PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : modifikasyon yapmam gerek ancak bilgilerim çok sınırlı help me!



cardi
07 Haziran 2010, 01:40
mrb arkadaşlar elimde bir YB200 var motoru epey hırpaladım sıfır almıştım bikaç kaza ve birazda caka derken motor haşat oldu arka cantın bir bacağını kırdım ön düzende eyrilik ve cantta tarifsiz bi yamukluk var ama buna rağmen notor şu an düzlükte ve ortalama 140 kg ile 120-130 arası yapıyor silindiri büyütüp dişlilerle oynamayı düşünüyorum ardından kepini ve direksiyonunu atıp M direksiyon ve abartılı sesli bi egzoz atmayı düşünüyorum tamircim arka canttaki zıplatma ve ön canttaki eyrilliğin 15-20 km arası bi hız kaybına sebep olduğunu söylüyor ve yakıt dönüşümü die bir parçasının olmadığını onunda hızda etki edeceğini söylüyor teknik bi bilgim olmadıı için sadece matematiksel hesaplarla bu motora 180-200 km arası bi süraat yaptırabilir (tabi ustanın dediine göre) şimdi sorularıma geliyim

1) Abartılı bir sese sahip egzoz ters etki yapabilirmi yani hızı ve yakıtı etkilermi(olumsuz yönde)

2) Bu değişiklikleri yaparak hayalimdeki hızı yapmak mümkün mü (200 eşiği)

3) Bu değişiklikler bana ortalama piyasa maliyeti ne olur

4) Bu değişiklikler yetmezse ne yapmam gerekir daha fazlası için

birde yukarıda yazmayı unuttum motorun üstünde 125 lik karbüratör var

deo
07 Haziran 2010, 02:00
arkadaş yanlış sıteye başlık actın sabahtan canınamı susadın ölmekmi istiyon vs. vs. gibi yorumlar gelir

Mengu16
07 Haziran 2010, 02:06
sadece matematiksel hesaplarla bu motora 180-200 km arası bi süraat yaptırabilir

Evet bu motorla mesela paraşütçülerin atladığı uçaklar var ya
motor ile birlikte atlarsanız, yere düşen cisimlerin limit hızı olan 180km hıza ulaşabilirsiniz,
kusura bakmayın ama matematiksel hesaplar bunu gösteriyor.
paraşütü zamanında açarsanız ölmezsiniz de ama motor hiç olmadığı kadar haşat olur.

tomass
07 Haziran 2010, 02:19
ÖNCELİKLE hayal ettiğin hıza o motorla ulaşman pek mümkün değil ,
diyelim ki ulaştın ;
motorundaki mevcut fren siztemi ile o hızda durman pek mümkün değil, bu da senin için pek hayırlı olmaz.
Silindiri pistonu segmanı değiştirdin diyelim,
125 lik karbüratör yetmeyecektir, onu da değiştirmen gerekecektir.
Dişliyi değiştirirsen hızını arttırırsın ama bu seferde çekişten düşer.
Ayrıca motorunun diğer parçaları şuanki max. hızını tolere edebilecek düzeydedir, daha fazlasını tolere edebileceğini düşünmüyorum.
Kısacası bana sorarsan hiç gerek yok.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:14 ----------



bu arada çok merak ettim maksimum hız 95 yazıyor seninki nasıl oluyor da 130 yapıyor :) :queen:
Motor Modeli: YB164FML
Motor Tipi: Tek silindir,4 zamanlı hava soğutmalı
Ateşleme: C.D.I
Yağlama: Basınç / Dağıtma
HP: 13 hp / 9.5kw 8000 Rpm/dakika
Maksimum Devir Hızı: 12.5 N.m / 6000 Rpm/dakika
Ateşleme Tipi: Elektrikli marş,ayak marşı
Maksimum Hız: 95 km/saat Maksimum Gürültü: 78 (dB)
Boyut: 1985*690*1155 ( U*G*Y mm )
Teker Çapı: 1280 mm
Yük Kapasitesi: 210 kg
Ağırlık: 106 kg
Şanzıman: Zincirli (manuel)
Lastik tipi ve Jant: Ön: 2.75-18 Arka: 3.50-18
Fren tipi: disk, kampana
Yakıt deposu kapasitesi: 12 +/- 0.5 (Lt)
Tırmanma yeteneği: 30º + / -
İstidap Haddi: 269 kg
100 km' de yakıt sarfiyatı: 2.7 lt

serkanADH13
07 Haziran 2010, 02:20
mrhb arkadasım siteye hoş geldın,
gordugum kadarıyla motorunun tam ismi YİBEN marka bir motor,
yani çin malı,

senin motorunun 130 yapması emın ol etrafındakı en güzel durum,
eğer oynamalar yapmaya kalkarsan,
motorunun içindeki gerek grank gerekse vites dişlileri o tork'u kaldırmaz ve yaptıgın uğraş sonrası hüsranla son bulur,

sonrasında yine kötü olan ÇİN MALI MOTORLAR diye isim yapan motorun olur,
yani senin motorun 200, veya en fazla 140, 150 yapması dahi mucize,
bırak sen o sekılde motorunu daha sağlamlaştırılmış haline sokarak binmeye devam et.

varsın daha hızlı gitmesin,
gitmesi için uğraştığın kadar durması için uğraşamayacaksın ve en kısa zamanda fren sistemin nedeni ile ilk ve son kazanı yapacaksın...

Boş Ver Havalarda Güzel Yavaş, Yavaş Geze, Geze dolaşmana bak sen...

kench
07 Haziran 2010, 02:37
motoru epey hırpaladım sıfır almıştım bikaç kaza ve birazda caka derken motor haşat oldu arka cantın bir bacağını kırdım ön düzende eyrilik ve cantta tarifsiz bi yamukluk var ama buna rağmen notor şu an düzlükte ve ortalama 140 kg ile 120-130 arası yapıyor

Siz o durumdaki aletle 120-130km yapıyorsanız hız ve adrenalinin Nirvana'sına çoktan ulaşmışsınızdır zaten. Henüz sağken şansınızı daha fazla zorlamayın.

Şaka falan yapıyorsunuz heralde. Kabalık etmelim, gülelim bari şakanıza. hahaha

atmaca_35
07 Haziran 2010, 02:39
abi motora bakıyorum bakıyorum bu motorun 200 yapmasına imkan yok... zaten 200 e cıkana kadar ikiye bölüneceğine hiç şüphe yok.ne şasi si müsait ne ön maşa dostum bence cebindeki para cebinde kalsın 130 140 a razı ol ki 130 140 yapıyosa hepimiz biliyoruzki çin malı motorlar 10 15 km fazla gösterıyo.bizzat test edilip isaplanmıştır..

greyhorse
07 Haziran 2010, 12:08
ÖNCELİKLE hayal ettiğin hıza o motorla ulaşman pek mümkün değil ,
diyelim ki ulaştın ;
motorundaki mevcut fren siztemi ile o hızda durman pek mümkün değil, bu da senin için pek hayırlı olmaz.
Silindiri pistonu segmanı değiştirdin diyelim,
125 lik karbüratör yetmeyecektir, onu da değiştirmen gerekecektir.
Dişliyi değiştirirsen hızını arttırırsın ama bu seferde çekişten düşer.
Ayrıca motorunun diğer parçaları şuanki max. hızını tolere edebilecek düzeydedir, daha fazlasını tolere edebileceğini düşünmüyorum.
Kısacası bana sorarsan hiç gerek yok.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:14 ----------



bu arada çok merak ettim maksimum hız 95 yazıyor seninki nasıl oluyor da 130 yapıyor :) :queen:
Motor Modeli: YB164FML
Motor Tipi: Tek silindir,4 zamanlı hava soğutmalı
Ateşleme: C.D.I
Yağlama: Basınç / Dağıtma
HP: 13 hp / 9.5kw 8000 Rpm/dakika
Maksimum Devir Hızı: 12.5 N.m / 6000 Rpm/dakika
Ateşleme Tipi: Elektrikli marş,ayak marşı
Maksimum Hız: 95 km/saat Maksimum Gürültü: 78 (dB)
Boyut: 1985*690*1155 ( U*G*Y mm )
Teker Çapı: 1280 mm
Yük Kapasitesi: 210 kg
Ağırlık: 106 kg
Şanzıman: Zincirli (manuel)
Lastik tipi ve Jant: Ön: 2.75-18 Arka: 3.50-18
Fren tipi: disk, kampana
Yakıt deposu kapasitesi: 12 +/- 0.5 (Lt)
Tırmanma yeteneği: 30º + / -
İstidap Haddi: 269 kg
100 km' de yakıt sarfiyatı: 2.7 lt


uzerındekı saat fazla gosterebılır 10-15km
135'de buyuk olasılıkla yokus asagıya yaptıgıdır :mrgreen:

(o motor yuksek suratlere cıkmak ıcın uretılmıs bır motor degıl.pert edersın guzelım motoru)
kaldıkı sadece egzoz degısımıyle hızda nasıl bır artıs olabılır?
turbo yada NOs takvıyesı dusunebılırsın :mrgreen: bır cıft'te kanat
200 kmh hıza cıkarsın ozaman. yb200(P) (P)=planör
:mrgreen:

Omicron
07 Haziran 2010, 12:47
1) Abartılı bir sese sahip egzoz ters etki yapabilirmi yani hızı ve yakıtı etkilermi(olumsuz yönde)



arkadaşım böyle bir egsoza sahip tüm motorlar gıyabi şekilde yeterince küfür yemektedirler. bence o kervana sen de katılma. motorunu da bırak öyle kalsın. eğer 200 km/sa eşiğine yaklaşmak istiyorsan daha başka bir motor marka ve modeline yönelmen dileğiyle.
saygılar.

minik tutku
07 Haziran 2010, 12:48
ben hiç ugraşma yaklaşık 11-12 ay para biriktir sat en iyilerinden al saten motor annattıgına göre haşşat olsun sonra sorun olur allah korusun canından olursun modifiyeye verecegin paranı biriktir bence:):):cherry::cherry:

zeda3000
07 Haziran 2010, 13:27
Uyenin uyelik tarihine bakin , tum yazilanlara cevap bile vermemis. Klasik geldi gecti uyelerinden. Yormayin kendinizi.

mumin01
07 Haziran 2010, 13:50
herkese merhaba bazı arkadaşlarım 125 cg leri 200 lük yapıyorlar karbüratör,silindir üst kapak vs dişli falan 1km de 185,187 benim motorumla denedik ve gördük ama 200km yapacağını sanmıyorum.birde motor tamamen çıplak tarzan motoru ve üzerine eğilmeyip yatıyorlar.

GKN
07 Haziran 2010, 14:03
Hızlı gençlik, merak ediyrum bazen kim siteye heyecan katma derdinde bu tip başlıkları iştirak etmekte :)
Nyse ben genede cevap veriyim, motoruna herhangi bir modifikasyon uygulamak gerek maddi gerek meknik yönden inanılmz külfetli olucaktır, bunun yerine motorunu satıp üzerinede yapacağın masrafı ekleyip daha büyük hacimli bir motor almalısın.

t.madde
07 Haziran 2010, 14:28
bence silindire pistona elleme diğer praçalar ona göre olmucağı için dikiş tutması zor bunlar yerine ön ve arka jantı değiştir açık hava filtresi tak karbüratörü orjinal yap karbüratörünü açık hava filtresine göre ayarlat iridyum buji tak ateşleme sistemini ona göre yenilet.....:cat: bunlar yeter zaten motorun 200 cc 13 hp bunları yapınca büyük ihtimal 170 khm rahat görürsün


http://www.facebook.com/home.php?sk=lf#!/video/video.php?v=113927588649706&ref=mf

bu arada dalga geçmeye çalışanlar üstteki linki izlesin izmir buca çevre yolu mobilet 180 khm görüyor rahatlıkla :queen: :queen:

b+rk
07 Haziran 2010, 14:46
bole bi motorla 200 lu hızlara cıkmak ölüm fermanı imzalamak gibi birsey oluyor... ne tekerlek kalınlığı yeterli ne tırnak genişliği. Frenleri değiştirsen bile durduramazsın ki o motoru. Nasıl durmayı dusunduğunu merak ettim ? Veya düşündün mü =)

Omicron
07 Haziran 2010, 14:48
bu arada dalga geçmeye çalışanlar üstteki linki izlesin izmir buca çevre yolu mobilet 180 khm görüyor rahatlıkla :queen: :queen:

peki bir mobiletin 180 km/sa görmesi sence ne kadar doğrudur. peki üzerindeki sürücünün kurallara uygun olmadan gerekli güvenlik tedbirlerini almadan o mobiletin üzerine herhangi bir sorunla karşılaştığı zaman öleceğini bile bile çıkması ne derece doğrudur. o pozisyonda o motoru rahat ve güvenilir biçimde sürülebileceğinin düşünülmesi gerekmez mi. o makineler 180 km/sa hıza göre mi fabrika çıkışlılar. soruları arttırmak ve tartışmayı uzatmak için bu sayfa yetmez. umarım arkadaşlar araçlarına uygun güncellemelerle kurallara ve güvenlik ekipmanlarına uygun bir şekilde trafikte seyrederler. aksi zaten ölüme yaklaşmaktır bu da pek mantıklı değil galiba.
saygılar.

karayılan
07 Haziran 2010, 15:22
sen en iyisi jet motoru tak 1.000 km sürati çok rahat görürsün düz yolda bayır aşşağı 1.100 km hızı görürsün:queen::queen::queen::queen::queen:

yakamoz043
07 Haziran 2010, 15:31
yanlış anlama 200 ü rüyanda görürsün,nedeni ise 200cc bir motorun silindir çapını ne kadar büyütebılıceksın soruyorum sana yapsan 250 cc yaparsın hadi oldu dıyelım kısa surede olmasada uzun vadede krank,krank rulmanları bloga kadar zarar verıcektır kardes,anlıcan motor blogu sanzuman dıslılerı vıtes dıslılerı ıle oynanmadan senın o motordakı demiş oldugun 200 km hızı yakalaman kırmızı kar yağması gibi bişey.dedıklerımı degstırırsın sılındırde buyur karburator on arka dıslıler bırde acık hava fıltresı performans bujı olur ama bu masrafa degmez senın yerınde olsam cıkma pert bır motor alırım 250 yada 350 cc şase üzerindekı degısıklıkler ıle motorun şasıne bındırırım motorumu arkamada bakmam hadı kal sagıcakla,inana hayatta ugrasılcak daha degerlı seyler var!

cardi
08 Haziran 2010, 03:12
arkadaşlar öncelikle kendilerince komik sadece saçmalamakla sınırlı kalan arkadaşlara cvp bile yazmayacağımı söleyerek beşlayayım. Site dikkatimi çekti güzel şeyler gördüm ve görüş almak istedim öncelikle ben bu motorda bayır aşağı deil düzlükte 135 i gördüm ibresine ne kadar güvenilir bilmem ama 200km takıntım deildir 200 e en yakın olan ne olur die sordum


bence silindire pistona elleme diğer praçalar ona göre olmucağı için dikiş tutması zor bunlar yerine ön ve arka jantı değiştir açık hava filtresi tak karbüratörü orjinal yap karbüratörünü açık hava filtresine göre ayarlat iridyum buji tak ateşleme sistemini ona göre yenilet.....:cat: bunlar yeter zaten motorun 200 cc 13 hp bunları yapınca büyük ihtimal 170 khm rahat görürsün


http://www.facebook.com/home.php?sk=lf#!/video/video.php?v=113927588649706&ref=mf

bu arada dalga geçmeye çalışanlar üstteki linki izlesin izmir buca çevre yolu mobilet 180 khm görüyor rahatlıkla :queen: :queen:

üslubun için teşekkürler arkadaşım peki bunun bana mailyeti ne olur ve egzoz uydurmak mümkünmü bu cc de bi motora


abi motora bakıyorum bakıyorum bu motorun 200 yapmasına imkan yok... zaten 200 e cıkana kadar ikiye bölüneceğine hiç şüphe yok.ne şasi si müsait ne ön maşa dostum bence cebindeki para cebinde kalsın 130 140 a razı ol ki 130 140 yapıyosa hepimiz biliyoruzki çin malı motorlar 10 15 km fazla gösterıyo.bizzat test edilip isaplanmıştır..

t.madde nin dedikleri hakkındada yorumlarını belirtirsen sevinirim





mrhb arkadasım siteye hoş geldın,
gordugum kadarıyla motorunun tam ismi YİBEN marka bir motor,
yani çin malı,

senin motorunun 130 yapması emın ol etrafındakı en güzel durum,
eğer oynamalar yapmaya kalkarsan,
motorunun içindeki gerek grank gerekse vites dişlileri o tork'u kaldırmaz ve yaptıgın uğraş sonrası hüsranla son bulur,

sonrasında yine kötü olan ÇİN MALI MOTORLAR diye isim yapan motorun olur,
yani senin motorun 200, veya en fazla 140, 150 yapması dahi mucize,
bırak sen o sekılde motorunu daha sağlamlaştırılmış haline sokarak binmeye devam et.

varsın daha hızlı gitmesin,
gitmesi için uğraştığın kadar durması için uğraşamayacaksın ve en kısa zamanda fren sistemin nedeni ile ilk ve son kazanı yapacaksın...

Boş Ver Havalarda Güzel Yavaş, Yavaş Geze, Geze dolaşmana bak sen...

eyw hoşbulduk hocam öncelikle motorun hakimyeti sele yüksekliği ve duruşu çok hoşuma gidiyor tek eksik olan istediim hız limiti ve çin malı diye bende önce epeyce ezik gözle baktım ama bana beklintimden fazlasını verdi dediim gibi tek noksanı hızı sonrada motorcumun bana anlattıklarının mümkün gibi görünmesinin sebebini anlatmak isterim size cbr125 motoru var arkadaşımın ve silindir hacmine göre benimkinden epey aşağıda olmasına rağmen sürat olarak benim motoru yer de bana mısın demez bunun "çin maldır" deme dışında bi açıklaması olmalı neyse arkadaşlar cvplarınızı beklerim tekrar ama lütfen düzgün cvplar. Bilgili sayıp yardım istedik bazı arkadaşların yaptıı gerçekten çok ayıp. Bu arada gündüzleri uyuduğum için pek pc başında olamaıyorum (işim gereği) yani amacım saçma bi espiri yapıp siteye bi daha uğramamak deil.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:55 ----------


bole bi motorla 200 lu hızlara cıkmak ölüm fermanı imzalamak gibi birsey oluyor... ne tekerlek kalınlığı yeterli ne tırnak genişliği. Frenleri değiştirsen bile durduramazsın ki o motoru. Nasıl durmayı dusunduğunu merak ettim ? Veya düşündün mü =)
pardon hocam size cvp vermeyi unutmuşum işin aslını isterseniz kısa bi süreliine düşündüm ama öyle bi sorunumun olabilmesi için evvela bu hıza çıkmam gerektiini düşündüm :D :) ve şaka bi yana da o hıza ulaşmak mümkünde o hızda durmak hiç zor olmayacaktır yani ne biliyim arka tekere daha geniş bi dış ve disk fren tertibatı kurulabilir yada ne bilim işte onun gibi bişeyler ama benim şu an gündemdeki sorunum o hıza ulaşmak ulaştıktan sonra hangi parça yetersiz kalırsa vardır muhakkak bi çözümü die düşünüyorum böyle düşünmemin sebebini de arka cantımın nasıl olduunu görseydiniz anlardınız hatta ben çarşamba günü sizin için detaylı bi video paylaşmaya çalışacağım hem en olmaz denilenlerin nasıl olabileceğini göstermek hemde motorumu tanıtmak için emin olun arka cantın sistemi size imkansızın aslında olmadıına ikna edecektir...
saygılar!