PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : carbıratör meme ince ayar yardım



nono123
21 Haziran 2010, 00:23
selam arkadaşlar;
benim mobilyette süper 52 ama carbıratör çok benzin yiyor bunun carbıratör memesiyle alakası olabilirmi yada meme vidasını cok sıkmak yada yarıya kadar gevşetmek bununla alakası olabilirmi meme yi ne kadar sıkmalıyım yada ne kadar gevşetmeliyim lütfen ince ayar istiyorum yardım!!!

motorhocası
21 Haziran 2010, 00:27
Karbüratör memesini sıkmakla ayar olmaz. Hava ayarı yapılır ayar vidasından.

huceyn
21 Haziran 2010, 00:28
carbıratör ingilizcesi mi karbüratörün?

teknikhoca
21 Haziran 2010, 00:35
selam arkadaşlar;
benim mobilyette süper 52 ama carbıratör çok benzin yiyor bunun carbıratör memesiyle alakası olabilirmi yada meme vidasını cok sıkmak yada yarıya kadar gevşetmek bununla alakası olabilirmi meme yi ne kadar sıkmalıyım yada ne kadar gevşetmeliyim lütfen ince ayar istiyorum yardım!!!

Merhabalar....
Motorunuzun çok yakmasının sebebi sadece memelerin ayarsızlığından kaynaklı olmayabilir. Bu nedenle iki tane vidayı sıkıp gevşeterek motorunuza büyük çapta güç kazanımı yada ekonomi kazandıramzsınız. Benzin tüketiminiz ölçtünüz mü? Mesela 1 litre ile ortalama kaç km gidebiliyorsunuz? Ateşlemeniz kontrol edildi mi? Bujiniz sağlıklı mı? Motor çekişiniz nasıl? Motorunuzun sürati nasıl? Yani 40-50km ye ulaşınca artık daha fazla motor gitmemezlik ediyor mu? Hava ayarınız bozuksa motoruzda tam gaz vermelerde boğulmalar yada çekiş düşüklükleri yaşamanız gerekir. İlk çalıştırmada zorluk yaşıyor musunuz? ideal oran aslında, karbüratörün dışında bulunan hava ayar vidasını tamamen sağa doğru sıktıktan sonra, 2 tur kadar sola çevirmektir. Ama dediğim gibi....mucize beklemeyin. Bu ayar sadece %10 civarı bir ek güç yada tasarruf sağlar.

nono123
21 Haziran 2010, 01:08
abi motorun parçaları eski ama canavar gibi ateşleme iyi kıvılcım çıkarıyor bujim bosh
mororun çekişine geldiğinde ise süper ama bazen arkama birisini bindirdiğimde motor ilk kalkışta tıkanıyo gibi oluyor ama bunu bazenleri yapıyor abi ama karbıratör büyük
motordaki kalkışta tıkanıklık platin ayarından olabilirmi yada karbıratördenmi
abiler ben şöyle bir duyum aldım carbıratör memelerini kesiyorlarmış ve motor daha hızlı gitsin diye bu doğrumu daha çok benzin yaksın diye

teknikhoca
21 Haziran 2010, 08:55
abi motorun parçaları eski ama canavar gibi ateşleme iyi kıvılcım çıkarıyor bujim bosh
mororun çekişine geldiğinde ise süper ama bazen arkama birisini bindirdiğimde motor ilk kalkışta tıkanıyo gibi oluyor ama bunu bazenleri yapıyor abi ama karbıratör büyük
motordaki kalkışta tıkanıklık platin ayarından olabilirmi yada karbıratördenmi
abiler ben şöyle bir duyum aldım carbıratör memelerini kesiyorlarmış ve motor daha hızlı gitsin diye bu doğrumu daha çok benzin yaksın diye

Platin ve bıji tırnak ayarlarınızı tekrar kontrol edin. Buji tırnak aralığı 0.7mm platin ise 0.2-0.3mm arasında olmalıdır. Tam gazlarda tıkanma karbüratörün yapısı gereğidir. Dik akışlı ve kapış pompası olmayan karbüratörlerde bu tür tıkanmalar mevcut.

Karbüratörün büyük olduğunu söylemişsiniz. Motor teknolojilerinde bir kural vardır. 14.7 birim hava 1 birim benzin ile en ideal yanmayı sağlar. 12 birim havanın altında da yanma sağlanmaz. Siz isterseniz benzini motora şırınga ile verin, alabildiği ve karıştırabildiği hava miktarının dışında geri kalanını yanmadan atacaktır. Motorunuzun bir yanma kapasitesi var. Çok büyük karbüratör kullanmak, memeleri kestirmek veya büyültmek çok büyük sonuçlar vermez. İdeal olanı her zaman orjinal fabrika verileridir.

tekintekin
21 Haziran 2010, 11:48
carbıratör :queen:

ufuktan
21 Haziran 2010, 11:53
carbıratör ingilizcesi mi karbüratörün?





:silent: bencede :farao:

nono123
21 Haziran 2010, 12:07
bilgiler için saol teknik hoca