Zafer Günaça
16 Mayıs 2010, 16:57
Arkadaşlar merhaba ben size antalyadan yazıyorum.Suzuki 2007 model 18000 Km'de GSXR-600’üm var.Motoru ocak ayında aldım ve 4 aydır problemsiz biniyordum.Motor kazalıydı fakat hafif bir kazadan bahsediyorlardı (sağa yatılmıştı)ve 3 ay boyunca canavar gibi bindim.Yönetinde ve ciğerinde hiçbir problemi yoktu yani.
Geçen gün motoru biraz sıkıştırdım ve 14-15bin devirde ışık uyarısı yanıp sönerken uzun süre kaldım , yawaşlayıp kavşakdan döndükten sonra düşük hızdaydım ve motor stop eder gibi oldu.Daha sonra motordan çıt çıt çıt ses gelmeye başladı.Ses sanki küçük bir pervaneye küçük bir demir değdirirmiş gibi.Devir arttıkça sesde artıyor.Motorda kırmızı ışıkta yağ ışığı yanmaya başladı ve ilerlerken sönüyor.Arızadan sonra 30km kadar yol aldım düşük devirlerde , gidişinde ve hızlanmasında bir problem yok , rolantide gayet normal çalışıyor.Stop etmiyor , akan kokan bir yeri yok.
Birkaç yere gösterdim kimisi sübap ayarı bozuktur diyor kimisi yatak sarmıştır diyor , kimisi yağ pompası bozuktur diyor , kimisi sibop çatlatmıştır yatak saracaktır diyor :s
Çok zor durumdayım , gencim ve öğrenciyim kıt kanaat aldığım motor şimdi başıma 1-4bin tl arası masraf çıkartıyor.Motoru tamamen söküp takmasına 750-1000TL istiyorlar , ona göre hasarı tam belli olur diyorlar.Herkes 0 parçadan bahsediyor fakat arkadaşlarım çıkmalarınında bulunabileceğini motorcuların birbirine yardım ettiğini veya bu işi yapan insanların olduğunu söylüyorlar.
Sizce ne yapmalıyım ?
a)Motoru tamir ettirmeden piyasası 17-18 olan motorumu 14-15’e almak isteyen olursa veriyimmi ? (Ustasıdır , arkadaşı ustadır kendi halledip 2-3bin kar eder diye almak isteyebilirlermi ? )
b)Motorumu bir ustaya teslim edip tamir ettiyimmi ?
c)Motorumu ustaya açtırıp gerekli malzemelerin çıkmalarını bulmaya çalışarak kendimde dahil olarak bu işimi yapiyim?
Konuyla ilgili bilgisi olan ağabeylerimden çok rica ediyorum arasam konussam , sorsam danışsam ? Aynı problemi yaşan birisi varmı ? Bir önerileri varmı ? Bana ufacık yol gösterirseler çok ama çok duacı olucam kendilerine.
TEL:0544 426 24 89
Geçen gün motoru biraz sıkıştırdım ve 14-15bin devirde ışık uyarısı yanıp sönerken uzun süre kaldım , yawaşlayıp kavşakdan döndükten sonra düşük hızdaydım ve motor stop eder gibi oldu.Daha sonra motordan çıt çıt çıt ses gelmeye başladı.Ses sanki küçük bir pervaneye küçük bir demir değdirirmiş gibi.Devir arttıkça sesde artıyor.Motorda kırmızı ışıkta yağ ışığı yanmaya başladı ve ilerlerken sönüyor.Arızadan sonra 30km kadar yol aldım düşük devirlerde , gidişinde ve hızlanmasında bir problem yok , rolantide gayet normal çalışıyor.Stop etmiyor , akan kokan bir yeri yok.
Birkaç yere gösterdim kimisi sübap ayarı bozuktur diyor kimisi yatak sarmıştır diyor , kimisi yağ pompası bozuktur diyor , kimisi sibop çatlatmıştır yatak saracaktır diyor :s
Çok zor durumdayım , gencim ve öğrenciyim kıt kanaat aldığım motor şimdi başıma 1-4bin tl arası masraf çıkartıyor.Motoru tamamen söküp takmasına 750-1000TL istiyorlar , ona göre hasarı tam belli olur diyorlar.Herkes 0 parçadan bahsediyor fakat arkadaşlarım çıkmalarınında bulunabileceğini motorcuların birbirine yardım ettiğini veya bu işi yapan insanların olduğunu söylüyorlar.
Sizce ne yapmalıyım ?
a)Motoru tamir ettirmeden piyasası 17-18 olan motorumu 14-15’e almak isteyen olursa veriyimmi ? (Ustasıdır , arkadaşı ustadır kendi halledip 2-3bin kar eder diye almak isteyebilirlermi ? )
b)Motorumu bir ustaya teslim edip tamir ettiyimmi ?
c)Motorumu ustaya açtırıp gerekli malzemelerin çıkmalarını bulmaya çalışarak kendimde dahil olarak bu işimi yapiyim?
Konuyla ilgili bilgisi olan ağabeylerimden çok rica ediyorum arasam konussam , sorsam danışsam ? Aynı problemi yaşan birisi varmı ? Bir önerileri varmı ? Bana ufacık yol gösterirseler çok ama çok duacı olucam kendilerine.
TEL:0544 426 24 89