PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikletin Sürekli Egsoz Patlatıyor. YARDIM



absolit
25 Haziran 2010, 03:15
Arkadaşlar Kanuni Breton marka motosikletim kompresör yapınca sürekli egsoz patlatıyor... Beni de çevremi de rahatsız ediyor. Bu ufak bir ses değil. Hani kontağı kapar açarsında patlar ya öyle bir ses. Sorunun neyde olduğunu çözemedim. Ayrıca çok yakıyor bu yüzden. yani ben öyle düşünüyorum. son 1-2 aydır böyle patlıyor. Daha önceden 10tllik benzinle 120 km falan giderken şimdi 10tllik benzinle 60km falan gidiyor.. Bu patlamadan kaynaklandığını düşünüyorum. Çünkü egzostan ateş topu gibi çıkıyor... Sizce neyde sorun var? ne yapmam gerekir. Daha önceden böyle bir sorunla karşılaşan arkadaşımız varmıydı? cevaplarınız için teşekkürler...

Koulu
25 Haziran 2010, 03:42
Bu olay muhtemelen benzini tam yakamamasından kaynaklanıyor.

mogli
25 Haziran 2010, 03:44
O zaman,
Karbüratör ayarı, bujiler, ateşleme (düşük bir ihtimal), hava filtresinin aşırı tıkalı olması olabilir.

Bir de ekzozun hava alıyorsa çok yapıyor bunu. İçeri oksijen girdiği için, oksijen ve ekzoz gazı sıkışınca ekzoz çıkışında ısıyla beraber bum... :)

Bence karbüratör ve bujiye bak ilk önce.



Bu olay muhtemelen benzini tam yakamamasından kaynaklanıyor.

:) Sen bu işi öğrendin baya... Tamirhaneye mi yollasak seni? :) İlk bayan motor tamircisi :P

serdarmert
25 Haziran 2010, 09:38
Benzin+ hava karışımı ayarı bozuk..Yani hava ayarını yaptır..veya yap..
Ancak bunu yapmadan önce buji, hava filtresini kontrol et..

gerekirse temizle olmuyorsa yenisini al ondan sonra hava ayarını hallet..

_alp_
25 Haziran 2010, 09:43
Yukaridakilere ek olarak, egzoz contalarini da kontrol et... egzozunu delme, acma, icini bosaltma vb. seyler yapmadigini varsayiyorum...

fat280
25 Haziran 2010, 10:19
slm kardeş bendede aynı motordan vardı önceden karbüratörünü değiştirmiştim taktığım yeni karbüratörde senin dediğin gibi eksozu patlatıyordu karbüratörün hava benzin ayarından oluyor çoğunlukla onu ayarlat yada ayarla düzelir :)

absolit
25 Haziran 2010, 12:43
Egsozla ilgili hiç bir oynama yapmadım. Bujiyi yeni değiştirdim. egsozda herhangi bir delik falan da yok..:) Karbüratörün hava ayarını nasıl yapacağım...:)

fat280
25 Haziran 2010, 12:59
Karbüratörün hava ayarını nasıl yapacağım
karbüratörün altında vida var onunla yapılıyor bilmiyorsan ayar yapmasını bilen bir arkadaşla yapmanı tavsiye ederim :)

aya
25 Haziran 2010, 13:37
eksozdaki patlama, eksoza kadar yanmadan ulaşan çiğ benzinin, eksoz ısısında yanmasının neticesidir. bu da demek oluyor ki, çiğ benzin atıyorsun. ya ateşlemede avans problemi var, ya da arkadaşların dediği gibi hava-yakıt karışımında problem var. ayarla düzeltilebilir. tabii bujilerden bir veya birkaçının ateşlemeyi tam yapamaması da olabilir, yani buji sorunu da olabilir...

_w_
28 Haziran 2010, 01:17
Arkadaşlar Kanuni Breton marka motosikletim kompresör yapınca sürekli egsoz patlatıyor... Beni de çevremi de rahatsız ediyor. Bu ufak bir ses değil. Hani kontağı kapar açarsında patlar ya öyle bir ses. Sorunun neyde olduğunu çözemedim. Ayrıca çok yakıyor bu yüzden. yani ben öyle düşünüyorum. son 1-2 aydır böyle patlıyor. Daha önceden 10tllik benzinle 120 km falan giderken şimdi 10tllik benzinle 60km falan gidiyor.. Bu patlamadan kaynaklandığını düşünüyorum. Çünkü egzostan ateş topu gibi çıkıyor... Sizce neyde sorun var? ne yapmam gerekir. Daha önceden böyle bir sorunla karşılaşan arkadaşımız varmıydı? cevaplarınız için teşekkürler...

benimde ekzos patlıyordu ama seninki kadar değil sibop ayarı yapıca düzeliyor ben kendim yaptırdım düzeldi

zaferkarizma
28 Haziran 2010, 01:43
subap larda aynı sorunu yapıyor arkadaşlar bnm cup ta vardı ve karburatör ayarıda önemli fakat şöyle bi durum varki motorunun üst kapagını komple değiştirmen gerekebilir.

motorhocası
28 Haziran 2010, 15:00
Tamamen sübap ayarı bozukluğu ve-veya sübap ayar civatasının sentille ayarlanan ucu aşınmıştır.Civata 1Tl.

gorkemuls
28 Haziran 2010, 15:10
karbüratör veya subap ayarından.. bujileride değiştirsen iyi olur :cat:

Karbüratör ayarı şu şekilde yapılır..

Öncelikle Karbüratörü temizlemek için bütün memeleri söküp bol benzin ile yıkamalısın, sonra hava ile temizlemen gerekiyor.Hava ayarına gelince hava ayar memesi ince uzun bir vidadır,bu vidayı sonuna kadar sıkıp, sonra 1,5 tur geri alarak (yani gevşelterek yapıyorsun)bu ayar bütün motorlarda aynıdır

Arjantinli69
28 Haziran 2010, 15:16
büyük bir olasılık karbüratöe hava ayarından patlatma yapar.genelde şöyle yapar ustalar,karbüratörün altında hava ayar vidası vardır bunu bulursun galiba,O vidayı yavaş bir şekilde sağ tarafa doğru sonuna kadar sıkıyorsun sonra sola doğru 1.5 tur açıyorsun ve test ediyorsun motorun çekişini.istediğin gibi olmazsa az daha açabilirsin hava ayarını.kolay gelsin

fat280
28 Haziran 2010, 15:22
ABİ BI HAVA AYARINI 1,5 TUR DEMİSSİNİZDE 3 TUR DİYENLER VAR ŞİMDİ HANGİSİ DOĞRU :silent:

gorkemuls
28 Haziran 2010, 15:27
ABİ BI HAVA AYARINI 1,5 TUR DEMİSSİNİZDE 3 TUR DİYENLER VAR ŞİMDİ HANGİSİ DOĞRU :silent:

bütün motorlarda aynıdır.. 1,5 tur kardeşim, aklında soru işareti kalmasın. aslında şöyledir; 1,5 ila 2,5 arasında bir turdur bu :bounce:

fat280
28 Haziran 2010, 15:29
bütün motorlarda aynıdır.. 1,5 tur kardeşim, aklında soru işareti kalmasın. Aslında şöyledir; 1,5 ila 2,5 arasında bir turdur bu :bounce:

ok sağol arkadaşım

zaferkarizma
28 Haziran 2010, 16:14
1.5 tur yapmayın motor performanstan düşer ve cok yakar en iyi ayar 2.ile 2.5 turdur.

canicellat
28 Haziran 2010, 17:14
fabrika ayarlarina gore hava ayari 3 tur'dur

ARBETUS
28 Haziran 2010, 18:34
Egsozla ilgili hiç bir oynama yapmadım. Bujiyi yeni değiştirdim. egsozda herhangi bir delik falan da yok..:) Karbüratörün hava ayarını nasıl yapacağım...:)

Egzos manifolt saplamalarının somunlarını kontrol et gevşek olabilir. sıakrsan sorun ortadan kalkacaktır. Benim motorumda da aynı sorun vardı. hatta kompresörde değil vites aralıkalrında gazı bıraktığımda bile yapardı. egzos contam dağılmıştı değiştirince düzeldi. sen benim gibi sökmediysen eegzosu muhtemelen gevşemiştir. Bu arada aynı patlatma için buji filtre gibi işlemleri ben denedim alakası yok :) (şu an platinyum buji kullanıyorum)

Sağlıcakla.

fat280
28 Haziran 2010, 19:24
fabrika ayarlarina gore hava ayari 3 tur'dur

bende öle biliyorum benimki şuan 3,5 civarı şimdi birde bir tane daha bobin bağladım bakalım nasıl olacak yani çift bobinli oldu benim motor :queen:

_OLD_
28 Haziran 2010, 20:12
Aşağıda bahsedilen hava ayarı sadece rolantide çalışmada etkilidir.Yüksek devirlerde bir etkisi yoktur.Bu arkadaşın sorunu sıkıştırma aşamasında egsoz supapının tam kapanmıyarak karışımın egsoza kaçmasıdır.Bu kompresyon düşüklüğü yapar,çekiş düşer,sarfiyat artar.Egsoz borusuna kaçan karışım buradaki sıcaklıktan yanınca patlama yapar ve susturucuyu da bozabilir.
Acilen supap ayarı gerekiyor.

newceri
28 Haziran 2010, 20:22
Silindire gelen benzinin bir kısmının yanmadan eksoza gitmesinden kaynaklanıyor. Bir kaç deneme ile sorunu halladebilirsin. Eğer son zamanlarda karbürötür ayarları ile oynamamışsan.

Alttaki işlemleri sorun ortadan kalkana kadar sırası ile yapmalısın
1. benzini shellden alma
2. hava filtreni temizle çamurlaşmışsa değiştir.
3 Bujini bir üst sınıf ateşlemesi olan buji ile değiştir.(Mesela Ngk c6hsa kullanıyorsan cr7hsa kullan)
4 karbirötürde hava ayarını yükselt.
5 Subab ayarlarına baktır eksoz supap fazla sıkı olabilir.