PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Zinciri yağlamak..



wanda
29 Haziran 2010, 17:31
Mt zincirlerinin yağlanması bilindik şekilde piyasada olan sıvı yağlar ile yapılıyor, bazende piyasada özel zincir yağları adı altında yağlar varki tartışma götürür bir konu, benim sizlere zincirin nasıl yağlanması konusunda bir önerim olacakki, bu sistemide 60 senelik bir BMW motor kullanıcısından öğrendiğim bilgidir ki, son derecede mantıklı ve etkili bir yöntemdir..

Motorsikletin zincirini söküyoruz, bir kap içinde mazot daha iyisi benzin ile eski yağ kalıntısı kalmayacak kadar yıkıyoruz, bir bez ile kuruluyor ve yüksüklerin içindeki benzinin kuruması için biyere asıyoruz, bundan sonra yapacağımız ise metal ve yayvan bir kabın içine gres yağı (dişli için olan) koyuyoruz ve bunu kısık bir ateşin üstüne koyarak incelmesini sağlıyoruz, ve kuruyan zinciri bu yağ içinde her yerine girdiğine emin oluncaya kadar, yağa buluyoruz, ve zinciri kaldırıp biryere asıyoruz..

Bu şekilde yağlanan zincir uzun zaman yağ korumasında kalır ve janta oraya buraya yağ sıçraması yapmaz, ben böyle yapıyorum, ve çokta iyi bir yöntem olduğuna inanıyorum, paylaşmak istedim... Saygılar.

Sinan Aksu
29 Haziran 2010, 17:38
Güzel bi sistem belkide. Fakat bu sistem O-ring'li zincirler için için zararli olmazmi? Malum mazot'un eritici etkisi var. Yağ katmanlarının biriktiği keçeye zarar vermezmi? :silent:

Omicron
29 Haziran 2010, 17:45
paylaşımın için teşekkürler. tabii denemekte fayda var. ben ise motoru arka sehpaya kaldırarak tekeri serbest bıraktıktan sonra birinci vitese alıp rölantide tekerin dönmesini sağlayıp önce gazyağı ile tertemiz yapıyorum. gazyağının buharlaşmasını bir süre (ben genellikle 3-4 saat bekliyorum uzun zaman boşluğumdan dolayı) bekledikten sonra sprey motul zincir spreyi ile motor yine arka sehpa üzerinde birinci viteste ve rölantide çalışırken yağlamasını yapıyorum. memnunum. şimdilik zincirim 20.000 km oldu ve bir sorun yaşatmadı umarım daha da sorun yaşatmaz.
saygılar.

rasta07
29 Haziran 2010, 17:47
O-ring için gaz yağı dışında ki maddeler zararlı sanırım , özellikle benzin gibi maddeler esnemesine sebep oluyor , diğer tür zincirler için önerilebilir , yine de ustaların bilgilerini merakla bekliyorum...

Ayrıca ben motoru bir süre kullandıktan sonra ( yani zincir sıcakken ) gaz yağı ve fırça ile güzelce temizliyorum zinicirİ , bir süre kurumasanı bekliyor , 5 -10 dk kadar tekrar biniyorum motora ve zincir arasında kalan tortunun ve diğer maddelerin dökülmesini sağlıyor bu ( ayrıca zinciri ısıtıyorda ) daha sonrada zincir yağı ile bolca yağlıyorum ve kurumasını bekliyorum tekrar . Yağlamada zincirin sıcak olması önemli , ki daha iyi yapışsın zincir yağı ...

panic adak
29 Haziran 2010, 17:52
bende zincirimi temizlemek için gazyağı aradım ama arkadaşlar sivasta gazyağı bulamadım. bu sebeple ne yapacağımı şaşırdım. nasıl bir şehirde yaşamaktayım anlamadım. GAZ YAĞI YOK...

huska
29 Haziran 2010, 17:52
biraz zahmetli olur ama olabilir hiç denemedim. sanki ön dişli gresten dolayı cok toz toplar diye düşünüyorum:silent::rendeer:

Sinan Aksu
29 Haziran 2010, 17:52
O-ring için gaz yağı dışında ki maddeler zararlı sanırım , özellikle benzin gibi maddeler esnemesine sebep oluyor , diğer tür zincirler için önerilebilir , yine de ustaların bilgilerini merakla bekliyorum...

Ayrıca ben motoru bir süre kullandıktan sonra ( yani zincir sıcakken ) gaz yağı ve fırça ile güzelce temizliyorum zinicirİ , bir süre kurumasanı bekliyor , 5 -10 dk kadar tekrar biniyorum motora ve zincir arasında kalan tortunun ve diğer maddelerin dökülmesini sağlıyor bu ( ayrıca zinciri ısıtıyorda ) daha sonrada zincir yağı ile bolca yağlıyorum . Yağlamada zincirin sıcak olması önemli , ki daha iyi yapışsın zincir yağı ...


Fırça ile temizlemek yerine ''Cam sil'' dediğimiz fıs fıs'lı plastik kutuların içine gaz yağını koyup fıs fıs yaparak temizlerseniz daha iyi sonuç alırsınız. Kaba tortuların zincirden atmak için gerekirse tekrar fırça kullanmanız temizlik açısından daha sağlıklı oluyor :rendeer:

rasta07
29 Haziran 2010, 17:55
Fırça ile temizlemek yerine ''Cam sil'' dediğimiz fıs fıs'lı plastik kutuların içine gaz yağını koyup fıs fıs yaparak temizlerseniz daha iyi sonuç alırsınız. Kaba tortuların zincirden atmak için gerekirse tekrar fırça kullanmanız temizlik açısından daha sağlıklı oluyor :rendeer:

Bende cam sillere koyuyorum ayrıca fırçada yapıyorum , daha iyi oluyor gibi o şekilde , hatta zamanım bolsa diş fırçası ile uğraşıyorum yavaş yavaş :queen: ...

cagriaksu
29 Haziran 2010, 19:11
Arkadaşlar bildiğim kadari ile tüm gres yağı varyasyonları aslında bir nevi sabun, yani çözücü etkiyede sahip, o yüzden o-ring olan zincirlerde lastiğin erimesine sebep olabilir.

vlad1462
29 Haziran 2010, 20:19
en güzel zincir bakımı fren balata temizleyici sprey yardımıyla zinciri önceki yağ ve pisliklerden arındırdıktan sonra 80 veya 90 numara gibi dişli yağlarıyla yağlamaktır bence. şehir kullanımda 200-300 km gibi kullanım sonunda tekrar yağlanması, bir kaç bin km aralığındada tekrar temizlenmesi yeterli olacaktır. ancak uzun yola çıkılacaksa zincir spreyi daha pratik ve daha uzun zincire tutunma avantajlarıyla tercih edilebilir. zincir spreyi pratik olsada dişli yağından daha fazla toz ve pislik toplaması sebebiyle ben pek sıcak yaklaşmıyorum ve işim gereği yağa pasa fazlasıyla aşina olduğumdan normal dişli yağı kullanıyorum. normal kullanıcılar her zaman benim gibi elinde yağdanlık, zincir yağalama işleriyle uğraşmaz tabi. balata temizleyici spreyler gözlemlediğim kadarıyla o-ring leri şişirip bozmuyor, zaten sprey hemen kuruyor ve peşindende yağ uygulanacağı için sorun çıkarmayacaktır. ama benzin, tiner vb. sıvılar anında bozabilir, zincir temizlenirken bu maddeler kullanılmamalı.

jesse
29 Haziran 2010, 21:00
zincir temizleme mazot fırça ve aka tekerin sehpaya kaldırılması ile yapılan kombine bir işlemdir.. benzin oringleri bozar .. yeni nesil zincrler benzin kullanamaz .. oring siz zincirler için benzin sorun teşkil etmez..

mazot yagın incelmiş halidir .. boylece hem temizleyip hemde mazot benzin gibi uçup girmediginden .. tortu bırakmayacaktır..

bikaç püf noktası ....

ben zinciri temizlerken ..bunları yapıyorum .. motor arka sehpaya alınır... nalburdan alacagınız 5 yada 7 lira degerinde havalı bahçe ilaçlama kabına 2 litre mazot konur ... zaten tamamı iki litrelik bir kap.. motor çalıştırılır .. 1 viteste serbestçe döndürülür.. bu şekilde basınçlı mazot püskürtülür.. 2 dakika sonra hem zincirdeki .. hem dişlilerdeki .. hemde ön dişlinin koruma kabında kalan yag kir vs vs. .akıp gidecektir.. çok kolay ve çok kısa bir işlemdir..

ikinci bölüm.. motor durdurulur.... temiz bir fırça ile kenarda köşede kalan yaglar temizlenir .. tekrardan mazot püskürtülür.. motor çalıştırılır ve fazla mazotu kiri zincirden atmak için arka telerlek devirli döndürülür...

önemli husus.. motor zincirinizi suyla sabunla yıkamayınnnnnn......

suyla yıkadıgınız zincir yagı sıkınca suyu hapseder... buda zincirin paslanmasına olanak saglar.. zinciri paslı gezen her motorcu ..bu şekilde yapslardı pas ve çürümelere aşınmalara karşı önlem alırlardı ..

bölüm üç... motorun dönmesiyle oringlerde mazot veya partiküller kalmayacaktır.. kalsa bile mazot zaten yag bileşimidir zarar vermez... motorunuzu çalıştırıp zincir sıpreyinizi sıkabilirsiniz...bolca yaglamaktan korkmayın ...

çünkü ıslak ve sabunlu ve temizlenmemiş zincire sıkılan yag .. her tarrafa sıçrar ..

kuru ve temiz szincirden yag sıçramaz.. deneyin ve görün...

motoru şimdi yıkayıp temizleyebilirsimniz...... çünkü mazot lastiklere ve jantlara sıçramıştır.. yagladıgınız zincire su gelmesinden korkmayın .. çünkü koruycu yag tabakası zincire su geçirmez...

en son aşama motoru güzelce yıkamak .. ve zincir yagınınkurumasını beklemek için 1 2 saate iktiyacınız var.. zaten yıka kurula sil parlat zman alacaktr... geceden yapıp gündüz motora binenler daha şanslıdır .. çünkü yag zincire iyi ce yapışmış olacaktır..

bir parça yardımcı olabildimse ne güzel ... (: sevgiler saygılar...

isteyenler zincirlerimi görmeye gelebilrir :D

hasanpinar0537
29 Haziran 2010, 22:13
yeni temizlenmiş zincirim...
http://img685.imageshack.us/img685/7475/dsc00394t.jpg (http://img685.imageshack.us/i/dsc00394t.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
yeni yağlanmış zincirim...
http://img689.imageshack.us/img689/4895/dsc00407m.jpg (http://img689.imageshack.us/i/dsc00407m.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

otopsici
29 Haziran 2010, 22:40
Mt zincirlerinin yağlanması bilindik şekilde piyasada olan sıvı yağlar ile yapılıyor, bazende piyasada özel zincir yağları adı altında yağlar varki tartışma götürür bir konu, benim sizlere zincirin nasıl yağlanması konusunda bir önerim olacakki, bu sistemide 60 senelik bir BMW motor kullanıcısından öğrendiğim bilgidir ki, son derecede mantıklı ve etkili bir yöntemdir..

Motorsikletin zincirini söküyoruz, bir kap içinde mazot daha iyisi benzin ile eski yağ kalıntısı kalmayacak kadar yıkıyoruz, bir bez ile kuruluyor ve yüksüklerin içindeki benzinin kuruması için biyere asıyoruz, bundan sonra yapacağımız ise metal ve yayvan bir kabın içine gres yağı (dişli için olan) koyuyoruz ve bunu kısık bir ateşin üstüne koyarak incelmesini sağlıyoruz, ve kuruyan zinciri bu yağ içinde her yerine girdiğine emin oluncaya kadar, yağa buluyoruz, ve zinciri kaldırıp biryere asıyoruz..

Bu şekilde yağlanan zincir uzun zaman yağ korumasında kalır ve janta oraya buraya yağ sıçraması yapmaz, ben böyle yapıyorum, ve çokta iyi bir yöntem olduğuna inanıyorum, paylaşmak istedim... Saygılar.

kardeş ben 60 yıllık bmw kullanan birini biliyorum adam motorcu asla ön fren tutmaz der:queen:

ufuktan
29 Haziran 2010, 22:56
1) gazyağı hariç tüm sıvılar o-ring leri bozar
2) cam sil kabına koyulan gazyağı ekonomik kullanılmış olur, diş fırçası iyi bir temizleyicidir..
3) jesse arkadaşımın söylediklerine katılıyorum
4) ancak yinede vitese alıp tekeri çevirmek tehlikelidir ......
5) mutlaka zincir yağlama spreyleri kullanmak lazım çünkü silikon yapıları sayesinde zincire yapışırlar ve maximum yağlanmayı sağlarlar

:queen: :cat:

kismetsiz
29 Haziran 2010, 23:50
Ufuktan'ın yazdığı bir noktaya önem vermek lazım: kesinlikle 1. viteste rölantiye alarak tembellik etmeyin. Üstünüzdeki kıyafetin bir parçasının sıkışması bile ciddi sıkıntılar yaratabilir. Bırakın elleriniz kirlensin, lastiği elinizle çevirin. Yıkarsınız geçer

wanda
30 Haziran 2010, 00:10
Otopsici, kardeşim benim söz ettiğim BMW alman harbinden kalma bir motordu, valla frenleride zımba gibiydi, hemde sepetli bir motor, ne varki sepet motordan ağırdı...:)

gkhnkzy
30 Haziran 2010, 00:24
Ufuktan'ın yazdığı bir noktaya önem vermek lazım: kesinlikle 1. viteste rölantiye alarak tembellik etmeyin. Üstünüzdeki kıyafetin bir parçasının sıkışması bile ciddi sıkıntılar yaratabilir. Bırakın elleriniz kirlensin, lastiği elinizle çevirin. Yıkarsınız geçer

Kesinlikle katılıyorum. Yahu olurmu öyle şey. Gidin marketten 25-50 Kuruşa eldiven alın o kadar titizseniz. Hazır konu açılmışken eski bir konuyu hatırlatmak istedim...

Zincir Yağlarkan Kopan Baş Parmak... (http://www.motosiklet.net/forum/taziye-tebrik-ve-kutlamalar/68678-zincir-yaglarkan-kopan-bas-parmak.html)

Bu arada hala gaz yağı arayıpta bulamayan varmı? Evimin altındaki nalburda fazlasıyla mevcutmuş...

jesse
30 Haziran 2010, 01:47
1) gazyağı hariç tüm sıvılar o-ring leri bozar
2) cam sil kabına koyulan gazyağı ekonomik kullanılmış olur, diş fırçası iyi bir temizleyicidir..
3) jesse arkadaşımın söylediklerine katılıyorum
4) ancak yinede vitese alıp tekeri çevirmek tehlikelidir ......
5) mutlaka zincir yağlama spreyleri kullanmak lazım çünkü silikon yapıları sayesinde zincire yapışırlar ve maximum yağlanmayı sağlarlar

:queen: :cat:


Kesinlikle katılıyorum. Yahu olurmu öyle şey. Gidin marketten 25-50 Kuruşa eldiven alın o kadar titizseniz. Hazır konu açılmışken eski bir konuyu hatırlatmak istedim...

Zincir Yağlarkan Kopan Baş Parmak... (http://www.motosiklet.net/forum/taziye-tebrik-ve-kutlamalar/68678-zincir-yaglarkan-kopan-bas-parmak.html)

Bu arada hala gaz yağı arayıpta bulamayan varmı? Evimin altındaki nalburda fazlasıyla mevcutmuş...

motoru rölantide yada viteste çevirmek .. üşengeçlikten yada ellerin kirlenmesi yada başka birşey degildir..

viteste cevrrilen zincir mazotu dönme hızı sayesinde dışarı atar buda kirin tortunun zincirden hızlıca uzaklaşması demektir .. bilginize...

butarz yaralanmalar bilinçsizce yada dalgınlıkla yapılan hatalar yüzündendir..

sevgiler

EmoTHEp
30 Haziran 2010, 16:26
mazotun yağlayıcı etkisi olduğunu biliyorum, çünkü dizel arabalarda mazot pompasının sarmasını engelleyen mazotun yağlayıcı etkisidir... ama benzin kesinlikle yağı söker atar ve o-ringlere zarar verir... o nedenledir ki deponuza yada plastik aksamınıza benzin döküldüğü zaman derhal temizleyin denir...
zinciri temizlemek için gaz yağı ve mazutu önerir herkes... yağlama içn ise, gres yüksek devir çeviren makinelerde eğer içinde duracağı bir muhafaza (rulmanlardaki yatak ve keçe-kapaklar gibi) yoksa tavsiye edilmez, devirden dolayı sıyrılıp etrafa yayılacaktır... ayrıca yağı ısıtıp eritip sonra tekrar dondurmak, yağın yapısını, ve koruyucu özelliğini bozabilir. o nedenle en iyisi dişli yapı yada sprey yağ olacağını düşünüyorum...

Sinan Aksu
30 Haziran 2010, 16:31
Buyrun arkadaşlar.
Zincir bakımı detaylıca anlatılmış.

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/20952-zincir-bakimi-%5Btemizlik-ve-yaglama%5D.html

m.şanveren
30 Haziran 2010, 16:47
1) 15dk.motorla gezinirim.

2) Motoru park eder,çift ayak üzerine alırım.

3) Kullanılmış veya yeni alınmış farketmez,dişfırçası.

4) Elimde o anda nevarsa,temizlik spreyi veya gazyağı.(Gaz yağıysa kullandığım zaman,camsilin fiskiyeli kutularına doldururum ''nokta atışları için:cherry:'' )

5) Diş fırçası ve temizlik için kullandığım gazyağı veya sprey ile güzelce temizlerim.

6) Kuruması için 2 saat beklerim.

7) Kuruduğuna emin olduktan sonra Kaliteli zincir yağı olduğuna inandığım ''WÜRTH'' marka yağ ile önce içten sonra dıştan olmak kaydıyla güzelce yağlarım.


......NOT:Bu işlemi,akşam motoru park edeceğim zaman yaparım ki,sabaha kadar yağ zincire tamamen yapışsın ve her tarafını sarsın diye...

Bende böyle yapıyorum:)

turkmath
30 Temmuz 2010, 02:08
bende zincirimi temizlemek için gazyağı aradım ama arkadaşlar sivasta gazyağı bulamadım. bu sebeple ne yapacağımı şaşırdım. nasıl bir şehirde yaşamaktayım anlamadım. GAZ YAĞI YOK...

Bıkmadan usanmadan her petrol ofisine sor. Birinde kesin vardır. Geçenlerde ücra sayılabilecek bir noktadaki PO ya bir sorayım dedim varmı gaz yağı diye. Adam var dedi, hayret ettim. O civarda birtek onlarda varmış. Doldur 2, 3 litre dedim, sanki kaçırıyorlar:queen:Sivasta da aynı şekilde, sorun girdiğiniz benzinliklere, birinde vardır muhakkak.

iptaluyelik02
30 Temmuz 2010, 10:27
Bıkmadan usanmadan her petrol ofisine sor. Birinde kesin vardır. Geçenlerde ücra sayılabilecek bir noktadaki PO ya bir sorayım dedim varmı gaz yağı diye. Adam var dedi, hayret ettim. O civarda birtek onlarda varmış. Doldur 2, 3 litre dedim, sanki kaçırıyorlar:queen:Sivasta da aynı şekilde, sorun girdiğiniz benzinliklere, birinde vardır muhakkak.

genellikle sanayi çarşılarına yakın benzinliklerde ve yağcılarda bulunur.