PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : yardım



Ram0x4518
16 Haziran 2010, 00:21
benim motorumun ön dişlisi 14 lük tü ve 130 u görüyordum ama dişliyi 15 lik yapınca 1 . 2 . 3 . çok güzel uzuyordu örn: 2 de 75 filan yazlız 4 e atınca hiç birşey deişmiyor daha sonra 16 lık taktım sadece uzun yolda denedim düz yolda tek kişi yüzü bile zorla görüyorum ne yapmam lazım birde hız yapabilmem için bi yetkili ile konusabilir sem sevinirim !

greyhorse
16 Haziran 2010, 01:06
yetkılııı.? hemen baglıyorum :bounce:


dişli değişimi cok tartısıldı biraz arastırma yapsaydın cok faydalı bılgılere ulasabılırdın
son surat'ın artmasını ıstıyorsan arka kucultulur
surat'ten odun verıp serı'lık ıstıyorsan buyutulur
on dıslı ıcınde aynısı gecerlı
mısal arkayı orjınal 30 on 16
arkayı 26 yaptıgında onu 18' yapman gerekecek
yada bulabılıyorsan 28 takarsın
boylelıkle motorun dusuk devırlerde fenalık gecırmez

Slayerrr
16 Haziran 2010, 01:14
100'lük cup kullanıyosun, yüzü bile zor görüyorum diyosun. Öyle bi yazmışsın ki olması gereken en az 150 gibisinden.

yakamoz043
16 Haziran 2010, 01:28
http://www.sprocketcalculator.com/ dıslı oranlarına ıyı bak ondan sonra kara ver takman gereken dıslılerı

teknikhoca
16 Haziran 2010, 02:30
benim motorumun ön dişlisi 14 lük tü ve 130 u görüyordum ama dişliyi 15 lik yapınca 1 . 2 . 3 . çok güzel uzuyordu örn: 2 de 75 filan yazlız 4 e atınca hiç birşey deişmiyor daha sonra 16 lık taktım sadece uzun yolda denedim düz yolda tek kişi yüzü bile zorla görüyorum ne yapmam lazım birde hız yapabilmem için bi yetkili ile konusabilir sem sevinirim !

Motorlarda sadece dişli değiştirerek düz yolda hız artımı sağlanamaz. Zira motorunuzun gücü yapılan hesaplara göre ancak mevcut oranda son hızına ulaşabilmektedir. Ama....benim arkadaşımda var o gürüyor derseniz....ona cevap veremem. Zira bende sizin gibi 2 diş büyülttüğüm motordan verim alamadım...
eğer dişliyi büyültürseniz sadece yokuş aşağı veya arkadan alınan rüzgarlarda hızınız artacaktır.
Basit bir hesapla.... 14 dişli ile 100km hıza 8000 devirde ulaştığınızı varsayalım...
15 dişli ile aynı hıza 7500
16 dişli ile aynı hıza 7000 devirde ulaşırsınız...

Motorunuz maksimum gücünü katalog verilerinde ortalama 7500-8000 arası vermektedir.
Eski dişliniz ile 100km hıza motor gücünü tam ürettiği devirde ulaşabiliyorsunuz. Böylece hızlanma isteğinizi motorunuz hemen cevaplayabiliyor.
Ama 15 ve 16 dişlilerde motorunuz aynı hıza daha düşük ürettiği bir güçte, ulaşmaya çalışıyor ve motorunuz daha fazla hızlanmayı istemiyor...
Bu nedenle...orjinal değerini takmanız...en mantıklısı

RunemagicK
16 Haziran 2010, 04:21
15 lik yerine atıyorum çok büyük bir dişli takarsanız kağıt üzerinde 1000km hız yapabilir ama motorunda bir gücü var. belli bir devirden sonra daha hızlanamaz
misal bisiklette düşünün, düşük viteste istediğimiz kadar hızlı çevirebiliriz pedalı, bacağımız yettiğince ama en yüksek vitese alındığında aynı hızda çeviremeyiz. dişliyi istediğimiz kadar büyütelim farketmez, hatta belli bir noktadan sonra son hızda düşme olur