PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Egzozdan Çıkan Hava Borusu.



solevendef
02 Haziran 2010, 21:55
resimde görmüş oldugunuz boru hava filitresi nin karbiratöre baglandıgı yere giriyor,bir ucuda egzozda işte.

ben bu boruyu çıkarınca hızı acayip bir şekilde artıyor,seste artıyor tabi açık oldugu açin.

ama boruyu takınca motor gitmiyor,çook az tekleme yapıyor gaz yemiyor gibi oluyor.

BU SİSTEMİN GÖREVİ NEDİR?AÇIK KALSA SORUN OLURMU?


(bu sorun ben moil die bir istasyondan benzin aldıktan sonra ortaya çıktı galiba pis benzindi)

http://img80.imageshack.us/img80/2962/1005887.jpg (http://img80.imageshack.us/i/1005887.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

motorhocası
02 Haziran 2010, 22:01
Benzinden olabilir benzin tam yanmıyorsa yanmamış benzinin tekrar hava ile alınması daha kötü etki yapar. Benzinin rengine bakmak lazım sarı değilse derhal boşaltmak iyi olur.Bu şekilde çalıştırmakla motor aksamı şiddetli vuruntu ile ağır hasar alabilir,pistonu çatlatıp krank-muylu boşluğunu büyütebilir.

greyhorse
02 Haziran 2010, 22:05
bahsettigin parca katalizör'dür.yanılıyorsam duzeltın parcanın gorevı yanmamıs benzının egzoz'dan atılmasını engelleyıp tekrar yanmasını saglar

motorhocası
02 Haziran 2010, 22:09
bahsettigin parca katalizör'dür.yanılıyorsam duzeltın parcanın gorevı yanmamıs benzının egzoz'dan atılmasını engelleyıp tekrar yanmasını saglar

Katalitik konvertör içi seramik ve çeşitli değerli metallerle bal peteği gibi işlenmiş, toplam yüzey alanı futbol sahasının alanı kadar geniş, egsozun normal çalışma ısısında ve üst ısılarda co ve Hc emisyonunu Co2 ve H2o ya dönüştürür. Motora egsoz gazı yollamaz.:)

greyhorse
02 Haziran 2010, 22:13
teshıs dogruda tedavı yanlıs :mrgreen: ben benzın dedım co2 halbukı :) sagol

Unique693
02 Haziran 2010, 22:21
Ybr dede katalizörü kapatsak performans artışı olur mu ?

greyhorse
02 Haziran 2010, 22:24
hic bir ispatı yok.katalızoru ıptal etmekle motorda hıssedılır bir motor artısı olmayacak.ustune ustuk yakıt tuketım mıktarı ve cevreye yaydıgınız karbon mıktarı artacaktır :pr:

solevendef
02 Haziran 2010, 22:28
verdiginiz bilgiler için çok teşekkür ederim.

o baruyu takınca yerine motor normal çalışmıyor işte.şimdi yanmamış benzini geri gönderiyor ya orası,gönderince yine yanmıyor yine gönderiyor olamazmı?

o boruyu iptal etsek o deligi tıkasam nasıl olur?bi zararı olurmu?

motorhocası
02 Haziran 2010, 22:33
verdiginiz bilgiler için çok teşekkür ederim.

o baruyu takınca yerine motor normal çalışmıyor işte.şimdi yanmamış benzini geri gönderiyor ya orası,gönderince yine yanmıyor yine gönderiyor olamazmı?

o boruyu iptal etsek o deligi tıkasam nasıl olur?bi zararı olurmu?

Yanmamış gaz normalde tekrar yakılır,küçük bir miktar tasarruf olur %2-3 gibi bişeydi galiba, asıl amaç çevre zavazingosu. Genelde karterden boruyu hava filtresine gönderirlerdi ama scooterlarda bu cins yapmışlar.:P

solevendef
02 Haziran 2010, 22:50
şimdi ben bu boruyu iptal etsem o deligide tıkasam bir sorun yaşamam heralde demi?

piranha dört
02 Haziran 2010, 23:03
Bu sistem EGR.Silindir içindeki ısı aşırı arttıgında atmosfere yayılacak olan çözünümü çok uzun yıllar alan zehirli atıkları önlemek için birmiktar eksoz gazını ,verimi düşürüp ısıyı aşagı çekmek için yanma odasına eksozdan tahliye yapar.Egr niz ya hep açık kalıp silindire devamlı tahliye yapıyor yada eksoz emisyonunuz çok bozuk ve sistem çalıştıgında motor bu extrayı absorbe edemiyor.Sistemi iptal ettiginde performansın artması sistemde hata -arıza oldugunun kanıtı zaten.Ya çevreyi korumak adına egr yi temizleteceksiniz yada çevreyi katledeceksiniz(elinizde imkan oldugu halde bunu kullanmamak hem insani hem ahlaki,hemde kutsal yönden suç ki bunu önemsemeyen insanlar sayesinde zaten birçok canlıtürü ve birçok eko sistem yok olmuş durumda:pr::pr::pr:)Karar sizin:rendeer:

motorhocası
02 Haziran 2010, 23:40
Bu sistem EGR.Silindir içindeki ısı aşırı arttıgında atmosfere yayılacak olan çözünümü çok uzun yıllar alan zehirli atıkları önlemek için birmiktar eksoz gazını ,verimi düşürüp ısıyı aşagı çekmek için yanma odasına eksozdan tahliye yapar.Egr niz ya hep açık kalıp silindire devamlı tahliye yapıyor yada eksoz emisyonunuz çok bozuk ve sistem çalıştıgında motor bu extrayı absorbe edemiyor.Sistemi iptal ettiginde performansın artması sistemde hata -arıza oldugunun kanıtı zaten.Ya çevreyi korumak adına egr yi temizleteceksiniz yada çevreyi katledeceksiniz(elinizde imkan oldugu halde bunu kullanmamak hem insani hem ahlaki,hemde kutsal yönden suç ki bunu önemsemeyen insanlar sayesinde zaten birçok canlıtürü ve birçok eko sistem yok olmuş durumda:pr::pr::pr:)Karar sizin:rendeer:

Belki Avrupa'da yaşasaydık 125 cc'lik makinenin emisyonları için zavazingo demezdim. Otomobillere-kamyonlara-fabrikalara bakın, %70'inde hiçbir katalizör sistemi yoktur.
Motosiklet için tüm kirlenme oranı binde 1 mi olur öyle ufacık bişey.:P
Ama düşünce ve tatbik doğru,katılıyorum.:cat:

solevendef
02 Haziran 2010, 23:56
doga ve çevre adına eski haline getiriyorum orayı:D:D

bende rahatsız oldum o dumandan direk bana dogru çıkıyor ışıklarda durunca kokuyu hissediyorum rahatsız oluyorum bende

MaxiBoost
03 Haziran 2010, 00:00
o sistem eğer emme ye gidiyorsa akıllarınca egr gibi bir düzenek yapmaya çalışmışlar demektir,

egr = exthaus gas recirculate

yani eksoz gazı içindeki belli miktardaki yanlışım yoksa nox gazlarını tekrar emmeye vererek bir miktar hava kirliliğini engellemeye yarayan bir sistem ,
hiç bir zamanda doğru düzgün çalışamaz zaten o sistem .

mutlaka içinde yaylı maylı basit bir zavazingo vardır o artık çalışmıyordur ,
çünkü o sistemin düşük devirlerde çalışması, tam gazda DEVRE DIŞI olması gerekiyor .

bunuda avrupa normlarını yakalamak veya onay almak için yapmışlardır,
yoksa inanın çinlilerin hava kirliliğini düşündükleri falan yok .


neyse gelelim sadede
o hortumu çıkarın orayı bir şekilde tıkayın ....
açık kalmasın ,açık kalırsa performans düşer .

solevendef
03 Haziran 2010, 00:10
o sistem eğer emme ye gidiyorsa akıllarınca egr gibi bir düzenek yapmaya çalışmışlar demektir,

egr = exthaus gas recirculate

yani eksoz gazı içindeki belli miktardaki yanlışım yoksa nox gazlarını tekrar emmeye vererek bir miktar hava kirliliğini engellemeye yarayan bir sistem ,
hiç bir zamanda doğru düzgün çalışamaz zaten o sistem .

mutlaka içinde yaylı maylı basit bir zavazingo vardır o artık çalışmıyordur ,
çünkü o sistemin düşük devirlerde çalışması, tam gazda DEVRE DIŞI olması gerekiyor .

bunuda avrupa normlarını yakalamak veya onay almak için yapmışlardır,
yoksa inanın çinlilerin hava kirliliğini düşündükleri falan yok .


neyse gelelim sadede
o hortumu çıkarın orayı bir şekilde tıkayın ....
açık kalmasın ,açık kalırsa performans düşer .



çok sagolun bilgiler için.ben cevabımı aldım sizden.