Otoburkaplan
11 Haziran 2010, 16:20
Arkadaşlar Selam,
Benim de canımı sıkan bir problemim var. Fikirlerinizden yararlanmak isterim. Motorum Hyosung GV650. Motoru mart ayında aldım ve son bir aya kadar doğru düzgün binmedim. 2 hafta önce Ankara-İstanbul yaptım. Ve yola ilk çıktığımda motor 100 ün üzerinde hız kesmeye başlıyordu. Sonrasında gazı bırakıp tekrar vererek idare ediyordum. Neyse yolun ortalarında biraz kendine geldi ve 150 civarı hızlarla istanbul'a geldim. Bi ara 210 a kadar da çıkabildim. İstanbul'da çok kirlenmiş olan hava filtresini ve birisi iyice yanmış olan bujileri değiştirdim. Ve kendimi hemen çevre yoluna attım. Alet süper olmuştu. Neyse dönüş yolunda bi ara 150 nin üzerine çıktığımda (180-200) 10 dakika sonra motor yine hız kesmeye başladı ve bu sefer stop etti. Bir kaç kez deneme rağmen start almadı. Yaklaşık 5 dakika sonra marşa bastım ve çalıştı. Ama aynı olay yine tekrarlandı. Bu olay şimdi şehir içinde ilk yola çıktığımda 120 den sonra da tekrarlanıyor. Alet bir anda gaz kesmeye başlıyor. Ek bir bilgi daha motor yavaşlarken egzost da nadiren patlamalar oluyor. Şimdi benim aklıma gelenler ;
1. Karburator karışımında problem ;
a. Az benzin geliyor (Filtre veya vakum problemi)
b. Çok benzin geliyor (egzost daki patlamalardan şüpheleniyorum ama duman rengi şeffaf)
c. Karbürator ayarlarında problem
2. Egzost'da problem : Modifiye edilmiş ve yanma gazları rahat tahliye olamıyor(arkadaki civatalar kaynaklı kapanmış ve yan duvarda bir yama kaynağı var)
3. Buji : Önceki buji neden kararmıştı? Acaba yine problem var mı?
Motor yüksek hızlara çıkmazsam gayet güzel çalışıyor. Sizce nasıl bir yol izleyeyim? Önce nelerden şüphelenmeliyim?
Şimdiden herkese çok teşekkürler...
Benim de canımı sıkan bir problemim var. Fikirlerinizden yararlanmak isterim. Motorum Hyosung GV650. Motoru mart ayında aldım ve son bir aya kadar doğru düzgün binmedim. 2 hafta önce Ankara-İstanbul yaptım. Ve yola ilk çıktığımda motor 100 ün üzerinde hız kesmeye başlıyordu. Sonrasında gazı bırakıp tekrar vererek idare ediyordum. Neyse yolun ortalarında biraz kendine geldi ve 150 civarı hızlarla istanbul'a geldim. Bi ara 210 a kadar da çıkabildim. İstanbul'da çok kirlenmiş olan hava filtresini ve birisi iyice yanmış olan bujileri değiştirdim. Ve kendimi hemen çevre yoluna attım. Alet süper olmuştu. Neyse dönüş yolunda bi ara 150 nin üzerine çıktığımda (180-200) 10 dakika sonra motor yine hız kesmeye başladı ve bu sefer stop etti. Bir kaç kez deneme rağmen start almadı. Yaklaşık 5 dakika sonra marşa bastım ve çalıştı. Ama aynı olay yine tekrarlandı. Bu olay şimdi şehir içinde ilk yola çıktığımda 120 den sonra da tekrarlanıyor. Alet bir anda gaz kesmeye başlıyor. Ek bir bilgi daha motor yavaşlarken egzost da nadiren patlamalar oluyor. Şimdi benim aklıma gelenler ;
1. Karburator karışımında problem ;
a. Az benzin geliyor (Filtre veya vakum problemi)
b. Çok benzin geliyor (egzost daki patlamalardan şüpheleniyorum ama duman rengi şeffaf)
c. Karbürator ayarlarında problem
2. Egzost'da problem : Modifiye edilmiş ve yanma gazları rahat tahliye olamıyor(arkadaki civatalar kaynaklı kapanmış ve yan duvarda bir yama kaynağı var)
3. Buji : Önceki buji neden kararmıştı? Acaba yine problem var mı?
Motor yüksek hızlara çıkmazsam gayet güzel çalışıyor. Sizce nasıl bir yol izleyeyim? Önce nelerden şüphelenmeliyim?
Şimdiden herkese çok teşekkürler...