PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : varyatör problemi



avare rulman
11 Mayıs 2010, 20:31
merhaba, yakın zamanda bir 125zn aldım; yavaştan adam etmeye çalışıyorum. gelelim problemime:

motosiklet 60-70 (çinli göstergesine göre) km/s civarı hızlarda başlamak suretiyle hızlandıkça fazı artan şekilde tak tak tak sesi çıkarıyordu.

bu ses sanki kayışta kısmi bir hasar varmış gibi, teker devrinden ziyade motor devrine ve özellikle motor yüküne göre değişiyordu.iş bu ses kabul edilebilir sınırın çok ötesinde ötesinde, inanılmaz şiddetliydi. (sanki debriyaj balataları bir kavrayıp bir bırakıyor gibi) motorun sağlıklı halini bilmiyorum, aldıgımda böyleydi. ama performansta bir düşüklük yok gibi.

genel bakımda bando marka kayış taktırdım. ertesinde sorun bir miktar azaldı. ses yapmaya başladığı devir eşiği de biraz yükseldi. fakat yine göstergeye göre 80 km/s sonrası (gerçekte tahminimce 65 falan olmalı) aynı sesi yapmaya devam ediyor.

usta kayışı değiştirirken, varyatörü sökmeden el ile ileri geri ittirip çekerek yüzeysel bir kontrol yaptı ve sorun olmadığını söyledi. fakat ben buna inanmıyorum. sorunun kayıştan olmadığı muakkak. geriye bir tek varyatör kalıyor. kavrama sistemini tam olarak bilmiyorum, scooter'lara yabancıyım.

fikri olan arkadaşların yardımını rica ediyorum.

CBR700F
11 Mayıs 2010, 20:37
kavramasında vs problem var mı kalkarken örneğin ?

avare rulman
11 Mayıs 2010, 20:40
kavramasında vs problem var mı kalkarken örneğin ?

hayır, ne genel performansta ne de kalkışta herhangi bir problem yok.

avare rulman
11 Mayıs 2010, 23:44
arkadaşlar bir el atın yahu,

huska
12 Mayıs 2010, 00:00
arkadaşlar bir el atın yahu,

arkadaş debriyaj balatasına bakmadıysan yarın bi aç bakalım ne var ne yok?bide bagalara bak bozulma yapmışsa değiştiriver 16 lıra.zn kolay kolay arıza yapmaz ani kalkış falan yapıldıysa balatalar sıyırmış olabilir.:rendeer:

avare rulman
12 Mayıs 2010, 00:08
arkadaş debriyaj balatasına bakmadıysan yarın bi aç bakalım ne var ne yok?bide bagalara bak bozulma yapmışsa değiştiriver 16 lıra.zn kolay kolay arıza yapmaz ani kalkış falan yapıldıysa balatalar sıyırmış olabilir.:rendeer:

ne halt yedi bilmiyorum ki eski sahibi. ben de bahsettiğin iki parçadan şüpheleniyorum. zaman bulduğum an baktıracağım. ybr'nin her problemini kendim hallediyorum da, buna lokmasız kayış sökme aparatsız girişilmiyor.

bağırsakları meydanda motor gibisi yok.

RunemagicK
12 Mayıs 2010, 01:02
varyatör taslarında aşınma varsa kayış o aşınmış bölgeye geldiğinde dediğin sesler çıkıyor olabilir.

avare rulman
12 Mayıs 2010, 01:05
varyatör taslarında aşınma varsa kayış o aşınmış bölgeye geldiğinde dediğin sesler çıkıyor olabilir.

bu daha akla mantığa uygun geliyor. zira kayış salt tasın belirli bir kısmındayken bahsettiğim problem yaşanıyor. kayış değiştirince problemli devir aralığının da tepeye kayması muhtemelen yeni kayışın eskisine nazaran daha gergin/kısa oluşundan. tasın sorunlu bölgesine daha geç çıkıyor olmalı kayış.

teşekkür ediyorum, aklıma gelmemişti bu. yumuşak kayış tası nasıl deforme etti acaba?

RunemagicK
12 Mayıs 2010, 01:25
bu daha akla mantığa uygun geliyor. zira kayış salt tasın belirli bir kısmındayken bahsettiğim problem yaşanıyor. kayış değiştirince problemli devir aralığının da tepeye kayması muhtemelen yeni kayışın eskisine nazaran daha gergin/kısa oluşundan. tasın sorunlu bölgesine daha geç çıkıyor olmalı kayış.

teşekkür ediyorum, aklıma gelmemişti bu. yumuşak kayış tası nasıl deforme etti acaba?

bu fotodaki benim kopan kayış. koptuğunda bu hali alabiliyor, birde kayışın içinde çelikten teller var sol üstte gözüküyor, onlar zarar verebilir. yani önceki sahibi kayış kopardıysa olabilir. yada telede gerek yok aslında, kayış yumuşakta olsa yavaş yavaş aşındırabilir çünkü çin mallarının varyatörleri çok dandik, direk kırılabiliyor (ben kırdım:)) ki aşınmasıda gayet normaldir.

http://i827.photobucket.com/albums/zz191/ahmetersen/Varyator%20ve%20aparat/2409200910011.jpg

mach1
12 Mayıs 2010, 01:41
bu daha akla mantığa uygun geliyor. zira kayış salt tasın belirli bir kısmındayken bahsettiğim problem yaşanıyor. kayış değiştirince problemli devir aralığının da tepeye kayması muhtemelen yeni kayışın eskisine nazaran daha gergin/kısa oluşundan. tasın sorunlu bölgesine daha geç çıkıyor olmalı kayış.

teşekkür ediyorum, aklıma gelmemişti bu. yumuşak kayış tası nasıl deforme etti acaba?

Kısa yoldan varyatör parçalarını değiştir yoksa yolda kalmanı ve kaza yapmanı sağlaya bilir:cat:

avare rulman
12 Mayıs 2010, 02:15
bu fotodaki benim kopan kayış. koptuğunda bu hali alabiliyor, birde kayışın içinde çelikten teller var sol üstte gözüküyor, onlar zarar verebilir. yani önceki sahibi kayış kopardıysa olabilir. yada telede gerek yok aslında, kayış yumuşakta olsa yavaş yavaş aşındırabilir çünkü çin mallarının varyatörleri çok dandik, direk kırılabiliyor (ben kırdım:)) ki aşınmasıda gayet normaldir.

http://i827.photobucket.com/albums/zz191/ahmetersen/Varyator%20ve%20aparat/2409200910011.jpg

kayış koparmadı, fakat önceki kayışta ciddi yaralar vardı. yeni kayışı da yemeden varyatörü değiştirmek lazım. 50 küsür komple varyatör, işçiliği ne kadar tutar acaba?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:12 ----------


Kısa yoldan varyatör parçalarını değiştir yoksa yolda kalmanı ve kaza yapmanı sağlaya bilir:cat:

arka varyatörü değiştirmek en mantıklısı da, ön varyatör (ya da ismi ne haltsa) ün sorunun kaynağı olmadığına kani olmak lazım önce. önceki mesajlarda bağalardan bahsedilmişti.

neyse bakacağız artık. ilgilenen arkadaşlar sağolsunlar.