PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBR 125 sarj için aküyü söktüm.Geri takılmıyor????



alixx
25 Mayıs 2010, 15:31
Arkadaşlar merhaba ,

3 ay aradan sonra motorumu calıştırmak istedim ama olmadı, Akünün bitmiş olabilecegini düşündügümden yerinden söktüm servise götürüp şarj ettirdim.

Aküyü geri getirdigimde ise kutup başlarındaki baglantıları yapamadım, karanlık bir yerde söktügümden acaba kutup başlarındaki baglantı parçalarından bazılarını düşürmüş olabirlirmiyim diye şüpheleniyorum.
acaba baglantı için civatanın altında ayrıca bir somun varmıydı ? yoksa kablo uclarını direkt olarak akü kutup başlarına civata ile mi tutturuyoruz? . Bende sadece 2 tane civata var, ayrıca somun felan olması gerekiyorsa büyük ihtimalle düşürdüm.

Konu hakkında bilgisi olan arkadaşların yardımcı olmasını rica ederim.

sey_47
25 Mayıs 2010, 16:06
hocam o vidaları karşılayacak somun olması gerekiyor
sanırım dediğin gibi düşürmüşsün elinde varsa uydurmaya çalış olmazsa sanayiden somun bulursun, cbr 125 lerde ayakmarşı yok, vurdurarakta çalıştırabilirsin motoru, çalışıtırıp aküyü alıp motorcuda taktırırsın..

cihan_34_ist
25 Mayıs 2010, 16:13
Bende motoru vurdurmanın nasıl yapıldığını anlatıyım sana kardeşim kontağı açıyorsun yokuş aşşağı bir mahallenin tepesine geçiyorsun motoru boştan 2. vitese alıyorsun aşşağı doğru inişe geçiyorsun tabi bu sırada debriyaj komple sıkılı oluyor 30 km sürate gelince birden debriyajı bırakıp gaz veriyorsun böylelikle motor çalışmış oluyor saygılar ;)

alixx
25 Mayıs 2010, 18:28
Teşekkürler arkadaşlar, oysa sökerken hiçbirşey düşürmedigime o kadar emindim ki. Demekki somunla tutturulmuş bende karanlıkda somunları düşürdüm farketmeden.

bugay
25 Mayıs 2010, 18:48
vurdurarak çalıştırmak o kadar da zor değil 3. vitese tak hafiften koş ve debriyajı bırak çalışır. Akü zaten bi süre gezdikten sonra dolar kendisi.

tekintekin
25 Mayıs 2010, 21:34
Değerli arkadaşım ,alixx motosikletinin aküsü eğer takılı deyilse sakın vurdurarak çalıştırma çünkü boşta kalan (+) ve (-) kutup başı kabloları kısadevre yapabilir ve, veya aküsüz çalıştırdığında fren yaptığın an fren lamban patlar park lambaların açıksa onlarda nakavt olur eğer dijital vites göstergen varsa zarar görebilir onon için akü takılı deyilse vurdurarak çalıştırma makineni derim.

alixx
28 Mayıs 2010, 00:00
Değerli arkadaşım ,alixx motosikletinin aküsü eğer takılı deyilse sakın vurdurarak çalıştırma çünkü boşta kalan (+) ve (-) kutup başı kabloları kısadevre yapabilir ve, veya aküsüz çalıştırdığında fren yaptığın an fren lamban patlar park lambaların açıksa onlarda nakavt olur eğer dijital vites göstergen varsa zarar görebilir onon için akü takılı deyilse vurdurarak çalıştırma makineni derim.

Uyarı için teşekkürler Tekin, bende pek çalıştırmayı düşünmüyordum, yukardaki arkadaş soruyu yanlış anladı büyük ihtimalle

Slayerrr
28 Mayıs 2010, 00:17
Sen aküyü sökerken parça düşürmemiş olabilirsin. Akü kutup başları ortası delik bir demir ve bu demirin arkasında sabit bir somun şeklindedir. Yani sen sadece iki civata söktün. Ama uzun süre kullanmamaktan kutup başları biraz oksitlendiyse sabit olması gereken somunlar aküyü götürürken yada akücüde düşmüş olabilir. Benim akümde somunların birisi sabit değil mesela. Akünün üzerine bak, eğer vidayı tutacak bir somun yoksa arkasına bir somun tak olsun.

dynner
28 Mayıs 2010, 00:25
Bende motoru vurdurmanın nasıl yapıldığını anlatıyım sana kardeşim kontağı açıyorsun yokuş aşşağı bir mahallenin tepesine geçiyorsun motoru boştan 2. vitese alıyorsun aşşağı doğru inişe geçiyorsun tabi bu sırada debriyaj komple sıkılı oluyor 30 km sürate gelince birden debriyajı bırakıp gaz veriyorsun böylelikle motor çalışmış oluyor saygılar ;)

Koç naabtın 30km/h hız ne :queen:

alixx
29 Mayıs 2010, 00:27
Sen aküyü sökerken parça düşürmemiş olabilirsin. Akü kutup başları ortası delik bir demir ve bu demirin arkasında sabit bir somun şeklindedir. Yani sen sadece iki civata söktün. Ama uzun süre kullanmamaktan kutup başları biraz oksitlendiyse sabit olması gereken somunlar aküyü götürürken yada akücüde düşmüş olabilir. Benim akümde somunların birisi sabit değil mesela. Akünün üzerine bak, eğer vidayı tutacak bir somun yoksa arkasına bir somun tak olsun.

Teşekkürler Slayerr , büyük ihtimalle dediğin gibi olmuştur. Bugün 2 somunun kenarlarını incelterek akü kutup başlarındaki ortası delik demirin altına sokmayı başardım, yarında aküyü motora takarak denemesini yapıcam. umarım çalışır.