PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : sa YOLDA LASTİK TAMİR TAKIMI



kayar2
27 Mayıs 2010, 15:49
arkadaşlar yolda lastik tamiri için çeşitli tamir malzemeleri var bunlardan hangisi daha kullanışlı tercübe sahibi olanlaryazsınlar onu alalım
yıllarca motora bindim allahtan bir kere seneler önce bogaz köprü girişinde gümledi yenisini almak zorunda kaldım.şimdi uaun yolda başıma gelirse en kolay uygulama hansinde

1 fitil tamir takımı var ayrıca bir pompa taşımak lazım
2.köpuk spreyler var yeterince şişiriyormu
3.basınclı tüpler var işe yarıyormu lazım olunca
başka bilen varsa bir adım öne çıksın lütfen

greyhorse
27 Mayıs 2010, 16:09
lastıgınızı tubeeles oldugunu varsayarak;spreyler en yakın lastıkcıye gıtmeye yetıcek kadar vakıt kazandırabılır
tabıkı en saglıklısı fıtıl yontemıdır.
soyle soyleyeyım sehır ıcındeyken fıtıl kurtarıcıdır.ugras gerektırmez
uzun yola cıkacaksanız kesınlıkle fıtıl takımı ve pompa almanızı onerırım

ufuktan
27 Mayıs 2010, 16:11
köpük spreyler yeterince şişiriyor ...

fitil olan tamir takımlarınin içerisinde hava tüpleri var pompa taşımaya gerek yok ....

** köpük spreyeri 50 km kadar idareten götürüyor 20 TL civarı , kullanımı çok kolay
** fitil takımlar kesin tamiri sağlar ancak ne kadar sağlıklı ve pratik olur ?? tartışılır ...

yucika
27 Mayıs 2010, 18:00
her iki durumda da fitil yada köpük kullanılsa bile lastikçiye gidip kalıcı yama yaptırmak gereklidir.
piyasada yaygın inanışın aksine fitil yama kalıcı bir yama türü değildir.
uzun süreli kullanımda mutlaka kaçak yapacaktır.
lastik pompası yoksa yanında bir kamyon çevireceksin onların kompresöründen hava basabilirsin.

vw.bora
30 Mayıs 2010, 11:06
içten şambiyelli lastikler için ne önerirsiniz arkadaşlar

mete_han
30 Mayıs 2010, 11:10
köpük spreyi öyle bir hava basıyor ki lastiği neredeyse 35-40 bara çıkarp beton gibi yapıyor emin ol...1 hafta önce ilk defa kullandım lastiği yarıktı ve jantdan ayrılmıştı dış lastiğim...buna rağmen iş gördü tavsiye ederim...

< iLk@yy >
30 Mayıs 2010, 11:57
köpük spreyi öyle bir hava basıyor ki lastiği neredeyse 35-40 bara çıkarp beton gibi yapıyor emin ol...1 hafta önce ilk defa kullandım lastiği yarıktı ve jantdan ayrılmıştı dış lastiğim...buna rağmen iş gördü tavsiye ederim...

motoruna göre değişecektir ama bu durum.
Sendeki cubuf 150nin lastiğin içine alabileceği hava birim miktarı ile ( basınç değil ) bir race motorun lastiğinin içine alabileceği hava miktarları çok farklıdır.

Onun için yanıltıcı olmasın eğer tüm tüpü kullanmışsan o lastiğe ufak motorların lastiğini taş gibi yapıyor olabilir ama büyük lastiklerde tam olarak bunu yapamayabilir :cat:

buna dikkatinizi çekmek isterim

Mengu16
30 Mayıs 2010, 12:21
o tüpler araba lastiği için değil mi normalde?
araba lastiğini şişirebilen tüp, racing lastiğini de şişirir heralde.

motoco
30 Mayıs 2010, 13:11
Teşekkürler. En kısa zamanda tubeles ve bahsedilen köpük spreyinden alacağım.

BAIIHAN
15 Temmuz 2010, 01:46
konuyu hortlatıyor olacağım ama yeni konu açmaktan iyidir sanırım.



geçen hafta motorumu parktan almaya gittiğimde arka lastiğin oldukça indiğini gördüm. lastiğimle ilgili bir sıkıntım yoktu. uzun süredir hava basmayınca çok emin olmamakla beraber basınç çok düşük olduğunda boşalıveriyor sanırım. hava basabileceğim en yakın benzin istasyonunada oldukça uzakta olduğumdan çantamda bulundurduğum bu köpüğü kullandım. benzin istasyonuna vardığımda ise 14 psiden fazlasını basmadı kompresör.

merak ettiğim konu, bu köpüğün temizlenmesi veya lastiğin değişmesi gerekir mi yoksa bu şekilde devam edebilir miyim?

cevaplar için şimdiden teşekkür ederim

overcloud
16 Temmuz 2010, 12:51
bildiğim kadarıyla lastiğin ve jantın temizlenmesi gerekiyor. lastiğin uzun sure park halinde durduktan sonra belli bi seviyeye kadar iniyorsa muhtemelen ufak bir patlak vardır. lastiğin havası inip, lastikte büzüştüğü için patlak kapanıyor ve içindeki hava belli bi seviyenin altına inmiyor. daha sonra tekrar şişirdiğinde gerilen lastikteki patlak yine açılıyor ve tekrar hava kaçırmaya başlıyor.

aynı durumu bende yaşyordum daha sonra gereğinden kalın(!) fitil kullanarak lastiği onardıkları için (honda konşuk motor...) lastikteki patlağı asla onartamadım.. patlağın büyüklüğüne göre uygun fitil kullanmalarına dikkat et.