PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Arka dişli saplama kesme hastalığı (lütfen yardım!)



turkmath
07 Ekim 2010, 00:08
Arkadaşlar bana emanet bırakılan Seyhan 150c'yi kullanıyorum 5,6 aydır. İlk önce ehliyet aldım,sonra kask, mont, eldiven v.s derken epeyde bir masraf yaptım. Ama bu motorun kronik bir sorunu varmış, oda civata kesme!

Motosikletin arka dişli saplaması dediğimiz civatalar bugün ikinci defa kesti . Galiba benim hatamdan kaynaklandı bu sefer(nerdeyse durmak üzereyken birden dalgınlıkla gaz açtım) çat diye bir ses geldi, indim baktım dişli sallanıyor:pr:Şimdi yarın bir servise götüreceğim, bana diyecekki biz bu civataları çıkaramayız, git bir tornacıda çıkarttır. Sonra tornacıya gideceğim; ver 20-30 çıkaralım diyecek. Daha sonra tekrar servise döneceğim aynı civatalardan 4 tane daha takacak...En az 5-10 da o alacak...Ve bu hikaye böyle sürüp gidecek mi?

Şimdi sizden ricam; bu sorunu kökten nasıl çözebilirim acaba? Sonuçta burada yıllardır motor kullanan bilgili ve tecrübeli arkadaşlarımız var. Bir ümit buraya yazdım. Şimdiden teşekkürler.
Lütfen önerilerinizde "motoru sat, işe yaramaz v.b" şeyler söylemeyin, motoru satamam, dediğim gibi emanet...

zaferkarizma
07 Ekim 2010, 00:12
bnm cup tada öle bi sorun vardı fakat sürekli teker yapma lastik akzıtma gibi sebeblerden doalyı cok kırıyodu en son çelik civata aldım civatanın önüne pul koydum arkaya pul koydum tekrar arkaya somun koydum ilkönce somunu yerine oturtup civatayı oyle sıktım bidaha da kırma yapmadı ama cok guzel sıkmak gerekiyo bu işlemlerin yanında vuruntu takozlarınıda değiştir. vidaları cıkarmak için fazla ugraşmadım kargaburun pense falan fakat bir iki zorlayan olmustu onlarıda tüpte ısıttım öel cıakrdım.

Whitehair
07 Ekim 2010, 00:14
Nacizane, orjinal civatalarından örnek yanına bir takım al. Sanayide bu civatanın grade 8 di sanırım sert ve dayanıklısını al ve onu taktır motoruna ve birdaha kolay kolay kırılmaz.

cHreSs
07 Ekim 2010, 00:30
geçen hafta arkadaşım yasadı aynı sorunu. ılk defa yaptı. yenısını taktı ınsallah kesmez bır daha

turkmath
07 Ekim 2010, 00:43
@zaferkarizma
Bu bahsettiğiniz yöntemi servise söylesek yaparmı acaba? Siz galiba kendiniz yapmışsınız...Bu tarzda işlemler için genelde burun kıvırıyorlar.
@Whitehair
"grade 8" civata markası mıdır?
Teşekkür ederim yorumlarınız için.

zaferkarizma
07 Ekim 2010, 01:09
serviste yapar tabiki neden yapmasın hatta daha yaratıcı fikirler bile oalbilir sen deiğimiz malzemeleri al götür de böyle böyle usta kıl biri deilse elbetteki yapıcaktır. malum esnaflık cok zor bende esnafım ama bazen esnaflıkla alakası olamayan vasıflar cıkabiliyo konumuzla lakalı değil ama içimde uhte kalmıs herhal yazdım öle :)

airhead
07 Ekim 2010, 01:29
Nacizane, orjinal civatalarından örnek yanına bir takım al. Sanayide bu civatanın grade 8 di sanırım sert ve dayanıklısını al ve onu taktır motoruna ve birdaha kolay kolay kırılmaz.

En saglıklısı.Motoru yıpranır,tornacıda yapılan saplama yine yıpranmaz...

jr black key
07 Ekim 2010, 01:54
gecmıs olsun ılk once .

saplamalr ıcın sanayıde satılan celık vıdalar var somunlu bıraz pahalı ancak tam sonuc alabılırsın.
Bırde sıkıstırdıktan sonra oje sur hem sıkıstırıyor hemde gevsemesını engellıyor.

turkmath
07 Ekim 2010, 01:56
gecmıs olsun ılk once .

saplamalr ıcın sanayıde satılan celık vıdalar var somunlu bıraz pahalı ancak tam sonuc alabılırsın.
Bırde sıkıstırdıktan sonra oje sur hem sıkıstırıyor hemde gevsemesını engellıyor.

Teşekkür ederim. Ne kadar pahalı acaba? Fikir edinmek için soruyorum sadece...Birde tedariği ona göre yapayım giderken:)

jr black key
07 Ekim 2010, 01:58
tanesı 5 6 olması gerekıyor gecen hafta bızde arkadasınkılerını degıstırmıstık yolda elımızde kaldı :)
bu arada ben ıstanbuldayıom ve sanayıden rahatca bulduk sonra tornacıda gıdıp onu tam boyutuna gore kestırdık.

turkmath
07 Ekim 2010, 22:15
Yeni civatalar takıldı. Orjinal'i imiş şimdi taktıkları. Servisin dediği şey: "motoru vuruntulu kullanmıycakmışım" yoksa tekrar aynı sorun ortaya çıkarmış. Ayrıca kendileride bu soruna bir çözüm bulamamışlar şimdiye kadar...

İyide benim anlamadığım birşey var; bir ürün garanti sürecinde aynı yerden 3 defa arıza verirse bu ürünü geri verebiliyoruz ve paramızı alabiliyoruz diye biliyorum. Acaba yanlış mı biliyorum? Motosiklette geçerli mi bu?

osmaniyeli
07 Ekim 2010, 22:23
Yeni civatalar takıldı. Orjinal'i imiş şimdi taktıkları. Servisin dediği şey: "motoru vuruntulu kullanmıycakmışım" yoksa tekrar aynı sorun ortaya çıkarmış. Ayrıca kendileride bu soruna bir çözüm bulamamışlar şimdiye kadar...

İyide benim anlamadığım birşey var; bir ürün garanti sürecinde aynı yerden 3 defa arıza verirse bu ürünü geri verebiliyoruz ve paramızı alabiliyoruz diye biliyorum. Acaba yanlış mı biliyorum? Motosiklette geçerli mi bu?

abicim senin arka takoz lastiği boşluk yapmış olmasın. ayrıca sprocket carrier(Türkçesini unuttum valla) dişli taşıyıcı mı nedir işte o parçanın civataların girdiği klavuzlarda ve arka dişli de boşluk varsa vura vura kırar

son olarak o civataları mutlaka sıktıktan sonra sabitlemek lazım. yapıştırıcı veya benzeri ile

turkmath
07 Ekim 2010, 22:35
abicim senin arka takoz lastiği boşluk yapmış olmasın. ayrıca sprocket carrier(Türkçesini unuttum valla) dişli taşıyıcı mı nedir işte o parçanın civataların girdiği klavuzlarda ve arka dişli de boşluk varsa vura vura kırar

son olarak o civataları mutlaka sıktıktan sonra sabitlemek lazım. yapıştırıcı veya benzeri ile

Arka takoz lastiklerini ve civataları yeni değiştim. Lakin az önce servisten gelirken vites değişimlerinde devire çokta dikkat etmeme rağmen arkadan yine tak tak ses geliyordu. Kalkışlarda da aynı şekilde teker dönmeye başlar motor kendini hafif öne atarya işte o zaman arka dişliden yine aynı ses geliyor. Bu gidişle bir daha kıracam galiba:pr:Son söylediğiniz "civataların girdiği klavuzlarda ve arka dişli de boşluk" bunu nasıl anlayabiliriz...Birde eğer varsa nasıl sıkabiliriz?Teşekkürler...

zaferkarizma
07 Ekim 2010, 22:41
üstat sen benm dediğimi yapsaydın yada yaptırsaydın ya :(

turkmath
07 Ekim 2010, 22:58
bnm cup tada öle bi sorun vardı fakat sürekli teker yapma lastik akzıtma gibi sebeblerden doalyı cok kırıyodu en son çelik civata aldım civatanın önüne pul koydum arkaya pul koydum tekrar arkaya somun koydum ilkönce somunu yerine oturtup civatayı oyle sıktım bidaha da kırma yapmadı ama cok guzel sıkmak gerekiyo bu işlemlerin yanında vuruntu takozlarınıda değiştir. vidaları cıkarmak için fazla ugraşmadım kargaburun pense falan fakat bir iki zorlayan olmustu onlarıda tüpte ısıttım öel cıakrdım.

zaferkarizma kardeşim teşekkür ederim...yaptıramadık işte:(Birincisi, sanayiye gittim çelik civata var ama takozlara uygun olanı yok. İkincisi, dedim gideyim bir tornacıda yaptırayım dedim, tornacı amca 4 tane civatayı 50 tl istedi:pr:Bende vazgeçtim. Vuruntu takozları değiştirdim, zaten civata kesmemişti sadece civatanın girdiği takozdaki o boşluk aşınmıştı, ama dediiniz pul vesaire olayını anlatmaya çalıştım usta fazla takmadı. Sen orjinal parçayı tak bir şey olmaz dedi. Bende o şekilde yaptırdım...

tekintekin
07 Ekim 2010, 23:33
Arkadaşlar meraba, benim motosikletimde de buna benzer bir sorun maydana gelmişti ,şu vuruntu takozları dediğimiz parçalar çok kısa zamanda aşınıyordu yani hem saplamalar hemde lastik takozlar birbirini aşındırıyordu.:pr: Bende bu soruna bir çare buldum :cat:kamyon tekerleğinin yanak kısımlarını bilirsiniz içi ip dokumalı olurlar işte öyle bir malzemeden vuruntu takozu yaptım ve janta sıkı sıkıya çaktım ,saplamaları da içine sıkı sıkıya taktım :P ve ardından arka dişliyi de saplamalara sabitleyip tekerleği yerine takıp sürüş denemesi yaptım :cat:Arkadaşlar gerçekten sonuç mükemmel ...Bakın size cep yelefonum ile çektiğim resmi sunuyorum ,zira geçen gün yaptığım kazada dijital fotoğraf makinam pert oldu... http://img831.imageshack.us/img831/2080/uur074.jpg (http://img831.imageshack.us/i/uur074.jpg/)

sapo
07 Ekim 2010, 23:44
benim eski kanuni de de vardi ayni sorun ben 5 sefer degistirmistim vuruntu takozlari yuksek derecede dandik 1 ay kullaniyorsun bosluk yapmaya basliyo sen ne kadar motoru mulayim de kullansan kalkis ve vites degistirme esnesinda dislinin arka kisminda saplamalarin gectigi yerde bosluk oldugu icin vurma yapiyor bir bes 10 derken ummadik yerde kesiyor sonra bul bir kamyonet gotur eve cok pis bir kronik hastalik.o takozlari cikarmasi zaten ayri bir iskence kanirtma ile karga burnu pense falan islemez.tam tornacilik is havali fir fir ile kestire kestire cikariyorlar.......

tavsiye olarak soyleyebilecegim ise honda ici turuncu renkte vuruntu takozu uretiyor ve kanuni seyhan 150 modeli ile uyumlu ve daha saglam diye durmustum.honda servislerinde bir arastirisan belki birseyler cikabilir.

turkmath
08 Ekim 2010, 00:17
Arkadaşlar meraba, benim motosikletimde de buna benzer bir sorun maydana gelmişti ,şu vuruntu takozları dediğimiz parçalar çok kısa zamanda aşınıyordu yani hem saplamalar hemde lastik takozlar birbirini aşındırıyordu.:pr: Bende bu soruna bir çare buldum :cat:kamyon tekerleğinin yanak kısımlarını bilirsiniz içi ip dokumalı olurlar işte öyle bir malzemeden vuruntu takozu yaptım ve janta sıkı sıkıya çaktım ,saplamaları da içine sıkı sıkıya taktım :P ve ardından arka dişliyi de saplamalara sabitleyip tekerleği yerine takıp sürüş denemesi yaptım :cat:Arkadaşlar gerçekten sonuç mükemmel ...Bakın size cep yelefonum ile çektiğim resmi sunuyorum ,zira geçen gün yaptığım kazada dijital fotoğraf makinam pert oldu... http://img831.imageshack.us/img831/2080/uur074.jpg (http://img831.imageshack.us/i/uur074.jpg/)

Bu da müthiş, zekice bir çözüm olmuş lakin elden gelmezki yapalım aynısını:pale:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:12 ----------


dislinin arka kisminda saplamalarin gectigi yerde bosluk oldugu icin vurma yapiyor bir bes 10 derken ummadik yerde kesiyor sonra bul bir kamyonet gotur eve cok pis bir kronik hastalik.o takozlari cikarmasi zaten ayri bir iskence kanirtma ile karga burnu pense falan islemez.tam tornacilik is havali fir fir ile kestire kestire cikariyorlar.......

tavsiye olarak soyleyebilecegim ise honda ici turuncu renkte vuruntu takozu uretiyor ve kanuni seyhan 150 modeli ile uyumlu ve daha saglam diye durmustum.honda servislerinde bir arastirisan belki birseyler cikabilir.

Evet bugün birinden duydum Honda'nın varmış. Dördü 150-160 tl civarında imiş. Vallahi bulsam belkide onu alacaktım, her seferinde 50 vermekten bıktım.:pr:Birde dediğiniz gibi o takozları çıkarmak ne kadar zahmetli bir şey! Hangi usta çıkardıysa şimdiye kadar 50 defa küfretti:)

zaferkarizma
08 Ekim 2010, 02:20
ne diyeyim üstat yakınlarımda olsan bi gece oturur yapardık :( allah kolaylık versin.

turkmath
08 Ekim 2010, 02:39
ne diyeyim üstat yakınlarımda olsan bi gece oturur yapardık :( allah kolaylık versin.

Ben bu forumu bu yüzden seviyorum! Düşünmen bile yeter kardeşim, çok teşekkür ederim!Önerilerini yinede denemeye çalışacağım vakit bulursam...

zaferkarizma
08 Ekim 2010, 17:05
yerim var alet edavatta var dı nolcak alsa alsa 1 saatimizi alırdı mis gibide olurdu

ozanzumrut
20 Kasım 2010, 17:43
arkadaşım arka jantı sök tornacıya götür dişlinin vida yerlerinden değil ortada göbekteki kaplamanın aşınmasından dişli civatası kırıyor yani dişlinin göbeğindeki geniş deliğin oturduğu bölüme aliminyum jant kaplaması yapmışlar buraya tornada silindir şeklinde çelik yatak yapıyorlar.jantta bulunan dişlinin göbek kısmına orayı 1,2 mm kadar taşlayıp göbeğe silindir şeklinde bir çelik koyuyorlar.dişli tam göbeğe oturuyor.takozlarıda orjinal ve civatalarıda orjinal bayiden kendin sipariş ver sevisler honda titanla aynı diye piyasada bulunan çin yan sanayi takıyorlar kanuninin 3 mm kadar daha uzun ve kaliteli kendin sipariş ver bayiden hem daha ucuz hem daha kaliteli.dişliyle götür dişliyide tornacı taksın.sekmanıda tak sonra bin bin git bir daha böyle bir sorunla karşılaşmıcaksın.bunun için 25,30 tl alıyor tornacı saptamalar hariç.

kokohami45
08 Aralık 2010, 21:29
bildiğim kadarıyla bu civataların orjinalleri çelik arkadaşımın motorundaki sorunun aynısı çelik civata aldım 4 adet sorun çözüldü...