PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : mondial 110 ft debriyaj sorunu



power türk
21 Haziran 2010, 13:39
motorun debriyaj ve baskı balatasını değiştirdikten sonra sanırım meydana geldi.motorumla örneğin 4.vitestee giderken 3. vitese geçtiğimde ayağımı vites kolundan kaldırmadığımda motorsiklete boşa geçiyor ara gazı verebiliyordum.

şimdi ise vites geçişleri çok serileşti motorum çok seri kelkıyor viteş geçişlerinde sıfır boşluk var anında bir üst vitese geçiyor motorsiklet te devir kaybı olmuyor bu iyi hoşuma gidiyor fakat örn 4. vitesten 3 e geçince yine boşluk olmadığından birden kapma yapıp motoru silkeliyor.normalde 3.vitese düşürdüğümde ben ayağımı çekince pedaldan vitese geçmeli bu sorun debriyaj balatasının ortasında bilyaya denk oturan dışarından düz tornavida ve 13 anahtar ile yapılan ayarla ilgili olabilirmi.

not bu çok sert geçişlerden dolayı da zincir ayarım çabuk bolarma yapıyor.

zaferkarizma
21 Haziran 2010, 19:21
sen çözümü bulmussun ayar meselesi motoru servis ayagına al iki kişi oalcaksınız biriniz vitese basacak biriniz ayar yapacak 13 anahtar ve bir tornavida işini görecektir motoru çalıştır 1 vitese basın fakat basılı tutun ondan sonra sonra tornavida ile saga sola cevir ve tekerin en az döndüğü noktada 13 ile sıkın oaly tamamdır.biraz karışık anlattım anlamadıgın bi nokta varsa sor :)

power türk
21 Haziran 2010, 21:00
tek başıma olduğumdan dolayı dediğiniz tarzda düşüncem oldu fakat gerçekleştirememiştim.en kısa zamanda bir arkadaşımla dediğinizi uygulayıp cvp yazacağım.

not vites hilali vesir bunlar gayet iyi durumda benim aklıma en kötüsü şanzımandan kaynaklanabileceğide geldi ama ihtimal de vermek istemedim.çünkü motoruma çok bakıyorum 2005 model 10000 geçti.
3.viteste 80 4. viteste 110 yaklaşıyorum rüzgar faktörü ile beraber böyle giden bir motorda şanzıman zor ihtimal olsa gerek.

zaferkarizma
21 Haziran 2010, 21:05
fazlda güvenme yarı otomatıklerın en buyuk sıkıntısı şanzumandır.

fehmiilker
22 Haziran 2010, 18:22
sorun ayar civatasında
civatanın kontra somununu gevşetip vites pedalını viterse geçirmeden yukarı aşarı oynatıp ayar civatıyla o boşluğu alman lazım daha sonra kontra somunu ayarı bozmadan sıkmalısın
(boşluk az veya olmazsa debriyaj kaçırır boşluk çok olursa şuanki gibi debriyajı kullanmadan vitese gecer)

power türk
23 Haziran 2010, 11:15
sen çözümü bulmussun ayar meselesi motoru servis ayagına al iki kişi oalcaksınız biriniz vitese basacak biriniz ayar yapacak 13 anahtar ve bir tornavida işini görecektir motoru çalıştır 1 vitese basın fakat basılı tutun ondan sonra sonra tornavida ile saga sola cevir ve tekerin en az döndüğü noktada 13 ile sıkın oaly tamamdır.biraz karışık anlattım anlamadıgın bi nokta varsa sor :)

işlem tamamdır 13 anahtar ve düz tornavida:) şuanda vites istediğim zaman boşa geçiyor ara gazı yapıyorum yardımcı olan arkadaşlara teşekkürler.

motorum inanın bmw gibi oldu vites geçişlerini hissetmiyorum bile hiç silkme yapmıyor çok yumuşak süperrrrrrrrr.