PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : cbr 125 rüzgara karşı biraz dayanıksız sanırım



DOOM46
20 Haziran 2010, 23:18
herkese selam arkadaşlar. bugün iki kişi atladık motorlara (bende cbr 125 arkadaşımda ybr 125) bodruma gittik. yollar biraz bozuktu ve şaşırtıcı derecede rüzgar vardı hem de yazın ortasında :silent: neyse gidiiyoruz 80-90 iyi güzel hoş ama rüzgar şiddetini arttırınca benim motor sanki bir uçurtma gibi hafiften savrulmaya başladı ybrye baktım o da yalpalıyor fakat benimki kadar değil. şaşırdım ilk önce neyse hızımı düşürdüm biraz ybr önden gidiyor bi viraja geldik tam da sağ taraf uçurum, rüzgar bir esti yandan beni neredeyse uçuruma sürükleyecekti hızım 70 kmh idi. yahu dedim noluyoruz ybr hala gidiyor. sonra çektik kenara sordum arkadaşa dedim böyle böyle oldu sende de oluyor mu? dedi ki biraz yalpalıyor ama savurtmuyor dedi şaşırdım kaldım. sonradan aklıma geldi daha doğrusu bi tahmin yürüttüm bizim motorların grenajları aşağı tarafı da kapatıyor yanlar kapalı o yüzden rüzgar savuruyor ama ybr de öyle birşey olmadığı için rüzgar rahatça geçebiliyor arasından motosikletin. uzun lafın kısası arkadaşlar cbr 125 ile giderken eğer rüzgar sert esiyorsa aman dikkat edin özellikle de yanlar uçurumsa. haydi kalın sağlıcakla kazasız belasız sürüşler. bu arada bütün babaların ellerinden öperim babalar gününüz kutlu olsun :cat::rendeer:

zaferkarizma
20 Haziran 2010, 23:26
:) daha ne denebilirki o motorun tek eksiği hafif olması

DOOM46
20 Haziran 2010, 23:29
:) daha ne denebilirki o motorun tek eksiği hafif olması

aslında ybr de hafif cbr ile aşağı yukarı aynıdır ki ybryi kullanan arkadaşım 55-56 kilo ben 60 kiloyum :mrgreen:

zaferkarizma
21 Haziran 2010, 00:05
eemi atın o motorları alın bi çin :) rahatınzıa bakın:queen: belki o kadar gitmez ama gidenleride var yani :) geçenler de bi topicte erif 250 lik choopper la 160 yaptıgını iddaa ediyordu kanuni ydi galiba :queen:

opsde
21 Haziran 2010, 00:10
bugun bende gölbaşına gittim aynı şekilde acayip bir rüzgar vardı :D
85 kilo yum 120 km hıza çıktım heralde biraz ağır olduğum için fazla sarsılmadım :D:D

ahmet93
21 Haziran 2010, 00:17
bugun bende gölbaşına gittim aynı şekilde acayip bir rüzgar vardı :D
85 kilo yum 120 km hıza çıktım heralde biraz ağır olduğum için fazla sarsılmadım :D:D

Yandan gelen rüzgarda lastiklerin etkisi olabilir mi? Sanırım bunu daha önce okumuştum ama nasıldı hatırlamıyorum. Bende 70 kiloyum ve 2 yıldır rüzgara karşı aşırı sarsılma yaşamadım. Belki de aşırı rüzgar yemedim onu da bilmiyorum:)

Shrieker
21 Haziran 2010, 00:19
Dediğiniz gibi aerodinamik tasarımından dolayı çapraz/yan rüzgarlardan daha fazla etkilenebilen bir motor.

motorhocası
21 Haziran 2010, 00:25
Rüzgarlı havada grenajların kolayca sökülmesi lazım, aksi takdirde Honda'ya dava açın kazaırsınız.:mrgreen::queen:

DOOM46
21 Haziran 2010, 00:31
eemi atın o motorları alın bi çin :) rahatınzıa bakın:queen: belki o kadar gitmez ama gidenleride var yani :) geçenler de bi topicte erif 250 lik choopper la 160 yaptıgını iddaa ediyordu kanuni ydi galiba :queen:

o kadar da değil 5 tane çin malına değişmem ben bu motoru garajda bi tane de çin var cesaret edip de üstüne çıkamıyorum allah korusun çin malıyla 160 gitmektense hondayla 100-120 giderim daha iyidir hiç değilse yaşama oranım daha fazla :cat:

wanda
21 Haziran 2010, 00:40
Sizlere birazda ölçü olması açısından bir oran veriyorum, 120 km saat hızla giden bir arabanın bir tekerleğinin asfalta uyguladığı basınç 75 kg dır !! normal bir binek araba ise yaklaşık 950 kg dır 75 * 4 = 300 kg kalan 650 kg ise aerodinamik sürtünmenin en aza indirilmesine karşın havanın kaldırma gücüdür..

Şiddetli rüzgar karşısında eğer önümüzde giden bir araç varsa işimiz daha kolay demektir, bunuda şöyle bir örnekle açıklamak istiyorum, dikkat ettiyseniz ki görenleriniz olmuştur, gökyüzünde uçan, ördek , kaz , karabatak, tarzı yaban hayvanları sürekli V düzeninde uçmasıdır, bunun sebebide en öndekinin havayı yarması ve bir arkadakininde oluşan hava boşlugundan istifade % 30 daha az güç harcaması ve daha az rüzgar baskısına maruz kalmasıdır, sanırım önümüzde giden bir araç varsa nasıl istifade edeceğimizde anlaşılıyor, keyifli ve emniyetli sürüşler diliyorum..

Sinan Aksu
21 Haziran 2010, 00:42
Viyadük girişlerinde rüzgar balonları vardır. Bu balonlar genelde refüj aralarında bulunurlar, görülmesi daha kolay olsun diye. Bu balonları için rüzgar doluysa bilki rüzgardan uçabilirsin. Viyadüklerde genelde açık alanlardadır. Bu rüzgarlar arabayı bile uçurur ki senin benim kilomdaki motorunu nasıl uçurmasın?

Bak rüzgar balonları şuna benzer birşey. Genelde turuncu renkte olurlar.
http://www.ressim.net/e/upload/541a044a.jpg (http://www.ressim.net)

Kill_zone
21 Haziran 2010, 00:43
evet aynı dertten bende müzdaribim :( napalım yapacak bişey yok mecbur hızı düşürüyoruz bu arada millete rezil oluyoruz tabi:mrgreen: zaten ince ve narin artık satsak mı ne yapsak:salut:

onur35
21 Haziran 2010, 00:50
bizim burası esen rüzgarı,rüzgar gülleri ve surfü ile tanınır...rüzgar değil fırtına mübarek teksasta sanırsınız kendinizi!!!ben cbrla kışın yolculuk etmekten haz almıyorum ve neredeyse tüm kış yattı motor...abartmıyorum ama windgrudan hava durumuna bakmadan motora binmiyordum...cbrı kullanmak için rüzgarsız ve kuru havaları seçiyordum...yazın nispeten rüzgar daha tatlı esiyor sorun etmesede rüzgarlı havada yol tutuşu berbat kaldı ki 80kiloyum.100km hızın üzerine çıkmakta tereddüt ettiriyor sert bir gastta savuruyor:pr:(gast:rüzgarın ara hızlanması)

DOOM46
21 Haziran 2010, 00:58
Viyadük girişlerinde rüzgar balonları vardır. Bu balonlar genelde refüj aralarında bulunurlar, görülmesi daha kolay olsun diye. Bu balonları için rüzgar doluysa bilki rüzgardan uçabilirsin. Viyadüklerde genelde açık alanlardadır. Bu rüzgarlar arabayı bile uçurur ki senin benim kilomdaki motorunu nasıl uçurmasın?

Bak rüzgar balonları şuna benzer birşey. Genelde turuncu renkte olurlar.
http://www.ressim.net/e/upload/541a044a.jpg (http://www.ressim.net)

vallahi ben buna benzer bişey görmedim ya da gözümden kaçtı ama bunu söylediğin iyi oldu bunu bilmiyordum dikkat ederim bundan sonra teşekkür ederim:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:54 ----------


Sizlere birazda ölçü olması açısından bir oran veriyorum, 120 km saat hızla giden bir arabanın bir tekerleğinin asfalta uyguladığı basınç 75 kg dır !! normal bir binek araba ise yaklaşık 950 kg dır 75 * 4 = 300 kg kalan 650 kg ise aerodinamik sürtünmenin en aza indirilmesine karşın havanın kaldırma gücüdür..

Şiddetli rüzgar karşısında eğer önümüzde giden bir araç varsa işimiz daha kolay demektir, bunuda şöyle bir örnekle açıklamak istiyorum, dikkat ettiyseniz ki görenleriniz olmuştur, gökyüzünde uçan, ördek , kaz , karabatak, tarzı yaban hayvanları sürekli V düzeninde uçmasıdır, bunun sebebide en öndekinin havayı yarması ve bir arkadakininde oluşan hava boşlugundan istifade % 30 daha az güç harcaması ve daha az rüzgar baskısına maruz kalmasıdır, sanırım önümüzde giden bir araç varsa nasıl istifade edeceğimizde anlaşılıyor, keyifli ve emniyetli sürüşler diliyorum..

teşekkür ederim bilgiler için size de kazasız belasız sürüşler :wiinkk:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:56 ----------


evet aynı dertten bende müzdaribim :( napalım yapacak bişey yok mecbur hızı düşürüyoruz bu arada millete rezil oluyoruz tabi:mrgreen: zaten ince ve narin artık satsak mı ne yapsak:salut:

öyle deme 150yi gördüm bugün hafif eğimli yolda ilk defa :mrgreen:

immortalboss
21 Haziran 2010, 09:35
Bence savrulmada rüzgarın önemi çok büyük.Ama biraz da lastiklerin eski olabilir mi? Arkadaşım kanuniyle sürekli arka lastiği kitleyerek,sonra kaydırarak kalkar.Ben hiç böyle birşey yapmadım.İkimiz giderken ben motosikleti tutarken zorlanmıyorum.Onun motor savruluyor.Bu arada o benden 5 kg fazla ama benim motor ondan 10 kg fazla.::)

Motorious
21 Haziran 2010, 11:07
Ben 250cc chopper kullanıyorum. 174kg + 65 kg ben.
Sert rüzgarlarda beni bile sağa sola kaydırıyor. Tokat gibi geliyor yandan.

MrSharp
21 Haziran 2010, 11:42
Kışı Marmaris sahilinin Önü açık oldugu için çok fazla eser. Ben Apache ile Dolmuşun altına gidiyordum. Ama Çok acaip bir yer. gidiyorsunuz hiç bir şey yok. Sahil Yoluna bir çıkıyorsunuz aman Ya Rabbi'm Uçurtma gibi bir saga bir sola. Ondan Rüzgar Her Motor ve Motorcu için Dikkat edilmesi gereken bir konu.

Rebornx4
21 Haziran 2010, 12:29
Terse kontra basın beyler çok önemli bir mevzu. Benim cıbıfla köprüde drift yaptığımı hatırlarım ben :cherry: Zaten sorun aniden çıkan rüzgarlar, devamlı esen şiddetli rüzgar sorun değil.

cesur509
21 Haziran 2010, 13:44
Bende milastan güğllüğe gezmeye gittim geçenlerde, hava biraz rüzgarlıydı aynı şey benimde başıma geldi ( windy s 125cc) ben yola çıkmadan önce hava basınçlarını 36 psi yapmıştım ön arka ondan olabilir diye düşünüyorum:bounce: Kazasız belasız sürüşler dilerim hepinize:rendeer:

holow
21 Haziran 2010, 13:50
doom 46 cbr ruzgar alıyor evet
zaten sevemedım o makınayı senden rıcam ybr ve cbr yı hız olarak ve genel performans olarak karsılastırabılırmısın.
ıkısınınde hızı aynı dıe bılıyorum

DOOM46
21 Haziran 2010, 14:17
doom 46 cbr ruzgar alıyor evet
zaten sevemedım o makınayı senden rıcam ybr ve cbr yı hız olarak ve genel performans olarak karsılastırabılırmısın.
ıkısınınde hızı aynı dıe bılıyorum

tabi ki karşılaştırabilirim rüzgarda savrulmaması açısından ybr biraz daha rahat ama performans olarak cbr ile arasında baya fark var. şöyle söyleyeyim bizim muğlada sakar yokuşu vardır meşhur bi yokuş orayı cbrla ben arkamda artçı ile 80-90 kmh ile çıkabiliyorum ve ybrye fark atıyorum ybr tek kişi olmasına rağmen. ve gerek hızlanma gerekse son hız açısından baya bir fark var ama bu motorları karşılaştırmak yanlış olur çünkü ikisi farklı kategorilerde motosikletler ama önmli olan kazasız belasız binmek arkadaşım ikisi de kaliteli motosikletler. fakat dün ben 1 depo benzinle bodruma gittim daha içinde gezdik geri geldim daha çeyrek depo benzinim vardı fakat ybr dönüşte benzini bitti bir daha benzin aldı :wiinkk:

holow
21 Haziran 2010, 15:06
o ybr problemlı olabılırmı
bende hem ybr hem cbr var ıkısındede max 120 goruyorum.
dıyorum benım motormu problemlı hepsımı oyle adam 6 vites su sogutmalı racıng yapmıs 120 yı gecmıyo
hanı onu soruyum dedım sızdede aynımı dıe

m.şanveren
21 Haziran 2010, 15:15
Kontra,kontra,kontra:cat:

DOOM46
21 Haziran 2010, 15:30
o ybr problemlı olabılırmı
bende hem ybr hem cbr var ıkısındede max 120 goruyorum.
dıyorum benım motormu problemlı hepsımı oyle adam 6 vites su sogutmalı racıng yapmıs 120 yı gecmıyo
hanı onu soruyum dedım sızdede aynımı dıe

bence o cbr problemli :cat: ybr 120 giderken ben yanından 140 la geçiyorum hadi onu geçtim 0 dan 120 ye çıkarken bile farkeder istersen ybr ile 120 kmhye kadar bi dene zaman tut aradaki farkı göreceksin. daha dün eğimli bi yolda ybr yokuş aşağı bastı 130u geçmedi ben bastım üstelik yokuşun yarısında ama benimki 150yi neredeyse vuruyordu 2,3 kmh kalmıştı

blackcbr125
22 Haziran 2010, 01:25
ybr ile cbr nie karşılaştırıyosunuzki cbr a karşılık yamaha yzf r125 çıkardı aynı olay bndede var cbr yanıma bile yaklaşmıo ne zaman 100 km hıza ulaştığını bilemezsin test ettk ve inanmayan varsa düz yolda bile test edebilirz seve seve :) rüzgar konusuna gelince bnm hafifliğimden olsa gerek bazen zorluyor benide

DOOM46
22 Haziran 2010, 02:09
ybr ile cbr nie karşılaştırıyosunuzki cbr a karşılık yamaha yzf r125 çıkardı aynı olay bndede var cbr yanıma bile yaklaşmıo ne zaman 100 km hıza ulaştığını bilemezsin test ettk ve inanmayan varsa düz yolda bile test edebilirz seve seve :) rüzgar konusuna gelince bnm hafifliğimden olsa gerek bazen zorluyor benide

arkadaşım ben mi karşılaştırıyorum adam kendisi sordu ben de açıklama yaptım okumadın mı yazdıklarımı ayrıca kategori farkı olduğunu da belirttim. ayrıca internetten izleyebiliyoruz yzf ni performansını öyle cbryi yanına yaklaştırmayacak kadar bi performansı da yok olduğuna eminim son hızla aynı hızlanmalar da öyle hadi diyelim fark var o da en fazla 3-5 kmdir sonuçta aprilla değil ya aynı tork yzf 2 beygir daha fazla ve enjeksiyonlu ama 2010 model cbrler de enjeksiyonlu ondan öncesi değil fakat yine de yanına yaklaştırmayacak bi güç yok ortada bu bariz :wiinkk:

benm amacım ybr ile cbryi karşılaştırmak gibi birşey değil forumu yorumları oku anlarsın adam sormuş cevapladım yoksa ikisi de motor işte sonuçta 125lik ister yzf ister cbr olsun güçleri belli maksimum 140 150 gidiyor sanki yarışçıyız neyi karşılaştırıyoruz önmli olan adam akıllı binmek değil mi konuyu açmamdaki amaç rüzgarda daha temkinli olmak için bi öneri sunmak arkadaşım çocuk gibi bnm motorum senin motorunu geçer diye saçma sapan karşılaştırma yapmak değil. adam sordu ben de cevapladım durduk yere cbr daha iyi mi demişim ne demişim?

blackcbr125
22 Haziran 2010, 11:06
arkadaşım ben mi karşılaştırıyorum adam kendisi sordu ben de açıklama yaptım okumadın mı yazdıklarımı ayrıca kategori farkı olduğunu da belirttim. ayrıca internetten izleyebiliyoruz yzf ni performansını öyle cbryi yanına yaklaştırmayacak kadar bi performansı da yok olduğuna eminim son hızla aynı hızlanmalar da öyle hadi diyelim fark var o da en fazla 3-5 kmdir sonuçta aprilla değil ya aynı tork yzf 2 beygir daha fazla ve enjeksiyonlu ama 2010 model cbrler de enjeksiyonlu ondan öncesi değil fakat yine de yanına yaklaştırmayacak bi güç yok ortada bu bariz :wiinkk:

benm amacım ybr ile cbryi karşılaştırmak gibi birşey değil forumu yorumları oku anlarsın adam sormuş cevapladım yoksa ikisi de motor işte sonuçta 125lik ister yzf ister cbr olsun güçleri belli maksimum 140 150 gidiyor sanki yarışçıyız neyi karşılaştırıyoruz önmli olan adam akıllı binmek değil mi konuyu açmamdaki amaç rüzgarda daha temkinli olmak için bi öneri sunmak arkadaşım çocuk gibi bnm motorum senin motorunu geçer diye saçma sapan karşılaştırma yapmak değil. adam sordu ben de cevapladım durduk yere cbr daha iyi mi demişim ne demişim?

konu taşınmış rüzgarken işte ybr yi geçiyor filan denmiş bnde o yüzden dedimki yamaha cbr a karşılık yzf yi çıkardı bir sene önce bnmde cbr ım vardı bn hiç bi motoru kötülemiyorum ayrıca fark yok demişsin evet fark yok aşşağı yukarı aynıı bi sorunda yok ama ben test ettk dedim senn cbrını geçerim filan demedim :wiinkk:

DOOM46
22 Haziran 2010, 11:38
konu taşınmış rüzgarken işte ybr yi geçiyor filan denmiş bnde o yüzden dedimki yamaha cbr a karşılık yzf yi çıkardı bir sene önce bnmde cbr ım vardı bn hiç bi motoru kötülemiyorum ayrıca fark yok demişsin evet fark yok aşşağı yukarı aynıı bi sorunda yok ama ben test ettk dedim senn cbrını geçerim filan demedim :wiinkk:

bnm amacım karşılaştırmak değildi ki zaten ta ki arkadaş soruncaya kadar ona da cevap verdim kapandı konu sonuçta farklı kategoride motosikletler ama sen cbryi yanına yaklaştırmıyor falan diyince konu dışına çıktık biraz o yüzden cevap verdim bn de

X-Fi
22 Haziran 2010, 11:47
bu forumdaki herkezin ybr ye karşi bi sorunu var gibi geliyo bana şu soruyu soranda cevaplayanda yaw karşılaştırmayın artık şu motoru bırakın herkez keyfine baksın..

izmirde rüzgar pek olmaz ama uzun yola çıktığımda benide etkiledi ani esen rüzgarlar bikeresinde beni şerit cizgisine kadar savurdu heleki o an dikkatli değilseniz yoldan çıkartcak motoru. 80km/h i geçmemekte fayda var hız ne kadar artarsa motorun sürtünmesi yoldaki ağırlığı okadar azalıyor baktınız rüzgar var hızınızı düşürün. :cat:

DOOM46
22 Haziran 2010, 11:56
bu forumdaki herkezin ybr ye karşi bi sorunu var gibi geliyo bana şu soruyu soranda cevaplayanda yaw karşılaştırmayın artık şu motoru bırakın herkez keyfine baksın..

izmirde rüzgar pek olmaz ama uzun yola çıktığımda benide etkiledi ani esen rüzgarlar bikeresinde beni şerit cizgisine kadar savurdu heleki o an dikkatli değilseniz yoldan çıkartcak motoru. 80km/h i geçmemekte fayda var hız ne kadar artarsa motorun sürtünmesi yoldaki ağırlığı okadar azalıyor baktınız rüzgar var hızınızı düşürün. :cat:

yahu bana da çok çocukca geliyor altımızdaki makinayı sanki biz mi yaptık nesiyle övüneceğiz bırakın yapanlar övünsün biz para verdik sadece çok haklısınız aslında sadece bana sorulan soruya cevap verdm ama sonuçta ayrı kategoriler. hangisi hangisini geçiyomuş bir önemi yok ama arkadaş soru sorarken cbryi bi türlü sevemedim demiş ben de o yüzden cevap verme gereği duydum ama bize bir şey katmıyor sonuçta size katılıyorum ayrıca ybr çok rahat yolda giderken motorları değiştirdim artık sırtım ağrıdı ybrye oturdum oh rahatladı sırtım :P

blackcbr125
23 Haziran 2010, 00:03
yahu bana da çok çocukca geliyor altımızdaki makinayı sanki biz mi yaptık nesiyle övüneceğiz bırakın yapanlar övünsün biz para verdik sadece çok haklısınız aslında sadece bana sorulan soruya cevap verdm ama sonuçta ayrı kategoriler. hangisi hangisini geçiyomuş bir önemi yok ama arkadaş soru sorarken cbryi bi türlü sevemedim demiş ben de o yüzden cevap verme gereği duydum ama bize bir şey katmıyor sonuçta size katılıyorum ayrıca ybr çok rahat yolda giderken motorları değiştirdim artık sırtım ağrıdı ybrye oturdum oh rahatladı sırtım :P

bnde yanlış anlaşılmak istemedim arkadaşım sadece onunla kıyaslamayın onun sınıfındaki yzf dedim cbr da yzf yi geçemior dedim konuyla alakasız biraz ama cbr bnm ilk racing motorumdu ve cok seviyodum ama kazadan sonra bu hale geldi http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/77593-bir-sene-oldu-hala-korkuyorum.html

casillas00
23 Haziran 2010, 00:21
Rüzgar bizim motorlarda gerçekten büyük problem helede 110u geçtikten sonra Allah'a Emanet gittigini hissediyorsun.
Arkadaşın biri 6 vites su sogutma ama 120 geçmıyo demiş Sonucta 125cc bunu unutmamak gerek ve 6 ileri yapması SS motora alışmak için yapılmış guzel birşeydir su sogutmalı olmasıda Hondanın kalitesini gösterir demekki adamlar 125cc makinaya bile su sogutma koyucak kadar gelişmişler değil mi ?