PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : [Röportaj] Kenan Sofuoğlu #54



AydoganX
19 Temmuz 2010, 17:12
Her ne kadar sezon öncesi 2010 Mart ayında yayınlanmış bir röportaj olsa da Kenan'la ilgili güzel bilgiler içeren bir söyleşi olmuş.
Özellikle federasyon ile alakalı görüşlerine katılmamak mümkün değil. Buyrun:

--------------------------------------------------

Geçtiğimiz yılı Dünya Motosiklet Supersport Şampiyonası’nda üçüncü olarak noktalayan 2007 şampiyonu sürücümüz Kenan Sofuoğlu, bu yıl hedefinin yeniden zirve olduğunu açıkladı.

“Hedefim yine şampiyonluk”
Bu sezon yeniden hedefini şampiyonluk olarak açıklayan Kenan Sofuoğlu, 2011’de ise MotoGP Dünya Şampiyonası’nın yeni ve tek alt kategorisi olan Moto2 sınıfında yarışmayı istediğini sözlerine ekledi. 2009 sezonunu üçüncü olarak noktaladıktan sonra sezonun başlangıcına sayılı günler kala son antrenmanlarını Autodrom’da yapan Kenan Sofuoğlu, sorularımızı içtenlikle yanıtladı.

http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Kenan54/1.jpg

Şampiyonluk hedefiyle yeniden geri döndüğünüz Supersport sınıfında sezonu
üçüncülükle tamamladınız. Bize sezonun genel değerlendirmesini yapar mısınız?

Takım olarak 2009’a bir önceki sezon kullandığımız motorlarla başlamıştık. Her şey bizim açımızdan çok iyi gidiyordu. Avustralya’daki ilk yarışı kazandım, takım arkadaşım Andrew Pitt de ikinci olmuştu. Üçüncü yarıştan itibaren Honda bize 2009 model CBR 600’leri verdi.
Bu motor bir öncekinden 15 beygir daha güçsüzdü. Tam olarak yarışlara hazır da değildi. Biz de bu motorlarla çıktığımız yarışlarda pek istediğimiz performansı sergileyemedik ama sezonun sonuna doğru motoru iyileştirerek yeniden zirveyi zorlamaya başladım. Kazandığım yarışlar da oldu ama bu da şampiyonluğa yetmedi ve üçüncü sırada sezonu noktaladım. Motorumuzdan o dönemlerde istediğimiz performansı alamasam da Amerika’da kazandığım yarıştaki avantajımız herkesin o pistte ilk kez yarışıyor olmasıydı. Hiçbir takımın elinde o pistte önceden bir bilgi yoktu. Herkes açısından şanslar eşitti ve son turda rakiplerimi geçerek zafere kazanmayı başardım. Sezonu Supersport’da ilk üçte bitirmek benim açımdan kötü bir sonuç olmasa bile tabii ki yeniden şampiyon olmak isterdik ama kısmet olmadı. Bu sezon 2009’daki hataları tekrarlamayacağız.

Bu sezon yarışacağınız motor olan Honda CBR 600RR sizin istediğiniz düzeye geldi mi?

Motoru demin de bahsettiğim gibi geçtiğimiz sezondan itibaren üzerinde çok çalışarak şu an istediğimiz seviyeye getirdik. Geçtiğimiz kış kendi açımdan fazla test yapamadım ama motorum şu an Dünya Şampiyonu olabilecek seviyede hazır durumda. 2009’un son yarışlarında bu motorla derecelerim çok iyiydi. Aynı motorla bu sezon da yarışacağım için şampiyonluk şansımı çok yüksek görüyorum.

Şu an fizik olarak form durumunuz ne düzeyde? Sezona tam anlamıyla hazır mısınız?

Son iki ay motorumdan uzak kaldım ve fazla bir test dönemi geçiremedim. Ama sonuçta ben tecrübeli ve Dünya Şampiyonası’nda yarışan bir pilotum. İki ay motor kullanmadım diye sürmeyi unutacak biri değilim. Sezonun başlamasından önce kendi Supermoto’m ile Autodrom’da bir hafta boyunca çok sıkı antrenmanlar yaptım. Kros antrenmanı yaparken sakatlanan ayağımın ise şu an büyük ölçüde iyileştiğini söyleyebilirim.

Geçen sene Supersport’da çekiştiğiniz rakipleriniz yine mücadelede yer alacak. Bu sezon zirve için çekişme sizce kimler arasında olur?

Bu sene çekişmenin her pistte benimle birlikte favori olarak gösterilen Eugene Laverty ve Juan Lascorz arasında geçeceğini düşünüyorum. Laverty geçen seneyi ikinci olarak tamamladığı için bana nazaran daha favori olarak gösteriliyor. Ama daha önce de söylediğim gibi ben geçen sene performans olarak kötü sayılabilecek bir motorla iyi bir mücadele verdim. Geçen seneki takım arkadaşım Andrew Pitt 2008’in Dünya Supersport Şampiyonu’ydu ama aynı motorla geçen sezonu yedinci olarak tamamladı. Her ne kadar Laverty favori olarak gösterilse de ben bu sene geliştirilen motorumla oldukça iddialıyım. Bu yüzden kendimi üçümüz arasında en yüksek favori olarak görüyorum.


http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Kenan54/2.jpg
“SEZONU SUPERSPORT’DA ÜÇÜNCÜ BİTİRMEK TABİİ Kİ BEKLENEN SONUÇ DEĞİLDİ. AMA YİNE DE İLK ÜÇ SIRADA OLMAK O KADAR DA KÖTÜ SAYILMAZ”


Geçtiğimiz aylarda İstanbul Park Pisti hakkında basına yaptığınız açıklamaların ardından pistin işletmecileri tarafından tehdit aldığınız iddia edildi. Size karşı böyle bir yaklaşımları oldu mu?

Bu konu aslında şu an Türkiye Motosiklet Federasyonu Başkanlığını yapan Süleyman Memnun’un olayı fazla abartması oldu. Kesinlikle böyle bir tehdit almadım. Benim ne Can Güçlü ne de Bernie Ecclestone ile herhangi bir kişisel problemim yoktur. Süleyman Memnun bu konularda beni farklı yönlendirmek istedi. Ben de esasında başkanımız diye Onun tarafında duruyordum ama hiçbir zaman sporun içindeki insanlarla kavgalı olmak istemem. Süleyman Memnun’un açıklamalarından sonra benim Formula 1’e karşı olduğumu düşündüler. Kendileri ile telefonla görüştüm ama kesinlikle tehdit diye bir şey olmadı. Ben bundan sonra kesinlikle bu polemiklerin dışında kalıp tamamen işime konsantre olmak istiyorum. Federasyon başkanımız beni zamanında bu tarz polemiklerin içine fazlasıyla attı zaten. Ama artık sadece yarışımla ve başarılarımla kamuoyunda yer almak istiyorum. Bu son gelişmelerden sonra, açıkçası Süleyman Memnun’a karşı kırgınım.

http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Kenan54/3.jpg
“İSTANBUL PARK PİSTİ HAKKINDA DEMEÇLERİMDEN SONRA KESİNLİKLE ECCLESTONE’DAN BİR TEHDİT ALMADIM”

Geçen sene sizi destekleyen Diyanetspor ile bu sezon da birlikteliğiniz devam edecek mi?

Ben o birlikteliği bitirdim. Bunu bitirme sebebim ise geçen sene hiçbir maddi destek vermediler. Bu sezon da yine bir destekleri olmayacağı için ben tek taraflı bunu bitirdim. Az da olsa onların sporcuları olduğum için ufak da olsa bir destek vermeleri gerekiyordu. Bu da olmayacağı için onlardan ayrıldım. Şu an ülkemizin büyük futbol kulüpleri ile alakalı planlarımız var. Eğer bir kulüple anlaşabilirsek onların armasını tulumumda ya da kaskımda taşıyacağım. Şu an Fenerbahçe ile bu konuda görüşme halindeyiz. Olmazsa diğer kulüplerimiz ile de böyle bir işbirliğine gidebiliriz. Bu sene de geçen sezon olduğu gibi Red Bull Türkiye beni desteklemeye devam edecek. Genellemeye bakılırsa da en memnun olduğum sponsorum diyebilirim. Üç sezondur kendileri ile çok iyi bir işbirliği içindeyiz. Hannspree Tenkate renklerinde yurtdışındaki sponsorlarımız da yine aynı olacak.

Geçen sezon almaya hak kazandığınız 700.000 TL’lık İddia gelirini de reddettiğiniz konuşuldu. Bu konudaki düşünceleriniz nelerdir?

Beni geçen sene en çok üzen konu açıkçası bu oldu. Çok şeyler yazıldı çizildi ama ben yeniden burada söylüyorum alın teriyle kazanmadığım için bu parayı almak istemedim. Ben Spor Toto Teşkilat Müdürü Bekir Yunus Uçar’a daha önce İddia’dan ismimi çıkartılmasını da talep etmiştim. Büyük sayılabilecek bir meblağ gerçi ama ben sporu başladığım ilk zamanlardan bugüne kadar hiç para kazanmak için yapmadım. Ben bu sporu bir Türk olarak Dünya Şampiyonası’nda başarılı olmak istediğim için yaptım. Başından beri bu parayı istemeyip eğer ihtiyacı olan bir yer ya da kurum varsa oraya verin diye Spor Toto Teşkilatı’na söyledim. Çok param olduğu için bu geliri istemediğim bile söylendi. Ama dediğim gibi benim bu konuda fikirlerim açıkça bellidir. Şu an bu paranın nasıl değerlendirileceğini ve bu sezon da İddia’da yer alıp almayacağımı inanın en son bilen kişi benim. Sezonun başlangıç arifesinde de hiç ilgilendiğim bir konu da değil açıkçası. Bu devletin bir şekilde sporcusuna desteğiydi ama bu parayı almayı kesinlikle düşünmüyorum.

Hansspree Tenkate Honda takımı ile sözleşmeniz ne zaman sona erecek, gelecek için planlarınız nelerdir?

Şu an bünyesinde yarıştığım Hansspree Tenkate Honda takımı ile birlikteliğim 2011 sezonunda da devam edecek. Ben geçen sene başında 2009 ve 2010’da Supersport’da, 2011’de de Superbike’da yarışmam yönünde bir sözleşme yaptım. Ama bu sözleşmeyi yaparken takım yöneticilerime 2011’de mümkünse Superbike’dan çok MotoGP’de bu yıl yeni kurulan ve 600 cc. Motosikletlerin yer aldığı Moto2 sınıfında yarışmayı istediğimi söyledim. Takımım da Supersport ve Superbike sınıfında zaten ekiplerinin olduğunu, 2011’de de gerekirse Moto2 sınıfı için gerekeni yapabileceğini söyledi. Ben Honda’ya güveniyorum. Çok iyi bir işbirliği içindeyiz. Bu sezon sonunda 2011 için ne yapacağımıza oturup karar vereceğiz. Tabii ki bu sezon hedeflediğim başarıya ulaşmam gerekiyor ki 2011’in planını yapabileyim. Bana soracak olursanız 2011’de Dünya Moto2 Şampiyonası’nda yarışmak istiyorum.

Sizin anlaşmalarınızı menajerlik olarak kim üstleniyor?

Benim menajerliğimi ayrıca Hannspree Tenkate takımının da menajeri olan Ronald Tenkate yürütüyor. Normalde yapmadığı bir şeydir ama beni 2006’da aralarında katıldığımdan beri yetiştirerek bugünlere getirdiler. Takıma ilk girdiğimden beri benim bütün anlaşmalarımı kendisinin yapacağını söyledi. Bu sene beşinci sezonum olacak ve benim her türlü işimi halletmeye devam ediyor. 2008’de bilindiği gibi kötü dönemlerim oldu ama benden hiçbir zaman vazgeçmediler. Ben Tenkate takımı ile daha uzun yıllar yarışmayı istiyorum. Çünkü böyle profesyonel bir ekipte yarıştıkça işinizden zevk alıyorsunuz. Dünyanın her yerinde belki onbinlerce yarışçı Tenkate bünyesinde yarışmak için can atıyor. O da bana güvenip Supersport’ta şans veriyor. Ben de bana bu güvenlerini çok çalışıp boşa çıkartmamak istiyorum. Her attığım adımda onlara sorarak destek alarak hareket ediyorum. Burada yaptığım antrenmanı bile onlara sordum ki bu birçok sürücünün yapmadığı bir şeydir. Geçirdiğim son sakatlıktan sonra onlara bir daha Motocross antrenmanı yapmayacağıma
dair söz verdim.

Önümüzdeki senelerde Türk seyircilerin önünde bir uluslararası yarışta yarışabileceğinize inanıyor musunuz?

Bunun için öncelikle adam gibi bir federasyonumuzun olması gerekiyor. Evvela Türkiye’deki federasyonumuzu toparlamamız gerekiyor ki sonra uluslararası bir yarışı düşünelim. Bence şu an ülkemizde bunu yapabilecek kapasitede bir federasyon yok.

Türkiye’deki sevenlerinize söyleyecekleriniz nelerdir?


Benim 2009 sezonunda üçüncü olduktan sonra eskisi kadar işime sıkı sarılmadığım, yeteri kadar çalışmadığım söylendi. Ben 2007’de Dünya Şampiyonu olmuştum ama inanın geçen sezon ondan daha çok mücadeleler verdim. 2010’da umarım daha iyi bir motorla çok iyi bir sezon geçireceğiz. Bu sezon öncesinde 2007’de bile bu kadar Dünya Şampiyonu olmak istememiştim. Motivasyon olarak en üst düzeydeyim ve moralim fizik kondisyonum gayet iyi seviyede. Dünya şampiyonalarının hiçbir dalı kesinlikle kolay değildir. Elimden gelen her şeyi hazırlık döneminde yaptığıma inanıyorum. Sevenlerim sağ olsunlar, manevi desteklerini benden hiç esirgemiyorlar. Önümüzde uzun ve zorlu bir yol var. Hep beraber bu zorlu ve uzun yolu aşıp mutlu sona ulaşacağıma inanıyorum. Bu sezon yine benden dualarını ve desteklerini eksik etmesinler.


“İSTANBUL PARK’TA ULUSLAR ARASI BİR YARIŞ YAPABİLMEMİZ İÇİN ÖNCELİKLE ADAM GİBİ BİR FEDERASYONUMUZ OLMASI ŞART”
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Kenan54/4.jpg


Kaynak : www.e-otodergi.com Mart 2010 sayısı sayfa: 79-80-81-82
Yazı ve fotoğraflar : Gürkan Çağlar

Emrah81
20 Temmuz 2010, 19:30
Sağolun AydoğanX.

KUVVETMİRA
20 Temmuz 2010, 20:53
fenerbahçe arması taşıyabilirmiş! renkdaşımızdır, aldık kabul ettik.
federasyon hakkındaki düşüncelerindede haklıdır.
bu güzel paylaşım için teşekkür ederiz İsmail.
haber atlatmışsın, ELİNT uyusun :)

AydoganX
29 Temmuz 2010, 13:50
Sağolun AydoğanX.

bu güzel paylaşım için teşekkür ederiz İsmail
Rica ederim arkadaşlar.