PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kaza Nasıl Gelir ...? Tüm Motorcular Okusun Lütfen



Sayfa : 1 [2]

Okan Sinan Ocan
22 Aralık 2010, 00:25
Benimde dikkatimi debriyaj konusu çekmişti ve kendi tecrübemi yazmak isterim, 30bin km kadar 125 cc kullanmıştım ve orada her zaman frenlemede debriyajı kullanırdım ve bu alışkanlık oldu,

600cc de ise panik ve kilitleme noktasına yakın frenlemelerde (yamaha fazer) bir kaç kez başıma gelen şey kollarımın üzerine yığılmadan dolayı gaz kolunun istem dışı 4-5bin devire kadar açıldığı oldu, ve buda debriyaja basmadan yapılan panik frenin durma mesafesi açısından benim için oldukça zararlı olduğudur.

Sevgili dostum ön freni kaç parmağınız ile kullanıyorsunuz ???

erdincem
28 Aralık 2010, 00:18
teşekkür bu güzel ve yararlı paylaşım için

Alp Bozkurt
01 Ocak 2011, 20:33
Aynen ustam cok haklısın bu konuda...

Eyüp_Bulut
10 Mart 2011, 04:50
razor1903 yazdıklarına katılıyorum.

MuMcuuu
22 Mart 2011, 00:50
Çok mantıklı olmuş teşekkür ederim.

Özellikle değindiğin bir konunun altını bende çizmek isterimki ani fren kullanımında debriyaj çekme olayı...

birçok sitede debriyaja basınki motor stop etmesin diyorlar.
bu çok yanlış. zaten freni lastikleri kitleyecek şekilde sıkmayacaksınız. bu otomobildede böyledir. eğer debriyaja basarsanız öncelikle fren gücünüz motor freni gücünden yoksun kaldığı için zayıflayacaktır. arka teker itişi kaybolduğu için merkezkaç kuvveti düşecek ve dengeniz zayıflayacaktır.

debriyaja durmaya yakın basmak ve durduğunuz anda vitesi 1 e geçirmiş olmak ve durur durmaz arkaya bakmak gerekli.

arkadanda fren yapmış ama duramayacak ve çarpacak bir araba geliyor olabilir. vitesi 1e düşürmedeki amaçta bu durumda hemen gazlayıp kurtulmak tır.

diğer konuda kavşaklardaki yol hakkı.
arkadaşında dediği gibi motorsikletçinin yol hakkı yoktur. Kaza anında kurtulma şansı düşük olduğu için... zarar görme şansı daha fazla olduğu için.

yol hakkı sizin ama adam sarhoş? freni patlamı? embesil? kadın? sizi görmedi? motorsikleti araçtan saymadı?
ne olacak?

biz kavşaktan uygun hıza düşmüş şekilde geçeceğiz :D

saygılar

Alp34.5
22 Mart 2011, 01:06
emeğine sağlık ;)

dj_space_x
25 Mart 2011, 13:32
Gerçekten faydalı bir bilgi olmuş, en çok beğendiğim kısmı; Az ve dikkatli motor kullanmak kaza riskini azaltmaz, aksine artırrır" kısmı. Temelde biz hayatı 2 teker üstünde yaşayanlar bütün herkesin kurallara uymadan araç kullanacağını hesaba katarak hareket etmeliyiz. Benim geçirdiğim kazayıda bu şekilde incelemeni isterim doğrusu??

nadrov
26 Mart 2011, 01:25
Çok faydalı ve ders alınması gereken bir yazı olmuş emeğine sağlık

tercan44
29 Mayıs 2011, 01:27
Teşekkürler. Emeğinize sağlık. Motosiklet sürücüsünün en büyük sorunu farkedilmemektir. Bunun için akümüzün ömrünün erken bitmesini sorun yapmayarak gündüzleri de farlarımızı açık tutmalıyız. Karşıdan gelen ve bizi fark etmeyen sürücülere sellektör yapma gibi bir alışkanlığım var. Farım açık, gerekirse uzun-kısa yaparak varlığımı farkettiriyorum. Bilmiyorum, diğer arkadaşlar buna ne der?

bughouse
18 Haziran 2011, 01:31
cok yararli bir paylasim olmus aynen dediginiz gibi allah korusun caniniza mal olacak bir kaza gecirdikten sonra kim suclu kim degil ne onemi var giden geri gelmiyor...

sedici
18 Haziran 2011, 02:16
mümkün mertebe hortlatılması gereken konulardan... ne kadar kişi okursa o kadar iyi

ofbeat
20 Haziran 2011, 13:39
Çok güven verdi bu yazı bana :D yeni başlayan biri olarak, debriyaj + freni kesiyorum artık :)

ysn17
20 Haziran 2011, 14:59
Guzel bilgiler bizler icin farkli bakis acilariyla dolu ders alinmasi gerekir. Paylasimi cin tesekkur

yasdal
20 Haziran 2011, 15:37
Çok güven verdi bu yazı bana :D yeni başlayan biri olarak, debriyaj + freni kesiyorum artık :)

Motosiklet eğitimi ehil ve sertifikasyondan geçmiş kişiler tarafından verilmelidir. Yoksa ne mi olur? Yukarıdaki gibi yeni başlayan bir arkadaş tüm hayatı boyunca sırtından atamayacağı bir alışkanlık kazanmış olur. Lütfen fırsat yaratıp bir motosiklet eğitmeninden ders alalım. Bir çok eğitim kurumu ve bir kaç tane de gönüllü kuruluş var.

Sorduğunuz sorulara tüm yetkinliklerine rağmen 2 kez düşünüp cevap verirler. Size yanlış bir alışkanlık kazandırmaktan korktukları için. Aşağıda konuyla ilgili bir uyarı var. Şu anda motosiklet eğitimi veren tüm kuruluşlar 2 ana sistemi uygularlar ve bu sistemler çok büyük çalışmalar ve tezler sonrasında eğitim müfredatına dönüşmüştür. Dikkate almanızı tavsiye ederim.


Sevgili Dostum ,

Yazdıklarına genel olarak katılmak ile beraber "debriyaj" konusunda tamamen hatalı olduğunuzu söylemek zorundayım. Motoru dengede tutan motor gücü değil tekerleklerin dönmesi sonucu ortaya çıkan jiroskopik güçtür. Debriyaja basarak motorun dengesini bozmaz , bilakis bazı durumlarda (örneğin aquaplanning v.b.) motorun tekrar dengesini bulmasına yardımcı olursunuz.
Şu anda motosiklet kullanım tekniklerinde ağırlıklı olan iki ekolden biri olan Avrupa ekolü fren anında debriyajı çekmemizi , Japon ekolü ise tam tersine sadece durma anına yakın debriyajı çekmemizi önerirler , her ikiside yanlış değildir sadece farklı ekollerdir.

Saygılar

Ben avrupa ekolünde eğitim veren bir kurumdan eğitim aldım. Panik frende debriyajla birlikte fren yapmamız telkin edildi ve adı üstünde "Panik" bir durum olduğundan planlama, zamanlama gibi yetilerimizi kullanmak için yeterli imkan olmayacağından vites küçültme, son anda debriyaja basma gibi işlemleri gerçekleştirmemizin neredeyse imkansız olduğu söylendi. Ben de hak veriyorum. Sonuçta kaza geçiren kişiden ilk duyduğunuz "aniden oldu", "bir anda gerçekleşti" cümleleridir. Bu sırada plan yapıp uygulayabilen sürücüler çok ender rastlanan becerilere sahiptir diye düşünüyorum. Şahsen trafiğe kapalı alanlarda vakit buldukça frenleme, engelden kaçış manevrası denemeleri yapıp, davranış şeklimi alışkanlığa dönüştürmeye çalışmaktan başka bir önlem düşünemiyorum. Kaza anındaki o "bir anda" durumda alt beynimiz neyi alışkanlık yaptıysa onu uygulayacağız. Yere düşerken avuç içlerini önce yere değdirme alışkanlığımız gibi.

çağrı RR
11 Temmuz 2011, 22:06
paylaşım için gerçekten çok teşekkurler...

soccer
13 Temmuz 2011, 00:41
motosikletli %90 suçludur. neden mi?
1 - kendi aracının ve tecrübesinin yetmediği bir yolda ve hızda ilerlemektedir.
aksi olsa, yan yol bağlantısı gördüğü yolda ister istemez ters yöne yaklaşır, hızını düşürür ve bağlantı girişini kontrollü şekilde geçerdi.
halbuki amatör motosiklet kullanıcısı, anayol hakkı benim diyerek, ana yol süratinde ilerlemektedir. bütün araç kullanıcılarının kesinlikle kurallara uyacağını peşinen varsaymaktadır. araç kullanıcıları kurallara uysalar bile, fren hidrolik hortumunun delinmesi gibi teknik problemler bile çıkabilir. bir şekilde kuralsızlık olduğunda yasalar diğerini suçlasa bile ölüm riski olan motosiklet kullanıcısı iken, yasaların ne dediği birşey değiştirmez. siz öldükten sonra çarpan 20 yıl yatsa da ailenizin üzüntüsünü azaltmaz.


:cat::cat::cat:

FreeSoul
13 Temmuz 2011, 01:29
paylaşım için teşekkürler.özellikle de yakın zamanda uzun yol yapmayı düşünen benim gibi acemiler için :cat:

dovahhkin
21 Eylül 2011, 00:37
Gerçekten yararlı paylaşım teşekkürler arkadaşım

Sepetçioğlu
21 Eylül 2011, 01:34
Güzel bilgiler, eline sağlık :cat:

Ahmet N.
21 Eylül 2011, 01:47
Sevgili Dostum ,

Yazdıklarına genel olarak katılmak ile beraber "debriyaj" konusunda tamamen hatalı olduğunuzu söylemek zorundayım. Motoru dengede tutan motor gücü değil tekerleklerin dönmesi sonucu ortaya çıkan jiroskopik güçtür. Debriyaja basarak motorun dengesini bozmaz , bilakis bazı durumlarda (örneğin aquaplanning v.b.) motorun tekrar dengesini bulmasına yardımcı olursunuz.
Şu anda motosiklet kullanım tekniklerinde ağırlıklı olan iki ekolden biri olan Avrupa ekolü fren anında debriyajı çekmemizi , Japon ekolü ise tam tersine sadece durma anına yakın debriyajı çekmemizi önerirler , her ikiside yanlış değildir sadece farklı ekollerdir.

Saygılar

Okan abi,debriyajla birlikte fren yaptığımda motor,debriyajsız frene göre daha uzun mesafede duruyor,buda çok ani frenlemelerde ve kısa mesafede motoru durdurmayı zorlaştırıyor...Ben sürekli frenleri debriyajsız kullanırım,durdurma mesafesini dahada kısaltmak için,debriyajı seri şekilde çek bırak yaparakta vites düşürüyorum...
Abi debriyajla frenleyince motor alıyor başını gidiyor dinlemiyor beni vallaha :cherry:Avrupa ekolünü keşfeden uzmanlar bunu hangi bilimsel ve teknik verilere göre önermişler anlamak isterim..:silent:

Okan Sinan Ocan
21 Eylül 2011, 07:20
Okan abi,debriyajla birlikte fren yaptığımda motor,debriyajsız frene göre daha uzun mesafede duruyor,buda çok ani frenlemelerde ve kısa mesafede motoru durdurmayı zorlaştırıyor...Ben sürekli frenleri debriyajsız kullanırım,durdurma mesafesini dahada kısaltmak için,debriyajı seri şekilde çek bırak yaparakta vites düşürüyorum...
Abi debriyajla frenleyince motor alıyor başını gidiyor dinlemiyor beni vallaha :cherry:Avrupa ekolünü keşfeden uzmanlar bunu hangi bilimsel ve teknik verilere göre önermişler anlamak isterim..:silent:

Sevgili Kardeşim ,
Fren ile birlikte vites düşmek debriyaj balatasını değiştirecek ustadan başka kimseye faydası olmayan bir durumdur , lütfen panik fren anında vites ile uğraşarak zaten sınırlı olan sürenizi verimsiz kullanmayınız.
Debriyajı çekme konusu tartışılan bir konudur bu nedenle şu doğru bu yanlış diyemem.

Sevgilerimle

djarmagan
23 Eylül 2011, 13:11
teşekkürler.

yasdal
23 Eylül 2011, 13:19
Sevgili Kardeşim ,
Fren ile birlikte vites düşmek debriyaj balatasını değiştirecek ustadan başka kimseye faydası olmayan bir durumdur , lütfen panik fren anında vites ile uğraşarak zaten sınırlı olan sürenizi verimsiz kullanmayınız.
Debriyajı çekme konusu tartışılan bir konudur bu nedenle şu doğru bu yanlış diyemem.

Sevgilerimle

Sanırım yine konu PANİK kavramına gelip takılıyor. Elbette trafikte 90 la seyrederken önünüzde trafiğin durmaya başladığını görürseniz vites küçültüp, kompresyonla birlikte yavaşlayın. Ama sağ şeritte 50 ile giderken 3m. önünüzde parketmiş bir aracın arkasından fırlayan köpeğe çarpmamak için aynı tepkiyi vermeyin. Fark basit. Panik anında ne yapacağınız alışkanlıklarınızla doğrudan ilişkilidir. Umarım kullanmak zorunda kalmazsınız ama her kullanıcının en az bir kez özel eğitim kurumlarından birinde kapalı alanda bu manevraları hocalar nezaretinde denemesi gerektiğinde hayatınızı kurtaracak alışkanlıklar edinmenize vesile edilir.

the_doberman
23 Eylül 2011, 14:29
emeğinize sağlık

sessizsakin
23 Eylül 2011, 15:01
böyle şeyleri yazmayı sevmem :) ama yazıyı buraya kopyalayan arkadaş, alıntı olduğunu belirtse daha iyi olurdu. zira yazı benim kendi yazım ve zamanında hyosungfanclub.com 'da yazmıştım....

Yazıyı yazma sebebim de kaan adında bi arkadaşımın KLE 650 ile yaptığı aynı tarzda kazaya eleştiri niteliğindeydi.


motosiklete yeni başlamış arkadaşlar genelde debriyaja eli yapışık oluyor. özellikle gazı keserek bile yavaşlayabilecekleri durumlarda bile çoğu zaman debriyaj + fren kombinasyonu kullanıyorlar...

vaktinde yazıyı yazarken debriyaj + fren konusundaki yorumlarımı buna dayanarak yapmıştım. evet hakkım olmayarak eğitimimi aşan bir yorum yaptığımı itiraf etmeliyim. zira motosiklet eğitimi de almadım...

yine de kişisel görüşüm yeni başlayan birisinin ufacık yavaşlamalar için bile debriyaj fren kombinasyonu yapmasının yerine fren yapması gerektiğinde debriyaj kullanmamasının daha iyi olacağı kanaatindeyim.

tabi bunlar alışkanlık ve uygulanan tekniklerle alakalı.

kimisi ön freni kullanıyor kimisi arkayı da kullanıyor. kimisi hikayeden fren kullanıyor kimisi gerçekten ne yaptığını bilerek fren kullanıyor vs vs :)...

evet bu işin doğru tekniği budur iması ile olmaması gereken bir iddiada bulunduğum doğru...

ancak bir çok konu gibi tercihe bağlı bir konu olduğunu düşünüyorum.

zira ön fren konusunda da hep telkinlerde bulunur kimileri, özellikle eğitim alanlar, ön freni mutlaka dört parmağınızla sıkın daha iyi kavrar ve hissedersiniz diye... ya bende gariplik var, yada ben iki parmağımla daha hassas ve kontrollü fren yaptığımı sanıyorum :) ama ne zaman 4 parmakla fren yapmaya kalksam freni resmen hissetmiyor ve tamamen güvensiz hissediyorum... ne bilim öyle birşey işte.

piyanist_irf
23 Eylül 2011, 16:40
motosiklet tecrübem 19 yıl önce başladı sadece araya askerlik ,evlilik girince 4-5 yıl uzak kaldım fakat yine motosikletleyim :) şeytan kulağına diyeyim 1 kez motosikletimin kitlemesi sonucu boş asfalt yolda kendilğimden düştüm ve düştüğümde abartısız 145 km deydim , bir cm bile bir yerim çizilmedi, kanamadı, bir yerlerim kırılmadı ,kalktım bir bardak su içtim ,motosikletimi kaldırdım tın tın devam , ve ömrümde motosiklet hayatımdaki ilk kazamdı allah beterinden saklasın bu olmayacak anlamına gelmiyor kastım burada nasıl bir kullanma tarzı ve bilincine sahip olduğumu vurgulamak..

demek istemem şu ki bu aleti , her an tetikte kullanmanız gerekli , bana bişey olmaz ben yavaş gidiyorum , diye düşünmemek lazım , kurallara 100/100 uymak gerekli motosiklet sürüş teknikleri hakkında tecrübe ve bilgi sahibi olmak şart,

unutmayınki hiç düşmedim diyen bile bir gün düşecektir ama bunu minimum güvenlik ve bilinçli olarak olması herşeyi en asgariyeye çekmesi çok önemlidir bence ,

komşum geçenlerde motosikletle lux bir jipe arkadan girdi araçlar neyse, arkadaşın yüzü çarşaf gibi darmadağın , öylece bir gördüm hem şok oldum hemde acayip kızdım kendisine ulem koruma kıyafeti boşverdik insanb bi kask bile takmazmı ?????

ondan sonra gelde üzül bu adama , motosiklete biniyor kask yok , acısını kendisi çekti tabi anladı ama yüzündeki yarık ve dikiş izlerini ömrünün sonuna kadar taşıyacak ,

açılmış konunun alıntı olduğu , yada kimler tarafından yazıldığı önemli olmamakla birlikte yazan ve vesile olan arkadaşlara teşekkürler,,

kazasız sürüşler...

mayaz34
23 Eylül 2011, 16:45
tavsiye için teşekkürler.ancak,sadece debriyaj+fren metoduna güvenmeyiniz.
ben bu gibi durumlarda,örneğin önümdeki araç aniden yavaşlamaya başladıysa hemen gaz kesip sol aynadan arkamdan gelen bir araç var mı ona bakıyorum.yoksa yine de yavaşlayarak sol şerite geçiyorum.eğer zaten sol şeritte iseniz resmen ecelinize susamışsınız.çünkü bu gibi durumlarda kaçarınız yok.sağ şerite dalsanız bu seferde daha yavaş seyreden bir araca çarpmaktan kurtulamayacaksınız.otobüs,tır gibi uzun araçlarla kesinlikle yan yana gelmemeye çalışın.her saniye yan aynaları,önünüzü ve göstergeleri kontrol ediniz.üzerine bindiğiniz motosikletinize ne kadar hakim olduğunuzun bilincinde olun.yani,fren anında lastikleriniz kayar mı,ya da yerler kumlu ve ya ıslak mı.125cc bir motosiklette motor kompresöründen fazla birşey bekleyemezsiniz.eğer artçınız varsa arka freni daha sert kullanabilirsiniz.çünkü arka tarafta yük fazla olacaktır.(fren anında kafanızı öne doğru biraz eğin ki arkadakiyle tokuşmayın:-)
GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN YAZILACAKLAR BUNLARLA SINIRLI DEĞİL TABİKİ.25 YILLIK BİR TECRÜBENİN VE GEÇİRİLEN KAZALARIN BİR KISMI.
HEPİNİZE SAYGILAR,GÜVENLİ SÜRÜŞLER.

Malik Eşter
23 Eylül 2011, 16:55
Yası çok bilgilendirici olmuş. sessizsakin yazı için teşekkürler. Frenleme konusunda ön ve arka frenin birlikte kullanılması çok fonksiyonel bunu farkettim..Yalnız şu iki parmağı ön frenin üstünde tutma işi biraz kafamı karşıtırdı? Hangi iki parmak ? ve 2 parmağın sürekli ön frenin üstünde tutulmasının mantığı ani frenlemede elcikten parmakların çekilmenin zaman alacağı düşünülerek mi böyle bir tavsiye yapılmış?
Ben şimdi normal dört parmağımla birlikte ön freni sıkıyorum ona alıştım? Eğer sizlere göre sürekli fren üstünde parmak tutmanın çok bir farkı yoksa öyle devam etmek istiyorum? yoksa 2 parmakla da alışılır duruma...

sessizsakin
23 Eylül 2011, 17:50
Yası çok bilgilendirici olmuş. sessizsakin yazı için teşekkürler. Frenleme konusunda ön ve arka frenin birlikte kullanılması çok fonksiyonel bunu farkettim..Yalnız şu iki parmağı ön frenin üstünde tutma işi biraz kafamı karşıtırdı? Hangi iki parmak ? ve 2 parmağın sürekli ön frenin üstünde tutulmasının mantığı ani frenlemede elcikten parmakların çekilmenin zaman alacağı düşünülerek mi böyle bir tavsiye yapılmış?
Ben şimdi normal dört parmağımla birlikte ön freni sıkıyorum ona alıştım? Eğer sizlere göre sürekli fren üstünde parmak tutmanın çok bir farkı yoksa öyle devam etmek istiyorum? yoksa 2 parmakla da alışılır duruma...

benim yazıma istinaden söyledinse, ben şunu yapmak lazım gibisinden söylemek istemedim.

zira, 4 parmakla daha güvenli hissedenin öyle sürmesinin daha doğru olacağını düşünüyorum. ben kendim şahsım 2 parmağım fren manetindeyken daha rahatım. frenlemem gerektiğinde de nasıl fren yapmam gerekirse gereksin 2 parmağım yetiyor zaten freni yeterince sıkmak için.


bence ikisini de ayrı ayrı denemeden bence kişinin kendi kararını vermesi doğru olmaz diye düşünüyorum.

benim bileğim gaz ve frenin beraber kontrolüne özel bir konstantrasyon gerektirmiyor. lakin 4 parmakla frenlemek bana ters geliyor. kimisine de 1 - 2 parmakla frenlemek ters geliyor...

sonuçta hangisi daha doğru olursa olsun, bence insan daha kolay adapte olabildiğini uygulamalı. önemli olan zamanında yeterli ve doğru fren yapmak. kaç parmakla olduğunun pek önemli olduğunu düşünmüyorum.

tabi bu kişisel tecrübe ve kanaatimden ibaret :) sora kafanızı gözünüzü yarıp benden bilmeyin :P

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------


Sevgili Kardeşim ,
Fren ile birlikte vites düşmek debriyaj balatasını değiştirecek ustadan başka kimseye faydası olmayan bir durumdur , lütfen panik fren anında vites ile uğraşarak zaten sınırlı olan sürenizi verimsiz kullanmayınız.
Debriyajı çekme konusu tartışılan bir konudur bu nedenle şu doğru bu yanlış diyemem.

Sevgilerimle

ben genelde rahat ve boş olmayan yollarda, sıkıntılı durum oluşabilecek yerlere yaklaşırken, motorun rahat çektiği tork devrine yakın sürmeye gayret ederim.

kişisel tespitlerim, motorlar maksimum tork devrine yakınken en iyi kompresyon ile yavaşlama yeteneğine sahip oluyor. ben genelde acil durumda fren yapmaya karar verirsem arka fren yerine motor kompresyonu, ve uygun şekilde ön fren tercih ediyorum.

tork devrinde sürmemin kompresyonu kullanma, yada gerektiğinde manevra yapabilmek için yeterli torkta olmamı sağladığı gibi bir kanaatim var, gerektiği durumlarda da bu durum beni henüz hiç üzmedi.

ama tecrübelerden de yararlanmak gerek bu konuda.


motosiklet tekerleklerdeki jiroskopik etki ile beraber rake / trail açılarının yarattığı alışveriş sepeti tekeri etkisi ile dengede kalıyor diye biliyorum.

fren yapıldığında ön çatal daraldığı ve ön çatal açısı ( rake ve dolayısı ile trail ölçüleri ) daraldığı için ön tekerin sağladığı ekstra denge ve çizgiyi koruma etkisi oldukça zayıflıyor.

bunun yanında, bisiklet sürüşlerinde ön fren sıkılı iken pedallara yüklenmek kısa süreliğine geçici denge sağlar. yarım frenle pedallara yüklenerek çok yavaş ve oldukça dengede gitmek mümkün oluyor.

aynı şekilde motosikletteki kompresyon/ çekiş gücünün oluşturduğu kuvvetin, motosiklet frende yada hareket halinde iken motosiklete etkiyen kuvvetlere dahil olarak, motosikletin dengede kalmasına katkıda bulunduğunu düşünüyorum.

zira debriyaj fren yaptığımda motosikletin kontrolünün zayıfladığını hissederken, gazı kapatıp fren yaptığımda motosikletin daha kontrol edilebilir olduğunu hissediyorum. ancak bunlar psikolojik kanaatler olabilir.
-----------------------------

normal şartlarda yavaşlamak ve hızlanmak için fren kullanmanın çok doğru olmadığını düşünüyorum.

250cc ve üstü motosikletlerin motor güçleri zaten yavaşlayıp hızlanmak için oldukça yeterli. özellikle yavaşlanacak yerlere doğru motor kompresyonunu kullanarak yavaşlamanın ( bağırta bağırta abanmaktan bahsetmiyorum tabi ) ve doğru viteste yeterli çekiş torku varken yavaş olunması gereken yere girmenin ( mesela viraj ) daha doğru olduğunu düşünüyorum.

sürekli aşırı kompresyon yaparak debriyaj balatasına tecavüz etmek elbette oldukça saçma... ama uygun hız ve torklarda uygun viteslerde kompresyonun debriyaj balatasına bir zararı olduğunu pek düşünmüyorum.


bunun gibi konular herhangi bir eğitim alma şansı olmayan bir çok arkadaş için oldukça önemli. yorum ve fikirlerinizi beklerim.

zira, motosikletin mümkün olduğunca doğru tekniklerle, ancak büyük oranda iç güdü ve refleksle sürülmesi gerektiğini düşünüyorum. bilemedim şimdi noluyo :)

YbrİnnovaCbf
23 Kasım 2012, 21:16
Konuyu Hortlatmak Gibi Olmasın Ama Teşekkür Ederim Kardeş..(: Çok Yararlı

wampaa
06 Haziran 2013, 05:17
Teşekkürler..

Yavuzyuksel
06 Ağustos 2013, 09:15
Dostum sekiz yildir ilk kazami yaptim allaha sukur hic birsey yok ama bunlari okuyunca gercektende haklisin dalginlik vardi yerler islakti ustelik taksici sinyal bile vermisti 5 metre onumden onume kirip u dosu yapti bi an panige dustum arka ve on frenlere asildim on teker yoldan cikti taksiyle tokustum halada derim taksici degilmi hepsi boyle boyle geldigimi gordu niye kirdi onume diye ama yuzde 90 suclu benimdir
Kompozisyonun icin Teşekkürler faydali buldum

_Kotto_
22 Ağustos 2013, 01:25
Çok güzel bilgilendirici bi konu olmuş tesekkurler bılgılerınız ıcın ve cok haklısınız hıc bı zaman karsındakıne guvenmıceksın cunku canı tehlıkede olan bızlerız mesela sınyal verdın sola gırıceksın bı aynana bakıpta don o an o adam bakmıyo olabılır veya yanından bırı sollamıs gelıyo olabılır her zaman kendını garantıye alıp haraket etmelısın baskası ıcın bakıyodur gormustur gıbı seyler buyuk yanlıs olur

kator
23 Ekim 2013, 15:39
Güzel bir bilgi teşekkürler.
Ancak burada benim tereddütte olduğum bir husus var.
Yolda ani engel çıkışlarında bize eğitimde devraja basıp set kontra yapmayı aynı zamanda bakışı nereye kaçmayı planlıyorsam oraya çevirmem gerektiğini öğrettiler.
Şimdi siz devraja basmamamız gerektiğini söylüyorsunuz.
Bu konuda ikilemde kaldım.

dogrusukru
23 Ekim 2013, 16:45
Güzel bir yazi olmuş. Elinize sağlık.

Koraltürk
15 Haziran 2014, 22:50
Çok faydalı oldu. Teşekkürler.

MD.Murat
05 Ağustos 2014, 17:42
faydalı bir yazı teşşekkürler.
oldukça az tecrübemle ekleyebileceğim şeyler
motosikletimizin sınırlarını bilmek ve ona uygun davranmak , ne kadar durabileceğimizi , ne kadar kaçabileceğimizi bilmek de çok önemli.bu da tabiki antrenmandan geçiyor.
bir de şehir içi dışı farketmeksizin bulunduğumuz yola bağlanan herhangi bir yoldan bir araç çıktığını görünce mutlaka kornaya basmak gerektiğini düşünüyorum. şöför bizi görse bile kornaya basmanın bir zararı olmaz , eğer görmediyse de kornayı duyunca kazadan kurtulmuş oluruz.

Mr.Yldrmdmr
09 Ağustos 2014, 17:30
Bilgiler için teşekkürler

ceydamer
17 Haziran 2015, 14:33
Çok teşekkürler :)

ayzek
17 Haziran 2015, 15:06
Tadbir almak herzaman onemli fakat bazen okadar farkli durumlarda olabiliyorki kaza kacinilmaz 50-60 km araliginde seyreden motorun beyni resetleti bu sebebten arka teker kilitlendi ve sola yatip taklalar attiktan sonra ancak durabiliyorum bazi bolgelerdeki doku zadelenmeai disinda on ve arka kaburgalarda catlaklar mevcut bu arada cirt cirtli ekipmanin dusme aninda veye suruklenme aninda koruyor olabilir fakat benim gibi yana taklalar atarken hepsi uzerimden savruldu bu yuzden kullanimi bana gore artik guvenli degil kask shark s600 okadar takla sonucu kafami tasa vurmama ragmen gorevini basiri ile yerine getirmistir bazen ne yaparsaniz yapin olacagin onune gecilmiyor ama tedbiri elden birakmamak lazim

hamzasimsek
23 Haziran 2015, 10:00
Eyvallah tam küpelik mevzular

mahsunkul
05 Temmuz 2015, 09:12
tecrübe konuşmuş emeğine sağlık

NoWyld
16 Nisan 2016, 02:27
Eline emeğine sağlık. Çok faydalı bilgiler, uzun zamandır araba kullanıcı ve yeni bir motorsiklet kullanıcı olarak bu yazılanlara yüzde 100 hak veriyorum.

TamGazDevam
07 Haziran 2016, 03:03
''2 - en klasik amatör kullanıcı hatasından, yani debriyaj + fren kullanımından kaçınarak zamanla bu alışkanlıktan kurtulmak en iyi refleks geliştirme yöntemidir.'' bu cümlede ne demek istenmiş? birisi açıklayabilir mi?

Metehan07-70
07 Haziran 2016, 10:34
Çok zaman geçmiş aradan,yine de görünce okudum, güzel anekdotlar. bana twist of wrist i hatırlattı.
her zaman derim, özellikle yeni başlayan arkadaşlara,
'' hayatta kalmak, haklı olmaktan hep iyidir''