PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor Modifiye Yapılırken En Saçma hareket nedir ?



RaiderKing
14 Mayıs 2010, 00:38
Evet arkadaşlar.Modifiye yapmak isterken motoru daha da kötü yapan modifiye yanlışları nelerdir?

Osbourne
14 Mayıs 2010, 00:51
Modifiye derken komançi modifiyecileri mi yoksa ciddi modifikasyon yapanları mı dikkate alacağız?

kanucan
14 Mayıs 2010, 00:53
Aynaları sökmek.

mücahit_89
14 Mayıs 2010, 00:57
Aynaları sökmek.

:queen::cat:

motorhocası
14 Mayıs 2010, 01:00
Orjinal hali bozmak başlıbaşına yanlış, tek performans egsoz veya hava filtresi veya karbüratör değişimi hepsi yanlış,
En kötüsü komple silindir bloğunu değiştirip silindir kapağı ve krankı öylece bırakmak gibi birşey olur.

zaferkarizma
14 Mayıs 2010, 01:01
haydaaa bu konu uzarda uzar :) modifiye delisiyiz obelli bişi aynaları sökmek apaçilere yakışıyo desenişzde aynanın bende önemini bilsemde sag aynamı biraz mecburiyetten (motoru koydugum yerde çizildi) birazda keyiften söktüm sinek gb duruyor :) modifiye suana motor aksamına yapanı pek görmedim cunku cogu dört zamanlı (büyük cc ler hariç) ve parası olan o motorları alabildiğine göre modifiye ve benzininede aprası var demektir..

dış modifikasyonda göze açrpıcı cok güzel modifiyeler var ama hepsinde ayna yok yok :) yalnız en gıcık kaptıgım ve sevmediğim şey mtoorum üzerine yapıstırılan yazılar etiket çıakrtma gb şeyler..

RaiderKing
14 Mayıs 2010, 01:04
modifiye yapılan yanlış hem dış modifikasyon hemde motor aksamı ile ilgili olabilir.

MrSharp
14 Mayıs 2010, 01:04
Ben Modifikasyon düşünüyorum motoruma. Dış olarak Ama Ayna Sökmeyi düşünmüyorum,tam aksine Aynalara Sinyal Ya Da Işık takıp Dahada Güzel hale getirmeyi planlıyorum. ;) Tavsiye

zaferkarizma
14 Mayıs 2010, 01:07
Ben Modifikasyon düşünüyorum motoruma. Dış olarak Ama Ayna Sökmeyi düşünmüyorum,tam aksine Aynalara Sinyal Ya Da Işık takıp Dahada Güzel hale getirmeyi planlıyorum. ;) Tavsiye

bu güzel olabilir işte ama onun yerine üzerinde ısıklı olan aynalarvar sinyal çaktıgında yananlar onlardan bi bak begenirsen takarsın:cat:

MrSharp
14 Mayıs 2010, 01:12
işte Onu diyorum. Aynamızıda güzel hale getirirsek Oda Modifiye'ye yakışır.

Kill_zone
14 Mayıs 2010, 01:52
en çirkin olanı yapıştırılan saçma sapan stickerlar,japonca harfler ve bence plaka çamurluğunun iptali olsa gerek!! arkadan hiç güzel bi görüntü vermiyo çünkü:cat:

philetoaster
14 Mayıs 2010, 01:56
Scooter tarzı motosikletlere yapılan müzik sistemleri.. Amaç nedir çok merak ediyorum..

egelim 43
14 Mayıs 2010, 02:25
Bence modifiye motosikleti güzelleştirmek ve geliştirmek amacıyla yapılan işlemlerdir.Fakat orjinalinde var olan aynayı,sinyali,çamurluğu,artçı koltuğunu,sisybarı, daha güzelini takmak yada geliştirmek yerine söküp iptal etmek :farao: modifiye etmekmidir acaba:silent: burayı açıklığa kavuşturalım:silent:

motorhocası
14 Mayıs 2010, 02:42
Sadece görsel modifiyenin adı makyajdır. Boya,sticker,sis lambası,sakal,...

Esas modifiye motoru ve o güce dayanabilecek diğer yardımcı sürüş ekipmanını(debriyaj-kadro-amortisör-fren-lastik-jant-spoiler takviyesi...) güçlendirmektir. Gerçek modifiye pahalıdır.

Ahmettt
14 Mayıs 2010, 02:57
Aynaları modifiye olsun diye mi söküyorlar!!! :pr: puhahah:queen:
E peki arkalarını nası görüyorlar diye saçma bi soru sormayacağım da, apaçiliği en güzel anlatan bi hareket diyebiliriz..
Bence her tarafına özellikle mavi ışık fln taktırmak çok kötü oluyor..

mertka
14 Mayıs 2010, 03:05
Aynaları sökmek.

aynen başlığı görünce bunu yazmayı düşündüm ama :)

kocc
14 Mayıs 2010, 05:54
Bence tüm motorlar standart haliyle çok çikrin birde herkesin ayni motor olmasi beni deli eder , benim bindigim illa seninki ile ayni olmamasi icab eder nedenide herkesin zevki rengi ayridir kardesim sen ben olamasin bende sen olamam bu yüzden herkes kendi karakterini motoruna yansitir böylelikle yollarda monotom bir görüntü degilde civil civil degisik bir sürü karakterde göze senlik ortam yaratmis oluruz..

Yanlis anlasilmasin modifye derken görüntü degisikliginden bahsediyorum motorun performansini bozacak teknik parçalarindan degil.

Bu arada motoru çirkin yapan noktalarida ekleyeyim : Renk çok önemli motora uyacak bir renk seçmek . / Aynalar kibar olur kocaman araba aynasina benzemesin. / koltuk deri olur baska birsey kulanmayin / önde yüzgar tutan cam küçük model olsun ne kadar büyük olursa o kadar demode ve çirkin durur.

tkalfaoglu
14 Mayıs 2010, 08:03
en çirkin olanı yapıştırılan saçma sapan stickerlar,japonca harfler ve bence plaka çamurluğunun iptali olsa gerek!! arkadan hiç güzel bi görüntü vermiyo çünkü:cat:

Ben saçma sapan stickerları seviyorum -- çiziklerimi kapatıyorlar :)

En "korkunç" modifiye bence ışıklar koymak motorun içine :)

İkinci: Gürültülü egsoz: Hem "kutu" (oto) şöförlerini kızdırabiliyor, hem grup sürüşlerinde arkanızdakini deli ediyor yol boyu.

Üç: Luzumsuz geniş arka lastik. Fazladan ağırlık.

-turgut

Carl Gustav
14 Mayıs 2010, 09:07
İlk akla gelen daha iyi yol tutsun diye elbette amortisörleri sertleştirmektir.

Bunu çoğunluk bilmeden yaptığı için tüm ayarları (yay ön yüklemesi, sıkışma ve geri sekme) sonuna kadar sıkarlar. Alet kütük gibi olur.

Büyük hatadır. Aynı otomobil mantığıyla yapılan bu değişiklik özellikle eski nesil SS makineleri ölüm tuzağına çevirirdi (ben de aynı kekoluğu 90'larda yaptım oradan biliyorum).

Örnek viraja girmeden önce ülkemizde sık olan asfaltın kumaş gibi katlanması durumuyla karşılaşırız.

Özellikle geri sekme o kadar sıkılınca arka lastik o ondülasyonalrın üzerinde zıplayıp yerden teması habire kesilirdi. Zaten zor yolda dururken hepten yol tutmaz olurdu motor.

Sonradan öğrendik ki ilk nesil R1 gibi makinelere (98-99) ülkemizin berbat yollarında yol tutturmak için 70-75 kg sürücüye göre ön yüklemeye ve sıkışmaya dokunmadan, geri sekmeyi 1-2 klik YUMUŞATMAK lazımmış. Böylece arka lastiğin daha fazla yerle teması sağlanabilirmiş. Ahh keşke R1'le patlayan kankalarımız da bunu bileydi.

Bir başka güzellik elbette daha kalın lastiktir. Bu haltı da yedim.

Teorik olarak yere temas eden lastik alanınını arttırıp daha iyi yol tutuş yakalayacak ve en önemlisi ahaliye şekil yapabilecektim.

Lastikleri kalınlaştırdıktan sonra gaza gelmiş bir şekilde daha iyi yol tutuyot falan diyordum kendi kendime ama aslında daha kötü olmuştu!!

Nedeni şöyleymiş: Jant dudakları ince lastik için yapıldığından geniş lastiği sıkıyordu. Böylece, radyal lastik alması gereken geniş formu değil, yumurtanın sivri köşesi gibi duruyordu. Yol tutuş berbat hale gelmişti.

Hah bir de berbat jant stikırları var ki benim zevkime nedense bir türlü hitap etmedi. Fakat bu tamamen zevk meselesi. Kimisi beğenir kimisi beğenmez.

Slmlr
Brkn

Seko
14 Mayıs 2010, 09:20
Bu örneklerden de görüldüğü gibi, her işin bir inceliği, bir püf noktası, tekniği var. Öyle kafadan sallama modifikasyonlarla hayal edilen sonuçlara varmak biraz şans işi. Hele ki bu modifikasyonlar silindir hacmi büyütme gibi alanlara kaymışsa düzgün netice almak imkansız oluyor.

zeda3000
14 Mayıs 2010, 10:51
Evet arkadaşlar.Modifiye yapmak isterken motoru daha da kötü yapan modifiye yanlışları nelerdir?

Kendin diyorsun iste:) modifye yapmak bu terim ve altinda yapilan isler hep hatali zaten , buna nazaran modifikasyon adi altinda yapilan lar ise dogru. Bunu telafuz eden zaten direk yaptigi isin bilincini yansitiyor.

deli_mavi
14 Mayıs 2010, 11:05
en sacmasi lastikleri kalinlastirmak....Motor hp artirmadan,sanzuman disli orani tur degerine gore guclendirilmeden direk olarak lastik kalinlastirmak bana gore cebine makas ile bir kesik atmaya benziyor ki oradan koyulan paralar gitsin...:cat:

cekud
14 Mayıs 2010, 11:05
Slm motor tutkunu arkadaşlar
yeniyim motor konusunda sizlerden ricam motosiklet ayakkabıları ve dizlik ler konusunda bilginize baş vurmak ve en sağlıklı ve korumalı hangi markayı tavsiye edebileceğiniz konusunda fikirlerinizi almak isterdim
şimdiden herkeze teşekkürler ve kazasız belasız sürüşler dilerim

GuNMember
14 Mayıs 2010, 11:07
Aynaları sökmek.

Başlığı Gördüm Benimde Aklıma Direk Bu Geldi (:

sternboy
14 Mayıs 2010, 11:13
Başlığı Gördüm Benimde Aklıma Direk Bu Geldi (:

herkes aynı düşünceye sahip bende bunu yazıcaktım fakat herkes yazmış zaten
aynaları sökmek
sinyalleri sökmek
abartılı sticker ve yazılar (zevke göre değişebilir)
orjinale göre kalın veya ince lastik takmak vs vs vs:cat:

CanTR
14 Mayıs 2010, 11:27
modifiye performansla alakalı değişiklik - makyaj görseli değiştirmek

modifiye konusunda bence en saçma ama en çok yapılan hareket egzozun SADECE tüp kısmının değiştirilmesi ve "abi 10 beygir arttı motor şimdi" demek...
performans egzoz taktırdım diyip sadece tüpleri değiştirip sonra sadece çıkan sesin değişmesi ile kendini mutlu hisseden arkadaşların durumu...

karayılan
14 Mayıs 2010, 11:34
motorun sağına soluna orasına burasına ışık döşemek yürüyen pavyon oluyor resmen ya:queen::queen::queen:sahibide çok büyük bir iş yapmış gibi kendisi ile gurur duyuyor:queen::queen:

dynner
14 Mayıs 2010, 12:11
Ayna sökümü ve çamurluksuz plaka iptali :)

Ha birde saçma sapan reklam stickerları bana göre :)

Omicron
14 Mayıs 2010, 13:21
Aynaları sökmek.

kesinlikle. ben aynalarımı değiştirmeyi düşünüyorum aşağıdaki ayna nasıldır acaba?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/KOSO-Motorcycle-mirror-Honda-Yamaha-Suzuki-Kawasaki-KTM-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3efef10fbdQQitemZ27056 5183421QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Felon
14 Mayıs 2010, 21:41
motorun sağına soluna orasına burasına ışık döşemek yürüyen pavyon oluyor resmen ya:queen::queen::queen:sahibide çok büyük bir iş yapmış gibi kendisi ile gurur duyuyor:queen::queen:

scotorlara yapıyolar genelde hani dikkat çekiyo ama ne çirkin şeymiş diye bakıyo insan binende büyük bi marifet sanıyo :queen:
bknz:
''lan ışıkları taktım yolda herkez bana bakıyo olm''

greyhorse
14 Mayıs 2010, 22:18
soba borusu tarzı egzozlar bovv bovvv ovvvvvvvv vuuuuuuuuuuuuuu :mrgreen:

Özer
14 Mayıs 2010, 23:24
Maximum sürati zaten 85-90km/s olan motosikletinin her yerini kurcaladıktan sonra ya hala 85-90km/s yapan ya da öncesinden daha yavaş gidenlerere kıl oluyorum:pr: o paraları benzin ve bakım için harcasalar daha karlı olurlar:bounce:

raven71
14 Mayıs 2010, 23:39
Aynaları modifiye olsun diye mi söküyorlar!!! :pr: puhahah:queen:
E peki arkalarını nası görüyorlar diye saçma bi soru sormayacağım da, apaçiliği en güzel anlatan bi hareket diyebiliriz..
Bence her tarafına özellikle mavi ışık fln taktırmak çok kötü oluyor..


en kötüsü mavi ışık. resmen "seyyar pavyon" :mrgreen:

Deli Çerkes
15 Mayıs 2010, 01:09
Özel yapım abartı ses çıkartan egzost yaptırıp, bomboş yolda , sırf dikkat çekmek için ara gaz yapıp etrafa salak salak sırıtan , ve sanki şehrin altın anahtarını hak edecek kadar hayırlı bir halt yaptıklarını zannedip sağda solda bunu büyük bir şevk ile anlatan , ayrıca mahalle aralarında deli gibi giden , racing tarzı kullananlara gıcığım. En büyük modifikasyon hatası bu tür insanlardır.Bu türler genelde kasklarını kafalarına değil, kollarına takarlar.Bunlar öncelikle kendi beyinlerine modifikasyon yapmalı.

serkanADH13
15 Mayıs 2010, 01:37
motosiklete BEYAZ YANAKLI LASTİK TAKMAK :):D:)

artiiist
18 Mayıs 2010, 04:40
bilmiyorum gördünüz mü hiç ama benim en sinir oldugum şey de bu modifiyeleri(kendilerince) yaptıktan sonra motora oturuş biçimleridir..hele ki mondial 100 kh tipleri gibi yarı otomatik motorlara...koltuğun en ucuna oturup ayakları çapraz yapanlara..
içimden geldi söylemek istedim..:)