PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorsikletim start almıyor!



ibrahimkent
12 Haziran 2010, 23:54
Selam,

Üç senedir mondial 125 zn kullanmaktayım.Motorsikletim 12.000 bakımından yeni çıktı.Sorunum şu;

Bu sabah gayet güzel çalıştı herzamanki gibi,aksam benzin almaya gidecektim motor çalışmadı.Otamatik star aldırıyorum,tık sesi geliyor gerisi gelmiyor.Ayaktan aldırayım dedim ondad bir hareket yok.Yalnız ayaktan aldırdıktan sonra tekrar otamatik starta bastım biraz marş alır gibi aldu sonra yine bisey yok.

Aklıma gelenler;

* otamatik start bozulmuş olabilirmi?
* Akü zayıflamış olabilirmi? Ama farlar yanıyor?
* buji mi diyeceğim ama sıfır daha bakımdan yeni çıktı.

Benim aklıma gelen bunlar oldu.

Yardımlarınızı beklemekteyim.

okanco
12 Haziran 2010, 23:55
Aküdendir diye düşünüyorum..

Sinan Aksu
13 Haziran 2010, 00:00
Selam,

Üç senedir mondial 125 zn kullanmaktayım.Motorsikletim 12.000 bakımından yeni çıktı.Sorunum şu;

Bu sabah gayet güzel çalıştı herzamanki gibi,aksam benzin almaya gidecektim motor çalışmadı.Otamatik star aldırıyorum,tık sesi geliyor gerisi gelmiyor.Ayaktan aldırayım dedim ondad bir hareket yok.Yalnız ayaktan aldırdıktan sonra tekrar otamatik starta bastım biraz marş alır gibi aldu sonra yine bisey yok.

Aklıma gelenler;

* otamatik start bozulmuş olabilirmi?
* Akü zayıflamış olabilirmi? Ama farlar yanıyor?
* buji mi diyeceğim ama sıfır daha bakımdan yeni çıktı.

Benim aklıma gelen bunlar oldu.

Yardımlarınızı beklemekteyim.

1-) Start bozulmuş olsaydı ayak marşından sonrada ateşleme yapmazdı. Yani start'ta sorun yok gibi gözüküyor.
2-) Evet olabilir. Akü enerjisini en çok marş anında tüketir. Zayıflayan bir aküde farlar ve sinyaller yanar, fakat bu çok uzun sürmez.
3-) Buji sıfır ise bunu cevaplamaya gerek yok.

Saygılar.

ibrahimkent
13 Haziran 2010, 00:07
Teşekkür edrim arkadaşlar ilgilendiğiniz için.Aküm iki senelik,hiç değistirmedim.Ozaman yeni bir akü almam gerek sanırım.Akü almdan,akünün çıkışını ne ile ölçebilirim.Sorun aküde değilse boşuna aküye para vermeyeyim.

nazdorovya
13 Haziran 2010, 00:11
arkadaşım motorda alarm varsa (125 mt de vardı başıma geldi)kumandadan alarm dügmesine basılmışsa çalışmaz.
bakımı yeni yaptırdım dedin bujin problemli olabilir
buji kablosu yerinden cıkmış olabilir bunları kontrol etmeni tavsiye ederim çalışmamasının sadece önemli 2 sebebi vardır ya ceyran gelmiyodur yada benzin
başka büyük problemde motoru sıkıştırdıysan slindir kapak contası patlamış olabilir komprasör yapmıyodur.

Sinan Aksu
13 Haziran 2010, 00:13
Teşekkür edrim arkadaşlar ilgilendiğiniz için.Aküm iki senelik,hiç değistirmedim.Ozaman yeni bir akü almam gerek sanırım.Akü almdan,akünün çıkışını ne ile ölçebilirim.Sorun aküde değilse boşuna aküye para vermeyeyim.

Valla dostum akü test cihazları var ama onlarda aküden pahalı :)

Al sana bi ilanını vereyim..
http://www.sahibinden.com/ilan/is-makineleri-sanayi-sanayi-makineleri-endustriyel-makineler-otomotiv-matest-12-matest-12-s-aku-test-cihazi/detay

Zaten bi akünün ömrü ortalama 2 yıldır.
Bence sorun aküden kaynaklanıyor.
Diğer arkadaşlarında yorumları önemli tabiki.

ibrahimkent
13 Haziran 2010, 00:34
arkadaşım motorda alarm varsa (125 mt de vardı başıma geldi)kumandadan alarm dügmesine basılmışsa çalışmaz.
bakımı yeni yaptırdım dedin bujin problemli olabilir
buji kablosu yerinden cıkmış olabilir bunları kontrol etmeni tavsiye ederim çalışmamasının sadece önemli 2 sebebi vardır ya ceyran gelmiyodur yada benzin
başka büyük problemde motoru sıkıştırdıysan slindir kapak contası patlamış olabilir komprasör yapmıyodur.

*Alarm ve orjinali dışında modifiyesi yok.
*Motorumun şimdiye kadar hiç şıkıstırmadım.Kalkışlarda devirli kalkarım ve şimdiye kadar yarım gazdan fazla gaz açmadım.
*Benzin olmasada motor star alması gerekmezmi?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:29 ----------


Valla dostum akü test cihazları var ama onlarda aküden pahalı :)

Al sana bi ilanını vereyim..
http://www.sahibinden.com/ilan/is-makineleri-sanayi-sanayi-makineleri-endustriyel-makineler-otomotiv-matest-12-matest-12-s-aku-test-cihazi/detay

Zaten bi akünün ömrü ortalama 2 yıldır.
Bence sorun aküden kaynaklanıyor.
Diğer arkadaşlarında yorumları önemli tabiki.

Motorsiklet fiyatında :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:31 ----------

Aklıma birde şey geldi.Gecen aylarda kaza yaptığımda,regulatör tutundugu vidadan kırılmıştı.Şu an boşta sallanır vaziyette.Regulatörden kaynaklı birşey olabilirmi peki?

motorhocası
13 Haziran 2010, 00:38
Demin ayrıntılı yazdım hatlardan heba oldu,
Ataba şarj adaptörü alıyorsun 3 gün şarj ediyorsun hepsi bu kadar. Şarj ederken sulu ise saf su ekliyorsun plakaları 1,5 cm geçecek şekilde ve gaz çıkışı için eleman kapaklarını açıyorsun.

Ataba 0,5 A şarj adaptörü diye geçer 5-10 Tl arası bulursun.
3 senelik kuru 7 Ah aküye denedim,tamamen ölmüş şarj tutmuyordu.6 aydır deli gibi çeviriyor marşı.:)

AdanaLy_
13 Haziran 2010, 00:47
marş motoru olabilir mi? kimse yazmamış ama :silent:

ibrahimkent
13 Haziran 2010, 00:54
Demin ayrıntılı yazdım hatlardan heba oldu,
Ataba şarj adaptörü alıyorsun 3 gün şarj ediyorsun hepsi bu kadar. Şarj ederken sulu ise saf su ekliyorsun plakaları 1,5 cm geçecek şekilde ve gaz çıkışı için eleman kapaklarını açıyorsun.

Ataba 0,5 A şarj adaptörü diye geçer 5-10 Tl arası bulursun.
3 senelik kuru 7 Ah aküye denedim,tamamen ölmüş şarj tutmuyordu.6 aydır deli gibi çeviriyor marşı.:)

Çok güzel bunu değerlendireceğim.

asm
13 Haziran 2010, 01:02
Star ne arar motosiklette? :) (bkz. Artist ne arar la bazarda)

Şaka bir yana start yerine marş basmıyor desek daha iyi ifade ederiz herhalde durumu.

Akü zayıflamış kuvvetle muhtemel. Bahsettiğiniz sesler akü zayıflama emaresi olduğunu gösteriyor. Marş motoru farlardan daha yüksek akım çekiyor. Far yanmasına rağmen marş basmayabilir yani.

ibrahimkent
13 Haziran 2010, 01:07
Star ne arar motosiklette? :) (bkz. Artist ne arar la bazarda)

Şaka bir yana start yerine marş basmıyor desek daha iyi ifade ederiz herhalde durumu.

Akü zayıflamış kuvvetle muhtemel. Bahsettiğiniz sesler akü zayıflama emaresi olduğunu gösteriyor. Marş motoru farlardan daha yüksek akım çekiyor. Far yanmasına rağmen marş basmayabilir yani.

evet gerçekten "start" iyi ifade etmiyor.)) motorsiklet marş düğmesinde öyle yazıyor ordan aklımda kaldı sanırım:)

motorhocası
13 Haziran 2010, 01:09
Çok güzel bunu değerlendireceğim.

Kuru aküye saf su eklemiyorsun sadece gaz kapakları açık kalsın,hidrojen gazı çıksın.:cat:

ibrahimkent
13 Haziran 2010, 01:13
Bütün yorumlarımız akü kaynaklı sorun olduğunu göstermekte.Akü olayını halledeceğim aksi bir durum olursa yine devam ederiz.Sonucunu bildirecğim.Bu geç saatte zaman ayırdığınız için hepinize teşekkür ederim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:11 ----------


Kuru aküye saf su eklemiyorsun sadece gaz kapakları açık kalsın,hidrojen gazı çıksın.:cat:

Benimkinde hiç kapak yok!

motorhocası
13 Haziran 2010, 01:15
Benimkinde hiç kapak yok!

Baştan plastik kapağını al ince düz tornavidayla,karşına 6 tane lastik çıkacak onları da al tamam.:)

ibrahimkent
13 Haziran 2010, 01:19
Baştan plastik kapağını al ince düz tornavidayla,karşına 6 tane lastik çıkacak onları da al tamam.:)

Tamam yarın aküye birdaha bakayım ozaman:)aksi durum olursa haberleşiriz.Çok teşekkür ederim.

asm
13 Haziran 2010, 01:34
Benzer problemi peş peşe yaşadım bundan 2 hafta öncesine kadar.

Akümü ne kadar şarj etsem de baktım akü şarj tutmuyor. (aküyü 1 kere bile tamamen boşaltınca ömrünün azalmasına büyük etki ediyormuş bu durum)

2 hafta önce yeni akü aldım. Gündüzleri rahatlıkla far açabiliyorum artık.

motorhocası
13 Haziran 2010, 01:49
Benzer problemi peş peşe yaşadım bundan 2 hafta öncesine kadar.

Akümü ne kadar şarj etsem de baktım akü şarj tutmuyor. (aküyü 1 kere bile tamamen boşaltınca ömrünün azalmasına büyük etki ediyormuş bu durum)

2 hafta önce yeni akü aldım. Gündüzleri rahatlıkla far açabiliyorum artık.

Ama nasıl şarj ettin,hızlı veya normal şarjla ölmüş aküyü kurtaramazsın.

0,5 A ile yavaş şarj yapıp,beklemiş-uzun yol yapmamış-çalışmamış,kısa mesafe kullanılmış akü plakalardaki sülfatlaşmayı çözmek mesele. :cat:

asm
13 Haziran 2010, 02:08
Ama nasıl şarj ettin,hızlı veya normal şarjla ölmüş aküyü kurtaramazsın.

0,5 A ile yavaş şarj yapıp,beklemiş-uzun yol yapmamış-çalışmamış,kısa mesafe kullanılmış akü plakalardaki sülfatlaşmayı çözmek mesele. :cat:

Motora xenon kit takmıştım.

Akü tam anlamı ile boşalmıştı xenon sonrası.

Elektrikçi dostumda aküyü kontrol ettik. Suyunu/asidini ayarladık.

Aküyü profesyonel şarj cihazı ile şarj ettik.

Ben xenon farımı sürekli açık tutuyordum tabi akü doldurulduktan sonra da.

Akü gene tam anlamı ile boşalmıştı. Aküyü gene şarj ettik.

Tabi sonra ben xenon kiti söktüm.

Bu sefer baktım gece normal far açıkken bile akü zayıflıyor. Gündüz farı hiç açmamaya başladım ama baktım motor aküyü şarj edemiyor.

Elektrikçi dostumun hızlı veya yavaş şarj edip etmediğini bilmiyorum. Fakat kendisinin tecrübesine kesinlikle güveniyorum. (sözüm meclisten dışarı)

Fakat benim motor 2006 model olduğu için haliyle aküsü de 4 yıllık.

Benden önceki sahibinde motor 1 sene yatmış.

Motoru aldığımız arkadaş satmadan önce aküyü doldurtmuş.

Motoru aldığımız arkadaşın ne şekilde aküye baktığını bilmiyorum.

Sonraları bu akü macerasından sonra amatör akü şarj cihazını aldım.

http://www.motomaxonlineshop.com/pictures/AL300pro300.jpg

Ama baktım gene düzen tutmuyor.

4 yıllık aküm ömrünü tamamlamış da olabilir.

Bir akünün nazını bu kadar da çekemem :)

motorhocası
13 Haziran 2010, 02:15
Xenon varsa yavaş şarj makinenle de kurtarılamaması çok normal, akü üretip satanlar da kazansın biraz. :cherry:

asm
13 Haziran 2010, 02:20
Xenon varsa yavaş şarj makinenle de kurtarılamaması çok normal, akü üretip satanlar da kazansın biraz. :cherry:

Xenon için de alternatörü kurcalamak(bobin sarma) gerekiyordu ama baktım H4farda xenonun aydınlatması hiç de iyi değil.

Fark görülecek bir aydınlatma göremedikten sonra xenon kiti hiç düşünmeden söktüm.

Xenon kiti söktüm ama aküden de çok çektim.

Sonunda kazanan akü satıcısı oldu tabi :)

serhatarman
13 Haziran 2010, 03:01
aküdendir diye tahmın edıyorum arabada benm aku bıtmıştı farlar ve ıc aksam elektrık hersey gayet ıyı calısıodu falak motor ateşlemıodu.aktardık ve çalıştı.akudendır kardeş :D

ibrahimkent
15 Haziran 2010, 01:49
selam tekrardan;

akünün kapağını hava alsın diye bir tornavida yardımı ile kaldırdı ve altı tane delik var.12 saatir sarj oluyor.İçinden ufak baloncuklar çıkıyor galiba bir hareketlenme var,akü doldu demekmidir?

motorhocası
15 Haziran 2010, 01:56
Gaz çıkışı ,hafif bir fokurdama sesi olacak, 12 saat yetmez,yaklaşık 3 gün 60-100 saatte plakalardaki sülfatlaşma iyice çözülür,bir kere yavaş şarj yapın, tam olsun.

ibrahimkent
15 Haziran 2010, 02:01
Gaz çıkışı ,hafif bir fokurdama sesi olacak, 12 saat yetmez,yaklaşık 3 gün 60-100 saatte plakalardaki sülfatlaşma iyice çözülür,bir kere yavaş şarj yapın, tam olsun.

Evet fokurdama var.Dediğiniz gibi ataba At-660 sarj aletinden aldım.Şimdi bu 3 gün boyunca fokurdama ile içindeki bu su bitmezmi?

motorhocası
15 Haziran 2010, 02:04
Evet fokurdama var.Dediğiniz gibi ataba At-660 sarj aletinden aldım.Şimdi bu 3 gün boyunca fokurdama ile içindeki bu su bitmezmi?

Demiştim ya sulu akü için su eklemek gerekiyorsa eklenecek,şimdi bakın fenerle plakalara 1-1,5 cm plakaları geçsin.
Kontrol edip eksildiğinde yine saf su ekleyin.

ibrahimkent
15 Haziran 2010, 02:12
ozaman sarjı kesiyorum,şu an içinde 1cm'den az su var.Yarin saf su alınca devam etsem olurmu?

motorhocası
15 Haziran 2010, 02:29
Plakalar gözükmedikçe sorun yok. Hem tamamen deşarj etmen gerekti aküyü farları açıp sönükleşinceye kadar bitirdin mi.:silent:

ibrahimkent
15 Haziran 2010, 02:36
Plakalar gözükmedikçe sorun yok. Hem tamamen deşarj etmen gerekti aküyü farları açıp sönükleşinceye kadar bitirdin mi.:silent:

Hayır,aküyü deşarj etmedim.Ozaman aküyü yarın tamamen bitirip sonramı sarj a başlayayım?Yoksa akünün işlevi bittimi?:)

motorhocası
15 Haziran 2010, 02:41
Hayır,aküyü deşarj etmedim.Ozaman aküyü yarın tamamen bitirip sonramı sarj a başlayayım?Yoksa akünün işlevi bittimi:)

Yok problem değil yapılan şarj yavaş,motosikletin çalışırken şarj etmesinden fazla zararı yok.
Yarına kaldı senin şarj, 1 gün daha gitti sadece.:) Plakaların üzerinden 1 cm olacak şekilde saf su ekleyip bağla şarja önce farları açıp bitir aküyü.

Biraz dolmuştur akün,marşı çevirebilir. Yine de yavaş şarjı öneririm.

ibrahimkent
15 Haziran 2010, 02:45
Yok problem değil yapılan şarj yavaş,motosikletin çalışırken şarj etmesinden fazla zararı yok.
Yarına kaldı senin şarj, 1 gün daha gitti sadece.:) Plakaların üzerinden 1 cm olacak şekilde saf su ekleyip bağla şarja önce farları açıp bitir aküyü.

Biraz dolmuştur akün,marşı çevirebilir. Yine de yavaş şarjı öneririm.

Çok teşekkür ederim,çok yardımınız oldu.Dediklerinizi harfiyen uygulayacağım.:)

motorhocası
15 Haziran 2010, 02:47
Çok teşekkür ederim,çok yardımınız oldu.Dediklerinizi harfiyen uygulayacağım.:)

Hatlarda bişey olmuştu ilk mesajda ayrıntılı yazmıştım ama 2. yazdığımda aküyü tamamen bitirip şarja bağlanacağını yazmamışım. Rica ederim.

mustafaak
15 Haziran 2010, 14:30
Selamlar, bu başlıktaki olay bende de var. Motora yeni akü takmama rağmen marşa bastığımda, sanki birkaç metal parça birbirine çarpıyormuşcasına sesler geliyor ama çalışmıyor. Marş dinamosu arızalı olabilir dediler, sizlerin yorumu nedir ? (Ayaktan çalıştırmayı da denedik ama olmadı. Tüm bu süreçte 4-5 yıllık bir motor kullanıcısı komşum yardımcı oluyordu)
Teşekkürler.

(Not : sanırım şu an için en yeni motosiklet kullanıcısı benim. Acemiliği atmak, motorları tanımak, el yatkınlığı kazanmak için 2. el aldım. (Asya 150T 19A) Satan arkadaşın 2. motoruydu. Benim 3-4 defa scooter kullanmak dışında hiçbir tecrübem yok. (3 yıllık ehliyetim var ama nasıl alındığını anlatmaya gerek yok). Satan arkadaş motoru eve kadar getirdi, o gittikten sonra 5 dk. çalıştırdım, 500mt. kullandım. Kilitledim, izne çıktım geldim, akü boşalmıştı, arabadan aktarma denediler akü güç tutmadı, dün Yuasa akü taktım, farlar gayet parlak yanıyor, ama bahsettiğim şekilde motor çalışmamakta ısrar ediyor)

mustafaak
21 Haziran 2010, 11:21
Sorun marş rublesinden kaynaklanmış. Motor ilk sahibin tarafından 1 kış kullanılmayınca bazı parçaları pas tutmuş, bakımsız kalmış dediler. Şimdi ayakla da çalışıyor. 10-15 gün 1 defa ayakla da çalıştırmamı tembihlediler.