PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : rektefiye için ustaların yardımına ihtıyacım var!



baran026
19 Mayıs 2010, 23:54
öncelikle merhabalar herkese,acıklayacagım konu hakkında yardımlarınıza ıhtıyacım olucak sımdıden herkesın agzından ve elınden duşen her kelıme ıcın tesekkurler.
125 cc motorumu hem rektefıye etmek hemde bunu yapmısken 150cc yapayı dusunuyorum.Aşagıdakı lınkte vermıs oldugum sılındır takımı ve sılındır kapagı subapları dahılınde almayı dusundum taıwan malı oldugu ıcın sızce dogrumu yapıyorum acaba nede olsa çin malı değil en azından dıye dusunuyorum.
Şimdi gelelim soruma;silindir buyuyecegı ıcın motor bloguna orjınalı gıbı hemen oturucak mı?Sılındırın bloga uymadıgını dusunelım bole bır durumda yapılması gereken nedır!Bırd merak ettıgım su var 150 cc ıcın krank ıle oynamaya gerek olmagını dusunuyorum yanlısmıyım acaba!bunların yanında karburator ve ekzantrık dıslısınıde degıstırıcem orjınalını takmayı dusunuyorum!

sizden rıcam servıse gotur servıste yaptır demeyın:cherry:,kendı ısımın ustası olmayı sevıyorum sızlerden sadece detaylı bır acıklama beklıyorum hersey ıcın sımdıden tesekkurler.
http://www.ce-day.com/asp/product/345/SILINDIR-PISTON-SET-A-KALITE-CONTA-S-KECESI

http://www.ce-day.com/asp/product/393/SILINDIR-KAPAGI-KOMPLE

teknikhoca
20 Mayıs 2010, 00:00
İyigeceler...
öncelikle motorunuzun markasını belirtmenizde fayda var. Zira rektefiye işlemi dediğiniz işlem sırasında birtakım sorunlarla karşılaşacaksınız. Öncelikle motorunuzun üstten yada bloktan egzantirkli olup olmadığını bilmeniz ve buna göre egzantirik konumunu nasıl belirleyeceğinizi bilmeniz gerekir. Ayıca yeterli anahtara ve sökme sırası bilgisine sahip olmanızda. Bu yüzden önce motorunuzun markasını öğrenerek işe başlayalım...ne dersiniz?

baran026
20 Mayıs 2010, 00:02
pekı ustam motor 125 kt ekzantrık dıslısı var zırncırlı degıl yanı ,anahtar ısı basıt hoca onu hallettım zaten.

linklerı eklemeyı unutmusum:)

motorhocası
20 Mayıs 2010, 00:06
Örnek vereyim Cg 125 modeli için 125 cc'den 150cc'ye çevirme durumu,

Sadece bu model için silindir kapağı,komple silindir bloğu ve karbüratörü değiştirmek gerekir ,krank aynı kalır.
200cc'ye çevirmek için krank dahil silindir bloğu,silindir kapağı ve karbüratör komple değişir.

baran026
20 Mayıs 2010, 00:14
pekı mondıal 125 kt ıcın hocam,bıde lınklerıde verdım bu parcaları almayı dsunuyorum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:08 ----------

yokmu yardım edıcek hadi amaa?:silent:

teknikhoca
20 Mayıs 2010, 00:20
Öncelikle her ihtimale karşı motoru indirmeniz gerekir. Bu motorlarda o sorun var mı bilmyiroum ama benim eski zealsun'da motor kasa üzerinde iken sökülemiyordu.
Önce üst külbütör kapağını sökün. Sizin motor iticili olduğu için işiniz kolay. daha sonra silindir kapağını tutan (bu civatalar silindir gövdesini de tutuyor) civataları gevşetin. Daha sonra hepsini çapraz sıralama ile sökün..

silindir üst kapağını çıkardıktan sonra (silindiri sökmeyin) elinizle mümkünse motor
kasnağından pistonun üst kımsa gelmesini sağlayacak şekilde çevirin...Bu pistonu takarken kolaylık sağlatyacaktır size.

Silindiri söktükten sonra küçük bir segman pensesi ile pistonun pimlerini tutan yanda iki tane minik segman var. onları ve piston pimini çıkartın.

Şimdi...
Yeni pistonunun dikkatlice segmanlarını takmanız gerekiyor. Segman ağızları birbirine 120 derece açı ile durmak zorundadır. Pistonu biyel koluna bağlayın.

Motorun sağ tarafındaki alternatör üzerinde basit bir pencere olması gerekir. o pencereyi açın. Motoru yavaşça çevirin. bu pencereden iki tane çizgi veya bir harf görmeniz gerek. Bunu gördükten sonra sırasyla silindiri ve üst kapağı takın. Silindiri takarken segmanların sıkışıp kırılmamasına dikkat edin.....

Silindir sağlamalarını sıkarken dikkatli olun. Hemen yalama oluyorlar. o yüzden dikkatlice ve çapraz sıralama ile vidaları sıkıştırın.

Supap ayarını sentille 0.1mm boşluklu olarak ayarlayın..

sanırım kabaca bu kadar...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:17 ----------

Parçalar konusunda birşey diyemeyeceğim. Zira fiyatları yazmıyor. Ama silindir kapağı 45, silindir + piston + segamn 35 ylt olarak biliyorum

motorhocası
20 Mayıs 2010, 00:21
kn,Seyhan diyor anlamıyorum:silent:, Cgl 125 için krankı buradan almıştım,buraya da bir bak istersen.

http://www.rialli.com/urunler/motorsiklet-yedek-parca/17_silindir-grubu/

teknikhoca
20 Mayıs 2010, 00:23
125cc ile 150 cc arasında blok bağlantı civatalarında farklılık yok. Bu konuda sorun yaşamazsınız. Hatta 125cc ile 150 cc üst kapaklarının da aynı olduğunu duymuştum. ama sizin alacağınız 150cc üst kapağın supap yuvaları daha büyük olabilir. O zaman alınmaya değer.

baran026
20 Mayıs 2010, 01:05
hocam şu şekilde baslıyım sılındır takım halınde 50 ytl ust kapak komple subabplar dahıl 86 ytl,fıyatları bu sekılde.
demek ıstedıklerınız anladım ama 150 cc sılındır dıyorumkı su ankı blogun ıcıne oturucakmı yanı tamı tamına herhangı bır tornalama ıslermı gerekıcek mı?______
silindiri sokmeyın demısınız blogun sol tarafında ısaret var burdan pıstonu ust ölü noktaya getırıp soksem olurmu yanı bu sekıldemı demek ıstemıstınız.
2 tane cızgı demısınız,ewet 2 cızgı var ama ıkı cızgının arasında 4 yada 5 mm bosluk var yanyanalar ama boslukta var yanı ve bundan harıca F cızgısı var ben subap ayarlarında F ISARETINI bulup bloktakı cızgıyle aynı hızaya getırıp yapıyorum bugune kadar bır sorunla karsılasmadım yanı en ust olu noktadan cok az asagıda olmus oluyo az bişiy ve sorunla da karsılasmadım yanı.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:35 ----------

güncel bali atayım !

teknikhoca
20 Mayıs 2010, 08:17
150cc silindir ve piston aldığınızda herhangi bir honlama işlemnine gerek yok. Direkt oturuyor. Siin kastettiğiniz motor alt bloğu ise onda sorun yok. Zira 125cc ile 150 cc silindir dış ölçüleri aynı. Sadece 125cc de silindir iç yüzey et kalınlığı daha fazla, 150ccde daha az.

Supapları sökerken yada takarken kam milinin supap yüzeyine basmadığı anı, yani sizin de belirttiğiniz iki çizgi arasında olması gerekir. Burada F işareti ateşlemenin başladığı andır. Burada motor ateşleme sistemini monte ederken yada egzantirik milini takarken işinize yarar. Sizde egzantrik mili yerinden çıkmadığı için zamanlama sorunu yaşamazsınız. Önemli olan supap iticilerini takarken egzantrik milinin supapa basmadığı anı tercih etmenizdir.

Ateşleme tablasındaki iki çizgi avans ayarı kontrolünde kullanılır. iticiler,n konumu ile alakalı değildir.

baran026
20 Mayıs 2010, 09:11
hehhhh hocam sımdı cok guzel oldu bak demek ıstedıgımde buydu ewet,yanı dogru yapmısım 2,3 gun once ust kapak contasını degıstırmıstım sökmeden once subapların ıkısınıde bosa cıkarmıstım yanı pıyanıolar ve ıtıcıler bosta ıdı ıkısıde taktıktan sonrada bırdaha subap ayarı yaptım ve oldu neyse konumuz bu degılde de:).hocam ekzantrik dişlisinide komple değiştiricem o olay nasıl oluyor herhangi bir zamanlaması varmı onunda?http://www.ce-day.com/asp/product/390/EGZANTRIK-MILI-SET-A-KALITE-1-KALITE
bu işlemleri de yaptıktan sonra toplarken haliylen takım contasıda değişicek merak ettiğimde takım conta kullanırken 150cc nın contasını kullanıcaz yoksa kendı yanı125cc takım contamı kullanıcaz!