PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorsikletin daha az yakması için yapılması gerekenler



gorkemuls
23 Haziran 2010, 17:27
Agresif kullanmayın

Agresif sürüşte, ölçülü sürüşle karşılaştırıldığında üç kata kadar daha fazla yakıt kullanılıyor. özellikle şehir trafiğinde çok sert gaz ya da frenden sakının.


Yüksek viteslerde kullanın

Vites ne kadar yüksek olursa motor hızı da o kadar düşük olur. Bu, yakıt verimliliğini artırabilir. Otomatik vitesli araçlar, motorsiklet yeterli hızlanmayı gerçekleştirdiği zaman sürücü gaz kolunu hafifçe bırakırsa vitesler arasında daha çabuk geçiş yapar. Araçlarda vites değişimi 2000-3000 civarında olmalı.


Aşırı hız yapmayın

Motor ne kadar hızlı giderse o kadar fazla rüzgar direnciyle karşılaşır. Hız limitinden yalnızca 8 km/saat daha hızlı gitmek, yakıt tüketimini yüzde 23 artırır. Bazı araçlarda 130 km/s hızdaki yakıt tüketimi 80 km/s'ye göre neredeyse iki kat fazladır.


Motorun bakımını yapın

iyi ayar yapılmış bir motor yakıt tasarrufunu yüzde 4'e kadar geliştirebilir. Yağ ve bakım konusunda her zaman üreticinin tavsiyelerini uygulayın.


Lastik basıncı önemli

Doğru şişirilmiş tekerlekler aracın hareketini sağlamak için gereken enerji miktarını da azaltır. Önerilen lastik basıncından 1 2 bar daha yüksek olmasını sağlayın.

Aşırı ağırlık taşımayın

Bir motorun üzerinde taşınan ekstra her 45 kilogram için yakıt verimliliği yüzde iki oranında düşebilir. Bu nedenle bagajda ve artık koltukta gereksiz eşyalar veya insanlar taşımayın. :P


Boşta çalıştırmayın

Boşta çalıştırma işlemi aracı hiçbir yere götürmez ancak yine de yakıt harcar. Bir kuyrukta beklerken ya da birisini beklerken aracı sürmeniz gereken zamana kadar motoru kapatın.


Hava filtresini kontrol edin

Tıkanmış bir hava filtresinin değiştirilmesi, motorun korunmasına yardımcı olurken aynı zamanda yakıt tasarrufunu da yüzde 10 değerine kadar artırır.


Hızı dengeli tutun

Tamamen durmaktansa yanan kırmızı ışık yeşile dönene kadar daha erken yavaşlayın ve o hızda devam edin. Ayrıca bir tepenin başlangıç noktasına ulaşmadan önce hızınızı biraz artırın ve ardından motoru daha sert çalıştırmaya gerek kalmadan hızının aracı tepeye çıkarmasına izin verin.


Yokuştan boşta inmeyin

Yokuş yeterince dikse, gaz vermeden viteste inmek motora giden yakıtın tamamen kesilmesini sağlar. Motor, çalışması için yakıt gerekmediğini algılayarak yakıtı tamamen keser ve bu sayede eğime bağlı olarak sıfır yakıt tüketimiyle inmek mümkün olabilir. Araç boştayken daha çok yakıt tüketir.

umarım yararlı olmuştur bu bilgiler..

gorkemuls
24 Haziran 2010, 12:08
Evet arkadaşlar yorumlarınızı bekliyoruz.. Bu uyarılar hakkında nedir görüşleriniz? Ben böyle kullanmaya gayret ediyorum.

-ibrahim-
24 Haziran 2010, 12:17
Ben hepsine katılıyorum ancak kırmızı ışıkta ya da trafik kitlenmediği sürece yoğun trafikte kontok kapatma kısmına katılmıyorum

takendy
24 Haziran 2010, 12:18
Agresif kullanmayın

Agresif sürüşte, ölçülü sürüşle karşılaştırıldığında üç kata kadar daha fazla yakıt kullanılıyor. özellikle şehir trafiğinde çok sert gaz ya da frenden sakının.

yakıttan ziyade güvenlik için gerekir.

Yüksek viteslerde kullanın


Vites ne kadar yüksek olursa motor hızı da o kadar düşük olur. Bu, yakıt verimliliğini artırabilir. Otomatik vitesli araçlar, motorsiklet yeterli hızlanmayı gerçekleştirdiği zaman sürücü gaz kolunu hafifçe bırakırsa vitesler arasında daha çabuk geçiş yapar. Araçlarda vites değişimi 2000-3000 civarında olmalı.

motorların seri olma avantajı burada son bulur.

Aşırı hız yapmayın


Motor ne kadar hızlı giderse o kadar fazla rüzgar direnciyle karşılaşır. Hız limitinden yalnızca 8 km/saat daha hızlı gitmek, yakıt tüketimini yüzde 23 artırır. Bazı araçlarda 130 km/s hızdaki yakıt tüketimi 80 km/s'ye göre neredeyse iki kat fazladır.

aşırı hız şehir içinde yapılmamalıdır , hız yapılacak yerlerde yakıt zaten göz önünde bulundurulmaz


Motorun bakımını yapın

iyi ayar yapılmış bir motor yakıt tasarrufunu yüzde 4'e kadar geliştirebilir. Yağ ve bakım konusunda her zaman üreticinin tavsiyelerini uygulayın.

motorunu seven herkesin yapması gerekir...



Lastik basıncı önemli

Doğru şişirilmiş tekerlekler aracın hareketini sağlamak için gereken enerji miktarını da azaltır. Önerilen lastik basıncından 1 2 bar daha yüksek olmasını sağlayın.

yüksek basınçlı lastik tutuşu azaltırken top gibi sekmeye sebebiyet verir...


Aşırı ağırlık taşımayın

Bir motorun üzerinde taşınan ekstra her 45 kilogram için yakıt verimliliği yüzde iki oranında düşebilir. Bu nedenle bagajda ve artık koltukta gereksiz eşyalar veya insanlar taşımayın. :P

ekstra 45 kg. alacak bagaj kimde var ?



Boşta çalıştırmayın

Boşta çalıştırma işlemi aracı hiçbir yere götürmez ancak yine de yakıt harcar. Bir kuyrukta beklerken ya da birisini beklerken aracı sürmeniz gereken zamana kadar motoru kapatın.

bu 3-5 kuruş için göze yapılmaması gereken bir hareket



Hava filtresini kontrol edin

Tıkanmış bir hava filtresinin değiştirilmesi, motorun korunmasına yardımcı olurken aynı zamanda yakıt tasarrufunu da yüzde 10 değerine kadar artırır.

düzenli bakım ile aynı madde



Yokuştan boşta inmeyin

Yokuş yeterince dikse, gaz vermeden viteste inmek motora giden yakıtın tamamen kesilmesini sağlar. Motor, çalışması için yakıt gerekmediğini algılayarak yakıtı tamamen keser ve bu sayede eğime bağlı olarak sıfır yakıt tüketimiyle inmek mümkün olabilir. Araç boştayken daha çok yakıt tüketir.

boşta motor ile yokuş aşağı gitmek artçı kadar deli olan birisinin bile yapmaması gereken bir hadisedir. :)

karasahin
24 Haziran 2010, 12:21
bayır aşağı kontağı kapa hacı :mrgreen:

Ramazan Can
24 Haziran 2010, 12:31
motorun az yakmasını istiyorsanız kullanmayın... bisiklet alın..oda iki teker....

şaka bir tarafa bazıları tamamda kontak kapatma olayı yanlış.... yıpranan marş motoru akü yakıttan fazla olur...

gorkemuls
24 Haziran 2010, 12:45
motorun az yakmasını istiyorsanız kullanmayın... bisiklet alın..oda iki teker....

şaka bir tarafa bazıları tamamda kontak kapatma olayı yanlış.... yıpranan marş motoru akü yakıttan fazla olur...

Marş kapatma olayı yani uzun süreli beklemelerde olacak bi hadise. Birisini beklerken falan yani. Uzun süreli motor çalışmasında motor durduğu yerde soğutmakta zorlanır, eğer ki hava soğutmalıysa bu çok daha zordur. :bounce:

_alp_
24 Haziran 2010, 12:46
Yuksek vites, dusuk devirde kullanmak, yakit tuketimini azaltmaz.... aksine arttitir... az yakit tuketimi icin her zaman dogru devir ve viteste gitmek gerekir... ayrica dusuk devir ve yuksek viteste gitmek tehlikelidir... araci hantallastirir ve ani bir durumda tepkisizlestirir....

2000-3000 devir araligi cogu binek araba icin gecerlidir... cruiser'lar disinda cogu motor icin bu devir araligi azdir... ornegin bir arkadasim ER-6N ile 3000'i gecmeden kullandiginda, 4000 civarinda kullandigindan cok daha fazla benzin harcadigini soylemisti :cat:

Bu arada, bu yazi sanirim arabalar ile ilgili eski bir yaziydi... Alinti yaparken nereden alinti yapildigini yazmakta her zaman fayda vardir :bounce:

gorkemuls
24 Haziran 2010, 12:55
yakıttan ziyade güvenlik için gerekir.

Yüksek viteslerde kullanın



motorların seri olma avantajı burada son bulur.

*arkandan bir tır frenleri boşalmış gelmiyorsa, seri olmanında anlamı yoktur.

Aşırı hız yapmayın



aşırı hız şehir içinde yapılmamalıdır , hız yapılacak yerlerde yakıt zaten göz önünde bulundurulmaz

*aşırı hız hiç bir yerde yapılmamalıdır. Bulunduğunuz yolun seyrine uygun hareket edilmelidir. Adı üstünde "aşırı"


motorunu seven herkesin yapması gerekir...

bakım yapılcak eeee?


yüksek basınçlı lastik tutuşu azaltırken top gibi sekmeye sebebiyet verir...

*yüksek basınçlı lastik dediğin 1-2 bar lastik hiç bir zaman 1-2 barla top gibi sekmeye sebebiyet falan vermez. Top gibi sekmeye sebebiyet veren sürücüdür kardeş:bounce:


ekstra 45 kg. alacak bagaj kimde var ?

Hacim küçük ağırlıklar için kullanılmış bir ifade.


bu 3-5 kuruş için göze yapılmaması gereken bir hareket

uzun süre beklemek motoru ısıtır zararı daha büyük olur.


düzenli bakım ile aynı madde

eee?


boşta motor ile yokuş aşağı gitmek artçı kadar deli olan birisinin bile yapmaması gereken bir hadisedir. :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:53 ----------

[QUOTE=_alp_;2090771]Yuksek vites, dusuk devirde kullanmak, yakit tuketimini azaltmaz.... aksine arttitir... az yakit tuketimi icin her zaman dogru devir ve viteste gitmek gerekir... ayrica dusuk devir ve yuksek viteste gitmek tehlikelidir... araci hantallastirir ve ani bir durumda tepkisizlestirir....

2000-3000 devir araligi cogu binek araba icin gecerlidir... cruiser'lar disinda cogu motor icin bu devir araligi azdir... ornegin bir arkadasim ER-6N ile 3000'i gecmeden kullandiginda, 4000 civarinda kullandigindan cok daha fazla benzin harcadigini soylemisti :cat:

Bu arada, bu yazi sanirim arabalar ile ilgili eski bir yaziydi... Alinti yaparken nereden alinti yapildigini yazmakta her zaman fayda vardir :bounce:

motorlarla ilgili araştırma, fransız bir araştırmacının yazısı..

takendy
24 Haziran 2010, 13:03
eee si kardeş,

bakımını yapıp doğru devir ve doğru viteste hava , yol , ağırlık ve lastik tipine uygun hava basıncı ile sürmelisin...

motorda frenin önemi kadar ataklığında kazalardan kurtulmada faydası olduğunu bilmelisin....

boşta giden motorun kendi istediği gibi gideceğini frenaj mesafesinin uzayacağını bilmelisin...

bir motor trafikte ne kadar bekler ki kontak kapatsın en nihayetinde motor bu yol mu kalmadı...

bıla bıla bıla bıla .......

yani aktardığın bilgiler daha ziyade 4 tekerler için geçerli

sen motorla böyle yapabilirsin ancak yanlış olduğun noktalar vardı bende kendi yaptıklarımı yazdım...

kızacak bişey yok yorum yok diye de serzenişte bulunmuşsun yorum yapınca da....

gorkemuls
24 Haziran 2010, 13:06
eee si kardeş,

bakımını yapıp doğru devir ve doğru viteste hava , yol , ağırlık ve lastik tipine uygun hava basıncı ile sürmelisin...

motorda frenin önemi kadar ataklığında kazalardan kurtulmada faydası olduğunu bilmelisin....

boşta giden motorun kendi istediği gibi gideceğini frenaj mesafesinin uzayacağını bilmelisin...

bir motor trafikte ne kadar bekler ki kontak kapatsın en nihayetinde motor bu yol mu kalmadı...

bıla bıla bıla bıla .......

yani aktardığın bilgiler daha ziyade 4 tekerler için geçerli

sen motorla böyle yapabilirsin ancak yanlış olduğun noktalar vardı bende kendi yaptıklarımı yazdım...

kızacak bişey yok yorum yok diye de serzenişte bulunmuşsun yorum yapınca da....

kardeş ben zaten boşta gidin demiyorum, boşta fren mesafesinin uzun olduğunuda biliyorum...

uzun süre beklemelerde yazıyorum, kırmızı ışıkta beklerken demiyorum...

motorun bakımını yapın, doğru devirde kullanın, hava basıncı içinde doğru olanları söyledim... farklı bişey ne?:farao:

takendy
24 Haziran 2010, 13:15
kardeş ben zaten boşta gidin demiyorum, boşta fren mesafesinin uzun olduğunuda biliyorum...

uzun süre beklemelerde yazıyorum, kırmızı ışıkta beklerken demiyorum...

motorun bakımını yapın, doğru devirde kullanın, hava basıncı içinde doğru olanları söyledim... farklı bişey ne?:farao:


farklı bişey ; sitede bilende var bilmeyende forumda bilgilendirme topiği açılacaksa içindeki bilgilerin 4 x 4 olması gerekir diye düşünüyorum.

buradaki bilgileri doğru diye benimseyecek insanlar olabileceğinden yanlış bilgi aktarmamak veya varsa yanlışları düzeltmek gerekir.

sadece daha açıklayı olman için cevap atıyorum... maddelerinin mesajlara cevap verildikçe değişim gösterdiğini inkar edemezsin :):)

saygılar....

gorkemuls
24 Haziran 2010, 14:30
farklı bişey ; sitede bilende var bilmeyende forumda bilgilendirme topiği açılacaksa içindeki bilgilerin 4 x 4 olması gerekir diye düşünüyorum.

buradaki bilgileri doğru diye benimseyecek insanlar olabileceğinden yanlış bilgi aktarmamak veya varsa yanlışları düzeltmek gerekir.

sadece daha açıklayı olman için cevap atıyorum... maddelerinin mesajlara cevap verildikçe değişim gösterdiğini inkar edemezsin :):)

saygılar....

kardeş benim maddelerimle alakalı şeyler söylemiyorsun, yanlış görücek hiç bir yanında yok zaten. Ve hiç bir tezinde yok. Yanlışsa neden yanlışı söliceksin ki millet bilsin. Yani senin sandığın gibi maddelerde bir değişiklik yok :P:bounce:

Seko
24 Haziran 2010, 14:36
Temel olarak 4 teker, 2 teker fark etmez, gaza ne kadar çok basarsanız o kadar çok yakar. Bu söylediğim şey her türlü durumu (yokuş, hızlanma, yük, son hız vs) kapsar.

takendy
24 Haziran 2010, 14:52
kardeş benim maddelerimle alakalı şeyler söylemiyorsun, yanlış görücek hiç bir yanında yok zaten. Ve hiç bir tezinde yok. Yanlışsa neden yanlışı söliceksin ki millet bilsin. Yani senin sandığın gibi maddelerde bir değişiklik yok :P:bounce:



motor kullanmak kadar okumak ile anlamak arasındaki farkı da bilmelisin...

yazmıştım ancak anlamamışsınız siz yukarıda belirtiğiniz şekilde yürüş yapmaya devam edebilirsiniz ki aynı şeyleri tekrar tekrar yazmayacağım.

hattat_hasan
25 Temmuz 2010, 12:14
bilgiler bilindik ama faydalı hatırlatmada fayda vardır elbet çok teşekkürler deryehip emek veren arkadaşa...

Samet Ağır
25 Temmuz 2010, 12:48
Evet arkadaşlar yorumlarınızı bekliyoruz.. Bu uyarılar hakkında nedir görüşleriniz? Ben böyle kullanmaya gayret ediyorum.

aha da benim düşüncelerimin aynısı.katılıyorum dostum.sonuna kadar...
20 senenin üstü bir tecrübe ile motorlu taşıtlarda neredeyse kullanmadığım ne 4 teker nede 2 teker kalmadı..anlamayan insanların ben böyle yaptım oldu şeklindeki konuşmaları anlık eylemlerdir.ancak yazılanlar kullanımın genelini kapsamaktadır.evinin öninde 10 dakika birini bekleyecekseniz çalışan motor çalışmayana göre çoook fazla yakıt tüketir..100km ile giden iki aynı araçtan 3,. vites (atıyorum) 8000 devirle giden araç 5. vites 5000 devirle gidenden çok daha fazla yakıt harcar.ama 40-50 ile mesela hafif yokuş yukarı giderkende 2 yada 3. vites yerine 5. viteste gaza asılarak motoru zorlamak hızlanma sağlamayacağı gibi yakıt tüketiminide aşırı arttırır.bu aradaki farkları bilmek gerekir....
yolda motoru boşa almanın viteste inmeye karşılık tek farkı aracın yokuşa göre daha da ama kontrolsüz hızlanmaya devam etmesi motor freninden faydalanamaması ve vitesteki araç yakıt almazken o rolentide de olsa yakıt yakmaya devam etmesidir...

macar_93
03 Ağustos 2010, 02:11
yaa bu yokuş aşağı yakıt olayı benim kafamı karıştırdı yakıt sıfır mı oluyoo.arabadada genelde boşa atıyorus daa eğer doğruysa bis yanlış yapıorus onun teorik bi açıklaması varmı abiler.onu kesin bi öğrensek iyi olacak.

tandu
13 Ağustos 2010, 00:34
BENCE DE SON YAZIYA BI TEORIK ACIKLAMA VAR MI? YILLARDIR BOSTA peygamber! der der ovunuruz bi de..belese gidiyoz diye!

buberk
13 Ağustos 2010, 01:12
Yeni model arabalarda yakıt tüketimi tamamen kesildiği doğru (sıfır). Ama 10-15 yaşındaki bi arabada bu özellik pek görülmez (üst sınıf arabalardan bahsetmiyorum). Benim merak ettiğim bu yakıtı sıfıra indirme olayı motorsiklette olur mu? Motor bilgisi iyi olan bir arkadaşımız aydınlatırsa çok iyi olacak bende merak ettim.

serdarmert
15 Ağustos 2010, 17:37
sadece boşta çalıştırmayın bana doğru gelmedi..!!

tetikçi
18 Ağustos 2010, 12:24
cup motor almak

xanka
18 Ağustos 2010, 12:26
cup motor almak

otobüse bin motor hiç yakmıyor o zaman kapının onunde :)

gorkemuls
07 Eylül 2010, 14:19
Yeni model arabalarda yakıt tüketimi tamamen kesildiği doğru (sıfır). Ama 10-15 yaşındaki bi arabada bu özellik pek görülmez (üst sınıf arabalardan bahsetmiyorum). Benim merak ettiğim bu yakıtı sıfıra indirme olayı motorsiklette olur mu? Motor bilgisi iyi olan bir arkadaşımız aydınlatırsa çok iyi olacak bende merak ettim.


8 yıldır 6. motorunu kullanan biri olarak bu yazıyı yazıyorum.
Motorda 0'a indirme tam olarak olur mu bilmiyorum ama, benim görüşüme göre daha az yakacağı kesin. Pistonların hareketi için benzin gereklidir, buyüzden motor boşta çalışırken benzin harcaması kesinlikle olacaktır.(yokuş aşağı boşta gitmesi dahil) Fakat motora yokuş aşağı inerken, motor viteste olursa, itici bir güç olacağı için pistonlar kendi hareketini bu güç yardımıyla tamamlayacaktır.

Boşa değil Beşe atın :mrgreen:

okyanus_126
24 Ekim 2010, 19:49
arkadaşlar benım anlamdıgım bır konu var yokus aşagı boşta ınmek motor yakıtını artırır dıyor bu bence çok saçma sızce nasıl ben buna katılmıyorum yerı gelıyor motoru stop ettırıp devam edıyoz yakıt yakmıyak dıye ama bu nasıl oluyor anlamıyom yanı neyse:)

motorhocası
24 Ekim 2010, 19:55
Relantide eski teknoloji karbüratörü olan(cut-off sistemsiz) bir motorun yaktığı yakıt son viteste gaz vermeden inişteki yaktığı yakıttan daha az olmaz.Deneyen denemiş,hocam Uludağ Üni. Otomotiv Anabölüm başkanı Rıdvan ARSLAN.

gorkemuls
13 Kasım 2010, 03:41
Relantide eski teknoloji karbüratörü olan(cut-off sistemsiz) bir motorun yaktığı yakıt son viteste gaz vermeden inişteki yaktığı yakıttan daha az olmaz.Deneyen denemiş,hocam Uludağ Üni. Otomotiv Anabölüm başkanı Rıdvan ARSLAN.

Ozaman üstad ne dediyse o doğrudur hocam :silent:

motocycleboyreigns
13 Kasım 2010, 19:50
Ozaman üstad ne dediyse o doğrudur hocam :silent:

Peki sizlere başka bir soru.Hazır GV ciyi de bulmuşken.
Malum GV'de 5.viteste 6000 devirde 90 la gidilir.4.viteste de 7000 le.(Tam olarak doğru değil ama yakın değerler.Böyle alalım bizde.)

Şimdi;

5. viteste 6000 devir 90 la giderken mi daha az yakarım,
4. viteste 6000 devir 80 le giderken mi?

Yoksa aynı mı olur?

motorhocası
13 Kasım 2010, 19:59
Peki sizlere başka bir soru.Hazır GV ciyi de bulmuşken.
Malum GV'de 5.viteste 6000 devirde 90 la gidilir.4.viteste de 7000 le.(Tam olarak doğru değil ama yakın değerler.Böyle alalım bizde.)

Şimdi;

5. viteste 6000 devir 90 la giderken mi daha az yakarım,
4. viteste 6000 devir 80 le giderken mi?

Yoksa aynı mı olur?

Motorun yeterli torku mevcutsa(sabit hızda seyirde),eğim,hava ve yol şartları müsaitse yakıt tüketimi için en uygun vites son vitestir.

Örneğin düz-aşağı eğimli yol durumunda 5. vites 90 hızda, yokuş yukarı-karşıdan esen rüzgara karşı 4. viteste 80 hızda az tüketir.

shadoweaglee
03 Aralık 2010, 00:39
Peki ya scooter?
Benim motorum 150 HS. Ama benzini resmen içiyor.
Ben ne yapmalıyım?

Şehir içi artçı ile 40-60 km/h
100 km yakıt tüketimi: 3.8 - 4.0 lt.

stubborn
03 Aralık 2010, 00:42
Türkiyedemi?...

Alp Bozkurt
01 Ocak 2011, 20:37
Aynı benım kullanıs tarzım yakıt tasarrufu ve performans 100%

Deniz Ser
25 Ocak 2011, 15:34
Lastik basıncı önemli

Doğru şişirilmiş tekerlekler aracın hareketini sağlamak için gereken enerji miktarını da azaltır. Önerilen lastik basıncından 1 2 bar daha yüksek olmasını sağlayın.

Bar olabilir mi abilerim;PSI olmalı.Önerilen basıncın 2 bar yani yaklaşık 30 PSI fazlasını basınca kötü sonuçlara yol açabileceğini unutmamak gerekir:)

Eyüp_Bulut
10 Mart 2011, 05:46
Yokuş aşağı inerken kullandığınız vites N değil 5 olsun. Aşağı doğru kanun gereği inen tekerin gücüyle daha az ateşleme yapılarak, daha az benzin yakılır.

movibiker
10 Mart 2011, 06:08
bayır aşağı konusunda benimde kafam hep karışıktı ama bu anlatımla taşlar oturuyor yerine.ben arabayla bayır aşağı inerken hep boşa atarım,yol bilgisayarında anlık yakıt sarfiyatı 0,8 - 1,2 lt arasında bişey olur hep,ama arabayı beşe takıp gaz vermeyince sarfiyat birden sıfırı gösterir.senelerdir hep derdim ulan amma salak yol bilgisayarı diye viteste hiç sıfır sarfiyat olup boşta daha çok yakar mı diye:mrgreen:.tabiki yakar.sonuçta boşta arabayı rolantide çalıştırmak için bir yakıt gerekiyor ama rampa aşağı inişte doğan kinetik enerjiyi kullanarak motoru döndürebiliyoruz böylece yakıt tamamen kesilmiş oluyor.pistonların dönmesi için illa silindir içinde patlama olması gerekmiyor.gazı verdiğimiz anda patlama başlıyor.
ama sonuçta bunu kontrol eden bir yazılımdır.beyin destekli çalışan araçlarda bu böyledir.motosikletlerin tümünde bunun olduğunu sanmıyorum.

vedatkavak
26 Mart 2011, 02:13
arkadaşlar sıcak bir motoru yokuş aşagı rolantide veya boşta inmek çok kötü alışkanlıktır ısınmış bir motoru rampa aşagı stop ederek iner sen motor silindirini birden daraltırsın ve motoru tekrar çalıştırdıgında sekman ve piston silindiri çizer üç kuruşluk kar beş kuruş zarar getirir motorunuz kropaj yapar ...sakın ha.....