PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : MZ nin diğer MOTORLARA GÖRE ÖZELLİKLERİNİ BİLEN VAR MI ACABA



mettoxin
27 Ağustos 2010, 21:53
s.a Bi mz dir gidio anlıyamadım dış görünümü pek hoş olmayan bi motor mz 301
ama tutulan bı motor anlıyamadım bı turlu bnmde kafama yattı bende bı mz almayı planlıorumda hali hazırda var eğer kafaama yatarsa alıcam hemen

yakıt tüketimi kafama takılı ve

diğer motorlardan ne gibi farklı özellikleri var

parçası zor mu bulunuo




yardım eden herkeze sımdıden tşkür ederım

patron_58
27 Ağustos 2010, 21:57
Farkı anlatılmaz yaşanır bir tur al bin bence,parçada zor bulunmaz ben ilçede kaldıgım halde rahatça bulabiliyordum.

mettoxin
27 Ağustos 2010, 22:00
çoğu kullanı aynı senın gıbı söluo bakalım görmeye gittigimde bi tur atalım sölendıgı kadar varmıymıs :)

söztürk
27 Ağustos 2010, 22:05
3 sene 301 kullandım
başlangıc motoru değildir altından kayabilir
yakıt olayına gelince cok yakıyormuş gibi gelebilir faKAT o performanstaki diğer motorlarda cok pahalı ve neredeyse aynı yakıyorlar 100 km de 5 .6.7 lt bile yakabilir
parcasıda rahat bir şekilde bulabilirsin

acayüp
27 Ağustos 2010, 22:07
Zamanında memlekette alınabilir olan birkaç motosikletten birisi olması hasebi ile ülkede binlerce mz var ve hala fiyatlar çok uygun. İlk motorumdu 301 ve çook hızlı güçlü kullanımı zor hiçbir ekstrası olmayan sürekli sorun yaşadığım yinede verdiği tadı hiçbir motordan alamadığım bir mode olarak kalıcak kalımda hep. Beni motor ustası yapan motordur :) yanımda mutlaka birkaç yeredek parça ve sayısız takım taklavat taşıyarak dolaşırdım.

mettoxin
27 Ağustos 2010, 22:08
ilk motorum olmıcak
ama yakıt 5 6 lt aşırı çok geldi hani max 5 yaksa sorun olmasda pek 7 ye çıkıosa o kötü :S

söztürk
27 Ağustos 2010, 22:10
ilk motorum olmıcak
ama yakıt 5 6 lt aşırı çok geldi hani max 5 yaksa sorun olmasda pek 7 ye çıkıosa o kötü :S

senin sürüşünüde bağlı cok yada az yakması

mettoxin
27 Ağustos 2010, 22:10
Zamanında memlekette alınabilir olan birkaç motosikletten birisi olması hasebi ile ülkede binlerce mz var ve hala fiyatlar çok uygun. İlk motorumdu 301 ve çook hızlı güçlü kullanımı zor hiçbir ekstrası olmayan sürekli sorun yaşadığım yinede verdiği tadı hiçbir motordan alamadığım bir mode olarak kalıcak kalımda hep. Beni motor ustası yapan motordur :) yanımda mutlaka birkaç yeredek parça ve sayısız takım taklavat taşıyarak dolaşırdım.

:D o da güzelmiş

söztürk
27 Ağustos 2010, 22:24
meto 251 lik mz bak sende o birazdaha az yakar

adidas
27 Ağustos 2010, 22:25
tın tın tın:)

söztürk
27 Ağustos 2010, 22:28
eyy gidi günler eyy ne uzardım mz ile hala aklımda bulsam orjinalini düşünürüm almayı

acayüp
27 Ağustos 2010, 22:34
tın tın tın:)

İşte budur yazılıabilicek en güzel şeyi yazmışsınız.
Tın tın tın tıtıtı tın tın......muhteşem replik...
Bir harleyin sesi ne ise mz in seside bir o kadar kendi şahsına münhasır dır. Heleki yeni eksoz takıldığında hey gidi günler

htmetin
27 Ağustos 2010, 23:02
deli gider:cat:

airhead
27 Ağustos 2010, 23:10
Eksozu orijinalse,segman sesi de yoksa çok hoş sesi vardır.İyi toplanmış mz in pek arıza çıkaracagımı sanmıyorum.Ha bide o motorla yavaş gitmek çok zordur,bastıkça basası gelir insanın.

buberk
27 Ağustos 2010, 23:12
O ses ne tatlı bir sestir ya olsada dinlesem :mrgreen:

mettoxin
27 Ağustos 2010, 23:28
bakalım çok kötü durumdayım MZ alıcam bu gidişle heralde 1 haftadan beri

piskolojiqmen bitkin durumdayım motorsuzluk beni deli ediyor :S

teknikhoca
27 Ağustos 2010, 23:34
s.a Bi mz dir gidio anlıyamadım dış görünümü pek hoş olmayan bi motor mz 301
ama tutulan bı motor anlıyamadım bı turlu bnmde kafama yattı bende bı mz almayı planlıorumda hali hazırda var eğer kafaama yatarsa alıcam hemen

yakıt tüketimi kafama takılı ve

diğer motorlardan ne gibi farklı özellikleri var

parçası zor mu bulunuo




yardım eden herkeze sımdıden tşkür ederım

İyi akşamlar. 1992 model Jawa 350TS kullanıyorum. Size iki markayı kıyaslamak amacında değilim. Ancak eski model bir motor kullanmanın zorluklarından bahsetmek istiyorum.
1980'li yıllardan kalma teknoloji ile oldukça basit düzenekte, 2 zamanlı bir makinenin günümüz yakıt tüketimi beklentilerini karşılaması elbette zordur. Bu motorlar ile istenildiğinde ekonomik olarak kullanmak mümkün olmaktadır. Ama bu yapacağınız en ufak hovardalıkta kat be kat arttığını bilin. Gerçek anlamda tadını almak istediğinizde bedelini fazlasıyla ödetecektir. Örnek vermek gerekirse, şehir içinde benim makinem 4 litre civarında yakarken (genelde 50-70km arasında ve 3 ve 4. viteslerde kullanırım) uzun yolda 120 ve üzeri süratlerde 7 litreyi bile çok rahat görebiliyor. Yağı benzin kullanma zorunluluğunu unutmayın. MZ lerin hepsi yağ pompalıdır ama genelde çok sık arıza çıkardığı için çoğunluğu iptal edip yada güvenmeyip benzine yağ katma younu seçmişlerdir.
Her ne kadar parça sıkıntısı yoksa da...bazı hayati parçalarda orjinal yada sıfır parça bulmanız zordur. Birçok parçası zamanla aşınmış olacak ve büyük bir ihtimalle son kullanıcısı olacaksınız. Gerçekten anlayan ustasını bulmak, ustaya dert anlatmak zor. Motr aksamı basit yapısından dolayı arıza vermez yapıdadır. Ama aktarma organlarında elektrik aksamında sıkıntı yaşayabilirsiniz. Gerçekten severek kullanacaksanız, ve bir kez alışırsanız, başka motor kullanamazsınız. Ben her türlü derdine rağmen, hatta bazen benzin döküp yakacak kadar kızmamam rağmen, başka motor kullanmayı düşünmüyorum mesela...
Güç konusunda oldukça tatmin edecektir sizi. 5 vitesli yapısı, düşük devirlerde gelen 25hp civarında güç tıpkı otomobil kullanır gbi rahat rahat hızlanma sağlar size. Özellikle ilk 3 viteste oldukça seridir. Birkaç kez kullanma fırsatı buluğum 251'lerde bile acemice gaz vermelerde çoğunlukla arkasını kaydırdım...
Dediğim gibi....alırken ne yakar ne yakmaza, gider mi kalır mı ya bakmayın. Çok iyi gider, gerekiği kadar da yakar. Ama eski model ve artık üretilmeyen 2 zamanlı bir motoru gerçekten seviyorsanız....alın...

mettoxin
27 Ağustos 2010, 23:40
İyi akşamlar. 1992 model Jawa 350TS kullanıyorum. Size iki markayı kıyaslamak amacında değilim. Ancak eski model bir motor kullanmanın zorluklarından bahsetmek istiyorum.
1980'li yıllardan kalma teknoloji ile oldukça basit düzenekte, 2 zamanlı bir makinenin günümüz yakıt tüketimi beklentilerini karşılaması elbette zordur. Bu motorlar ile istenildiğinde ekonomik olarak kullanmak mümkün olmaktadır. Ama bu yapacağınız en ufak hovardalıkta kat be kat arttığını bilin. Gerçek anlamda tadını almak istediğinizde bedelini fazlasıyla ödetecektir. Örnek vermek gerekirse, şehir içinde benim makinem 4 litre civarında yakarken (genelde 50-70km arasında ve 3 ve 4. viteslerde kullanırım) uzun yolda 120 ve üzeri süratlerde 7 litreyi bile çok rahat görebiliyor. Yağı benzin kullanma zorunluluğunu unutmayın. MZ lerin hepsi yağ pompalıdır ama genelde çok sık arıza çıkardığı için çoğunluğu iptal edip yada güvenmeyip benzine yağ katma younu seçmişlerdir.
Her ne kadar parça sıkıntısı yoksa da...bazı hayati parçalarda orjinal yada sıfır parça bulmanız zordur. Birçok parçası zamanla aşınmış olacak ve büyük bir ihtimalle son kullanıcısı olacaksınız. Gerçekten anlayan ustasını bulmak, ustaya dert anlatmak zor. Motr aksamı basit yapısından dolayı arıza vermez yapıdadır. Ama aktarma organlarında elektrik aksamında sıkıntı yaşayabilirsiniz. Gerçekten severek kullanacaksanız, ve bir kez alışırsanız, başka motor kullanamazsınız. Ben her türlü derdine rağmen, hatta bazen benzin döküp yakacak kadar kızmamam rağmen, başka motor kullanmayı düşünmüyorum mesela...
Güç konusunda oldukça tatmin edecektir sizi. 5 vitesli yapısı, düşük devirlerde gelen 25hp civarında güç tıpkı otomobil kullanır gbi rahat rahat hızlanma sağlar size. Özellikle ilk 3 viteste oldukça seridir. Birkaç kez kullanma fırsatı buluğum 251'lerde bile acemice gaz vermelerde çoğunlukla arkasını kaydırdım...
Dediğim gibi....alırken ne yakar ne yakmaza, gider mi kalır mı ya bakmayın. Çok iyi gider, gerekiği kadar da yakar. Ama eski model ve artık üretilmeyen 2 zamanlı bir motoru gerçekten seviyorsanız....alın...


çok güzel yorumlamıssın ellerine saglık
yardımların için tşkür ederım motordan soğudum şimdi en iyisi bulasmamak galiba:D

concorde787
27 Ağustos 2010, 23:43
arkadaşım ,benim kafamdada tam 4 aydır bir mz dir gidiyor . bir kaç tane batım ,ama hiç kurcalanmamış bir makina aradığım için beklemedeyim bir tane bayramadan sönra sözünü aldım galiba kısmetse onu alacağım. mz nin beğendiğim özellikleri
1 iki zamanlı oluşu.(kendim 2 zamanlı motor ustasıyım .ama motorsiklet tamiri yapmıyorum .motorlutestere ilaç makinaları falan tamir ediyorum.ama teori 2 zamanlı olduğu için problemim yok.)
2 250 cc hacminde tek silindir olmasına nazaran iyi bir beygir gücü ve tork vermesi.
3 malzeme kalitesi.
4 hafif ve tatminkar bir hızı var
5 temizini 1500 2000 tl aralığında alabiliyorsun.
6 sibob kaçırdı ,kesti , sente atladı derdin yok
7 al bir mz dünyayı gez.....
beğenmediklerim.
1 marşsız
2 eksoz sesi (şahsen mümkün olduğunca sessiz bir motor sürmeyi tercih ederim ..)
3 iki zamanlı olduğu için sürekli yağ takviyesi .
ama verdiği çoşku tartışılmaz... bakalım kısmetse bayramdan sonra bir tane mz im olacak

teknikhoca
27 Ağustos 2010, 23:49
çok güzel yorumlamıssın ellerine saglık
yardımların için tşkür ederım motordan soğudum şimdi en iyisi bulasmamak galiba:D

Amacım seni caydırmak yada almaya ikna etmek değildi....Sadece..gerçekten klasik özellikli, hele hele 2 zamanlı bir makineye binmek farklı bir olaydır. Egsoz sesi cazip gelebilir. motor gücü cazip gelebilir....ama öyle anda öyle bir sorunla karşılaşırsın ki....bir anda duyduğun o egsoz senfonisi büyük bir ızdıraba dönüşebilir...

Çok değil 2 saat önce...Ankara'dayım şuan... Salı günü Adana'ya döneceğim ve Ankara-Adana arasını motorla gideceğim. 15 gündür motorum yatıyordu ve aküsünün dolması ve birazda gezmek bahaesi ile akşam saatinde dışarı çıktım. Bir anda motorumda elektrik kesintisi oldu. Kontak anahtarı kısa devre yaptığı için aşrı ısındı ve elimi yaktı. Far, sinyal vs. gitti. Muhtemelen YİNE çürüyen bir kablo şase aldı gövdeden. Motor şu anda çok güvendiğim bir arkadaşımda....Göreni hayran bırakıyor, sesi görütüsü ama...arızası derdi de bitmiyor. motoru sağlam evet... Ankara-İstanbul-Yalova-Ankara hattında gitti geldi...Ama sadece motorla bitmiyor ki...

Bunları iyi düşünün...Benzin, bakım masrafları, yedek parça, yaşı gereği çürüyen aksam.....v.b.

mettoxin
27 Ağustos 2010, 23:55
arkadaşım ,benim kafamdada tam 4 aydır bir mz dir gidiyor . bir kaç tane batım ,ama hiç kurcalanmamış bir makina aradığım için beklemedeyim bir tane bayramadan sönra sözünü aldım galiba kısmetse onu alacağım. mz nin beğendiğim özellikleri
1 iki zamanlı oluşu.(kendim 2 zamanlı motor ustasıyım .ama motorsiklet tamiri yapmıyorum .motorlutestere ilaç makinaları falan tamir ediyorum.ama teori 2 zamanlı olduğu için problemim yok.)
2 250 cc hacminde tek silindir olmasına nazaran iyi bir beygir gücü ve tork vermesi.
3 malzeme kalitesi.
4 hafif ve tatminkar bir hızı var
5 temizini 1500 2000 tl aralığında alabiliyorsun.
6 sibob kaçırdı ,kesti , sente atladı derdin yok
7 al bir mz dünyayı gez.....
beğenmediklerim.
1 marşsız
2 eksoz sesi (şahsen mümkün olduğunca sessiz bir motor sürmeyi tercih ederim ..)
3 iki zamanlı olduğu için sürekli yağ takviyesi .
ama verdiği çoşku tartışılmaz... bakalım kısmetse bayramdan sonra bir tane mz im olacak

allahın izniyle inş alırsın

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:53 ----------


Amacım seni caydırmak yada almaya ikna etmek değildi....Sadece..gerçekten klasik özellikli, hele hele 2 zamanlı bir makineye binmek farklı bir olaydır. Egsoz sesi cazip gelebilir. motor gücü cazip gelebilir....ama öyle anda öyle bir sorunla karşılaşırsın ki....bir anda duyduğun o egsoz senfonisi büyük bir ızdıraba dönüşebilir...

Çok değil 2 saat önce...Ankara'dayım şuan... Salı günü Adana'ya döneceğim ve Ankara-Adana arasını motorla gideceğim. 15 gündür motorum yatıyordu ve aküsünün dolması ve birazda gezmek bahaesi ile akşam saatinde dışarı çıktım. Bir anda motorumda elektrik kesintisi oldu. Kontak anahtarı kısa devre yaptığı için aşrı ısındı ve elimi yaktı. Far, sinyal vs. gitti. Muhtemelen YİNE çürüyen bir kablo şase aldı gövdeden. Motor şu anda çok güvendiğim bir arkadaşımda....Göreni hayran bırakıyor, sesi görütüsü ama...arızası derdi de bitmiyor. motoru sağlam evet... Ankara-İstanbul-Yalova-Ankara hattında gitti geldi...Ama sadece motorla bitmiyor ki...

Bunları iyi düşünün...Benzin, bakım masrafları, yedek parça, yaşı gereği çürüyen aksam.....v.b.

işte motordan soğumaya sebeblerden bi tanesi motorun arıza göstermesi o yüzden pek bnm şartlarıma uygun olmadıgına kanaat verdım sizin sayenızde :/

concorde787
28 Ağustos 2010, 00:04
tamirini yaptığım iki zamanlı motorlarda bu güne kadar karşılaştığım ve halada yaşadığım (en sık tamir ettiğim.)arıza piston sarmasıdır .fakat işin bilincinde olan müşterilerim benzine yağ karışım oranına dikkat ettikleri sürece hiç bir sorun yaşamadıklarını biliyorum . bu makinayı kulanmak için şahsi fikrimi söyliyeyim yağ pomapasına pek güvenmediğimi söyleyebilirim .aldığım zamanda yağ pompasını devre dışı bırakmayı düşünüyorum .çünkü makanik ve plastik hortum bağlantılarıyla çalışıyor.hava yapsa hortum patlasa yağsız kalması muhtemel... ama benzine ölçülü bir şekilde kullansak ve kaliteli yağ kullanılırsa .herngi bir problem yaşanabileceğini sanmıyorum

alp_tunay
28 Ağustos 2010, 00:12
Amacım seni caydırmak yada almaya ikna etmek değildi....Sadece..gerçekten klasik özellikli, hele hele 2 zamanlı bir makineye binmek farklı bir olaydır. Egsoz sesi cazip gelebilir. motor gücü cazip gelebilir....ama öyle anda öyle bir sorunla karşılaşırsın ki....bir anda duyduğun o egsoz senfonisi büyük bir ızdıraba dönüşebilir...

Çok değil 2 saat önce...Ankara'dayım şuan... Salı günü Adana'ya döneceğim ve Ankara-Adana arasını motorla gideceğim. 15 gündür motorum yatıyordu ve aküsünün dolması ve birazda gezmek bahaesi ile akşam saatinde dışarı çıktım. Bir anda motorumda elektrik kesintisi oldu. Kontak anahtarı kısa devre yaptığı için aşrı ısındı ve elimi yaktı. Far, sinyal vs. gitti. Muhtemelen YİNE çürüyen bir kablo şase aldı gövdeden. Motor şu anda çok güvendiğim bir arkadaşımda....Göreni hayran bırakıyor, sesi görütüsü ama...arızası derdi de bitmiyor. motoru sağlam evet... Ankara-İstanbul-Yalova-Ankara hattında gitti geldi...Ama sadece motorla bitmiyor ki...

Bunları iyi düşünün...Benzin, bakım masrafları, yedek parça, yaşı gereği çürüyen aksam.....v.b.

Anlamaya çalışıyorum.... Ama anlamıyorum... Kendinle çatışıyorsun....:bounce:

Madem bu kadar sorunlu bu kadar problemli neden hala jawa ya biniyorsun?...

Bir konuyu atlıyorsun...

Mz di jawaydı bunlar eski makineler... Nerdeyse klasik... Zaten cürümü ne ki ne sorun açsın?...

motor arızası desen en basit motor... Hangi ustaya gitsen yapar.... Elektrik arızası desen çok basit bir sistem...Hangi elektrikçiye gitsen yapar...

Altı üstü 1000-1500 liralık makina... Bir çinli parası.... 20bin km binsen arıza yapsa tamir edilmese ne olur?... Bir çinli o kadar gidince zaten kullanılmaz hale gelir...:cat: Kaldıki kullanırken aldığın zevk cabası....

Şahsen 12 sene mz 251 e binmiş biri olarak diyorum ki ; Orjinal 90 model bulsam bu gün alırım.... Kendi mz imi sattığıma halen pişmanım...

Her güzel şeyin katlanılası neticeleri vardır... Gözün keserse alır binersin..
Kesinlikle yeni başlanılacak bir motor değildir... :cat:

acayüp
28 Ağustos 2010, 01:02
Anlamaya çalışıyorum.... Ama anlamıyorum... Kendinle çatışıyorsun....:bounce:

Madem bu kadar sorunlu bu kadar problemli neden hala jawa ya biniyorsun?...

Bir konuyu atlıyorsun...

Mz di jawaydı bunlar eski makineler... Nerdeyse klasik... Zaten cürümü ne ki ne sorun açsın?...

motor arızası desen en basit motor... Hangi ustaya gitsen yapar.... Elektrik arızası desen çok basit bir sistem...Hangi elektrikçiye gitsen yapar...

Altı üstü 1000-1500 liralık makina... Bir çinli parası.... 20bin km binsen arıza yapsa tamir edilmese ne olur?... Bir çinli o kadar gidince zaten kullanılmaz hale gelir...:cat: Kaldıki kullanırken aldığın zevk cabası....

Şahsen 12 sene mz 251 e binmiş biri olarak diyorum ki ; Orjinal 90 model bulsam bu gün alırım.... Kendi mz imi sattığıma halen pişmanım...

Her güzel şeyin katlanılası neticeleri vardır... Gözün keserse alır binersin..
Kesinlikle yeni başlanılacak bir motor değildir... :cat:

Arızaların basit olşu kısmına katılıyorum fakat ne olursa olsun sizi yolda bırakıyor buda insanı benizn dküp yakma oktasına getiriyor.Bu bağlamda arızanın basit oluşu hiç önem arzetmiyor.Birde ateşleme sensörü gibi kronik bir arzası varsa kesin o sensörü yanınızda taşımanız ve nasıl değiştiğini öğrenmeniz lazım. (zor değil basit bir işçilik) Bu nednele 2 kere yolda kalmıştım :( sonra öğrendim kendim yaptım hep :)

Yeni başlanıcak motor olmadığı konusuna katılıyorum. Ben o hatayı yaptım ve gerçekten çok zorlanmıştım ozamanlar.

yucika
28 Ağustos 2010, 01:37
Anlamaya çalışıyorum.... Ama anlamıyorum... Kendinle çatışıyorsun....:bounce:

Madem bu kadar sorunlu bu kadar problemli neden hala jawa ya biniyorsun?...

Bir konuyu atlıyorsun...

Mz di jawaydı bunlar eski makineler... Nerdeyse klasik... Zaten cürümü ne ki ne sorun açsın?...

motor arızası desen en basit motor... Hangi ustaya gitsen yapar.... Elektrik arızası desen çok basit bir sistem...Hangi elektrikçiye gitsen yapar...

Altı üstü 1000-1500 liralık makina... Bir çinli parası.... 20bin km binsen arıza yapsa tamir edilmese ne olur?... Bir çinli o kadar gidince zaten kullanılmaz hale gelir...:cat: Kaldıki kullanırken aldığın zevk cabası....

Şahsen 12 sene mz 251 e binmiş biri olarak diyorum ki ; Orjinal 90 model bulsam bu gün alırım.... Kendi mz imi sattığıma halen pişmanım...

Her güzel şeyin katlanılası neticeleri vardır... Gözün keserse alır binersin..
Kesinlikle yeni başlanılacak bir motor değildir... :cat:

Alp Tunay'a katılıyorum. Eğer hiç sorun görmeyim istiyorsanız elbette alacağınız motor hem yeni olacak hem de avrupa yada japon malı olacak. Böyle bile olsa sorun yaşamayacağınızın garantisi yok. Klasik sayılabilecek bir motor alacaksanız belli riskleride göze alacaksınız.
Bendeki çift silindir BMW hiç sorun çıkarmıyor üstelik 59 yaşında ama uzun yola çıkmayı düşünürmüsün dersen hayır derim. Motosikletimi çok seviyorum üstelik 3-4 ay bekledikten sonra bile hemen marş aldı. Ama atlayıp 300-500 km yola gitmem elbette. 1500-2000 lira verip bir MZ alıp binebilirisn. Emin ol seni mutlu edecektir. Ancak 20 yaşında askerlik çağına gelmiş bir motorada bindiğini unutmayacaksın. Azıcık dilinden anlayacaksın fazla üzmeyeceksin geçinip gideceksin işte.

GaCCaLL
28 Ağustos 2010, 02:03
Madem MZ hakkında bi konu sorulmuş bi kaç foto atayım da topik şenlensin :) şahsen hiç binmedim kullanmadım ama tanıdığım birinde görürsem ilk kullanmak istediğim aletlerden kendisi küçüklüğümden beridir görürdüm memlekette ama kısmet olmadı işte.adamlar motorları modifiye etmişler bilmiyorum belki verilmiştir burda ama ben genede koyayım resimleri :)


http://img841.imageshack.us/img841/1082/mzetz2511.jpg

http://img828.imageshack.us/img828/5026/nicemz09.jpg

alp_tunay
28 Ağustos 2010, 02:41
Arızaların basit olşu kısmına katılıyorum fakat ne olursa olsun sizi yolda bırakıyor buda insanı benizn dküp yakma oktasına getiriyor.Bu bağlamda arızanın basit oluşu hiç önem arzetmiyor.Birde ateşleme sensörü gibi kronik bir arzası varsa kesin o sensörü yanınızda taşımanız ve nasıl değiştiğini öğrenmeniz lazım. (zor değil basit bir işçilik) Bu nednele 2 kere yolda kalmıştım :( sonra öğrendim kendim yaptım hep :)

Yeni başlanıcak motor olmadığı konusuna katılıyorum. Ben o hatayı yaptım ve gerçekten çok zorlanmıştım ozamanlar.

Türkiyede doğu anadolu ve güneydoğu hariç her yere gittim MZ le... Değil yolda kalmak aksilik bile yaşamadım.... :cat::cat:

12 sene bindim... Hiç yolda kalmadım...


Bu tip makinalara mutlaka çok iyi bir ustanız varsa bineceksiniz...:cat:
Ya da kendiniz iyi anlayacaksınız... :cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:29 ----------

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/23498-mz-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html

Bu linkte aradığınız herşey var..... Memnun olanlar memnun olmayanlar....

teknikhoca
28 Ağustos 2010, 07:26
Türkiyede doğu anadolu ve güneydoğu hariç her yere gittim MZ le... Değil yolda kalmak aksilik bile yaşamadım.... :cat::cat:

12 sene bindim... Hiç yolda kalmadım...


Bu tip makinalara mutlaka çok iyi bir ustanız varsa bineceksiniz...:cat:
Ya da kendiniz iyi anlayacaksınız... :cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:29 ----------

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/23498-mz-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html

Bu linkte aradığınız herşey var..... Memnun olanlar memnun olmayanlar....

Günaydın herkese...
Aslında aynı şeylerden bahsediyoruz sizinle. Neden hala biniyorsunuz sorunun yanıtıda, alma sebebimle aynı. Az çok elimden gelen ufak tamir işleri olmasa, yada gerçekten sevmesem bu motoru bazen çok zor durumlarda kalabilrdim mesela. Ben jawa ile (amacım yine MZ-jawa karşılaştırması değildir. Bunu belirteyim) Ağustos ayı başında 1400km yol yaptım ve salı günü 500km yola gideceğim. Gider di gitmezdi sorunu değil mesele. Yanımda türlü aletler ve yedek parçalarla gidiyorum. İstanbula gidiş gelişimde eriyen şarj kablosu dışında motor hiç sorun çıkartmadı bana. Ama basit bir şarj kablosunun erimesi, kontak kablosunun şase yapması, hatta çürüyen şasesine bağlı kopan egsozu eğer gerçekten seviyor ve gerçekten elinizden bir şey geliyorsa sizi motorunuzdan soğutmuyor. Bir arkadaşım 59 yaşında bir BMW ye bindiğini hiç sorun çıkarmadığını söyledi ve ekledi....ben 500km yola gitmeyi cesaret edemem...anlatmak istediğim bu. 16-20 yaş gurubu gençlerin emin olun sadece gücüne ve sesine hayran kalıp aldıkları bu motorlar neticesinde ya tamirciden çıkamıyorlar, yada tanımadıkları makineler ile ciddi kazalar yapabiliyorlar.
12 yıl bindiğinizi ve sorun yaşamadığınızı belirtmişsiniz. Alp bey benim makinem de 1992'den 2009 yılına kadar sahibine sorun çıkartmamış olabilir. Ama artık 17 yaşında bir makine...bende sorun çıkartacaktır. Paylaşmak istediğim bu...

teknikhoca
28 Ağustos 2010, 16:15
Anlamaya çalışıyorum.... Ama anlamıyorum... Kendinle çatışıyorsun....:bounce:

Madem bu kadar sorunlu bu kadar problemli neden hala jawa ya biniyorsun?...

Bir konuyu atlıyorsun...

Mz di jawaydı bunlar eski makineler... Nerdeyse klasik... Zaten cürümü ne ki ne sorun açsın?...

motor arızası desen en basit motor... Hangi ustaya gitsen yapar.... Elektrik arızası desen çok basit bir sistem...Hangi elektrikçiye gitsen yapar...

Altı üstü 1000-1500 liralık makina... Bir çinli parası.... 20bin km binsen arıza yapsa tamir edilmese ne olur?... Bir çinli o kadar gidince zaten kullanılmaz hale gelir...:cat: Kaldıki kullanırken aldığın zevk cabası....

Şahsen 12 sene mz 251 e binmiş biri olarak diyorum ki ; Orjinal 90 model bulsam bu gün alırım.... Kendi mz imi sattığıma halen pişmanım...

Her güzel şeyin katlanılası neticeleri vardır... Gözün keserse alır binersin..
Kesinlikle yeni başlanılacak bir motor değildir... :cat:

Bu motorlara sahip olmak eski model amerikanlara binmek gibidir. yukarıdaki yazımda benim yaşadıklarımı yaşarsanız, ve katlanabilirseniz alın dedim. Ha...ben bu makineye gerçekten sevdiğim için biniyor ve katlanıyorum. Çevremde kim varsa sat dediği halde satmak niyetinde değilim. Ama bu bir başkasına "aman kaçırma....sesi güzel...v.s güzel...bir iki sorun çıkartır ama sorun olmaz" diyemem...Çünkü benim için motorunun yanması sorun değildir ama bir başkası için basit bir tıkırtı çileden çıkmaya yeterdir. Bu motoru alırken yada satarken yaşanılan zorulukları özellikle de kullanıcısı iken paylaşmak istedim sadece... Yoksa gerçekten dayanılmaz olsa....600 liralık makine için çekilir dertler değil. Benim için de arkadaş içinde...Bilsin ki bunlar bunar başına gelecek. O zaman alır...sıkıntı olursa burada paylaşır. Ama en azından siz gördünüz...Kaç kişi bu makineler hakkında olumsuz düşüncelerden bahsetti...Birkaç kez binmek yada duydukları ile...Ben makinelerin kötü yanlarını değil YAŞLI makinelerin olası sorunlarını dile getirdim.

mka19
05 Ağustos 2011, 16:39
bende 1991 mz aldım çok memnunum,şanzımana conta kestirdim şimdi geziyorum bayır baca.çok zevkli

cenkşenver
05 Ağustos 2011, 18:05
bendede vardı 301 hakiki telcant yuvarlak göstergeli alman mz alırken bana veren arkadaş gıranaj yaptırmıştı polyesterden takınca surat makinelere benziyodu gıranajları sökmüştüm cok agır bi makineydi ufaken ama mz imle oynamışlar ön burclar kısaltılmış 160 cok rahat gördüm dahada basamıyodum korkudan hiç bir mz le benim kadar basanı görmedim inada girenlerde 130 da kaldılar birkeresinde işe gidiyodum pilatin oksitleme yapmıştı arkadaşın 250 lik mz aldım e5 te 130 gördüm makine konturolden cıkttı kafasına göre bi saga bi gola kayıyo meyer benimki gibi deyil onu anladım ön bırclar cok diri bi duruş sergiliyor surat yaptıkca rüzgar gögüsten kaldırıyordu bunu anladım ama cok serii cok kaza yaşadım mz le hani derlerya tadı damagımda kaldı onun tadı öyle birşey bikere gezdirmesin inesin gelmiyor:queen:

sinan08
05 Ağustos 2011, 19:01
1 sene kadar bende kulllandım. o motorun rahat oturuş pozisyonunu başka hiçbi modelde yaşayamıyorum. çok yaktığı konusunada katılmıyorum. mz in kasası gücüne göre hafif kalıo sadece bu sorundu.

c3nk
05 Ağustos 2011, 19:08
bu devirde mz kullanılmaz, 600RR kadar yakıyor.

cenkşenver
05 Ağustos 2011, 19:17
20 tl ile kaynarcadan kadıköye giderdim gelirdim daha gezmeye benzinim olmazdı depoda hortum gibi cekiyor ama gidiyor ozamanları şimdi en 500 yarısı bile deyil

kashmar54
05 Ağustos 2011, 20:46
301 mz karbüratör memesini ufaltıp iğneyi aşağı indirdim.
ne yaptıysam en az yaktığı 1 lt ile 22 km den aşağı düşmedi.
oda normal kullanım. sadece o gün denemek için öyle kullandım
yoksa normalde yüksek devirde kullanıyom o zamanda 20 kr nin çok üstüne çıkıyo

piyanist_irf
05 Ağustos 2011, 22:59
bir hanede 3 mz vardı ailecek mz e biniyorduk ancak o yıllarda benzin şimdiki kadar pahalı olmadığı için dokunmuyordu pek :)

hey gidi günler beeee eksoz yeni ise arkadan doğru gaz verdiğinizde ıslık sesini andıran tatlı bir ses çıkartıyordu bayılırdım o sese :)

daha sonra kendiminkini satıp 301 cc aldım , serin bir kış günü boş asfaltta şeytan dürttü biraz gaz açayım dedim :)

110-120-140 ve tam 155 km ile giderken motor kitledi ve bunun sebebide yağlamayı kesmesiydi anlık bir ferenlemeyle altımdan kaydı gitti 30 mt kadar sürüklendim sonra kalktım silkelendim toprağa saplandığı için ön maşalar motora doğru eğişmiş marş koluna bastım tın tın çalıştı 1 vitesle tın tın eve götürmüş ve o günü motosiklet ile yaptığım ilk kazam olarak arşivime gömmüştüm :)

çok seri ve şimdiki benzin fiyatlarına göre canınızı yakacağına garanti veririm bir benzin istasyonunuz yoksa :) fakat her şeyin bedeli var sorun değil derseniz alın derim , şasi ağırlığına göre motoru kuvvetli kalıyor ve ani frenlemede anında yan yatıyor denge yok kesinlikle akıllı kullanılacak bir makinadır , fiyatlarıda çin çan çong lara göre bedava sayılır hiç olmazsa yakıyor ama adam gibi gidiyorda :)

çok uzun kilometreler teptim mz ile istisnalar kaideyi bozmaz fakat hiç bir zaman yaptığım kaza dışında beni yolda bırakmadı katır gibi eşindi durdu ,keşke benzin ucuz olsada yine mz e binsem...