PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : modifiye aksesuar??



shule
12 Haziran 2010, 22:10
arkadaşlar ninja 250 motoruma modifiye ve aksesuar olarak neler yapabilirim?fikir verirmisiniz??:rendeer:şimdiden herkese teşekkürler..

huceyn
12 Haziran 2010, 22:57
zincir,ön cam,elcik,egzoz,jant şeridi vs. tabi soft modifiyeden bahsediyorsak.
yoksa motor kısmına mı düşünüyorsun?

shule
12 Haziran 2010, 23:27
zincir,ön cam,elcik,egzoz,jant şeridi vs. tabi soft modifiyeden bahsediyorsak.
yoksa motor kısmına mı düşünüyorsun?

evet evet..motor içinde tavsiye..

Şenonar
12 Haziran 2010, 23:40
evet evet..motor içinde tavsiye..

Makine kısmını ellemedende egzoz-dişli-hava filtre-buji bunları değiştirerek fark edilicek kadar güç elde edebilirsin :cat:

kench
12 Haziran 2010, 23:54
Ninja 250R Amerika'da çok tutan bir motor. Amerika'lıların modifiye tutkusu da malum. Arada rastladığımı hatırlıyorum bu motor için modifiye sitelerine. Sen de yurtdışı kaynaklı sitelerden araştırabilirsin.

Gerçi ben motosikletlerin mümkün olduğunca orijinal haliyle bırakılmasından yanayım.

İnsanların aklında ilk gelen egsoz olduğu için ayrıca belirteyim. Egsoz düşünüyorsan mutlaka power commander'da eklemen gerekir diye düşünüyorum. Zira sadece slip-on egsoz benim ER-6'ımda iyi sonuç vermedi, 3000-3400 devir arası vuruntu yapıyor. Yakıt beslemesi, egsoz için yeterli kalmıyor. Bu yüzden power commander gerekli. Seninki de benzer teknoloji bir 2 silindir motor olduğu için az ya da çok bu sorunu yaşayabilirsin. Sonuç olarak yapmayı düşündüğün her türlü modifikasyonun artılarını ve eksilerini iyi araştır.

shule
13 Haziran 2010, 00:13
Ninja 250R Amerika'da çok tutan bir motor. Amerika'lıların modifiye tutkusu da malum. Arada rastladığımı hatırlıyorum bu motor için modifiye sitelerine. Sen de yurtdışı kaynaklı sitelerden araştırabilirsin.

Gerçi ben motosikletlerin mümkün olduğunca orijinal haliyle bırakılmasından yanayım.

İnsanların aklında ilk gelen egsoz olduğu için ayrıca belirteyim. Egsoz düşünüyorsan mutlaka power commander'da eklemen gerekir diye düşünüyorum. Zira sadece slip-on egsoz benim ER-6'ımda iyi sonuç vermedi, 3000-3400 devir arası vuruntu yapıyor. Yakıt beslemesi, egsoz için yeterli kalmıyor. Bu yüzden power commander gerekli. Seninki de benzer teknoloji bir 2 silindir motor olduğu için az ya da çok bu sorunu yaşayabilirsin. Sonuç olarak yapmayı düşündüğün her türlü modifikasyonun artılarını ve eksilerini iyi araştır.

egzos düşünmüyorum..çunku bunun çok efektif olmadıgını,performans artmadıgı gibi yakıt tüketiminide artırdıgını -kullananlardan-ögrendım.dogrumu sizcede?

kench
13 Haziran 2010, 00:33
Teknik olarak slip-on egsozun yakıt ekonomisi üzerine olumsuz etkisi olması gerekirken ben bir fark hissetmedim. Hatta en ekonomik depo kullanımımı egsozu taktırdıktan sonra yaptığımı söyleyebilirim. Tabii bu bir kere oldu.

Ayrıca egsoz sesi yüzünden biraz gaza getiriyor. Yakmayacağın yolda daha çok gazlayıp yakıyorsun bir şekilde. Bundan dolayı da artış olabilir.

Performans konusuna gelince, dediğim gibi power commander gibi bir üniteyi ilave etmedikten sonra sadece egsozdan hissedilir bir performans artışı beklememek lazım. Bu üniteler yakıt beslemesini var olan ekipmanınız (egsoz, headers, hava filteresi gibi) için en doğru şekilde ayarlamanızı, kısacası bu ekipmanlardan maksimum performansı almanızı sağlar. Orijinal ekipmana göre ayarlanmış ECU'ya (yakıt beslemesini yani enjeksiyonu kontrol eden ünite) sadece egsoz ilave etmek pek bir şey kazandırmaz. Yani ayar ister. Power commander'la hissedilir bir performans artışı olacağını sanıyorum.

Ben gürültülü egsoz hiç sevmememe rağmen sadece trafikte daha iyi farkedilmek için taktırmıştım. Performans kısmı pek umrumda değil. Bu açıdan baya faydası var. Yani gürültü kirliği yaparak kendimizi farkettiriyoruz bi anlamda.