PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tank tokatlama



Sayfa : [1] 2

my91
26 Haziran 2010, 21:54
Arkadaşlar bugün kötü bir kaza atlattım..Verilmiş sadakam varmış ki kaza yapmadım..Biraz gezeyim dedim..Çıktım evime aldım
kaskımı ve vücut zırhımı motoru çıkarmaya gidiyorum..giderken kask elimden düştü sertçe aldım baktım bişey olmamış annem de yanımdaydı espri yaptım kaliteliymiş kaza yapsam korur dedim:P çıktım yola..üç-dört km gittim şehir çıkışında tam araç sollarken tank tokatlamaya başladım..hızım 120 falan..direksiyonu
tutmaya çalıştım tutamadım..sürekli sağ sol yapıyo..uzun süre böyle yaptı tam aha dedim bitti işim kendimi hazırlıyorum yavaştan orta refüje dogru kaymaya başladım..şeritle refüj arasındaki mıcırlı alana girdim..hala devam etti
tokatlamaya..sıkı tuttum olmadı serbest bıraktım yine toparlamadı..sonra son gücümü topladım ve sımsıkı tuttum..ramak kala topladım motoru.ilerde sağa çektim motoru baktım elim kanıyo tankla elcik arasına vurmaktan..motor
iki kişiyleyken çok iyi ama tek bindigimde sürekli kıç sallıyo gibi..sanırım teker havasından..ya da bilmedigim baska bi sorun..gidişte ve dönüşte 80i geçemedim korkudan :pale: çok kötü bi deneyimdi..arkadaslar simdi size sorum bu
tank tokatlamanın sebepleri nelerdir?

tekeriniz düz bassın..kazasız belasız sürüşler.

angorstatik
26 Haziran 2010, 22:02
Arkadaşlar bugün kötü bir kaza atlattım..Verilmiş sadakam varmış ki kaza yapmadım..Biraz gezeyim dedim..Çıktım evime aldım
kaskımı ve vücut zırhımı motoru çıkarmaya gidiyorum..giderken kask elimden düştü sertçe aldım baktım bişey olmamış annem de yanımdaydı espri yaptım kaliteliymiş kaza yapsam korur dedim:P çıktım yola..üç-dört km gittim şehir çıkışında tam araç sollarken tank tokatlamaya başladım..hızım 120 falan..direksiyonu
tutmaya çalıştım tutamadım..sürekli sağ sol yapıyo..uzun süre böyle yaptı tam aha dedim bitti işim kendimi hazırlıyorum yavaştan orta refüje dogru kaymaya başladım..şeritle refüj arasındaki mıcırlı alana girdim..hala devam etti
tokatlamaya..sıkı tuttum olmadı serbest bıraktım yine toparlamadı..sonra son gücümü topladım ve sımsıkı tuttum..ramak kala topladım motoru.ilerde sağa çektim motoru baktım elim kanıyo tankla elcik arasına vurmaktan..motor
iki kişiyleyken çok iyi ama tek bindigimde sürekli kıç sallıyo gibi..sanırım teker havasından..ya da bilmedigim baska bi sorun..gidişte ve dönüşte 80i geçemedim korkudan :pale: çok kötü bi deneyimdi..arkadaslar simdi size sorum bu
tank tokatlamanın sebepleri nelerdir?

tekeriniz düz bassın..kazasız belasız sürüşler.

çok büyük geçmiş olsun. sebebini araştırmıştım ben de bi aralar, fakat her kafadan bir ses çıktı, bulamadım. sadece tank slapping "tank tokatlama" olduğunda gidonu sımsıkı tutmaya çalışmak işi kurtarmaz, biraz gaz açmak durumu düzeltir ama bunu da yapacak t..şş...k lazım diye bir kaç yerde okumuştum..
tekrar geçmiş olsun..

Apachee62
26 Haziran 2010, 22:03
geçmiş olsun

osmanözdemir
26 Haziran 2010, 22:21
nedenini araştırma bence gidip gidon amortisörü fiyatlarını araştır :D

Unique693
26 Haziran 2010, 22:38
Buraya bi bak derim

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/1141-gidon-amortisoru.html

my91
26 Haziran 2010, 23:54
teşekkür ederim..gidon amortisörünü ciddi ciddi düşünmeye başladım bu olaydan sonra:D

shoother
27 Haziran 2010, 02:26
Hocam geçmiş olsun. İlk defa duyuyordum böyle bir şeyi, merak ettim araştırdım biraz ben.
unique'in dediği gibi gidon amortisörü/steering dumper tavsiye ediyorlar kesinlikle. Onun dışında yurtdışı forumlarda ufak ufak hızı arttırarak toparlanabilir deniyor fakat o motor o şekilde dans ediyorken türkiye yollarında düşüşün büyüklüğünü arttırabilir gibi geliyor bana.

En büyük sebep hızlı ivmelenme yazılanlara göre.

velaciraptor
27 Haziran 2010, 02:34
çok geçmiş olsun,ben bi ara araştırdım baya bunu ve tecrübeli arkadaşlar 250cc lik motorlarda olan bişe değil demişlerdi sadece 600cc ve üstü spor motorlarda olan bi durummuş oda kısa süren bi anda olup biten gidona asılarak kurtulmanın imkansız oldugunu hatta arttırdıgını sölemişlerdi kurtulmanın yolu gaz vermekmiş ve panik yapmamakmış oda çok çok tecrübe ve sogukkanlılık ister.acaba sizinki başka bi durummu yada 250cc lerdede oluyomu nadir de olsa.

my91
27 Haziran 2010, 02:44
başka durum değildi sanıyorum ki..bi çok arkadaş yaşamış 250cc ile de..yolun bozuk olmasından kaynaklı olabilir..o anda araç solluyordum ve ivmelenmiştim tam da..gidonu serbest bırakmak gerektiğini ben de okumuştum ama serbest bıraktığımda refüje yol alıyordum hafif dönüşlüydü yol..o an ne fren yapmayı düşünebildim ne de gaza basmayı..tam demiştim uçtum diye ne olduysa oldu ve toparladım..önce serbest bıraktım ve son anda kuvvetlice asıldıgımı hatırlıyorum..su gidon amortisörünü araştırmam lazım iyice..ama bizim modeller için bulabilirmiyiz acaba?:silent::silent:

geçmiş olsun dilekleriniz için de çok teşekkürler:rendeer:

mogli
27 Haziran 2010, 02:45
çok geçmiş olsun,ben bi ara araştırdım baya bunu ve tecrübeli arkadaşlar 250cc lik motorlarda olan bişe değil demişlerdi sadece 600cc ve üstü spor motorlarda olan bi durummuş oda kısa süren bi anda olup biten gidona asılarak kurtulmanın imkansız oldugunu hatta arttırdıgını sölemişlerdi kurtulmanın yolu gaz vermekmiş ve panik yapmamakmış oda çok çok tecrübe ve sogukkanlılık ister.acaba sizinki başka bi durummu yada 250cc lerdede oluyomu nadir de olsa.

Valla bu gibi olaylar cc anlamaz. HEr motorda olabilir, ancak genelde yüksek süratlerde olduğundan düşük cc lerde olmaz demişlerdir.

Hyo'da oluşma sebebine gelirsek tamamen motorun dizayn hatasıyla alakalı. Kıçı inanılmaz boş bir makine. Tek kişiyken saçma sapan yerlerde hatta tam da " Ulan lastik öpüyor asfaltı baksana tam kıvamında dönüyorum" dediğiniz yerlerde bile kıçı başı dağıtabiliyor. 50cc den 1100 ccye kadar makina kullandım ama en tırstığım alet GT650 ve GT250ydi. Garip bir havası var makinanın.

Bir de motor üzerinde yıllarca SS tecrübesi olan bir abim tank slapping'den arka frene hafifçe dokunarak kurtarabilirsin demişti ama bana pek akla yatkın gelmemişti. Benim iki kez başıma geldi biri 120 gibi bir süratle. Çok tırsmıtım ama viraj çıkışına kadar dayandım ve gaz açınca kendiliğinden geçti. Bu teknik kesinlikle işe yarıyor. Diğerinde sırf deneme amaçlı sürekli sağ sol yapıyordum 90la nasıl olur, nasıl kurtarırım tecrübe edeyim kontrollü bir şekilde diye, onda ilk kez başıma gelmişti bir bilgim yoktu ve kendiliğinden geçmişti. Ama yüksek hızlarda başına gelenlere acıdım açıkcası. Kurtarma şansı yok gibi.

Sizce arka frene basma olayı geçerli bir sistem midir? ( Gerçekten tecrübeli olanlar yanıtlarsa sevinirim. İşkembe sevmem, bilmeyen yazmasın lütfen.)

my91
27 Haziran 2010, 02:50
Valla bu gibi olaylar cc anlamaz. HEr motorda olabilir, ancak genelde yüksek süratlerde olduğundan düşük cc lerde olmaz demişlerdir.

Hyo'da oluşma sebebine gelirsek tamamen motorun dizayn hatasıyla alakalı. Kıçı inanılmaz boş bir makine. Tek kişiyken saçma sapan yerlerde hatta tam da " Ulan lastik öpüyor asfaltı baksana tam kıvamında dönüyorum" dediğiniz yerlerde bile kıçı başı dağıtabiliyor. 50cc den 1100 ccye kadar makina kullandım ama en tırstığım alet GT650 ve GT250ydi. Garip bir havası var makinanın.

Bir de motor üzerinde yıllarca SS tecrübesi olan bir abim tank slapping'den arka frene hafifçe dokunarak kurtarabilirsin demişti ama bana pek akla yatkın gelmemişti. Benim iki kez başıma geldi biri 120 gibi bir süratle. Çok tırsmıtım ama viraj çıkışına kadar dayandım ve gaz açınca kendiliğinden geçti. Bu teknik kesinlikle işe yarıyor. Diğerinde sırf deneme amaçlı sürekli sağ sol yapıyordum 90la nasıl olur, nasıl kurtarırım tecrübe edeyim kontrollü bir şekilde diye, onda ilk kez başıma gelmişti bir bilgim yoktu ve kendiliğinden geçmişti. Ama yüksek hızlarda başına gelenlere acıdım açıkcası. Kurtarma şansı yok gibi.

Sizce arka frene basma olayı geçerli bir sistem midir? ( Gerçekten tecrübeli olanlar yanıtlarsa sevinirim. İşkembe sevmem, bilmeyen yazmasın lütfen.)

kendi motorumu çok severim duygusal bi bağım vardır ama bu olaydan sonra kendisinden çokca korkmaya başladım..evet arkası çok boş tek kullanırken sürekli kıç atıyomuş gibi hissediyorum ve beni çok tedirgin ediyor. teker havasındandır diye düşünüyodum ama bu kadar da çok farketcegini sanmam..sanırım bagaja falan kum torbası koymak lazım :silent::silent:

recoo
27 Haziran 2010, 02:55
bakırköy sahilyolunda transit yolda başıma geldi geçen gün,eğer kuvvetli ve soğukkanlı biri olmasam bariyerlere girerdim diye düşünüyorum.Kimsenin başına vermesin yollarda çok tehlikeli bir durum gidonu zaptetmek inanın çok zor hale gelio ve sanki motorun altından tak tak yukarı birşeyle vuruyorlar hissi veriyor.Eğer o an motoru tek elle kullanıyo olsaydım kesinlkle şuan tahtalıköyü boylamıştım.Çok hafif bir gaz açma ve gidonu iyi kavramakla(tabi o panik anında bu aklına gelirse)bu durumdan kurtulabilirsiniz.

my91
27 Haziran 2010, 03:01
bakırköy sahilyolunda transit yolda başıma geldi geçen gün,eğer kuvvetli ve soğukkanlı biri olmasam bariyerlere girerdim diye düşünüyorum.Kimsenin başına vermesin yollarda çok tehlikeli bir durum gidonu zaptetmek inanın çok zor hale gelio ve sanki motorun altından tak tak yukarı birşeyle vuruyorlar hissi veriyor.Eğer o an motoru tek elle kullanıyo olsaydım kesinlkle şuan tahtalıköyü boylamıştım.Çok hafif bir gaz açma ve gidonu iyi kavramakla(tabi o panik anında bu aklına gelirse)bu durumdan kurtulabilirsiniz.

çok ani oldu aslında çabuk heycanlanırım ama o an sogukkanlı oldugumu düşünüyorum:silent:..o anki adrenalinle sanırım pek bişey hatırlamıyorum ne yaptıgıma dair..sadece tank çarpma anı ve gidonu salıp ardından sımsıkı kavradıgımı..ilerde sağa çekip durdugumda motorun üstünde duramıyodum nerdeyse titremekten..açtım vizörümü boş boş baktım sadece..Allah kimsenin başına vermesin..120-130 gibi hızla yaşayınca ciddiyetini anladım.
bu arada recoo kardeş, sana da çok geçmiş olsun..

shoother
27 Haziran 2010, 03:05
Arka freni sıkarsan bu olur:
http://www.joe4speed.com/Racing-TankSlapper-19sec.mpg

mogli
27 Haziran 2010, 03:12
Arka freni sıkarsan bu olur:
http://www.joe4speed.com/Racing-TankSlapper-19sec.mpg

Şu meşhur TT Island vidyosu.. Da burada arka frenle basmıyor ki adam zaten ayakları da pegden kurtulmuş.

shoother
27 Haziran 2010, 03:32
Ya kare kare izlerken viraj çıkışında başlar başlamaz sağ ayak öne gitti gibi geliyor bana sanki o saniyeden sonra iyice dağıtıyor, ama tabi yaşayana sormak lazım ne yaptı ne oldu diye :).

Valla ne dersem diyim işkembeyi kübradan sallamak gibi olacak sonuçta en iyi yaşayan bilir de, topic'i ilk açtığım andan beri meraktan bi 100 sayfa filan okudum yabancı forumları, hani yaşayanlar ne demiş gibilerinden. Eğer 300 metre öyle gittim gaz açtım düzeldi filan diyorsanız çok büyük ihtimalle tank slapping değil birçok racingcinin başına gelen head shake'dir yazıyor çoğu yerde. Tank slapping'de giden dönebileceği son noktaya kadar tam sağ ve tam sol yapıyormuş, şu TT Island videosunun sonunda olduğu gibi. Tank Slapping ile düşenler 3 saniye içinde her şey oldu, zaten ne olduğunu anlayana kadar kendini yerde buluyorsun yazmışlar. Kurtardım diyen çok var ama doğrusu hepsi farklı şey söylemiş. Hızlı ivmelenme dışında bir de en çok motor üstünde oturuş pozisyonunu değiştirirken ayaklardan güç almak yerine kendini gidondan tutunup çekersen olur deniliyor. Birçok kişi bu şekilde yaşamış olayı. @mogli sen muhtemelen biliyorsundur bunları zaten de ilgimi çekti bir yazayım dedim ben de, belki birinin işine yarar :)

Ama yok yani nasıl kurtarılıra milyon tane farklı şey diyen var, ama genel kanı olunca kurtarmaktansa gidon amortisörü alıp hiç olmamasını sağlamak yönünde

velaciraptor
27 Haziran 2010, 03:36
zaten head shake dedigi kafa sallama adı üstünde saga sola gitmesi tank slapping ise tankın tokatlaması yani dikey bi hareket var yukarı aşagı.yanılıyormuyum?oda çok kısa süren bi durum videodaki ise baya bi uzun.

recoo
27 Haziran 2010, 03:53
KAFA SALINIMI (tank slapper)

Kafa salınması(Gidon vurması) çok ürkütücü bir deneyimdir. Bu olay bilhassa sert yay ayarlı spor motorlarda görülür. Ön tekere arka arkaya sert vuruşlar yapan kasisli yollarda gazlarsanız bu darbeler ön çatalların çöküğü yerde sarması ve iniş çıkış hareketlerini kesmesiyle oluşur. Geri sekme sönülmesi ayarlarının fazla ayarlanmış olması durumu tetikleyen sebeplerdir. Ön teker havada kalır, yerle temas kaybolur(airborne). Tekerlek bir tarafa savrulur, sonra ikinci sekme gelir ve diğer tarafa savrulur. Yere her vuruşta diğer tarafa savrulur. Eğer gidon amortisörü bu durumu dengeleyemezse salınım artar, kuvvet kazanarak bir taraftan diğerine hareketi hızlanır. Bu hareketin sertliği elcikleri elinizden alabilecek ve ayaklarınızı pedallardan atacak oranlara ulaşabilir. Gerisini siz düşünün.

Gidon amortisörü kullanmanız önerilir. Birçok spor motorlar bu amortisörle imal edilir. Yoksa siz taktırın. Ancak bunu takmanız her şeyin hallolduğu anlamına gelmez. Şayet gidonu normal dönebilecek oranda dengeli tutmak için taktığınız gidon amortisörünün, varsa ayarını sürekli ayarlamak mecburiyetinde kalıyorsanız motorunuzun şasesinde bir problem var demektir. Çok sıkı ayarlanmış gidon amortisörü ile motor bilhassa yavaş dönüşlerde hat tutmayacaktır ve yüksek süratli dönüşlerde salınmaya girecektir. Bu durumda gidon amörtisörünün ayarını biraz gevşetip etkisine bakınız.

Vücut duruşunuzun kafa salınmasının başlaması üzerinde etkisi vardır. Yüksek süratlerde dik vücut duruşunu muhafaza etmek ağırlığı arka tekere aktararak önün hafiflemesine, bilhassa gaz verildiği anlarda, sebep olur. Ayrıca dik vücut duruşu elcikleri daha sıkı tutmanız demektir ki buda elciklere daha fazla ivme vermek demektir. Tabi buda ön tekerin yerden sağa sola sekmesini, sallanmayı artırıcı yönde besleyecektir. Ön, tekerden gelen darbeleri dengelemeye çalışırken sizin elciklere baskı yapmanız motor geometrisinin durumu düzeltmeye çalışma hareketini olumsuz etkileyecektir. Salınmanın önlenmesi, başlamaması için en iyi davranış gaz verdiğinizde elcikleri baskısız tutmanızdır, üzerlerine baskı yapmayınız. Ağırlığınız pedallarda olsun. Tankı dizlerinizle sıkıca tutun, ağırlığınız olabildiğince önde olsun. Pedallara ağırlığınızı vermek sizi öne alacaktır. Tankı dizlerinizle tutmakta motorun dengede kalmasını sağlayacaktır.

Kafa salınması başladığı zaman elciklere yük bindirmeyin, bastırmayın yada salınmayı durdurmak için herhangi bir şekilde gidona baskı uygulamayın. Bu salınmayı daha da artırır. Yapacağınız şey elcikleri gevşek tutarak motorun bu salınmayı dengelemesine izin vermektir. Siz gidon amortisörünün görevini yapmaya kalkarsanız durum daha da kötüleşecektir.

Alfa. Alıntıdır...!!!

mogli
27 Haziran 2010, 04:14
Ya kare kare izlerken viraj çıkışında başlar başlamaz sağ ayak öne gitti gibi geliyor bana sanki o saniyeden sonra iyice dağıtıyor, ama tabi yaşayana sormak lazım ne yaptı ne oldu diye :).

Valla ne dersem diyim işkembeyi kübradan sallamak gibi olacak sonuçta en iyi yaşayan bilir de, topic'i ilk açtığım andan beri meraktan bi 100 sayfa filan okudum yabancı forumları, hani yaşayanlar ne demiş gibilerinden. Eğer 300 metre öyle gittim gaz açtım düzeldi filan diyorsanız çok büyük ihtimalle tank slapping değil birçok racingcinin başına gelen head shake'dir yazıyor çoğu yerde. Tank slapping'de giden dönebileceği son noktaya kadar tam sağ ve tam sol yapıyormuş, şu TT Island videosunun sonunda olduğu gibi. Tank Slapping ile düşenler 3 saniye içinde her şey oldu, zaten ne olduğunu anlayana kadar kendini yerde buluyorsun yazmışlar. Kurtardım diyen çok var ama doğrusu hepsi farklı şey söylemiş. Hızlı ivmelenme dışında bir de en çok motor üstünde oturuş pozisyonunu değiştirirken ayaklardan güç almak yerine kendini gidondan tutunup çekersen olur deniliyor. Birçok kişi bu şekilde yaşamış olayı. @mogli sen muhtemelen biliyorsundur bunları zaten de ilgimi çekti bir yazayım dedim ben de, belki birinin işine yarar :)

Ama yok yani nasıl kurtarılıra milyon tane farklı şey diyen var, ama genel kanı olunca kurtarmaktansa gidon amortisörü alıp hiç olmamasını sağlamak yönünde

:cat: :cat: :cat: :cat: Amortisör tartışmasız karar :)

Bu arada oturuş pozisyonuyla ilgili olan baya bir abartı geldi. :) Ben yapıyorum onu genelde :)

Ama söylenilen doğru o kadar hızlı oluyor ki sen anlayana kadar motor sapıtmış oluyor. Viraj çıkışı deneyimim 2 saniye belki daha kısa sürmüştü ve belki 1 sn daha sürse üzerinden uçacaktım motorun. Ama o an içgüdüsel olarak herhalde gaz açtım. Belki de öyle sanıyorum, anlatırken terledim ya. Çok berbattı. :) Ama atlattıktan sonra çok zevkliydi. :P Ve sanırım benimki tank slapping değildi yani gion acayip sapıtmıştı ama son noktaya kadar dönmemiştir herhalde, belki de dönmüştür... Açıkcası hatırlayamıyorum tek hatırladığım olayın bir kaç saniye sonrasında midemden beynime doğru soğuk ama yakıcı bir şeyin çıktığıydı. Adrenalin patlaması ... :)

< iLk@yy >
27 Haziran 2010, 09:24
KAFA SALINIMI (tank slapper)

Kafa salınması(Gidon vurması) çok ürkütücü bir deneyimdir. Bu olay bilhassa sert yay ayarlı spor motorlarda görülür. Ön tekere arka arkaya sert vuruşlar yapan kasisli yollarda gazlarsanız bu darbeler ön çatalların çöküğü yerde sarması ve iniş çıkış hareketlerini kesmesiyle oluşur. Geri sekme sönülmesi ayarlarının fazla ayarlanmış olması durumu tetikleyen sebeplerdir. Ön teker havada kalır, yerle temas kaybolur(airborne). Tekerlek bir tarafa savrulur, sonra ikinci sekme gelir ve diğer tarafa savrulur. Yere her vuruşta diğer tarafa savrulur. Eğer gidon amortisörü bu durumu dengeleyemezse salınım artar, kuvvet kazanarak bir taraftan diğerine hareketi hızlanır. Bu hareketin sertliği elcikleri elinizden alabilecek ve ayaklarınızı pedallardan atacak oranlara ulaşabilir. Gerisini siz düşünün.

Gidon amortisörü kullanmanız önerilir. Birçok spor motorlar bu amortisörle imal edilir. Yoksa siz taktırın. Ancak bunu takmanız her şeyin hallolduğu anlamına gelmez. Şayet gidonu normal dönebilecek oranda dengeli tutmak için taktığınız gidon amortisörünün, varsa ayarını sürekli ayarlamak mecburiyetinde kalıyorsanız motorunuzun şasesinde bir problem var demektir. Çok sıkı ayarlanmış gidon amortisörü ile motor bilhassa yavaş dönüşlerde hat tutmayacaktır ve yüksek süratli dönüşlerde salınmaya girecektir. Bu durumda gidon amörtisörünün ayarını biraz gevşetip etkisine bakınız.

Vücut duruşunuzun kafa salınmasının başlaması üzerinde etkisi vardır. Yüksek süratlerde dik vücut duruşunu muhafaza etmek ağırlığı arka tekere aktararak önün hafiflemesine, bilhassa gaz verildiği anlarda, sebep olur. Ayrıca dik vücut duruşu elcikleri daha sıkı tutmanız demektir ki buda elciklere daha fazla ivme vermek demektir. Tabi buda ön tekerin yerden sağa sola sekmesini, sallanmayı artırıcı yönde besleyecektir. Ön, tekerden gelen darbeleri dengelemeye çalışırken sizin elciklere baskı yapmanız motor geometrisinin durumu düzeltmeye çalışma hareketini olumsuz etkileyecektir. Salınmanın önlenmesi, başlamaması için en iyi davranış gaz verdiğinizde elcikleri baskısız tutmanızdır, üzerlerine baskı yapmayınız. Ağırlığınız pedallarda olsun. Tankı dizlerinizle sıkıca tutun, ağırlığınız olabildiğince önde olsun. Pedallara ağırlığınızı vermek sizi öne alacaktır. Tankı dizlerinizle tutmakta motorun dengede kalmasını sağlayacaktır.

Kafa salınması başladığı zaman elciklere yük bindirmeyin, bastırmayın yada salınmayı durdurmak için herhangi bir şekilde gidona baskı uygulamayın. Bu salınmayı daha da artırır. Yapacağınız şey elcikleri gevşek tutarak motorun bu salınmayı dengelemesine izin vermektir. Siz gidon amortisörünün görevini yapmaya kalkarsanız durum daha da kötüleşecektir.

Alfa. Alıntıdır...!!!

yanlış hatırlıyor olabilirim ama ağırlığı arkaya verip gazın açılması gerektiğinin ve direksiyonun rahatlatılması gerektiğini hatırlıyorum bende ...

ama dediğim gibi yanlış hatırlıyor olabilirim :cat:

kerem182
27 Haziran 2010, 11:19
http://www.youtube.com/watch?v=RmtoOmq3ppw&feature=related

magictune
27 Haziran 2010, 11:54
arkadaşlar merhaba yamaha bws nin orjinal lastiklerini nereden bulabilirim bir bilginiz var mı? yeterki orjinallerini bulayım kargolatacağım.

Djnkt
27 Haziran 2010, 12:04
ninja 250 de orjinalden gidon amortisoru varmi bir bilginiz varmi?

blackcbr125
27 Haziran 2010, 12:12
bnde yamaha yzf r125 bu olayı çok yaşıyorum artık alıştım desem olur daha önce bi konu açmıştım http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/77286-yamaha-yzf-r125-acilll.html ama işime yaramadı en sonunda servisteki bi abimiz direksiyonu biraz sertleştirdi çok sertleştirmenin bilyaları bozacağını söyledi şuanda tank tokatlama biraz azaldı ama gidon amartisörü bulabilsem 1 sn beklemicem taktırmak için

my91
27 Haziran 2010, 12:41
hepinize verdiğiniz bilgiler için teşekkürler..ulaştıgım sonuç şu ki belli bir çözümü yok en ortak karar ise gidon amortisörü ve bence de en mantıklısı..ben de bikaç yerde agırlıgı arkaya vererek gidonun rahatlatılması gerektiğini okumuştum..ama o anda sadece gidonu rahat bırakmam geldi aklıma..sanırım o rahat bırakma kurtardı beni..sonrasında sımsıkı tuttum diyorum ama rahat bırakma biraz düzeltmiştir gidonun ritmini diye tahmin ediyorum..tamamen dönebilcegi yere kadar döndü gidon hatta sol el serçe ve yüzük parmagımı tanka sıkıştırdı şuan acayip acıyolar kapıya sıkıştırmış gibi..herşey çok çabuk oluyo bikaç saniye ama inanın size çok uzunmuş gibi geliyo.tekeriniz düz bassın..

Gökhan
27 Haziran 2010, 12:47
Arkadaşlar bugün kötü bir kaza atlattım..Verilmiş sadakam varmış ki kaza yapmadım..Biraz gezeyim dedim..Çıktım evime aldım
kaskımı ve vücut zırhımı motoru çıkarmaya gidiyorum..giderken kask elimden düştü sertçe aldım baktım bişey olmamış annem de yanımdaydı espri yaptım kaliteliymiş kaza yapsam korur dedim:P çıktım yola..üç-dört km gittim şehir çıkışında tam araç sollarken tank tokatlamaya başladım..hızım 120 falan..direksiyonu
tutmaya çalıştım tutamadım..sürekli sağ sol yapıyo..uzun süre böyle yaptı tam aha dedim bitti işim kendimi hazırlıyorum yavaştan orta refüje dogru kaymaya başladım..şeritle refüj arasındaki mıcırlı alana girdim..hala devam etti
tokatlamaya..sıkı tuttum olmadı serbest bıraktım yine toparlamadı..sonra son gücümü topladım ve sımsıkı tuttum..ramak kala topladım motoru.ilerde sağa çektim motoru baktım elim kanıyo tankla elcik arasına vurmaktan..motor
iki kişiyleyken çok iyi ama tek bindigimde sürekli kıç sallıyo gibi..sanırım teker havasından..ya da bilmedigim baska bi sorun..gidişte ve dönüşte 80i geçemedim korkudan :pale: çok kötü bi deneyimdi..arkadaslar simdi size sorum bu
tank tokatlamanın sebepleri nelerdir?

tekeriniz düz bassın..kazasız belasız sürüşler.

Aslında bu tank slapper yani tank tokatlıyan dedigimiz olayın öylesine karmaşık içinden çıkılmayacak bir olaymış gibi gösterilmesinin anlamı yok. Kısaca yüksek hızlarda ön ile arka tekerin aynı yöne bakmamasından kaynaklanan bir durum.

Örnegin siz 100 km hızla giderken arka tekeriniz kuzeye bakıyorsa siz bir anlık hızlı bir şekilde ön tekeri kuzey doguya baktırırsanız bu tank tokatlıyan başlıyabilir. Nedenini şöyle anlatıyım:)

Ön teker ve dogal olarak çatal kuzey doguya gitmek istiyo fakat motosikletin geri kalanının hala kuzeye gitmekte ısrar etmesinden kaynaklanan bir durum. Dikkat edin izlediginiz videolarda bu tank tokatlıyanın ilk başladıgı noktada ön teker saga veya sola salınmayla başlar. Ani bir şekilde motorun gidiş yönünü degiştirme kalkınca (yoldan lastikten veya başka bi nedenden dolayı) ön teker bir şekilde bir anlık farklı bir yöne bakarsa bu tank tokatlama işlemi başlıyor.

http://video.google.com/videoplay?docid=1428325235202920383&q=Tankslapper#

Şu videonun 00:50 den sonrasına dikkat edin. Ön tekerin yönü arka tekerin yönüne göre saga dogru bakıyo fakat sürücü buna ragmen tekeri yere indiriyor ve ondan sonra olması gereken oluyor.

Kısaca yüksek hızda gidiyorsanız daima ön teker ile arka tekeriniz aynı yöne bakması gerekiyor. Bir yön degişimi olacaksada bu çok yavaş olması gerekiyor. Aslında motosikletleri diger araçalrdan ayıran ön büyük özellikte bu. Diger araçlar dönüş yapmak için ön tekerin yönünü degiştirmeleri gerekiyor fakat motosiklet belli bir hızdan sonra buna ihtiyaç duymuyor. Motosiklet yatarak yön degiştiriyor.

Konuyu zamanında anlatmışım.Linkteki konudanda bilgi alabilirsin
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/26538-tankslapper-tank-tokatliyan-nedir-onemlii-herkes-okumali.html

Önlem ise gidon amortisörü. Frene basmak gaz açmak bunlar dogrulugu kanıtlanmış bilgiler degil.

my91
27 Haziran 2010, 13:03
Elint verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Verdiğin başlığı ve videoyu incelemiştim zaten. O an hafif bi viraja giriyodum ama dediğin gibi gidonu çevirerek değil hafif eğim kazandırarak yani yatarak. Sanıyorum ki yoldaki bozukluk sebep oldu. Bizim buralarda yol ziftin üzerine mıcır atılarak yapılır:pr::pr: o geçtigim bölgede çok araç geçişinden dolayı bazı yerlerdeki mıcırlar tamamen dağılmış direk zift bazı yerler de tümsek gibi mıcır. Sanıyorum bu, dengesizliğe sebep oldu hızlıyken. Zayıf olmam da etkilemiş olabilir. 64 kiloyum da.

Recaİ
27 Haziran 2010, 13:07
geçmiş olsun..Konuyu okudum açtığında korka korka kullandım motoru :)

tr100a
27 Haziran 2010, 13:09
Arkadaşlar bugün kötü bir kaza atlattım..Verilmiş sadakam varmış ki kaza yapmadım..Biraz gezeyim dedim..Çıktım evime aldım
kaskımı ve vücut zırhımı motoru çıkarmaya gidiyorum..giderken kask elimden düştü sertçe aldım baktım bişey olmamış annem de yanımdaydı espri yaptım kaliteliymiş kaza yapsam korur dedim:P çıktım yola..üç-dört km gittim şehir çıkışında tam araç sollarken tank tokatlamaya başladım..hızım 120 falan..direksiyonu
tutmaya çalıştım tutamadım..sürekli sağ sol yapıyo..uzun süre böyle yaptı tam aha dedim bitti işim kendimi hazırlıyorum yavaştan orta refüje dogru kaymaya başladım..şeritle refüj arasındaki mıcırlı alana girdim..hala devam etti
tokatlamaya..sıkı tuttum olmadı serbest bıraktım yine toparlamadı..sonra son gücümü topladım ve sımsıkı tuttum..ramak kala topladım motoru.ilerde sağa çektim motoru baktım elim kanıyo tankla elcik arasına vurmaktan..motor
iki kişiyleyken çok iyi ama tek bindigimde sürekli kıç sallıyo gibi..sanırım teker havasından..ya da bilmedigim baska bi sorun..gidişte ve dönüşte 80i geçemedim korkudan :pale: çok kötü bi deneyimdi..arkadaslar simdi size sorum bu
tank tokatlamanın sebepleri nelerdir?

tekeriniz düz bassın..kazasız belasız sürüşler.

arkadaşım ön cantına balans ayarı yaptır sebebi bu dehil ama tetikler sonra gidon amortisörü düşünebilirsin

my91
27 Haziran 2010, 13:10
geçmiş olsun..Konuyu okudum açtığında korka korka kullandım motoru :)

teşekkür ederim.. Bakalım ben nasıl binebilcem karaşahinime bundan sonra.. :salut: Sağlıcakla..

krd
27 Haziran 2010, 13:12
Çok geçmiş olsun dostum...

şu video yu izlemek faydalı olur herkese adam ciddi bir tank slapper kurtarışı yapıyor:

http://video.google.com/videoplay?docid=1428325235202920383&q=Tankslapper#docid=1757928325473012370



hepinize verdiğiniz bilgiler için teşekkürler..ulaştıgım sonuç şu ki belli bir çözümü yok en ortak karar ise gidon amortisörü ve bence de en mantıklısı..ben de bikaç yerde agırlıgı arkaya vererek gidonun rahatlatılması gerektiğini okumuştum..ama o anda sadece gidonu rahat bırakmam geldi aklıma..sanırım o rahat bırakma kurtardı beni..sonrasında sımsıkı tuttum diyorum ama rahat bırakma biraz düzeltmiştir gidonun ritmini diye tahmin ediyorum..tamamen dönebilcegi yere kadar döndü gidon hatta sol el serçe ve yüzük parmagımı tanka sıkıştırdı şuan acayip acıyolar kapıya sıkıştırmış gibi..herşey çok çabuk oluyo bikaç saniye ama inanın size çok uzunmuş gibi geliyo.tekeriniz düz bassın..

my91
27 Haziran 2010, 13:14
arkadaşım ön cantına balans ayarı yaptır sebebi bu dehil ama tetikler sonra gidon amortisörü düşünebilirsin

motoru bi bakıma sokcam aslında bakımları tam ama bu olaydan sonra bidaha iyice bi bakktırayım diyorum.. teker havasının ayarsızlıgından da yaşamış olabilirim sürekli artçımla biniyorum motora o gün tektim çünkü.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:12 ----------


Çok geçmiş olsun dostum...

şu video yu izlemek faydalı olur herkese adam ciddi bir tank slapper kurtarışı yapıyor:

http://video.google.com/videoplay?docid=1428325235202920383&q=Tankslapper#docid=1757928325473012370

Teşekkür ederim Bu videoyu izlemiştim ve ağzım açık kalmıştı adam nasıl düzeltiyo motoru yaa:cyclopsan onun gibi yapabilcek ne botum vardı üstümde ne de cesaretim:P

Blackvolky
27 Haziran 2010, 16:21
Arkadasim gecmis olsun bu konuyu okuduktan sonra bende baya bi arastirdim bir sitede sunu buldum burda bu olayi biraz teorik anlatiyor http://www.earlyriders.net/gidon-amortisoru-t648.html?

herkese kazasiz surusler dilerim...

swer
28 Haziran 2010, 01:26
Gecmis olsun arkadasim,
Verilmis sadakan varmis gercekten.

my91
28 Haziran 2010, 03:07
Arkadasim gecmis olsun bu konuyu okuduktan sonra bende baya bi arastirdim bir sitede sunu buldum burda bu olayi biraz teorik anlatiyor http://www.earlyriders.net/gidon-amortisoru-t648.html?

herkese kazasiz surusler dilerim...

teşekkür ederim arkadaşım.. Evet konunun başlarını incelemiştim ama tümünü incelicem..teşekkür ederim.



Gecmis olsun arkadasim,
Verilmis sadakan varmis gercekten.

teşekkür ederim..sahiden de öyleymiş..tekeriniz düz bassın.

Arjantinli69
28 Haziran 2010, 04:23
çok geçmiş olsun çok kötü bir durum benimde başımdan bir kaç kez geçti.ilk seferinde baya bir korktum işin gerçeği,senelerdir motosiklet kullanırım değişik tür ve cc lerde ama ilk defa böyle bir şey başıma gelmişti ve ya geldide o an için anlamamış olabilirim de.ama kimsenin başınagelmesini istemem motorun üzerinden atlasam daha iyi olur diye bir an aklınızdan geçmiyor değil ben öyle geçirmiştim o an.gidonu ilk başta sıktım baktım ellerimin içi acıdı parmaklarıma kıramp girdi bir an sonra mecburen gidonu gevşek bıraktım kendi kendine toparladı motor ve hızımda fazla yoktu en fazla 80-100 arası.düzeldikten sonra doğru servise gittim ustaya anlattım durumu benim aklıma lastik havası ve gidon somununun gevşek olasılığı geldi lastik havası çok az düşüktü ama gidon normal dedi,bence ne oldugunu o da bilmiyor.bu motorlar'da ara sıra olur böyle dedi,bende olurmu öyle şey dedim yapacagım bir şey yok dedi motor'da zaten 1 haftalıktı,ben hayla olayı motora yüklemiştim.daha sonraları ellerimi bırakıp giderken hiç sorun olmadı fakat şöyle bir durum var top case'i takınca elleri bırakırsan fena gidon sallıyor yani tank slapper yapıyor.benim motosiklet'te denge ağırlığı öne verilmiş,arkası çok boşta kalıyor ve top case'i takınca fena balans yapıyor,bende alıştım artık mecburen kolluyorum.

videoyu izleyince pratik şart gibi geliyor her türlü durumlar için,daha öğreneceğimiz çok şey var,senelerce motosiklet kullansan'da

http://www.youtube.com/watch?v=6Fa0GmdSN4A&feature=related

Aragorn78
28 Haziran 2010, 10:06
Cok cok gecmis olsun. Benimde başıma gelmesinden en cok korktugum seylerden birisi...

tigermbz
28 Haziran 2010, 10:21
tankslapping hadisesinin en çok karşılaşılan nedeni ön tekerin yerden kesilmesi ve gidiş yönüne göre farklı bir açıyla yere inmesidir sanırım.

bozuk, tümsekli, inişli çıkışlı yollarda haddinden fazla süratli gitmemek gerek.

blackcbr125
28 Haziran 2010, 10:57
bn 120 ile giderken aynı yolda cırpıyor yanımdan 600r (gidon amartisörlü) yükcsek hızda geçiyor ama hissetmiyr giden amartisörü şart bence sanada banada şart :) bn tokatlama başlayınca heme depoya ağırlığımı veriyorum direksiyonu sıkca tutup tam kitliyorum adeta o anda hızımı üşürmyorum geip geçiyo bu alay hafif motorlarda daha çok görülür her zman ağırlığını öne ver ama bnm gibi hafifsen yapcak bişey allah kurtarsın ama gidon amartisörü bu işini görür

starblazer
28 Haziran 2010, 11:07
bide derlerki ön teker kaldırıldığında yere düz konur muş , yoksa tank tokatlama olur muş :)
CBF 150 de ön teker kalkması pek kolay değll ( arkaya 100 kg adam oturtursak olur herhalde) , ben deneyemiyorum :)

my91
28 Haziran 2010, 12:40
çok geçmiş olsun çok kötü bir durum benimde başımdan bir kaç kez geçti.ilk seferinde baya bir korktum işin gerçeği,senelerdir motosiklet kullanırım değişik tür ve cc lerde ama ilk defa böyle bir şey başıma gelmişti ve ya geldide o an için anlamamış olabilirim de.ama kimsenin başınagelmesini istemem motorun üzerinden atlasam daha iyi olur diye bir an aklınızdan geçmiyor değil ben öyle geçirmiştim o an.gidonu ilk başta sıktım baktım ellerimin içi acıdı parmaklarıma kıramp girdi bir an sonra mecburen gidonu gevşek bıraktım kendi kendine toparladı motor ve hızımda fazla yoktu en fazla 80-100 arası.düzeldikten sonra doğru servise gittim ustaya anlattım durumu benim aklıma lastik havası ve gidon somununun gevşek olasılığı geldi lastik havası çok az düşüktü ama gidon normal dedi,bence ne oldugunu o da bilmiyor.bu motorlar'da ara sıra olur böyle dedi,bende olurmu öyle şey dedim yapacagım bir şey yok dedi motor'da zaten 1 haftalıktı,ben hayla olayı motora yüklemiştim.daha sonraları ellerimi bırakıp giderken hiç sorun olmadı fakat şöyle bir durum var top case'i takınca elleri bırakırsan fena gidon sallıyor yani tank slapper yapıyor.benim motosiklet'te denge ağırlığı öne verilmiş,arkası çok boşta kalıyor ve top case'i takınca fena balans yapıyor,bende alıştım artık mecburen kolluyorum.

videoyu izleyince pratik şart gibi geliyor her türlü durumlar için,daha öğreneceğimiz çok şey var,senelerce motosiklet kullansan'da

http://www.youtube.com/watch?v=6Fa0GmdSN4A&feature=related


aynı şeyi ben de aklımdan geçirdim tam kendimi düzgün bi şekilde yola bırakmayı planlıyodum toparladı :mrgreen: motorun dengesinde bi sorun yok kısa süreli denemek için ellerimi bıraktıgımda gayet düzgün gidiyor.bizim hyolarda birazcık ağırlık merkezi sorunu var galiba..benm de parmağım sıkıştı tankla elcik arasında ve kanadı :mrgreen: sana da geçmiş olsun dostum..


Cok cok gecmis olsun. Benimde başıma gelmesinden en cok korktugum seylerden birisi...

teşekkür ederim..umarım yaşamazsınız.tekeriniz düz bassın.


tankslapping hadisesinin en çok karşılaşılan nedeni ön tekerin yerden kesilmesi ve gidiş yönüne göre farklı bir açıyla yere inmesidir sanırım.

bozuk, tümsekli, inişli çıkışlı yollarda haddinden fazla süratli gitmemek gerek.

yolun bozuklugundan kaynaklandı sanırım..her zmn geçtigim yol ama her zaman artçımla.bu kez tek kişiydim.


bn 120 ile giderken aynı yolda cırpıyor yanımdan 600r (gidon amartisörlü) yükcsek hızda geçiyor ama hissetmiyr giden amartisörü şart bence sanada banada şart :) bn tokatlama başlayınca heme depoya ağırlığımı veriyorum direksiyonu sıkca tutup tam kitliyorum adeta o anda hızımı üşürmyorum geip geçiyo bu alay hafif motorlarda daha çok görülür her zman ağırlığını öne ver ama bnm gibi hafifsen yapcak bişey allah kurtarsın ama gidon amartisörü bu işini görür
hem bizim ağırlığımızdan hem de motorun ağırlıgından kaynaklı sanırım..64 kiloyum ben de.gidon amortisörü alınabilcek tek önlem sanırım..

Felon
29 Haziran 2010, 23:52
gidon amortisörünü neden standart olarak fabrika çıkısında koymuyolar motorlara acaba ? yoksa gidon amortisörünün - si + sından fazlamı

İHTİYAR
30 Haziran 2010, 00:17
Tamamen kaster açısı ile ilgili.....


????

blackcbr125
30 Haziran 2010, 00:20
gidon amortisörünü neden standart olarak fabrika çıkısında koymuyolar motorlara acaba ? yoksa gidon amortisörünün - si + sından fazlamı

eksisi olarak şunu diye bilirim elektronik hariç diğer halk dilinde pompalı dediğimz amartisörler direksiyonu sertleştirdiği için motoru olduğu yerde ve trafikte sürmekte zorlaştırıyor diye biliyorum

ayrıcaa neden koymuyorlar dersen o motorlar avrupa ülkelerin yol standartlarına göre üretiliyor ama artık honda da 2004 den sonrası elektronik orijanal amartisörlü çıkıyor ve r1 de öyle sanırım ama ustlarım ep r1 e orinal gelen martisörü yetmediğini söylüyorlardı

İHTİYAR
18 Temmuz 2010, 01:06
Gaz açıp arka amortisörü ezdiğinizde kaster açısı artar.

Hafif gaz açıp ağırlık merkezini arkaya doğru ötelediğinizde dengeyi bulursunuz.

Gaz kesip ön çatalı ezince kaster açısı azalır,vibrasyon başlayabilir,ön fren asılırsanız kontrolünüz dışına çıkarsınız.



Arka fren bile bazen buna neden olur.

McWarnaly
18 Temmuz 2010, 01:19
arkadaslar bu tank tokatlama nedir anlayamadim.

my91
19 Temmuz 2010, 00:53
arkadaslar bu tank tokatlama nedir anlayamadim.

Tank tokatlama olayı özellikle spor modellerde olan bi olay.. Okuduğum yazılara göre bi çok sebebi var bozuk yol, yüksek sürat, ters rüzgar vs. Tank tokatlama , benim bildiğim, olayı motorunuzla giderken aniden gidonun kontrolünü kaybetmeniz ve gidonun umarsızca sağa sola direksiyonun dönebileceği maksimum seviyede dönüp (benzin deposuna kadar) gelmesidir.. Bu durumdan kurtulmak benim düşüncemle oldukça zordur. Sebebi büyük oranda ön tekerin ağırlığının azalması ve kasislerden vs geçerken teker açısının bozulmasıdır. Durumu toparlamak için bi çok şey söyleniyo ama ben tam geçerlilik olanı bulamadım.. En iyisi gidon amortisörü gibi gözüküyor.. Ben hızım yaklaşık 120 iken yaşadım ve bidaha yaşamak asla istemem.. :):queen:

mezit
19 Temmuz 2010, 01:05
bu tank tokatlama olyı çok tuhafıma gitti...

bana orta okulda hocanın seni tank gibi ezicem dediği ve gerisi hatırlayamadığım tokatlar aklıma geldi birden öyle bi dayak yememiştim ömrüm boyunca ...eskilere gittim birden:mrgreen:
neyse konuyu dağıtmayalım geçmiş olsun arkadaşım

my91
19 Temmuz 2010, 01:59
bu tank tokatlama olyı çok tuhafıma gitti...

bana orta okulda hocanın seni tank gibi ezicem dediği ve gerisi hatırlayamadığım tokatlar aklıma geldi birden öyle bi dayak yememiştim ömrüm boyunca ...eskilere gittim birden:mrgreen:
neyse konuyu dağıtmayalım geçmiş olsun arkadaşım
Senin tank tokatlama olayı da ayrı bi mevzuuymuş :P sağol kardeş sana da geçmiş olsun :P

Crescent
19 Temmuz 2010, 02:21
Tank Slapper (Tank tokatlama)

3 sebebi vardir:

1- Motorun gazina yuklendiginde on teker yerden kesilir ve farkinda olmadan direksiyonu havada saga veya solu cevirdikten sonra lastik yere indiginde aniden kendini duzeltmeye calisir ve saga sola atar. Bu saga sola atma gucu/ etkisi motorun lastiginin centrifugal donme etkisiyle adeta savasir. Eger centrifugal kazanirsa motor duzler ve devam eder, sag sol kazanirsa sonu felakettir. Gidon amortisoru sag sol atmasini yavaslatir ve centrifugal gucun kazanmasina yardimci olur.

2- Amortisorun ayarsizligi: Tank slapperlarin en buyuk sebebidir cunku cogu insan fazla agrasif surmedigi halde tank slapper yasar bu ayarsizlik yuzunden. Amortisorun onde ve arkada 3 ayari vardir. Ilki Spring (Yay) ayari, Rebound (Geri atma) Compression (Basinc). Yay sizi uzerinde tasir ve agarliginiza gore bu yayin ne kadar sert yapilcagi ayarlanmalidir, bu amortisor ayarinin baslangic noktasidir. Yolda bi lastik bi tumsege denk geldiginde compression amortisoru yag basinci ile yavaslatir, tumsek gecildikten sonra rebound amortisoru ayarli bir bicimde geri indirir. Bu ayarlar kisiye gore yapilmazsa nevali cesit surus problemine sebeb olur.

http://i851.photobucket.com/albums/ab76/Crescentisrising/Sportbike/scan0001.jpg

Ust resimde ayarsiz suspansiyon tumsegi gectikten sonra lastikle yolun irtibatinin kesilmesine sebeboluyor. Bu noktada eger donus yapmak veya motoru yatirmak icin direksiyonu itiyorsaniz direksiyon aniden bosa gider (saga veya sola) daha sonra lastik yere her degdiginde aniden kendini duzeltmeye calisir ve ortaya tank slapper cikar. Ortada bu tur bir problem varsa bunu direksiyon gidonuyla saklamak tehlikelidir. Cunku gidon tank slappera sokmaz ve surucu motorun kontrol altinda oldugu hissine kapilir lakin lastik yol tutmuyordur, fren kullanildiginda motoru kaydirir, ani kilitlenmelere sebeb olur.
Alttaki resim suspansiyonun ne derecede ayarlanmasi gerektigini gosteriyor.

3- Buda suspansiyona baglidir aslinda. Motoru iyice yatirip donerken eger bir tumsege denk gelirseniz bu tumsek ilk olarak motorun lastiginin on tarafiyla temas ettigi icin direksiyonu sallar. Guzel suspansiyon ayari ve uygun lastik basinci bunu oldukca azaltir.

Bu konular oldukca detaylidir ama genel olarak bu sekilde ozetlenebilir.

Kitabi scan etmesi biraz zor oldu, daha cok resimler vardi ama scannera sokamadim. Bide uzun zamandir yurt disindayim, turkcem iyi ama konuyla ilgili bazi kelimelerin Turkcelerini tam bilmiyorum, kusura bakmayin.
Motorunuzun modelini verirseniz (Sportbikeda uzmanim, 3 sene Kawasakide calistim, su anda yarisan bazi amator ve profesyonel arkadasa teknik servis ve suspansiyon yapiyorum) vede yasadiginiz suspansiyon problemini soylerseniz yardimci olmaya calisirim ama teknik bilgisi olan birinin ayarlamasi daha iyidir. Internet uzerinden istenilen sonuclara ulasilmasi mumkun degildir, sadece biraz duzeltilir.

Saygilar