bakmayın ama başka laf bulamıyorum) bu forumda ben kendimi kontrol edebiliyorum siz hep aynı lafı ezberlemişsiniz diyordu kendisi öldü gitti ama adamın birini sakat bıraktı altındaki motor zannedersem cbr 600 dü
EVET SORGULUYORUM VE SEN ÖL KARDEŞ
sen ölde başkasını sakat bırakmazsın umarım

RunemagicK
11 Ekim 2010, 21:46
dün akşam bağdat caddesinde ölen de(arkadaşlar tabirim kötü kusura bakmayın ama başka laf bulamıyorum) bu forumda ben kendimi kontrol edebiliyorum siz hep aynı lafı ezberlemişsiniz diyordu kendisi öldü gitti ama adamın birini sakat bıraktı altındaki motor zannedersem cbr 600 dü
EVET SORGULUYORUM VE SEN ÖL KARDEŞ
sen ölde başkasını sakat bırakmazsın umarım

kim öldü dün yahu?????

motoseyyah
11 Ekim 2010, 21:52
dün akşam bağdat caddesinde ölen de(arkadaşlar tabirim kötü kusura bakmayın ama başka laf bulamıyorum) bu forumda ben kendimi kontrol edebiliyorum siz hep aynı lafı ezberlemişsiniz diyordu kendisi öldü gitti ama adamın birini sakat bıraktı altındaki motor zannedersem cbr 600 dü
EVET SORGULUYORUM VE SEN ÖL KARDEŞ
sen ölde başkasını sakat bırakmazsın umarım

Dün Selamiçeşme'de dolmuşa arkadan çarpan bizim forumdanmıydı:silent:

jam session
11 Ekim 2010, 21:56
misal bir örnek, eminimki sizlerinde başına gelmiştir birkaç kez.
trafik var ve öndeki aracı geçmek istiyosunuz, tam hızlanıp aynadan arkaya bakarken öndeki fren yapmış oluyor ve son anda farkedip duruyosunuz. şimdi düşük ccli bir motorda birden hızlanamayacağın için kurtarma şansın var ama yüksek ccli bir makina birden fırlayacağı için ve refleksler daha tam gelişmediği için arabaya arkadan gireceksiniz.
o yüzden iyi etmişin, düşük cc ile devam:)

Bunun sadece bana ait bir özellik olduğunu sanıyordum ben. :) şaka yapmıyorum...
rahatladım nedense...

RunemagicK
11 Ekim 2010, 22:00
Bunun sadece bana ait bir özellik olduğunu sanıyordum ben. :) şaka yapmıyorum...
rahatladım nedense...

hepimizin içinde gazcı bi insan var. şahsen ben acelem olmamasına rağmen yapıyorum bunu, halbuki bekle 2 saniye ölmezsinya:D

acayüp
11 Ekim 2010, 22:04
dün akşam bağdat caddesinde ölen de(arkadaşlar tabirim kötü kusura bakmayın ama başka laf bulamıyorum) bu forumda ben kendimi kontrol edebiliyorum siz hep aynı lafı ezberlemişsiniz diyordu kendisi öldü gitti ama adamın birini sakat bıraktı altındaki motor zannedersem cbr 600 dü
EVET SORGULUYORUM VE SEN ÖL KARDEŞ
sen ölde başkasını sakat bırakmazsın umarım

Tebrikler konuyu kapatmışsınız.

Bu arada Ispartada trafiği okumakla İstanbulda okumak arasında harvard okumakla gölbaşı meslek yüksek okulu okumak kadar fark da vardır sanırım...(gölbaşında okuyanlarda alınmasın, ilk aklıma gelen oydu :)

Ayrıca bilmek ayrı öğrenmek ayrı olğunlaşmak ayrı şeylerdir. 1 hafta ybr kullanmış olman sadece bir hafta ybr kullanmış olman anlamına gelir ötesi yoktur...

efsars
11 Ekim 2010, 22:17
kardeş kusura bakma ama bence sen trafiğide okuyamıyorsun trafiği okuyabilne bir kişi 1 haftadır ybr sürüyorum gibi gülünç bi kelime kullanamaz : )

Şenonar
11 Ekim 2010, 22:24
Bence kendini bilen biri eşşekten iner f16 ya yine biner :farao::pr:

efsars
11 Ekim 2010, 22:28
Bence kendini bilen biri eşşekten iner f16 ya yine biner :farao::pr:

kardeş motor bu her an kendini kaybeder gazı açabilirsin o zaman ne yapıcanı bilmen gerekir : )

Şenonar
11 Ekim 2010, 22:35
kardeş motor bu her an kendini kaybeder gazı açabilirsin o zaman ne yapıcanı bilmen gerekir : )

Yazının sonuna eklediğim ifadelerle ne demek istediğim anlaşıldı sanıyordum ama :silent:

overcloud
11 Ekim 2010, 22:50
1 haftadır ybr 125 kullanıyorum.Dediğiniz gibi.R6 ile direk çıkmayayım diye yapıyorum bunu.Bir kere ybr125 ile R6'nın sürüş tekniğini deneyen bir kişi olaraktan sormadan edemeyeceğim. Ne alaka!!! Bence olay trafiği okumakta bitiyor.Trafiği okuyamıyorsan altında ne olursa boş...R6 da tamamen hakimiyetin vücut.Gelelim HyosungGT250 re ve Kawasaki 250 'ye. Sanki ikiside çok masum motorlar.Trafiği okuyamıyorsan hepsi boş benim için.


r6 kullanmadım ama yaklaşık 1 yıldır (neredeyse 8bin km) cbr125 kullanan biri olarak son günlerde şunu çok sık düşünüyorum:

kısmet olursa 250cc bir racing yada naked motor alacağım fakat motora hakim olmanın dışında kişinin kendisinede hakim olması gerekiyor ve bence 125cc ile başlamanın en iyi sebeplerinden biride bu. trafiği okumayı geçtim, motosikletten ne beklediğini, sana getirilerini ve senden alabileceklerini bu süreç içinde öğreniyorsun.

bana iki kere araba çarptı bu motor ile, birinde 80 ile giderken tank slapping denilen olayı yaşadım karşı şeride uçmamayı başardığım için şanslıyım.

diğerinde ise yağışlı bir havada 50km ile giderken bi araba beni hızla çarparak sıyırdı, sağ elim ve sağ ayağım kırılabilirdi, yere düşseydim arkadan gelen araçlar beni ezebilirdi.

artık yağışlı havalarda trafiğe çıkmıyorum.

şimdi diyeceksin bunlar trafiği okumakla ilgili diye, bende trafiği iyi okuyorum, senin düşündüğün gibi düşünüyorum ama karşı taraf her zaman trafiği senin benim kadar iyi okuyamayabiliyor. bu tür olaylarda "saniseler içinde" göstereceğin anlık refleksler hayatını kurtarabiliyor ve bunları öğrenebilmenin tek yolu tecrübe edinmek.

125cc'nin hakimiyeti ile r6'nın hakimiyeti aynı olmayacaktır, seni trafikte gaza getirmeye çalışanlar olacaktır, altındaki motoru kıskanıp seni bilerek sıkıştıranlar olacaktır. tüm bunlara önlem alabilmek için sürüş tekniğini geliştirmen gerektiği gibi sürüş karakterini (kendini) de geliştirmelisin, bunun içinde uygun bir motor ile sürüşe başlamalısın.

kırk yıllık motorcu gibi konuştum, benden daha tecrübeli arkadaşlar tabiki var, haddimi aştıysam kusura bakmasınlar, fikrimi söylemek istedim.

efsars
11 Ekim 2010, 23:03
Yazının sonuna eklediğim ifadelerle ne demek istediğim anlaşıldı sanıyordum ama :silent:

pardon kardeş ifadeye dikkat etmemişim : )

LeoVince
11 Ekim 2010, 23:16
Bu konunun ardı arkası kesilmez arkadaşlar :) tabiki çok önemli bir konu Yüksek cc ile başlama konusu ,Öncelikle konuyu mantıklı olarak ele almak gerekiyor takib ettiğim kadarıyla diğer topiklerde de gözlemlediğim bazı hususlar var 1. si Yüksek cc ile başlamak isteyen arkadaşlar , karşı görüşte olan yani yüksek cc ile başlanmaması gerektiğini düşünen arkadaşlara biraz kırılıyorlar , ve bence bunun sebebide bu eleştirileri yapıcı olarak değilde sanki onları yeteneksiz görüyormuşuz gibi zannedip öyle algılamalarından kaynaklanıyor , 2. olarak eleştiriler de de dikkatli olmak gerekiyor bece karşı tarafı kırmadan doğru yola güvenli yola sevk edebilmek adına buda önemli ve son olarak benim görüşüm şu bunu bir örnekle anlatsam şöyle olur ,mesela henüz 4. Sınıfta okuyan bir öğrenciyi direkt olarak Lise son Sınıfa alsak bu tecrübesiyle ve bildikleriyle mezun olma şansı % kaçtır ? imkansızmıdır ? veya olma ihtimali nedir, eğer gerçekten çok yetenekliyse ,algıları ve sezgisel olarak hareketleri, gittiği yolda engelleri çok çabuk atlatmasına yardımcı olacak derecede hızlı işliyorsa yine düşük bir yüzde ile bu ihtimali verelim evet olabilir de ,ama unutmayalımki bu ihtimalin bu denli düşük olmasındandır bu yorumların yoğunluğunun olmaz yönünde olması , ve söz konusu başarısızlıkta bir ''Can'' ve bir ''hayatın'' olması yorumların yönünüde belirleyen önemli bir etkendir .

ufukk
12 Ekim 2010, 00:10
merhaba arkadaşlar
sitenize dün üye oldum.Siftah yapıp muhabbetinize ortak olayım dedim.Çocukluğumuz motorun üstünde geçti 15 sene Kuşadasın'da ikamet ettik.Babamda motor mereklısı hatırlıyorum 9 ,10 yaşlarındayım peugeot 103 vardı o zamanlar benim boyum kısa haliyle babam motoru çalıştırır beni üstüne bindirirdi bi tur atar gelirdim beni tutardı.Birgünde nasıl dolaştıysam eve giriş yaptım kimse yok birden panik oldum fren aklıma gelmiyo tabi beni durdurun diye feryad ederek bahçe duvarına çarptım durdum.Neler neler yaptık yahu motorun gaz teli bağlantısı kırıldı dedik nasıl olsa frenler tutmuyo dedik,gaz telini frene bağladık, freni sıkınca motor gidiyo ama yarım gaz olmuş dedik biraz gerdirelim,gerdirdik tabi bu seferde tam gaz olmuş gitmeyen motor aldı başını gidiyo ben sağından bilader solundan tutuyo motor durmuyo bilader bıraktı, biraz sonra ben ,motor kaldırıma , kaldırımdan ağaca çıktı ters düştü rolantide çalışmayan motor rolantide çalışmaya başladı.
kuşadası gibi yerlerde modifiyeli araba falan yoktur.Hep motorlar modifiyedir ama motor aksamı silindirler değiştirilir glardoni tek sekman, polini , eleştro vs karbüratörler değişir arkaya puf dişli birdev para ganiyse sanayiye gidersin çift silindir mobilet, yani liseye gidipte chopper ımız olacak kadar zengin değildik o zamanlar....Şu an Ankara'da ikamet ediyorum. Chopper almayı düşünüyorum yani yukardaki muhabbete istinaden formüllü mobilet kullanmış biri olarak en500 mü alayım yoksa 250 lik bir makinamı yani sonuçta gaz da benim elimde frende yani gaza dokununca uçacakmı bu makina ,yavaş yavaş alışamazmıyım.şimdi 250 lık alsam biliyorum 1 sene sonra küçük gelecek satmaya uğraşacam, düşük fiyatla gidecek yazık olacak. Yani elin amerikalısı başlangıç olarak 500 lükten başlıyo bizim neyimiz eksik ....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:45 ----------

arkadaşlar kimsenin aklını karıştırmak istemem,elin amerkalısı 500 den başlıyomuş, deyipte 1000 lik motor almaya gitmeyin :cherry: Hani benim motorla çok geçmişim var, motorla iki takla atıp düştükten sonra üç takla atan biri olarak o cesareti kendimde buluyorum.Sizce 250 likmi alayım yoksa attığım taklalara bakarak 500 lük mü yoksa formüllü mobilet mi:)SİZ NE DERSENİZ O USTA

otopsici
12 Ekim 2010, 13:04
Bu konunun ardı arkası kesilmez arkadaşlar :) tabiki çok önemli bir konu Yüksek cc ile başlama konusu ,Öncelikle konuyu mantıklı olarak ele almak gerekiyor takib ettiğim kadarıyla diğer topiklerde de gözlemlediğim bazı hususlar var 1. si Yüksek cc ile başlamak isteyen arkadaşlar , karşı görüşte olan yani yüksek cc ile başlanmaması gerektiğini düşünen arkadaşlara biraz kırılıyorlar , ve bence bunun sebebide bu eleştirileri yapıcı olarak değilde sanki onları yeteneksiz görüyormuşuz gibi zannedip öyle algılamalarından kaynaklanıyor , 2. olarak eleştiriler de de dikkatli olmak gerekiyor bece karşı tarafı kırmadan doğru yola güvenli yola sevk edebilmek adına buda önemli ve son olarak benim görüşüm şu bunu bir örnekle anlatsam şöyle olur ,mesela henüz 4. Sınıfta okuyan bir öğrenciyi direkt olarak Lise son Sınıfa alsak bu tecrübesiyle ve bildikleriyle mezun olma şansı % kaçtır ? imkansızmıdır ? veya olma ihtimali nedir, eğer gerçekten çok yetenekliyse ,algıları ve sezgisel olarak hareketleri, gittiği yolda engelleri çok çabuk atlatmasına yardımcı olacak derecede hızlı işliyorsa yine düşük bir yüzde ile bu ihtimali verelim evet olabilir de ,ama unutmayalımki bu ihtimalin bu denli düşük olmasındandır bu yorumların yoğunluğunun olmaz yönünde olması , ve söz konusu başarısızlıkta bir ''Can'' ve bir ''hayatın'' olması yorumların yönünüde belirleyen önemli bir etkendir .

kardeşim sıkıntı zaten orda biz millet olarak herşeyi yaparız gazıyla hareket eden bir milletiz ve bizim için motosiklet satan çoğu satıcı (hepsi değil tenzih ederim) sırf elindeki malı satabilmek uğruna çoluk çocuğa gaz veren insanlar
örnek olarak Van ilinde çok meşhur biri var adam sırf kendi motosikletini satabilmek için (ki motosikleti beş para etmez piyasası 6 -7 bin lira civarı) adamları önce bir artçı yapıp yavaş yavaş düz yolda gazlatıyor (dümdüz yolda şu haliyle 87 yaşındaki neneme versen gazlar kardeşim) sonra adama yav sen salakmısın kullanamayacan türünden gaz verip motorunu satıyor hemde hayatında scooter dışında motor kullanmamış adama onun yüzünden sadece bu yaz 7 kişi öldü yapılan kaza sayısını hatırlamıyorum bile
burda 3 kafadarı bir araya getirmiş ve onlara hayabusa satıyordu ki elemanları son anda vazgeçirdik çocuklar daha 19 yaşındaydılar nekadar benzin yaktığını öğrendikten sonra vazgeçtiler hayabusayı almaktan yoksa süremeyeceklerini söylemedik adam öyle bir gaz vermiştiki çocuklara uzay mekiği bile sürdürtürdü
şimdi bu şe..... likleri gördükten sonra satıcıların gazına gelen arkadaşlarınıza özellikle benzin parası ve masrafından bahsedip vazgeçirebilirsiniz yoksa sen süremezsin dediğinde adam zaten seni kıskanacaklar gazıda verdiğinden çocuk kendi içinden ulan bu beni kıskanıyo o yüzden almamı istemiyo diyecek ve yine gidip alacak

zeda3000
12 Ekim 2010, 17:38
Arkadas konuyu acip kayiplara karisti sanirim

Acil112
12 Ekim 2010, 18:05
misal bir örnek, eminimki sizlerinde başına gelmiştir birkaç kez.
trafik var ve öndeki aracı geçmek istiyosunuz, tam hızlanıp aynadan arkaya bakarken öndeki fren yapmış oluyor ve son anda farkedip duruyosunuz. şimdi düşük ccli bir motorda birden hızlanamayacağın için kurtarma şansın var ama yüksek ccli bir makina birden fırlayacağı için ve refleksler daha tam gelişmediği için arabaya arkadan gireceksiniz.
o yüzden iyi etmişin, düşük cc ile devam:)

haklısınn:cat:

blackhhat
12 Ekim 2010, 19:59
''Çoluk çocuğa''!!! Hakaret sınırlarını zorluyorsun.Bu saatten sonrada muhatabım olamazsın.Elinin ayarı yok çünki.!!! Ben 18-19 yaşında hoppa biri değilim.

Bir arkadaşta sen ölde başkasını sakat bırakma demiş.Yeni b ehliyeti alan bir kişinin bir kişiyi sakatlama ya da öldürme oranlarına bir bak.Ne alakaysa!!!

Arkadaşlar öncelikle tüm yorumlarınızı okudum.Ve seviyeli yorum yapan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.Tecrübe konusunda tüm arkadaşlara katılıyorum.Yalnız YBR125' teki tecrübelerin R6 'ya aktarılabileceğine katılmıyorum.Hyosung GT250R olsa bir nevi düşünülebilir.Gerçi o da çok masum ya.

Bir arkadaşım R1 almıştı.Size nasıl öldüğünü anlatayım.Park halindeyken bir aracın çarpması sonucu hayatını kaybetti.Motor aldığınız zaman zaten başımıza gelebilecek her şeye kabüllenmiş oluyoruz.Biz Türkiye'de yaşıyoruz.Parayı veren herkezin ehliyet aldığı bir ülkede.Adam ilk defa araba kullanıyor ve trafiğe çıkıyor.Altındaki araba hakkında hiç bir fikri yok.Ne yawaşlama süresini biliyor ne de ne kadar zamanda duracağını.Ne oluyor.Kaza yapıyor.Sonra gidiyor sanayiye kaporta falan değiştiriyor.Yaşayarak tecrübe kazanmaya devam ediyor.Bizim böyle bir şansımız yok.Forumda ''onlar hep bizimle birlikte'' diye bir topic war.Ne zaman okusam gözlerim yaşarır.Orada çok tecrübeli şahıslarda war.Trafikte çok fazla olasılık war.Bu olasıkları düşünen kimse zaten motor kullanmaz.Tecrübe önemlidir.Tecrübe ile bazı riskleri yenebilirsiniz.Ama sadece bazılarını!!!

motocycleboyreigns
12 Ekim 2010, 20:11
Sakin olalım polemiğe gerek yok.BBRR abi müsadenle eski silahı çıkarıyorum ben.
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/8723-baslangic-cc-si-aldatmacasi.html

Eski bir tartışma bunu okuyun.Güzel paylaşımlar var.

zeda3000
12 Ekim 2010, 20:29
Bir arkadaşım R1 almıştı.Size nasıl öldüğünü anlatayım.Park halindeyken bir aracın çarpması sonucu hayatını kaybetti.Motor aldığınız zaman zaten başımıza gelebilecek her şeye kabüllenmiş oluyoruz.Biz Türkiye'de yaşıyoruz.Parayı veren herkezin ehliyet aldığı bir ülkede.Adam ilk defa araba kullanıyor ve trafiğe çıkıyor.Altındaki araba hakkında hiç bir fikri yok.Ne yawaşlama süresini biliyor ne de ne kadar zamanda duracağını.Ne oluyor.Kaza yapıyor.Sonra gidiyor sanayiye kaporta falan değiştiriyor.Yaşayarak tecrübe kazanmaya devam ediyor.Bizim böyle bir şansımız yok.Forumda ''onlar hep bizimle birlikte'' diye bir topic war.Ne zaman okusam gözlerim yaşarır.Orada çok tecrübeli şahıslarda war.Trafikte çok fazla olasılık war.Bu olasıkları düşünen kimse zaten motor kullanmaz.Tecrübe önemlidir.Tecrübe ile bazı riskleri yenebilirsiniz.Ama sadece bazılarını!!!

Simdi ilk konuyu acarken sanki hic bir tecrube sahibi biri degilmis , hatta ustune ustluk R6 caka satan biri gibi gorunuyordun,

Ikinci cevapta ok daha oturakli ve olaylarin gidisinden haberdar ve bu isin ciddiyetini ve sakasini bir nebze anlamis biri gibi gorunuyorsun.

Trafigi okumak demissin. Ben biraz kendini yanlis ifade olarak kabul ediyorum bunu. Altindaki arac ile trafige uyum saglamak , iki ayri olay.

1- Trafik birden aracin ayni yolu paylasmasi degil. Gecenin 3 de bombos yolda da trafik var. Isiklar, tabelalar, uyarilar var. 1 surucu icinde yada ordan gecen 1000 surucu icinde ayni seyler bunlar.

Kullandigin araca hakimiyet ve onu kullanabilme yetisi ise bambaska bir sey. Ducatisi ile yokustan yukari cikarken motorun agirlasip dengesini kaybettigini sanan birinin gaza birden asilip motoru oldugu yerde takla atarak yere yapisan kisi biliyorum.

Simdi senin trafigi okumak yada dogrusu trafik kurallarina uygun olmak cc yada motorun boyutu fark etmeksizin zaten zorunlu yapman gereken bir sey.

Altindaki motorun ne oldugunu yada ne olmadigini ogrenmen , ve ona bilincli bir acidan hukum etmen ise ya egitim yada kendini bilincli egitmen ile alakali bir sey. Eger etrafinda egitim alacak bir kurum yok ise, kucuk riskler iceren kucuk bir motor ile baslayip etki tepkiyi vucudunda kademeli olarak artirmaktir.

Yani uzun lafin kisasi

Trafikte cc onemi yok trafik kurallarini hatasiz uygulama onemi var

Motorun ustunde onu kontrol eder iken ise trafik kurallarinin bir onemi yok. Motoru trafik kurallarina uygun sekilde surme yetenegi var. Buda egitim ile olan bir sey

clemenze
12 Ekim 2010, 20:46
@blackhhat, alırsan şimdiden hayırlı olsun. 2007'den beri bu forumdayım ve birçok kez bildiğim konular üzerinde ne kadar dar görüşlü olduğumu anladım. Benim bir nebzede olsa aklımı başına getiren insanların başında(farkında olmasada) zeda3000 gelir. Kendisi ile ne konuşmuşluğum nede buradaki yazışmalardan ziyade herhangi ortak paylaşımlarımız var. Bu yöndeki insanlar, hakikaten bu konularda hemen her yönüyle olayları değerlendirdiği gibi birazda olsa yanlış seçimli insanlara "bak kardeşim durum budur, seçim senindir" şeklinde önerilerde bulunuyorlar.

Aslına bakarsan bu konuda seninle aynı fikirdeyim ama nedense içimden o şekilde bir tercih yapmak gelmiyor. Oldukça bilinçli bir kullanıcı olsamda bu durumlarda duygusal düşünme yetimi ABS'ye bağlıyorum:)

Dolayısıyla sitem etme, vardır yazılanların bir hikmeti. He alırsanda kimsenin haddine "neden aldınki" demekte düşmez.

acayüp
12 Ekim 2010, 21:08
Çok güzel anlatımı var herkes okumalı...
http://www.motosiklet.net/forum/faydali-bilgiler/1872-yeni-baslayacaklara-hitaben.html

CERRAHI
12 Ekim 2010, 21:18
1 haftadır ybr 125 kullanıyorum.Dediğiniz gibi.R6 ile direk çıkmayayım diye yapıyorum bunu.Bir kere ybr125 ile R6'nın sürüş tekniğini deneyen bir kişi olaraktan sormadan edemeyeceğim. Ne alaka!!! Bence olay trafiği okumakta bitiyor.Trafiği okuyamıyorsan altında ne olursa boş...R6 da tamamen hakimiyetin vücut.Gelelim HyosungGT250 re ve Kawasaki 250 'ye. Sanki ikiside çok masum motorlar.Trafiği okuyamıyorsan hepsi boş benim için.

Hadi sana kendi uslubun ve anlayacagın sekilde kısa ve öz izah edeyim !
Kucuk cc ile yavas okursun Yuksek cc ile ozellikle racing motorlar ile hızlı okursun.

Bu tıpkı kitap okumaya benzer.
Hızlı okurken asla yavas okudugun gibi okuyamaz okusanda anlayamazsın. ( Sen istedigin kadar icinden yuksek cc de de yavas giderim desende buna kendin de inanma o motorlara sahip olup binmedigin surece anlayamazsın )

Sen anladıgında da zaten iş işten geçmiş olur.

Anlatabildim mi ?

myagdi
12 Ekim 2010, 21:38
Yani elin amerikalısı başlangıç olarak 500 lükten başlıyo bizim neyimiz eksik ....[COLOR="Silver"]


Elin Amerikalısı 500'lük chopper ile başlıyor. Elin Alman'ı 650'lik BMW ile de başlıyor. O motorların beygir gücü, ivmelenmesi, son hızı SS gibi değil ki...

mogli
12 Ekim 2010, 21:40
Gazı 2 cm fazla açarsan aradaki farkı anlarsın. Birinde 1000 RPM oynar diğerinde 1000 RPM ölümün olabilir.

zeda3000
12 Ekim 2010, 21:57
@blackhhat, alırsan şimdiden hayırlı olsun. 2007'den beri bu forumdayım ve birçok kez bildiğim konular üzerinde ne kadar dar görüşlü olduğumu anladım. Benim bir nebzede olsa aklımı başına getiren insanların başında(farkında olmasada) zeda3000 gelir. Kendisi ile ne konuşmuşluğum nede buradaki yazışmalardan ziyade herhangi ortak paylaşımlarımız var. Bu yöndeki insanlar, hakikaten bu konularda hemen her yönüyle olayları değerlendirdiği gibi birazda olsa yanlış seçimli insanlara "bak kardeşim durum budur, seçim senindir" şeklinde önerilerde bulunuyorlar.

Aslına bakarsan bu konuda seninle aynı fikirdeyim ama nedense içimden o şekilde bir tercih yapmak gelmiyor. Oldukça bilinçli bir kullanıcı olsamda bu durumlarda duygusal düşünme yetimi ABS'ye bağlıyorum:)

Dolayısıyla sitem etme, vardır yazılanların bir hikmeti. He alırsanda kimsenin haddine "neden aldınki" demekte düşmez.

Komplimanlar icin tessekur ederim. Benim tek istegim kimsenin pilotaj hatasindan vefat etmemesidir. Motor anlik degil 20-30 sene hep binilince zevk veren bir hobi.

clemenze
12 Ekim 2010, 22:11
"Benim tek istegim kimsenin pilotaj hatasindan vefat etmemesidir". Hepimizin tek temnnisidir.
Ayrıca bu konuları açanların enaniyet adına sitem ettiklerini zannetmiyorum. Adamların kafasında birşeyler şekillenmiş sadece birkaç kişiden olumlu cevap duyup dahada cesaretlenmek adına yapılıyor diye tahmin ediyorum. Malesef herkesin etrafında bu sektörden kişiler yok, harala gürele bu şekilde motosiklet kullanımını şekillendirmeye çalışıyorlar.

osmanefe
12 Ekim 2010, 22:14
Arkadaşlar; dikkatli olalım,gaza gelmeyelim,motoru büyütmek için acele etmeyelim.Şu aramızdan ayrılanlar ya da unutamadıklarımız gibi topiklere bizleri mesaj yazmak zorunda bırakmayın.Allah her birimizi korusun.Sizleri çok seviyorum...

toor
12 Ekim 2010, 22:35
Yüksek cc alırsan ağırlığıda fazla olur. Yani düştüğün zaman bacağında koruma olmadan sürüklenirsen bacağın kopabilir. Düşük ccde yavaş kullanırım deme işkence gibi oluyor. Ben direksiyona alışmak için 800cc motoru 10 ile sağ sol yaparak kullanmıştım. Sonra sinir oldum çevirdim gazı 3.viteste 140 yapıyor makine. Korktum indim 30a (= Bence düşük ccle başlanması gerekir...