PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : bir çalışmama vakasıda bende



greyhorse
27 Mayıs 2010, 02:36
öncelikle erkese merhaba
gun içinde motorla 50km'lık bır yol gıtmem gerekıyordu
yolculuk sırasında sınyal verdıgımde sınyal lambalarının yanmadıgını farkettım
daha sonra kornaya bastıgımda korna calmadı
motoru kenara cekıp stop ettım tekrar calıstırmak ıstedıgımde calısmadı
mecburen vurdurarak calıstırdım bır kac dakıka sonra motoru durdurum tekrar calıstırmak ıstedıgımde sorunsuz calıstı.kornada calısıyordu
bugun akuyu kontrol ettım akum saglam
ve 1-2 saat evelde tekrar calıstırayım dedım
hıc bır tepkı vermedı
takvıye kablosu alıp baska bır aku denedım
motorda hıc bır uyarı lambası v.s calısmıyordu
bunun nedenı ne olabılır
sıgortayıda kontrol ettım
tesısattamı zorun var acaba?9'dan berı ugrasıyorum tesısatla sok cıkar yontemıyle
denedım durdum.:silent:
yardım eden herkese sımdıden tesekkurler

mstf_gnc
27 Mayıs 2010, 02:48
motor gider haldeyken olduysa ve kendi kendine stop etmediyse bobin sağlam demektir
aküyü ölçtür, ana sigortaya bak(akünün artı ucuna bağlı olan kırmızı kabloya),ayrıca;
kontakda sorun vardır kablolar oksitlenmiştir kopmuştur ileri tecrübemden sölüyorum :)
kontakda sorun olup olmadığını anlamak için kaliteli bi elektrikçiye gitmen gerek ölçü aletiyle
uçları tek tek kontak çevirerek bakıcak ama sen diyosunki hiç bi fonksiyon faaliyette deil
o halde sigorta atmıştırr düz bağlantı yap çalışır röleye de bakabilirsin

GÜRSES
27 Mayıs 2010, 03:49
statörden yola çıkarak tüm elektronik aksamın ölçülüp vermesi gereken değeri verip vermediği kontrol edilmeli . genellikle konjektörde sık olarak sorun çıkmaktadır . tabi sen işi şansa bırakma tamamını elden geçirmen daha sağlıklı olur bence.

kashmar54
27 Mayıs 2010, 03:54
neymiş bu motorun markası yaw?

RunemagicK
27 Mayıs 2010, 05:21
kısadevre var biyerde.

unsaloc
27 Mayıs 2010, 09:55
Sigorta kesik ,göremediğiniz bir yerinden çok ince bir kesik. Sarsıntıda değiyor değmiyor çalışıyor çalışmıyor. Bir salak sigorta bütün tesisatı söktürdü bana.Gerçi bir yerde iyi oldu , kablolar , konnektörler , kontak hepsi elden geçti temizlendi :) Sigorta kesiktir ;)

greyhorse
27 Mayıs 2010, 11:12
yedek motor vardı fakat su an arızalı motor mondıal 250'lılık işe gidip gelirken tercih ediyordum.hesaplı oldugundan
dunden berı ugrastırdı durdu
benı yahuuu
takvıye yaptım.akuyu kontrol ettım ,tesısatı soktum kopuk varmı dıye
bır turlu elektrık alamadım
sıgortayıda kontrol etmıstım gozle gorunur bırsey yoktu
dogurdan bagladım hıc bır tepkı alamamıstım
sans bu ya belkıde o sırada aku bıtmıstı veya tavıye kablosu yerınde oynayıpta benı yanılttı
:pr:
sımdı tekrar denedım sıgorta kablolarını dogrudan bagladıgımda elektrıgı aldım
herkese gozunaydın :mrgreen:
bakalım deneyecegım calısıyormu

ılgılenen tum arkadaslara tesekkuru borc bılırım


::biggrinn::haapppy:::coool::

kurubuz
27 Mayıs 2010, 11:28
Bütün elektrik sistemini kontrol eden çok amaçlı bir röle vardır çoğu motorda. O yanmış olabilir. Ayrıca sigortaları kontrol ederken ana sigorta denen, genellikle sigorta kutusunun dışında bir yerlerde bir tane büyük sigorta vardır. Onu da bul ve kontrol et.

greyhorse
27 Mayıs 2010, 11:37
motora elektrık gelıyor mars'ta basıyor fakat almıyor
calısmadı
bujılerı yakmıs olabılırmı?cunku sınyallerde yanıp sonmuyor
sınyallerı kontrol ettım saglam ,onunda rolesı yanmıs sanırım
degısecez artık
bu motorda tek bır sıgorta var(cam sıgorta)

mach1
27 Mayıs 2010, 11:59
Ana kabloya bak aküden konjektöre ve marş rolesine giden yeri incele.Akünün kutup başlarını temizle oksit olunca yada gevşeyince böyle sorunlar yapıyor:cat: